**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Muisku78 Voih! Paljon jaksamista illan ultraa odotellessa, toivottavasti kaikki kunnossa teillä!

AnPelina tuu vaan tänne :) Vaikka mulla la 26.12 luulen, että menee tammikuulle kuitenkin...

Tervetuloa uusille minunkin puolesta, vaikka olen itsekin ihan uusi;)

Mä olen syönyt d-vitamiinia ja foolihappoa jo pidempään. D-vitamiinia oikeastaan jo melkein kaksi vuotta, kun olen ollut raskaana ja imettänyt. Foolihapon aloitin km-raskaudessa, enkä lopettanut kun pillereitä oli jäljellä :D

Mä olen kertonut parille ystävällä, jotka tiesi meidän kmsta ja yrityksestä. Mulle on tärkeää, että on joitain kenen kanssa voi jakaa ajatuksia ja pelkojakin. Kyllä siitä menetyksestäkin haluaa jonkun kassa puhua...

Täällä vaivana on väsymys ja öklö olo. Välillä pitää vähän pomppia ja tarkistaa onko rinnat arat, ne ei tunnu aroilta jos vaan puristelee. En mä yhtään hullu ole:LOL:
 
Huomenta.
Muutaman päivän pysytellyt taustalla kun niin kauhia pelko oli kokoajan persiissä että jotain on pielessä ja sitten kun muiden suru uutisia luki niin se ei auttanut yhtään.
Mutta nyt voin iloisia uutisia kertoa kun ultrassa juuri kävin ja siellä pieni näkyi ja sydän sykki.:heart: Voi nyt hieman helpommin hengittää ja olla. :)

Oireista Mulla oli pari kolme ensimmäistä viikkoa ihan tajutonta vihlontaa alavatsassa. Sitten ne yhtäkkiä katos ja vaan sillon tällön nippaili hieman. Nyt on vaan tajuton väsymys ja järkyttävä turvotus. Turvottaa oikeasti niin paljon, että en tiedä kauanko tätä voi enää salailla töissä. :D
Nyt on pari päivää etonut ihan urakalla mutta onneksi ei oksentamiseen asti ole mennyt ku saa syömisellä helpotettua oloa. Tissit oli ihan alkuviikoilla ihan järkky kipeät, mutta kun otin lävistykset nänneistä poies niin helpotti huomattavasti.

Kovasti :hug: kaikille jotka ovat suru-uutisia saaneet.

Ja kovasti tsemppiä kaikille jotka ultraa odottelevat.

Nyt on mentävä untenmaille, kun töissä piti yö painaa. Nyt onneksi loppui yötyöt. Enää en suostu niitä tekemään, kun ei silmät pysy auki ja on täysin tehoton töissä sitten.

Mukavaa päivää kaikille!

RiKarKKa ja Beebis 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Tampereen ultra-vinkeistä, tosin mä en neuvolan kautta saa lähetettä, joutuisin valehtelemaan ja mä en kykene :D Ja se 85e on hyvinkin kiikun kaakun voinko sitä laittaa ultraan.. Katsotaan :)

Onko kukaan muuten kieltäytynyt raskaudenaikaisesta painonmittauksesta?

Ensimmäisessä raskaudessa minulla painoa tuli tosiaan hyvinkin reippaasti (yht 30kg) ja siitä sitten tuli joka neuvolakäynnillä puhetta ja hirveää stressiä. Lapsi oli täysin terve ja keskikokoinen ja minä itse olin myös täysin terve, ei kohonneita paineita, ei kohonneita sokereita, ei mitään. Olin vain Iso. Olin muuten suunnilleen lähtöpainossa vauvan ollessa 6kk, tosin sen jälkeen (talvella) lihosin vähän takaisin.. Nyt koska olen jo valmiiksi painavempi niin olen tosiaan miettinyt kieltäytyä täysin painokontrollista. Koitan elää terveellisesti ja olla stressaamatta painosta. Joudun anyway sokerirasitukseen ja raskausmyrkytystä voidaan seurata muullakin tavoin.

zenn & goa'uld 5+2
 
Neljäskö: Et todellakaan ole ainoa turvonnut. Aivan kamala pallomaha ja ilmavaivat myös hetkittäin. Johtuu varmasti siitä että syön nyt hiilihydraatteja. Olin ennen plussausta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, jonka avulla olen muuten aiemmin laihduttanut 10kg! Nyt luin jostain että vauva tarvitsee kasvuunsa hh:ta, joten minähän niitä siiten vauvalle syön: pizzaa, juustonaksuja ...:ashamed: Painoa on tullut pari kiloa jo...

Oma osansa tähän mässäykseen on varmasti tupakoinnin lopettamisella, poltin vain vähän, mutta kuitenkin. Plussauksen jälkeen lopetin heti :)

Lapsiluvusta: Meillä tämä vauva tulee olemaan komas lapsi, emmekä ole vielä mitään lopullista päättäneet. Voihan olla, että yrittäisimme vielä yhtä hetikohta tämän jälkeen, jos vain tämä nyt menisi hyvin?! Ainoastaan jos nyt sattuisi tulemaan kaksoset, olisi lapsiluku varmasti täynnä :D
 
Viimeksi muokattu:
Anpellina Samoilla viikoilla mennään :)

Muisku78 :hug:

Turvotuksestaen muista ikinä edellisissä raskauksissa olleeni näin turvonnut näin aikaisessa vaiheessa. Nyt vasta kp 25/28. Näkyy vaa'alla turvotus myös pienenä painonnousuna.

Tämä oli myös eka raskaus jossa tunsin kiinnittymisen ja jossa tuli kiinnitysvuotoa. Arvasin raskauden alkaneen juuri tuosta vuodosta, koska menkkoihin oli vielä pitkä aika, ja koskaan ennen ei ole tullut välivuotoja.
Palelua on jatkunut jo yli viikon, en sentään ole hikoillut vielä..kuten edellisessä raskaudessa, vaihtui tiuhaan olotila.
Pahin oire mikä on ollut ehdottomasti, ensin vatsa meni sekaisin ja sitten alkoi ummetus.

Kaksi keskenmenoa ollut aikaisemmin, molemmat tuulimunaraskauksia. Toinen oli kaksosraskaus. Olen miehelle vitsaillut, että nyt varmaan tulee ne kaksoset, kun tämä jää mun viimeiseksi raskaudeksi, käyn laittamassa piuhat poikki tämän jälkeen.
Se ainoa kaksosraskaus joka mulla oli, oli aivan kauhea...oksentelin kokoajan, tappava väsymys, hiukset tippu päästä yms.
Miehen suvussa on kaksosia..mm. sisaruksissa, että ei sitä sitten tiedä jos vaikka tuliskin tupla-onni. Tämä on hänelle eka lapsi, mulla on lapsia edellisestä suhteesta.

Mulla noussut paino aina sen 20kg ja en ole saanut koskaan valituksia siitä, että olisin lihonnut liikaa. Kai se on terkka kohtaista miten he näkee asian. Mun edellinen kehotti aina syömään enemmän :D
Zenn voithan sä ottaa sen aiheeksi neuvolassa, että koit aikaisemmassa raskaudessa stressiä painontarkkailusta ja siihen liittyvästä valistuksesta ja nyt haluat, että he eivät asiasta mainitse kuin hädässä tai sitten kieltäydyt ottamasta painoa siellä.

Adelaide 3+4
 
Belleihana tervetuloa mukaan =)

Fantaihana kiitos sitä tarvitaan.Tämä aamuna on alkanut kyllä ihmeellisen kivuttomasti, pitää ihan puuta koputtaa;)

Kauris mulla ei oo oireet juurikaan hellittänyt, oikeastaan vähän päinvastoin kuvotus on lisääntynyt niin paljon että se tulee seuralaiseksi jo heti aamuvessakäynnin jälkeen ja seuraa koko päivän kintereillä,aamusta ja aamupäivästä ei niinkään palella mutta illalla paleltaa kamalasti vaikka sisällä on ollut parhaimmilaan +26 ja iltapäivällä iskee tolkuton väsymys.Masussa nippailee edelleen kun nousee ylös nopeasti ja rinnat ei oo olleet kipeät missään vaiheessa, mutta on ne kyllä turvonneet.
Mä aloitin raskausvitamiinien syönnin (multivita raskaus,siinä pitäis olla kaikki mitä tarvii raskaus ja imetys aikana) jo kun alettiin vauvaa yrittämään koska se foolihapon syönti ehkäisee sitä hermostoputken sulkeutumishäiriöä ja se hermostoputki sulkeutuu muistaakseni jo viikoilla 6. vai 7. eli tosi aikaisin.

Muisku miten ultrassa kävi????

).( Pahoinvointi on tullut jatkuvaksi seuralaiseksi ja tänään kun juttelin kaverin kanssa puhelimessa ja se sanoi yhdestä ruuasta jotain niin se pelkkä ajatus sen ruuan hajusta sai mut voimaan entistä pahemmin.Oksentaa ei onneks oo vielä tarvinnut.
Pakko lopettaa kun en pysty enään istumaan tässä koneen edessä.

Mukavaa päivää kaikille!

Pahoivoiva metsätähti ja onnenjyvä rv6?

PS.Ja tietysti se neuvolaan soittaminen taas unohtui tänä aamuna
 
Tervetuloa taas uudet - ja Onnea etenkin niille joilla on vuosien yritys takana :flower: !

Zenn: Soita Koskariin ja kysy saisiko sille Tuimalalle aikaa. 50€ on kuitenkin aika kohtuullinen hinta.

Muisku: Toivottavasti kaikki on hyvin :hug: . Tule sitten heti raportoimaan! Eihän mullakaan ollut koko viime viikonloppuna mitään oireita, mutta silti perjantain ja tiistain ultrien välissä Sintti oli ehtinyt kasvaa huikeat 7 mm, joten täydessä iskussa se siellä oli =) .

Tupakointia en ole koskaan aloittanutkaan, joten se ei ole ongelma, sen sijaan punaviini on aina maistunut ja huomenna appiukko sitä varmasti tarjoaa...Ajattelinkin että menen aikaisin nukkumaan ja voivottelen pitkin päivää väsymystäni, ettei herättäisi mitään kummempia epäilyksiä. Olemme anoppilassa pääsiäisen isommalla kokoonpanolla enkä siksi haluaisi asian tulevan julki.

Foolihappoa olen syönyt nyt pari kuukautta monivitamiinien muodossa ja jostain syystä uskon, että sillä oli apua raskautumisen kanssa koska esikoinenhan tärppäsi heti (silloin söin monivitamiinia) ja tätä yritettiin kuitenkin viime kesästä asti...

Turvonnut maha löytyy täältäkin etenkin iltaisin ja se vähän ottaa aivoon kun Kanarian lomaan on enää viikko. Olisi ollut kiva olla selvästi raskaana siellä eikä vain läskin näköinen :LOL: .

G: Närästääkö teitä muita? Esikoisesta mua närästi vasta joskus ihan loppuviikoilla, nyt taas illat on ihan tuskaa.

4D kiinnostaisi ja kiinnosti jo esikoisesta. Silloin ei menty kun haluttiin pysyä jännityksessä sukupuolen suhteen ja nyt mietin että menenkö nytkään, kun ei esikoisestakaan ole sitä dvd:tä... Olisihan se tietysti kiva muisto :) .

ON: Paha olo, närästys ja väsymys jatkuu :x .
 
Viimeksi muokattu:
sandra tervetuloa mukaan=)

Ihanan paljon meillä on pikkutonttujen odottajia listalla=)

zenn mulla paino nousi esikoisen aikaan 24kg, toisella 7kg ja kolmannella 14,8kg ja kaikkien aikana oon syönyt ihan normaalisti.Jännä nähdä miten nyt käy.Meillä on mukava terveydenhoitaja joka ei painon noususta kommentoi ellei sitä ole tullut hyvin paljon ja silloinkin nätisti huomauttaa.En aio painonnoususta stressata.Voin vaan kuvitella miten inhottavalta tuntuu jos joka kerta saa painon noususta kuulla, varsinkin kun se on hyvin henkilökohtainen asia.Mäkään en missin mitoissa todellakaan ole ja sokerirasitukseen on painon takia mentävä.
Tuli mieleen noista lasten koko asioista kun mäkin oon iso ja mun lapset on kaikki olleet alle 3580g eli siis ihan normaalikokoisia, mut mun kahdella kaverilla jotka on tosi pieniä kooltaan lapset on olleet reilusti yli nelikiloisia vaikka mitään sokerijuttuja ei ole ja lasten isätkin ovat suhteellisen pieniä että ei se vauvan syntymäkoko aina äidin kokoon tai syömisiin kato.Ärsyttää välillä kun näitä asioita yleistetään nykyjään niin paljon.

Syöminen helpotti selvästi oloa:)Mä sain lapsimessuilta sellaisen kirjan "vauvan odotus äidille" ja kun kirjan kääntää niin siellä on "vauvan odotus isälle" ihan siitä on seurata viikottain mitä vauvalle kuuluu vaikka jo neljättä odotakin niin on tää vaan niin erityistä aikaa:)
 
Täällä uusi joulukuun odottaja varoivaisin tuntein. LA olisi 25.12 ja laskujeni mukaan nyt 4 + 4. Arvasin jo ennen testin tekoa olevani raskaana, sillä alavatsaa nippaili, välillä oli kuvottava olo ja hajuaisti todella herkkä. Sitten oireet katosivat pariksi päivää, tulivat takaisin ja katosivat jälleen.... Minulla on vuoden aikana ollut sekä kohdunulkoinen raskaus sekä keskenmeno vkolla 8, joten hyvin varovaisesti tässä ollaan mukana!
 
Täällä oireet menee koko ajan asteittain pahemmaksi. (etova olo, väsymys, rintojen arkuus) Hajuista margariinin haju on tähän asti ainoo mikä käy pahasti nenään. Aikasemmin ei ollu närästystä mut saapui sekin seuraksi. Vatsakin on turvoksissa mutta onneks pystyy peittään vaatteilla aika paljon :)

Poikakaverin kans mietittiin kanssa noita ultria muttei kyllä päädytty mihinkään, ens viikolla päästään täyttelemään papereita terveydenhoitajan kanssa :D

Haluisin kovasti hankkia sellasen kotidopplerin mut just poikakaveri kielsi ettei tuu turhaa huolta jos ei ite saakaan niitä ääniä kuulumaan. Meillä syödään myös multivitan raskaus ja imetys-ravintolisää.

On varmaan aika yksilöllistä et miten vatsa kasvaa yms mut onko muilla napakorua tms. ootteko ottanu jo pois?
 
Painon noususta ollu puhetta :) Mul tuli 11kg ekassa raskaudessa, ite suht normi painon rajoissa muutama ylimääränen kilo löytyy kyl :) Toivotaan ettei nyt kauheest tulis, jotenki tuntuu et sit ne jumahtaa. Kaikki sain kyl pois viimeks ja pari kiloo vähemmän painoin jälkitarkastukses ku ennen raskautta :)
Ihana kun on kevät, mut mul puskee allergiat ja mitää lääkettä kun ei voi ottaa :( Tol sarvikuonokannul oon nenää huuhellu, auttaa sen 5 min :D
Ja tupakast joku puhu myös, tiukkaa on tehny vaik en normaalist oo muutenkaa polttan ku jonku 3-10 tupakkaa päiväs. Nyt menny sit suklaata sen korvikkeena, sekään ei kaikist fiksuint oo mut parempi se ku polttaminen :) kuhan noi pahoinvoinnit pärähtäis kunnol päälle ni ei tekis miel kumpaakaa :D

Astre+Tipunen 4+3
 
Ähm...ärsyyttävää...Hirveä tulehdus iskenyt päälle :( Onneksi tänään oli lekuri aika ja sain tärpätit!!
Ilmeisesti ei ollut kohtuun asti kerennyt mennä, koska lääkärin painellessa kohtua ei tuntunut kipua...Kyselin vielä lekuriltakin, et voiko apteekin testi antaa väärää negaa...:ashamed:
Noku tätä ei meinaa millään uskoa, vaikka on lirittäny kymmeneen halpistikkuunki ja saanu niihin viivat..Lekuri totes että kyllä ne ihan luotettavia on!!
Riipivää odotella ekaa neuvola-aikaa, joka on 12.5-2011...Miten sitä siihen asti malttaa vartoa...Onko muita ketkä on vielä suht oireettomia?
Tänään lähti rv 5 käyntiin ja olen melkosta oireeton, jotain pientä ällötystä aamulla mut hyvin pientä..Ainoa oire taitaa olla mahtava turvotus...

Kahlan ja toukkanen rv5+0
 
Zenn olen itse ihan samaa miettinyt eli vaaka asiaa. Edellinen neuvolan täti oli tosi tyly painon noususta kun muutenkin ylipainoa löytyy. Nyt uusi täti jonka tapaan ens viikolla. Meinasin että menen ainakin ekalla kerralla puntariin ja katson mitä se sanoo, päätän sitten miten jatkossa. Eihän kukaan mua voi pakottaa puntariin :kieh:
Sokerirasitus kanssa edessä ja tupla sellainen, yöks etukäteen :x

pistepirkko meillä kanssa alle 3 viikon päästä lähtö etelään, olen rannan suurin valas kyllä makkaroineni :LOL: Ihan kauhea turvotus ja muutenkin ylipainoa niin olenhan näky :whistle:

Närästystä ollut vasta ihan muutaman päivän, vielä ei riesaksi asti.

Muutama uusi taas tullut, kivaa ja tervetuloa :wave:

Tänään sain vihdoin varattua neuvolaan ajan. sillä oli kyllä niin täyttä että juuri ja juuri sain ens torstaille ajan. Muuten olisi mennyt 3 viikon päähän jolloin ollaan matkalla ja olisi ollut armottoman myöhässä.
Eli ensi viikosta on tulossa mielenkiintoinen, tiistaina ultra ja torstaina neuvola. Voi, odotan niin :heart: ja ainostaan hyviä uutisia haluan mukaani!!!

Omatekoinen pizza on valmis, joten ei kun kimppuun :p
6+3 :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23626139:
pistepirkko meillä kanssa alle 3 viikon päästä lähtö etelään, olen rannan suurin valas kyllä makkaroineni :LOL: Ihan kauhea turvotus ja muutenkin ylipainoa niin olenhan näky :whistle:
:LOL::LOL::LOL: Harmi ettei olla samassa kohteessa samaan aikaan - muitahan ei olisi samalle biitsille sitten mahtunutkaan...
 
neljäskö, täällä myös yksi todella turvonnut tapaus :ashamed: Mitkään vaattet ei oo hyvät, kaikki ahdistaa. Aiemmissa raskauksissa ei oo tällästä turvotusta ollu näin alussa...

Me ei oteta pakkausta niin sillä rahalla sitten mennään 4d:hen, ollaan käyty kahdesta nuorimmastakin ja oli niin ihana kokemus että haluan ehdottomasti nytkin mennä :)

Painonnoususta olitte puhuneet, mulla nousi paino esikoisesta 12,5kg, toisesta 7,5kg ja kolmannesta 10kg. Vielä on painoa jäljellä 6kg siitä mitä painoin ennen esikoisen odotusta.

Uusille onnea ja tervetuloa =)
 
Kitty tervetuloa mukaan=) Noilla kokemuksilla nyt ois sitten pakko olla vuorossa loppuunasti mennyt raskaus:)Jarrusukkia pikkuiselle!

Kista hauskaa miten margariinikin voi haista:)Kun itse en haista sitä ollenkaan.Tiedän kyllä ettei varmasti oo haskaa kun se haisee.

Astre mäkin oon allerginen ja tänä vuonna oon käyttänyt vaan resepti nenäsumutetta koska muuten oon täydellisen tukossa ja viime raskauden aikana lääkäri oli sitä mieltä että hyöty on tässä tapauksessa haittaa suurempi, mutta silti harmittaa että sitä pitää käyttää.Kaverille lääkäri oli kyllä sanonut että setiritsiini pohjaisia allergialääkkeitä voi syödä myös raskaana ollessa ja kaveri onkin kahden odotuksen aikana niitä syönyt eikä mitään oo tullut mut silti itse en uskalla mitään lääkkeitä syödä ellei oo ihan pakko.

Kahlan mäkin olin oireeton vielä noilla viikoilla mut nyt (6+1) on pahoinvointi jo lähes koko aikainen seuralainen johon vaan syöminen auttaa ja tämä pahoinvoiti on ollut tänään ja oikeastaan eilen,muuten on ollut vaan lievää etomista jos syömisestä on liian pitkä väli ja palelua ja väsymystä.Esikoisesta ja kakkosesta en oireillut juuri ollenkaan mutta terveet lapset sain:)Kolmannesta jo olikin sitten oireita.

Tein juuri marjakiisselin iltapalaksi ja se on tuolla jäähtymässä ja sämpylätaikina kohoaa.
Pitäkään vaan mua hulluna, mut pakko oli nuorimmaisen päiväunien aikana katsoa minkäverran meillä on 50-62cm vauvanvaatteita säilössä ja totuus oli että ei muuta kuin pari hassua vaatetta:eek:Mä muistin että niitä ois ollut enemmän, mut ei se mitään saapahan ostella niitä enemmän:)
 
vihdoinkin,LOMA.=)
muiskunuutisia kovasti odottelen,itsellä samat oireet ja inhottavasti huolestuttaa..:( onneksi ystävä tulee taas neuvoladopplerin kanssa huomenissa kylälle,kokeillaan kuunnella ääinä taas,viimeksihän kuului hetken heikosti,mutta selvästi.

EevaN 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Ilmoittaudun mukaan. Ikää löytyy 22 (ehdin täyttää 23 ennen synnytystä).Yllätysraskaus, tässä on nyt reilun viikon sulateltu uutista, esikko siis tulossa.
LA on 13.12. K-SKS synnärinä.

Rv 6+2 menossa. Turvottaa etenkin iltaisin, vatsaa särkee välillä ja raskaan päivän jälkeen varsinkin.
Tissit arat, tosin tissikipu on helpottanut hieman viikon takaiseen (tai sit oon tottunut).
Huimausolo iskenyt kerran, silloin meinasikin äänestyspaikalla lähteä jalat alta!
Pahoinvointi on vaan varoitellut, väsyneenä ja tyhjälllä mahalla ellottaa helpoiten, toistaiseksi olen päässyt vähällä sen suhteen.
Hajuaisti on valikoiden tarkka, tupakanhajuiset ihmiset bussissa(yök!), jotkut ruuat jne..
Appelsiinimehu on muuttunut tosi pahan makuiseksi :( Väsymys painaa, päiväunet olen nukkunut joka päivä kuluneella viikolla.

Ensimmäinen neuvola on 3.5. eli viikolla 8+0. Kiltti neuvolantäti lupasi meille ultrankin samaan syssyyn vaikka täälläpäin ultrataan yleensä vasta viikoilla 11-13, sanoin että me oltaisiin menty yksityiselle mutta ei ole varaa maksaa 150€ ja kerroin että raskaus on aika yllätys meille ja olisi helpompi miehenkin päästä jyvälle missä mennään kun päästäs näkeen pieni. Ja samalla saa nähdä että sydän pumppaa siellä ja kaikki on hyvin! Jännittää vietävästi se neuvola ja en malttaisi odottaa!

Mietittiin vähän että josko äitienpäivänä sitten tuleville mummoille ilmoittaisi tulokkaasta, sattuu niin sopivasti tohon ultran jälkeen se.

Joku mietti napakorua täällä, mullakin on, en oikein ole osannut päättä mitä teen sen kanssa, olkoot toistaiseksi, otan kai pois kun masu alkaa pullottaa, mun mielestä on aika rumia ne pitkät joustavat "raskauskorut". Kysymys kiertoon, huomasin tossa että keijussa ja florassa on lisättyä A ja D vitamiinia, onko joku vaihtanut leivänpäällistä ton A-vitamiinin takia?

Mulla on kaapissa about 10 kappaletta 50-56 senttisiä bodeja ja paitoja, oon kirpparilta hamstrannut kun on ollut halpoja ja uusia, mä siis podin vauvakuumetta ihan tosissani, ja meidän piti välillä alkaa yrittäänkin nyt syksyllä, sit tuli kaikenlaista sählinkiä, ja ajateltiin rauhoittaa tilanne ja viettää kesää rauhassa. Kunnes olinkin raskaana. Mun on siis helppo innostua tästä raskaudesta heti kun mies vaan toipuu järkytyksestä :D Yhden yöpuvun ja villasukat hankin jo huutiksesta tälle tulokkaalla, mutta yritän malttaa mieleni ultraan asti, kun näkee että joku siellä on ja sittenkin maltilla kattella, lähinnä tosta lähikirpparilta ajattelin pienimmät vaatteet ostaa, siellä on aika hyvin vauvanvaatteita kun jaksaa käydä välillä tarkistaan. Meillä ei hirveenä ole varaa kaikkea ostaa uutena lapselle, eikä se onneksi ole meille tärkeätäkään. Siistejä saa käytettynäkin, ja rakkauttahan ei rahassa mitata!

Näin tänään ihanan 4 päivän ikäisen vauvan ja ah, kuinka mahan pohjasta otti. Huikeaa ajatella että sellaista tuolla omassakin masussa haudotaan :heart:

Mukava päästä tänne jakamaan kokemuksia muiden samassa vaiheessa olevien kanssa, mulla ei kauheasti ole lähipiirissä nyt raskaana olevia keneltä kehtaisi kysyä kaikkea mitä mielessä pyörii.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onneksi olkoon susimieli! :)

metsätähti Mä lopetin tupakoinnin tosiaan heti kun sain raskaudesta tietää (esikoisen aikana) ja paino alkoi saman tien nousemaan. Melkolailla ihan sama mitä söin. Aina se nousi ja aina terveydenhoitaja muisti mainita, että on taas liikaa tullut painoa.. Se kyllä tuntui raskausaikana todella pahalta ja stressaavalta kun yritin syödä vähän ja terveellisesti, mutta ei sillä ollut vaikutusta, toki juuri pahoinvoinnin hillitsemiseksi minun piti syödä usein, mutta kyllä mä pyrin terveellisesti senkin tekemään. Esikoinen painoi syntyessään 3.6kg, joten sekin puolustaa etten ihan sokerimässyllä itseäni lihottanut. :D

neljäskö Mä niiin odotan sitä sokerirasitusta, vaikka edellisessä odotuksessa aina huomattiin se painon nousu, niin vasta viikolla 34 terveydenhoitaja hoksasi laittaa minut sokerirasitukseen. Ärsytti joutua niillä viikoilla olemaan nälässä ja juomaan hirvittävää litkua ja saada vielä ns hyvä tulos! Mä olen ihan vakavissani miettimässä sitä puntarikieltoa, kyllähän sen painonnousun näkee silmämääräisestikin ihan riittävän hyvin.:kieh:

Meillä on jemmassa kaikki esikoisen vauva-vaatteet ja haalarit, äitiyspakkausta en ole missään nimessä ottamassa :) Jotain kivaa voisi sitten sillä avustuksella ostaa pikkutulokkaalle. Pieni ääni muistaa muistuttaa, kunhan pikkutulokas pysyy kyydissä mukana.

zenn & goa'uld 5+2
 
Mammuzki Suuren suuri hali :hug:

Muisku Sinun kuulumisia minäkin odottelen. Toivottavasti pikkuinen on matkassa :)

4 D ultrista Me ei varmaan mennä.Oishan se kivaa mutta hiukan liian kallista lystiä. Esikosta saatiin kunnan puolesta se kun osallistuttiin samalla sellaiseen tutkimukseen. Tuolla Terveystalolla missä täältä käydään ultrissa on niin hienot laitteet, että näkyy tosi hyvin vaikka on ihan tavallinen uä. Muuten otetaan kyllä kaikki mahdolliset ultrat; niskapoimu ja rakenne täällä tarjotaan kunnan puolesta. Lisäksi varasin kahden viikon päähän varhaisultraan ajan, mutta ei olla vielä päätetty että mennäänkö vai perunko sen. Kahdesta ekasta ei olla käyty, mutta jotenkin tuntuu siltä että nyt ois kiva mennä. Pihalajalinnassa uä maksaa 90e. terveystalolta kun kysyin, niin hiukan on hintahaitaria; 65e - 170e kuulemma. Kun sanoin että varaan ajan siihen halvimpaan niin ei onnistunut, kun ajanvarauksessa eivät kuulemma tiedä kaikkien taksoja. Erikoista mun mielestä! Kyllähän nyt etukäteen pitäisi tietää joutuuko sitä maksamaan melkein 200 e tavallisesta ultrasta. Höh! No mennään sinne Pihlajalinnaan, kun siellä oli selvät sävelet hinnan suhteen.

Tervetuloa uusille !!!

Vitamiineista Mä syön D-vitamiinia joka tapauksessa, mutta hiukan harmittaa etten ole tuota foolihappoa ottanut. Kun sitä kai pitäisi alkaa popsimaan kolme kuukautta ennen raskautta jo että siitä on jotain hyötyä. Jotkut raskausvitamiinit varmaan aloitan piakkoin. Ja kalkkiakin kai voisin ottaa, kun maitoa tulee aika huonosti juotua.

Painonnoususta Mulla tuli esikosta jotain reilu 10kg ja nuorimmasta jotain 4-5 kg. Nyt oonkin just laihduttanut tammikuusta sellasen 8kg. Oisko sitten auttanutkin raskautumiseen jotenkin :) Vähähiilihydraattisella olin. Nyt kai pitäis alkaa syödä taas normaalisti, jos lapsukainen hiilihydraattia tarvii niin kuin joku mainitsi.

pistepirkko ja neljäskö Ihanaa lomaa teille! Voi kun ois ihan kiva lähteä itsekin jonnekin :) HIukka kade :ashamed:

Astre Mä oon ymmärtänyt että Histec ja Zyrtec on ihan sallittuja raskauden aikaan. Tosin pitää aina punnita hyöty-haitta suhde. Eli jos pystyy olemaan ilman niin on, mutta jos on niin tukkoinen ettei henki kulje niin parempihan se vauvalle on että äidillä henki kulkee :)

Oireita alkaa ilmetä. Tänään iski sitten pahoinvointi. Oksentaa ei ole tarvinnut mutta yökkimässä olen käynyt. Väsymys on kuolemaksi ja palelu. Närästämäänkin on jo alkanut. Mähän oon raskaana ollessani varsinainen Rennien ja Gavisconin suurkuluttaja. Hirveesti alkaa närästään tuossa puolen välin tienoilla. Huh!

Munkin täytyy tunnustaa että on tullut muutama body ja housu hankittua jo vauvalle ;) Ja 4 kestovaippaa, ne on mun heikkous! Tuo 2 v. alkaa jo olla päiväkuiva niin onneks saa pian uuden vaipatettavan :)

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa. Esikosta otettin, toisesta ei. Nyt oon jo mynyt tai antanut pois melkein kaikki esikon pakkauksen vaatteet haalaria myöten niin pitäisi jotain saada. Ainakin haalari on käyttökelpoinen ja ne kestot :heart:

Niisku 5+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä