***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Aika tasaisesti täällä näyttää olevan sellaisia, joilla on oireita ja taas melko lailla oireettomia. Mulla on itellä kovin epätodellinen olo, kun ei tunnu paljon missään. Ei kyllä ollut esikoisestakaan kummemmin oireita, mutta sillon en oikeastaan tarkkaillut itseäni yhtä paljon.
Nyt on aika jo varattu alkuraskauden ultraan...vaikka kovasti pelottaakin, jos tuolla masussa ei ketään olekaan. Mä ajattelin alunperin et osaisin jotenkin rennommin ottaa tän toisen raskauden, mutta nähtävästi olin ihan väärässä.

babar 6+5
 
Alkuraskauden ultrasta kotiuduttu. Kaikki hyvin. Matalaenergiamiehen sydän sykki ja vastasi juuri niitä viikkoja mitä pitikin, eli tänään 7+0. Huonovointisuus pyyhkiytyi kerralla pois (sanoo hän ja kääntyy kohti pönttöä...) :D :D

- Onnellinen Siiri ja matalaenergiamies 7+0
 
Onnea Siiri! Kyllä se kummasti helpottaa,kun saa ominsilmin nähdä,että on siellä masussa elämää :heart:
Mulla tuli tänään kutsu np-ultraan ja iik se on jo heti parin viikon päästä (tai no 2,5 viikkoa) :D
 
Onnittelut Siiri Sisilikolle hyvistä ultrakuulumisista :)

Meillä lapsille tulee lähes tasan 2 vuotta ikäeroksi, se tuntuu ihan sopivalta.

Voi kiesus tätä pahoinvointia :headwall: Nyt tämä on jo ihan jatkuvaa, onneksi ei vieläkään ole tarvinnut oksentaa, mutta ei tämä kuvottava olokaan kovin kaksinen ole... Viikonloppuna huomasin, että kunhan touhuili koko ajan jotain, niin ei ollut ihan niin paha olo kuin paikallaan ollessaan. Jes, täytyy siis koko ajan olla liikeessä :) Pahus vaan, kun töissä joutuu suurimman osan päivästä istumaan työpöydän ääressä...
 
Kiva että odottajia tulee lisää! =)

Täällä välillä aivan kauheita pahoinvointipäiviä ja välillä (kuten tänään) lähes oireettomia. Ihmettelin neuvolassa kun jonkun aikaa jo tuntunut vatsalla sellanen tunne että on raskaana, mitä en muista edellisistä odotuksista (en muista niistä kyllä enää paljon muutakaan...) mutta on kuulemma ihan normal kun ei oo enää ensiodottaja, paikat siellä vatsassa löystynyt jne.

tajusin vasta yks päivä että pitäähän tää vaavi sitten synnyttääkin... apua. en oo mikään kamalan synnytyspelkoinen, mut kyllä se jo nyt vähän kauhistuttaa!

ihanaa odotusta kaikille :flower:

Piianen&Mökönen 9+5
 
Saimme raskauden alkuun clomifen -hoidoilla. Aiemman kohdunulkoisen raskauden kokeneena varhaisultraan menimme rv 6+3, jossa näkyi yksi alkio, sydämen syke näkyi pari kertaa. Edellisenä päivänä tuli hieman rusehtavaa valkovuotoa pyyhkiessä.
Saimme ajan uuteen ultraan rv 7+4, jossa ei sykettä näkynyt. Edellisenä iltana tuli kirkas verinen pieni läntti pyyhkiessä ja noin viitenä päivänä rasituksen jälkeen sitä samaa värjäytynyttä vuotoa.
Kävimme yksityisellä seuraavana päivänä, jossa paljastui kaksosraskaus, joista toinen jo kuihtumassa pois. Jäljellä olevasta ei näkynyt sykettä, mutta lääkärin mukaan normaaliin raskauteen viittaava ruskuaispussi näkyi.
Nyt meillä on seuraava aika, kun viikkoja pitäisi olla 8+ jotain. Tässä mietityttää nyt se, että kuinka suurella todennäköisyydellä olemme menettäneet molemmat, vai onko toinen mahdollisesti elossa vielä...

Kävin ultrassa kp12 ja siellä näkyi johtofolli, noin 15mm (muistaakseni) ja koko vastasi sitä, että se irtosi 3 päivää ultran jälkeen. Lisäksi ultrassa näkyi kaksi pienempää follia. Kummallisinta tässä on se, että kaksosraskauteni on kaksimunainen, joten onko niin, että ensin on hedelmöittynyt se johtofolli ja sen jälkeen jompi kumpi niistä pienemmistä? Eli teoriassa tämä kuivunut alkio voisi olla se vanhempi ja jäljellä oleva oletettua nuorempi, jos se olisi hedelmöittynyt myöhemmin.

Uutisen saimme torstaina ja tässä on nyt sitten itketty sitä monta päivää. Ollaan valmistauduttu siihen, että ollaan menetetty molemmat. Välissä toivo nostaa päätään, tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta menettää molemmat ja vielä sen viime kesän kohdunulkosen jälkeen.

Nyt sitten odotellaan perjantaita ja uutisia tulevasta. Henkisesti ollaan jo koetettu suunnata katseet tulevaan ja siihen, että melkein kaksi vuotta kestänyt yrittäminen nyt jatkuu taas.
 
Toivon Oona82:lle hyvä uutisia perjantaiks =)

Varhaisultrasta kotiuduttu. Omien laskujen mukaa ois tänään 6+3 mutta niitten laskurin mukaan 6+4 ja alkio vastasti 6+5 koko oli siis 6mm ja :heart: jumputti vimmatusti =) mennään nyt sit vaikka ton keskimmäisen rv arvion mukaan, koska monella on neuvolassa laskettu aika sit päivällä tullut taaksepäin. Kyllä nyt vähän mieltä helpotti =) Kävin sit viel ostamassa noi rannekkeet, josko niistä apua löytyis tähän oloon.

fanttomi & 6+4
 
Oona: ISO :hug:
liinukka83 : ihana saaha toinenkin OAS:n meniä.. onko sun esikoinenki syntyny siellä? meil on kumpanenki.. ja jos vain mahollista ni niin syntyy tämäki.

Minunki pitäs varmaan alkaa varaileen neuvolaan aikaa, mut en uskalla :ashamed: pelottaa mitä terkkari sanoo, ku edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa. Mut nyt ollu taas enempi mahakipua, ni kait se häätys käydä varmistuttaan et onko oikeassa paikassa.


 
Kiitos ylläripylläri uudesta pinosta! Mä en yhtään ehtinyt koneelle muutamaan päivään. Esikoinen ollu kipeänä ja kaikkea muutakin omaa vaivaa ja tietty wappu.

Tervetuloa uusille odottajille.

Oona ja Skydust :hug:

Odottelen kutsua np-ultraan, neuvolassa käytiin viime viikolla, eivät edes yrittäneet kokeilla sydänääniä näin aikaisessa vaiheessa. Eikös se ultra ole yleensä rv 12 tienoilla?

k&pikku-ruu täällä merkkailee 9+5 (10+0)

 
Heippa kaikille!

Oona, toivotaan parasta. En yhtään muista noita kaksosasioita, vaikka ihan vasta anatomian kirjaa tutkinkin. Jospa toinen voisi hyvin :hug:

Tytti, kyllä mulla on ystäviä jotka ovat huomanneet raskautensa vasta rv 12 ja toinen rv9. Että ei kaikilla tosiaankaan ole oireita.

Tervetuloa uusille :flower:

Huh, täällä nähty keskenmeno unessa. Oli jotenkin kamala, kun näytti että oli viiden kilometrin pituinen napanuora ja semmonen pikkupallo jonka sisällä näkyi sikiö ja sen silmät tosi isoina! Yritin siinä selittää sille sikiölle, joka oli vielä ulosteen keskellä, että nyt sinun matkaa päättyy B) Veikkaan, että on joku alitajuntainen pelko tuon noro-sairastelun jälkeen yhdistyny tuohon työharjotteluun :LOL: Ei jääny semmosta mielikuvaa, että ois jotenkin ollut pahaenteinen uni tai tämmöstä. Inha kuitenkin.

Nukun muutenkin tosi huonosti. Heräilen parit kerrat pissalle, sitten janottaa kans ja unetkin on semmosia sekavia. Ja usein semmosia, että ihan saattaa olla tukkakin märkä kun niin epämiellyttäviä.

Oisko tässä raskaudessa sekin monella, että ei tämä nyt niin erikoiselta loppupeleissä tunnu? Kun massu ei näy -paitsi jumalattomana turvotuksena mulla- ja sitten on tommosta pientä oiretta. Ja kun mulla ne oireet on repäsykipuja+menkkakipua, niin on sitä tullut mietittyä että kuinkahan pitkään nämä "menkat" jatkuu. Tuo on ikävä siinä mielessä, kun normisti vetäis särkylääkettä ja nyt ei viitti kun tietää mistä ne tulee. Mulla on kyllä nyt tosi positiivinen fiilis ollut, mutta nukkua pitää enemmän =)

Ihana aurinkoinen päivä ja koko päivä menny sisällä! Menehään se näinkin, mutta pitänee lähteä koirien kanssa ulkoilemaan. Mukavaa päivää kaikille! :heart:

-metsis 6+1
 
Ajattelinpas minäkin taas välillä kirjoitella, useasti seuraan tätä palstaa mutta olen pysynyt "taustahenkilön" roolissa...

Tämä on siis minun esimmäinen raskauteni neljän vuoden yrittämisen jälkeen ja toisella koeputkihoidolla saatiin tämä alkuun =) Nyt menossa 8+0 ja takana jo ensimmäinen neuvolakäynti sekä lapsettomuuspuolen varhaisultra viikko sitten. Ja aikoja jo varattu neuvolalääkärille, veri- ja pissakokeisiin sekä seulantaultraan. Kaikenlaista muistettavaa ja huomioitavaa tämä raskaanaoli teettääkin :) Mutta on tämä kyllä niin ihanaa vaikka samalla todella stressaavaa ja "pelottavaa". Kaikenlaisia tunteita ja pelkoja raskaus tuo pintaan ja jotenkin tämä alkuaika menee niin hitaasti kun odottaa vaan sitä toisen kolmanneksen alkammista ja "turvallisen rajan" toisella puolella olemista. Vaikka eihän sekään mitään takaa. :/

Mua huolettaa kovasti raskausoireet. Alkuun sitä tulkitsi jokaista nippaisua mahassa ja pelkäsi pahinta. Nyt kun niihin on tottunut niin mä olen alkanut pelkään päiviä jolloin ei tunnu mitään oireita!!!! Silloin pelkää että ei kaikki enää olekaan hyvin tuolla kohdussa. Onko teillä muilla raskausoireet vaihdellu tai ollu taukoja tai joitain oireita jäänyt jo pois ja tullut uusia tilalle?
Kyllä tämä on aika vainoharhaista hommaa tämä raskaana oleminen :( ja tuntuu että kun yhdestä pelosta/huolesta pääsee niin uusia tulee jo tilalle. Mutta päivä kerrallaan nautitaan näistä hetkistä ja yritetään luottaa tulevaan. Kaikki tapahtuu kuitenkin niinkuin on tarkoitettu, näin täytyy uskoa :saint:
 
Oona82: voin kuvitella miltä susta tuntuu. Mulla häikkää (tosin pientä ilmeisesti kun kaikki luomuraskauksia) myös "lisääntymisessä" ja ekassa raskaudessa alkoi toivo jo hiipua raskautumisen suhteen (nyt tärppäsi heti). Toivon kovasti että kaikki päättyy hyvin :hug:

Veriseuloista: sellaiseen olisi mahdollisuus mennä ainakin täällä. Aikooko joku mennä/olla menemättä? Mua vähän hirvittää ne väärät hälytykset niin mietin että kannattaako sinne edes mennä. Pitää miehen kanssa ihan perinpohjin kyllä keskustella, alustavasti on puhuttu että "otetaan mitä annetaan" (siis jos lapsi ei ihan terve olisikaan). Mutta jotenkin tuntuis hyvältä puhua enemmän että osaa sitten varautua jos kaikki ei olisikaan kunnossa. Mua ainakin helpottais "tieto" että lapsi pidetään jokatapauksessa...

*muoks*

Suunnitellusta sektiosta: Onko kellekään tehty? Miten sen saa ja missä vaiheessa kannattaa asia ottaa esille? Esikko syntyi kiireellisellä sellaisen synnytysyrityksen jälkeen että toista en halua kokea. Jos sektiota ei olisi tehty olisi henki lähtenyt varmaan molemmilta.
 
Oonalle ja Skydustille lämpöiset halaukset :hug:

Ylläripyllärille kiitokset uudesta pinosta :)

Tervetuloa kaikki uudet ja onnittelut plussasta :flower:

Täällä ei mitään uutta. Yövessailut ovat tulleet mukaan kuvioihin :( Tai kai se on myös oma vika kun illalla tulee juotua aika paljon. Hajuaisti on herkistynyt ja niin kuin kaikissa edellisissäkin raskauksissa niin tupakka haisee tosi pahalle ja varsinkin ihmiset, jotka polttavat sisällä tupakkaa. Myös jotku oikein rasvaiset hajut ällöttää..

Unelmahöttö ja kuutti 9+0 *poks*
 
Nallekarkki: Huh, heti helpotti kuulla että on muita oireet kadottaneita mutta silti kaikki on kunnossa. Hienoa =)
Mulla oli kans alkuun ihan tajuton väsymys ja nälkä, pahoinvointi oli kohtuullisen lievää. Lisäks oli kaikkea muuta mahdollista, mutta nyt olot tuntuu rauhottuneen. Mutta eiköhän tämä tästä kun vaan jaksaa uskoa :heart:
Juuri lueskelin Nallekarkki sun aiempia kirjoituksia ja hitto kun oli melkein kun mun päästäni nuo ajatukset ;) Tää raskaus on ollu niin toivottu ja niin tehty että välillä oikein ihmettelen että mistä mä saan epäileviä ajatuksia päähäni. Siis neljän vuoden tuskan jälkeen olin niin onnellinen positiivisesta testistä että tulee välillä niin syyllinen olo jos mielessä häivähtääkin epäilys että jos en sittenkään oikeasti ole valmis tai haluakaan lasta jne. Ja sitten kuvittelen että jos ajattelen jotain pahaa niin saan sen tapahtumaan pelkillä ajatuksillani... Outoa ja typerää mutta normaalia raskautta ja johtuu noista hormonimälleistä mitä meissä kehittyy! Että älä huoli, et todellakaan ole ainoa jolla on ristiriitaisia ajatuksia raskauteensa liittyen.

Veriseuloista sen verran että minä ja mun mieheni ei edes pohdittu muuta vaan oli alusta pitäen itsestään selvää että niihin osallistutaan. Mä haluan tietää senkin uhalla että olisi väärä hälytys. Sittenhän voi jatkotutkia jos siltä tuntuu ja katsotaan aiheelliseksi. Toki se on jokaisen oma valinta mutta itse hyvinkin vaikeasti vammaisia läheltä seuranneena tiedän kuinka rankkaa se on ja kyllä se on todellakin harkinnan paikka jos olisi suurempia mahdollisuuksia saada vammainen lapsi. Mutta se on vaan mun kantani.

Minulta myös Oonalle ja Skydustille halaukset ja myötätunnot :hug:

Niin ja ja mun synnäri tulee olemaan K-HKS, se näyttikin vielä puuttuvan listalta =)
 
olin tänään veriseulassa ja muissa verikokeissa laboratoriossa. Ehdottomasti menin ko. seulaan taaas vaikka kuopusta odottaessa jäinkin kiinni siinä ja riski downiin oli aika suuri mutta terve lapsi syntyi. Eli väärä hälytys oli. Nyt mulla ikää taas enemmän että on hyvin todennäköistä että kärähdän taas...ainoa asia mikä epäilyttää on keskenmenoriski siinä punktiossa. Viimeksi se meni kyllä hienosti.

Oona :hug: :hug: :hug: Toivottavasti kuitenkin siellä kohdussa on elämää :hug: , toivotaan niin!
 
oli aika kiva toi testi :D eka meni oikein että tyttö mut sit tää seuraava meinas et tyttö jos joulukuus ja poika jos tammikuus :D epäilen et tammikuus tää vasta syntyy et poika tulis :D hälle olis jo nimi :LOL:

Täälä nännien arkuus lisääntynyt. Vatsan ja alaselän juilinna tääläkin vaihdellut ja aina pelkää jos on liikaa tai liian vähä :D

oona82 iso :hug: , paljon onnea perjantaille :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
oli aika kiva toi testi :D eka meni oikein että tyttö mut sit tää seuraava meinas et tyttö jos joulukuus ja poika jos tammikuus :D epäilen et tammikuus tää vasta syntyy et poika tulis :D hälle olis jo nimi :LOL:

Täälä nännien arkuus lisääntynyt. Vatsan ja alaselän juilinna tääläkin vaihdellut ja aina pelkää jos on liikaa tai liian vähä :D

oona82 iso :hug: , paljon onnea perjantaille :heart: :heart: :heart:
:)
Memmu... siinä kiinalaisten taulukossa puhutaan hedelmöitysajasta!!! :hug:
 
Mutkin vois nyt lisätä listalle eli "fanttomi 23.12 K-HKS 1."
Kyl nää rannekkeet auttaa ainaki mun oloon..töissä en voi näitä pitää, eli saas nähä pystynkö töissä sitten olemaan..huomenna sen näkee..

fanttomi & 6+4
 

Yhteistyössä