Joulukuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Koska täällä on jo yksi Hannele, käytän Hansua, ettei mene sekaisin! :) Mulla laskettu aika 17.12 ja viikkoja täynnä 10+1. Oli 16.12 laskettu aika vielä viime lääkäriajalla, mutta se nyt sitten vaihtui. Voi vielä vaihtua uudestaankin, kun on sitten josku se rakenneultra..

Ikää 31-v ja ensimmäistä odotellaan. Tänään oli eka neuvola ja siellä kuului sydänäänet, tosi ihanaa! Mun oma sydän vaan hakkari ensin niin paljon ja rakko oli täynnä, ettei meinannut kuulua ensin mitään, muuta kuin omat äänet! Ekassa sisäultrassa käytiin jo pari viikkoa sitten kun tämä raskaus alkoi insemniaatiolla. Tosi liikkis tilanne, kun pieni, mutta vahva sydän sielä näytti lyövän!

Raskausoireita on vain iltapahoinvointi ja rinnat hieman arat. Vielä en ole oksennellut, vaikkakin lähellä on ollut. Aika vähällä olen kuitenkin päässyt! :) En siis valita.

Onnea kaikille meille tuleville joulumammoille ja muillekin tietty!!

Onnittelut Tuulimammalle ja Hansulle sydänäänistä, ihanaa!

Mua vaivaa edelleen lähes jatkuva päänsärky. En viitsis panadolia kovin ottaa, otan sitten jos kipu äityy oikein kovaksi. Onko teillä muilla päänsärkyä? Tämä on mulla ehkä ärsyttävin raskausoire, toi kuvotuskin on vähän vähentymään päin...

Mulla on perjantaina eka neuvola, mutta en usko että sydänääniä vielä kuuluu/kuunnellaan kun silloin menossa rv 8+5. Mutta muuten on kyllä ihan kiva mennä, tuntuu tämä odotus taas vähän todellisemmalta.

Meille on viikonloppuna tulossa mun vanhemmat ja sisko ja veli muutamaksi yöksi. Uskaltaisiko sitä jo kertoa iloisia uutisia? Voipi kyllä olla että äiti huomaa päälle päin, multa on jo monta kertaa kysytty että olenko raskaana :)

Mitäs muille kuuluu? Mä roikun täällä pitkin päivää, kun ei oikein toi työnteko nappaa :)

Nostelen taas...Lellulle: äidit on kyllä tarkkoja ja saattaa hyvinkin huomata tilanteen.

Multakin kysyttiin perjantaina työpaikan juhlissa suoraa että ootko raskaana..Olin kyllä aika hämmästynyt kun olen ""varjellut"" salaisuuttani tarkoin :-) Kyllähän se vatsa varsinkin iltaisin pömpöttää siihen malliin ettei siitä juuri voi erehtyä.Olin kuulemma muutenkin ollut sen oloinen jo pidemmän aikaa. Jotkut ne arvaa melkein heti, toki tämä saattoi olla onnekas veikkauskin, minä kun olen ollut ""seuraavana jonossa"" jo vuosia. Raskaaksi tuleminen vain ei ollutkaan niin helppoa.

Tänään on niskapoimu ultra, mies lähtee ekaa kertaa mukaan =) Toivottavasti kaikki on hyvin kaikin puolin ja saataisiin näkyviin pirtsakka vauva! Olotila on oikeastaan loistava, väsymys on ainut joka on viime viikkoina tullut enemmän kuvioihin. Muuten olen saanut viettää oireetonta odotusta, tietysti sekin välillä huolestuttaa.......Onhan sitä säikähdetty parikin kertaa kun on tullut ruskeaa tuhrua toissa viikolla päivänä-parina ja samoin viime viikolla vähäsen. Kaikki on kuitenkin palautunut normaaliksi ja tänäänhän sitten selviää mitä vatsaan kuuluu.

Paino on hieman laskenut, kun monikin ruoka meinaa jäädä kesken. Ensin on nälkä ja sitten kun alkaa syömään niin ei yhtään tee mieli mitään. Yritän sitten puoliväkisin jotain saada alas. Hedelmät yms maistuu kyllä hyvin.
Syöttekö te jotain kalanmaksaöljy/omega kapseleita tms? Kalan syönti on niin minimaalista että jotain varmaan tarvis käyttää lisäksi.

Jaahas, mulla on edelleenkin ikkunat pesemättä ja tässä tämä vapaapäivä taas kuluu kirjoitellessa..Täytyy yrittää edes aloittaa, sais sen joskus valmiiksikin.
Kirjoitelkaa!
-Hannele rv11+6-

Tänään alkaa rv12 eli pian alkaa olla kriittisimmät hetket ohi vois ruveta vähä rentoutumaan. Sitten varmaan vois ruveta sukulaisille ja tutuille kertomaan vauvasta.

Väsy ja pahaolo on vähän helpottaneet, onnkesi. Tai väsy on kyllä nytkin, mutta ei raskudesta johtuva, vaan siitä että esikoinen on valvottanut.

Saa nähdä miten sujuu sitten kahden pienen kanssa kun tuntuu välillä että tämän yhdenkin kanssa on ajoittain uni vähissä...

Parempaa onnea muille!
Minullakin oli vielä viikko sitten ultrassa kaikki hyvin. Perjantaina aloin kuitenkin vähän vuotaa ja se jatkui niukkana koko vk:n lopun. Aloin kieltämättä jo huolestua, mutta kun vuoto pysyi niukkana eikä kipuja ollut ja hyvät oireet jatkuivat, yritin pitää toivoa yllä. Rv 9+5.

Eilisessä neuvolassa sykettä ei kuitenkaan löytynyt, eikä äitiysneuvovolassakaan. Huomenna on siis lääkkeellinen tyhjennys. Niin kovasti kun olisin tämän halunnut välttää.

Toivo alkaa hiipua; monen vuoden yritys ja lopulta hoitoihin turvautuminen ja jo neljäs km.

Minut saa joku pyyhkiä listalta pois. Pärjäilkäähän entiset kermitit!

Voi Tatti, olen todella pahoillani puolestasi. Miten elämä voikin olla näin kohtuutonta!? Ensin monen vuoden yritys, sitten hoidot ja sitten lopuksi se pahin. Harmittaa kovasti puolestasi. Koita pärjäilä.

Inna

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Mariia 35v. – 1. – LA 31.12.
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Päivitin listan ex-kerminä... Sanoja ei löydy lohdutukseksi.

t.Tuulimamma

Olen todella pahoillani Tatin puolesta, ei voi muuta toivottaa kuin voimia!

Tuntuu kauhealta alkaa itse kertomaan hyviä uutisia toisen menetyksen jälkeen, mutta tulin juuri neuvolasta ja tuntuu että olisi ensimmäinen hyvä juttu positiivisen raskaustestin jälkeen tässä raskaudessa. Oli ensimmäinen lääkärintarkastus ja siellä myös ensimmäisen kerran ultrattiin. Siellähän se pikkuinen oli ja sydän löi! :) Lääkäri arveli, että saattaisi olla viikkoa pidemmällä, mutta asia varmistuu ensi perjantain np-ultrassa.

Olen kyllä ollut aika tympääntynyt koko raskauteen, kun koko ajan on sellainen ympärivuorokautinen etova olo, eikä mitään juuri tekisi mieli syödä. Silloin tällöin aamuisin aina oksennan, enkä usko, että tämä tästä vielä vähään aikaan helpottaa kun tuota esikoista odottaessa oksensin tuonne viikolle 16 asti.

On siksi jäänyt tänne kirjoittelutkin aika vähälle kun kuvottaessa ei tee mieli tulla kuvotus-kuulumisia kertomaan. Tänään kuitenkin on hyvä mieli tuon ultran takia. :)

T. Kati rv 10+2

Voi Tatti...kyllä elämä todellakin on epäoikeudenmukaista !!!

On aika surun ja kyynelten, on aika ilon ja naurun...kaikella on oma aikansa...

Onnea Katille sydänäänistä, varmaankin ihanaa kuulla ne, itse en vielä koskaan ole päässyt sinne asti...

Onko teillä muilla mahakipuja, sellaista menkkamaista jomotusta, siihen aikaan kun normaalisti olisi menkkojen aika. Mulla olisi nytten niitten aika ellen olisi raskaana ja alavatsassa tuntuu kokoajan jomotus. Meinasin tänään mennä kuntosalille, mutten uskallakaan jos vaikka liiallinen ähkiminen siellä antaa vauhtia keskenmenolle.

Pelottaa niin perkuleesti että jos nyt käy niinkuin viimeksi. Pitäis pysyä näiltä sivuiltakin poissa ettei ajattelis liikaa, mutta kun nyt tästä on tullut aivan riippuvaiseksi ja pakko saada tietää miten muilla menee.

Mies onneksi tulee hakemaan töistä ja sitten menen kyllä vaan kotia ja nostan jalat kohti kattoa ja makaan jalat ristissä, heh.

Siis on tälle ajalle kyllä joku oikean nimen keksinyt - odotusaika - yhtä odottamista kokoajan. Ensin että tuleeko kuukautiset vai eikö, sitten odotetaan ekaa neuvolaa, sitten niskapoimu-ultraa, sitten 12 viikon täyttymistä, rakenneultraa ja sitten vaan odotetaan muuten vaan että milloin se 9 kuukautta on ohi.

Onko teistä tullut muuten jotenkin hehkeämmän näköisiä nyt raskausaikana ? Pitäisi kuulema rypyt siletä ja muutenkin alkaa hehkumaan. Itse en ole moisia huomannut, mutta kaitpa nekin tulee aikanaan. Tissit vaan on niin kipeät että kyllä tuolla kropassa jotain tapahtuu...

Riittääkö että syö monivitamiineja joissa on foolihappoa vai pitäisikö vielä erikseen syödä jotain foolihappotabletteja ? Mitäs muita suosituksia olette kuulleet että pitäis syödä ja olla syömättä ? Syöttekö kalkkitabletteja ? Vai juotteko muuten paljon maitoa ? Heh, kaikkea tässä nyt huvikseni kyselen jos joku jaksaa vastailla...

Pahoittelut Tatille :( Varmaan mitkään sanat eivät nyt auta mutta toivotan valtavasti voimia tämän koettelemuksen kestämiseksi. Toivottavasti saisitte tulevaisuudessa selville mistä keskenmenot johtuvat ja asialle voitaisiin jotain tehdä. Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän miltä tuntuu kun vauvaa saa odottaa pitkään ja hoidot ovat ainoa vaihtoehto. Jaksamista!

Mariia: Syön multivitan 2+ ja sitten tulee otettua monivitamiini poretta. Kalsiumin saanti muakin askarruttaa kun en juo maitoa ja muutenkin pitää oikein tehdä töitä että sais tarpeekis maitotuotteita päivässä, eikä se toki aina onnistukaan. Olen yrittäny ottaa hieman rennommin ja syödä ja juoda siten kuin itsestä tuntuu hyvälle. Mutta kroppa tekee temppuja: tacot ei maistuneet enää, kaakao, omenamehu, suklaa???!!!, sipsit jne ei maistukaan samalle kuin ennen eikä niitä voi kuvitellakkaan syövänsä samaa määrää kuin ennen. Hedelmät ja salaatti kyllä maistuu ;-)

Meillä oli tänään niskapoimu ultra ja jännitti ihan mielettömästi! Sanoinkin miehelle että ihan ku olis hammaslääkäriin tullu, teki mieli karata odotushuoneesta.
Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, oikein vilkas asukki näkyi ruudulla!! =)Turvotuslukemat normaalin ""alakäyrällä"", sydän, napanuora, jalat, kädet ja sormet, nenänpää, isot aivot yms näkyi hienosti. Kaikki mitä ultralla pystyttiin katsomaan näytti olevan kunnossa. Huh mikä helpotus, taas jaksaa eteenpäin paremmalla mielellä! Huomenna täyttyy sitäpaitsi 12 viikkoa jota on kovasti odoteltu, kuten Mariiakin totesi, yhtä odotusta kaikkineen.

Onnellinen -Hannele rv11+6-

Voi Tatti! En uskalla alkaa mitään kovin sanomaan kun olen niin huono puhumaan, mutta toivon todella et teillekin onnen aika vielä koittaa.

Mulla on rinnat aivan järkkykipeet ollu koko alun ajan ja on vieläki.. Heti kun rintsikat ottaa pois nii ei voi ku yhessä kohti olla, rintsikoita en halua viel tässä vaiheessa ainakaa pitää yöllä.. Mulla taitaa olla jo pikkunen vauvamasu kun pikkuvelikin naureskeli tänää tolle mun pömpölle (se on 18v).

Toivon teille kaikille paljon onnea matkaan ja muistakaa et viel tässä vaiheessa jokainen eteenpäin päästy päivä on tosi tärkeä!!!

Tatti, olen kovin pahoillani puolestanne. On tämä elämä joskus niin epäoikeudenmukaista. Kenellekään ei toivo näin käyvän...jaksamista kovasti sinulle ja miehellesi!

Tatti: syvät pahoitteluni. En voi muuta kun toivoa voimia jaksaa... Toistuvat keskenmenot kuluttavat voimia ja pyyhkivät jopa pahimmillaan elämänilon. Tukekaa toisianne,sinä ja miehesi. Lähetän virtuaali halin.... Täälläpäin kaikki hyvin. Eilen pirpana liikkui niin lujaa että sen jo tunsin! Mieletön tunne,olin jo unohtanut sen ihanan tunteen!! Etelään lähtö hiukan jännittää,mutta onneksi sain seuraavan neuvola ajan vain päivää ennen lähtöä. Niin,ja samaisella viikolla meinaan myös tietysti käydä tarkiste ultrassa... Saadaan ensi viikolla joa jo netti tänne metsään! =) saa loppua tää puhelimella näpyttely,on aika kallista.. =/ nojoo,nyt lopettelen! Voikaahan paksusti kaikki!!! Äippä ja asukki 12+4

Olin tänään np-ultrassa, kaikki ok, laskettuaika lykkääntyi hiukan, nyt 10.12..! Toukka oli uinumassa, vähän sentään kättä ja jalkaa heilutti. =]! Kivaa päivänjatkoa! T.sanna ja masukki 11+5

Hei!

Ajattelin liittyä joukkoonne myös. Yleensä kirjoittelen tuolla aurinkoplussaajissa, mutta täällä on mammat vähän enemmän samoilla viikoilla, niin yhteisiä asioita on enemmän.

Olen siis 25-vuotias ensimmäistä lasta odottava, naimisissa oleva nuori nainen. Me onnistuimme 5. kierrosta, ja laskettu aika on viimeisten menkkojen mukaan 8.12. Ensimmäinen neuvola on siis jo takana päin, ja np-ultra on ensi viikon keskiviikkona. Jännää!!

Mä oon ollut aika pahoinvoiva plussasta lähtien, ja oksennellut olen viikolta 7. Toisaalta tiedän, että pahemminkin voisi voida, joten en halua valittaa. Se ja väsymys on ollut pahimpia oireita. Maha on kasvanut sen verran, että isommat farkut piti ostaa viikolla 9, ettei tarvinnut kulkea ihmisten ilmoilla aina ylin nappi auki. :) Tutulta kuulostaa myös aikaansaamattomuus. Onneksi on sellainen elämäntilanne, että on saanutkin levätä aina tarvittaessa, päiväunia tulee nukuttua joka päivä.

Tuleville isoäideille ja muutamille muille sukulaisille kerrottiin äitienpäivänä, muuten odotellaan, että tutut huomaavat itse..

Viikonloppuja!

Punatulkku rv12+0

Tässä vielä päivitys omien tietojeni osalta:

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Mariia 35v. – 1. – LA 31.12.
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Voi Tatti sinua, olen niin hyvin pahoillani!!! Muuta en oikeen osaa tässä kohtaa sanoa, kun että kovasti voimia ja jaksamista! Voin vain yrittää kuvitella miten raskasta tämä on sinulle ja miehellesi.

Itselläni tilanne onneksi rauhottui viime viikon tiputtelun jälkeen (sellasta ruskeeta niukkaa vuotoa), tais olla kysymyksessä raskaudenaikaisesta menkat. Vointi on ollut, voisko sanoa että peräti erittäin hyvä ja suorastaan ajoittain energinen pitkästä aikaa. Pahoinvointia ei olekaan ollut koko aikana laisinkaan, korkeintaan pientä iltaetomista. Rinnat on edelleen suht kipeät, yhtenä yönä oikeen poltteli ja kirveli. Jännää et just öisin tulee enempi kipuilua, usein herää siihen kun on kääntämässä kylkeä. Ja tietty pissalle saa nousta nykyään joka yö, mikä on mulle kyl ihan uutta. Vatsaa on alkanut taas nippailla, liekö kasvukipuja.

Hassuunnuksissani menin netistä tilaamaan viime viikolla sellaisen baby-dopplerin ja sillä sitten yritettiin kuunnella pikkuisen sydänääniä. Eihän sieltä mitään kuulunut ja tietysti iski taas huoli, kunnes luin että laitteella kuullaan äänet vasta rv 12-14 alkaen.... jos sitä vaan koittais rauhottua ja malttaa mielensä. =)

t.Jane rv10+6

Moi! Nostetaampa ketjua kun ollaan jo pudotttu kauas...

Mitäs kuuluu joulumammat?

Tänne ei ihmeempää. Oireet ovat ehkä hieman vähentyneet ja se tietenkin vähän huolestuttaa. No ehkä toi keho vaan alkaa sopeutua tähän raskauteen..Mites muilla, onko raskaus oireet vielä yhtä kovat kuin ekoilla viikoilla plussan jälkeen?

Keskiviikkona olis eka neuvolalääkäri. Siellä vissiin kokeillaan ainakin kohdun kokoa. Saapa nähän koitetaanko sydänääniä vielä kuunnella..se olis kyllä ihanaa...

Mutta antakaapa kuulua itsestänne!

T: Lellu rv 9+1

Minä tässä jo välillä ihmettelin missä kaikki on?

Mullakin on oireet lieventyneet tai ei mulla oikeastaan koko aikana mitään ihmeempiä ole ollutkaan. Vatsaa juilii pikkasen aina välillä, huomannu että iltasella enemmän. Välillä kun alkaa päivällä ajattelemaan että onko mahaan koskenut niin oikein säikähtää ennenkuin taas iltapäivästä tuttu juilinta ilmoittelee itestään.

Rinnatkin on varsinkin viime viikon aikana olleet tosi kipeät ja tuntuu että joka aamu on tullut kokoa lisää. Nännit tököttää koko ajan joten pitää kattoa millaiset rintsikat t-paidan alle laittaa. Parin viime viikon aikana on ollut sellaista ilta äklötystä. Ei tekisi mieli oikein mitään syödä. Suklaa on taas alkanut maistua ja voisinkin vaan elää kaikella makealla kuten munkeilla ja sellaisilla. No onneksi on sentäs vielä vähän järkeä päässä että hieman kattoo mitä suuhunsa laittaa. Niin ja ensteks on hirveä nälkä ja sitten ei jaksakaan mitään syödä. Ja vessassa juokseminen varsinkin iltaisin ennen nukkumaan menoa ja aamuyöstä on lisääntynyt.

Huomenia!

Täällä tuntuu olevan odottavan hiljaista.... Itselläni olisi seuraava odotettu etappi edessä joskin olen kahden vaiheilla peruisinko koko jutun...eli...
Sain eilen kutsun np-ultraan. Se oli varattu tän viikon perjantaille klo. 10:00, mutta olen juuri silloin koulutuksessa... Soitin sitten LKS:aan ja pyysin uutta aikaa.
Kuinka ollakaan nyt on jostain hoksattu, että alkuraskauden seerumiseulontaa ei kuulema enää kannata tehdä rv 12. Ihmettelen suuresti kuinka asia voi olla niin tarkkaa... Minulla olisi alunperin ollut aika rv 11+4...ja seulonta olisi voitu tehdä. Nyt aika on sitten rv 12+1 ja veriseulontaa ei kannatakaan tehdä....?! Harmittaa, mutta aion pitkästä matkasta huolimatta mennä sinne tiistaina. Saanpahan ainakin videon maha-asukista ja niskaturvotustulokset.

Harmittaa myös se että sain kutsun vasta eilen... Jos se olisi laitettu ykköspostina, olisin saanut sen jo viime viikolla ja olisin voinut saada ajan tän viikon alkupäiville... mutta ei niin ei!

Muuten menee ihan mukavasti... Etova olo alkaa väistyä ja elämä normalisoitua.

Mukavaa viikkoa toivotellen

Tuulimamma

Joo hiljasta on ollut... Täällä kaikki ok ja 13+3 tänään. Vatsassa outoa muilintaa,vauva liikkuu sanoi lääkäri. Kuulemma uus synnyttyjät voivat näillä viikoilla jo tuntea liikkeet jos vauva vastaa hyvin viikkoja...mutta on se hienoa tuntea.. Kahden viikon päästä olis aika lähteä etelään viikoksi...lentomatka vähän pelottaa,mutta kyllä kai se taas siitä. Mulla kun on lentokone fobia,viime kesän olin ekaa kertaa konees ja pelkäsin kuollakseni. Niin lujaa et kirjotin jäähyväis kirjeet kaikille...mutta fobia ei vain ole leikin asia... Vatsa on muuten todella iso mulla! Joko muilla vatsa on niin iso ettei pysty peittämään? On se ihana pallomaha.... No,hyviä jatkoja kaikille! Kirjoittelen taas!

Heissan!

Uskaltaudun taas minäkin tänne kirjoittelemaan; olin meinaan 100 % varma että joku on pahasti vialla tuolla masussa kun ei minkäänlaista oiretta ole (alun todella heikko kuvotuskin hävisi siinä viikon 7 tienoilla). Mutta alkuraskauden ultrassa näkyi vauva joka iloisesti heilutteli käsiään ja jalkojaan. On se ihme, että tuollaisella vajaan 4 cm:n mittaisella kaverilla on jo ihan kädet ja jalat... =)

Voin siis todeta viettäväni käytännössä täysin oireetonta alkuraskautta. Ekalta rinnatkin olivat ihan älyttömän kipeät, nyt ei niissäkään tunnu mitään!!! Hyvä näin, mutta kyllä se jossain vaiheessa varmaan ""kostautuu"" jotenkin tämä helppo alku...

Tiirailin tuota joulukuulaisten rimpsua; onko täällä muita, jotka olisivat menossa Kuopion yliopistolliseen sairaalaan synnyttämään minun lisäkseni..? Ei ainakaan huomannut että listassa olisi ollut muita.

Kaikille hyvää kevään jatkoa, toivotaan että ilmat vähän kirkastuvat ja lämpenevät!!

Orvokki

jäädään taas jalkoihin...

Miten sitä voi ollakaan onnellinen kun alkaa taas mahaa jomottamaan....

Vielä muutama päivä odotusta niin ehkä saa jotain varmuutta lääkärikäynnillä. Olen tulossa Suomeen ja haluan käydä siellä yksityisellä ennenkuin menen tänne Ruotsin neuvolaan. Haluan saada nimittäin tietoa suomen kielellä, välillä ottaa oikein päästä kun pitikin tänne ruottiin muuttaa...

Jos vaan mahdollista, sitten kun kaikki sujuu hyvin, niin haluaisin kyllä synnyttää Suomessa. Tietääkö kukaan kuinka se onnistuu...pitääkö vain tähdätä lomareissu oikeaan aikaan.