Moi pitkästä aikaa!
On tosiaan vierähtänyt luvattoman kauan siitä, kun viimeksi olen tänne käynyt kirjoittelemassa, mutta lukemassa olen kyllä päivittäin käynyt ja ollut hengessä mukana
Syy on varmaan se, että olen ollut tässä muutaman viikon tosi väsynyt, ja syykin siihen löytyi viime viikon neuvolakäynnillä: hb oli romahtanut tasolle 109. No, nyt on rautakuuri meneillään, ja pientä piristymistä havaittavissa. Mutta täälläkin tullut kiusaksi flunssa
Se on nyt sitten vuorostaan vetänyt mehut pois. Mutta näin viikon jälkeen, toivottavasti sekin on jo parempaan suuntaan. Töissä olen kituuttanut. Pieni houkutus olisi ollut käydä lääkärissä ja ottaa saikkua, mutta kun on tiettyjä vapaa-ajan rientoja, joihin osallistuminen olis ollut sit kyseenalaista jos olisin saikulla, niin jätin sen tekemättä.
Käytiin viime viikolla
4D:ssä kun oli 23+0. Oli se kyllä tosi kiva kokemus, nähdä pikkuinen siellä! Hirvee kasa saatiin kuvia ja sitten se dvd, jota jo kerran katseltiin itse ja lisäksi on jo appivanhemmillekin näytetty
Meille jäi kelakorvauksen jälkeen maksettavaa n. 170e. Ei kyllä kaduttanut yhtään. Suosittelen lämpimästi, jos on mahdollisuus! Vauva on meillä edelleenkin perätilassa, joten tuolla ihan alakerrassa tuntuu liikkeet. Olisi kiva kuulla konkareiden kokemuksia lisää, millä viikoilla teidän vauvat ovat aiemmissa raskauksissa kääntyneet.
Neuvolassa 22+4 siis tosiaan todettiin, että tuo hb oli laskenut, valittelinkin väsymyksestä. Veriryhmävastaukset olivat vihdoin saapuneet perille, neuvolantäti joutui jo niiden perään kyselemään! Vasta-aineita ei ollut. SF-mitta oli 21 cm. Tytön syke oli 145 tienoilla. Painoa oli tullut 0,730 kg/viikko viime kerrasta, mutta en saanut asiasta kuitenkaan mitään negatiivista palautetta. Verrataanko teillä muillakin neuvoloissa painonnousua ensimmäisen nlakäynnin painoon eikä normaalipainoon? Omasta mielestäni se on vähän väärin, mulla oli kuitenkin ennen ensimmäistä käyntiä noussut paino jo lähes 3 kg! Mutta nyt siis normaalipainooni verrattuna ollaan jo melkein 9 kg plussalla. Enpä ole ikinä näin painava ollut. Mutta niinhän sen kuuluukin nousta. Ihmettelen vaan, miten mulla nousee niin paljon moniin teistä verrattuna. En kuitenkaan elä asenteella että "nyt saa syödä mitä vaan" vaan syön mielestäni ihan normaalisti ja herkuttelen satunnaisesti. Kelan paperit saatiin, eilen niiden kanssa yritin tuskailla vähän, mutta luovutin. Saa nähdä milloin saan ne laitettua eteenpäin.
Ensimmäiseen sokerirasituskokeeseeni olen menossa ensi viikolla. Mulle sanottiin ajankohdaksi viikot 24-28. Toivottavasti siinä menee kaikki hyvin. Sitten jo parin viikon päästä olisi ensimmäinen
perhevalmennus, onko muita kenellä alkavat ne myös jo? Ensimmäinen lääkärineuvola on kolmen viikon päästä.
Pinnasänky on jo ostettu ja mies kasasi sen heti samana iltana
Se on sijoitettu lapsen tulevaan huoneeseen, ja siellä sen olen suunnitellut pitäväni. Olen kyllä kuullut juttua, että monet, jotka esikoisen kohdalla ovat suunnitelleet samaa, ovat kuitenkin päätyneet ottamaan vauvan viereensä nukkumaan. Mutta sittenhän sen näkee kuinka käy. Kovat on suunnitelmat
Kummeista täällä oli myös ollut puhetta. Vielä ei oo suunniteltu pidetäänkö kirkolliset vai ei-kirkolliset ristiäiset (mies ei kuulu kirkkoon), mutta mulle on aina ollut itsestäänselvyys, että paras ystäväni on yksi lapseni kummeista. Olen itse kummi myös hänen lapselleen. Joten häneltä olen jo kysynyt ja hän on siihen suostunut. Mutta sen enempää en ole asiaa miettinyt, ja tuskin mieskään vielä.
Mammajoogaan minäkin sitten buukkasin itseni. Se alkaa lokakuun lopulla ja päättyy passelisti joulukuun alussa. Tänne töihin jo ilmoitin mun viimeiseksi työpäiväkseni 4.11., joten reilut 10 viikkoa olisi vielä duunia jäljellä.
Tulipas pitkä viesti, mutta tätä se tekee kun ei käy useammin kirjoittelemassa! Ja varmasti nytkin jotain unohtui.
Joululahja2011 24+0 POKS