***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
ylläripylläri
Oonalle suurensuuret pahoittelut :hug: :'(

Täällä äitienpäivää on vietetty rauhallisissa merkeissä. Vähän meinaa nyt alkaa pienimuotoinen huono olo iskemään, mutta en valita kun niin helpolla tälläkin kerralla näytän pääsevän...

Jos muuten joskus en huomaa päivittää tohon etusivulle jotakin niin laittakaa joko yksityisviestiä tai huudelkaa tässä pinossa nimimerkillä mua :D Yritän kaikki jutut poimia kyllä tuolta tekstistä parhaani mukaan :)

ylläripylläri & velmu 7+4
 
Hei!
Mahtuisko joukkoon mukaan? Olen pitkään lueskellut mielenkiinnolla juttujanne ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan. Elikkäs laskettu aika olis 9.12. ja toista lasta odotellaan. Lapsettomuushoitaja ollaan tarvottu pitkään läpi ja nyt olis masussa palkkio :heart:
Mulla on ollu ympärivuorokauden kestävää pahoinvointia usiamman viikon, mutta nyt viikonloppuna alkanu tuntua, että pahin terä pahoinvoinnista hellittänyt. Samalla onkin sitte alkanu ihmeellinen mahakipu alamahassa ja nyt sitten summa summarum olen aivan hermona, että keskenkö tämä nyt menee ja seuraavaan ultraan on vielä reilu kaks viikkoa aikaa.

metsäneläin 9+4
 
Tervetuloa joukkoon metsäneläin :flower: Tässä toinen jonka raskaus on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla yli neljän vuoden yrityksen jälkeen. 2.IVF tärppäsi ja jännittäviä mutta ihania aikoja on tässä nyt eletty :heart: Tällä hetkellä menossa 8+6.
Minkälaista mahakipua sulle on tullut?! Mulla on ollu laidasta laitaan kaikenlaisia, mutta menkkamaiset kivut on inhottavimpia kun saavat ajatukset keskenmenosta nousemaan pintaan vaikka normaaleja kipuja ovatkin. Ja välillä on päiviä jolloin ei ole mitään oireita ja nekin huolettavat. On tämä yhtä huolta tämä alkuaika :/
 
Suuret halit Oonalle! :hug:

Tervetuloa uudet mukaan! :flower:

Täällä väsy edelleen. Ei oikein muuta. Reilu viikko vielä varhaisultraan.

Oikein mukavaa äitienpäivää kaikille äideille
ja tuleville äideille!
:heart:

Mandy 6+3
 
Tervehdys!

Josko tänään uskaltaisin ilmottautua tänne pinoon... Odotus-uutiset on nyt kerrottu sukulaisille. Kavereille varmaan vasta ensimmäisen ultran (19.5.) jälkeen. Jos saa pidettyä suunsa kiinni, sen verran innoissamme ollaan ensimmäisestä raskaudestamme, yritystäkin ehti olla jo puolisentoista vuotta. Nyt toivotaan että pieni pysyy matkassa mukana. Ihan hyvin on alkuraskaus sujunut.

Keltakaneli.........6.12. ............. ?TAYS?........... 1.

Keltakaneli 9+6
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea :flower: :flower: :flower: .

No niin nyt on oltu syömättä kohta tunti ja alkaa jo suussa maistua öklötys :attn: . Ja vasta huomenna klo 11 saan syödä :whistle: . Eli se sokerirasitus. On mulla entuudestaaankin kokemusta tuosta mut tässä raskaudessa joudun tuohon kaks kertaa koska viimeksi mulla oli raskausdiabetes joten haluavat jo alkuraskaudessa arvoja sokereista. Jännittää tosiaan et miten pystyy olemaan huomenna terv.keskuksessa reilut kaks tuntia ja miten se sokeriliemi pysyy sisällä kun kuulemma koko koe menee uusiksi muuten...
 
hei kaikille!

pitäisiköhän minunkin uskaltautua liittyä mukaan..

Täällä odotellaan kolmatta lasta. la 11.12.
Kovin varovaisin mielin vielä olen. Mielessä kummittelee edelleen että entä jos käy niin kuin toissa kerralla ja pikkuinen ei jaksanutkaan elää :'( rv12 kävin ultrassa ja pienen sydän ei sykkinyt. Jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen.
Sen jälkeen kuitenkin saimme pienen prinsessan jolla ikää nyt 1v1kk :heart: poika syntynyt 12/05 :heart:

Reilun viikon päästä olisi ultra jossa sitten toivottavasti nähtäis pikkuinen syke =)

Olen vähän seuraillut pinoa mutta ihan pihalla kyllä olen ;)

Oonalle :hug: ja voimia!

Jääräpää:
Tuo sokerirasitus... :x Kauhulla odotan sitä itse kun ei voi olla syömättä ilman että tulee oksetusolo ja vapina... en ymmärrä miksi se on pakolliseksi laitettu.

Oireina täällä on jatkuva etova olo ( on nyt voimistunut jonkin verran ) palelu ja tajuton päänsärky.

omat vanhempani sekä siskoni tietää asiasta.. lisäksi muutamat kaverit.

nyt pitää joutua nukkumaan kun viikon verran typy valvottanut :| korvissa tulehdus ja hampaitakin tekee.. siihen sitten iho oireilee... välillä kun menikin jo yöt niin hyvin.

danjuska ja toukkis 9+1?
 
Ensiksikin Oonalle suuret pahoittelut.
Toivottavasti tärppää pian uudelleen.

Danjuska, meillähän onkin sama laskettu aika, hauskaa!

Mulla on tänään ollut ärrinmurrinpäivä ja väsymyspäivä. Pitänyt tosissaan yrittää ettei kiukuttele muille, kun eihän se niiden vika ole. Puolisokin lähti juuri kuukaudeksi työmatkalle. Pitänee suunnata unille, jos vaikka huomisesta tulisi parempi

donter 9+1
 
ylläripylläri
Uusille tervetuloa :wave:

Sokerirasitus on mullakin taas edessä jossain vaiheessa. Yrgh... ei kiva.

Mulla on taas ihan vainoharhainen olo kun ei oo siinä alkuraskauden ultrassa käyty eikä oo mitään "elävää todistetta" nähnyt. No, eipä nyt auta ku odottaa vaan. Ei tässä nyt np-ultraan kovin montaa viikkoo enää oo ja kun ei kuitenkaan oo mitään vuotoja ollut missään kohtaa jne. Ärsyttävä olotila silti. Mä kun olen sellainen, että pitäis saada kaikkihetimulletänneNYT!

ylläripylläri & velmu 7+5
 
Oonalle pahoittelut menetyksestä :(

Me kerrottiin eilen lopuille mun siskoista + niiden miehille.. tai isäni itse asiassa sen teki, kun nostettiin siinä malja alussa ja hän toivotti hyvää äitienpäivää kaikille äideille.. ja tulevalle äidille. :D Nytpä on sitten oikeastaan kaikille läheisemmille sukulaisille + ystäville kerrottu.

Eilen oli melkein koko päivän vähän huono olo ja perjantaina töistä tullessa tuli tosi pyörryttävä olo. Väsyttää lisäksi muakin aika kamalasti. |O Ja kun se väsy tulee niin siihen ei auta mikään, ei edes ulkoilu tms. Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa tuli myös pieni itku kun mietin, että meidän (tällä hetkellä siis puolivuotias) koira kuolee joskus.. heh.. kaikkea sitä tuleekin mietittyä..

Mut saa lisätä myös pinoon, LA nyt omien laskujen mukaan 11.12 ja paikka TYKS.

Hampiainen 9 + 1
 
Me paljastettin myös eilen uutinen isovanhemmille ja kyllähän me heidät yllätettiin ;) Onneksi kuitenkin positiivisesti :heart:
Mun äiti on kyllä aina ihan vilpittömästi iloinen ollut mutta anoppi on sellainen hitaan sorttinen että vaatii aina muutaman 'sulattelupäivän' ennenkuin ymmärtää asian :whistle:

).( Väsymys on jotain NIIN pysäyttävää,hyvä kun saan välttämättömimmät arkiaskareet tehtyä |O Samoin tämä kestokrapulainen olotila on erittain rasittavaa :x
Kokoajan pitäisi syödä mutta mikään ei oikein maistu! Silti syön ja iltaisin maha on aina kipeä (ilmaa) ja turvonnut kuin pullataikina :x
Ylös ei auta nousta liian nopeasti huimauksen takia ja iltaisin makoilen sohvalla peittovuoren alla kun viluttaa niin kovasti!
yritän kuitenkin luottaa että olo helpottaa rv 12 mennessä niinkuin aina ennenkin ;)
Ja kyllä mä tän kestän,kun vaan raskaus jatkuisi ja vauva kasvaisi masussa loppuun asti :heart:

Yrittelin neuvolaan soitella mutta soittoajat onkin nykyään vain ke-pe klo. 10-11 :/ Kuulin että meidän neuvolantäti on jäänyt pitkälle sairaslomalle joten tälläkertaa saan sitten odotusajaksi eri tädin.
Oletteko muut käyneet neuvolassa lapsen/lasten kanssa? Mun on luultavasti käytävä tuon kuopuksen (6kk) kanssa ainakin suurin osa neuvolakäynneistä mutta kaippa tuo ihan sallittua on?!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille kanssamammoille :heart:

Jennyli&nuppunen 7+2
 
Eli täällä odotetaan joulutonttua:) LA on 24.12. (sama kuin esikoisella) eli toista odotetaan ja synnäri on HYS. Lueskelen nyt päikkäreiden aikana teidän muiden juttuja jotta pääsen mukaan porukkaan =)

peppi ja rv 7+3
 
Perjantaina ultrassa käyty ja terhakka syke bongattu =)
Viikonloppu on mennyt esikoisen synttäreitä järjestellessä ja juhliessa, nyt on sitten hetki aikaa kirjotella kuulumisia. Oli tuo ultra niin hyvä ja rauhoittava juttu, nyt tietää että joku siellä matkassa kulkee. Tällä kertaa vastasi täysin kuukautisten mukaan tullutta laskettua aikaa (tai siis nlassa täti kirjotti korttiin 14.12, tuo netin laskuri antaa sen 15.12), viimeksi heitti muutamalla päivällä. Saa nähdä mitä niskapoimu-ultra kertoo, muuttuuko mihinkään suuntaan. Nyt esiteltiin myös se veriseula, meinaan kyllä käydä sen. Viimeksi sitä ei ollu ollenkaan.

Onneksi niskapoimuun ei oo ku kolmisen viikkoa, menis äkkiä...

Hyviä vointeja kaikille pikkutonttujen mammoille :heart:

Pikkumenninkäinen ja Sintti 8+5
 
Täällähän näyttää olevan kovin samankaltaisia tuntemuksia, kuin itsellä, joten vieläköhän mahtuisi yksi odottelija mukaan?

Testi näytti plussaa jo muutama viikko sitten, mutta vieläkään se ei oikein meinaa tuntua todelta! Oltiin varauduttu piiiiitkään yritykseen omien ja miehen ongelmien takia, ja vain muutama kuukauden yrityksen jälkeinen plussa järkytti kyllä melko paljon. Mutta onhan tässä vielä aikaa totutella :)

Esikoista ollaan siis odottelemassa ja jonkun laskurin mukaan LA olisi 31.12, joten junnuna tuun tuonne pohjalle! Kierto on kyllä ollut lyhyt ja epäsäännöllinen, joten saapa nähdä kummalle puolelle vuodenvaihdetta osutaan...
 
Oona: ensinnäkin olen todella pahoillani! :hug: ite sain esikoisen jälkeen km vk 11+ sillon lääkäri sano, että yhdet menkat olis hyvä ootella, mutta et jos halutaan ni antaa mennä vain. Sit tuli yhet menkat ja toisesta kierrosta aloin odottaan. Mul se km vuoto kesti muistaakseni 3-4pv kaikkineen + pari tuhruttelu päivää. Me ooteltiin ne tuhruttelu päivät, mut sit ei meitä enään mikään pidelly :p jos haluat ni käy kurkistaan tuolla vauvakuumeisten puolella on km-jälkeen kuumeilevien pino! Sieltä sain ite paljon tukea!

Tervetuloa uusille!! :heart:

Jennyli mä oon käyny (silloisen 1v:n) ja nyt häätyy ottaa joko kumpiki tai ainakin tämä nuorempi. Eivät sillon ainakaan mitään sanoneet. Lääkäri neuvolaan en ottas, mut muuten voi ottaa ainaki täällä

 
Plussa tuli testattua perjantaina, mutta tänään varasin äitiysnla-ajan esikoisen kasvukontrollin yhteydessä. Neuvolan täti katsoi lasketuksi ajaksi 29.12. Tuo saattaa vielä muuttuakin, koska esikoisen jälkeen mulla ei ehtinyt tulla kuin yhdet kuukautiset. Esikoistyttö syntyi 2/09 rv 39+2.

Väsymystä on ja pitkästä aikaa on pitänyt ottaa itsekin päivätorkkuja tytön nukkuessa omiaan. Koko ajan on myös sellainen pieni ällötys päällä riippumatta syömisistä. Tunteet on myös tosi pinnassa ja tavaroitakin on tullut jo viskottua... Olo on aika turvonnut, mutta mitään ei kuitenkaan ulospäin vielä näy.

No, lisää juttua tässä matkan varrella. Toivotaan tarrasukkia kaikille!

nimiko 6+5 (työnimi mietinnässä)

muoks. ja synnäri olis Kätilöopisto
 
Mukavaa alkanutta viikkoa!

Mites näissä vuoteluhommissa oikein menee tämä homma, tietäiskö joku? Mulla jo kuudes pv menossa, ruskeaa siis koko ajan ja ei sitä paljon tule mutta kyllä mulla tänään oli enemmän kuin aiemmin. Ja oonki varalta pitäny pientä suojaa, jos yhtäkkiä alkaiski kunnon vuoto niin ei kesken töiden niin kauhea tilanne olis noin niinkuin sotkun puolesta. Sitte nmuistaakseni pari päivää sitten tuli pari pientä tummaa lönttiäkin, mutta näytti ihan hyytyneeltä vereltä. Jotenki mietityttää. Mulla on siis eka neuvolakäynti ens ma ja mietin, että jos joku päivä voisin töistä jotenkin päästä soittamaan sinne niin oiskohan siihen mahdollista saada joku pikku-ultraus samaan? Jos vähän ku etukäteen varotan? Olis kiva kyllä käydä jo tällä viikolla, mutta pääsisin vasta klo 17 eteenpäin ja tuskin ne neuvolassa siihen aikaan ketään enää ottaa. En kyllä tiedä, ultrataanko meillä edes neuvolassa vai meneekö jotenkin muuten.

Tänään on jotenki semmonen olo ollut, että en tasan ole raskaana, niin henkisesti kyllä ottaa. Vielä ihan mahdoton harjotteluputki menossa ja vauhti vaan kiihtyy, niin ios kiva kun sais jonku tolkun tuohonkin. Mietinki, että jos huomenna vielä vuotaa, niin ei se oikeen enää valemenkoiksikaan mene kun jo seitsemäs päivä ois.

Vähän apea fiilis, toivottavasti muut ootte munkin puolesta hyvällä tuulella =)

-metsis 7+1

p.s. varhaisultra yksityisellä ois kans hieman yli viikon päästä, mutta en sit ähaluais kuitenkaan aikaistaa että näkis kunnolla sit edes jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Mukavaa alkanutta viikkoa!


p.s. varhaisultra yksityisellä ois kans hieman yli viikon päästä, mutta en sit ähaluais kuitenkaan aikaistaa että näkis kunnolla sit edes jotain.
Metsis
Vuoteluista en tiedä mitään, mutta mähän kävin ultrassa vko 7+0 ja kyllä siellä silloin jo syke näkyi..., joten voit kyllä aikaistaa ultraa, jos haluat!

Siiri S ja matalaenergiamies 8+0
 
HArmittaa kauheesti kun oltiin lasten kanssa äsken ulkona ja naapurin tyttö kirmasi meille, ihan mukava muuten mutta kun heillä vesirokkoa niin oon nyt ihan hermona että jos se tulee mulle tai lasteni kautta mulle niin sehän on kohtalokas raskaudelle! Aiheutta nimittäin vesi- ja pienipäisyyttä ja älyllistä kehitysvammaisuutta :eek: . Niin kun oon noita naapureita vältellyt kun olen asian tiennyt mutta minkäs teet kun toinen vaan tulee! Itselläni kyllä ollut vesirokko lapsena mutta luin myöss että immuniteetti ei olekaan niin varmaa nykytutkimusten mukaan eli voi tulla uudestaankin. Omat lapset saaneet rokotukset. Silti pelottaa!
 

Yhteistyössä