Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

Miwwi, ei kyllä olisi tarvinnut noita keskenmenoja tulla enää yhtäkään tähän ketjuun :'( Otan osaa suruusi, voimia! :hug:

malttamaton, onnea sydänäänistä!:flower:

murunmami, tsemppiä kovasti ja toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa!!

joulupallo, tervetuloa!!

Sandde, joo kiva kans kuulla etten oo ainoa jolla on mahaa tullut ;) Toki se on lähinnä turvotusta näin aikaisessa vaiheessa kun kohtukin lymyää vielä lantiossa, mutta raskaudesta se pömpötys joka tapauksessa johtuu joten ajattelin olla ihan ylpeä siitä :D Laitoin jo yhden kuvan tonne masukuvia-pinoon (http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1046009-masukuvia-alkupuoliskolta-eli-raskausviikkoon-20-asti/sivu63.html#post26270448), nyt jo on kyllä ehtinyt tulla selvästi lisää pömppöä tässäkin lyhyessä ajassa. Laitan varmaan reilun viikon päästä uuden kuvan :p Vitsi kun pääsis jo piilottelemasta, tulis jo 12 vk täyteen!! Ei vaan uskalla kertoa kun vielä voi ihan hyvin mennä kesken.

Rödluvan ja Beetakingi 8+5
 
Viimeksi muokattu:
rödluvan kyllä se masu sieltä alkaa näkyä !!! :) itsekin otin tänään masukuvia, mutta en tiedä vielä uskallanko julkaista!! (ties kuka tuttu tätäkin lukee ja vielä mut tunnistaa ;) ) haha, ei vaan, sanos kuule muuta tuosta peittelystä ja piilottelusta ! Haluaisin vaan julistaa asian kaikille ! :) Onneksi perjantaina on ultra, sen jälkeen ollaan ajateltu kertoa lopuille ketkä nyt ei asiaa vielä ole aavistanut.. ;)

Toivotaan että masut ja vauvat pysyy nyt kaikilla mukana, terveinä ja onnellisina <3

sandde 10+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tulihan se ultrakutsu viimein ja viimein eilen postissa. NP-ultra olis sitten Ma 28.5 ja rakenneultra 24.7. Mä menin ja tilasin kotidopplerin, toivottavasti saan siitä nauttia vielä pitkään np-ultrankin jälkeen.

Kesäloma suunnitelmista Mulla menee koko kesä harjoittelussa, että ei ole viikonloppulomia suurempia suunnitelmia. :p Mutta onneksi töitä tehdään paljon ulkonakin, niin pääsee edes nauttimaan ihanista ilmoista.

Vogue ja Taimen alku 10+2 (11+0)
 
Nana1012: Joo, tarkoitin urheilua sen virallisessa merkityksessä :D Itselläni ollut pääpaino lihaskuntoharjoittelussa. Olen treenannut pitkään kuntosalilla 6 kertaa viikossa, raskailla painoilla lyhyitä sarjoja + 4 aerobista per viikko. (bodybump, juoksulenkit)
Ajattelin tämän ensimmäisen kolmanneksen vetää raskaasti samaan vanhaan tahtiin.. Sen jälkeen jos tekis keveämmillä painoilla pitkiä sarjoja. Tai pitää nyt kattoa mitä keho sanoo... Sen ehdoilla tässä kuitenkin mennään :)

Edellisessä raskaudessa 6v. sitten, kun loppuraskaudessa ei se juoksu enää luonnistunut, vaihdoin juoksun reippaaseen kävelyyn mutta nilkkoihin nappasin 0,5kg painot kiinni. Sai mukavasti tehoa kävelylenkille! Suosittelen! :)

Maratoonin aion kyllä joka tapauksessa tänä kesänä skipata! :D

Malttamaton: Varovasti, varovasti! Vatsassa on kuitenkin nyt se tärkein <3
 
illalla sitten pupuilun lomassa alko tulemaan verta :O
no,ei sitä paljoo tullu ja sydänäänet nyt aamullaki oli kunnossa. liekkö limakalvoilta tai sit ks, sattu nimittäin aika paljo... synnäriltäki sanottiin,et jos ei ala enempää vuotamaan,niin ei hätää.
luojan kiitos et mulla on oma doppleri!!!
 
Tombatar, mikä doppler sulla on? Tekisi mieli hankkia sen kolmenkympin angel sounds mutta toisaalta tuntuu turhalta kun ei sitä kohta tartte kun liikkeet tuntee...

Kertokaa kokemuksia / suosituksia jotka ootte kotona kuunnelleet.
 
Heippa joulukuiset!
Olette paljon puhuneet noista dopplereista ja ajattelin tulla kesäkuisista kommentoimaan! :)
Itselle dopler ollut korvaamaton! ..alkuun kun ei liikkeitä tuntenut niin sai mielenrauhan aina kun sai kotona itse rauhassa pikkuisen ääniä kuunnella. Joku oli kommentoinut "että kohta sitä ei enää tarvi kun tuntee liikkeet" ...näin minäkin ajattelin alkuun mutta nyt kun vedellään loppupuolella ja liikkeiden määrät sinänsä vähentyneet vauvan tilanpuutteen vuoksi olen kokenut doplerin kultaakin arvokkaammaksi!
Viimeksi tänään tuntui että vauva ei ole liikkunut koko päivänä, tein liikelaskentaa, josta en saanut vaadittavaa määrää.. Kaivoon doplerin ja sielä se sydän pauhaa !

Mikä mielenrauha!! Jos ei olis ollut tuota dopleria olisin stressaannut hirveästi ja joutunut jopa lähteä käymään synnytysvo:lla! :)

Joten suosittelen laitetta kaikille ;) ...mulla on se perus AS:n dopler :)

Hemutus & möykky 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaahan kuka on herännyt kolmen pintaan kiitos koivuallergian... Ja kun joutuu niistämään niin voimakkaasti + happi kulkee heikosti niin terve mikä pahoinvointi iski! Päätin taata muulle perheelle rauhan nukkua ja tulin sohvalle pyörimään. Eihän tässä nukuttua saa, mutta pystympi asento auttaa hiukan.

Melkoinen väsymys.
 
Angel Soundia on edullisesti huutiksessa ollu myynnissä , 20e molemminpuolin.
Ite ostin 8e kirppikseltä kun vastaan tuli.

Mulla keräytyy tuo ylimääräinen rasvakerros mahankohdalle vaikka muutenolen normaalipainoinen, ainakin AS-doplleris suositellaan vasta 12viikolata eteenpäin käyttöä mutta onhan täälläkin muita jotka ovat äänet kuulleet ennen noita viikkoja.
 
Minäkin kesäkuisista kommentoin tuohon doppleriin.
Sydänäänien rekisteröityminen dopplerilla ei automaattisesti tarkoita sitä että vauvalla on kaikki hyvin.
Sydänäänistä tulkitaan monia asioita, jotka kertovat vauvan voinnista. En itsekkään osaisi pelkän korvakuulon perusteella arvioida ovatko kuulemani sydänäänet normaaleja, vaiko esimerkiksi monotonisia tai reaktiivisia. (vaikka olen ammatiltani kätilö)

Siis hemutukselle, että jos liikelaskennan kriteerit eivät selkeästi täyty, itse lähtisin käymään päivystyksessä.

Tsempit joulukuisille!!
 
Mietin vain, että ekassa raskaudessa en enää viikon 14 jälkeen kaivannut mitään lisälaitteita, kun liikkeet tuntui hyvin loppuun asti. Ja jos selvisin viimeksi niin tuntuu hassulta hankkia nyt.
 
Mulla on kanssa tuo perus Angel Sounds- dopleri, joka taisi olla tarjouksessa nyt netissä 32€. Toiminut hienosti vuodesta 2008, koko ajan ollut kierrossa kavareilla, kun itse en ole ollut raskaana. Kyllä itselle ainakin tuo mielenrauhan, kun takana noita keskeytyneitä keskenmenoja. Ja vaikka siinä suositellaan rv 12 aloittamaan kuuntelu niin mulla kuului tässäkin raskaudessa rv 8+5 vaikka taaksepäin kallistunut kohtu. Muuten ei ihan oikeasti pysyisi järjissään esim ennen niskapoimua-ultraa. Tietysti voihan ne sykkeet nytkin loppua, mutta ainakin sitten tiedän sen ja hakeudun lääkäriin. Nyt kuitenkin tässä raskaudessa on enemmän luottoa kun edellisissä. Hematooma hulautti vaan kerran rv 5+0 ja ultrissa pienentynyt hienosti, toivottavasti np-ultrassa rv 10+5 ei näkyisi enää ollenkaan. Muutenkin alkio muutenkin mennyt hienosti ultrissa oikean koon ym mukaan eikä ole ollut epäselvyyksiä niin kuin aikaisemmin. Ainoa mikä pelottaa, niin miten ikinä uskallan lopettaa lääkitykset ettei sitten sykkeetkin lopu ja nyt kun kerrottiin lapsille niin pelottaa, jos taas joutuvat pettymään. Pakko oli kertoa, kun yllättivät kuuntelemasta doplerilla ja tietävät kyllä mitä sillä kuunnellaan..Just km-palstalla taas jollekin tullut km 11+? vaikka kuin sitä ajattelee, että alkaisi olemaan vähän turvallisemmilla vesillä. Viikon päästä alkiosta tulee jo sikiö..

malttamaton&toukka rv 9+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut miwwi, mosmos ja iitu85!!!!! Olen niin pahoillani, ihan kauhea kokemus!!! :'( Paljon voimia!!!:hug:

Itsellä np ultra edessä ja ei oikeastaan jännitä yhtään, jännitys varmaan nousee sit samana aamuna kun on ultra... :p Mut katellaan millaisia uutisia sitten sieltä saa...

Hyi että kun kattelin eilen tota suomi-usa peliä.... oli niiiiin jännittävä :p huhhuh...
seuraako kukaan muu mm kisoja?? :)

TT 11+1

Hyvää viikonloppua!! :heart:
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:


Mulla kans maha on aivan pallona illasta :) Pahoinvointi on melkein loppunut!!

Itse harrastan juoksua, joka on nyt kylläkin vähemmälle jäänyt väsymyksen takia. Pienemmillä sykkeillä olen juossut. Jostain luin että 140-150 sais olla syke.. Meinaa aika hankalaa kyllä noin alhaalla niitä pitää :( Käsi painotkin löytyy, mutta niitä en ole jaksanut iltaisin kaivaa esille, kun sohva on niin kovasti houkuttanut :D Jospa tässä kesän mittaan alkais tuota virtaa taas enenpi löytyä!

piio 11+0
 
Suuret voimahalit menetyksen kohdanneille :hug: sanoja ei tuohon tilanteeseen löydy, eikä mitkään sanat siihen auta! :(

itse tilasin tuon perus angel sounds dopplerin, mutta arvatenkin ei ääniä vielä kuulunut!

Kävin eilen vähän hemmottelemassa itseäni :) kävin laittamassa rakennekynnet ja ripsipidennykset:heart:
Ompahan sitte vähä koristetta 2.6. oleviin kaksosserkkujen yo- ja ammattiinvalmistumisjuhliin :)

olossa ei muutoksia!

Mukavat viikonloput kaikille! :)

YP & Fantti 7+6 (8+5) :heart:
 
Sorruin sitten tilaamaan tuolta raskauskeijusta sen angelsoundisin. Päädyin siihen malliin jossa sykkeet näkyy näytössä, maksoi 50€. Voin sitten myydä sen pois kun lapsiluku on täynnä, yleensähän äitiysroina käy aika hyvin kaupaksi. Saapuu varmaan ensi viikolla, siiihen asti odotellan (ehkä parempikin niin on reippaasti 10 viikkoa täynnä sitten).
 
Hei taas!
Syvät osaanotot keskenmenon kokeneille.. tiedän miten kamala tunne se on, eikä sitä toivoisi kenellekkään.

Itse kävin varhaisultrassa, ja pieni lepatus näkyi ruudulla, kaikki siis kunnossa. Vielä. Yhä kova keskenmenon pelko, nyt mennään 7 ja 8 viikon puolivälissä. Vielä on aikaa odoteltavana että ollaan turvallisemmalla pohjalla.
Raskausoireet on melkoiset ja ruokakuvotukset ja himot on jokapäiväisiä. Tuntuu että kestää iltaan asti.

Närästyskin alkaa hiljalleen, vielä ei onneksi joudu ottamaan lääkettä.

Doppleri on itselläkin, se AS perusmalli. Viime raskaudessa oli ihan korvaamaton, nytkin kovasti toivon että jo tulee se hetki kun äänet kuuluu. Minulla myös kohtu taaksepäin kallistunut.

Ihanaa että teillä on jo np-ultria tulossa, minä en ole uskaltanut vielä edes soittaa neuvolaan!
 
Tänään oli eka neuvola. Ihan jees, ei siellä kyllä mitään sanottu mitä en tiennyt jo ennestään mutta ihan ok kuitenkin olla äitiysneuvolassa ;) LA onkin 22.12 eli päivällä siirryttiin taaksepäin. Painoa on tullut 3 kg raskauden aikana, tosin sanoisin kyllä että osa siitä on turvotusta. Ei terkka kyllä siihen mitään kommentoinut. Niskaturvotusultra-ajan kehotti varaamaan hetimiten että ehdin saada sen oikeaan aikaan. Seuraava neuvolakäynti on sitten heti lääkäri, 19.6. Enää 3 viikkoa "maagiseen" 12 vk rajaan, kuluisi nyt aika nopeasti... eikä haittaisi että olo paranisi.

Rödluvan ja Beetakingi 8+6
 
Osanotto ja voimia menetyksen kohdanneille :( Ei voi edes kuvitella kuinka kamalalta tuntuu... :hug:

Itse kävin tänään ensimmäisen kerran neuvolassa ja la muuttui päivällä eli on nyt 19.12. Eipä siellä mitään varsinaisesti uutta tietoa tullut, mutta ihan mukava käynti oli ja iloisena yllätyksenä siellä oli ultra, jolla kätilö tarkisti, että elämää löytyi ja sykkivä sydän :heart: Kai se nyt on uskottava, että raskaana olen :D

Seuraava käynti 20.6 ja niskapoimu-ultraan pitäisi tulla aika postissa. Meillä näyttää olevan Rödluvanin kanssa samoihin aikoihin neuvolakäynnit :)

Oireista
sen verran, että nyt on parina päivänä ollut ihan järkyttävä väsymys! Koko illan ja iltapäivänkin olen maannut sohvalla ja nälkä on myös koko ajan...

Nyt nukkumattia etsimään. Mukavaa viikonloppua :)

Jouluvauva 9+2
 
Tämä nälkä on jotain kamalaa, se on päällä ihan 24/7. Heräsin meinaan siihen klo 5.30, hetken aikaa taistelin sitä vastaan, mutta ei se luovuttanut, joten ei auttanut kun hipsiä syömään. Kuvittelin, että sitten tulisi uni, mutta ei. Tosi kiva, kun olen lähdössä tänään tyttöporukalla bilettää, muutenkin olen tällä hetkellä oikein biletyshirmu, kun iltaisin väsyttää niiiin paljon, saatikka nyt sitten klo 5.30 heränneenä.
Onko kellään vinkkiä tuohon iltaturvotukseen?! Ihan oikeasti maha kasvaa ihan silmissä iltaa kohden ja tuntuu, että on ilmaa täynnä. Tulee tosi kipeäksikin, en ole huomannut syöväni mitään toistuvaa, joten ei oikein voi siitäkään johtua.

jouluvauva: ihana yllätys ylimääräinen ultra, meillä ei todellakaan ole neuvolassa. Mun piti saada ylimääräinen ultra sairaalalle ensi viikolle, kun syyskuussa sykkeet loppui just rv 9+5, mutta ei heillä ollut kuulemma yhtään aikoika ja joutuisivat tekemään ylitöitä, jos mut ottaisivat...Ihan kun mua kiinnostaisi muu, kun että olisin nähnyt että kaikki on edelleen hyvin, mutta antoivat sitten superaikaisen np-ajan rv 10+5.
 
malttamaton : Mulla oli kans pohjaton nälkä mutta se meni ihan itsekseen ohi, samoin turvotus on mahasta laskenut huomattavasti. Viikko sitten olin vieläkuin ilmapallo.
Paino ei ole lisääntynyt yhtään vaikka söinkin paljon, nykyään syön aamu-iltapuuron jotka en tehnyt ennen raskautta :)
Uskon että turvotus tasaantuu ajanmittaan. Tsemppiä:)
 

Yhteistyössä