Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

Tervehdys pitkästä aikaa!

Lueskellut olen ahkerasti, kirjoitellut liian laiskasti. Täällä alkoi huonovointisuus viikolla 6+0, joka oli lähinnä ajoittaista etovaa oloa, huipentuen 7+6 oksennukseen ja päättyen 8+0. Nyt olen melkein viikon ollut hyvävointinen, mikä toisaalta pelottaa. Olo on kuin ei raskaana olisikaan, ja mietityttää onko mahamatkustajalla kaikki hyvin.

Yksityistä varhaisultraa mietin edelleen. Hinnat ovat aika kovia ja töissä on ollut kiireitä, joten en ole sinne sitten saanut mentyä. Malttaisikohan odottaa julkisen ultraan, parhaimmillaan se olisi jo parin viikon päästä, pahimmillaan kuukauden.

Eka neuvola on myös takana. Eipä ollut järin ihmeellinen käynti; saldona kasa esitteitä ja lähete ultraan, jonne odottelen innokkaasti kutsua.

Kertomisesta: vielä ei olla kerrottu, juhannuksena varmaan paljastuu osalle kavereista. En ole ollut kovin raitis ja hyvätapainen, joten juomattomuuteni tullaan taatusti huomaamaan. Muille täytyy kertoa sitä mukaan, kun alkaa kaverit epäilemään. Suvulle kertominen tuntuu melkein kauheimmalta, meidän kummankin vanhemmat ovat sellaisia juorukelloja ja päivittelijöitä, että asiasta tietää heti heille kertomisen jälkeen puoli maailmaa. Ja jos jotain sattuisi, niin ei jaksaisi olla sitä kaikille selittelemässä. Joten toivotaan, että asia pystytään salaamaan suvulta mahdollisimman pitkään :). Ja musta on kaunista, että tää on toistaiseksi mun ja mieheni välinen salaisuus.

Komeita mahoja porukalla! Mun maha näyttää ihan normaalilta, eli siinä on sellainen lämmittävä läskivuori suojaamassa pientä :D. Toivon, että tällä ruumiinmallilla pikkuinen pysyy piilossa vähän pidempään.

lanttu-anttu + retiisi 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Seerumia
Heippa vaan täältäki pitkästä aikaa.

Ihanat ilmat on pitäny mut ulkohommissa, nii en oo kerinny kirjottelemaan vaikka lukemassa oon aina nopeesti käynykki.

Kurja ku nii moni on saanu huonoja uutisia. Iso :hug: ja voimia jokaiselle teille joka on joutunu nyt surun kohtaamaan. On se elämä aina nii epäreilua välissä.

Tervetulloo kaikille uusillekki!

Tänne ei mitään ihmeitä oikeestaan. Puoltoista viikkoa oli hyvä olo ja kerkesin jo melkeen huolestua et onko mahassa kaikki ees hyvin, mut sitte se paha olo ja öklötys taas palasi ja nyt on joutunu taas muutamia kertoja oksentamaanki ku ei oo syöny tarpeeksi usein. Muuten oon kyllä iha mukavasti jo jaksellu ja työtkään ei tunnu enää pahalta, vaan hyvin jaksaa taas liikuntaa ohjailla. =) Iltasin kyllä sitte väsyttää ja nukahtelen sohvalle, mut onneksi esikoinen nukkuu suht hyvin ja pitkät yöunet nii saapi sitte itekki nukuttua. Nytki se on päikkäreillä ja mulla ois miljoona asiaa mitä pitäs tehä nii pihalla ku sisälläki, mut tässä mää vaan taas istun. :D

Liikunnasta oli puhetta ollu. Määhän sitä teen työkseni, nii aijon kyllä niin pitkään liikkua ku vaan suinki pystyn. Mulla on semmonen 15h/viikossa ohjattavia tunteja, jotka vaihtelee teholtaan, mut teen aina sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Jos joku alkaa tuntuu pahalta, nii pittää sitte keventää. Mulle terkka sano neuvolassa ettei liikunnalla kyllä mitään vahinkoa voi vauvalle tehä, kunhan muistaa sitte höllentää tahtia jos alkaa väsyä.

Hui, meillä ois huomenna eka ultra. Meinaa jänskättää kyllä. Saa nähä saanko nukuttua ens yönä ollenkaan. Toivoo vaan et kaikki ois masussa hyvin. Tuun sitte kertoon kuulumiset kunhan sieltä kotiudun.

HayLina+Neponen 12+3 (unohdin viikonloppuna poksua tuon 12 viikkoa, nii poksun samalla nyt! :D )
 
Aurinkoista päivää! Lueskelemassa olen käynyt, mutta omassa olossa ja elämässä ei ole viime aikoina tapahtunut mitään raportoimisen arvoista, joten olen ollut sitten hiljaa. Perjantaina kävin neuvolassa, mistä tuli kotiinviemiseksi kasa papereita, eipä muuta. Joudun käymään uudestaan verikokeissa parvorokkoepäilyn takia, jonka tuo hoitolapsi sairasti hiljattain. En ole tautia ennen sairastanut ja siinä on niin pitkä itämisaika, että jos se ei ollut vielä päällä ekan veriokokeen aikaan, niin se on saattanut puhjeta tässä vielä myöhemmin. Hieman lisästressiä siitä, mutta en nyt jaksa kyllä panikoida.

Niin, ja arvasin, että mun pitkän kierron takia neuvolassa laskettiin, että olisin jo viikoilla 10+5, vaikka omien laskujen mukaan vasta 8+4. Tuon 10+5 mukaan sain kuitenkin jo nt-kutsun, joka olisi ensi viikon torstaina! Taidanpa kuitenkin mennä sinne, ihan vaan katsomaan, onko tyyppi mukana, oikeassa paikassa jne. Luulen, että on kuitenkin vielä niin varhaisessa vaiheessa, että sitä niskaturvotusta ei voida mitata. No, tuleepa sitten kaksi käyntiä julkisella puolella :) En valita.

Olot ovat lähestulkoon minimaaliset, että välillä vähän hirvittää, voiko tämä mennä näin helpolla. Kuitenkaan mitään huolestuttavaan viittaavaa ei ole ilmaantunut, joten olen koettanut nauttia tästä oireettomuudesta! Tosin väsymys on kyllä jotain ihan järkyttävää..

Pahoittelut ja :hug: taaperotx5. Kovasti voimia. Ei kyllä olisi tarvinnut tippua täältä kenenkään!

kwaidan ja tyyppinen 8+4
(tai jotain)
 
Heips vain!

Aluksi suuret pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille :( varmasti ihan kamalaa... Voimia teille! <3

Mäkin nyt sitten lopulta sorruin ostamaan kotidopplerin ja ai että, olen NIIIN onnellinen! <3 Tovin etsimisen jälkeen pienen syke lopulta löytyi ja siinä sitten miehen kanssa ihmeissämme ja onnellisina kuunneltiin niitä ihania ääniä :) ylihuomenna onkin sitten nt-ultra, joten toivotaan, että sielläkin kaikki näyttäisi pikkuisen olevan kunnossa. Millään ei vaan malttaisi odottaa, että näkee oman ihmeensä monitorilta pyörähtelemästä...

Dzelli ja pikkuinen 11+1
 
taaperotx5 :( kovasti jaksamisia!

Tänään tuli doppleri postissa ja sain kuuluviin nopean sykkeen, mutta dopplerin näyttö ei sitä rekisteröinyt? Kerran ruutun pärähti 135, mutta muuten ihan ihme lukuja. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Tänään taas poksuttais ja viikkoja olisi 11+0 kasassa menkoista laskettuna.

 
Pahoittelut niille, jotka menetys on kohdannut :( Tuntuu, että kovin(liian= moni tässä ryhmässä on joutunut huonoja uutisia kuulemaan. Itse koko ajan pelkää, että koska on oma vuoro.

Kesälomasuunnitelmista joku kyseli. Mulla alkaa ens keskiviikkona loma ja sit vasta juhannuksen jälkeen meen takasin. Mitään suurempia suunnitelmia ei ole, isostätien mökille Keski-Suomeen olisi ihana päästä. Niin ja tarkoitus on myös viedä kummipoika Särkänniemeen, jokavuotinen perinne meillä :)

Ihania masuja teillä.. :) Itsellä on omaa mahaa niin riittävästi, että tuskin hetkeen näkyy.

Tänään oli lääkärineuvola, eipä siellä tehty ihmeellistä. Enkä edes keksinyt kysymyksiä esittää, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :D Sydänäänet löytyi, hetken joutui etsimään tosin :) Eli ainakin vielä siellä on joku, huomisessa ultrassa sitten selviää, onko kaikki hyvin. Jännittää niin mahdottomasti!

Emerentia ja palleroinen(tarvii vissiin keksiä pikkuselle uus nimi, ei se enää kovin pallo ole :D ) 12+3 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa.

halaukset kaikille huonoja uutisia saaneille:heart::hug: ja voimia ja uskoa yrittää vielä uudelleen.

Täällä menossa kai vko 9+5, ja huomenna toinen varhaisultra. Ekan kerran kävin siellä vkolla 6+2 keskenmeno-epäilyn vuoksi ja pieni syke sieltä sitten kuitenkin löytyi. Lääkäri varasi mulle kuitenkin vielä toisen ajan, joka siis huomenna, tarkistellaan noita vkoja lähemmin. Ei viittiny kauheeesti alapäähän sörkkiä ultratikulla, mutta siis huomenna uudetsaa, toivotaan että edelleen ois ehkä-vauva matkassa. Oma olo sinänsä on niinku ei raskaana oliskaan, kolme lasta saa tän arjen pyörimään kyllä ihan kiitettävästi. Aika itkuherkkä oon, ja hajut ottaa tosi herkästi nenään, oksentaa ei oo tarvinnu kertaakaan, vähän etovaa oloa. Oon kyllä muidenkin odotuksessa päässyt aina helpolla. Laitoin kans pyynnön tuohon fb-ryhmään, siellä tulee kuitenki roikuttua enemmän ku täällä- Lueskelen kyllä päivittäin, mutta tää kirjottelu on jääny. Ja toisaalta kun on tuossa ollu tuo KM-epäily, niin en oo kauheesti sitte intoontunukkaa vielä. Mitään vuotoja/kipuja tms ei oo ollu koko aikana, mikä on kyllä tosi hyvä. Neuvolassa vaan ei saatu sydänääniä kuulumaan, siks oon nytte käyny näissä ultrissa sairaalalla.
 
:hug: taaperolle

ultra viikon päästä. onneks vähä kuitenki helppaa,ku on se doppleri,tietää et eloa on...

olo tavallista,ainoostaan toi tiellä oleva masu hankaloittaa vähä kyykkimistä :LOL:

pitäs alkaa varailla juhlapaikkaa,mun vanhempi likka pääsee ripiltä ens kuussa,isot juhlat siis tiedossa. onneks mun äiti tulee leipomaan kaveriksi.ei tarvii kaikkee yksin tehdä :whistle:

ja oon huokassu helpotuksesta, hankintoja ei tarvii tehdä,kun on kaikki vielä jäljellä. no ehkä hommaan kaksostenrattaat, ja sit vauvalle meinasin ostaa pyörillä olevan kehdon. mein makkari on NIIN pieni,ettei sinne mahdu enempää sänkyjä |O tällasen:

T:mi Koskim

ja sukupuolen aion kysyä ultrassa,nimittäin jos tulee poika,niin koko vaatevarasto joudutaan uusimaan. kaikki vaatteet ku on lähinnä vaaleenpunaista :ashamed: vaikka niin kovasti päätin odotusaikana,etten sorru siihen

ihanaa,ku tää kahvi valuu SUORAAN läpi :kieh:

 
Nyt vaan pikasesti taas omaa napaa: Np-ultrassa käyty ja masussa kaikki hyvin. On se vaan pakahduttavan ihana tunne ku näkee sen oman pikkusen siellä kellivän ja vilkuttelevan. Nyt vasta jotenki tajusi taas asian et hei meille tulee joulukuussa vauva, jos vaan kaikki hyvin menee. :heart: Koko oli hurjat 60,5mm eli vastasi viikkoja ja pikkunen sydän pumputti vinhasti. Paljon saatiin kuviaki matkaan mitä voi nyt ihailla. Rakenneultraanki saatiin aika 23.7 et pari kuukautta nii sitte taas pääsee masuun kurkkimaan. Huomenna mulla on sitte eka neuvolalääkäriki.

HayLina+Neponen 12+4
 
Pakko hehkuttaa onnea :heart:

Np-ultrassa käyty. Th oli ihana, kertoi kovasti mitä kuvassa näkyy. Pikkuinen polski kovasti, rapsutteli päätään ja välillä taisi vilkutellakin. Th tosin joutui välillä hieman tökkimään toista liikkeelle. Vastasi viikkojaan hyvin(tosin koon puolesta oli päivän vanhempi, mut olikohan se pään(?) koko 2 päivää pienempi). Niin ja pää-pylly mitta oli huimat 63,9mm. Nt oli 1,4mm, riskiluvuksi tuli 1:97 000 eli hyvä hyvä :) Nyt on siis täällä sellainen kestohymy päällä. Istukka oli muuten takana, eli toivottavasti tuntisin liikkeet sit melko aikaisin :) :heart:

Onnellinen Emerentia 12+4

katso liitettä 16203
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Lukenut olen joka päivä teidän juttuja, mutta en ole jaksanut itse mitään kirjoittaa. Eikä tässä kyllä kamalasti ole ollut raportoitavaakaan..

Kovasti jaksuja kaikille teille jotka olette saaneet huonoja uutisia! Tosi kurjaa :'( Tuntuu, että tässä ketjussa on tullut todella paljon keskenmenoja..

Kävin maanantaina ekassa neuvolassa ja taas viikot muuttui. Nyt olisi neuvolan mukaan 10+1, kun taas varhaisultran mukaan olisi 9+4.. sanoivat LA:ksi 18.12, mutta np ultrassa sitten tarkentavat. Itse kyllä uskon tuohon varhaisultran viikkoihin, mutta eivät käy kuulemma neuvolassa sen mukaan muuttamaan vaan kätilö sitten np ultrassa sen muuttaa jos muuttaa. No pääsenpähän vähän aikaisemmin ultraan. Arveli neuvolassa, että aika tulee ihan kesäkuun alkuun! Jee!

Dopplereista on ollut puhetta. Minullakin on semmoinen ja sain äänet kuulumaan viikonloppuna! Jouduin kyllä todella kauan etsiä ja meinasin jo luovuttaa, mutta sitten ne löytyikin.. Ihana ääni :heart: Tekisi mieli tilata uusi doppleri missä olisi se sisäänrakennettu kaijutin niin ei tarvisi kuulokkeita ja voisi miehen kanssa yhdessä kuunnella. Tuo minun taitaa olla ihan ensimmäisiä malleja (v 2006 ostettu).

Oireet on täälläkin jo vähän helpottanut, mutta pissalla saa ravata parikertaa yössä! Raivostuttavaa!!

Hilma 10+1
 
Pakko kirjoittaa, kun primperanista oli täällä jotain puhetta. Itse olen heinäkuisista ja kärsin alkuun ihan järkyttävästä pahoinvoinnista ja oksentelusta. 1,5 kuukautta makasin pelkästään sohvalla, mitään en pystynyt tekemään. 9. viikkolla jouduin tiputukseen ja olin kaksi päivää. Minulle määrättiin kyllä pelkkään pahoinvointiin primperania, vaikka ei sinänsä mitään hätää ollut. Primperanista ei kuitenkaan ollut minulle apua. Itseasiassa mistään ei ollut.

Itse odotin 14. viikkoa kuin kuuta nousevaa, koska joka paikassa sanottiin, että yleensä siihen mennessä loppuu, mutta itselläni kesti 18. viikolle asti. Tosin lieveni asteittain.

Kun itselläni oli pahin vaihe kaikki kävi mielessä. Välillä jopa toivoin etten olisi raskaana. Se oli henkisesti ja fyysisesti niin rankkaa. Nyt viikolla 34 olen jo unohtanut koko asian ja nykyään jopa mietin miten onnelinen saan olla, kun raskaus on sujunut niin hyvin! :D Toki vauvalla ei ole missään vaiheessa ole ollut hätää eli hyvin tämä raskaus onkin sujunut, mutta oman jaksamiseni kannalta ei niinkään hyvin.

Ne jotka pahoinvoinnista kärsivät niin suosittelen antamaan itselleen luvan olla sairaslomalla ja vaatia sitä lääkäriltä jos hän erehtyy sanomaan, että raskauspahoinvointi ei ole sairasloman syy. Sellainen, joka sitä itse ei ole kokenut ei sitä voi ymmärtää. Itselläni on onneksi neuvolatäti, joka on itse kärsinyt samasta vaivasta ja ymmärsi hyvin tilanteeni ja seurasi jaksamistani.

Tsemppiä pahoinvoiville!!!

Noola ja pikku-H 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: TingaTanga
Kovasti jaksamista huonoja uutisia kohdanneille :( :hug:

Omaa napaa... Oi näin pikkuiseni aamulla ultrassa :) pikkuinen vastasi viikkoja 8+5 eli päivän vähemmän, lääkäri ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa. Noh kuulemma muutenkin 5% vauvoista syntyy oikeasti laskettuna päivänä. Siellä pikkuinen jo liikehti ja sydän löi vahvasti :heart: Nyt uskaltaa kertoa raskaudesta avoimesti suvulle ja ystäville :) Tuli jotenkin ihan uskomaton olo!

Mietin jo nyt, miten mielenkiintoinen joulu tulisi synnytyssairaalassa :D Ehkäpä hoitajatkin ovat silloin paremmalla mielellä(?). Nyt kun en ole kuullut Naistenklinikasta mitään ihmeen hyvää niin h-hetkenä voi hiukan jännittää. Ei pitäisi vielä miettiä näin pitkälle, mutta minkä sen voi kun kaikki asiat ovat jo nyt mielessä! Hassua että muutaman viikon päästä on jo ensimmäinen kolmannes ohi, aika menee nopeasti!

Kesälomasta oli puhetta. Ensimmäinen lomaviikko on ensi viikon jälkeen, lähdemme käymään Berliinissä :) loppuloma sitten heinäkuussa. Voi että odotan jo lomaa!

Ciru+nuppu 8+5
 
Onnea ultra- ja dopplerkuulumisista! Oma dopplerini ei vieläkään ole kolahtanut postiluukusta vaikka into piukassa sitä odottelen... No ehkä ihan hyvä kun ei ne äänet välttis vielä edes kuuluis :whistle:

Ostin miehelle synttärilahjaksi "VAUVA Omistajan opas"-kirjan. Se näytti hauskalta huumorikirjalta, siinä kerrotaan lastenhoito-ohjeita vähän niinkuin vauva olisi joku tekninen härveli. Just tilasin niin en osaa sen tarkemmin vielä sanoa, muta eiköhän se hyvä oo. Oon miettiny jonkunlaisen "isyyslaatikon" kokoamista kans, mutta sellasta ei oikein vielä uskalla antaa jos meneekin kesken, ja kun miehellä on synttärit vloppuna niin taidan vaan antaa ton kirjan.

Rödluvan ja Beetakingi 9+4
 
Heippa!

Pahoittelut surun kohdanneille ja voimia tulevaan! :hug:

Hurjasti ihania ultrakuulumisia, onnea niistä! :heart:

käyn melkeempä päivittäin lukemassa kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjotella.. enempi tuolla fb ryhmässä vaikutan :)

Tänään käytiin tarkastuttamassa pikkuisen tilanne.. siellä se köllötti ja sydän pamppaili :heart: vastasi viikkoja jotka ovat edellisen varhaisultran mukaan 8+4 :)
vähän meinasi säikäyttää kun ruutu oli niin kaukana enkä heti erottanut sykettä.. mies sen kuitenkin heti näki ja lääkärikin sanoin että "siellähän se hurjasti lyö" :)

kaikki siis hyvin!

YP & Fantti 8+4 :heart:
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille taas!! :hug:

Nyt tulin valitettavasti kertomaan omia uutisiani, Täällä myös käyty np ultrassa ja siellä se sippiäinen kölläsi, ja nukkui kun alettiin ultrata mutta heräili siinä ultratessa ja aina yhtä ihanaa kun näkee oman pienen nöötin!!! :heart: Ja aina se vaan tuntuu yhtä epätodelliselta!! :O

Nyt mut voi lisätä listaan TingaTanga/26v/ naistenklinikka/ laskettuaika 3.12

Eli aikaistui varhaisultran lasketusta. Siis kun siellä sanottiin lasketuksi 6.12 (mutta neuvolassa laskivat kuukautisten mukaan 3.12) joten periaatteessa laskettu ei muuttunut, kun oli neukkukortissa tänään 12+2 mutta nöötti vastasi viikkoja 12+1 :)
Ja näin....
Onnea teille jotka olette ultrassa käyneet ihastelemassa omia muruja!!!!! :heart: :heart:

TT 12+1
 
Kovasti voimia huonoja uutisia saaneille! :( :hug:

(.) Kävin tänään uusiks neuvolassa kuuntelemas doplerilla ja nyt kuului todella selvästi pienen sydämensyke :heart: Eli kyllä siellä vaan oikeasti elämää on! Niin uskomaton tunne :) Ultraan vielä viikko aikaa, ei jaksais millään odottaa! Eli ensviikon to olis se sit edessä. Huomenna poksuis viikot taas :heart:

Nenna85 ja pikkunen 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Jaksamista Taaperolle.

Mulla pysy viikot samana, lääkäri ei niitä lähtennyt ultran mukaan laskemaan kun on vaan parin päivän heitto.
Eikä saanut sydänääniä kuulumaan , katsoi ultralla. Itehän sain omalla dopplerilla ne kuulumaan :)

Uusiaika neuvolaan varattu ja heinäkuussa sitten rakenne ultraan.

Mulle voi kyllä vaihtaa lasketunajan uusiksi olin sen ite laskennu mutta näyttää nyt sitten olevan 4.12



12+2
 
Mulla alkaa maha kans olla aika pallona, ei pysty oikein enää piilottelemaan..
On siihen toki tullut jonkin verran rasva kerrostakin :D Ennen raskautta söin vhh:ta, mutta nyt ei puhettakaan että pystyis. Ei ihme jos paino sit nousee :D
Saa alkaa mammavaatteita kaivelemaan esille.

piio 11+6
 
Huomenta kaikki!

Ompa munkin kirjottelu jäänyt vähemmälle, kun teen ihan pirusti töitä ja oon niiden jälkeen iiiihan poikki ja kaadun puolikuolleena suihkun kautta sänkyyn... Nyt onneksi sattui kohdalle ainakin vielä aurinkoiselta vaikuttava vapaa :)

Onnittelut kaikille ultrassa ihania uutisia saaneille <3 omat ultrakuvat on kyllä jotain niin ihanaa :) <3

KYSYMYS onko ihan normaalia, vai olenko vain vainoharhanen, mulla on alkanut ihan hirveesti kutisemaan iho, ja kun raavin siihen nousee sellaista pientä ihottumaa joka sitten kyllä laskee? Onko vaan herkempi iho, vai mahdankohan olla jollekkin allerginen, vai kuivaako se nyt vaan niin paljon enemmän... Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä jos vaiva jatkuu...

Nauttikaahan auringosta ja masuista <3

Sandde ja masu 11+6
 

Yhteistyössä