***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
äh, piti niin kommentoida kaikkea mutta en jaksakkaan... :ashamed: selkä taas vähän reistaa ja lapset kiukuttelee...
Oireina täälä siis toi hemmetin selkävaiva, huonoa oloa aaltoillen, jatkuva väsymys ja hirmusen kylmä. Lämpimät ruoat ei oikein meinaa maistua, kirsikkatomaatit on parasta mitä nyt tiedän :p

Ei osallistuta veriseuloihin ollenkaan. Päätös tehtiin v-loppuna.

rv 7+1 :heart:
 
heipähei..
täällä kanssa mennään melko oireettomana,ainut paha kiusa on tuo ihan järjetön väsymys. päivittäinen ja en varmaan oikeasti ole elämäni aikana kokenut. lamauttava väsymys ja melkein sen takia meinaa itku tulla pävittäin.
jännitän tässä myös tulevaa ultraa että monta siellä on =)
neuvolan ultrassa kun näkyi kolme kertaa kaksi epämääräistä möykkyä tietyssä asennossa.. ( aivan kun kahden sikiön päät). hetken sitä sauvaa heilutettua tuli ainakin yksi sikiö siihen hienosti ja sydän sykki =) :D nyt sit en jaksais odottaa että oliko se möykky vaan laitteen omituinen asento vai toinen pikkuinen mut mietityttää jäi kun kolme kertaa siis näkyi :heart: :heart:
sen ultran siis teki henkilö kuka ei ennen ole tehnyt eikä saanut koulutusta alkuraskauden ultraan =)
 
Lurde imetätkö vielä? meil on alettu nyt viimesen 3vk sisään maistella kiinteitä, mut muuten mennään tissimaidolla. Illalla annan n. 100ml velliä pullosta. Oon aatellu imettää niin pitkälle ku tuntuu hyvältä, mut tavote ois että sinne asti ku neiti täyttää 6kk, jos vain maito riittää. Huolestuttavasti on nyt vähentyny. Tietty seki tekee et ku oon nyt raskaana ja taas ku tyttö saanu kiinteitä
 
Huomenta!
Saas nähdä joudunko jättämään tän pinon :'(
Eilen illalla alkoi ruskea tuhru vuoto... Ja yllättäen kaikki oireet tuntuu kadonneen. Mulla on aamupäivällä lääkäri niin sit selviää kohtalo. Nyt pitäis olla jo viikkoja 9+ Ja pari viikkoa sitten näkyi vielä vahva syke ja hyvin kasvanut alkio. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
oonalle ja bamselle iso iso hali että kaikki menee vielä parhainpäin! voimia teille!! :hug:

mulla on ensviikon maanantaina eka neuvolakäynti.. meillä on nevola tädillä omassa huoneessa ultra, jnoten joka kerta voidaan ultrata jos haluaa :D ihan kiva jos vähääkään epäilyttää että joku on hätänä niin voidaan katsoa ultralla!

joku kysyi mikä koiranpentu meillä on niin jämptlanninpystykorva-pentu ikää 8viikoa :heart: on se vaan niin ihana pikkuinen =)

tulipahan taas pikakirjoitus vaan pakko mennä..MOI!
 
Hei,

Kiitos Memmulle ja Minnihiirelle vastauksista. Tuli parempi mieli, en ookkaan niin tyhmä :)

Keffeli Täällä sama kirsikkatomaatit (tai miniluumutomaatit) on melkein ainoa mitä oikeesti tekee mieli syödä. Mulla ei nyt niinkään pahoinvoinnista johdu, vaan tästä järjettömästä turvotuksesta. Ainut hetki on aamulla kun vatsa tuntuu normaalilta, riittää pelkkä vesilasi ja johan turvotus alkaa.

Bamse Hui, koita pärjätä. Toivotaan että kyseessä on ihan hyvänlaatuinen vuoto. :hug:
 
Bamselle voimia, toivotaan että kaikki ois kuitenki hyvin!!! :heart: :hug:

Täällä vaivaa sellanen maata kaatava väsymys ettei aivan tosikaan. :ashamed: Mä voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua... |O Tuntuu kertakaikkiaan siltä ettei jaksa mitään...ja huomenna olis luvassa vielä reilu 12 tuntia töitä...Saas nähä miten sen hukin jaksaa tehä...

Mulla kans mahaa turvottaa ihan hirmusesti. Aamulla on suht normaali olo, mutta tunti tunnilta sitä turpoo enempi ja illalla olo on jo aika turvonnut, housunnapit on kovilla... :LOL: Menkkamainen jomottelu ja vihlonta jatkuu mahassa. Tuntuu ettei mikään olotila oo hyvä. Jos ei oo mitään kipuja/oireita ni pelottaa et jokin on vialla, mut sit taas jos on niitä oireita/kipuja niin pelottaa taas että jokin on vialla... :eek: Toisin sanoen tässä vaiheessa raskautta tuntuu ettei mikään ole hyvä...ihanaa ja helppoa tämä alkuraskaus :D

Eikait se auta ku rueta lapsi pukemaan ja viiä päiväkotiin ja itse suunnata töihin...
Ihanaa päivää kaikille masunkasvattajille! :heart:

liinukka83 ja masukki
 
Hali Bamselle! :hug: Pidetään peukkuja!

Tää lähtee kohta pojan kans neuvolaan. Jospa mä siellä kerron jo tästä raskaudesta. Muuten ois eka neuvola 2 viikon päästä.

Mua alkoi jännittämään, että onkohan mun polttarit tulevana perjantaina... :) Kaasoille piti jo kertoa masuasukista, että osaavat miettiä polttariohjelman sen mukaan. :) Häät on on 12.6.

Mandy ja Elmeri 5+6?
 
Huh,oli siellä ainakin kaveri elossa :heart:
Tarkkaa syytä vuodolle ei löytynyt,lääkäri arveli sen olevan harmitonta ja tulevan pienestä hematoomasta joka on kohdunsuulla. Osa istukkaakin on vielä kohdunsuulla ja siitäkin se saattaa johtua. Pitää tarkkailla tilannetta. Huomenna meen toiselle lääkäriasemalle,kun niillä on paremmat laitteet.
 
Bamse: Ompa mukava kuulla, että kaikki on ok! :heart: =)

Mua kans väsyttää niin paljon, että tänään jo itkin sen takia. Ärsyttää, kun on kokoajan jotain velvoitteita eikä saa levähtää!! :kieh: Pitää vaan jotenkin yrittää sinnitellä hereillä.. Turvotus on kyllä kans huomattavaa, mut kestäisin vaikka kaksinkertaisen turvotuksen, jos ei olis tätä kaameaa väsyä..

minime ja ihme 7+5 :heart:
 
Hei, pitkästä aikaa! :wave:
Olen käynyt, kyllä lukemassa näitä juttuja, mutta kun aloitan kirjoittaa, niin poitsu keksii jotain, millä saa äipän huomion itseensä. Nyt nukutaan päikkäreitä, niin ehkä jotain ehdin kirjoitella.
Meillä oli eka neuvola tänään ja me oltinn koko perhe sitten siellä. Lippusia täyteltiin yms. Aamu oli kyllä tuskainen kun piti sinne saakka pidätellä sitä pissaa, et saivat otettua sen 4h pissan.
Juteltiin myös esikoisen synnytyksestä ( joka oli aika kamala kokemus), ja terkka päätti, että mulle kannattaisi tehdä synnytystapa-arvio sit siellä lopussa. Mun täytyy varmaan siitä vielä puhua, että jos mä pääsisin vielä pelkopolillekin, kun tuo synntys kauhistuttaa ja maha menee sekaisin pelkästä ajatuksestakin. Nytkin kun kirjoitan tätä ni kädet melkein rupee tärrää. :(

No seuraava aika olisi kahden viikon päästä lääkärille, joka siis myös kuulemma useimmiten ultraa, kun laitteet on. Tosi kiva, kun ajattelin, että vois käydä yksityisellä ,jos eka ultra ois vasta np-ultra.
Meillä vahtuu sitten kesällä terkkakin, kun nykyinen jää äityislomalle. Toivottavasti uusi olisi yhtä mukava kuin tämä nykyinen.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, mutta mies varmaan tänään kertoo pomolleen, niin pääsee paremmin noille neuvola käynneille mukaan. Mites teillä muilla, käykö miehet teidän kanssa tuolla neuvolassa?

Bamse Onneksi kaikki hyvin! :hug:
Oona :hug: Täällä pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, jotta pikkukaveri olisi voimissaan menossa mukana!

Ikäerosta. Meille tulee ikäeroa tämän esikoisen välille 1v7kk . Tuntuu tosi pieneltä tuo ikäero.
Ja veriseuloista. Enköhän mä ne ota.
 
Täällä pikku hiljaa rupee elämä taas voittaa vaikka tietty vielki se km kummittelee mielessä ja meil ois tullu kaksoset jos kaikki ois menny hyvin,mut pikkuset ei sit jaksaneetkaan kuin viikoille 8+0 olla mukana matkassa :'(
 
bamse täälä ollaan hyvin iloisia hyvästä uutisesta :heart:

taaperotx5 :hug:

Mitenköhän mä pärjään sen aamun ku täytyis neuvolas vasta pissata. Nykyään jo muutenki käyn yöllä tai sit aamulla heti pissalla. Nyt täytyis eka viedä likka mummulaan ja sitä rataa :whistle:

toivoo et sais ekasta neuvolasta ylimääräsen ultra ajan että tiedettäis kuinka pitkällä mennään ja kuulis ne sydän äänet :heart:
 
annimanni iskikö paha olo vai muu heikotus?? sillä vaan kyselen ku ite pitäis mennä huomen töihin, enkä kauheen luottavaisin mielin ole..oon nyt 4 päivää vaan maannu kotona ja nukkunu, koska tää väsymys ei hellitä yhtään

Bamse hyvä et kaikki oli kunnossa =)

fanttomi & tonttu 6+6
 
ylläripylläri
Bamse, hyvä että kaikki oli kunnossa :)

Kaikille pahoinvoiville jaksamiset huonon olon kanssa!!!

Mulla itellä on ihan skitso olo kun ei oo MITÄÄN... ei yhtään mitään oireita. No joo, molemmat aikaisemmatkin raskaudet on alkaneet näin, mutta silti :D Rintavarustus on kyllä vähän täydentynyt ja väsyttää ja turvottaa, mutta siinä se sitten onkin. Syön ku hevonen ja muutenkin olotila ihan normaali. Ja tuplaärsytyksen tuo kun ei oo varaa mennä alkuraskauden ultraan.

ylläripylläri & velmu 7+0
 
Bamse Hienoa, että kaikki olikin hyvin! :heart:

Mun masu alkoi pönöttää eilen illalla. Ajattelin sen olevan iltaturvotusta. No nyt se näyttää (omasta mielestä) vieläkin isommalle. Navan asento on muuttunut kahdessa päivässä. Siitä sen huomaa parhaiten. Kuinkahan isoksi masu kasvaa näin toisessa raskaudessa tai kuinka äkkiä? Mun pitäis mahtua 5,5 viikon päästä hääpukuun. Kääks!

Mites muiden masut?

Mun kaveri on nyt synnärillä. :heart: Jännittää...

Mandy 5+6
 
Bamse, kiva kuulla että kaikki on hyvin :heart:

Mulla on kans ikävä kyllä tullut pari pikkuriikkistä tuhrulänttiä housuun, not nice. Ja paperiin oli ihan vähän tullu, mutta on tosi minimaalista. Saa nähdä mihin johtaa, en ole oikein vielä ajatellut juuta tai jaata..karkkia kävin kyllä ostamassa jo kun en tienny mitä hittoa tekis :D Jännittää kyllä. Mies taas sano, että mitä sää tommosia pikkujuttuja säikyt. Mutta toisaalta oon jo väkerrelly äitienpäiväkorttien mukaan semmoset toiset lisäkortit, kun meillä mies niin haluais äitienpäiväksi kertoa uutiset..eli postiinhan ne pitäis laittaa jo huomenna. En tiedä uskallanko sittenkään.

NÄkysköhän varhaisultrassa mitään vielä? Huomenna ois 6+4.

Ja töissä oon tainnut jäädä mun ohjaajalle kiinni, kun se jo pari kertaa heitti läppää että "jos ootki raskaana". Voi apuva B) Mulla teki tosi huonoa tänään töissä, että piti ihan pokerina yrittää olla vaikka laatta meinas koko ajan lentää. Ihan hirveää. Selkeästi väsymys ja sitten huono ruokahalu tekee tota oksetusta mulla. RAnnekkeet auttais, mutta niitä ei voi töissä pitää. Puh. Toivottavasti en nyt kärsi turhaan tästä pahoinvoinnista, vaan kaveri ois kyydissä :heart:

Mulle tuli mamaliciouksen masutuubit, tilasin nellysta ja harmitti että nyt oli uutuutena sinne just tullu sitä flexibeltiä. Olisin tilannu samalla..noh. Kätsyiltä vaikutti, melkee saa kaksinkerroin vielä laittaa tai rypyttää sitten kunnolla. Hyvä kun noista sais nyt vähän mallia, että jos itekki tekis. Vois vaikka alkuun tehä vähän lyhempiäki. En vaan oo oikeen käsityöihmisiä :D

Pitää lähteä lepäämään, jospa tämä homma tästä kuitenkin etenisi. Mulla on huomenna vp ihan kaiketsa ja ainn todellakin ottaa rennosti. Mukavaa loppuviikkoa muillekin! Jospa me kaikki saatais sitten ensi vuonna niitä äitienpäiväkortteja =)

-metsis 6+3
 
Kiitos kaikille! :hug:
Keskenmeno riski on edelleen olemassa,mutta sitä en pysty lääkärin mukaan itse aiheuttaa enkä estää. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä ettei syytä huoleen ole.

Metsis Suurin osa alkuraskauden niukasta vuodosta on harmitonta. Jos tulee kirkasta vuotoa ja kovia vatsakipuja,niin juttu on toinen.
Ainakin sykkeen pitäisi näkyä viikon 6 alussa. Toiv teilläkin on kaikki kunnossa! :hug:

Bamse
 
Metsis toivottavasti vuoto loppuu kokonaan!! Mä kävin just ma siel varhaisultrassa kun omien laskujen mukaan oli 6+3 ja syke kyl näky, mut kaveri oli tosiaan 6mm mittanen et pari päivää lisää ja ois nähny vähän paremmin. Eli jos oot menossa ultraan niin kyllä siellä pitäis näkyä kaveri ja syke =)

fanttomi & tonttu 6+6
 

Yhteistyössä