***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
alkuraskaudessa ruskea tuhruttelu on tavanomaista. Te keillä tuhruttelee, ootteko harrastaneet seksiä lähipäivinä. Itellä ainakin limakalvot on raskauden ja imetyksen aikana todella kuivat ja vuotavat herkästi. Ruskea tuhruttelu on merkki vanhasta vuodosta.
 
Anve, no itekki mietin tuota mutta ekaan vuotelupäivään kyllä ei ollut seksihommia. Jälkimäisiin joo, joten ei ehkä suoraan liity tuohon. Mutta oon ajatellut, että jos tuo ois jotain ihan normaalia kun sitä on niin vähän kuitenki. Liekö semmoset valemenkat vaikka, kun kolmatta päivää jo mennään. En oo jaksanu enää olla huolestunu, vaikka mulla on ihmeellisiä vatsakipuja ollut tässä. Mutta oon ajatellut, että siellä nyt tapahtuu jotain vaan kovasti..huolestun sitten kunnolla, jos tulee kirkasta.

Täällä on onnitteluja tullut lähipiiristä ja on lämmin ja semmonen turvallisempi mieli :heart: Aluksi oli kiva, että tää oli meidän juttu, mutta nyt tuntuu että kaipaa semmosta jotain lähipiirin tukea. Vaikka ystäville kerronkin vasta sitten myöhemmin, johtuen ihan vaan siitä etteivät ole mitenkään lapsi-innokkaita.

Täällä pitää lähteä nauhalta katsomaan flashforward. Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä ainakin yritetään vapaahetket rentoutua, kun muuten on töitä kyllä koko vkl.

Muok. Tuli mieleen, että ite en varmaan sietäis jos meillä mies alkais kantelemaan ostoskassit ym mun puolesta :D Oon jotenkin sitä mieltä, että teen kaikki hommat mitä ennenkin sen verran tietysti mikä hyvältä tuntuu. Jotrenki töissäki pelkään, että mua aletaan kohtelemaan jotenkin erilai, kun ihan hyvin voin samat hommat tehdä mitä ennenkin. Paitsi että mitäs nyt alkaa öklöttään jotkut asiat, mutta jospa niistä selviäis.
 
teargas mulla on silloin tällöin tullut limaisiakin könttejä (pieniä). Sulla sentään värittömiä mut mulla tuli tänään vihertävä limaklöntti :eek: . On tullut pari kertaa aikaisemminkin tässä raskaudessa. Sanoin siitä viimeksi pari viikkoa sitten gynelle ja hän otsa kurtussa tuumi et jos ei haise niin ei sitten mitään. Kuitenkin se aina pelsätyttää. Mulla ei siis jatkuvasti noita tule vaan viime kerrasta on yli pari viikkoa. Tiedän että vihertävä väri kuulostaa pahalle... Maanantaina mun pitään soittaa verikokeiden tuloksista neuvolaan joten otan asian puheeksi.
 
Täälläkin pari kertaa tullut tuota pientä verensekaista tuhrua mutten ole jaksanut enää sen kummemmin huolestua kun muistin että tuli esikoisestakin ja silti kaikki meni ok. Vuoto ei ole kuitenkaan liittynyt seksiin tms. Ja sitä on esiintynyt nimenomaan yöaikaan. Mutta ohi siis mennyt kuitenkin aina.

Miesten autokaupoista sen verran että meillä vaihdettiin kans - ajettiin 500km vaihtamaan auto entisestä poliisimaijasta tehtyyn tila-autoon :LOL: No, nyt todellakin on tilaa. Vanha putkaosastokin on siinä tallella... ;)

Odotusta kaikille, ja tervetuloa vielä mukaan hypänneille :flower:

Piianen&Mökönen 10+3
 
Huomenia!
Niin, ei kyllä oo mitään hiivan oireita eikä mitään muutakaan, ainoastaan noita klönttejä välillä :$ Toivotaan, et ne olis vaan normaaleja! Kun mitään vuotoja ei kuitenkaan ole..

Onko täällä muita, jotka on aivan tolkuttoman väsyneitä, ei jaksais kuin maata sohvalla tai nukkua? :( En muista, että esikosta olisin näin väsy ollut. Nyt oon ihan voimaton, aamupäivällä jaksan jotain touhuta ja sitten hyytyy. Eihän siinä muuten mitään, mut esikon perässä pitäis juosta ja töissäkin käydä ;( Nukun päikkärit ja meen esikoisen kans samoihin aikoihin nukkumaan, eli kaikki muut hommat jää sit tekemättä.. No, kun tän toukokuun jaksais, toiv. sitten helpottaa!
 
heipähei =)
täällä ollaan edelleenkin melko oireettomina. ainut et äsken aamukahvin jälkeen tuli se oksetus aalto,sellanen että oikein tuskanhiki nous hetkeks päälle.väsymystä on edelleen ja kiukkuinen olen ollu nytten 10 viikkoa :ashamed:
oikeesti välillä tuntuu et tää raskaus on tehny musta jonkun hirviön,miehelle olen kiukutellut ihan koko aika enkä osaa olla näköjään enää iloinen normaali itseni :ashamed:
tänään olis vielä miehen sukulaisen häät,jätin tietty tälleen viime tippaan kaiken ja lapsillekkin pitäs vaatteet etsiä...samoin itselleni housut kun ei mitkään mahdu enää kiinni |O
ostin onneks tuon masutuubin niin se pelastaa aika paljon =) luulen että tän päivän jälkeen ei jää kellekkään epäselväksi olenko raskaana.mä nimittäin näytän ihan siltä kun olisin pikkusen pidemmällä.
hyi,taas se aalto tulee :x

kanelinkukka ja rv 10 taisto :D :D
 
Olen muutaman viikon täällä kirjoituksianne lueskellut ja josko itsekin jo uskaltautuisin mukaan jakamaan odotuksen ihanuudet ja ne vähemmänkin ihanat asiat ;)

Tämä raskaus on meille ns. yllätysraskaus ja alun hämmennyksen jälkeen olemme alkaneet odottaa jo 'joululahjaamme' innolla (vallankin mies jolle lapsiluku piti olla ehdottomasti täynnä :D ) :heart: Yhden km kokeneena kuitenkin jalat edelleen maassa!
Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja masusta lötyi yksi pienen pieni :heart: -sykkeineen! Tuo jotenkin huojensi ja annoin luvan liittyä joukkoonne ;)
Hedelmöitysajasta ei ollut oikein tarkkaa tietoa mutta epäilyni piti hyvin paikkaansa ja nyt olisi rv 7+0 ja LA sen mukaan 25.12 :heart:
Oireina ollut kaatava väsymys (niinkuin aina ), krapulainen olotila, huimaus, palelu ja vatsan turvotus.

Sitten vähän taustaa meikäläisestä...eli olen 3kymppinen hoitoalan immeinen, tosin tällähetkellä äitiyslomalla :D
Kuopus-poika on nyt 6kk ja isommat kaksospojat nyt 3v 10kk :heart: ikäeroa siis pienimmän kanssa tulisi n. 1v 2kk!
Olikin mukava huomata että täällä oli muutama muukin odottaja joilla tulee lapsille pieni ikäero =)
Itselläni ainakin tähän asiaan liittyy paljon ristiriitaisia tunteita, tosin toki myös niitä positiivisia!
Lisäksi niitä haikeita fiiliksiä on aiheuttanut imetys joka alkoi takkuamaan jo ennen plussaa ja nyt sitten loppunut kokonaan :ashamed:
Ilmeisesti mulla ei vaan energiat riitä kahteen asiaan eli kaikki suuntautuu nyt tuonne masuun ;)

Teargasille piti kommentoida että mulla oli edellisessä raskaudessa tuota samaa limatulppaa muistuttavaa limaa aina välillä (koko raskausajan ) ja aluksi siitä kanssa huolissani olin! Ihan normaalia se kuitenkin taitaa olla sillä muillakin sitä ollut eikä kuitenkaan mitään hätää ole ollut =)

Jennyli&nuppunen 7+0

Jennyli.........25.12.2010.......TAYS........4.
 
Huomenta! :flower:

Täällä vaihteeksi taas loppu vuotelu, näemmä tommosta on/offia. En jaksa olla nyt huolestunut, tänään ei ole tullut mutta yöllä vähän. Joten oon merkannu nämä mielessäni nyt valemenkoiksi B) Kaikkeen kaiketi tottuu.

Mulla on kans kahdet masutuubit, ne on aika käteviä. Ajattelin tosin tehdä itse pienempiä tähän alkuun, varsinkin mietin tota lämmintä aikaa että voi tulla kuuma kun ite laitan vielä kaksinkerroin taitetuksi sen masutuubin (ovat aika pitkiä nuo kaupoissa myytävät). Tosin vielä mahtuu nappi kii ja vetskari, hyvin menee =) Sitten pahoina turvotuspäivinä ne ei mee kii vaikka kuinka toivois.

Täälläki on nukuttu poikkeuksellisen pitkään, vähän ihmetyttää. Mutta oon yrittäny tämän vapaa-ajan ottaa rennosti, mitä vähän sitä on, kun mulla ei selkeesti kestäis nyt vaikka hulluna liikkua tai jotain tämmöstä. Oon aika väsynyt ja sitten mitä väsyneempi oon, sitä pahempi pahoinvointi tulee. Alkaa jo jännittämään nuo mun työharjottelut, että miten "kestän" loppuun asti ilman oksenteluja. Ois ehkä jotain kymmenisen päivää jäljellä, suurin osa aamuja=niissä just oksettaa ne hajut. En haluais illoiksikaan vaihtaa, kun tykkään että sit ilta on aikaa olla miehen kainalossa :heart:

Noista pahoinvointiaalloista..mulal tulee kans aamukahvin jälkeen monesti se, yleensä jos en oo muistanu ottaa tommosta probioottijuomaa, niin sit se tulee..jos vähän edes jotain on massussa syötynä niin ei tule. Sit illalla jostain syystä kans tulee siinä ysin jälkeen, en tiedä onko sitten vatsa täynnä tai jotain. Mutta vähän kummallisia nämä mun heittelyt. Työharjottelussa sitten saatan olla koko päivän nykyään pahoinvoiva, jos on noita hajuja. En tiedä kehtaisko hankkia semmosta uimareiden nokkalyttyyn-nipsukkaa töihin :LOL: Ei viittis omaisten nähden käyttää, mutta muuten..

Oon saanut läheisiltä, joille oon nyt kertonut, niin oikeen lämpösiä onnitteluita. On jotenkin mukava fiilis. Sitten muille kerronki vasta sen kunnallisultran jälkeen..mikä se eka kunnallinen on? Mulla menee sekaisin ne. Kun joku oli nt-ultra, enkä siitäkään tiedä mikä se koko sana on. Ja sitten rakenneultra taisi olla se rv 20 kieppeillä? Joo, mulla ois neuvolakäynti eka siis tuossa kymmenisen päivän päästä :xmas:

Noista fiiliksistä vielä, että itekki oon vähän herkempi kuin normaalisti. Mutta en kyllä kiukuttele, mutta mainokset joskus tuntuu herkistävän. Onneksi katon hyvin vähän mainoksia B) Oon aika hyvällä tuulella, varsinkin nyt kun tuntuu että tuo vuoto on vaan tota tommosta ruskeaa ja pientä.

-metsis 6+6

Muok. Tervetuloa Jennyli :flower:
 
Tervetuloa uudet odottajat! :)

Teargas Mullakin tuli semmoisia limaisia värittömiä klimppejä ja kysyin sitte neuvolassa niistä. niin se sano että ihan normaalia, kunhan ei ole verta seassa :) ja kaikki oli ultran mukaan hyvin :)

Jaksamisia kaikille pahoinvointiin! <3

Itellä olis viikon päästä se niskapoimututkimus, jännittää...
Ja ensimmäinen lääkärineuvola kesäkuun alussa..
Osaako kukaan sanoa, mitä siinä ekassa lääkärikäynnissä tapahtuu ? :D tai siis että miten se eroaa nuista hoitajan käynneistä? :D
 
Pöh ja pah. Tuli pari vanhaa verilönttiäkin. Näytti kyllä ihan verilöntiltä, ettei ollu mitään kummallista siinä. Onneksi eivät isoja olleet, mutta joka tapauksessa. Hirveen innostunu fiilis lähteä harjotteluun, kun tämmönen aamu takana. Saas nähä mitä tuo tekkee vai tekkeekö mitään.

-metsis 6+6
 
Tervehdys... täälä voidaan huonosti :x inhottava ällötys, ei onneks oksentaa oo tarvinut.
Tervetuloa uusille :flower: ja tsemppiä tiputteleville :hug: tai muuten huolestuneille!
Näin viime yönä unta että masusta löytyi kaks sykettä :eek: saas nähdä tuleeko tää näiden mun enne unien sarjaan mukaan... :whistle: ennen km esim. näin kahtena yönä unta että meni kesken...

Pojat on ollut mummoloissa yökylässä ja oli niin ihana nukkua 11 asti. Kohta pitäs kipasta suihkuun ja lähteä ex- anopille äitienpäivä lounaalle :) kaippa mä sielä paljastan asian, jos ei muuten huomaa. Pojan tädit kyllä jo tietää, ollaan hyviä ystäviä ja paljon tekemisissä. Josko sitä mummillekkin pamauttais asian. Mun vanhempi poika arvas asian eilen :whistle: hänellä ikää 5v ja mä vähän veikkasinkin että kun raskaudesta on puhuttu ääneen, ei tosin suoraan lasten kuulleen. Tuo on niin mahtava kuuntelija ja tarkkaan nappaa kyllä kaiken rivienkin välistä :) kysyi eilen, että miks äiti sun maha pömpöttää.. pienempi poika huusi että "äiti on syönyt perunakeittoa" :LOL: kunnes vanhempi kysyi että onko sielä uusi pikkuveli ja pitihän se myöntää. en kuitenkaan valehdella viitti kun arvelinkin että hän oli sen hoksannut...

rv 7+5 :heart:
 

Lääkäri ultrasi ja totesi, että täydellinen keskenmeno, kaikki näyttäisi tulleen ulos.
HcG hieman vielä kohollaan (129) joten sain sitten kaksi Cytotecciä varmuuden vuoksi ja verikoe otetaan vielä neljän viikon päästä.
Ohjeeksi saatiin oottaa yhdet normaalit kuukautiset ennen yrityksen jatkamista, mutta mies sanoi heti että ei ooteta vaan jatketaan heti yritystä.
Olikos se niin että keskenmenon jälkeen pitää oottaa että vuoto loppuu, ennen kuin saa jatkaa yrittämistä? Että onko sen vuodon takia olemassa jokin tulehdusriski tai vastaavaa?

Minut saa siis poistaa listalta, mutta sinne voi laittaa että kaksoset oli meille tulossa, menetimme heidät rv 7+4

:'( :'( :heart: :heart:
 
Oonalle suuren suuret pahoittelut! :'( :hug:

Neuvolalääkäri Mulla ei ole ollenkaan alkuraskauden neuvola lääkäriä,kun kävin yksityisellä, ja mulle neuvola täti sanoi että se ei ole pakollinen!!
Liekö taas kunta kohtaista,mutta Kelan tukiin yms papereihin ei vaikuta. Pitää vaan olla todiste,että on käynyt neuvolassa ennen viikkoa 20. Tai jotenkin näin se meni.
 
Lillikka
Voi Oona... tosi surullista... otan osaa... :hug: Voimia ja jaksamista uuteen yritykseen.

Täälläkin on kauhee väsy koko ajan. Mä olen tuon nappulan kanssa hoitovapaalla, eikä tää nyt ole niin rasittavaa kuin oisi olla töissä, mutta on kyllä ihan eri lailla kokovartalopuuhaa... töissä sitä kuitenkin pystyisi välillä piiloutumaan tietsikan taakse huilaamaan... Beroccaa ja multitabsia syön aina kun muistan, mutta eipä ne ihmeitä piristä. Kahvi maistuu vielä aamuisin, mutta muuten ei.
 
Oi,miten surullisia uutisia :ashamed: Isot halaukset Oona :hug:


Hyvää äitienpäivää oleville ja tuleville äideille!
:flower: :heart:
Meidän olisi tarkoitus käydä tänään kummassakin mummulassa ja kortteihin laitettu pieni vihje tulevasta ;)
Saas nähdä hoksaako mummut ja ennenkaikkea mikä on reaktio :whistle: :D

Jennyli ja nuppunen 7+1
 
Huomenna sokerirasitus aamu 7.30 :attn: eli ilta puolikasin jälkeen ei sitten syödä mitään ja seuraavan kerran ruokaa saa huomenna n. 11.00 :eek: . Saas nähdä millainen olo tulee kun nykjyään ahdan itseni täyteen iltaisin ennen nukkumaan menoa ja muutaman tunnin päästä nälkä kurnii häiritsevästi :whistle: . Huomenna voi kyllä pahimmassa tapauksessa oksu lentää terv.keskuksessa mut onhan siinä vessa vieressä ;) :x . Ja tosiaan sitten tyhjään mahaan nopeesti se kupliva pullollinen sokerilientä :headwall: .
 
Oona :hug: Toivotan onnea jatkoon, jospa menis hyvin ohi keskenmeno ja pääsisitte pian yrittämään.

Mulla ei ole enää mitään verilonttiä tullut ja ihan tois vähän jotain on muutenkaan sen jälkeen tullut. Pitäis varmaan ma soittaa neuvolaan kuitenki, kun mietin että eikös joillakin esim. kohdunulkoisissa tiputtele? Ihanasti ajattelen heti parhaita mahdollisia asioita, mutta täytyyhän se ottaa huomioon. Ihmetytti nuo verilontit kuitenkin. Ainoa vaan, että mun täytyy soittaa töistä ja onpa mukava siellä sitten soittaa..ja toinen se, että mites ne neuvolat on auki? Kun en kyllä pääse vasta kuin työpäivän jälkeen sinne...

Mulla ei oikeen muuta, kun nämä jutut vähän mietityttäny.

Hyvää Äitienpäivää äideille!

-metsis 7+0
 

Yhteistyössä