***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
heips..

noista poika-/tyttöoloista.. kaks ensimmäistä on poikia ja ihan erilaiset raskaudet oli kumminkin, mut jotenkin nyt on ihan tyttöfiilis.. en tiedä.. :) järkyttävä turvotus on astunut mukaan.. palleasta asti lähtee semmoinen kivikova kumpu ettei oloa voi kuvailla millään muulla sanalla kuin tukala :/ toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa.

äitiyspakkauksen meinaan ottaa. ei ole oikein mitään vauvatavaraa eikä -vaatetta jäljellä joten tarpeeseen tulee.

np-ultra ensi ti:na, oikein mukavaa. kellonajaksi on vain lätkäisty 7.15. no eipähän tarvi pitkin päivää jännitellä =)

hyviä oloja kaikille.
piianen&mökönen 11+1
 
Nallekarkki, tuosta pitää jo antaa kyllä palautetta jos eivät jo toistamiseen löydä mitään ja vielä pari ollut katsomassa. Ja sitten ihmetyttää, että miksi ne raskaustestiin laittoivat kun pitäs kait se ultrata että onko se jossain muualla sitten että ei ole mikään kohdunulkoinen jne..siis että jos eivät ite löydä mitään niin joku toinen sitten tutkisi vaikka keskussairaalassa tms. Onpa kumma. Onkohan niillä sitten jotkut tosi antiikin aikaiset vehkeet ja eivät osaa ehkä ihan käyttää? Vois kuvitella, että näkyis kuitenki..

Mulla on taas ollu hvyä fiilis. Ei ole tullut mitään valkovuodon mukana ja tänään on ollut ihan repäisykipuja aivastellessa. Että jospa siellä mulla kyytiläinen on :heart: Muutenkin vähän pyörrytelly ja muuta. Huomasin myös, että mulla ei vissiin tee nyt pahoinvointia nuo potilaiden aamupesut ja muut ihan sen tähden, että nokka on ihan tukossa siitepölyn tähen. Mulla aina nämä alut, kun joku alkaa kukkimaan, niin tekee sen tukkoisuuden. Silmiä kans kirvelee, mutta nuo allergialääkkeet ei oikeen hyväksi taida olla.

Mulla ei kyllä ole mitään tyttö- eikä poikaoloja kun esikoista odotellaan. Muutenkin välillä on ollut ton ruskean vuodon tähden välillä olo, että onko siellä ketään vai mitä. Mutta nyt on ainaki ollu hyvä olla =)

Mukavaa helatorstaita kaikille! :flower:

-metsis 7+4
 
tervehdys vaan kaikille, en ole pitkään aikaan päässyt lueskelemaan teitin juttuja..

Pari viikkoa sitten alkoi tajuton oksentelu, eikä mikään pysynyt sisällä. Marssin sitten sairaalaan ja ottivat put 2vuorokaudeksi osastolle tiputukseen.Olo parani ihan mukavasti, mutta kotona taas huononi. Muutaman päivän sinnittelin ja menin takaisin. Taas pitivät pari päivää osastolla ja nyt pääsin kotia. Kiloja on lähtenyt 3,5 :whistle:
Positiivista on se että ultrasivat ja kaikki oli hyvin :heart:
Ensi viikon to on toinen varhaisultra, katotaan jos vaikka selviäisin kotona sinne saakka..
 
Näkyi kuulemma RUSKUAISPUSSI (jota ei siis tosiasiassa edes ole enää vaan se on jo lapsivesipussi tj) muttei sikiötä sisällä. Tuo raskaustesti kummastutti kun kyllähän se nyt satavarmasti plussaa näyttäisi jos kerran raskausoireetkin on yhä päällä :eek:

Donter: Mun la on nyt muuttunut ja tulee ehkä muuttumaan niin ilmoitan sitten päivittäjälle. Tällä hetkellä se on 13.12.

*Muoks* Meillä on tosi vahva poikaolo. Alussa oli kans heti, mutta vähän aikaa epäilin tyttöä. Nyt taas epäilen vahvasti poikaa... kun raskauskin on niin erilainen kuin aiempi tyttöraskaus :LOL: Tiedä sitten onko fiilikseen luottaminen.
 
POIKA/TYTTÖ-OLOSTA: Esikoinen on tyttö,sen tiesin jotenkin intuitiolla.Keskimmäinen on poika,sama homma.Kolmonen on tyttö josta oli kaikki mahdolliset poikaoireet linea negrat tms ja josta ultra kertoi vasta että on tyttö tulossa kun en osannut aavistaa. :)
Nyt on jotenkin sellainen olo että tulossa olisi poika. En kyllä osaa sanoa miksi. :D


Masullaan en uskalla nukkua ja kaipaan sitä kamalasti!
Synnärillä aina heti kun voi niin mahalleen makaamaan. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Nallekarkki, hyvä että kävit yksityisellä ja masussa kaikki hyvin :) Meillä neuvola ei edes suostu ultraamaan ennen rv12, koska heillä on niin vanhat laitteet, ettei niillä välttämättä saa oikeaa tulosta. Näin siis mulle sanottiin esikoisen odotuksen aikaan.

Joko teillä alkaa masut pömpöttämään? Mulla ei vielä ole vauvamasua, mutta turvotus on jotain ihan uskomatonta :eek: Varsinkin iltaisin masu on ihan pallo, toivottavasti tämä tästä kohta helpottais. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten masu tulee näkyviin tosi myöhään, just katselin esikoisen masukuvia ja rv20 oli ihan pieni pömppö, vasta rv24-26 oli sitten ihan selkeä vauvamasu :)

Paha olo senkun jatkuu, vähän vetää mielen matalaksi, kun tietää että tätä "iloa" jatkuu vielä ainakin seuraavat 4 viikkoa, jos siis homma menee kuten esikoista odottaessa :(
 
Mä oon nukkunu massullani niin pitkälle, kuin raskaus antaa myöten (tyyny vain kainaloon jos suoraamassullaan on hankala nukkua).
Mua niin risoo, ku mul on jo nyt alkanu tämä närästys, enkä uskalla käyttää mitään tujumpia lääkkeitä siihen nytten. Rennisestä ei saa kuin pahanmielen.. pitää ootella isommille viikoille, ni voi pyytää lääkäriltä taas helpotusta
 
Mä kyl herään öisin siihen et oon kääntyny mahalleni nukkuun, ja inhoon mahallaan nukkumista!! Huono olo vaivaa enää aamusin ja sillon ku maha pääsee ihan tyhjäks..muuten pahoinvointi on helpottanu. Turvotuski on laskenu suurimmaks osaks. Aamulla kun syö ekan kerran ni mahaa alkaa turvottaan ja siitä se sit kasvaa iltaa kohti. Mut ei mitään vauvapömppää oo vielä. Kauhukseni huomasin et paino oli noussu jo..täytyy kai alkaa katteleen vähän paremmin mitä syö kun tosiaan se pahoinvointi on jo aisoissa.

Muaki närästys vaivaa, onneks se on vielä melko lievää. Siihenkään ei oikein vaikuta et mitä syö, vaan kaikki närästää.

Masussa "tuntuu" et jotain sielä tapahtuu. Välillä nipistelee molemmin puolin ja sit taas välillä tuntuu et kohtu "paisuu". Eli kai siellä jotain elämää vielä siis on =)

Maanantaina ois eka neuvola =)

Aurinkoista kesänodotusta ja masun kasvatusta kaikille :flower:

fanttomi & 8+1
 
... ja mulla vapaapäivä ja FLUNSSA ISKI!!! :( Voiko paskempi säkä olla....

Aamulla kävin labrassa ottaan veriryhmä-, infektio- ja sikiöseulantaverikokeet sekä klamydiatestin. Vielä uupuis toinen pissatesti ja sokerirasitus. Kaikenlaista tähän raskaudenseurantaan kuuluukin vaikka hyvä niin.

fanttomi Mä olen koko raskauden ajan ollu paljon hengästyneempi ja saanut usein sydämentykytyksiä. Ja ihan vaikka ei mitään tekisikään. Tuntuu myös että henkeä ei saisi vedettyä ihan loppuun asti. Mutta lievät ihan normaalia tietääkseni.

Mahalla nukkumisesta sen verran että mulle neuvolatäti sano että mahallaan saa nukkua niin kauan ja pitkään kun se itselle vaan hyvältä tuntuu. Että sikiötä se ei vahingoita.

Mites te jotka kärsitte siitepölyallergiasta olette lievittäneet oireitanne?! Mulla on nokka jatkuvasti tukossa ja välillä aivastelen ihan tauotta mutta en oikein tiedä mitä lääkettä siihen voisi ottaa?

Hyvää perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille! Ja nauttikaa lämmöstä ja auringosta munkin puolesta :)
 
Helteistä iltapäivää!

fanttomi minä ainakin olen paljo hengästyneepi. Olen ajatellut että se johtuisi tuosta hemoglobiinin laskemisesta, mutta voihan se olla muutakin. "Mukavaa" tehdä ulkona töitä kun tuntuu että happi loppuu ihan ylämäkiä kävellessäkin. Mutta en ole vielä töissä kertonut raskaudesta, joten jaksettava on.

Minnihiiri68 minulla on aamuisin sellainen pieni pömppömaha, olisko se sitten vauvamahaa jo? Turvotusta tulee mahaan hurjasti päivän aikana lisää. Mulla on kyllä kanssa tietääkseni taakse kallistunut kohtu, en siis tiedä voiko tuo vauvamaha jo olla.

Minulla on taas ollut sellainen epäuskoinen päivä, että liekö tuolla mahassa ketään onkaan. Yritin äsken stetoskoopillakin kuunnella, mutta ei sieltä muuta kuulunut kuin suolimurinoita. Vielä yli viikko ultraan, millähän sen jaksaisi.

Olen muuten ruennut näkemään hurjia keskenmeno- ja synnytysunia. Esim viime yönä synnytin kaksoset, joista toinen oli kuollut. Mukavampia unia sitä mieluummin katselisi!
 
Täältä pahoinvoinnin keskeltä sen verran päivitystä että mun la:n vois vaihtaa 15.12. ja synnäriksi TYKS.
Ehkä mäkin pääsen mukaan teidän juttuihin sit jossain vaiheessa mut nyt ei pysty mihinkään tuon voimakkaan pahoinvoinnin takia.Ja edellisissä on kestäny viikolle 19 eli vielä noin 10 viikkoo ois edessä sitten.....

Lolli 9+2
 
Kävin äsken lueskelemassa esikoisen raskausaikaisia juttuja tuolta vuoden 2008 pinosta :) Esikoisen kohdalla pahoinvointi kesti viikoille 14, joten tässä olis vielä noin 6 viikkoa kärsittävänä, jipii :headwall: Ja myös esikoisen kohdalla pahoinvointi oli ihan kokopäiväistä, niin se aika on kullannut muistot, yhtään en muistanut että olisin voinut näin pahoin...

Just äsken piti käydä halailemassa posliinia, lounas tuli sitten kokonaan ylös, yök :eek:
 
ylläripylläri
Isot tsempit kaikille pahoinvoiville. Ei voi kun huokaista kuinka helpolla itse taas pääsee...

Mun tyttöolo vaan vahvistuu. Yksi ero tyttöä ja poikaa odottaessa nimittäin on ollut tosi selkeesti :D Poikaa odottaessa olin ihan elämäni kunnossa ja kaikki oli vaan ihanaa ja auvoisaa. Tyttöä odottaessa sitten oli kuin olis ollut 40 viikkoa kestäneet menkat... ihan hirveen pahalla tuulella koko ajan ja samanlailla näyttää olevan nyt. Kauhee kestoketutus ja ihan ihme asioista kilahtelen. Great!!!

ylläripylläri & velmu 8+6
 
Elikkäs ilmeisesti mä en ole ainoa huonotuulinen ja hermoherkkäinen ylläripylläri ?! :) Mulla nimittäin raskauden hormonimyrskyt ovat vaikuttaneet eritavoilla kun odotin ja miten elokuvissa menee, en siis juurikaan herkisty mistään mainoksien lässynlässyn-jutuista vaan menetän pinnani pienimmistäkin asioista ja olen erittäin herkkä hermostumaan. Pinnani ei nykyään kestä kovin kauaa. Mies raukka kun joutuu kestämään syyttömänä ja saa kiukunpuuskani niskaansa lähes päivittäin :ashamed:
Välillä jopa olen miettinyt että onko tämä ihan normaalia?! Ja voinko kiukullani jotenkin vahingoittaa vauvaani?!

Seesteisimpiä ja rauhallisimpia odotusvaiheita odotellessa.... ;)
 
Mukavaa, aurinkoista perjantai-illan jatkoa ja viikonlopun alkua kaikille joulukuisen nyytin odottajille täällä. Rohkenen minäkin tänne kirjottautua, vaikkakin olen ollut parissa muussakin vietiketjussa täällä jo mukana - on vain niin ihmeen hiljaista siellä... Täällä näköjään on virinnyt vilkkaampia keskusteluja aiheesta... :) Olen 43-v, en siis enää mikään ensisynnyttäjä, vaan neljättä jo odotan. Aiemmat synnytykset v. -88, -94 ja -99. Nyt siis vierähtänyt jo pidempi tauko kuopukseni syntymästä. Elän uudessa avioliitossa vm. 2009 ja odotamme hartaasti toivottua pienokaistamme, jonka lasketuksi ajaksi neuvolassa terveydenhoitaja sai tänään 16.12. - viikkoja on siis 9+1. Raskauteni alkoi varsin voimakkailla oireilla, eli rintani kasvoivat heti raskaustestin plussan jälkeen viikon sisällä yhden kuppikoon ja jouduin saman tien hankkimaan jo isompaa kokoa olevat rintsikat näille nykyisille D-kupeilleni... :LOL: Epäilin jo siinä samalla odottavani kaksosia normaalia runsaimpien hormonaalisten muutosten takia... Olin syönyt raskauden alla kaksi kuuria Clomifen-tabletteja, joka antoi aihetta myös epäilykseen. Sainkin ajan varhaisultraan jo raskausviikolla 7 ja yksi sikiö tuolla näytti olevan. :p Viikon päästä, eli viime perjantaina ravasin taas ultraan, sillä tällä erää minut säikäytti vuoto, joka tosin vähäistä, lähinnä tuhruvuotoa, mutta eräänä aamuna pelästytti runsaampana... No kaikki edelleen näyttäytyi ultrassa normaalilta. Nyt olen osin tottunut jo ajatukseen, että tätä tuhruilua vaan nyt on, mutta rajummat liikuntasuoritukset entisenä puolimaratoonarina olen jättänyt nyt väliin - tänä iltana ajattelin helteen hellitettyä käydä vähän "hölköttelemässä" puoliskoni kanssa... :heart:
Tänään siis oli ensimmäinen neuvola. Olihan tuo tiivis paketti puoleentoista tuntiin rusennettu... Vähän muuttunut sitten viime ootannan. Saimme jopa yhteisen isän/äidin oppaan - paksun eepoksen, jossa mm. viikko viikolta kuvataan raskauden edistymistä.
Raskauspahoinvointia ei juuri ole nyt ollut - ihan ensimmäisessä tyttöraskaudessa kärsin siitä jonkin verran; mutten silti mene vannomaan, ettei tämäkin voisi silti tyttö olla... Kaksi nuorempaa on minulla poikia.
Kädet menivät mulla heti raskauden varmistuttua huonoon kuntoon. Olen viimeksi kärsinyt käsiekseemasta n. 15 vuotta sitten. Olisikohan nyt hormonaaliset tekijät asialla, että kädet alkoivat pitkän tauon jälkeen oireilemaan - jouduin sairaslomalle käsien takia kolmisen viikkoa sitten ja yhden töissäolopäivän jälkeen taasen uudelleen... Kortisonivoiteita pitää nyt raskuden takia käyttää säästellen, mutta onneksi ensi viikko on vuosilomaa ja aurinko yleensä tekee hyvää ekseemalle; alkoi tuo kesäkin sopivasti B) Eli toivotaan, että pystyn lomaviikkoni jälkeen seuraavan viikon tiistaina palailemaan taas työhöni hoitoalalle normaalisti ;)
Ensi viikolla on meillä puolison kanssa tarkoitus käydä ruotsinlaivalla ja harmikseni sain neuvolasta tänään kiellettyjen ruoka-aineiden listan, jossa lueteltu graavisuolatut, kylmäsavustetut kalat ja mätituotteet, olikohan jopa katkaravut kypsentämättöminä. Ja sitten tietenkin homejuustot... Kaikki minun favouriteja... :heart: Nyt pitää jättää Buffet-pöydässä sivuun...
Mutta eipä hätiä mitiä. Tärkeintä on, että vauva voi hyvin ja pysyy ennen kaikkea matkassa mukana... Palaillaan ja tsemppiä kaikille kanssasisarille tässä foorumissa :heart: :heart:
 
Lillikka
Heips!

Pahoinvoiville kovasti tsemppiä ja parempaa vointia heti!!

Nallekarkki johan oli puoskaroinnin makua sulla neuvolassa. kamalaa tolla tavalla lähteä pelottelemaan! Hyvä, että pikkuinen sieltä löytyi! Mulla esikoisen kanssa Kättärillä ultrasivat sitä niskapoimua niiiin pitkään ja hartaasti että! Pyydettiin toinenkin hoitsu kattomaan, kun eka ei osannut ja sitten ne vielä kehtasivat kummastella, että kuinkas sinulla on rakko täynnä, kun pitäisi ennen tutkimusta käydä veskissä!! No perkule kyllä raskaalla naisella tuppaa tuo rakko täyttymään ennemmin tai myöhemmin, kun on tollasten etanoiden käsittelyssä...

Äitiyspakkaus tekisi mieli ottaa uudestaan, mutta sitten katoin netistä ne kuvat ja enpä sittenkään taida. Ei siellä ollut mitään pakko-saada-ihanaa. Meillä vanhat menee ihan hyvin vielä, tuli nyt sitten poika tai tyttö. Ekalla kerralla oli tosi ihana katella niitä pikkuruisia vaatteita etukäteen, enkä mä ainakaan olisi osannut ostaa valmiiksi sellaista arsenaalia nuttuja ja housuja. Sillä pärjäsi tosi hyvin ensi alkuun.

Vaunujen kanssa on kamala pähkäily meneillään. Meidän sinänsä käyttökelpoisiin vaunuihin ei taida oikeen mahtua sellasta sisaruslautaa ja täytyyhän ton tammikuussa 2v:n päästä välillä kyytiinkin. Sellaset tuplarattaat, mihin saa pikkuisen makaamaan sinne isomman taakse koppaan, on kuitenkin tosi lyhytikäiset, jos jo puolivuotiasta nappulaa pitää vähitellen nostaa istuma-asentoon. Oisko kellään vinkkejä??

Poikaoloa on täälläkin, kun ei siis ole mitään oloa :(

Jääräpää mä aion nukkua mahallani niin pitkään ja hartaasti kuin vain mahdollista. Sitä kylkimakuuta saakin sitten niin roppakaupalla vikoilla viikoilla, että parasta nukkua vatsalla varastoon :) Käsittääkseni ei näin alussa ole mitään haittaa vielä, eli vasta sitten, kun vatsa alkaa olla sellanen kumpu, että siitä vierähtää alas. Selällä makaamista käskettiin välttämään kans myöhemmässä vaiheessa ja kuulemma oma huono olo pakottaa kääntymään ennen kuin vauvalla on mitään hätää. No ei mulle ikinä tullut paha olo, mutta vältin kaiken varalta sitä sitten, kun mahaa oli jo kunnolla.

Heinänuhahatsii
on täälläkin! Mä olen ottanut Lomudalia silmiin ja nenään, eikä niistä ole juuri mitään apua. Googlasin, että natriumkromoglikaattia (mm. Lomudal, Lecrolyn) voi ottaa raskauden ja imetyksen aikana ja paikallishoidot on joka tapauksessa suositeltavampia kuin antihistamiinit nieltynä. Uskalsin tänään kuitenkin ottaa myös yhden napin Histeciä (vaikuttava aine setiritsiini), kun neuvolasta antoivat siihen luvan. Mutta mieluummin yritän pärjätä noilla paikallishoidoilla, kaiken varalta. Huom vaan, että pakkausselosteissa tuppaa aina lukemaan, ettei suositella raskauden aikana, mutta uskaltaisin kuitenkin luottaa tohon neuvolan ohjeeseen.

 
jaaha..kävin vessassa ja vertahan sieltä tuli, ehkä siteellinen :'(
Vuoto loppui kuitenkin samointien, joten ottavat ultraan vasta kun alkaa uudelleen.
Pahoinvointikin on helpottanut niin että aamulla vain oksensin ja syömällä saan pidettyä oksun pois.
Pahoin pelkää että neljäs keskenmeno tuli/tulee :'(
 
annimanni toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:
minä en oikein oo ikinä osannut mahallani nukkua,joten eipä sitä juuri tuu nytkään tehtyä.
äitiyspakkauksen otan kyllä,oli kivan näkösiä vaatteita =)
nyt alkaa jo olla luottavaisempi olo sen suhteen että ehkäpä tää kaveri pysyy mukana,vaik nyt viikkoja vasta 8+2,ei sillä et ois keskenmenoja ollut aikasemmin,mut jotenki on vaan rauhallinen olo.en siis oo nähny utrassa vasta kun ruskuaispussin,kun en varsinaisessa varhaisultrassa käyny,ens viikolla on taas neukku,jossa on ihan tavan ultra.mut toivotaan parasta :heart:
 
Tänään olin nt-ultrassa ja laskivat siellä riskiluvun downiin ym. ja se oli 1/1000 joten jippii, ei tarvita punktiota!!! Niskaturvotus oli sellainen kuin pitääkin ja muutenkin kaikki oli kunnossa. La olisi ultran mukaan jo 29.11 mutta koska vasta jos 5 päivää heittää la niin silloin se muutetaan joten voimassa on edelleen neuvolan antama 2.12 ja eroa oli siis 4 päivää. Nyt olen väsynyt mutta onnellinen. :heart:
 
Tervehdys kaikille!
Olipas tullut tekstiä luettavaksi tässä hetkessä kun ei oo itse koneelle jaksanut kammeta.
Väsymys siis vaivaa edelleen |O ja kamala turvotus, käsissä ja jaloissa... masusta turvotus on hävinnyt mutta kumpu pysynyt :) ja yksi suonikohju on tullut jo nyt lisää :kieh: prkl!!!

tervetuloa uusille :flower:

Sokerirasituksesta tuli mieleen, että meidän neuvolan täti sanoi että sielä pitää nykyään kaikkien käydä...olikohan kriteerinä yli 25v ikä tai jotain... mutta joudun minäkin vaikka ihan on 3 kilosia nuo aiemmat pojat ollut ja itse hoikkaa sorttia jne...
kahvia on jäänyt mulla vallan pois... joskus sillon tällön kupin juon, mutta harvoin.Ei maistu enään ollenkaan.
Tyttö- tai poikaoloa mulla ei oikeastaan oo... ehkä se alkaa myöhemmin sitten kun ensin selviää lopullisesti se onko masussa yksi vai kaksi pientä. Pieni epäilys itsellä edelleen siitä ultrasta johtuen..
Hengästymistä ja sydämentykyttelyä on tääläkin. Tuntuu että jotenkin kroppa on ihan hirveän raskas eikä oikein jaksa mitään.. pakko vaan yrittää.
Painoa mulla on edellisissa raskauksissa tullut jotain 12-15kg... 10kg jäänyt laitokselle ja loppu on ollut ihan toivottuakin jäädä kroppaan. Ainoa vaan, että imetys kuluttaa musta liikaakin... esikoisen imetys oli lopetettava kun paino vaan tippui... alimmillaan painoin 49kg ja pituutta mulla 170cm. ei ollut kivaa ei, varsinkin kun mä en meinaa saada painoa sitten takas ylös... ja koen sen niin fyysisesti kuin henkisestikkin tosi kurjaksi. joten voi se ongelma olla näinkin päin.

nyt pakko mennä nukkumaan.. kaks päivää touhunnut pihalla töiden lisäksi ja huomena vielä aamuvuoro... ei jaksas yhtään nousta aamulla |O

keffeli ja möhömäinen rv 8+4 :heart:
 
Tervetuloa uusille :flower:

megara, täällä kanssa odotellaan huonon olon katoamista. Varsinkin automatkat, jos ei itse aja,on ihan kamalia. Voimia myös kaikille muille pahoinvoinnista kärsiville!

maximilian, olin pihatalkoissa ja seuraavana aamuna sormukset ei meinannu lähteä sormista. Eli turvotusta joo löytyy.

Keffeli, sama hengästyneisyys ja väsy mullakin ja oli sama ekastakin bebestä. harmittaa, kun ei jaksa yhtään mitään. Kauppakassien kanto on kamalaa...

Lillikka, äitiyspakkauksesta aika samat fiilikset, vanhat vaatteet (vuoden 2008) pakkauksesta vielä kunnossa ja makuupussi jne. Ja poitsu ei ehkä sitä enää käytä. Toisaalta se pakkaus on ihana saada :)

Vaunut tuottaa päänvaivaa täälläkin, ehkä pitää kytätä jotain käytettyjä sisarusrattaita.

(.) tänään oli nt-ultra, periaatteessa ihan ok, turvotusta jonkun verran, mutta puolet vähemmän kuin esikoisesta. Nyt jännätään seulan tuloksia. Viimeksi siis tutkittiin kromosomit ja sydän tarkemmin ja raskaus oli yhtä stressiä ja nyt niin toivoisin helpompaa settiä. Onnea jääräp hyvistä tuloksista.

k&p-r 12+0 tai 11+2 en oikein tiedä, mikä on oikeasti menossa, kun on kolme eri laskettua aikaa :)
 

Yhteistyössä