Joulukuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Hitto, tämä yökötys on näköjään ihan samaa sarjaa kuin ekallakin kerralla. ""Aamupahoinvointi"", my ass. Tämä on kuin ympärivuorokautinen oksennuskrapula ;) ainut mikä helpottaa oloa on jäätelö... terveellistä...

No, onneksi kotona on helpompaa. Viimeksi piti istua neukkarissa skarppina ja olla sen näköinen, ettei todellakaan ole raskaana. Nyt saa rauhassa istua näppylänaaman ja turvonneen mahan kanssa kotona - tai rauhassa ja rauhassa, kun poika vipeltää ja vaatii seuraa. Ihanampaa silti kuin olla töissä ;)

Mitenkäs teillä olo?

moi!!
uskaltauduin ekaa kertaa kirjoittautumaan tänne.tein viime viikolla testin ja yllätykseksi siellä oli kaksi selvää viivaa...
laskettu aika olis 31.12 oman laskun mukaan. pahoinvointi on kokopäiväistä ja rinnat ovat ihan älyttömän kipeeet.ilman ehkäisyä oltiin n.vuosi ja olin jo luovuttamassa,mutta sitten ihana yllätys. vielä ei olla kerrottu kenellekkään...

Heippa kaikille!

Huono olo, väsyttää, turvottaa, naama näppylöillä, kiukuttaa(eli sata raivaria miehelle päivässä..) päätä särkee ym. Mutta silti kun tietää että mikä siellä joulukuussa (toivottavasti!!) odottaa, jaksaa tässä kovasti ""kärvistellä""! Sitä tunnetta kun saa oman vauvan syliin ei taida voittaa mikään! Ja on muuten tainnut hormonit sekoittaa meikäläisen pään, normaalisti en ""lässyttäisi"" näitä vauva-juttuja :)
Mitäs teille muille kuuluu? Koittakaas jaksella!

Alisa rv 8+jotain

Moikka! Mulla ei ole ollut huonoa oloa viikonlopun jälkeen, mutta kyllä kropassa jotain tapahtuu, tissit ovat nimittäin todella paisuneet! Taitaa olla suuremman kuppikoon osto edessä :) Viime yönä hikoilin toljuttomasta, jostain olen lukenut että yöhikoilu liittyisi poikavauvaan, vielä en kuitenkaan uskalla ajatella niin pitkälle (vaikka kuitenkin ajattelen :)). Nälkä on myös lisääntynyt ja menkkamaisia juilintoja on masussa päivittäin.
Vielä kaksi viikkoa alkuraskauden ultraan, oletteko te muut menossa? Mä menen siksi kun olen ollut lapsettomuushoidoissa niin klinikka tarjoaa ultran, vaikka tämä raskaus alkoikin luomusti. Ja kiva on varmistaa että onko siellä masussa oikeasti elämää!

Hyviä vointeja kaikille!

T: Lellu rv 5+4 tai sinne päin

(Laitan viestini myös tänne uuteen ketjuun, kun en sitä heti huomannut...)

Uskaltaudun myös ilmoittautumaan joulumammoihin! Testin tein jo lähes 2 viikkoa sitten ja nyt siis 6+5. Raskauskiekosta luurasin la olevan juuri jouluna, joten joulunyytti on tilauksessa, jos tuo la ei muutu.

Nyt elän vaan jatkuvassa epäilyksessä meneekö kaikki hyvin ja ettei raskaus vaan mene kesken. Olen 37-vuotias ja 1v 3 kk ikäisen suloisen down-tytön äiti. Down-lapsen saaminen ei oikeastaan pelota vaikka vielä pitääkin miettiä kuinka pitkälle mennään tutkimuksissa tämän pikkukakkosen kanssa. Kromosomitutkimuksissa kun on aina keskenmenon riskikin. Ennen esikoisen saamista mulla oli keskenmeno rv:lla 12. Se alkoi pienellä tuhruvuodolla. Myös esikoista odottaessa mulla oli alussa pientä tuhruvuotoa, mutta se ei onneksi meinannut mitään. Säikäytti kyllä perusteellisesti.

Vielä en ole tilannut neuvola-aikaa, mutta aikomuksena on kyllä vielä tällä viikolla. Haluan myös mennä ultraan nyt heti alussa, jotta nään onko pikkuinen oikeassa paikassa ja muutenkin ainakin tällä hetkellä kaikki kunnossa. Ainut oire raskaudesta mulla on lähes jatkuva kuvotuksen tunne ja vessassa ravaaminen. Yölläkin saattaa tulla huono olo.

Eihän tässä muu auta kuin odottaa malttamattomasti viikkojen vierimistä. Tsemppiä kaikille joulumammoille!

Hei kaikille!

Minua on kanssa hikoiluttanut muutamana yönä. Selkä märkänä olen herännyt. Vai poikavauvaa tietää? Minulla onkin ollut niin vaalean sinisiä ajatuksia heti alussa, vaikka oikeasti kumpi vaan on tervetullut. ; )
Oli jo ennen kuin kävin kurkkaamassa kuvia uusimmasta äitiyspakkauksesta.

Täällä kanssa huvittaa oma profiili peilistä katsottuna. Raskaus näyttäisi olevan jo pidemmällä ja pian saisi uusia liivi varaston tai nyt jo ja samoin on housujen laita. Miten sitä onnistuu peittämään sivullisilta tätä tilaa vielä n. kk ainakin, kun nyt jo näyttää tältä? No, ei saa valittaa.

Lellu: kyllä se juilintakin vähenee/ jää pois varmaan tuossa rv 7.

Terveisin: Tatti rv 7+1

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Jane 29 v. - 1. - LA 29.11./16.12.
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Tatti 30v - 1. - LA 22.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 24.12.(?) - SKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Mariia 35v. – 1. – LA 31.12.
Lellu LA 31.12.
mimmi 34v. – 1. - LA

Huomenia!
Siirsin tuon listan tähänkin ketjuun... Toivottavasti kaikki ovat mukana. Korjailkaa ja lisäilkää tietojanne.

Ihanan aurinkoinen viikonloppu tulossa, joten nauttikaamme keväästä pienestä kuvotuksesta huolimatta!

Niin, sitä vaan Tuulimamma ja muut, että se mun LA onkin nyt 20.12. Tarkentui viime tiistain ultrakäynnillä. Mutta ehtiihän sen tuohon listaan vaihtaa sitten kun joku uusi tulee mukaan tai sellaista. En jaksais kirjoittaa koko listaa heti uudelleen. ( =

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Eipä tänne kuulu kurjuutta kummempaa. ;) Päivisin on onneksi suht hyvä olo, mutta illalla alkaa kauhea kuvotus ja yökötys, joten illat meneekin siinä sohvalla makoillessa. :( Viime raskaudessa ainut vaivaton kausi oli viikoilla 20-30, joten sitä aikaa odotellessa! :)

Olen jo alkanut stressaamaan synnytyksestäkin jo. Yhtenä yönä jo näin unta ponnistamisesta. Mulla kun tuon 9kk esikoisen kanssa ei ponnistusvaihe mennyt ihan putkeen. Vauva kun ei ollut laskeutunut ollenkaan. Synnytys kokonaisuudessaan oli lyhyt, 5 tuntia. Avautumisvaihekin, 2 tuntia, oli ""lastenleikkiä"" verrattuna tuohon loppu ajan ponnistamiseen. No, sain onneksi lopulta vaavin puserrettua ulos, eikä tarvittu imukuppiakaan. :) Kätilö ""lupasi"" kyllä että seuraavalla kerralla ponnistusvaihe ei kestä noin pitkään.

No, toisaalta ihan hyvä että mietin jo synnyttämistä. Kertoo siitä, että pahin keskenmenopelko on takana päin. Se oli kyllä kauheaa, kun joka kerta vessaan mennessä pelkäsi että pyyhkiessä tulisi verta. Pari kertaa kyllä on tullutkin valkovuodon kanssa hieman tuhruverta, muttei mitään huolestuttavia määriä. Nyt ei onneksi enää pariin viikkoon tullut sitäkään.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

T.Kati rv 7+5

Tänne siis :)

Mulla ensimmäinen neuvola-aika maanantaina. Saas nähdä kuunnellaanko vielä sydänääniä, voihan se olla ettei edes kuulu vielä. Malttamattomana odottelen ultraa....

Olo on joinakin päivinä ihan ok mutta jos erehtyy paljon tekemään kotihommia yms. niin iltapäivällä alkaa kamala väsymys ja yökötys. Esikoisen kanssa kuitenkin yrittänyt touhuta kaikenlaista, nytkin odottelen että heräis unilta niin päästäs ulos, on tosi hieno keli!

Hyvää nyytinodotusta kaikille!

mulla oli myös viime raskaudessa (km) hirveät yöhikoilut ja sillon tuntu että poika olis ollu tulossa. suolasta teki sillon myös heti alusta mieli, ei makeaa ollenkaan ja senhän sanotaan olevan kans pojan merkki... nyt ei hikoiluja ja makeeta meili tekee ja alusta asti ollu tunne, että tyttö tulossa =) no sen näkee sitten, molemmat enemmän kuin tervetulleita...

onko kenelläkään muulla vahvaa tunnetta siitä kumpi on tulossa?

mullakin on masu kasvanu niin paljon, etten kehtaa tiukkoja paitoja pitää... vatsaa ei pysty enää ""vetämään sisään"". kiva kun vielä näin lämmin ja vähän vaatetta ja vielä en haluais kenellekään kertoa.. miten hitossa voi olla mahdollista, että näin kasvanut?! nyt rv 6+2

onko muita pääkaupunki seudulta? parin viikon päästä eka neuvola ja olis hyvä tietää kättäri vai naistenklinikka... kummalle meinaatte mennä?

Moi! Nostan tätä ketjua kun oli tipahtanut etusivulta.
Aika vähän on tullut kirjoiteltua mutta luettua sitäkin enemmän =) Kaikki hyvin, viikot vierii eteenpäin tasaisesti.
Eka neuvola on takana, sieltä tulikin paljon luettavaa mukaan. Kuulin ekaa kertaa sydänäänet ja se auttaa taas jaksamaan ja uskomaan että kaikki menee hyvin.
Nyt viikkoja 9+3, vielä muutama viikko niin voi huokaista helpotuksesta. Kyllä sitä koko ajan jännittää että miten tässä käy mutta yritän pysyä positiivisena ja alkaa itsekin uskoa ja iloita raskaudesta. Niin kauan tätä ihmettä on odotettu!

Vatsa alkaa olla niin pömpöllään että ajattelin kyllä hakea jonkinlaiset äitiyshousut...Tuntuu hassulta tässä vaiheessa mutta minkäs teet kun vatsa ei mahdu normaali housuihin. Muutamat housut käy vielä mutta illalla nekin kiristää kaikki. Iltaisin on enemmän turvoksissa ja kuljeskelen sitten yöhousuissa koko illan ;-)Täytyis löytää jotku mukavat lökäpöksyt kotikäyttöön ja sitten jotain millä vois julkisestikin liikkua.

Aurinkoista kesän odotusta kaikille ja tarrasukkia pikkuisille! =)
-Hannele rv9+3-

Aurinkoista päivää kaikille !

Mulla täällä siivoushommat käynnissä, mutta ei jaksa kiinnostaa, enemmän tämä kone vetää puoleensa. Mies on töissä ja ei oikein jaksa mihinkään lähteäkkään vaikkakin ulkona on mitä ihanin kesäilma. Taidan mennä partsille lehtiä lukemaan...

Olen varannut ultra-ajan Suomesta kun menen sinne kesäkuun alussa, silloin olen viikolla 10, nyt menossa 6+1. Viimeksi oli kesken meno tapahtunut viikolla 5, joten koko ajan hirvittää onko sisällä kaikki hyvin. Täällä Ruotsissa käyn sitten myöhemmin lääkärillä, kun haluan ensin jutella asioista suomalaisen lääkärin kanssa.

Pitänee lähteä tästä nauttimaan auringosta ja hyvästä lukemisesta. Voikaa kaikki paksusti !!!

Täällä taas tauon jälkeen! Olen kirjoitellut lähinnä nyt tuonne vauvat.netin foorumiin, mutta välillä täytyy tulla vilkaisemaan mitä täällä tapahtuu!

Viikkoja on nyt kasassa 9+0. Kävin viime torstaina mieheni kanssa varhaisultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli pää alaspäin kohdussa :). Sykekin näkyi todella hienosti. Lääkärin mukaan kaikki on kunnossa. Ihanaa, nyt tämän raskauden alkaa vasta oikeasti ymmärtämään!

Ensimmäinen neuvolakin on takanapäin, siellä myös kaikki ok. Seuraavan kerran olen neuvolaan menossa 26.5, eli ihan muutaman viikon päästä. Synnytyssairaalaksi valitsin muuten Naistenklinikan.

Vointi on ollut tosi hyvä. Tosin tänään aamupäivästä oksensin odotellessani ruoan valmistumista... Kumma kun maha menee ihan tyhjäksi ja alkaa murisemaan ruokaa, alkaa myös pahoinvointi... Aika hyvin olen oppinut olemaan päästämättä vatsaa tyhjäksi, mutta jotenkin tänään pääsi yllättämään...

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

~* Hannamari 9+0 *~

laskeskelin laskurilla että LA olisi 31.12 joten jännäksi menee ehdinkö saada esikoiseni tämän vuoden puolella! onko se muuten mahdollista että tuntee kumpi on tulossa? minulla on ""poikaolo"", en osaa tarkemmin selittää, miksi niin.

minulle on sekä tyttö että poika tervetullut varsinkin nyt kun olen jo tottunut ajatukseen että meille tulee vauva. mehän emme varsinaisesti vielä yrittäneet saada lapsia..mutta nyt kuitenkin sellainen on tulossa ja olo on ihanainen!

mulla on ollut kerta kaikkiaan mahtavan hyvä olo, vain ruuan kanssa on pitänyt olla tarkkana: syön vähän mutta usein. mahaan ei mahdu kuin vähän kerrallaan :0) onko muilla samoja ongelmia? vessassa juoksen lisäksi ihan koko ajan ja herään aamuyöstä (n. klo 5) enkä saa enää unta sen jälkeen. eli väsymys on näin itse aiheutettua.

Mulla on niin öllö olo,että olen oksentanut jopa kolmesti päivässä.Ja kiertää masussa kokoajan.

Perjantaina oli neuvola,ja sydänääniä kuului jo! Itse en niin tunnistanut,mutta klö sanoi,että se viuh viuh ääni on sydänääni:))

Niisku: Olen ihan Hannamari82 vauvat.netissä. Heh, nyt vasta hokasin, että sinähän olet tuolta yli vuoden yrittäneistä kuten minäkin! Jatketaan ihmeessä jutustelua joko tuolla vauva.netissä tai täällä, kiva kun löytyi samasta ketjusta toinen plussannut :)

Heippa joulukuiset!

Annan kuulumiset luin tuolta edellisestä ketjusta, olen todella pahoillani kokemuksenne johdosta! Voimia ja jaksamista, enpä osaa muuta sanoa...

Onko teillä muilla ollut tuntemuksi mahassa? Itselläni on ajoittain menkkkakipuja muistuttavaa kipuilua ja toisinaan taas pientä vihlontaa. Onkohan tämä normaalia? Tässä kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, niin on pää ihan pyörällä...

Ruoka täällä maistuu. Etovaa oloakin on, mutta ruokahalu on lisääntynyt huimasti, äskenkin tultiin Hesburgerin kautta. Minkähänlainen pullero musta vielä tuleekaan... :)

Mutta nyt täytyy mennä katsomaan Suomen peliä!!!

T: Lellu rv 6+0

Moro Lellu (ja kaikki muutkin, tietty)!
Oltiinkin tuolla lapsettomien puolella jonkin aikaa yhdessä, ihanaa että päästiin tänne puolelle :) :).
Mulla oli ja on edelleen niitä menkkakipuja ja vähän isompaakin vihlontaa ja ""kiristystä"" aivan alavatsalla. Lauantaina tein puutarhahommia (en mitään isoa, haravointia, vähän kyykin kukkapenkeissä) enkä tiä aiheuttiko se eilisen kokopäiväisen ärsyttävän repimisen alavatsalla. Noi kivut kuulemma kuuluu asiaan, niin kaikki vakuuttaa... mulla oli kans alkuaikoina kuvottava/etova olo ja n. 2 viikon ajan taisin lähes asua meiän jääkaapissa. Tuntui että oli koko ajan nälkä... sen vuoksi hieman(ko) huolestuttaakin kun moiset oireet ovat jääneet pois. Nyt on viikko mennyt ilman mitään pahoinvointia tms. Ainoa oire on toi vatsan kipuilu. Sen verran pelkään tilannetta että yritän kyllä josko pääsisin neuvolaan ultraan aikaisemmin kun piti. Oon 2 kertaa käynyt klinikalla (Avalla) ultrassa, kaikki oli ok. Mulla kun on TUPLAONNI tulossa, pelottaa vietävästi kun sitä pahoinvointia ei ole... joka paikassa toitotetaan kuinka kaksosraskauksissa pahoinvointi on SUURTA.
Mutta tsemppiä sulle, toivotaan että me molemmat keikutaan täällä loppuun asti (meillä la 15.12.)!!

t. Leppis rv 8+3

Eilen sitten . miehen kanssa harrastettiin seksiä pitkästä aikaa. Koko raskauden aikana,tämä oli kolmas kerta!! En ole yksinkertasesti uskaltanut.... Pelkään niin lujaa keskenmenoa. No,eilen sitten kun vessaan menin sen jälkeen,paperiin tuli ihan pikkuriikkisen punaista... Olin ihan varma et tästä se nyt alkaa tulla pois. Mutta aamulla ei enään yhtään paperi punastunut. Onko ihan normaalia? Pelottaa niiiiin paljon. Np ultraan aika vasta ensi viikolla,ja vasta kun näen pirpanan liikkuvan ja voivan hyvin,uskallan hengähtää ja palata elämään. Niin,ja sitten kun viikot 23 on täynnä,voin uskoa et raskaus kestää loppuun asti.. Huoh,tätä tämä sit on... =/

Huomenia!

Päivitin vähän listaa... Päivitys sujuu helposti kun käyttää ""leikkaa ja liimaa"" tekniikkaa...

Täällä pohjoisessa on luvassa viileä viikko... perjantaiksi tiedossa räntää!!! Argh! No 10.05.2005 satoi 20 cm lunta joten ei tämä mitään outoa ole näillä perillä....heh!

Viikonloppu oli todella kaunis ja lämmin... pihatöitä ja siivoilua (ikkunoiden ja mattojen pesu...huushollin kuuraus....). Nyt sitten niin väsy, ettei jaksa innostua näistä leipätöistä....

Ensi viikon maanantaita (ekaa neuvolaa) odotellen ja mukavaa alkuviikkoa toivotellen

Tuulimamma

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Jane 29 v. - 1. - LA 29.11./16.12.
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Tatti 30v - 1. - LA 20.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 24.12.(?) - SKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Mariia 35v. – 1. – LA 31.12.
Lellu LA 31.12.
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Sellasta kyselisin teiltä että.. Onko muilla kuvotusta joka alkaa iltapäivällä ja loppuu illalla?! Mulla aamupäivät ok mutta sitten kuvottaa.. Oksennellut en ole, kuten en aikaisemmissakaan raskauksissa.. (2). Suluho: meillä aika sama tilanne: 32v, 3 tulossa, la 5.12! Tosin toi la saattaa ultrissa muuttua.. Kävin viikko sitte ultrassa kun paperiin tuli ruskeehtavaa vähän, mitään huolestuttavaa ei ollut, syke löytyi ym. :) sitten vielä.. Moniko on menossa hyvinkäälle synnyttään?! Minä ainakin jos raskaus etenee normaalisti.. T.sanna 9+5