Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Kettula, :hug: olen kovin pahoillani, kovasti voimia.

ralliruutu, älä vielä luovu toivosta. :) :hug: Jos siellä kohdussa on kerran jotain näkynyt, se ei voi olla ainakaan tuulimuna. :) Odottelu on raastavaa, tsemppiä ihan hirmuisesti!

Onko täällä jo moni kertonut raskaudesta työpaikalla? Itse en ole vielä. Mulla alkaa viikon päästä loma ja kun palaan töihin, rv olisi silloin 13+, sitten voisi olla hyvä aika kertoa. Yritän siihen asti pitää vielä salaisuutena. :)

Odotan ihan hulluna ja jännään np-ultraa, siihen on aikaa 2 viikkoa! Aina välillä hiipii mieleen pelko siitä, ettei kaikki ole hyvin... Etova olo on ehkä hieman helpottanut, välillä jotkut hajut tuo yökkäysrefleksin. Rinnat on tosi kipeet. Äsken kun makasin sängyllä, alavatsassa alkoi tuntua tosi ikävää pistelyä joka paikassa, ikään kuin joku olisi jollain terävällä pistänyt. Ja sit jos teen jonkun äkkinäisen liikkeen, tuntuu sellasia kummallisia repäiseviä tuntemuksia mahassa.

Tänään oltiin ravintolassa syömässä ja söin leipää, jonka mukana tuli jotain valkosipulituorejuustoa. Sit siinä ruuassa oli sellasia juuston paloja, en tiedä mitä juustoa oli, mutta jotain vähän erilaisempaa... se sitten suli siihen ruokaan. Nyt jäin miettimään, olisiko noita kannattanutkaan syödä. :| Muistan, kun esikoisen odotusaikana söin graavilohta ja mulla oli pari viikkoa siitä ihan kauhean paha mieli, itkin iltaisin ja pelkäsin, mitä olen aiheuttanut tuolla graavilohen syömisellä. Kyllä mä muuten tosi tarkkaan noudatan noita ruoka-ohjeistuksia, mutta jotenkaan en haluaisi silti liikaa niitä miettiä.

Oon ollut viime aikoina niin väsynyt, huh huh... yöt nukutaan huonosti kun esikoinen valvottaa ja heräilee öisin, töissä on kiireistä ja raskasta. Taidan mennä nukkumaan tästä, kun aamulla taas herätys töihin. Onneksi ihana lämmin ilma ja aurinko tekevät iloiselle mielelle. :)

Kaikille hyviä vointeja ja pienille masuasukeille tarrasukkia! :)

Merve ja pieni 10+5
 
Kettula voimia! :hug:

Eilen oli eka neuvola. Ultrattiin (!) mitä en yhtään osannut odottaa, ihan mahtava juttu! Ja yksi pikkuinen sieltä löytyi, sydän löi, ja se jopa liikkuikin jo :heart:
Kätilö sai mitaksi 8+1, eilen omien laskujen mukaan 9+2. Mitta ei tokikaan ollut suora, ja sanoi myöskin ettei kasiviikkoiset vielä liiku. Saa nähdä sitten nt-ultrassa, mitä ne saa siellä mitaksi.
Täti oli tosi ihana. Pahoinvointiin se suositteli just niitä sea band-rannekkeita, b6-vitamiinia, jääpalan imeskelyä ja vahvoja mynthoneita. No heti otin neuvosta vaarin ja hain beroccaa. Iltapäivällä kun ottaa klo 15-16 niin pitäis illaksi helpottaa. Ja muka niinkuin eilenillalla olis ollu aavistuksen helpompaa :O
Painoa oli tullut lähes 2 kg! Muuten kaikki ok, sanoi että harvinaisen "helppo" tapaus kun hoitosuunnitelmaan ei tuu mitään ns. poikkeavaa, ei edes sokerirasitusta :p

Ihana ilma kyllä pihalla. Kuumuus ja kauan auringossa oleilu vaan meinaa tehä huonoa oloa, yllättäen : /

Mitäs kesälomasuunnitelmia teillä on? Puuhamaassa ei olla vielä oltu, onko muilla siitä kokemuksia? Jos sinne suuntais tänä vuonna :)

Tafgu 9+3.
 
Voisin kanssa tulla tähän mukaan :)
LA.14.12 / Neyski / 20v / 1. / TAYS

Minulla ollut siis neuvoloita 2 ja ultria 3 riskiraskauteni vuoksi.. Minulla on siis harvinainen mono-mono raskaus, jossa kaikki yhteistä kahdella sikiöllä, mutta toinen on menehtynyt mutta häneen virtaa silti veri ja hän kasvaa. Tämä ei ikinä tule selviämään tai tule edes ihmistä, eikä ole siis ihmisen näköinenkään. Tällä toisella kaikki hyvin ja on oikein eläväinen kaveri :heart: :)
Jos joitakin kiinnostaa lisä tietoa tästä harvinaisuudesta niin voin laittaa lisä infoa.

Tällähetkellä 15+5 :heart:
 

Yhteistyössä