***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
mä ainaki toivon että täs toisessa raskaudessa vatsa kasvais isommaksi =) ainaki alku on lupaavaa ku farkkuja ei pysty pitään ja viimeks pidin farkkuja raskausviikolle 16

mietin myös et jos itsekki kävis varhais ultrassa..
 
Huomenia! Varhaisultrassa käyty ja siellä näkyi pikkuinen :heart: joka jumpsutti kovasti. Aivan ihana tunne sitä katsella. Viikkoja piti mun laskujen mukaan olla tasan 7, mutta vastasi 6+3. Ei se lääkäri sitä yhtään pahana pitänyt sanoi vaan että hyvinkin voi olla heittoa ja ovulaatiotikut eivät kuitenkaan ole erityisen tarkkoja. Mietityttää vaan että jos nuo viikot pysyy myös np-ultrassa niin aika kauan ne siittiöt sitten voi elää. Ja tosiaan tuli sitten raskaustestiinkin viiva jo dpo 7.

Aurinkoista torstaita kaikille!
 
Bamse, ihanaa että kaikki oli kunnossa :hug:

Metsätähtönen, toivotaan että sullakin on kaikki kunnossa, nuo pienet vuodot on tosiaan ihan yleisiä alkuraskaudessa :hug:

Mullakin on jo masu vähän kasvanut :eek: Huh, just katselin esikoisen odotuksen aikaisia masukuvia ja rv12 ei ollut minkäänlaista vauvamasua ja rv17 ihan pieni kumpu. Nyt näyttäis siltä, että tässä raskaudessa masu ponnataa paljon aikaisemmin esille... Minä haluaisin kuitenkin kertoa töissä tästä raskaudesta vasta rv 12 jälkeen, toivotaan ettei ihan hirvittävästi masu kasvais siihen mennessä :)
 
Huomenta kaikille :flower: Mukavaa, kun täältä saa tukea. Jotenkin eilen oli niin piinaavaa, vaikka yhtä aikaa kuitenkin tuntu että kaikki ok.

Ei ole yhtään vuodellut sitten sen eilisen hetken. Se oli tosiaan ruskeaa ja pari pientä länttiä oli housuissa, siis ihan varmaan 1mmx1xmm tai pienempiä jopa. Ja paperiin tuli ihan vähän jotain valkovuodon mukana. Nyt ei kuitenkaan mitään, oikeen pistin valkoset pökät yöksi että näen tilanteen :saint: Soitin tässä aamulla Mehiläiseen ja varasin ajan. He suosittelivat että rv7 eteenpäin. Ja sanoi, että voivat ottaa mutta oli vasta huomiselle aikoja. Ja minä näin hätylinä en enää huomenna ehdi enkä hyödy siitä silleen, kun mietin noita äitienpäivä kortteja. Joten hän varmaan ihmetteli, kun varasin ajan vasta sitten reilusti johonkin 8+3 olikohan..eli vajaa pari viikkoa. Mutta haluan mun synttäreiden lähelleni tuon sitten, kun en kerta nyt pääse heti. Ja on tuo stressi loppunut, kun ei sen enempää tullut.

Mites meinaatte äitienpäivän? Meinaako joku kertoa? Mulla ois tässä klo 15:50 asti aikaa miettiä, että tiputanko nuo kirjekuoret tommosenaan vai otanko pois vielä ne kertomiskortit joukosta :D Tekis jotenkin mieli jo kertoa, kuitenki jos km tulee niin näillehän se tulis joka tapauksessa kerrottua. Mutta käytännössä kyse ois siis vanhemmista, appivanhemmista ja sitten mun veljestä sekä varmaan miehen siskollekkin niin ei jää kukaan läheinen ulos. Muille sitten vasta kun on ne rv 12 hommat tehty, mitä ne nyt olikaan..kunnallinen ultra ja veriseula ja mitä siinä nyt olikaan kun en ole käynyt vielä ekaa neuvolaa :D Mulla on se eka neuvola ja sitten siitä kaks päivää on tuo varhaisultra. Että tulee jännä viikko tuossa toukokuun puolen välin jälkeen =)

Tuosta masun kasvamisesta. Musta tuntuu, että tuo kohdunalue on kasvanut..en tiedä onko se mahollista. Mutta jos ei kasvanut, niin turvonnut alue on joka tapauksessa. Samoin koko navan alapuoli on turvonnut ja vielä ihan napin kohdalta tietysti. Välillä mulla on niin turvonnu, että huomasin työvaatteistakin näkyvän jos osaa katsoa ja muistaa aiemman masun. Mulla on sentääs vielä löysä se työvaate. Jotenkin hassua tämä turvottelu, voin vaan kuvitella että mitenhän sitä sitten joskus turpoaa jos tämä menee hyvin ja tulee joskus toinenkin raskaus.

Tein tänä aamuna vielä raskaustestin, mulla on vieläki yks liuska näemmä tuolla kaapissa! Eihän tuosta mtiään hyötyä ole, kun ne hormonit pysyy ylhäällä jonkun aikaa tapahtu mitä tapahtu. Mutta tuli hyvä mieli, kun tuli heti tosi paksu viiva ennen koko kontrollia ja vahvempi kuin nuo aikasemmat taas. Meillä muuten mies kysy tossa toissapäivänä saunassa, että miten me ne seuraavat lapset sitten? :LOL: Halus "aikatauluja" kysellä. Mua vähän nauratti, että katotaanko tää yks ensin..tiedä mikä hurja koliikki+allergiatapaus siellä mun geeneillä ja tuurilla tulee -toivottavasti tulee jokin kuitenkin! :heart:

Onnittelut hyvistä varhaisultrakuulumisista! Oli useampi käynyt. Tässä omaa varhaisultraa odotellessa mukava lukea muiden kokemuksia. Jännä kun soittelin, niin yhdessä paikassa ottavat vasta rv8+ varhaisultraan. Nuo neuvolatkin oli, että mulle se nainen sanoi että ottavat yleensä 8+ ekalle käynnille. Ei muuten ollut ihan läpihuutojuttu, kun soitin kolme viikkoa etukäteen sillon. Niin oli vaan yksi aika. Että ei noita mahottomasti ole, varmaan näin kevään myötä raskaanaolijoitakin alkaa olemaan =)

Nyt tulee kyllä kamala romaani täältä, mutta oon varmaan sen verran helpottunut tähän tilanteeseen että tulee purettua :D Mulla on pahoinvointia nykyään aamuisin, se helpottaa jos ehdin tunnin sisään syödä utta jää sitten päälle kuitenkin semmonen öklötys. Se on vähän semmonen, että koska vana voi tulla jos saa jonku kimmokkeen. Joten töissä on ollu hankaluuksia kun on potilaiden aamutoimihommia :$ Nämä rannekkeet auttaa sitten näin kotosalla ollessa, että yleensä pidän näitä aamun ja otan sit työpäiväksi pois. Mites noissa rannekkeissa, mikä kohta se teillä on? Oon ite katellut, etten laita verisuonten päälle kun mulla ne näkyy selkeästi. Sitten mietin ,että pitäsköhän se just olla..mutta tuntuis jotenkin huonolta että tollanen möllykkä painaa suonta. Noh, ainakin jos nää auttaa niin kai ne oikeella kohalla on :LOL: Tai sitten tää on vaan mielenhuiputuksia, sama se.

-metsis 6+4
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Esikoista odottelen, ja eilen kävin neuvolassa. On sen verran luottoa nyt raskauden jatkumiseen, että voisin tänne ilmoittautua. Laskettu aika on nyt 11.12. Oireita ei ole kamalasti ollut, huonoa oloa ja väsymystä vain. Ja nekin jo parempia tällä viikolla.
Päätettiin, että ei mennä niskapoimu-ultraan, mutta onneksi kuitenkin päästään julkisella puolella ultraan kurkkaamaan, onko siellä oikeasti joku. Se on kuitenkin vasta vajaan kolmen viikon kuluttua.

donter 8+5
 
Tervetuloa Donter!

Mä kävin tänään omalla lääkärillä,jolla on paremmat ultralaitteet. Se ei nähnyt mitään hematoomaa,vaan osa istukkaa on kohdunsuun päällä. Parin viikon päästä nt-ultrassa sitten tarkistetaan asia. *huoh* Tietää ongelmia loppuraskauteen,jos se istukka ei nouse... :/
 
Tervetuloa donter :wave:

...täällä sinnitellään pahoinvoinnin kanssa. Juttelin kätilön kanssa ja sovittiin että aamulla meen verikokeisiin ja sitten mahdollisesti osastolle tiputukseen :ashamed:
Kumpa edes jotain pysyis sisällä niin voisin jäädä kotiin..
Varhaisultran sain aikaistettua niin että se on 11.5..oli ensimmäinen vapaa aika tän seudun kaikissa lääkärikeskuksissa..
 
Moi!

Avandia: hassua, miten eri käytäntöjä on samalla paikkakunnalla :) Mulla on neuvolaan aika vasta huomenna 9+4, ja terkkari sanoi että toissynnyttäjille se on tohon aikaan :) Eri neuvola kuitenkin kuin sulla, mut sama paikkakunta..

Jaksamisia pahoinvoiville! Täällä väsymys on ainoa oire. Melkein toivoisin pientä pahoinvointia, jottei tarviis miettiä koko ajan, että onkohan kaikki kunnossa. Välillä tulee sellainen olo, että ei.. Kun ei se sykkeen näkyminenkään varhaisultrassa ole mikään tae siitä, että raskaus menis loppuun saakka.. No, vielä pitää 2-3 viikkoa elää jännityksessä ennen np-ultraa. :(
 
Huh, kylläpä stressaa. Kävin just viemässä ne postikortit postiin ja tulomatkalla olin ihan varma, että nyt tapahtuu jotain kun tuntu jotain kummallista housuissa. Kotona ryntäsin paniikissa vessaan, niin se oliki vaan valkovuotoa :headwall:

Olispa koko päivä vapaata tänään, niin sais ihan rentoutua eikä tarttis mitään fyysistä tehdä töiden puolesta. Varmaan tekis ihan hyvää, kun tuo koirien kanssa kävelykin nipisteli vähäsen. Voihan se olla, että siellä nyt kovasti tapahtuu jotakin. Miten se on, siirtyykö se istukka jossain vaiheessa vähän ylemmäs vai mitä oikein tapahtuu? Bamselle ainakin toivotaan näin :flower:

Annimanni, onhan se kivaa olla kotona, varsinkin kkun sairaalasta saa sitten hyvällä tuurilla just jonkun noroviruksen B) Mutta toisaalta se oksetus-janotusolo on ihan kamala, jos mikään ei pysy sisällä. Että kyllä itekki mietin tossa oksennustaudissa kun olin, että olisin varmaan tarttennu jo jotain apuja siihen. Tippa olis ollu kiva -kotona B)

-metsis 6+4

p.s. voi persaus..laitoin vahingossa väärän lasketun ajan noihin kortteihin, voi minua! :LOL: noh, kuhan on jotain sinne päin.. :wave:
 
Täällä rv9+6 omien laskujen mukaan. Nt-ultra 9 päivän päästä. SEulassa olin maanantaina ja ens maanantaina sokerirasitukseen. Päivät matelee ja olin tossa jo välillä jännittämättäkin mut aina välillä pelko nostaa päätään. Yritän kuitenkin olla mahdollisimman vähällä stressaamisella (niin kuin se jotenkin olisi mahdollista ;) ). Tarttis saada ajatukset johonkin ihan muuhun. Viimeksi olin ultrassa jotain rv8+3 jolloin kaikki oli niin kuin pitääkin. Taas mielessä polttelee et pitäiskö mennä yksityisellle taas vähän kurkkaamaan missä mennään. olen siis käynyt ultrassa jo kolme kertaa, että rahaa palaa :ashamed: .
 
Ar-ultra onnellisesti ohi ja siellä pieni sydän pompotti hurjaa vauhtia :heart: Mittaa pikkuisella oli 11,2 mm ja ultran mukaan nyt on rv 7+2 eli ihan samoissa lukemissa mennään kuin mitä itsekin olin laskeskellut.

Huh, kylläpä helpotti :D
 
Anve, en imetä. Eli ihan soseilla ja korvikkeilla täällä elellään..

Mies on viikon lomalla ja menivät juuri päikkäreille pojan kanssa ja mä sain hetken omaa aikaa. Aivan ihanaa! Ei se vaan ole sama, kun joutuu korvat höröllä kuulostelemaan heräileekö toinen. Varsinkin kun toi meidän pikkumies on niin huono päikkärinukkuja..2-3 kertaa päivässä 30 min on yleisimmät. Joskus saattaa tunninkin puksuttaa kerran päivässä. Mutta nukkuukin sitten yöt tosi hienosti (19-8:00 kahdella nopealla heräämisellä).

Just laittelin töihin sähköpostia ja kyselin, että pitääkö mun palata välillä töihin hoitovapaalta, että saan taas 3kk palkan äitiysloman alkuun. Mulla on aikamoinen liuta lomia käyttämättä, joita pitää sitten sirotella jotenkin järkevästi elo- marraskuun väliselle ajalle ja ehkä säästää jotain myöhemmäksikin.

Me ollaan miehen kanssa kerrottu tulokkaasta jo perheille ja lähimmille ystäville. Mies on lisäksi kertonut työpaikallaa ja mä olen kertonut mun lähimmälle työkaverille, että tietää alkaa hissukseen kosiskelemaan mun äippätuuraajaa "jatkoajalle".

Joku täällä kirjoitteli istukan sijainnista. Mulla oli vuosi sitten nt-ultrassa istukka kohdunsuun päällä, mutta rakenneultrassa oli jo siirtynyt hienosti taakse ja ylös.

Kuinka monella kuuluu kunnallisiin palveluihin useampikin ultra (siis normaaliraskaudessa) kuin nt- ja rakenneultrat?

Täällä oli varmaan jo juteltu äitiyspakkauksestakin..Lapsimessuilla kävin sitä hipelöimässä ja tykkäsin kyllä enemmän kuin viime vuotisesta, mutta tuskinpa otetaan tälle lapselle sitä. Vaatteista käyttöön päätyivät vain bodyt ja puolipotkarit ja se yöpuku oli kyllä meidän lemppari. Ja se talvipukukin oli koko talven liian iso, vaikka meidän jätkä ei mikään ihan mini olekaan.

No niin, miekkoset heräsivät. Eipä tässä pojan päikkäreiden aikaan siis ihan hirmuisia ehdi ;)
 
Meille olisi tulossa joululahja =) Kuukautisten mukaan LA 24.12. Olen 28v. ja kolmas lapsi tulossa. Ennestään on kaksi poikaa 11/04 ja 10/09 ja toivottavasti synnäri olisi Salon aluesairaala. Mutta jollei sinne ehditä niin sitten TYKS (edellinen synnytyksen kesto alle kolme tuntia). Mitään raskausoireita ei ole, ainakaan vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinukka83:
Tietääkö kukaan millä viikolla ne verikokeet niitä seuloja varten otetaan??? :whistle:

Eilen sain sikiöseluonta -esitteen neuvolasta ja siinä lukee, että verikokeet otetaan viikoilla 8-11. Neukkarin täti oli tosin nämä viikot viivannu yli ja laittanu tilalle viikot 9-11+6
 
no mihin hittoon ne mun tekstit nyt hävis :kieh:

Pikaisesti uudestaan jotain... tervetuloa uusille :flower:
Kanelikukka meillä vähän samanlainen tilanne.. ultrassa rv 6+4 näkyi yksi syke ja toinen "kupla"... lääkäri meinas että toinen olisi yrittänyt mukaan mutta jäänyt matkasta.. voiko tuo sitten vaan surkastua tuonne kohtuun vai pitäskö olla vuotojakin...?
Oon kuitenkin ymmärtänyt että vielä voi toinenkin syke ilmaantua myöhemmässä ultrassa :whistle: kivaa jännitystä :heart:

rv 7+3 :heart:
 
Ultrista: Lurde, täällä ainakin saa nuo kaksi, jos osallistuu seulontoihin. Mutta olin positiivisesti yllättynyt, että ultraan pääsee ensimmäisellä kolmanneksella vaikka ei haluaisikaan seulontaan osallistua. Tarkistavat kuulemma lasketun ajan ja sikiöiden määrän kaikilta niin haluavilta. Sit rakenneultran aikaan ei pääse enää osallistumaan, jos ei halua että rakenteita katsotaan (mutta siihen ajateltiin mennä kuitenkin). Tää saattaa hyvin olla yleinen käytäntö, mulle vaan on kaikki uutta :)
 
Tervetuloa vielä mukaan tulleille =)

Täällä turvotusta, väsymystä ja herkistelyä... Tuntuu että tissitkin painaa 15kg/kpl.. Koulussa tentit painaa päälle ja kirjallisia tehtäviä pitäis vielä vääntää, deadline huomenna :'(

Mutta mukavaa on että saan miehen 9kk:n keikkakomennukselta maailmalta vkonloppuna kokonaan kotiin. Todistetusti on siis välillä kotona lomaillut :LOL: Pääsee vihdoin yhdessä odotuksen makuun vaikka onkin kovasti kuulumisia, vointeja kysellyt koko ajan. Silti ihanaa kun toinen on ihan fyysisesti läsnä, etenkin kun mieliala on välillä niin turkasen herkillä.

Pari vkoa kun vielä heilahtais niin vois vähän huokaista riskiajan suhteen. Oon aika varovaisesti ihmisille kertonut. Omasta suvusta ainoastaan mun sisko tietää. Ja parille kaverille oon kertonut. Omille vanhemmille pitäis kertoa jossain vaiheessa, mutta oman äidin suhtautuminen vähän jännittää, hän kun on aikoja sitten tehnyt selväksi ettei "yhtään lapsenlasta enää hoida" vaikkei meistä neljästä sisaruksesta kukaan muu ole lapsia tehnyt kuin minä nuo kaksi pojanviikaria. Eikä niitä liiemmin ole tarvinut hoitaa.. Ihmeellisiä on ihmisten ajatusmaailmat, mutta onneksi täällä ei tarvi enää tässä vaiheessa elämää omia vanhempia siinä suhteessa miellyttää, mutta masentaahan se jos oma äiti vetää herneen nenään kun on vauva tulossa..

Että semmosilla fiiliksillä täällä. Iloista odotusta jokaiselle.

Piianen&Mökönen 10+1
 
lapintaika: Kiitos informaatiosta. =) Mulla nyt ei edellisestä odotuksesta ole etes kovin kauan mutta jotenki se tuo kaikki tieto katoaa pääkopasta... :D

En oo tainnu paljo itestäni taustoja kertoa. Tässäpä siis hiukan... :D Eli miehen kans on oltu yhessä vuojesta 2006. Kihloihin mentiin 2007, puolenvuojen seurustelun jälkeen. :D Esikoinen synty sit 2008 kesäkuussa ja omatalo ostettiin 2008 heinäkuussa, ja häitä vietettiin kesäkuussa 2009. Vauhilla on menty mut mitäs sen väliä. :LOL: Lisäksi perheeseen kuuluu tytön kans samanikäinen labbis koira, eli kohta 2 vuotta molemmat. Molemmat ollan töissä käyviä ja mies tekee tosiaan reissuhommia, elikkäs on viikonloput kotona. Siinäkait se kaikki tiivistettynä. :D

Mulla kans mielialat heittää häränpyllyä, välillä sitä on ku seittemännessä taivaassa ja välillä taas kaikki itkettää... Se on tätä normaalia raskautta. :whistle: Joku tuolla aikasemmin tais mainita että tahtoo maha olla välillä vähä sekasin, niin täällä on kyllä ihan samoja oireita, ja se ei musta oo ollenkaan kivaa. Tuntuu välillä ettei mitään taho uskaltaa syyä... :ashamed:

Mutta nyt heittäydyn hääohjelman pariin. Leppoisaa iltaa kaikille masunkasvattajille... ;)
 
donter: meil menee kans nuin.. kumpasestakin oon käyny ns np-ultrassa vaikka emme ole osallistuneet seulontoihin. On se ihan mukava saaha tietää että kaikki on päällisinpuolin hyvin. No sit rakenneultrassa on katottu tarkemmin rakenteita. Ite oisin viimeks halunnu kysyä sukupuolta, mutta mies ei antanu.

Tääl pukkaa räkistä päälle.. isäntä makkaa sängynpohjalla kuumeessa ja uikuttaa (niin ku niillä nyt on tapana) eipä tässä paljo äitin auta muuta ku jaksaa. 2v kokeilee mun hermoja minkä kerkeää.. uhkasin jo että lähen ite kortistoon ja hommaan sieltä jonku pitkähermosemman tilalle!
 
Huomenta kaikille :flower:

Mulla ei selkeesti ole tämä ruskea valkovuoto loppunut, housuihin asti ei tule. Eilen tuli illalla, palkkatöiden jälkeen (ja oli vielä semmosta oikein fyysistä). Sillon ekan kerran kun toissapäivänä tuli jopa housuun ne pari pientä länttiä sitä ruskeaa, niin olin ollut tossa työharjottelussa koko pv. Että liittyskö vähän tuohon fyysisyyteen, voihan se olla että siellä paikat venyy ja paukkuu tai sikiö porautuu paremmin kii..toivon näin. Kuitenkin tänä aamuna kans tuli, paperiin siis vaan näkyy valkovuodon seassa semmosta haaleanruskeaa ja sitä on siis vaan yhteen pyyhkäsyyn (sori näin selkeät yksityiskohdat). En oikeen tiiä sitten mitä ajatella tästä, kun kirkasta ei tule ja tuotakin noin vähän. Mietin, että voiko olla noita menkka-ajankohtiakin mutta en tiedä onko suoranaisesti ihan kuitenkaan. Olisko jotain viikko ennen, miten muuten ois. Mites teillä, joilla on ollut alkuraskaudessa tommosta vähäistä ruskeaa vuotoa (tai mitä tahansa), niin onko ne ollut menkkojen kohalla tai mistä johtunut? Mietin vaan sitä, että kun se vähän tuntuu usein liiittyvän tohon fyysiseen aherrukseen, niin oisko että sielä tapahtuu jotain kohdun venymistä ja vanumista tai jotain tämmöstä..toisaalta ei kait siitä verta tule? Noh, kuhan loppuis. Joka tapauksessa en oo oikein allapäin, mutta en ihan niin ilonenkaan kuin mitä nyt oon ollu. Sitten vielä kun haluaisin vapaapäivän, edes yhden, että saisin rauhassa ottaa vähän rennommin ja levätä. Mutta semmosta ei ole järjestymässä kuin varmaan puolentoista viikon päästä :headwall:

Meillä on kuitenkin nyt laitettu äitienpäiväkorttien mukana "vauvakortit" sitten kummankin vanhemmille ja sit myös sisarruksille laitettiin. Muille kerrotaan sitten kun on eka kunnallisultra ohi. Mutta jotenkin tuntuu ihan hyvältä kertoa, kun varsinkin omalta äidiltä tuntuis että kaipais vähän tukea ja että miten hänellä on raskaudet menneet. On hän kuitenkin mun sydänystävä :heart:

Ja sain miehen pehmitettyä ja haetaan kolmiota tässä :heart: Meillä ihan tähänkin mahtuis koko perhe, mutta on sen verran ahdasta keittiössä ym, että kumpikin on sitä mieltä että nyt tarvitaan tilaa. Ollaan vaan niin nirsoja ton hakemuksen kanssa, ettei varmaan ikinä saada sitä :D Kuitenkin oon mielissäni, koska uusi asunto merkkaa uutta isoa sohvaa ja ruokapöytää ja muuta että saan täällä haaveilla ja mielessäni sisustaa :LOL:

Oliko se Satuhäiden goottipariskunta vielä yhdessä? Me katottiin vaan osa ja oli kiva huomata, että kaikki oli yhdessä vielä :heart: Alusta jäi semmoset 20 min katsomatta.

Piianen, no senkus teette niin että ette anna lapsia hoitoon äidillesi jos hänestä tuntuu ettei se lastenhoito ihan kiinnosta. Onhan sitä tosiaan naisia, jotka on sitä mieltä että omat lapset on jo hoidettu. Kai sekin näkemys pitää hyväksyä =) Meillä olisi äiti tosi innokkaana, tiedän sen, mutta välimatkaa on muutama sata kilsaa..harmittaa vähän.

Tervetuloa uusille :flower:

-metsis 6+5
 
metsätähtönen kiva äitien päivä yllätys sulla :heart: :heart: oletko vuodosta neuvolaan soittanau ??? Meilläpäin tutkitaan kaikki vuodot....... Katsoin eilen satuhäät ja kaikki oli yhdessa :heart: :heart: :heart: Mutta pieni mahdollisuus että yks hääpari kerkes mennä ennen ku sain tv:een päälle... ja olisko ollu sit se goottipariskunta ku sellasta en muista nähneeni...

Vitsit tätä kuvottavaa oloa :$ Likasta minulla ei tällästä ollut...
 

Yhteistyössä