JOULUKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!
Mullakin mahaa kutittaa, välillä enemmän välillä vähemmän, mutta olettaisin että johtuu ihon venymisestä. Minulla on kylkiin tullut raskausarpia, ei kylläkään paljoa, muta tullut silti. Harmittavaa!

Lila sanoi, että häntä itkettää koko ajan. Minua itketti esikoisen aikana ihan kaikki koko ajan, mutta nyt en ole tainnut itkeä ollenkaan en ainakaan ole ollut tavallista herkempi. Mutta tässä raskaudessa olen taas ollut vihainen kuin ampianinen pienimmästäkin syystä. Ihan kuten Hannele sanoi niin miestä ja poikaa käy sääliksi kun tällaisen äksyn eukon kanssa joutuvat elämään...

Voisikohan yrittää päätellä, että kun odottaa poika niin on herkkä ja itkettää ja kun odottaa tyttöä niin olisi äksympi?? Ei varmaan kyllä ihan näin yleispäteviä johtopäätöksiä voi vetää "yhden ihmisen otannalla", (enkä itsekään edes tiedä odotanko nyt tyttöä vai poikaa) mutta tuli vaan mieleen, että voisikohan asia olla näin? Katsotaan sitten kun ollaan kaikki poksahdettu, että saiko itku-iitat poikia ja tintta-liisat tyttöjä! ;o) Vitsi, vitsi! ;o)

Minä en ole hoksannut hankkia vielä mitään "viime hetken pikku hankintoja", mutta kai tässä täytyy seuraavalla kauppareissulla ostaa tutteja, tuttiosia tuttipulloihin, nania, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, perusrasvaa yms muuta tarpellista vauvalle. Mitäs sitä apteekista tarvi? Ainakin keittosuolaa tukkoiseen maitonenään? Olen muutenkin menossa tänään apteekkiin niin voisin samalla ostaa.

Jotenkin sitä ei meinaa millään tajuta miten lähellä se synnytys jo on!! Vaikka joka päivä manaankin miehelle tätä mahaa ja toivon, että siitä pääsisi pian eroon niin siltikin tuntuu ettei sen vauvan nyt ihan vielä tarvitsisi syntyä, en minä ole vielä valmis siihen VALTAVAAN edessä olevaan elämänmuutokseen. Muistan hyvin vielä kun esikoista lähdettiin synnyttämään ja päästiin laitoksen pihaan niin minä pyysin miestä odottamaan kanssani ovella, että sain kerättyä rohkeutta astua sisälle! :o) Hetki siinä seisoskeltiin, mutta pakkohan se oli lopulta astua sisään kun vauva oli jo tulossa maailmaan. Nyt jännittää varmaan vielä enemmän kun tietää tarkalleen minkälainen mittelö on edessä... jaiks!

Taina 37+2

Mulla samat fiilikset kuin Tainalla. Tahtoisi jo niin kovasti tästä mahasta eroon, mutta toisaalta mitä kauemmin pysyy mahassa sen helpompaa arki on. Meidän tyttelikin valvottaa nykyään ihan tarpeeksi, ettei millään halua edes kuvitella millaisia yöt kohta ovat... Toisaalta ei ne yöt pikkuvauva aikana meillä mitään pahoja olleet, eikä varsinaisia unettomia öitä ollut. Yöt ovat nyt vasta menneet tuollaisiksi, että usein otetaan tyttö yöllä viereen nukkumaan, kun ei jatkuvasti jaksa rampata sängynlaidalla pitämässä kädestä kiinni.

Tänään oli vaihteeksi neuvola. Kaikki oli ok, paitsi alapaine hieman noussut. Ärsyttää rampata siellä joka viikko, kun mitään ongelmia koko raskauden aikana ei ole ollut. Sitten jos menee yli lasketun ajan niin saa joulunpyhät jousta äitiyspolilla kontrolleissa. Ei ollenkaan hauskaa. :(

Oma vointi on pikkaisen kohentunut. Jaksaa tehdä pidempiä kävelylenkkejä kun paine ja lantionkivut helpottaneet aika mukavasti. Eikä tarvitse heti sadan metrin kävelyn jälkeen alkaa haikailemaan vessaa. Oiskohan vauva noussut entistäkin ylemmäksi kohdussa... Yksi mikä haittaa on kauhea iltaväsymys. Jostain viidestä kahdeksaan on aivan poikki vaikka nukunkin tytön kanssa reilu tunnin päikkärit joka päivä. Mut sitten kahdeksan jälkeen kummasti piristyy ja usein saa unta vasta yhdentoista aikaan. Yöllä tytön heräämisien jälkeen on vaikea saada unenpäästä kiinni, mutta onneksi tilanne ei ole niin paha kuin viime raskaudessa, kun heräsi viiden aikoihin aamulla, eikä enää saanut nukuttua vaikka kuinka olisi väsyttänyt.

Huomenna kolme viikkoa laskettuun aikaan! :)

T.Kati rv 36+6

Ahaa, jouduinkin tänne rekisteröitymään ja joku oli ottanut tuon minun Sohvi nimimerkin käyttöönsä. Perhana!

Ollaan nyt sitten tällä nimimerkillä jatkossa.

Täällä kukutaan taas valveilla. Mies lähtee niin aikaisin töihin etten saa enää nukuttua ja päivät onkin pitkiä vaikka päikkäritkin nukkuisi.
Alkaa muutenkin tekemisen puute vaivaamaan kun en jaksa enää edes kaupossa notkua ja kierrellä. Tuntuu että maha tippuu tuosta edestä joka askeleella vaikkei mielestäni ole edes laskeutunut vieläkään.'

Pikkusen jännittä kun olen huomisen yksin kun mies lähtee pikkujouluihin, kääk, ei kai se vauva vaan sieltä voi yhtäkkiä ilmoittaa tulostaa. Alkaa kuitenkin olla viikkojakin kasassa ihan kivasti jo.
Tuskinpa mutta tietysti mietityttää. Se on itse ajettava vaan tohon laitokselle jos siltä alkaa tuntumaan, onneks ei ole pitkä matka.
Herkuttelin juuri ajatuksella soittaa miehelle pikkujouluihin että " hei, olet saanut tytön/pojan kymmenen minuuttia sitten" Heh heh!
En nyt sentään taida ihan sellainen rauta-rouva olla kuitenkaan että ensimmäisen lapsen käyn yksinäni punkemassa maailmaan... :)

Meneeks teillä muilla vihkisormus vielä sormeen?
Mulla ei mee mitkään sormukset nyt enää ja olo onkin ihan puolinainen kun ei ole edes kihlaa sormessa.

Sohvi78

Voisiko joku päivittää tuon mun nimimerkin sinne listaan niin ei mene sekaisin sen toisen kanssa.

Heipä hei!

Mulla ei ainakaan mee enää kihla- eikä vihkisormus sormeen. Tai menevät välillä ja etenkin viileässä ilmassa, mutta pois ottaminen onkin eri asia. :/ Oon pikkusormessa pitänyt kun en jotenkin osais olla ilman..

Näin viime yönä unta, että lähdin synnyttämään, kun limatulppa irtosi. Oltiin Ruotsissa käymäss ja sen takia sit jo lähdettiin, vaikka ei vielä ollut synnytys käynnissä. Ja olin sit ihan nyrpeänä kans, että en saanutkaan kotikaupungissa synnyttää. :)

Eilen saunottiin kunnolla ja siivosin kotia, pesin lattiat ja putsasin lattialistoja.. Tänään aattelin pestä matot, jos sitä vähän edistäis tota pehmenemistä. Vastapainoksi oon sit nukkunut tosi pitkiä yöunia, viimekin yönä jotain 10h. Eikä oo edes vessassa tarvinnut juosta, eli ei kai oo vauva laskeutunut yhtään. Vaikka toisaalta yöllä tuntu liikettä ja painetta tosi alhaalla. Mene ja tiedä..

Tänään 2 viikkoa laskettuun aikaan, vaikka tuntuu että olis jo pidemmällä kun on toi käyynistys"uhka", tiistaina kontrolli äippäpolille..

Aika hiljasta ollut kirjoittamisen kanssa, onkohan jotkut jo lähtenyt tositoimiin.. :)

Punatulkku 38+0

Yhteistyössä