Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

fb-ryhmästä täytyy tosiaan olla ensin fb-kaveri, että pystyy kutsumaan henkilöitä salaiseen ryhmään. niimpä oonkin nyt pyytänyt kavereiksi kaikkia, jotka on laittanut profiilinsa mulle ja kun pyynnöt on hyväksytty, niin kutsun ryhmään. sen jälkeen mut voi poistaa kavereistaan jos ei halua pitää siellä "tuntemattomia" :) toivottavasti kuitenkin ystävystytään ryhmän myötä ja eihän sitä tiedä vaikka joskus järkättäis joku miittikin jossain!

kettula voisko tän fb-ryhmän mainita myös siinä etusivun viestissä missä on kaikkien tiedot? :) samalla tavalla kuin muissakin ryhmissä.

tervetuloa nuu_nuu ja onnea plussasta!

minel tsemppiä! toivottavasti vuotoa ei tullut sen enempää ja on harmitonta!

tänään eka neuvola klo. 14.30! ja tänään vasta viikkoja 5+6.. katotaan selviikö syy miks neuvola on jo näin aikaisin.. mulla ainakin on jo vaikka mitä kysymyksiä kysyttävänä!
 
Mua kiinnostaisi kanssa fb ryhmä, mutta sit mietityttää se, että jos onkin tutun tuttuja myöhemmin paikalla, niin pysyyhän tämä ihana salaisuus varmasti salaisuutena? Onko aiempaa kokemusta miten nää on toiminut? Mulla on eka lapsi ja tää on varmasti usealle todellakin yllätys, niin haluisin kertoa sen kuitenkin ihan itse.
 
Eea
Kaislanen ainakin meidän elokuun 2011 fb-ryhmä on toiminut loistavasti. On järkätty tapaamisia ja monista on tullut ihan oikeita ystäviä. Mitkään asiat ei oo levinnyt ryhmän ulkopuolelle. Mut koskaanhan ei voi olla ihan täysin varma.

Tervetuloa taas kaikki uudet. :) Meitähän alkaa olla kivasti.

muutamana aamuna on heikko olo vaivannut. Pyörryttää ja oksettaa, menee onneks hetkessä ohi. Sama juttu ollut joka raskaudessa.

Keskenmenon mahdollisuus pienenee 7. viikon jälkeen, mikäli syke on pystytty ultralla näkemään. Se tieto, joka miulla on, on että 7. viikon jälkeen 90% raskauksista etenee loppuun asti. Viime raskaudessa kuuluttiin siihen epäonniseen, häviävän pieneen ryhmään, joille vielä noinkin myöhäisillä viikoilla käy jotain. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.

Eea&Manu 6+3
 
Uusille tervetuloa :wave:

Mua mietityttää tossa fb-ryhmässä sama asia kuin Kaislastakin. Eli luultavasti liityn kyllä porukkaan, mutta teen sen vasta kun ollaan ystäville ja sukulaisille kerrottu. En vaan oikein luota, että salaisuus pysyy salaisuutena, vaikka salainen ryhmä onkin. ;) Olen muutenkin vähän fb-vastainen, vaikka siellä olenkin. Josta johdankin seuraavan kysymykseni :)

Mitä mieltä naiset olette lasten vauvakuvien julkaisusta fb:ssä? Tiedän, että täälläkin varmasti on puolesta ja vastaan mielipiteitä, enkä halua tästä nyt mitään kinaa aikaiseksi : / mutta olen kiinnostunut muiden mielipiteistä. :) Nythän on viime aikoina taas kerran ollut lehdissä juttuja siitä, että kaikki internetiin laitetut kuvat pysyvät bittiavaruudessa luultavasti ikuisuuden. Siten vauvakuvatkin saattavat tupsahtaa lasten silmille, kun he eivät enää olekaan lapsia ja nämä jo aikuiset lapset saattavat vaikka nolostua näistä kuvista, joita vanhemmat fb:iin laittaessaa ovat pitäneen vain söpöinä ja ihanina. (Toki tässäkin vaikuttaa varmasti se minkälaisia kuvia on vaikkapa juuri tuonne fb:iin laitettu, koska normaalit vauvakuvat ovat vielä aikuisenakin ihan mukavaa katsottavaa.)

Itselleni fb on vain tapa pitää yhteyttä sellaisiin ystäviin, joihin esim. puhelimitse tulee muuten pidettyä vähän yhteyttä, tai puhelimitse yhteyden pito on hankalaa (jos vaikka asuu ulkomailla). Ja polttareita ym. suunniteltaessa fb on varsin kätevä. Mutta itse en luultavasti laita kuvia lapsesta fb:iin. (Toki varmaksi ei tietenkään tätäkään voi sanoa, mieli kun joskus muuttuu.) En myöskään mielellään haluaisi yhtään "miten vatsa voi"-tyyppistä tervehdystä omalle fb-seinälleni, ottaisin mieluummin nuo kysymykset vastaan puhelimen kautta soittona tai viestinä. Tosin eipä mulla fb:ssa ole myöskään sellaisia kavereita, joiden kanssa en oikeassa elämässä olisi myös tekemisissä. :)

Vähän vielä ON tähän loppuun: vuotoja ei ole nyt näkynyt ja pahoinvointikin on taas vaihteeksi siedettävämpää, joten taidan olla taas elävien kirjoissa :D Ja muuten suosittelen kyllä noita Sea Band-rannekkeita niille, joilla pahaa oloa on. Mulla ainakin auttavat, olkoonkin sitten lumevaikutus tai oikea. ;)

Na-dene ja pieni 6+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
fb-ryhmästä meillä myös viime vuoden joulukuisten ryhmässä oli ja on edelleen (kyllä olen sielläkin vielä mukana vaikka jouluvauvaa en viime vuonna saanutkaan) mahtava ryhmähenki ja siellä voidaan puhua ihan mistä asioista vaan! myös miittejä on ollut, mut itse en oo niihin osallistunut kun en silloin ollut enää raskaana ja ei sitä jouluvauvaakaan ole.. tietenkin toivon että ne jutut mitä siellä ryhmässä jutellaan niin pysyis siellä eikä niitä alettais levittää ulkopuolisille :) mut jos on hiukankin epävarma niin kannattaa tosiaan liittyä vasta kun on sellainen tunne, että nyt haluaa sinne tulla turisemaan :) on meitä siellä jo 7!

lapsen kuvista mä oon laittanut muutamia kuvia esikoisesta fb:iin, mutta asetuksista muuttanut niin, että ne näkyy vain tietyille ihmisille eli läheisille kavereille. ja en tosiaan laita mitään alastonkuvia tai edes vaippakuvia nettiin! vaan just sellaisia söpöjä kuvia mitä ei kyllä oo mitään syytä hävetä aikuisena :)

mulla oli tänään se eka neuvola. eipä siellä mitään erityistä ollut.. saatiin kasa lippusia ja lappusia ja tietty uus neuvolakortti. nyt raskaus tuntuu taas vähän konkreettisemmalta.. neuvolan mukaan LA on 29.11, mut tiedän itse että se on mahdotonta, joten mennään nyt vielä näillä viikoilla ja katotaan sitten varhaisultran tai np-ultran jälkeen mitkä on ne todelliset viikot ja LA. np-ultra on 13.5 ja seuraava neuvola 10.6. mulla onkin sit ilmeisesti seuraavat 4kk joka kuukausi ultra :) eli parin viikon päästä varhaisultra, ens kuussa np-ultra, kesäkuussa ylimääräinen rv15-16 ultra ja heinäkuussa varmaan jo rakenneultra, jee :) sit voi syksyllä miettiä 3d/4d ultraa, jos siltä tuntuu. en oo nimittäin koskaan ollut niin olis sekin kiva kokea..
 
Heippa kaikille ja onnea uusille plussanneille =)

Pari päivää ollu kyllä niin kiireistä, että en ole täällä juuri ehtiny piipahtaa.
Itsekin voisin liittyä myöhemmin tuohon fb-ryhmään. Todennäköisesti sitten, kun ollaan kerrottu asiasta läheisille yms.

Olen melko laiska fb:n päivittäjä :D. Käyn siellä varmaan päivittäin, mutta esimerkiksi kuvia lisäilen todella harvoin. Eli tuskimpa vauvastakaan sinne tulisi kovin montaa kuvaa lisättyä. Fb toimii mulla lähinnä yhteydenpitokanavana.

ON: Parina aamuna ollu etovaa oloa, joten voi olla että nyt se pahoinvointi alkaa...Aamulla ei tekis mieli syödä, mutta olo kuitenkin helpottaa aamupalan jälkeen. Muuten oireita melko vähän...väsyttää kyllä koko ajan.

Stormy 5+6
 
FB Mä oon laittanu kuvia paljon facebookiin. Asetukset rajattu niin ettei näy kun kavereille. Mä en jotenkaan oo ikinä jaksanu stressaa tosta et ne näkys ulkopuolisille jossain bittiavaruudessa...
 
Heipähei.

Uskaltaisinkohan mäkin jo liittyä odottajien joukkoon.. :wave:
Taustalla lapsettomuushoito ja ekasta inseminaatiosta plussa =)
Ite oon 31 ja mies 26. Lasta ollaan toivottu jo 4 vuotta ja sen takia tää tuntuukin nyt ihan uskomattomalta. Toisaalta uskoa ja toivoa on, mutta sit se neljän vuoden ajan pettynyt pessimisti ei meinaa millään päästää irti!
Oon lueskellu teidän juttuja jo viikon verran, mutta nyt vasta rohkenin liittyä mukaan keskusteluihin. Jotenkin tuntuu jo nyt helpottavan, kun ollaan vielä niin alkuvaiheessa, ettei oikeen voi kellekään hihkua asiasta :D

Päivityksenä: Jansu1982/ LA (omien laskujen mukaan, koska inseminaatiolla hed. ajankohta tiedossa ;)) 11.12.13/ 1. lapsi/ TAYS

-Jansu1982+ Dude rv5+0
 
mulla on ihan järkyttävä himo mozzarellapalloihin! ja niitä ei ollu kaupassa, joten joudun nyt pärjäämään ilman! : / toinen himo on twix-patukat.. lähes päivittäin on saatava yks twix-patukka, mieluiten heti työpäivän jälkeen. pitäis kyl tätä himoa ainakin yrittää välttää.. mut minkäs teet kun tekee niiiin paljon mieli! onko muilla tullu jo jotain himoja?
 
Varovaisesti ilmottaudun mukaan! :)

verppu/ LA 13.12/ 1. lapsi/ ???

Taustalla kaksi keskenmenoa rv9+5 12/2012 ja rv6+5 3/2013. Nyt raskauduin suoraan keskenmenon jälkeen joten ymmärrettävistä syistä pelottaa ihan kauheasti että kaikki ei mene hyvin. Mutta yritän olla positiivinen, niin kauan kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan! Molemmat km oli spontaaneja ja ne ei sekottanu kiertoo joka mulla oli se 28 päivää. Nyt sitte ku ei täti kurvannutkaan kylään tein viime perjantaina raskaustestin joho ilmeistyi haamulainen joka sitten lähtikin vahvistumaan.

Todistus aineistoa! :D
katso liitettä 18549

katso liitettä 18550

Eksän kanssa tjottailtiin 4 vuotta ja en tullut edes kertaakaan raskaaksi. Olin jo lähestulkoon menettänyt toivoni. Lopulta siihen tottu, että ne kuukautiset tuli ja se asia jäi vaan. Erottiin ja tapasin sen "oikean", kerroin taustat ja sovittiin, että lähdetään saman tien tjottailee nii päästää hoitoihinki sitte joskus. Mut kuinkas kävikään, ensimmäisestä yk raskaaksi. No keskenhän meni mutta jospa nyt kolmas kerta toden sanoo! :) Noitten keskenmenojen jälkeen on huomannu että kuinka paljon sitä lasta on toivonut ja halunnut aina.

Jokohan meille se pikkunen nyt suotais syliin asti.. :heart:

Ja onnea kaikille teille tulevasta kääröstä! :flower:
 
Ai niin joo...ja koska hoidoilla saatu plussa, niin varhaisultra ois sitten 24.4, eli sillon ois tasan rv7 =)

Tervehdys verppu =) Ollaanki molemmat uusia täällä.
Itellä exän kanssa yritystä 3 vuotta ja sit nykyisen miehen kanssa 4. Meillä tosin miehestä johtuva lapsettomuus. 7 vuoteen en oo edes haamuja saanut ja viime viikolla sainki sit plussan testiin. Oi sitä riemua ja epäuskoisuutta! :p
Kovasti toivon, että sun plussa vaan vahvistuu!

Tarrasukkia pikkuisille ja voimia äideille :heart:

-Jansu ja Dude 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: verppu
Tervetuloa uudet! Jansu, kiva saada sut samalle päivälle odottelee! :)

Viimesin mielihalu ja hinku mulla tuli päärynöihin! Iso pussi piti ostaa. Hauska seurailla kun joka vko vaihtuu himon kohteet... Tosiaan tosi nirso oon nyt ollu ruoan kanssa, mut sit jos jotain tekee mieli niin sillä melkein sit elän. Marjasmoothieta vedän päivittäin yhä...

Onne 5+0
 
Tervetuloa uusille! Ihanaa kuulla että noin pitkän yrittäisen jälkeen on tullut plussia! Kaikki peukut pystyssä että menee loppuun asti!

Himoista ei ole vielä tullut :D toivottavasti ei tuu sellaiseen himoa mitä ei voi syödä, tyyliin sushiin!

fb mä en oo esikoistasta kuvia laittanut, eikä ne munkaan kuvat kaikkein tuoreempia ole. Mut toisaalta musta on ihan ok et muut laittaa :) en oikein ole varma mitä mieltä oon asiasta..
 
ja telkkarista tuli jaffamainos, niin arvaatteko alkoko mun tekee mieli jaffaa..? saakeli :D oon just tämmönen raskaana, et heti kun nään tai kuulen jotain ruokajuttuja niin alkaa heti tekee niin paljon mieli, et sitä pitäis olla saamassa hetinyt..no jaffatkin jää huomiseen tai viikonloppuun.

tervetuloa taas uusille ja onnea plussasta! tarrasukkia pikkuisille <3
 
Jansu Onnea plussasta! Meillä myös taustalla lapsettomuus ja TAYSissa polilla varhaisultra 24.4 ;) törmäilläänköhän :D Mitkä taustat teillä on lapsettomuudessa, jos saa kysellä?

Kuvista facessa oon laittanut. Näkyy vaan kavereille ja ei tod mitään alastonkuvia. E oo jaksanu kans alkaa ressaan mistään bittiavaruuksista. Kai joku pedofiili voi uimarannallakin ne kuvat ottaa jos on ottaakseen :\

Väsymys senkun pahenee ja esikoisen aikana havaittu vaiva numeroiden katoamisesta päässä taitaa palata :) siis kauhean vaikea laskea mitään päässä, unohdan kaikki mahdolliset lukemat. Tosi hieno homma kun inssin töissä noita numeroita joutuu ihan työkseen pyörittämään ja laskemaan nonstoppina.
 
  • Tykkää
Reactions: Jansu1982
Onne katoinki, että meillä on samat päivät menossa =)
Tänään tuli minisydäri, kun pyyhkiessä tuli ihan pikkiriikkisen jotain tuhrua, mutta kun se ei jatkunu, niin yritän olla ihan rauhallisin mielin.

Mulla noita himistyksiä on tosiaan makeista vaan jäde ja lätyt, mutta sit suolasista noi hampparit...ja tekee mieli sellasia mozzarellatikkuja, joita saa purilaispaikoissa :LOL:
jen_ni oli vissiin himoinnu vaan ihan perus mozzaa :D

Voi kun aika menis nopeesti ja pääsis sinne varhaisultraan kattoon, että kaikki on ookoo ja tyypin sydämenlyönnit näkyis...mä oon NIIIIN malttamaton!
Onneks saa täällä purkaa, kun mies ollu jo viikon ihan ihmeissään, kun mä kuulostelen jokaista nipppailua ja olotilaa ja pelkään kaikkee mahollista :whistle:

-Jansu ja Dude 5+0
(..ja jos onkin tyttö, niin vaihdan nimeks Dudette ;) )
 
Moi Hyy2 =)
Meillä piti toi 24.4 aika olla IVF-suunnittelu, joka kaikkien ihmetykseksi muutuikin varhaisultraks :rolleyes:
Taustalla siis miehestä johtuva lapsettomuus.
Siittiöitä tosi vähän ja niistäkin ne liikkuvat yksilöt menee sivuttain...
Inseminaatiossa mulle laitettiin 200 000 sivuttainliikuvaa siittiötä, kun yleensä tuloksia luvataan 10% mahiksilla jos siittiöitä laitetaan (eteenpäinliikkuvia) väh. 2-5 miljoonaa!
Meillä kävi siis ihan mieletön säkä! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: jen_ni
Himoista ja vähän ällötyksistäkin Toi muutaman päivän kunnon huonovointisuus kyllä karsi aika hyvin kaikki ruokaan liittyvät himot. Mut eniten edelleen olen ihmeissäni siitä, että mun armottoman sokerihiiren ei tee mieli makeaa. Ennen meni karkkia ihan reippaasti, jos sitä kotiin osti. Tosin ei mun kyllä tee sipsejäkään mieli, mut muuten kyllä suolasta. Pizzaa oon muutaman kerran himoinnut ja viikonloppuna hain kotipizzasta Kotzonen :D Ja maistu muuten hyvälle, tosin en meinannu jaksaa syödä sitä kokonaan, joka sekin on uus piirre. Mut ehkä mun tän hetken himotus tosta pahoinvoinnista johtuen on ruispaahtoleipä palvikinkulla. Sillä oon lähinnä pari päivää tässä eläny, kun oli ainut mitä sain syötyä. Ja sitrushedelmät: satsumat ja greippi on ihanan kirpeitä. :) Itseasiassa kun ajattelee tarkemmin, niin mua ällöttää aika moni makea ruoka tällä hetkellä, kuten jogurtti ja banaani. Ja mies kun paisto tänään broileria, jouduin poistumaan keittiöstä. Ja jäi muuten kanat myös syömättä : /

Mut noi jätskillä täytetyt letut kyllä kuulostais hyvältä :D

jen_ni: Kun ihmettelit sitä ekan neuvolan aikaisuutta, niin toihan selittää sitä, että ne neuvolassa laskee sun LA:n melkeen viikon aikasempaan, kuin mitä ite lasket. Mulle ne ainakin sano, kun soitin sillon neuvolaan, et eka neuvola vois olla siinä 7+0 tuntumassa, eli neuvolan laskujen mukaanhan sä olisit aika siinä paikkeila siellä käyny, vaikka todellisuudessa viikkoja onkin vähemmän :)
 
Toi fb ryhm kuulostaa kivalta, täytynee liittyä kunhan ensin saa itselle iskostettua päähän et on oikeesti raskaana! Niin epätodellinen olo kun tosiaan melkein vuosi yritettiin niin ehti jo tottua et menkat alkaa jne...

Himoja tai muitakaan oireita ei ole vielä ollut. Tulis nyt edes turvotuksia ja tissikipua.ni olis jotenki todellisempaa mut ei, ei mitään... Esikoista odottaessa himoitsin cokista ja piimää, saas nähdä mitä mielitekoja nyt tulee. Niitä odotellessa :D
 
Tervetuloa uusille ja onnea! :)

Täällähän on vilkasta, juttua tulee niin etten kerkiä edes lukemaan! :D Taas puhelimella kirjoittelen, koneella en oikein jaksa istuskella enää iltaisin ja tuon 2-vuotiaan esikoisen perässä kun juoksee päivät, niin...

Tänne kuuluu taas oireiden suhteen vähän parempaa: tissit on ollu tänään hirmu arat ja ekaa kertaa tuli yökkimistä aamulla kun haistoin pari epämiellyttävää hajua töissä. Jospa oireita alkais nyt sitten vähitellen ilmaantua lisää. :)

Mieliteot: suolaista tekee mieli :) Ihan niin kuin esikoisenkin kanssa silloin alussa. Yleensä mun normaalisti tekee koko ajan jotain makeaa mieli, nyt ei yhtään.

Fb: Saatanpa minäkin ilmaantua siihen ryhmään kun aikaa vähän kuluu ja päästään viikkojen kanssa pidemmälle :) toivottavasti päästään siis :)

En pysty puhelimella laittaan tuota punaista väriä, mut VU päivä on 25.4. ja Neuvola 30.4. :) Sain varattua vähän edullisemman ultran.

Eipä tässä muuta, palaan taas myöhemmin. Nyt nukkumaan :)

Merve 5+3
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!!

Na-dene ihana juttu että vuodot ovat loppuneet! Tässä sitä taas porskutetaan eteenpäin.

Himoja en varsinaisesti oo vielä huomannut. Avocadoa tekee tosi paljon mieli, mutta sitä mä himoilen aina. Siis se kuulu avocadopasta!! Ei oo parempaa! Noi letut jädellä kuulostaa ihanalta. Nam!

Facebookissa mulla on paljon itestä kuvia ja lapsesta varmaan laitan myös kuvia mutta yks minkä laittamista nettiin en ymmärrä yhtään on ultrakuvat. Se on kuitenkin se ensimmäinen kuva omasta pienestä ihmeestä, ni haluuko sitä sitten jakaa entisen työkaverin tai jonku muun ei lähipiiriläisen kanssa. Minä en ainakaan halua.
Fb:n ryhmään mäkin hyppään vähän myöhemmin :).

oireet täällä on läsnä lujaa. Rinnat ovat koko ajan t-o-d-e-l-l-a arat. Pitkin päivää on oloja ja hajut on kyllä vahvistuneet nenässä. Sit aika lailla joka toinen yö nukun todella todella huonosti. Nään ihan ihme unia. Ei jää epäselväks että raskaana ollaan.

Mäkin haluisin varhaisultraan mutta jos nyt malttais vaikka ootella. Neuvolan täti muuten sanoi puhelimessa että esim foolihappoa tarvii saada 400microgrammaa päivässä, mun iLife Nainen tableteissa on vaan 200. Pitää vissii ostaa lisäfoolihapot. Mitä vitamiinimerkkejä työ muut käytätte?
 
Mulla on facebookissa kuvia esikoisesta, mutta kansio näkyy luonnollisesti vain kavereille. En laita lapsesta mitään vaippa- tai alastonkuvia, edes niitä kylpykuvia. Enhän laita itsestänikään...? En oikein osaa pelätä niin paljoa, että jättäisin kuvat jakamatta. Toisaalta aihe kyllä pyörii mielessä useinkin.

Raskausoireita on ainakin lievä pahoinvointi (pala kurkussa ja vahva kuvotus varsinkin, ellen syö tasaisin väliajoin), rintojen aristus ja vatsan turvotus (!!). Myös alavatsan nippailun tunnen selvästi, kai siellä jotain tapahtuu ;)

Koska olen stressaavaa tyyppiä, tein miljoonannen varmistustestin tänään aiemmin (rv 4+4) ja tulos Raskaana 2-3 viikkoa, mikä on ihan paikkansa pitävä juttu omienkin laskujen kannalta. Koskakohan alan vihdoin luottaa siihen, että kaikki menee hyvin? Varhaisultrakin vasta 2.5 (rv 7+5). Kun odottaa toista, tiedostaa niin tarkkaan sen, mitä voi menettää... Vaikka suru kaikilla on varmasti yhtä syvä, jos jotain menee pieleen. Aina ei vain osaa rauhoittua.

FB-ryhmään mäkin olen änkemässä ja laitoin jen_nille viestiä! :)

- Aina_ 4+5
 
Jos et jaksa lukea Oma napa-valitusta raskauspahoinvoinnista, skippaa suosiolla tämä kirjoitus, sillä mä aion nyt vähän valittaa! :D (Jotenkin se vaan kummasti helpottaa, kun saa vähän valittaa...)

Yäh mitä oloja taas. :x Pahoinvointi on siis jälleen saapunut. Mun piti gradua kirjotella tänä iltana, mut huonovointisuus on ollu sen verran voimakasta, että sohvan nurkassa istumiseks on menny. :x Musta on ihanaa olla raskaana, mutta tää pahoinvointi ei just nyt oikein sopis mun kiireiseen aikatauluun, et saisko laittaa jonnekin tilaukseen siirron reilun kuukauden päähän? Alkaa vaan tulla sellanen fiilis, ettei tää gradu valmistu ajallaan, kun en ellotuksen takia pysty kirjottamaan. huoh. Kiitos kun sain purkaa.

Nyt yritän mennä nukkumaan, tosin tää olo huononee vaakatasossa vielä lisää. Mut kello on aika paljon ja huomenna pitäis alottaa vielä viiminen työharjoittelukin. Olispa jo kesäkuu ja tää kaikki ois takana. Tosin tuleepahan monella tapaa ikimuistoinen kevät, enkä varmaan koskaan unohda, että kirjotin gradua varsin huonovointisena. Saiskohan tästä olosta jotain lievennystä arviointiin? :LOL:

Ja siis kaikesta huolimatta, musta on ihanaa olla raskaana :) Nyt sinne nukkumaan... tai edes yrittämään nukkumista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä