***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Murunen: mulla raskausoireet on voimakkaammat kerta kerralta. Nyt rv 6 pullahti maha ulos ja pahaa tekee, tarttee syödä vähintään 2 tunnin välein että pystyy töissä käydä ja lapset hoitaa. Mulla muuten saman verran ikää kun sulla ja nelonen kanssa tulossa :)

Donter: periaatteessahan sitä voi tehdä ihan "normaalisti" kaikkea, mutta oon kyllä huomannut että liika rehkiminen alkuraskaudessa saattaa kostautua myöhemmässä vaiheessa raskautta. Mä joudun töissä nostelemaan suht paljon raskaita juttuja ja tekemään repiviä liikkeitä niin ei se alle rv 20 välttämättä tunnu, mutta sen jälkeen on aika kehäraakki kun kohtua kantavat lihakset ja selkä vihottelee.
 
iltoja

Jennyli, Liinukka, Tesmis: Liityn mukaan murehtimaan :|
En oikeesti käsitä kuinka olo voi olla näin hyvä. Molempia odottaessa voin pahoin jonnekkin rv14asti... Nyt on aivan pienen pieniä oireita enää ellen sitten niitäkin vaan kuvittele rauhotellaksino itseäni.. ja ei, en ainakaan minä osaa relata yhtään enempää vaikka kolmas tänne ois tulossa jos kaikki hyvin menee.
Tesmis: Ultraako ne siellä lääkärineuvolassa?
Itsellä torstaina lääkärineuvola jossa ultraavat, koska ei menty tuohon niskapoimu tutkimukseen.

torstaita odotellessa.. onneksi ilmat olleet mahtavia ja lasten kanssa päivät touhua täynnä niin kuluu aika nopsaan B)

danjuska rv10+3??
 
Danjuska Ei ultrata lääkärineuvolassa, ei täällä ole tietääkseni edes laitetta siihen. Sen takia tässä panikoin enemmän sitä perjantaita kuin torstaita. En edes tiedä kuunnellaanko sykettä lääkärineuvolassa, mitkä on mahdollisuudet että se kuuluis? vkot siis 11+3 sillon...
 
Tesmis mulle sano terkka eilen et kuunnellaan ens kerralla sykettä, pitäis jo kuulua sillon..Ja ens kerralla siis viikkoja 11+0

vielä noista seuloista: täällä verikokeet otetaan 10+0 - 10+6 ja nt-ultra 12+0 - 12+6..eli ei kyllä mitenkään osu edes peräkkäisille päiville. Yritän kuitenki ite olla ajattelematta tota testien "luotettavuutta" sen tarkemmin, koska nyt jo ajoittain sellanen hermoheikko-olo et enempää huolta en tarvi =)

Ja toisaalta kun ajattelee kaupunkien eroja perusinfektioiden ja muiden sairauksien hoidossa niin toisaalta erot tässä ei yllätä yhtään. Muutaman kerran on tullu tilanne vastaan jossa Tre:lla tehdään yhellä tavalla ja Hki:ssä ei missään nimessä tehä niin..Otappa tästä nyt sit selvää.

rakennultra on sit 18+0 - 21+6. Onko siinäki hirveitä eroja kunnissa??

(.) Juuri kun pääsin intoilemasta et tukka ei rasvotu enää ni johan tänää oli jo aamusta sellanen oivariinitukka et huhhuh!!! Paha oloki on tänään ollu voimakkaampaa ku parina viime päivänä. Masussa on nipistelly ja pistelly. Ja väsymys on jälleen ihan järkyttävää. Pari päivää meni jo hyvin mut nyt tuntuu ettei mikään uni riitä. Pissillä saa kans ravata tunnin välein ku tuntuu et rakko räjähtää, vaikkei oikeesti edes ole kova hätä. Taitaa masukki kölliä rakon päällä nyt =) Yön vessajuoksutki lisääntyy tasaseen tahtiin..

Äippäpolin tulotietokaavakkeessa kyseltiin jo nimiehdotusta tytölle ja pojalle =) hassua :LOL:

fanttomi & 8+5
 
Fanttomi rakenneultra tehdään täällä Tampereen seudulla n. rv 21. Yritin niimittäin saada aikaa aikaisemmaksi niin sanoi et kätilöt haluavat et olis rv:t jo n. 21, vaikka se haarukka joka neuvolasta annettiin oli laajempi mutta Terveystalolla siis noin.
 
fanttomi Hassua, joko sä oot saanut äitipolin kaavakkeen... :) Mä sain sen ns. synnärikaavakkeen viimeks vasta joskus 30+ viikoilla. Enkä ois varmaan saanutkaan, jos en ois ite tajunnut kysyä.

rakenneultrasta En muista millä viikoilla täällä se tehdään, mutta viime raskaudessa eli reilu vuosi sitten sanottiin, että 20+ viikoilla näkyy paremmin sydämen rakenteet. Mulla tais olla 20+0 kun kävin.

Mandy 7+5
 
Mandy joo se äitipolin tulotietokaavake pitää viedä samalla kun menee nt-ultraan. Siinä tosiaan kysyttiin kaikkee et saako kertoo muille et oot synnyttämässä ja sit se nimiehdotus jne =) pidin ehkä vähän aikasena tommosia =)
 
Tesmis puhuit aik. että olit vaistonnut ettei kaikki ollut masussa kunnossa. Mul kävi viime raskaudessa niin et tuli pari-kolme viikkoo ennen LA:aa sellanen olo et pakko saada vauva ulos. Koitin kaikkee eikä käynnistyny. Sit soiti äitiyspolil ja sanoin et oon ku häkkiin lukittu eläin mikä menee tääl koton pitkin seiniä. Oli tosi vaikea olo. Käynnistivät rv 38+1 siis minun tuntemuksien takia, ku en antanu periksi ja istukka oli kalkkeutunut täysin, tätä ei nähty ultrassa viikko aikasemmin. Istukka ei ois kestäny montaa päivää... sanoivat.
 
fanttomi Ok, no jospa ne sit edes siel lääkärineuvolassa sykkeet kuuntelisivat, jos siellä sykkeet kohallaan niin sittenhän ei perjantai enää niin jännittäiskään. Mut jos ei kuulu niin siitähän se piina alkais.

Joo todellakin on eri käytännöt eri sairaaloissa. Mulle sanottiin keskenmenneessä, et missään nimessä ei saa ottaa buranaa kipuihin, että estää vuotoa kunnolla alkamasta, ja sain muuta kipulääkettä. Täältä palstalta oon sitten lukennu, et usealle on ainoastaan suositeltu buranaa keskenmenon jälkeen, ja ovat ihmetelleet kun vuoto on niukkaa...aagrh, sairaalat.

Joo tossakin lapussa on, et rakenneultra vko 18-21, mut muistelisin et neuvolas sanoivat, että yleensä se on viikolla 20?

auringonpilkku aika kamalaa, et sulla on noin mennyt. Onneksi, et antanut periksi, ja kaikki päättyi hyvin :) Joo se oli sellanen jännä tunne, ettei kaikki ole kunnossa, ei sitä osaa selittää, jotenkin vaan ties ettei siellä enää ole elävää sikiötä, vaikka ei kipuja/vuotoa ollutkaan ollut. Jokin vaisto. Nyt ei ole samanlaista oloa, vaikka panikoinkin, ja tää paniikki on nyt ihan vasta alkannu kun toi päivämäärä lähestyy. Edellisestä se olo ehti olla jotain 3-4viikkoa.
 
gyne oli sillon huolissaan ku totes mun km:n et onko mulla kotona tarpeeks kipulääkkeitä, sanoin et panadolia löytyy ni se sano et otat kunnon annokset buranaa ni ei tarvi kipujen kans kärsiä.

aini, sitä piti muuten kommentoida vielä et nyt on parina päivänä itku tirahtanu ku telkkarista jotain on kattonu. Yleensä en ihan pienestä itke ohjelmien/leffojen aikana mut tänään varsinki on saanu koko ajan kuivata silmiä =)

kiukkunen oon edelleen ku ampiainen. Tai ainaki kiihdyn nollasta sataan 3 sekunnissa =)

fanttomi & 8+5
 
mulla sykkeet kuulu neuvolan doblerilla vai mikä lie :LOL: niin viikolla 9 ... otettiin siitä vatsan päältä.. viikolla 8 kuulu vähä , mut oli senverta epävarma et menin sit viikon päästä uudestaan...
Viimeks rakenne ultra oli 19+?

täälä olot huomattavati paremmat ja nyt jaksaa touhan paljo kaikkea =)

memmu ja vatsu 8+1 :heart:
 
kauhea ahistuspäivä ollu tänään :eek: koko illan oon itkeskelly (lasten hoitojuttuja ja omaa työkkäriin menoa,takana yli 7vuoden kotiäitiputki joka nyt katkeaa hetkeks).tuntuu et menetän mun rakkaat lapset ku ne joutuu (oikeastaan pääsee..) hoitoon.nyt kyllä jo alkaa naurattaa nuo omat ajatukset :LOL: muutenki oon herkkä ja nyt hormoneista johtuen vielä x 1000000000 herkempi :D ihan kamala nälkäpäiväki ollu taas,maha huutaa ku syötävä iha koko ajan,en voi mennä ees nukkumaa ku mieski varmaa heräis toho murinaan :kieh: tekasin sit kunnon metukka-juusto-suolakurkkuleivät tossa ja nehä meinas tulla pihalle samantien,vaan kun ei tullu-yökkyytti vaan.ei kai tuollanen kuiva leipä minnekkää suuntaa liiku tuolla,ainakaa ylöspäi :headwall: .tänää ollu vähäoireisempi päivä nii hetihän sitä vetää johtopäätöksen et kaikki ei oo kunnossa.ens viikolla vasta se neuvola,joku kirjotti et äänet vois kuulua jo joskus 9viikolla? oispas mahtavaa jos mullaki saatais kuulumaan,mikäli siellä pieni sydän sykkis :heart: mulla ois sit viikot 9+6.en sit tiiä kuunteleeko ne ees noi aikasin,tosin yheltä tutulta oli kuunneltu joskus 9+ ja saatu kuulumaan.ihana lukea teiän juttuja täältä!
murunen&nappula 8+4


niin ja sellasta piti kysyä vielä,joku on tainnu kirjottaa toispuoleisista alavatsakivuista,onko niille löytynyt syytä? mulla ajoittain jomottelee vasenta munista,samanlaiset tuntemukset ku oviksen aikana.pari kertaa oon jo ollu iha varma ku:sta mut ois kai tuolla jo joku paikka revenny jos sellasesta olis kyse..tänää viimeks kesti muutaman tunnin se "tunne" tuolla samaisella puolella.oon sit aatellu et se ois keltarauhanen joka jomottelee kasvaessaan valtaisiin mittoihin =) harmi ku ei muista aiemmista raskauksista mitää (ois pitäny kirjata ylös aikoinaan ettei tarttis joka kerta ihmetellä |O )
 
moikka, mä en olekkaan saanu aikaseks kirjotella tänne. niin mukavasti kävi näitten lämpimien ilmojen johdosta että olen saanu oksennella ka kieriä pahoinvoinnissa.meinas jo käydä niin ettei mikään pysy sisällä mut onneks jo eilen helpotti eikä tarvinnu oksentaa, yökkimässä kävin sitäkin useammin. tuntuu jotenkin että mä oksennan joka kerta kun mulle tulee kuuma.ja näillä keleillä se on erittäin helppoa :D äskenkin kun heräsin niin kävin kokeilemassa ulkona että oih kun on ihanan sopiva ilma,sisälle tullessa sitten sain päälleni sen tuskallisen kuumuuden ja nyt koitankin istua tässä tekemättä äkkiliikkeitä ettei vaan oksennus tule. väsymys mulla on tainnu helpottaa, tai sitten olen vaan tottunu siihen.kyllähän mua päivällä väsyttää aika rajustikkin mut hyvin se ohi menee =) pissillä saa ravata entistä useimmiten..mutta...miksi musta silti tuntuu että mulla on suht oireeton raskaus? :D ja sen takia huoli :D nyt kun luin tän tekstin niin tajusin että tässähän on kaikki oireet =)

älkää nyt naurako mutta, mä olen tuntenut pieniä liikkeitä!!!! todella harvoin ja vähän kerralllaan mutta ihan selvästi on vauva eikä mikään muu =) en mä sitten tiedä et voinko tuntea jotenkin helpommin ne liikkeet kun on kuitenkin jo kolmas lapsi? :heart: nyt sitten pariin päivään en ole tuntenut mitään taas,ehkä välillä jonkun sellaisen että olen saanu tuntemuksen jälkeen miettiä että olokohan se vauva, eilen yritin sitten paniikissa kuulostella mutta ei mitään.

koitan kuitenkin olla stressaamatta nyt.. olenhan mä 4 kertaa ultrassa käyny :D ja joka kerta pelänny jonkun olevan vialla mutta aina siellä ultrassa se pikkuinen on heilunut hyvinvoivana :heart:

mut nyt herättämään lapsia et keretään hoitoon =)

kanelinkukka ja "taisto" :D 11+4 :heart:
 
ylläripylläri
kanelinkukka, mä tossa joku aika sitten luin kakkosen odotuksen aikaisia kirjoitteluitani ja siellä oli 12+ eka merkintä, että nyt oon ihan saletisti liikkeet tuntenut. Mä uskon, että siinä on joku tuntoherkkyys/tuntomuisti kropalla niin että ne aikaisemmin tuntee.

murunen, mulla ainakin oli kovat toispuoleiset kivut, mutta ne oli sekä alavatsalla että selässä. Mulla se ilmeisesti oli ärsyyntynyt iskias. Kipu oli niin kova, että en pystynyt tekemään mitään muuta kuin makaamaan.

Sydänäänien kuuntelu, täällä kokeillaan ekan kerran lääkärineuvolassa. Mulla on sen aikaan viikkoja öö... 11+5. Esikoisesta kuului hyvin 10+3 ja toisesta oli jo 11+ viikot kun ekan kerran kuunneltiin.

VÄ-SYT-TÄÄ!!! On pari yötä nyt mennyt tosi huonosti kun tuo neiti 1v on ilmeisesti helteen takia heräillyt tiheämmin. Tänään menee isälleen yöksi ja esikoinen siellä jo valmiiksi onkin joten ensi yönä toivon mukaan saa nukkua (jos ei mies kuorsaa :D).

ylläripylläri & velmu 9+4
 
Kanelinkukka Viim raskaudessa rv 10+1 tms neuvolantäti kuuli ku vauva potkas dopleriin, sanoi ku kuunneltiin :heart: ääniä. Mä tunsin liikkeet ite 11+jotain...eikä ollu mitään hentoja potkuja pikkukakkosella edes aluksi.

Nyt rv 8+5 ja oon jo kuvitellu iltasin tuntevani, mutta tiedän ettei se ole mitenkään mahdollista :LOL:
 
Mulla oli maanantaina ensimmäinen neuvola, eipä siellä mitän ihmeitä ollut. Meidän neuvolassa on niin vanhat laitteet, että ekalla kerralla ei edes yritetä kuunnella sydänääniä ja ultraa ei meidän neuvolassa ole ollenkaan.

Hb mulla oli 132, joka oli kyllä iloinen yllätys. Mulla kun ei normaalioloissakaan yleensä ole noin korkeaa hemppa-arvoa :) No, kyllä se siitä vielä ehtii raskauden edetessä laskea, esikosita odottaessa se oli pahimmillaan siinä 100 pintaan :eek:

Neuvolan mukaan la olis 23.12. mutta ar-ultran ja oviksen perusteella se on kyllä mun mielestä edelleenkin 21. tai 22.12. No, tuskin tämä pikkuinen laskettuna aikana kuitenkaan syntyy :)

Np-ultra on sitten 11.6 huoh, siihen on vielä niin pitkä aika...

Mun pitäisi periaatteessa mennä kahteen sokerirasitustestiin :headwall: Mulla kun on suvussa diabetesta ja itsellä tuota ikää sen verran. Terkkari onneksi sanoi, että sen ensimmäisen rasituksen voin jättää halutessa väliin, mutta toiseen on sitten mentävä... Huh, nyt en ainakaan pystyis mihinkään sokerirasitukseen edes menemään, kun on niin vietävän huono olo koko ajan.
 
mä kävin taas yllätten hullujen huolieni takia tarkistuttamassa mahani =)
pikkunen oli kasvanu hirmu paljon, nyt näky kaikki sormet ja jalat ja nenä ja kaikki! suuta aukas ja mutrusteli huulia =) neuvolatäti naureskeli että kyllä on vilkas ihminen,jokaisessa ultrauksessa heilunu hirmu paljon, nyt se oikein kunnolla heitteli kuperkeikkaa ja heilu muutenvaan. tuo ultra oli ihana!!! aivan mahtava kokemus koska näytti jo ihan ihmiseltä!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: ihana :heart: :heart:
 
Heippa kaikille!

Meillä on tuo alkuraskauden ultra kunnan puolesta 11+0-13+6, samassa se seulonta jos haluaa. Ja kaksi viikkoa etukäteen pitäis käydä verikokeet ottamassa, jotta ehtii tiedot päivittyä koneelle. Eiköhän nuo tutkimukset kuitenkin suht luotettavia ole, jos ne nappaa vaikka sen 85 prosenttiakin kromosomipoikkeavuuksista..voihan olla, että sitten jos ne tehdään samana päivänä, niin on vaan tarkempi esimerkiksi. Mutta käytännössä suurin osa reippaasti tunnistetaan, mikä on jo pelklästään hyvä juttu tulevaisuuden kannalta. Osalle tulee turhia, osalle pitäis hälyttää muttei hälytä..mutta jos kuitenkin aika hyvin saadaan poimittua tuolta ne avuntarvitsijat, niin silloinhan asiat on hyvin =) Meillä on niin, että se niskaturvotus mitataan tossa samalla, jos haluaa..ja se ntuloksen saa heti, koska ne tiedot on päivittyny verikokeistakin jo koneelle.

Täällä on kahvinjuonti kyllä loppunut ihan seinään, ei vaan tee enää mieli. Ja kun loppu se työharjottelu, niin ei tartte senkään puolesta enää teeskennellä että kiinnostaa juoda kahvia 2xpäivässä B) Ja iltapahoinvointi on palannut..jännästi se tulee aina sen jälkeen kun oon syönyt iltapalan. Liekö liittyy sitten siihen, että ehkä väsyttää (vaikkei erityisemmin väsyttäis) ja sitten kun syö siihen päälle. Noh, joka tapauksessa..eilen meinas tulla iltapalat ulos ja rannekkeet on taas käytössä.

On kyllä melkosesti ollut kissanpäivät, kun on saanut nukkua aamulla jopa seitsemään! Ja päivälläkin oon puolen tunnin tirsat ottanut, tai vähän pitemmätki. Mulla on tämä väsymys nyt suurin oire, vaikka onhan noita vatsatuntemuksia monenlaisia. Mutta enää ei jotenki huoleta, kun kuitenki tuo varhaisultra mulla oli tossa 8+1 ja sydän sykki, niin silleen kiva nyt..ja kun ei ole vuotanut enää mitään. Mulle se neuvolan täti sanoi, että sitten ottaa yhteyttä jos tulee kirkasta saman verran kuin ois menkat..mutta mullahan jäi lähinnä paperiin vähän jotain ruskeaa.

Mulla on se iän puolesta yks sokerirasitus sitten joskus oliko rv 26 tai jotain semmosta. Aika suuri osahana tuohon yhteen joutuu, kun siinä oli ikärajana 25v synnyttäessä. Tosin ei kai tuokaan välttämättä mikään ihan pakollinen ole, mutta sama kait se on käydä.

Noista turvotuksista..join eilen enemmän vettä ja tänä aamuna puntari näytti ihan normaalia..eli -2.5kg nestettä pois ihan sillä, että join vettä. Jotenki hassua.

-metsis 8+3

p.s. jotenki tässä mietin eilen koiria käyttäessä että kohta tämä on jo "julkista" hommaa. Onhan meillä lähipiiri tietoinen, mutta muillekin ystäville jne vois kertoa ym. Ja mulla varmaan vatsa alkaa näkymään, kun nytki näkyy..siis T u r v o t u s. Joten jos itse vatsa kasvaa+turvotus, niin voi hyvänen aika..Tavallaan on ollut kiva, että tämä on ollut eka mun ja miehen juttu, sitten pieni lähipiiri ja että jotenki ehtii valmistautua sitten että jossain vaiheessa se on muidenki juttu tavallaan kun näkevät.
 
Nallekarkki: täällä on myös yksi väsynyt yövalvoja. Alkuyön nukun tosi sikeesti, kun on univelkaa niin paljon, mutta viimeistään 4-5 maissa herään, enkä saa enää unta :( Siinä sitten pyöritään kuuteen asti sängyssä ja taas väsyneenä töihin. Tai sitten herään klo2, klo3, klo4 ja lopuksi jo toivoo, että olisi aamu niin voisi nousta! Ahdistaa, kun joka paikassa lukee, että alkuraskaudessa pitää vaan levätä paljon ja nukkua jos väsyttää... Mutta jos ei pysty :'( Sääliksi käy alkiota kun yrittää selviytyä tuolla stressihormonien täyttämässä kehossa.

Muuten on kyllä ihan samanlaiset fiilikset kuin näköjään melko monella muullakin: olo on parantunut huomattavasti! Enää ei kuvota koko päivää ja välipaloja on voinut pienentää ja hormoniäksyilyt on vähentyneet. Edelleen kyllä syön jotain 2h välein, ihan varmuuden vuoksi vaan ;) Mutta vatsan kipuilu alko taas eilen, joten toivo elää, että joku siellä vielä sinnittelee. Kuunnellaanko neuvolassa muuten yleisesti sydänääniä? Oisi niin kiva saada edes joku varmistus... Eka ultra on meillä päin viikolla 11, joten ei siihenkään oo onneksi enää kuin 3 viikkoa!

neitoperho & toukka 7+4
 
Nimittäin mun turvonnut ja lihonnut olemukseni. Sain eilen niin kamalan itseinho-kohtauksen kun kokeilin yksiä farkkuja jotka eivät siis päälle enää mennyt! :'( Ja näin on monen muunkin vaatteen kohdalla...

Nyt kiinnostaiskin teidän muiden lihomiset tähän mennessä raskautta ja vatsan kasvu!!??

Itse siis menossa rv 10+2 ja painoa tullut n. nelisen kiloa!!!!! :ashamed: Toki mulla taustalla kovat hormonilääkkeet ja punktiosta aiheutunut hyperstimulaatiokin josta en ole vieläkään palautunut, mutta on tuo ruokakin hyvin maistunut :ashamed:

Ja vatsahan näkyy jo. Mieskin heitti yks päivä että vatsasta päätellen voisin vaikka jo synnyttää huomenna ;) Toki herjahan se oli mutta ehkä kertoo jotain. Minulla on siis jo kohtalainen vatsakumpu ja vaatekoko on kasvanut yhdellä koolla ja mammavaatteille olisi jo kova tarve.

 
murunen83 mul on ollu juuri tuollaisia toispuoleisia viiltäviä paikallisia kipuja. Oli jo tästä edellisestä. Rakenneultrassa kysyinki lääkäriltä, näkyykö siel jotain erikoista, katto tarkemmin ja sano, että kaikki ok. Et oisivat kohdun kasvu ja kannatin kipuja. Mul ku on todettu ennen esikoista jonki verran endomertioosia ni liekkö seki vaikuttaneen. Mut ainaki niin helposti on nämä raskaudet alkaneet, et tuskin sitä enään kovin on. Ainaki menkkakivut helpottivat ekan synnytyksen jälkeen.

Ihana et muutki on tuntevinaan liikkeitä. tosin mä olin tuntevinani niitä senki raskauden aikana tai oikeastaan jälkeen.. joka meni kesken viikolla 12+
Eilen illalla vain yhtäkkiä havahuin siihen, et olipa tutun oloinen liikahus. Erituntonen mitä esim. silloin ku ilma kiertää mahassa,

Esikoinen karkas pihalle.. pitää mennä
 
Heippati

Onpas tullut tekstiä taasen.
Mutta tuohon painon nousuun aattelin että ekassa raskaudessa mulle tuli huimat 18kg.
Nyt ei oo vielä tullut yhtään, mutta tässä onkin tätä painoa jääny edellisestä kulkemaan.
Kun katoin edellistä neuvola korttia niin taisin olla jo yli rv25 näissä lukemissa,
niin täytyy nyt koittaa hiukan kattoa mitä pistelee suuhun ettei tulis ihan noin paljon kuin viimeks, kun ei ne kilot meinannu sitte millään lähteä pois.
Eli siihen sokerirasitukseen kyllä joudun. Milläs raskausviikoilla se suunnilleen on? Edellisessä en silloin joutunut, nyt kauhulla odotan kuin karmeaa se litku on.

Ihana ilma olisi pihalla mutta töitä se on jatkettava sisällä.

hiphei84 ja 9+1
 

Yhteistyössä