***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
miten joissakin paikoissa neuvolat ja ultrat on niin aikaisin? ite asun muhoksella oulun lähellä ja täällä ensimmäinen neuvola aika annetaan vasta 8-9 viikolla. tuntuu itestä niin kauheelta ku en tiiä onko jotain mitä ei saa syödä tai tehdä tai jotain. ens viikon maanataina vasta aika.
pelottaa ku eka raskaus (viime elokuu) meni kesken, tai ku menin lääkäriin sillo eka käynnille ei löytyny elon merkkejä mut ei ollu tullu vaan ulos. aivan hirveetä tää oottelu ku ei tiiä mitään. ihana ku jossain pääsee aiemmin niin ei tartte kaikkien jännittää.. =)
 
kisseli meijän neukkutäti on ainakin sellanen hätähousu,mulla oli eka neuvola viime viikolla ja omien laskujen mukaan sillon oli 5+5,sen mukaan 6+6.ja se halus välttämättä jo sillon ultrata mahan päältä,eihän siellä ollut kun se ruskuaispussi näkyvissä.nyt ens viikolla on sit uus ultra,jonka jälkeen se laittaa lähetteen k-s ks:n,mikäli sykkeen löytää.keskussairaalassa tehään sit se virallinen alkuraskauden ultra viikolla 10-12.
kadak mä kävin kans eilen lääkärissä,emätintulehdus täälläkin.liekö tuo raskaus jotenkin altistaa nille??? flagyl-puikkoja sain kuurin hoidoksi siihen.toivottavasti menis nyt sillä ohi.
 
täällä kans pahoinvointia on alkanut ilmetä,sellanen kestoällötys on vähän väliä,oksentaa ei ole vielä sentään tarvinnut.josko se nyt olis sitten tyttö tulossa,kun on ihan erilainen alkuraskaus kun esikosta,joka on poika :LOL:
 
Mulla on kanssa ollut eilisestä lähtien toispuolinen vatsajomotus ja alaselkä kipuilee samalla tavalla, kuin menkkojen aikaan. Vasta tänään tuli mieleen, että pitäisikö siitä huolestua jotenkin :eek: Oon aina ajatellut, että niin kauan kuin ei vuotele, niin ei oo mitään hätää, mutta onkohan se näin? Pitäisiköhän sittenkin harkita sitä varhaisultraa... Nyt meneillään 6+3.
 
hiphei84 minulle sanottiin raudasta, että saisin syödä sitä vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, vaikka hemppa oli pudonnut paljon (ja väsyttää kyllä paljon myös). Mutta en tiedä onko sen syömisestä oikeasti haittaa, etenkin jos sulle on sitä suositeltu. Mulla on sellainen tilanne että on korkeahko hemoglobiini ollut ennen raskautta, joten onhan siinä varaakin pudota enemmän kuin matalasta hemoglobiinista.

neitoperho83 mulla on kanssa ollut noita toispuoleisia kipuja ja voimakastakin selkäsärkyä välillä jo kolmisen viikkoa. Itte olen yrittänyt ajatella, että niin kauan kun ei vuoda niin kyse lienee jostain kohdun kasvusta tms. Tosin huolettaahan ne kyllä useinkin. Yritän malttaa kunnalliseen alkuraskauden ultraan asti, johon mulla on vielä pari viikkoa.
´
Kisseli täällä pääsin kans neuvolaan vasta viikolla 8+, eikä edes sydänääniä etsitty saati ultrattu joten eipä siitä raskauden varmistelumielessä mitään hyötyä ollut. Muutoin toki :)

donter 9+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!

Meillä on ollut tässä muuton myötä piitkä nettikaktkos ja ihana on taas päästä lukemaan muiden kuulumisia!

Mulla nyt menossa neuvolan mukaan rv 8+0, mutta ei taida kuitenkaan pitkän kierron takia noin pitkällä olla. Sain ekan neuvolan vasta rv 8+6 eli ens maanantaille.
Täällä on jatkuva kestoällötys päällä ja siihen päälle sitten muutamat oksentelusessiot useasti päivässä... Aika kauhealta nyt tuntunut tämä elo... Mutta josko se jonkun viikon jälkeen alkais helpottamaan.

Mulla on niin selkeästi samanlainen raskaus kuin mitä ekakin oli eli jotenkin sellainen tyttöfiilinki vähän on. Tokasta raskaudesta syntyi poika ja ei ollut pahoinvoinnista tietoakaan. Saapi nähdä, voi mennä pahasti metsäänkin nuo aatokset ja ihan se ja samahan se on.

Ahdistaa nyt jo painonnousu, mulla on kummassakin raskaudessa tullut reilusti painoa, oon kyllä imetyksen ja vauva-ajan aikana ne saanut tosi helposti pois, mutta ei se kivaa ole, kun vaaka vaan näyttää joka kerta enempi ja enempi.

Tuosta raudasta vielä, että ite oon sitä syönyt kahdessa ekassa raskaudessa ihan alusta saakka. Mulla on ollut silloin matala hb ja rautavarastot tyhjät. Siitä ei ole mitään haittaa, jos sitä syö syystä, mutta jos varulta syö ja onkin hyvä hb niin se lisää keskenmenon riskiä, koska se voi paksuntaa verta liikaa ja estää ohuissa suonissa verenkierron. Suunnilleen näin mulle sanoi silloinen neuvolalääkäri.

Jaksuja kaikille! :hug:

Hopsuliina 8+0
 
Heis kaikille!

Toisaalta tuntuu vähän höntiltä mennä siihen varhaisultraan aikaistettuna, kun kuitenkin vähän joka päivä jotain tuhrua tulee. Pientä ja valkovuodon mukana, mutta islti. Niin tavallaan sittenhän sitä sais olla joka päivä siellä ultrassa, kun tilannehan voi olla eri jo toisena päivänä. Sillä en oo viittiny nyt sinne mennäkkään, kun tuskin se henkinen puoli siitä sitten helpottaa.

Meillä toimii työterveytenä ihan perusterveysasema, joten mulla ei tonne kyllä onnistu mennä edes käymään koko viikolla. Että ei oikein auta. Pitäis puhelimitse saada vaikka neuvolan kautta aika keskussairaalaan ja sieltä pitäis saada ilta-aika, että pääsen tällä viikolla. Mulla on tuo työharjottelu nimettäin niin, etten pysty olemaan poissa ollenkaan ja teen pitkiä päiviä.

Pakko siis odottaa. Eikä muuten yhtään auta tähän henkiseen puoleen se, että muut ois jo saman tien rynnimässä sinne varhaisultraan :LOL: No, mulla nyt ei muita mahdollisuuksia tosiaan ole kuin oottaa..eihän se ultra tosiaan mitään auta keskenmenojen suhteen.

Tervetuloa uusille :flower:

-metsis 7+2
 
ylläripylläri
Omaa napaa pikaisesti... meni hermot tänään ton toispuoleisen kivun kanssa ja varasin sitten ajan ultraan. Sain tälle päivälle vielä ajan. Kaikki oli hyvin <3 yksi sikiö vahvalla sydämensykkeellä varustettuna ihan oikeassa paikassa löytyi. Vastasi viikkoja 8+3 <3

Nyt vierähti suuri kivi sydämeltä :)

ylläripylläri & velmu 8+3

 
Moi taas kaikille!

Cisu, meillä kans neljä vuotta lapsettomuushoitoja takana; 1x ivf ja 4xICSI.
Mulla oli tosiaan viikonloppuna inhottavia mahakipuja...pääasiassa menkkamaista juilintaa ja sit sellasia repäsykipuja esim.aivastaessa, mut sit kaks kertaa tuli järkky kipuaalto, joka pyyhkäsi aivan mahan alta navan korkeudelle ja vei lähes jalat alta. Mut sunnuntain jälkeen ei ole ollu mitään. Hermoilen kuitenki, ku pahoinvointi on aivan selkeesti hellittäny...mistä tämä kertoo??? Vieläki välillä yököttää ja etoo, mutta ei ollenkaan siinä mittakaavassa, ku viime viikolla, jolloin makasin petipotilaana pahoinvoinnin takia. Tiiän, että olen hermoheikko, muuta minkäs teet :| Tekis niiiiin mieli varata aika yksityiselle ultraan, mutta toisaalta parin viikon päästä olis kunnallinen ja kuitenkaan ei ole mitään vuotoja ja sen sellasta.

Tsemppejä ja haleja kaikille mammoille :heart:

Metsäneläin 9+6 (nää mun viikot on lapsettomuusklinikan määrittelemän hedelmöitysajankohdan ja varhaisultran mukaan. Neuvolan täti jollain laskurillaan sai viikot, jotka heitti yhellä päivällä!?)
 
Lillikka
Moro

Uusille tervetuloa mukaan!


Oksuileville tsemppiä ja rauhallisia vatsoja! Mä en ole oksentanut ollenkaan, mutta osaan kyllä tosi nopeesti kuvitella itselleni pahan olon, jos pitää jossain pitkänmatkan bussissa olla jumissa :)) Muuten on tosi samanlainen olotila kuin pojan kanssa viimeksi, eli onkohan meille tulossa sitten pikkuveli. Höh ois halunnu tytön...

Eka neuvola on sitten takana, eikä siellä tarvi vähään aikaan hypätäkään, kun on toka raskaus meneillään. Sokerirasitukseen joudun mäkin kahdesti, kun viimeksi oli vähän arvot koholla. Ei onneksi tullut diabetestä ja nyt olen vetänyt sokerit ja hiilarit minimiin jo viime kesästä eli jo on KUMMA, jos mun sokerit enää paukkuu! Mutta kahdesti joudun siis joo. sitä ihanuutta.

Ylläripylläri samat fiilikset! Me ei mennä varhaisultraan ja nyt sitten vaan ootellaan ja katellaan, josko viikolla 11 siellä sydän sykkisi. Kiva, että sulla oli kaikki ok!

Jennyli mä olin tänään neuvolassa ton 1v-elohopean kanssa ja ihan hyvin meni. Terkkarilla oli iso laatikollinen leluja ja niillä pärjättiin hyvin. Vähän oli pojan kanssa erimielisyyttä, saako digivaakaa paukuttaaa kuorma-autolla, mutta muuten meni ihan hyvin :) Aion ottaa pojan jatkossakin mukaan, kun mihinkäs sen aina tuuppaisi niinä päivinä.

Jääräpää no voi ei! Toivottavasti kestät tiukkana ruokavalion kanssa! Mulla oli viime kerralla tekemistä, kun sokeri oli vähän koholla. Aivan ylivaikeeta oli pysyä tiukkana sillon loppusuoralla.

Painonnoususta mulla hävisi viimeksi synnytyksen jälkeen melkein alkulukemiin noi kilot, mutta sitten mätin suklaata kuin leipää, kun se imettäminenhän kulutti niiiin paljon kaloreita!! Juu älkää uskoko. Unenpuutteessa ja imettäessä on aika helppo syödä tosi huonosti ja paljon ja koko ajan ja sitten sitä suklaata ei saa kyllä olla kotona lainkaan! Nää on siis mun ohjeet itselleni, kukin toki taaplaa tyylillään :) Mutta en halua lihoa 8 kiloa synnytyksen jälkeen tällä kertaa!

Eipäs tähän hätään muuta, hyviä vointeja kaikille!

Lillikka 7+3
(ps. toka lapsi siis tulossa, LA 25.12 tällä hetkellä ja Naistenklinikka)
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Oireista Täällä välillä lievää kuvotusta, mutta oksentaa ei oo edellenkään tarvinnut. Eka raskaudessa en oksentanut kertaakaan ja samalla tavalla kuvotti vähän kuin nytkin. Poika tuli. Saas nähä miten nyt käy. Oireet on jotenkin tosi vähäisiä. Välillä vähän ahistaa eikä jaksa uskoa, että masussa mitään onkaan. Rinntakaan ei oo vielä yhtään turvonneet. Jotenkin muistelen, että ekassa raskaudessa ne kasvoi nopsaan, mutta enpä mee vannomaan, olivatko näillä viikoilla vielä suurentuneet.

Mä kans otan neuvolakäynneille tuon 9,5 kk:n ikäisen poikani. Eipä sitä voi kotiinkaan jättää yksin. :)

Vielä ois viikko varhaisultraan.

Mandy 6+5
 
moiks

Täällä ollut totaali ankea pv :|
Tytölle nosti kuumetta ja yö oli levoton.
Hillittömän väsymyksen lisäksi pahoinvointi vaan lisäntyy.. Pystyssä kun on niin jo alkaa sylkeä tulla suuhun ja yökkäyttää :x Mutta tänään myös kipuillut alamaha ja olen pistänyt merkille että kun noita liitoskipuja on enemmän, pahaolokin onn silloin voimakkaampaa.. joten josko ei kuitenkaan tartte alkaa pönttöä halailemaan.
Tsemppiä ja voimia kaikille pahoinvoiville! :hug:

Ja täällä sama kuin mitä Neitoperhokin sanoi, että kun oloon ei auta mitkään kevyet hedelmät/kasvikset. Pitää olla ehtää ruisleipaa enne kuin olo helpottuu :D :p Tänään tosiaan yritin välipalaksi ottaa vain hedelmiä ja tuntui että olo vaan pahenee. sitten kun sain päiväruuan alas niin johan helpotti!
painosta olen huolissani minäkin.. molemmissa raskauksissa tullut n.13kg.. mikä sikäli ihme juttu koska poikaa odottaessani söin tajuttomasti makeaa ja tyttöä odottaessa koitin tarkkailla syömisiä.. kuitenkin saman verran tuli painoa.
Neuvolan vaaka on niiiin ahdistava.. mitenkä tuntuukin että se näyttää aina enemmän kuin kotivaaka??!

tyttö/poika-olosta: Muuten ei ole mitään "oloa" mutta jos syömisistä vois ajatella jotain niin sitten ois tyttö tulossa.. Pojan aikaan teki hirveästi mieli makeaa ja herkkuja. Tytön aikana suolaista; ruisleipää kera savunaudan, kurkun ja juuston :p , makkarapotut oli herkkua silloin kuin raski syödä jne.. ja sama homma nyt.. mikään imelä ei saa syttymään toisin kuin ruisleipä :D

eka neuvola oli viikolla 8+.. en ois muuten ottanut ollenkaan ennen ultraa, mikä viikon päästä, mutta paperi asiat pitää tehdä ennen sitä ja labrassa käytävä. Mutta varmasti esikoistaan odottaville eka neuvola on ihan tärkeä.. muistan kun itsekkin sitä odotin monien kysymysten kanssa :)

Fanttom
: Toivotaan etät kaikki olisi kuitenkin hyvin oireiden häviämisestä huolimatta!

ylläripylläri: Ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :D

Jääräpää:
No voi ei tuota diabetesta :| Kuinka tarkka tuossa pitää ruokavalion kanssa olla?

nyt vähän rentoutumaan ja sitten unille, josko huominen ois vähän helpompi.
 
moiks

Täällä ollut totaali ankea pv :|
Tytölle nosti kuumetta ja yö oli levoton.
Hillittömän väsymyksen lisäksi pahoinvointi vaan lisäntyy.. Pystyssä kun on niin jo alkaa sylkeä tulla suuhun ja yökkäyttää :x Mutta tänään myös kipuillut alamaha ja olen pistänyt merkille että kun noita liitoskipuja on enemmän, pahaolokin onn silloin voimakkaampaa.. joten josko ei kuitenkaan tartte alkaa pönttöä halailemaan.
Tsemppiä ja voimia kaikille pahoinvoiville! :hug:

Ja täällä sama kuin mitä Neitoperhokin sanoi, että kun oloon ei auta mitkään kevyet hedelmät/kasvikset. Pitää olla ehtää ruisleipaa enne kuin olo helpottuu :D :p Tänään tosiaan yritin välipalaksi ottaa vain hedelmiä ja tuntui että olo vaan pahenee. sitten kun sain päiväruuan alas niin johan helpotti!
painosta olen huolissani minäkin.. molemmissa raskauksissa tullut n.13kg.. mikä sikäli ihme juttu koska poikaa odottaessani söin tajuttomasti makeaa ja tyttöä odottaessa koitin tarkkailla syömisiä.. kuitenkin saman verran tuli painoa.
Neuvolan vaaka on niiiin ahdistava.. mitenkä tuntuukin että se näyttää aina enemmän kuin kotivaaka??!

tyttö/poika-olosta: Muuten ei ole mitään "oloa" mutta jos syömisistä vois ajatella jotain niin sitten ois tyttö tulossa.. Pojan aikaan teki hirveästi mieli makeaa ja herkkuja. Tytön aikana suolaista; ruisleipää kera savunaudan, kurkun ja juuston :p , makkarapotut oli herkkua silloin kuin raski syödä jne.. ja sama homma nyt.. mikään imelä ei saa syttymään toisin kuin ruisleipä :D

eka neuvola oli viikolla 8+.. en ois muuten ottanut ollenkaan ennen ultraa, mikä viikon päästä, mutta paperi asiat pitää tehdä ennen sitä ja labrassa käytävä. Mutta varmasti esikoistaan odottaville eka neuvola on ihan tärkeä.. muistan kun itsekkin sitä odotin monien kysymysten kanssa :)

Fanttom
: Toivotaan etät kaikki olisi kuitenkin hyvin oireiden häviämisestä huolimatta!

ylläripylläri: Ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :D

Jääräpää:
No voi ei tuota diabetesta :| Kuinka tarkka tuossa pitää ruokavalion kanssa olla?

nyt vähän rentoutumaan ja sitten unille, josko huominen ois vähän helpompi.
 
ylläripylläri
Voihan hassua kuinka sitä voi ihminen mennä sekaisin ultran jälkeen... :D ja nyt en puhu itsestäni vaan miehestä. Mullahan on edellisestä suhteesta kaksi lasta, mutta miehelle tämä lapsi on nyt ensimmäinen ja hänellä taas on edellisessä suhteessa ollut tilanne jossa vaimo ei ole voinut lapsia saada. Eilen sitten kun ultrassa oltiin oltu niin mies meni ihan totaalisekaisin... soitteli tippa linssissä kaikki kaverinsa läpi :D ja nyt aamulla huomasin että olipa sitten tänään ottanut ultrakuvan töihin mukaan :D

oireista, edelleen oikeastaan oireettomana mennään kuten aiemmissakin raskauksissa. Alavatsalla on pientä paineentunnetta ja joskus tosi harvoin on vähän yökköolo, mutta siinä se sitten oikeastaan onkin. Nuo toispuoleiset kivut nyt oli parina päivänä ja iskias luultavasti taas tulee vaivaamaan oikein urakalla jo alusta asti.

sukupuolesta mulla ei varsinaisesti oo mitään "tunnetta". Ennen testiä näin unta että olin raskaana ja vauva oli tyttö. Meillä on kyllä aikeissa mennä 4D-ultraan sitten joskus kun nyt sellaisille viikoille päästään ja sukupuolikin siellä sitten kysäistä.

painonnoususta en jaksa ottaa sitten minkäänlaisia paineita... :D Esikoisesta tuli 14kg josta jäi sitten sellaiset 6kg roikkumaan. Kuopuksesta taisi lisää tulla joku 7kg joten lopussa paino oli aikalailla samoissa kuin esikoisen syntyessä. Kuopuksen jälkeen paino laski tosi hyvin ja silloin luovutin maitoakin TAYSaan joten ehkä silläkin joku osansa asiaan oli. Tiedä häntä. Ja ihan takuulla yksi tekijä oli se, että meillä oli ero päällä ja muutto ja kaikki. Mähän olen eronnut kuopuksen ollessa puolitoista viikkoinen kun sain tietää lasten isällä olevan toinen nainen ja alle kuukauden ikäisen vauvan ja 3-vuotiaan kanssa sitten muutin pois meidän kodista lähes tyhjin käsin... että ei ihme jos painokin vähän tippuili. Nyt on sitten tähän raskauteen lähtöpaino aika lailla sama kuin kuopuksen odotuksen alussa.

Niin ja aiemmissa raskauksissa mulla on puoleenväliin saakka ensin paino laskenut ja sitten lähtenyt nousemaan.

Eka neuvola mulla on ensi maanantaina jolloin viikkoja on sitten tuon eilisen ultran mukaan 9+2

ylläripylläri & velmu 8+4
 
Onnea ylläripylläri hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Täällä edelleen totaaliväsyneenä ja kestokrapulaisena :x Ja sentakia oon sitten melkoinen ärrimurri kun en jaksaisin MITÄÄN :ashamed:
Masulla on välillä paineen tunetta ja välillä hieman jomotustakin. V.vuoto on alkanut nyt huomattavasti lisääntyä ja ns. lirahtelu tuntuu inhottavalta ja joka kerta mietin että tuliko housuun mitä, toivottavasti ei ainakaan verta!! :eek:

Sukupuolesta senverran että haluamme saada sen etukäteen selville niinkuin aikaisemminkin!
Meillähän siis ennestään 3 poikaa ja olen heistä ollut alusta asti takuuvarma että poika tulee! Nyt mulla on ensimmäistä kertaa sisäinen tunne että tulokas voisi olla tyttö! Olo on huonompi ja mielihalut hieman erilaiset! Ja kovin vaan sydämessä tuntuu tytöltä :heart: Liekkö sitten aito tunne vaiko vain toiveajattelua ;)
Molemmat on yhtä tervetulleita kunhan vaan kaikki menisi hyvin! :heart:

Olisiko muuten mitään ideaa päivitellä tuonne etusivulle sukupuoliveikkauksia?! Voi sitten verrata kuinka monella sisäinen tunne on pitänyt paikkaansa ;)
Tuota kuopusta viimevuonna odottaessani olin todella hämmästynyt siitä kuinka isolla prosentilla tuo tunne paikkaansa piti! =)

Seulontaan emme osallistu! Nt-ultraan toki menen mutta verikoeseulaan emme osallistu. En osallistunut siihen tuota kuopustakaan odottaessa.

Painoa mulle on tullut kaksosraskaudessa +16kg joista lähes kaikki jäi jo sairaalaan. Ja tuosta kuopuksesta tuli +10kg joista sairaalaan tais jäädä 4kg ja +6kg olla ja istui kuin tatti kunnes aloitin suklaalakon (joo, söin sitä kuin leipää ) ja pääsin kuin pääsinkin juuri takaisin lähtöpainoon kunnes tämä pieni taas ilmoitti tulostaan! ;)
Edellisessä raskaudessa mässäsin kuin hullu, uskoen että imetys sitten laihduttaa! Mulla ei kuitenkaan imetyksellä (imetin 6kk ) ollut mitään laihduttavaa vaikutusta ja nyt yritänkin jo raskausaikana katsoa ettei nyt ainakaan ihan suklaalinjalle taas repeäisi :whistle:

Tänään pitäisi soitella neuvolaan...saas nähdä koska pääsen ensimmäiselle käynnille! =)

Jennyli&Nuppunen 7+4
 
Onko kellään muulla muuten sydämen tykyttelyä? :eek:
Mulla syke takoo kokoajan korkealla ja välillä tulee semmosia tykytyksen tunteita! Vallankin jos tulee semmoinen huonovointisuusaalto.

Entä maistuuko teille vielä kahvi ja paljonko olette uskaltaneet sitä juoda? Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia kahvin kanssa mutta olen yrittänyt pysyttäytyä 2 kupillisessa!
 
Hyvä kuulla, että muillakin on ollut noita toispuoleisia vihlomisia ja silti kaikki on ollut kunnossa. Eilen illalla yltyi jo sen verran pahaksi, että suunnittelin viimeistään perjantaina soittavani ultra-ajan, mutta yön aikana helpotti sen verran, että ehkä kuitenkin maltan mieleni... Liekö maanantainen urheilu sitten pahentanut kipuilua hetkiseksi.

Onko siis tosiaan niin, että rautaa ei saa syödä alkuraskaudesta? Ite oon syönyt yrityksestä lähtien jotain raskaus-multivitoja, joissa mun mielestä on rautaa mukana :eek: Pitääkö ne sitten lopettaa?

Ruokamäärät vain kasvaa ja kasvaa. Tänään ei riittänyt enää yksi välipala aamupalan ja lounaan välillä (Onhan siinä kuitenkin valtavat 4h :LOL: ) vaan nyt taas pitää puputtaa mandariinia. Eilen ostin tarpeita sellaiseen superjättipatonkiin, johon tulee kaikkea kylmäsavulihasta voileipäpikkelsiin, mutta ei sitten illalla tehnytkään enää mieli :ashamed: No, odottakoon tätä iltaa... Onneksi en saa enää suklaata alas, niin on yksi pahe vähemmän!

Yhtään mitään tyttö/poika-aavistusta ei ole, mutta teijän oirekuvauksien perusteella tyttö olisi vahvemmalla! Suvussa on kyllä tähän asti tullut vain poikia... Aiotaan kyllä kysellä sitä etukäteen, kun siinä synnytyshetkellä on varmaan muutakin jännitettävää :D

Hui, reilun viikon päästä on eka neuvola ja synnytyssairaalakin pitäisi ilmeisesti päättää siihen mennessä. Tuntuu vaan vielä niin kaukaiselta...

Jennylille vielä, että tänään sain alas enää muutaman kulauksen kahvia, joten taitaapa se huvi jäädä kokonaan toistaiseksi :'( Mokomakin toukka määräilee jo alle 7 viikon iässä noin paljon...
 
jennyli mulla tykytteli sydän nukkumaan mennessä joitakin viikkoja sitten kovasti. Nyt en enää niin paljoa ole huomannut.

Mulla on aina ollut poikaolo ja kummallakin kerralla tuli tyttö :LOL: . Taas on poikaolo...oikeestaan en tiedä miltä pitäisi tuntua että olis poikaolo, joku jolla poikia vois kertoa ;) .
 
Mää en kestä kun te puhutte ruuasta :p kun mulla tosiaan se ruokavalio tarttis joulukuuhun asti pysyy tiukkana eli ei rasvaa eikä sokeria eikä siis edes hedelmiä :kieh: ;) sen raskausdiabeteksen takia. Arvatkaa vaan aionko mässäillä synnytyksen jälkeen ;) :D .
 
Jei,neuvola ensitorstaina!!:D

Jääräpää mulla on poikaodotuksissa tehnyt hirveästi mieli lihaa,metvurstia, roskaruokaa ja sensellaista alkuraskaudessa.
Väsynyt olen ollut silloinkin mutta huonovointisuutta ei ole juurikaan ollut! Lisäksi mulla vaan on ollut sisäinen, vahva tunne pojista.
Sitten kun masu on alkanut kasvamaan niin kaikki on ollut edessä eikä takaapäin olisi tiennyt raskaudestani mitään!
Olen ollut aika tasapainoinen raskausajan sekä hirmu kukoistava ja jotenkin sellainen että raskaus on sopinut minulle!
Nyt ei tunnu yhtään hehkeeltä,päinvastoin...ja olen kiukkuinen kuin ampiainen :$
Mutta tiedä häntä onko näissä tuntemuksissa ja eroissa kuitenkaan oikeesti mitään perää ;)
 
Viikonloppuna oli molempina päivinä sydämen tykytystä, kun menin juomaan liikaa kahvia äitienpäiväkahvitteluissa ym. Töissä menee yks mukillinen aamulla, satunnaisesti toinen iltapäivällä, ja se on vielä jees.

Eilen illalla huomasin hampaita harjatessa että vaahtoa sylkiessä tulee verta suusta. Veri ei kuitenkaan tullut ikenistä, tarkistin asian. Samoin nenä oli kokeillessani verinen, ei kuitenkaan vuotanut. Mistä mahtaa moinen johtua? Mulla on hg ollut aina alhainen ja jos esim. menen liikaa syömään aspiriinia tai finrexiniä niin saan kyllä itselleni nenäverenvuodon aikaan. Nyt en kuitenkaan lääkkeitä ole syönyt. Onneksi tänään ei ole ollut moista. Mistä mahtaa johtua?

Hampiainen 9 + 3
 
ylläripylläri
Mulle sopii kyllä että laitetaan etusivun listaan sukupuoliveikkaukset. Koitan kehittää sen siihen jotekin järkevästi :D

Jennyli, aiemmissa raskauksissa mulla on ollut tykyttelyjä ja ihan rytmihäiriöitäkin. Neuvoksi sain kokeilla Magnesiumia ja se tosiaan on auttanut. Auttaa myös levottomiin jalkoihin ja jalkakramppeihin joista oon kärsinyt aiemmat raskaudet.

Poika-/tyttöraskaus, mulla on molemmat aiemmat raskaudet olleet aika lailla identtiset keskenään ja mullahan on siis poika ja tyttö. Kummassakaan ei oo ollut pahoinvointia juuri ollenkaan, vatsa on molemmista ollut ihan edessä vaan. Mitäs eroja olis öö... pojasta tissit oli kipeet ekan kerran sairaalassa kun maito nousi ja tytöstä heti alkuraskaudessa :D tyttöä odottaessa himoitsin LIHAA :D Muuten ruokamieliteotkin on olleet ihan samanlaiset.

hampiainen, mulla on aina raskausaikana tullut tosi herkästi nenästä verta ja suussa maistuu veri...

muoks. askartelinpaskartelin tota listaa nyt vähän uuteen uskoon ja mun oman nimen perästä löytyy nyt sukupuoliveikkaus... kelpaako? :D Siis ei veikkaus vaan lista :D
 
jippiijippiijippii!!!!! Mua oksettaa =) Huono olo on vaan pahentunu siitä kun heräs ja lämpimän ruuan syöminen tekee taas tiukkaa..Mä oon niiiiiin ilonen et on paha olo, kuulostaa oudolta mut luulen että TE ymmärrätte =) Tissitki on taas kipeet, hehhe

Mä olin aluks ihan varma et ois poika tulossa, nyt tuntuu et tyttö ois tulossa.."tuuliviiri vallaton, mun sydämeni on..=)"

tykyttelyistä mul on aina ollu ihmeellisiä tykytyksiä, oon niistä lääkärikäynneillä sanonu mut kukaan ei ota oikein kantaa. Töissä oon parina päivänä mittaillu sykettä ku siihen on siellä hyvä mahollisuus ja istuen näyttää välillä 115-125..Eli ei ihan normaalia oo!!! Pitää ottaa taas neuvolassa asia puheeks, jos ne haluis tutkiahutkia asiaa jotenki. Rytmihäiriöitäki on ajoittain mut niistäkään ei oo kukaan sanonu mitään =(

hampiainen mullaki maistuu suussa veri usein ja nenässä on pieniä haavoja, välillä tulee verta nenästä välillä huomaa vaan niistäesssä. Ja nenä mul on ollu tukossa plussasta lähtien.

jääräpää en tiennykään et hedelmätki on kiellettyjä, hui kamala!!!mitäs sä nyt sit oikeestaan saat syödä??

fanttomi & 7+6
 
fanttomi mulle on vielä vähän epäselvää mitä saan syödä mut ainakin kasviksia ja ruisleipää. Ja kai kohtuudella normaalia terveellistä kotiruokaa mutta ei tosiaankaan mitään lasagneja, pizzzoja tai ns. roskaruokaa. Aion kyl ite tehdä pizzaa jne. jos ne olis sitten rasvattomampia. Hirvenliha on rasvatonta ja sitä meil on pakastin piukassa joten siitä tarttis sitten väsätä sitä sapuskaa.
 
Huh, onpas jääräpää sulla tosiaan rajoituksia :eek: Mutta niinhän se on, että itse tekemällä saa varmaan ihan hyviä rasvattomia ruokiakin. Oi, hirvenlihaa.... Nyt tuli nälkä =)

hampiainen: muistelisin joskus lukeneeni (tuolta googlen oivallisesta maailmasta...) että limakalvot kuivuu monesti raskauden aikana ja siksi esim. nenäverenvuotoa olisi helpommin. Mulla ei oo kyllä vielä nenä vuodellut yhtään, mutta tukossa se on jatkuvasti.

Hmm, alkaa taas alavatsakivut kovenemaan... On se nyt kumma, jos toimistotyökin on liian rankkaa! Mutta nyt on onneksi muuallakin kuin vasemmalla, joten ehkä ovatkin vain noita kohdun kasvukipuja.
 

Yhteistyössä