Joulukuiset

Onko muilla tullut vielä ruokahimoja?

Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään vahvoja himoja. Nyt mä unelmoin perunamuussista ja poronkäristyksestä 😍 (itsehän olen kana-kasvissyöjä, mutta lihan himo iskenyt aina raskaana). Meinaa itku tulla, kun mies omilla menoillaam enkä pääse kauppaan ostamaan perunoita, että voisin keittää muussit iltapalaks. 😭🤣
 
  • Haha
Reactions: Nokare
Foolihappoa oli se 400 tuos mun monivitamiinissaki mutta tuon A-vitamiini jutun olin unohtanu. Parempi siis syödä jotain mama vitamiinia. Minkä merkkisiä syötte? Ku muistan lukeneeni jostain että jollekki on tullu jonku merkin vitamiineista pahemmat pahoinvointi oireet.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Onko muilla tullut vielä ruokahimoja?

Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään vahvoja himoja. Nyt mä unelmoin perunamuussista ja poronkäristyksestä (itsehän olen kana-kasvissyöjä, mutta lihan himo iskenyt aina raskaana). Meinaa itku tulla, kun mies omilla menoillaam enkä pääse kauppaan ostamaan perunoita, että voisin keittää muussit iltapalaks.
Siis täällä kans toi peruna, ja vetäsin eile illalla kuule perunat muussiksi että sai vetää 😂 sit on Viili ruusunmarjalla. Ja Ananas.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Mulla tekee mieli enemmän suolaista, kun makeeta. Ja tullut ostettua uutuussuklaita kaappiin makaamaan, kun ei maistu 😂

Mulla on käytössä Minisunin raskaus&imetys vitamiinit. Pahoinvointia lisää jos aamulla tyhjään mahaan ottaa. Parempi ottaa aina reilusti syönnin jälkeen, lounaalla tai päivällisellä niin ei tuu yleensä pahaa oloa. Välillä kyllä siitä huolimatta tulee etomista 🤭
 
Mulla on orionin multivita raskaus&imetys. Minisunista tulee entistä huonompi olo.

Mulla pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Tänään meinannut lentää laatta koko päivän. 🤢 Vielä ei ole niin paha, mitä esikoisesta mutta en selkeästi tälläkään kertaa säästynyt isommalta pahoinvoinnilta.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä neuvolassa suositeltiin vain foolihappoa 🤨 Lisäksi syön D-vitamiinia ja maitohappobakteeria. Pahimman pahoinvoinnin aikaan söin myös B6-vitamiinia.

Ruokahimoja ei oo tullut, vaikka niitä vähän odotin 😄 Sen sijaan jotkut ruuat on täytynyt jättää pois vaikka ennen olleet suurta herkkua. Pahoinvointi onneksi siten helpottanut, etten enää juurikaan oksentele, mutta välillä on sellaisia päiviä että yleisesti kaikki vähän yököttää.

Meillä varhaisultrassa ei ollut mielestäni puhetta tuosta NIPT-testistä. Verikokeet kävin kyllä hoitamassa, mutta käsitin että ne otettiin vain perustutkimuksia varten. Ensi viikolla on seulontaultra, täytyy siellä kysyä tuosta.
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_
I

Millä viikolla toi sitte tehdään koska mulla oli eka neuvola eilen ja tollsta edes kysytty nyt ultra on mulla 12.6
Mulla on ultra 8.6 ja NIPT 9.6. Ja ilmeisesti siis ei koskekaan kaikkia alueita 😞.

Mä sain eilen neuvolasta viestin että viikolla 12 pitäis alottaa se pre-eklampsia lääkitys. Ekalla kerralla terkka puhui siitä, mut en tiennyt et se alotetaan näin ajoissa. Sain siitä reseptin.

Mulla alkoi tänään neljän päivän vapaat 🥳. Aika hyvä fiilis 🤩. Nyt saa vähän vetää henkeä ja levätä rauhassa 🙏🏻.

Mulla myös Orionin multivita raskaus&imetys. Minisunia oon joskus myös syönyt purkin kun mies toi, mutta mulla oli vaikeuksia niellä niitä pillereitä 🙊. Sit syön sideralin rautaa missä foolihappo.

Olotilat ei oo sitten vieläkään helpannut. Ehkä tähän on nyt vähän turtunut. Väsymys ja palelu kiusaa myös edelleen. Tuntuu että vois vaan nukkua…
 
@Kat_ Mitä b6-vitskua söit? Kävin apteekissa ja siellä ei ollut yhtään pelkkää b6:sta. Vaan yhdistelmä b-vitskuja.
Söin Vita-B6 200mg (pakkaus valko-, puna-oranssi). 😊 Meilläkään ei apteekissa noita ollut näkyvissä, mutta sitten kun kysyin henkilökunnalta niin niiltä sattui löytymään pari purkkia vitamiinihyllyjen alta laatikosta 😄
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_ ja Mollama
Mun raudassa on myös se B-vitsku ja d & C. En haluu ees aatella kuinka huonot olot ois ollu ilman niitä 😱. Koska oon kans lukenut et B-vitsku auttaa pahoinvointiin 😅.

Mulla ei oo kyllä varsinaisesti mitään mielitekoja. Usein tekee mieli jotain raikasta. Ja mieluummin syön suolasta kuin makeaa.
 
Mieliteoista!
Täällä aika vähän ollut mitään selkeetä. Viime raskaudessa oli mehut ja sitrushedelmät ja kaikki muutenkin missä paljon nestettä, mm ananas😍
Nyt ei tosiaan vielä ole mitään isompaa ollut. Myöskään kahvi ei ole tässä raskaudessa haissut pahalle kuten esikoisesta🙊

Tänään kyllä mahassa jo selkeä turvotus ollut. Alkaa pömpöttää jo niin, että t-paidasta pullottaa vatsa enemmän kun normaalisti, voi olla että vain itse huomaan eron mutta siellä se on.🤰😄

Muoks!
Ihan viikkoa en malttanut odotella vaan ratkesin juuri kokeilemaan; tänään löytyi dopplerilla pikkuiset sydämenlyönnit❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kat_ ja _Sabe_
Ruokahimoista; jääkaappiin jäänyt kyllä jugurttipurkit syömättä.. yleensä tykkään syödä mysliä+jugurttia mut nyt jotenkin ei vaan pysty. Ruisleipä+juusto+leikkele+tomaatti on nam! Ja ajatuksena kirpeät karkit, muuten ei oikeen makea tai edes suolainen herkku maistu.

Iltapainotteisesti edelleen etoo.. tiistaina olis eka neuvola! Aion kysyä tuosta nipt:sta. Ikää kuitenkin kesällä 38 niin en tiedä mitkä täällä keski-suomessa olis kriteerit sen ottamiselle.

Onko muilla tyttö/poikaoloa? Aiotteko selvittää sukupuolen? Kahdesta ekasta me ei selvitetty, poikia siis molemmat ja niin mä itekin uumoilin. Tästä en osaa sanoa 😊
 
@baulie me ei ekasta haluttu tietää kumpi tulee, eikä silloin oikeen ollut mitäön olojakaan. Sit seuraavista kysyttiin rakenneultrassa. Nyt olis kyllä myös tarkotus kysyä kun se aika koittaa. Mulla ei varsinaisesti oo oloja, mutta raskaus niin erilainen mitä kans vikaa niin voisin uumoilla et olis poika 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Kat_ ja Nokare
Ruokahimoista; jääkaappiin jäänyt kyllä jugurttipurkit syömättä.. yleensä tykkään syödä mysliä+jugurttia mut nyt jotenkin ei vaan pysty. Ruisleipä+juusto+leikkele+tomaatti on nam! Ja ajatuksena kirpeät karkit, muuten ei oikeen makea tai edes suolainen herkku maistu.

Iltapainotteisesti edelleen etoo.. tiistaina olis eka neuvola! Aion kysyä tuosta nipt:sta. Ikää kuitenkin kesällä 38 niin en tiedä mitkä täällä keski-suomessa olis kriteerit sen ottamiselle.

Onko muilla tyttö/poikaoloa? Aiotteko selvittää sukupuolen? Kahdesta ekasta me ei selvitetty, poikia siis molemmat ja niin mä itekin uumoilin. Tästä en osaa sanoa
Mulla on enemmän ikää ku sulla ja ei mulle sanaakaan puhuttu tuosta, enkä muistanut kysyä. Kerrohha sitte mitä vastasivat.
Mulla on kaikki raskaudet ollut niin erilaisia oireineen etten oikein niiden perusteella osaa veikata kumpi olis tulossa, jotenki poika olo. Kyllä me kysytään sitten ultrassa kumpi tulossa, kun sen aika koettaa.
 

Yhteistyössä