***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
mulla tuli taas aamulla vähän jonkin näköstä tuhrua,jonka seassa oli kirkasta verta.olin töissä niin säikäytti kummasti,ja totesin sit työkaverille,joka on sattumalta tehnyt äitiysneuvolassa hommia,että tulee tuhruvuotoa.noh,kun samassa rakennuksessa ollaan töissä missä neuvola on,niin se sano että jos oloa helpottaa niin voidaan käydä ultralla kattomassa että näkyykö siellä mitään.mahan päältä ultras,ja kyllähän siellä möykky näky :heart: syke näky ja kaverilla oli kauhiat jamit menossa :LOL: ei kai siis pitäs olla syytä huoleen tuhrusta huolimatta.
noh,nyt ulos kesän viettoon :wave:
mimma & möykky 8+4 neukkutädin mukaan (7+3 jos multa kysytään :LOL: )
 
Noita allergiatestejähän ei enää nykyään ihan samallai tehdäkään. Jos osoittaa allergiaoireita vaikka koivun aikaan, niin eiköhän se koivuallergia sieltä löydy. Sittenhän nuo vio vaihdella vähän iän myötä sitten. Tai osa lähteä poiski.

Ruokavaliosta..oon paistellut pihvit nyt sitten kypsäksi, kun meillä tehdään niitä kotonakin. Muutenki lihat kypsiksi. Että tässä vähän ero, koska pidän mediumeista. Muuten nyt hirveetä eroa ei ole..ainoastaan tekis vietävästi mieli graavilohta, eikö sitä saanut syödä jos tekee itse ja suomalaista kalaa ja jotain? Miten oon mielestäni jotain tämmöstä lukenut..pitää kysyä neuvolasta vielä, mutta harmittaa jo valmiiksi kun tiedän että anoppilassa on aina isot kasat graavilohta ja oon tosi perso sille. Myös maksamakkaraa syön vähän, mutta sitä tulee jo niin vähän ettei vaikutusta. Enkä jaksa uskoa, että ruoasta tuleva on niinkään vaarallista, vaan ehkä enemmänkin synteettinen valmiste eli nuo pillerivitskut a-vitamiinin kohdalla voi olla ettei sovi. Kun kyllähän tota a-vitamiiniakin joka tapauksessa tarvitsee.

Mulla on jännä viikko edessä, kun on elämäni ensimmäinen neuvolakäynti ja sitten se varhaisultra. Nyt on kuitenki rankempi työhommaputki ohi, että voi vähän istahtaa ja ottaa torkutkin!

-metsis 8+0
 
Ihanan hottista pihalla, ah, love it!!! Ainut vaan että vanhat kesävaatteet ovat jo nyt tässä vaiheessa jääneet hieman piukoiksi :( Nyt menossa 9+6 ja painoa tullut varmaan jo 3-4 kg!!! Huh huh :/ Pitäisköhän alkaa enemmän tarkkaileen mitä syö?! Toistaiseksi en ole ressannut syömisillä vaan nauttinut kaikesta mutta jos tämä meno jatkuu niin mahdan olla VALTAVA jo syksyllä. Vatsaa ja jenkkakahvoja on tullut kivasti, osa tietysti ihan turvotusta eikä pelkkää höttöö mutta ahdistaa kun ei ole tottunut noihin ylimääräisiin kiloihin :( Nyt on kai aika totuttautua...

Joku kyseli seksihaluista ja hitto ylläripylläri, onko teidän normaali seksimäärä kerran pari PÄIVÄSSÄ!!?? ;) Oletteko te vastatavanneita?!
Kyllä meilläki alkuun oli noin mutta näin melkein kymmenen vuoden jälkeen on sekin tasaantunut. Ja nyt vielä vähemmän kun olen raskaana. Mun halut on kadonnut jonnekin!!! Ei siis kiinnosta yhtään. Mies raukka :( Alkuun pelkäsin seksin vahingoittavan alkiota, nyt ei muuten vaan kiinnosta. Mutta ehkä se vielä tästä...

Huomenna 10+0 ja alkiosta tulee sikiö!!! :heart: Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille ja tulevaa viikkoa!
 
Heips vaan kaikille =) Itse oon tyytyväinen siihen että paino alkutilanteesta -2kg (mikään ei oikein maistu, sama ollut edellisissäkin raskauksissa), syön vaan sen verran ettei tule huono olo. Maksamakkaraa himoitaan täälläkin kyllä, neuvolassa taidettiin sanoa että 200g/vko saa sitä popsia. Ja seksikin menee ;) Kolmen lapsen uusioperheessä on vaan välillä niin poikki ettei väsymykseltään jaksa peittoa enää heilutella. Mut halut kyllä tallella, onneks miehelläkin.

Huomen aamulla np-ultra.. vähä jänskättää mitä siel selviää. Sokerirasitukseen pitäs aikaa alkaa varailemaan, huoh. En tykkää yhtään...

Mukavaa ja kesän hellimää odotusta kaikille!!!!

Piianen&Mökönen 11+5
 
Oltiin reissulla Venäjänmaalla ja tuli siellä sitten syötyä yksi bageli, jossa tajusin vasta jälkeenpäin olevan tuorejuustoa, ja mätiäkin maistettua blinien kanssa. :ashamed: Mietin raflassa, että ei mätiä varmaan saa syödä, mutta uskoin sitten miestä, joka sanoi, että syö nyt vaan, ei se vaarallista ole. No, onhan se listeria onneksi hyvin harvinaista, jotenkin vaan venäläiset tuotteet ei tunnu miltään maailman turvallisimmilta. :(

Muuten olen kyllä syönyt esim. aurajuustoa, luotan siihen, ettei Valiolla tai Arla Ingmanilla listeriaa ilmene nytkään, kun ei ole ennenkään ilmennyt (en ainakaan muista, että siitä olisi uutisoitu). Pihvit syön nykyään läpikypsinä, eikä mitään raakaa kalaa tms.

Turvotus on kyllä aika kamalaa, varsinkin kun reissullakin tuli syötyä sipsejä ym suolaista. Nyt aloin pelkäämään suonikohjuja, koska niitä on meidän suvussa. :(

Hampiainen 10+1
 
Ihanaa on pahat olot lieventyny huomattavasti, ei oikeestaan enää tuu muutakun jos maha pääsee tyhjäksi. miten muuten toi a-vitamiinin käyttö raskauden aikana? huomasin just että noi vitamiinit joita oon syöny täs monta viikkoo sisältää monen muun vitamiinin lisäks a-vitamiiniä. pelästyin hieman ku luin että siitä vois olla jotai haittaa sikiölle? :$
 
Oulunseutuset... zeppelinin antoninassa oli (elien) runsaasti vaaleita housuja joissa resorivyötärö.. ja sit oli ale tuotteita äitiyspuolella. Nappasin sieltä yhen varkkuhameen mukaan, jota voi pitää jo nyt ja sit parit vaaleat housut
 
Huh, täällä ei kyllä oo muutamaan viikkoon ollut seksihaluja lainkaan :$ On vaan koko ajan niin vetämätön ja kuvottava olo, että hyvä kun töihin jaksaa raahustaa. Eikä tämä asunnonvaihto oo ainakaan helpottanut stressiä. No, vaikka oksetus on koko ajan päällä, tähän asti oon selvinnyt kuitenkin vain yhdellä oksennuksella, joten ei voi valittaa!

Ruokavaliossa oon noudattanut noita kieltoja kyllä, vaikka mieli tekee tietysti koko ajan nimenomaan graavilohta, homejuustoja, olutta ja maksalaatikkoa :LOL: Samaa mietin kuin metsiskin, eli kun joka paikassa muuten puhutaan aina vaan noista tyhjiöpakatuista kalatuotteista. Mutta entä jos tekee itse graavilohta? Siis käsittääkseni sushiakin saisi syödä, niin eikö sitten omatekemää lohta...? Taitaa tämän vuoden joulupöydästä tulla vähän karsitumpi malli, jos silloin vielä jaksaa noudattaa kirjaimellisesti noita suosituksia :p

Muuten ruokavalio jatkaa karsiutumistaan koko ajan, kun mitään viime viikkoina ei tee enää tällä viikolla mieli. Jugurtti ei enää uppoa, eikä makkara, ei enää edes ne tomaatit, joita viikko sitten meni vielä vaikka millä mitalla! Mutta silti on jatkuvasti pakko vaan syödä ja syödä, kun nälkä ja pahaolo iskee. Oon ruvennut syömään aamupalan lisäksi kakkosaamupalan töissä ja eilen meni kolme lämmintä ruokaa... En oo vielä uskaltautunut vaa'alle, mutta tuskin se ainakaan vähenemään päin on.

Perjantaina on eka neuvola-aika. Jännittää!

neitoperho & toukka 7+2
 
Kohta pitäis lähtee neuvolaan..jännittää vähän ku ikinä en oo käyny =) tänään saa sit sen virallisen lasketun ajan, jippii =)

allergiaoireista mulla kans lapsesta asti aina testit näyttäny negaa ja silti oon ihan tukossa ollu maaliskuusta-lokakuuhun. Mulla lisänä vielä rasitusastma ja eläinallergioita + huonepölyallergia jotka ei myöskään näy testeissä mut paljaalla silmällä näkee kyl reaktiot!! =) Nyt on sit jo toinen kesä kun allergiaoireet tosi vähäsiä, välillä tulee aivastus mut muuten kaikki hyvin. Toivottavasti pysyy jatkossaki tällasena.

Onko muut huomannu et kynnet ois vahvistunu?? Mulla on ajoittain tosi liuskottuvat/lohkeilevat kynnet ja nyt ne tuntuu olevan terästä, hyvä et kynsisaksilla saa leikattua ja kasvaaki viel tosi nopeesti =)

Naamanäppylätki on alkanu väheneen eikä tukka rasvotu enää nopeesti. Ehkä tästä vielä saadaan sitä "raskausajan hehkua" vai mitä se nyt oli =)

fanttomi & 8+4
 
Ruuasta: mä en ole oikeestaan välttäny mitään ruokaa. Graavilohta, nyt en osta muutenkaan ku teen ite jos teen (ja se on mun käsittääkseni ok, jos on tehty tuoreesta kalasta). Maksalaatikkoa meil syyään niin harvon, et jos sitä on ruokalistalla ni lapan naamaan (tosin itetehtyä maksalaatikkoa en ole syöny). Mitäs muuta, muutenki yritän et liha/kala olis mahdollisimman tuoretta ja hyvin kypsennettyä. Kahvia ja teetä juon sen minkä tekee mieli eli 1-3kpl päivässä. Mul on kaikissa kolmessa tai siis neljässä käyny niin et kahvi alkaa etomaan.

Mul on jännä, ku silloin ku en ole raskaana en saata juoda piimää, mut nyt ku oon taas raskaana on se parasta ruokajuomaa, ja nimenomaan gefilus 1% piimä. Tuntuu mahalle niin hyvälle, ja vähentää närästystä.

Onko muil jo alkanu turvottelu? mä tänä aamuna huomasin ettei meinannu lähteä sormukset pois sormestas.. eli taas mamma juonu liian vähän. Eilen kävin kauppoja kiertään ja siel tuli välistä tosi huono olo, kun oli kuuma ja tunkkaista. Oli pakko useampaan kertaan käydä ostaan tripmehu.

jos tätä laskuria ei olis, ni mul ei olis mitään hajua viikoista :D


 
ruuasta piti vielä kommentoida sen verran et oon ehkä maailman nirsoin ihminen..en syö mitään aura-/homejuustoja, pihvejä..mikäs muu oli kielletty..kalalle/mereneläville oon allerginen, söisin jos voisin (oon siis joskus pystyny syömään)

mä en oo voinu pitää sormuksia öisin 5 viikkoon..ja päivisin en voi töissä käyttää, niin oon ollu lähes ilman sormuksia koko ajan..yritän sit aina muistaa laittaa ne ku niitä voi käyttää =)


nyt sinne neuvolaan, mars mars =)
 
Heissan!

Täällä käyty ekassa neuvolassa ja katso sitten ultralla, kun mainitsin noista vuodoista. Kiva kun ei tarvinnut edes pyytää, vaan heti alko että katotaan sitten kun ultrahuone vapautuu. Kaikki oli hyvin, sydän jumputti ja näytti pari päivää isommaltakin itseasiassa. Oli oikeen mukava neuvolatäti mulla.

Meillä on muuten niin, että jos ei mitään ihmeellisiä, niin ultrat tekee hoitaja. Ja jos on jotain häikkää tai muuta, niin sit lääkäri. Hoitajan ultrat on ilmaisia, lääkärin ei.

Graavilohesta sanoi mulle tuolla neuvolassa, että saa syödä jos se ei ole tehty tyhjiöpakatusta kalasta. Eli ilmeisesti se listeriariskikö se oli, niin johtuu just siitä tyhjiöpakkauksesta. Eli aion kyllä syödä anopin graavilohet, kun tekee ne itse niin hyvin.

Ite oon ainakin niin mahdottoman turvonnut, että nyt kun alko hellettä tuleen niin on heti +2kg. Ja sormukset tekee tiukkaa, ihan nakkisormet on. Normisti mulla ei tämmöstä ole, joten raskaudesta se kait johtuu sitten. Vatsa on kans ihan turvonnu, vieläki enemmän ku normisti.

Tämä tyttö taitaa lähteä koirien kanssa pihalle lenkkeileen ja sitten torkuille. Oon ihan täpinöissäni, kun kaikki on hyvin ja on vielä vapaata oikeen tänään koko loppupäivä! :heart:

Ylläripylläri, mulle vois päivittää 26.12. lasketuksi. Kiitos =)

-metsis 8+1
 
Moiks! Onpa ihanat ilmat ollu. Paljon ollaan puuhailtu puutarhan parissa ja juniori 7kk nauttii ulkona nukkumisesta pelkkä vaippa päällä.

Nyt on välillä ollut sellasia pahoinvointikohtauksia, mitkä tulee ja menee myös aika nopeasti, en ole oksentanut kuitenkaan. Maha on ihan turvoksissa ja tuntuu et ihmiset kattoo silleen et onkohan toi raskaana...Mitään mielitekoja ei pahemmin oo ollu ja oon hyvin pysyny dieettiruokavaliollakin vaikka alkuun jännitti. Muuten noista raskauden ajan syömisistä en oo ollu tarkka aikasemmissa raskauksissa että kaikkea oon syönyt kohtuudella ja suklaata enemmän ku kohtuudella, mut onneks sitä ei tee nyt yhtään mieli :x .

Seksihalujakaan ei kumma kyllä ole. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa on tuntunu ettei voi saada tarpeeks... Iho ja hiukset on rasvottunut samalla tavalla ku ekassa rask. Tokassa mun iho ja hiukset suorastaan hehku. Tää kolmaskin raskaus on taas ihan erilainen ku aiemmat, mut silti mulla on todella vahva poika-olo...

Onko kukaan alkanut miettimään jo nimeä vauvalle? Mä en keksi edes työnimeä... Onneks vielä ei oo kiire :LOL:
Rv8+3
 
heissan..
voi tänään oli eka neuvola aika. viikkoja nyt 8+4 ja neuvola täti varoitteli et ultrassa ei ehkä vielä ees näy mittään mut halusin katsoo ja siellähän se oli. Pienen pieni pallero jolla sydän tykytti.. hui ku oli jännää..:) ja voi tätä hellettä.. ihan hyvä toisaalta ettei oo ihan viimesillään näin kesällä ku saattais olla vähän tukala olo, vaikkakin tuskin sitä ajattelis ku olis niin onnensa kukkuloilla.. :) mulla on kyl aika poika olo. en oo edes ajatellu et vois olla tyttö, vaikkei sillä loppu peleissä ole väliä edes.. =) nimmee en oo keksiny tai miettiny..
 
Noikka moi!
Metsis, ihania uutisia sulla, onnea niistä!
Itse olin kaksi viikkoa sitten neuvolassa, ja kuultiin sydänäänet ilman ultraa <3
Se tuntuu niin ihanalta, ja ensi viikolla sitten ultrataan.

Cisu, mulla sama juttu, olen nyt viikolla 10+3, ja kiloja tullut jo 4 lisää :/
Olin ennen raskautta todella hoikassa kunnossa ja jostain luinkin että alipainoisille ja hyvin
hoikille raskaana oleville naisille tuleekin hiukan enemmän ja nopeammin niitä kiloja.
Turvotusta tosin mullakin paljon kun istumatyötä teen. Yritän syödä terveellisesti, mutta paljon erilaisia mielihaluja kokoajan :kieh:
Mutta eiköhän tuo kilojen tulokin tasoitu kun nyt lomaviikon jälkeen pääsen taas liikkumaan ja salille.
Tuo turvotus on kyllä ikävää, varmasti ovat alkaneet töissä jo epäilemään tätä mahan kasvuani... ei se muuten haittaa mutta kun on näin alussa niin en haluaisi että kaikki vielä tietää :)

Julia rv 10+3
 
Neuvolasta kotiuduttu, oisin niiiin halunnu et ois ees yritetty kuunnella sydänääniä mut ei kuunneltu, parin viikon päästä vasta. Oli kai se neuvolan täti ihan mukava, mut jotenki mul oli sellanen olo et oon jossain piinapenkissä ku se vaan lateli niit kysymyksiä peräjälkeen. Eikä sillä oikein ollu huumorintajua missään asiassa. NOOOOH, ollaan sit totisia ja vakavia seuraavat 7kk =( Kasan lippuja ja lappuja sain mukaan ja dvd:n.

Hb oli 142 ja paino niiten vaa'an mukaan 1,2kg enemmän ku kotivaa'alla just ennen lähtöä. "EI tarttis ihan näin nopeesti nousta"

virallinen la on nyt siis toi sama 23.12

joku kyseli vauvan nimestä..meillä on ollu jo vuoden verran tytölle nimi valmiina. Pojalle ei =) "työnimi" ois kiva, viimeks oli "taateli"

fanttomi & 8+4

muok. ni ja sit piti sanoa vielä se et multa jää eka lääkärin käynti väliiin ku varhaisultrassa tehtiin sisätutkimus joten meen terkkarille lääkärin sijaan
 
pääsiskö tänne mukaan kirjottelemaan,oon tuolla suomi 24:ssa kirjotellu..lähinnä yksinäni ku siel on hiljasta ku hautausmaalla..täällä ainaki tuntus olevan elämää ku pikasesti selailin tätä pinoa läpi!luen sitte ajan kans kaikkki jutut :) itestäni kerron sen verran et oon 27 v ja odotan 4.lasta.en oo oikee pystyny tästä odotuksesta nauttimaan kun helmikuussa oli km,no sit oli 1 kierto välissä ja tärppäs uudestaan.neuvolas en oo vielä käyny,ens viikolla vasta eka aika,sillo onki viikot jo 9+6.etovaa oloa on nyt ollu lähes päivittäin muttei oksentelua..sitä oon oottanu ku kuuta nousevaa,ainaki tietäs et jotaki tapahtuu jossain.muitten raskauksien aikana oon suunnillee asunu vessassa ja nyt ei mitään ja se huolestuttaa kyllä.mites te muut joilla lapsia ennestään,onko pahoinvoinnit helpottunu raskauksien myötä?muita oireita onneks on jonki verran,nännit herkät ja huimaa nii et korvissa humisee =) ja koko ajan nälkä mut mitää ei oikee tee mieli kuitenkaa syödä.. :x
nii ja laskureiden mukaan la 24.12 (IIKS!!! :LOL: ) ihanaa odotusta kaikille!!

murunen83 & nappula 8+3

nii ja jos joku haluaa mut lisätä tonne listalle vai mikä se on ni tiedot tulee tässä: murunen83....24.12.....seks.....4.lapsi.
 
Onpa ihanan lämmintä, ei oikee malta täällä kirjotella ku kokoajan haluaa olla ulkona auringossa :)) Tänään oli nt-ultra ja kaikki oli tosi hyvin :) Niskaturvotusta oli ainoastaan 0,6mm ja normaali on 3mm ja sen alle. :) Kätilö oli tosi mukava, kehui pikkusta paljon. Aina ku kätilö käski vauvan vähä liikkua nii sielä toteltiin heti. kätilö sano että on hyvin kasvatettu tapaus ku kaikkia käskyjä tottelee :D ja taas mua ihmetytti ku sielä oliki LA taas 6.12 ja täällä neuvolassa se on 5.12 ja koon mukaan LA siirtys vaan kahella päivällä eli 8.12. Sydämen syke oli hyvä. Ja kokkolassa tutkimus tehtiin mahan päältä, onneksi ei tarvinnu alakautta :) :D

Minkälaisia nt-ultra käyntejä muilla on ollu? :)

muoks. unohinpa tuon rv n

Eli rv nyt 11+1 ??
 
Heippahei taas kaikille.

Miten voi olla vatsa näin turvoksissa. Mulla kun on omasta takaa tuollainen vararengas tuossa vatsan päällä, niin nyt tuntuu, että se on noussut ihan väärään kohtaan enkä saa mitään housuja/hameita kunnolla kiinni (vaikka olen viime kesästä laihtunut about 8 kg)... Kävin H&M:llä katsastamassa hameita, mutta jotenkin en vielä osannut mitään ostaa :ashamed: Hirvittää niin, että tulee ostettua jotain turhaa...

Mä kävin kanssa jo neuvolassa, mutta eihän siellä mitään ihmeellistä ollut. NP-ultra on täällä Tampereella vasta kun viikkoja on täynnä 12, joten mun ultra on 10.6 (tehdään alakautta). ja samana päivänä on sitten neuvolalääkärikin. Joten tässä nyt sitten vielä 3,5 viikkoa kärvistellään. Olen itselleni luvannut, että mikäli tuolta selviän, niin sitten annan tämän raskauden näkyä ulospäin enkä enää pimitä!

t. Siiri S ja 9+0
 
Lillikka
Moikka!

Ihania ultrauutisia teillä!

Ultrataanko teitä useestikin neuvolakäynnillä? Voi kun meilläkin. Joskus joku hoitsu tokaisi, että jos ei sykettä tunnu löytyvän (esikoisen kohdalla siis tämä tuli kerran esille) niin voihan sitä sitten ultratakin. Jäin vaan tuumailemaan, että jos sellanen värkki on sinne ostettu, niin eikö sitä voisi käyttää. ehkä se jotenkin kuluu käytössä, ei voi maallikko tietää. :eek:

Muutenkin on ihan vaiheessa tuo miettiminen, että mitä sitten, jos jotain poikkeavaa ultrissa ja veriseuloissa löydettäisiin. Vähän niin, että mietitään sitä sitten, vaikka sittenhän yleensä EI ole kovin paljoa aikaa miettiä. Hmm.

Painoa ei ole vielä tullut lisää, mutta maha tuntuu kyllä vähän liian pömpöltä. Asiaanhan voi vaikuttaa se, että oon karpannut noin vuoden ja nyt oon kyllä vähän antanut piutpaut kaikille ja ahtanut välillä kamalasti pastaa ja sellasta. Ikään kuin, että enää ei tarttis laihduttaa, kun on raskaanakin. No, yritetään pitää kohtuuden rajoissa tää syöminen. Karppaus on sinänsä tosi jees, kaikki epämääräiset mahatuntemukset on ollu historiaa jo kauan :)

Annimanni, toivottavasti sulla on kaikki kuitenkin hyvin!! Mulla oli esikoisen kanssa jossain kolmannen kk:n alussa ihan kirkasta vuotoa yks aamu, mutta se loppui samantien, eikä ollut vaarallista. Pelästyin kyllä ihan kauheesti ja jäin kotiin odottamaan keskenmenoa. Oli kyllä kovin kiva ootella pari viikkoa ultraa pelko persuksissa, ajattelin että syteen tai saveen, tätä asiaa ei voi kontrolloida. Pidän peukkuja!

Metsätähtönen täälläkin nenäkannutellaan, se on mainio värkki. Jos sulla on ihan hengenahdistusta, niin kysy toki neuvolasta apua. Jossain kommentoitiin tämä klassinen, että on pienempi paha hoitaa äidin pahaa allergiaa, kuin ajatella niitä mahdollisia pieniä määriä, mitä lapsen verenkiertoon niitä mömmöjä joutuu.

Nyt antamaan pojalle makaronilaatikkoa = katsomaan, kun se levittelee sitä pitkin lattiaa.

Lillikka ja olinkohan mä nyt 8+2..

 
Heissan,

On kyllä niin mahtavat säät et ei oo konetta saanu auki :) Hurjasti on tullu lisää tekstiä.

Ruokavaliosta oon noudattanu suosituksia, mutta homejuustoa himoitsen jatkuvasti, aion huomenna kysyä uskaltaako sitä esim. kuumennettuna syödä (tappaisko se mahdolliset pöpöt). Mulle on tullu sama kun Anvelle, piimä on ihanaa! En oo aiemmin juonu sitä koskaan niin et oisin kotiin ostanu, yhtenä päivänä vaan tuli sellanen et tota tekee mieli. Nam.

Turvotus Täälläkin ihan järkkyä, eka vesilasi aamulla lähtee kasvattaa vatsaa ja illalla se näyttää ku olisin ainakin 5kk. Kiloja ei ihme kyllä oo tullu lisää.

Täällä käytiin viime perjantaina varhaisultrassa ja pikkuisen sydän pompotteli siellä terhakkaasti ja vastas viikkoja päivälleen. Oli se kyllä niin ihana tunne kun näki että siellä todellä joku ihana on tulossa :) Huomenna sitten neuvolaan, innolla odotan sitäkin että saan kaiken maailman mamma -opastusta, tulee varmasti tarpeeseen.

Lisää aurinkoisia ja ihanía päiviä!
:flower:

Helinä ja 7+4
 
Moni on päässyt kurkkaamaan pikkuistaan jo. Onnea ihanista ultrauutisista! :heart:

fanttomi Mulla oli sekä edellisessä raskaudessa että myös näyttäis tässäkin olevan vahvemmat kynnet kuin normaalisti. Ja tukkakin paksuuntui raskauden mittaan. Siihen kait vaikuttaa aika pitkälle se, että tukkaa ei irtoa raskausaikana niin kuin normaalisti.

Helinä86 Homejuustoa saa syödä esim. pitsassa. Eli kun paistaa uunissa jotain, niin se on ok.

Mulla on huomenna varhaisultra Mehiläisessä. Kyllä voi illemmalla alkaa jännittämään.

Mandy 7+4
 
Lillikka
Mun rupes taannoin tekemään ihan kauheesti mieli sushia, mutta en uskaltanut edes sitä pakasteversiota syödä, kun ei se listeria taida pakastettaessa kuolla. Mutta rouva osti sitten tuubin wasabia ja sepäs oli maukasta kurkun päällä :LOL:
 

Yhteistyössä