Joulukuiset

Ihanaa @Kat_ että siellä oli kaikki hyvin ja onnea odotukseen 🤩☺

@*Tähtipölyä* mä niin tiedän ton tunteen 🙏🏻. Mulla on itellä kuitenkin kaks onnistunutta raskautta takana missä vuodin jonkun verran. Mutta se piina mikä siitä tulee ei oo kivaa. Voisko soittaa neuvolaan ja jos ne tarkistaisi missä mennään? Mä olin ite viime syksynä avoneuvolassa tarkistaa tilannetta, mulla oli hematooma sillin kohdussa ja se vuosi. Loppuviimein joutu kohtaloksi. Mutta kahdesti ei oo vuodoille löytyny syytä ja ne lapset on nyt isoja jo 🙏🏻.

Hampaiden pesu on myös täällä yhtä tuskaa. Harvoin pystyn loppuun saakka pesemään kun alan vaan yökkäillä niin paljon 😩
 
  • Tykkää
Reactions: Kat_
Ihanaa @Kat_ että siellä oli kaikki hyvin ja onnea odotukseen

@*Tähtipölyä* mä niin tiedän ton tunteen . Mulla on itellä kuitenkin kaks onnistunutta raskautta takana missä vuodin jonkun verran. Mutta se piina mikä siitä tulee ei oo kivaa. Voisko soittaa neuvolaan ja jos ne tarkistaisi missä mennään? Mä olin ite viime syksynä avoneuvolassa tarkistaa tilannetta, mulla oli hematooma sillin kohdussa ja se vuosi. Loppuviimein joutu kohtaloksi. Mutta kahdesti ei oo vuodoille löytyny syytä ja ne lapset on nyt isoja jo .

Hampaiden pesu on myös täällä yhtä tuskaa. Harvoin pystyn loppuun saakka pesemään kun alan vaan yökkäillä niin paljon
Varhaisultrassa lapsettomuuspolilla, eivät syytä osanneet sanoa ja kun kysyin, että tarviiko huolestua jos jatkuu ruskeavuoto. Ei kuulemma tarvitse, mutta vaikeeta olla huolehtimatta, kun vaikka melko harmittomalta kuulostaa ei voi kuitenkaan olla varma.
 
Täällä myös hampaiden pesu on aivan tuskaa. Tänään viimeksi tuli aamupalat takaisin 🙄 Normaalisti käytän sähköharjaa, mutta nyt ei oo kyllä mitään puhettakaan sen käytöstä, kun tekee vielä enemmän pahaa 😂 On tää vaikeeta 🤭

Turvotusta on siihen malliin, että toivois jo turvotuksen muuttuvan oikeaks masuksi, ei näyttäis vaan liikaa syöneeltä tai siltä että ois ruoansulatusvaivoja 😂
 
@Rusinarisu haluutko tonne ekalle sivulle listalle ?

Mä hain tänään pre-eklampsian estoon lääkkeet. Niitä pitää alkaa syödä 12+0. Ei oo tälläsiäkään ennen ollut.

Mulla hellittänyt pahoinvointi hieman. Jospa pikkuhiljaa loppuis kokonaan. Lepo myös auttaa siihen, töissä voin selkeesti huonommin versus kotona levätessä.
Joo, saa lisätä, kiitos ♥

Minullakin tuo estolääkitys edessä muutaman viikon päästä. Sinänsä hyvä, kun stressasin jo tuota pre-eklampsiaa omassa pikku päässäni etukäteen :(
 
Pyyhkiessä ja sit valkovuodon mukana pikkuhousuihin asti. Joo kyllä vaan heti mielessä kaikenlaisia kauhukuvia.
Täällä kans siis just kävin vessassa ja paperiin huomasin tulevan vähän rusehtavaa valkovuotoa. Myös ihan raskauden alussa tuli vähän samanlaista. Toki se heti stressaa, mutta täytyy koittaa vaan ajatella että on myös ihan normaalia pienet rusehtavat vuodot. Varsinkin jos ei ole muita oireita, kuten kipua jne.😊
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Meilläkään ei ultra kuulu neuvolan toimintaan. Yksityiselle pitää hakeutua, ellei oo hoitoalkuinen. Jotenkin tosi inhottavaa odotella sinne nt-ultraan kun yhtään tiedä mikä tilanne on.

Mä olen hyvä esimerkki näissä ultrissa kävijästä, maanantaina kävin viimeiden kontrollin yksityisellä, silloin oli menkoista laskettuna 10+2 mutta vastasi 10+6. Kasvanut jumalatonta kyytiä, kun ovulaatio on kyllä tarkalleen tiedossa. Tosin tää viimeinen ultra tuli ilman maksua, gyne halusi tulla vastaan ja helpottaa ahdistusta ja pelkoa. ❤

Mutta yhteenvetona, oisin kyllä sitä mieltä että kunnallisellakin pitäisi päästä ultraan vaikka viikoilla 7-9. Ei olis niin pitkä aika odottaa. Ja että olisi sama käytäntö jokaisella hyvinvointialueella.
 
@Nokare ❤ Voisitko kysyä neuvolasta? Ruskeushan viittaa vanhaan vereen, mutta rusehtavasta hyytymästä en itsekään tietäisi, mitä ajatella.. Jospa sekin on normaalia, kuten melkein kaikki tuntuu olevan.

Täälläkään ei ole neuvolassa ultraa. Mietin alkuun toiseen varhaisultraan menoa kun ensimmäisessä kävin niin varhain, mutta päätin nyt jaksaa odottaa nt-ultraan. Keskiviikkona oli muuten se oma ensimmäinen neuvolakäynti, eilen kävin verikokeissa ja ultra olisi 8.6.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
@jalei pohdin tuota neuvolaan soittoa, mutta se puhelinaika on meillä klo.8-11 ja jahkailin sitten ajan yli. Nyt ei onneks oo tullut enempää hyytymiä. Mutta kyllä heti nostaa jännitystä kun jotain "ylimäärästä" tuolta tulee 😓

@*Tähtipölyä* ihania uutisia, että sulla kaikki hyvin siellä! Varmasti helpotti oloa ja kun ei vuodollekkaan mitään syytä ollut!❤
Tosiaan kyllä tuolta alhaalta voi vissiin tosiaan tulla kaikenlaista ja kaikki voi olla aivan ns. normaalisti silti.😅 Huoli heti nostaa päätään, mutta myöskään ei mitään voi tehdä kun antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu🤷‍♀️😊
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
@Nokare uskon et tollanen pelästyttää. Mut toi kuulostais vanhalta vereltä ku on ruskeeta.

Ja hei kuulemma seksin jälkeen ei sit tarvii pelästyä jos on vuotoa, mulla ainakin limakalvot paljon kuivemmat mitä normisti. Kätilö siis sanoi mulle kun olin ultrassa. Kerroin sillon et alussa oli niukkaa ruskeeta vuotoa ja se kysy heti oliko seksin jälkeen ja mä sit totesin et no oli se.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mikä tilanne @Nokare? Menikö ohi?

@*Tähtipölyä* mullakin on useamman kerran jääny mystiseksi jutuksi vuodot. Vaikka niitä on aina tutkittu.

Mulla alkanut pahoinvointi helpottaa. Vihdoin. No nyt tietty sitä sit miettii onkohan kaikki hyvin ku ei kokoaikaa oo oksennusta kurkussa . Hampaiden pesu ihan jäätävää edelleen.
Nyt ei oo ollut mitään vuotoja! Toivotaan että oli siinä se vuotojännäri😅😬🤞

Ja kivaa että sulla alkanu helpottaan huono olo! Varmasti kaikki hyvin kun tähän aikaan monilla alkaakin just olot helpottaan.🥰 Mutta ymmärrän ton että heti miettii että JAAHAS.😅
 

Yhteistyössä