***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Täytyypä siis ostaa magnesiumia ;) Viimeraskaudessa taisin syödä sitä suonenvetoon ja se kyllä auttaa!
Rytmihäiriöihin olen taipuvainen minäkin, eikä niitä ole minullakaan koskaan vakavasti lääkärissä otettu :/
Ja fanttomi mulla kans ollut syke nyt raskauden alusta lähtien lähes aina yli 100! Toivotaan että se tasaantuisi koska kyllähän tuollainen syke vaikuttaa olotilaankin!

Ylläripylläri hyvin sopii mulle tekemäsi lista :heart:
Mulle voit laittaa tyttöveikkauksen, se kun oli se ensimmäinen intuitio niin mennään sillä ;)
Huomasinkin että sinäkin olet Tampereenseudulta? Mulla kanssa synnärinä Tays! :)

Nyt pankkiin...olemme ostamassa asuntoa =) Tähän alkuraskauden ihanuuteen siis pitäisi vielä jaksaa suunnitella remonttia ja tietysti vielä muuttaakin!
 
Heippa vaan kaikille!

ylläripylläri Sukupuolenveikkaus-lista sopii tännekin, meillä ollut alusta asti tunne että tyttö tulossa, mutta saas nähdä.
Joku mainitsi poikaraskaudessa syöneensä paljon kaikkea suolaista mättöä että jos siitä jotain voi päätellä niin poika olis sitten tulossa kuitenkin. Nimittäin kaikki mahdollisimman epäterveellinen ja suolanen on tehnyt hyvin kauppansa ja nälkähän on ihan valtava ja koko ajan.
Nyt kyllä pikkuhiljaa olen huomannut mielihalujen vaihtuvan hieman kevyempiin ja raikkaampiin, onneksi niin. Vaikka en painoa nyt viitsi niin kytätä, tulee mitä on tullakseen, ihan sama, nyt nautitaan tästä täysillä. =)

neitoperho83 Mä alotin positiivisen testin tehtyäni Multivitan raskaus- ja imetysajanvitamiinit jossa myös tuota rautaa. Mutta vaikka ekalla kolmanneksella rautaa ei suositellekaan, niin sekin on vaan sen takia, että se saattaa pahentaa pahoinvointia. Pienissä määrissä raudansyönnistä ei ole haittaa. Että voit syödä ihan huoletta. Asian olen varmistanut kolmelta eri ammattilaiselta. Ja väsymys onneksi on helpottanut.

jennyli Mulla on kans ajoittain ollu koko raskauden ajan noita sydämentykytyksiä ja rytmihäiriöitä mutta ovat ihan normaaleja. Ja joskus jopa tuntuu että hengittäminen on vaivalloisempaa ja hengästys entistä helpommin.

Ah, ihanaa, työviikko ohi ja aurinko paistaa. Mikä sen parempaa aloittaa vapaat!!!

=)
 
Poika- ja tyttöoloista... Meillä esikoinen on poika ja sillon teki mieli kaikkea suolasta ja rasvasta ja etenkin salmiakkia :p Hiukset oli tuuheat ja hyväkuntoset ja kasvot tosi hyvässä kunnossa.
Tyttöä odottaessa taas kaikki päinvastoin. Kaikki rasvanen yökötti,tuliset ruoat ja salaatit upposi.Samoin kirpeät hedelmäkarkit. Pahoinvointi oli astetta pahempaa.Naama kukki ja hiukset rasvottu,muutenkin olin kaikkea muuta kun hehkeä.

Nyt on taas noi kaikki oireet sekasin... Tekee mieli tulista ja rasvasta ruokaa,samoin salaatteja.Hedelmä karkit ja salmiakit uppoaa. Naama kukkii ja hiukset rasvottuu.
Eli ei mitään hajua kumpi täältä on tulossa :| ehkä poika... tai sit tyttö :D
 
Mä tein sen :D eli varasin neuvola-ajan... huh ku jännitti. Kysyin "et otatko taas mut äippäneuvolaan? alko nauraan, et tottakait :D onnitteli ja toivotti tervetulleeksi. Samalla kysyin tuosta imetyksestäki. Sano että jatka vain jos vauva suostuu rinnalle ja itestä hyvältä tuntuu
 
rytmihäiriöitä on ollut minullakin. Niitä on jo paljon ennen raskautta tutkittukin, kun pahimmillaan on joka kolmas lyönti lisälyönti, ja tulee huono olo niistä. Ei onneksi usein näin tiheästi. Ovat kuulemma ihan hyvälaatuisia, ei ole mitään selitystä löytynyt. Jonkun kerran kun olin sydämen takia seurannassa niin kaliumarvot oli alhaalla, olenkin saanut ohjeeksi napata pari tablettia sitä jos kovin levottomaksi sydän heittäytyy. Nyt raskauden aikanakin olen pari kertaa ottanut,vaikka en olekaan mistään kysynyt onko se ok. Mutta ainakin nuo lisälyönnit on kuulemma tosi tavallisia, toiset vaan huomaa ne paremmin kuin toiset (tosin nuo mun määrät ei sitten enää ole tavallisia). Jotkut on saanet apua myös omega3-rasvahappojen syömisestä, mutta mulla ei ole ollut vaikutusta (saan niitä varmaan muutenkin riittävästi).

Tänään ei ensimmäistä kertaa mahtunut työhousut kiinni! Tähän mennessä on turvotus aina sen verran laskenut aamuksi, että niitä on ollu ihan ok käyttää. Piti sitten laittaa hakaneulalla lisää tilaa. Varmaan kuitenkin ihan turvotusta vaan vielä tässä vaiheessa, kun ei kai esikoismahan kovin aikaisin pitäisi tulla.

Mukavaa, aurinkoista iltaa kaikille!

donter 9+4
 
taaperotx5 :hug:

Meillä pikkukakkonen oli turhan suuri mun lantioon ja siksi mulle onkin suositeltu rasvatonta/sokeritonta dieettiä raskausajaksi. Eli kevyitä ruokavinkkejä tulemaan =) Jos vaikka sais sitten pidettyä suklaahimon poissa. Samoin pitäisi liikkua, mutta kun ei oikein jaksaisi kun väsyttää. Miehen kanssa käyn välillä kuntosalilla ja vaunujen kanssa kävelyllä.

Eka neuvola on joskus rv 10+jotain

auringonpilkku rv7ja risat
 
Keskiviikkoista iltaa kaikille!

On kyllä ollut aivan ihanan aurinkoista, vaikka koko päivä töissä on vierähtänytkin :heart: Mulla ei ole tullut enää valkkarin mukana mitään, joten on tuo vuotelukin loppunut. Sehän on tosiaan viime päivinä ollut smemosta valkkarin mukana ollut ruskeaa väriä, joten jospa pääsin siitäkin eroon. Oiskohan sitten lie olleet valemenkat. Odottelen nyt kuitenkin sinne mun varhaisultraan rauhassa, on nimettäin aika tiukassa saada uutta aikaa yhtään sen lähemmäksi ja en pääse päivällä ollenkaan menemään. Nyt on taas semmonen olo, että eiköhän tässä raskaana olla..ens viikolla viisaampana sitten!

Taaperotx5, jaksamista jatkoon :hug:

Mulla on nyt olojen kanssa mennyt hyvin, että en tiedä onko hyvä vai huono juttu. Mutta en oo ollut enää pahoinvoiva, rinnat on vielä kipeet ja turvottelee mutta muuten hyvä. Hirveä väsymys on vaan iskenyt tilalle..pakko vetää tunnin päikkärit, mennä aikasin nukkumaan ja pyrkiä nukkuun hyvin. Herään vaan joka yö sen 2x pissalle, joten se katkasee kivasti nuo kunnon unet. Tuo väsymys on semmosta ihan kanttuvei-väsymystä :D On vielä rankka työviikko mulla tämä, joten pitäis yrittääk estää..semmosia 10h päiviä 10 päivää putkeen. Sitte loppuu kidutus ja pidän parit päivät ihan vaan vapaata harjottelun loppumisen kunniaksi :heart:

Mulla ois enää vajaa viikko ekaan neuvolaan. Siellä kyllä kyselen tosta vuodosta kans, voihan se olla että pääsen sitä kautta sitten johonkin. Epäilen kyllä vähän, mutta kuitenkin. Jos sitä kautta pääsen sitten ultraan, niin siirrän ton mun varhaisultran sitten myöhemmäksi..vaikka 4d-ultraksi joskus sit. NOh, pitkä matka tonne vielä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille (tai ite jo toiveissani elän siinä :D )! Jaksamista :heart:

-metsis 7+3
 
Minäkin voisin liittyä tähän listaan. Olen taustaillut jo jonkin aikaa. Laskujen ja varhaisultran mukaan tänään poksahtaa 8+0. Eli laskettu aika olisi 22.12. Ensimmäistä täällä innolla odotellaan pitkän yrityksen jälkeen! Samoja epävarmuuksia tuntuu välillä olevan kuin monella muullakin, että onko kaikki ok. Josko tämä nyt tosiaan onnistuisi...

Oireita on ollut vaihtelevasti. Tällä hetkellä pieni ällötys on vallitsevin olotila. Väsymys vaivasi aikaisemmin, mutta nyt ei enää niin pahasti. Tekisi kovasti mieli kertoa jo kaikille, mutta pitänee vielä malttaa odotella muutamia viikkoja. Eka neuvolakin on vasta parin viikon päästä.

=) :)
 
taaperotx5 Jaksamista sinne! :hug:

Mulle voisi laittaa poikaolon. Esikoinen on poika ja raskausaikana mulla oli poikamaha, tuskin ollenkaan yökötysoloja ja muutenkin hyvä fiilis koko raskausajan. Lopussa toki oli vähän selkäkipua ja turvotusta. Jotenkin luulen, että tämä raskaus menee samalla tavalla. Muusta kun ei ole tietoa. :)

Hassuja himoja
. Feta-juustoa meni salaatissa paljon ja vielä paljaaltaan jälkeenpäinkin. Tänään ihastuin vihreisiin kirpeisiin omenoihin. Yleensä ne eivät ole suurinta herkkua.

Mandy 6+6
 
Te joilla on ollu tulehusta!! Sain tänään lääkäriltä tulehukseen FLAGYL 500 mg emätinpuikkoja. Pakkaus selosteessa kuitenkin lukee että EI RASKAUDEN ENSIMMÄISELLÄ KOLMANNEKSELLA. Onko kukaan käyttänyt? Huomenna on viel pyhä, turha neuvolaankaan soitella... :ashamed: Mut lääkäri kyllä oli tietoinen raskaudesta, jotenka miksi ois määränny lääkettä jota ei sais käyttää?? APUA... :ashamed:
 
liimukka83, mulla oli vähän samat mietteet, kun sain oman kuurini, ei ollut Flagyl (sen sain tammikuussa edelliseen tulehdukseen, mutten ollu viel raskaana) ja nyt on Dalacin ja siinä sama teksti. Mä viivyttelin aloituksen kanssa hetken ja kokeilin muita apteekin puikkoja, joita saa käyttää, mut ei ne auttaneet ja aloitin sit kuurin, kun mietin, että onhan tulehduskin riski sikiölle :( mimma86 samassa veneessä täällä ollaan. Taitaa joo raskaus altistaa näille tylsille tulehduksille. Mulle tulee muutenki helposti. Parempi vaan hoitaa pois, ettei tuu muita seuraamuksia.
 
Kiitos kadak :hug: Mä olen kans hirmu herkkä saamaan hiivatulehduksen. Esikoista kun odotin jouvuin syyä kunnon myrkyt ennenku hiivakierre loppu! Mulle kans neuvolassa sanottiin että itse tulehdus on enempi vaarallinen sikiölle kuin sen lääkitseminen. Säikähin vaan hirveesti tota tekstiä tossa ohjeessa. :ashamed: Ja mullahan ei siis nyt ole hiiva vaan joku monitulehus mikälie nyt olikaan nimeltään... :| On se vaikeeta tämä ensimmäinen kolmannes kaikkien asioitten kannalta, täällä mä itkua tuherran kaikkien olojeni kans, ja tämä kuuri ei kyllä ainakaan mielialaa nostanu... :snotty: :ashamed:
 
Minäkin tulisin mielelläni mukaan porukkaan. :)

Tulossa on neljäs lapsonen.Nuorin on reilu 2v ja tähän raskauteen rämmittiin km:n ja yhden molan kautta.
Nyt viikkoja on reilu 10 ja neuvolassa saatiin jo sydänäänet kuuluville.

(en muista kuollakseni miten nuo infot laitettiin mutta stolkkaan jostain)

Eli Megara..................6.12.2010...............NKL...................4.
 
Kävin eilen neuvolassa ultrassa. Lääkäri ei saanut sikiötä näkyviin eikä saanut toinenkaan joka paikalle tuli. Totesi että elävää sikiötä ei ole. Kohtu vastasi viikkoja tunnustelemalla ja ihmettelinkin ääneen että miten se on mahdollista jos sikiötä ei ole. Laittoi sitten perjantaille lähetteen RASKAUSTESTIIN ! Että jos se on positiivinen niin sitten lisätutkimuksiin. :kieh: Kyllähän siinä sitten hätääntyi alkuun kun kaksi lääkäriä toteaa että ei ole elävää sikiötä. Olin ihan hämmentynyt koko asiasta mutta päätin mennä vielä samana päivänä yksityiselle (onneksi sain ajan!) ja siellähän meidän ihanuus möllötteli. Siis aivan käsittämätöntä toimintaa neuvolassa! Ko. lääkäri jo aiemmin sanoi tuulimunaksi (kävimme myös silloin yksityisellä jossa näkyi sykekin). Mitä järkeä on tehdä neuvolassa ultria kun selkeästi ammattitaidossa hieman puutteita?!

Tänään 9+3

 
Tervetuloa uusille :wave:

Nallekarkki jopas on touhua!! :eek: Kiva kun tuollaiset ammattitaidottomat ihmiset sielä sitten pelottelee herkkiä odottajia!! Kuinkahan moni on joutunut tuollaisen takia suremaan menetettyä pientä vaikka kaikki olisikin hyvin!! :kieh: :eek:
Onneksi sinulla kuitenkin kaikki vallan mainiosti :heart:

Mä olen muuten muistaakseni kanssa käyttänyt tuon Flagyl-kuurin odottaessani kaksosia ja tiedän että sitä kyllä raskausaikana käytetään joten eiköhän se sitten turvallinen ole vaikka selosteessa niin lukeekin!

Meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? Mä en viimeksi ottanut kun oli niin paljon vaatteita jäljellä kaksikolta. Nyt sitä mietin mutta mielestäni se on väritykseltään kovin poikamainen ja nuita pojan vaatteita meiltä löytyy yllin kyllin niin jätän sen nytkin ottamatta! Pienihän se raha on mitä vastineeksi saa mutta säästän sen tuplarattaisiin mitkä mun on jälleen kerran hommattava ;)

Jaaha...käsky käy...palaan myöhemmin mölöttämään näitä omiani ;) :D
 
elikkä eka lapsi tulossa, laskettu aika laskureiden mukaan 29.12, tosin kuukautiset ovat melko epäsäännölliset. en ole vielä neuvolassa käynyt mutta aikaa pitäisi alkaa kohta varailemaan:p oireita on väsymys ja hirveä etova olo joka päivä ja se iskee yleensä iltapäivällä ja kestää iltaan saakka, oksenna en onneksi, mutta ei ole sekään kaukana ollut. |O
 
nallekarkki aivan uskomatonta touhua :kieh: :headwall: . Ja vielä kaksi lääkäriä eivätkä löydä . Ja raskaustestiin määrääminen outoa kun onhan se selvää että se on positiivinen ja hormonit korkealla kun tunnustelemallakin vastaa viikkoja. Onneksi menit yksityiselle ja kaikki kunnossa. Minä vannon kyllä yksityisen nimeen ehdottomasti kaikissa lääkäriasioissa vaikka kallista onkin.
 
Nallekarkki: olipas meininkiä! Olen kyllä kuullut ennenkin niitä -en minä osaa tätä oikein vielä käyttää mutta kattotaans nyt- juttuja.
Hyvä että kaikki kuitenkin oli kunnossa ja kaveri sieltä löytyi!

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Minusta tänä vuonna on ihan kiva paketti! sienibody ja oranssi potkari melkein jo pisti miettimään mutta taidan tällä kertaa jättää väliin kun meillä ei ole koskaan tullut käytettyä kuin makuupussia ja harjaa. :D

Itsellä täällä kamala kuvotus joka alkoi jo rv 5+ ja loppua ei näy. :(
tänään käytiin lasten kanssa tropicariossa ja siellä kun on sellainen hautova ilma meinasi yökkä tulla ja kotimatkalla jouduin poistumaan autosta hiukan ennen kotia ja kävelemään loppumatkan kun olo oli niin kamala.
Kokeilin niitä seaband rannekkeita mutta apuja ei tuntunut sieltä löytyvän.
Kohta varmaan raastamaan inkivääriä teehen jos ei muu auta.
Pari viikkoa jos sinnittelisi niin ehkä olo paranisi.Yleensä on siihen rv 12 jäänyt huonot olot.

Megara+Maha 10+3
 
Nukkuuko joku teistä mahallaan nyt raskausaikana? Itse yritän välttää mutta tänään mulla on jostain syystä ollut kauheet ruuansulatuskivut mahalla (ainakin toivon että ne on vaan ruuansulatusongelmia) ja oon joutunut makaamaan mahallaan ja nyt alkoi huolestuttaa että onko paha vauvalle jos makaa mahansa päällä !!?? .
:eek:
 
Nallekarkki jopas oli touhua! En ole edes tiennyt että noinkin voi käydä, luulisi että se siellä kohdussa näkyisi! Onneksi kuitenkin menit yksityiselle, niin ei tarvinnut turhaa enempää huolestua. Muuten, laskenkohan mä noita päiviä jotenkin väärin, kun meillä on sama laskettu aika mutta mulla tänään laskujeni mukaan pari päivää enemmän?

Äitiysavustuspakkaus on minusta tosi kaunis! Eipä sitä ensimmäisen lapsen odottajana mitään valmiina olekaan, joten otan kyllä sen.

jääräpää minä nukun aina mahallaan. Ei oo kyllä tullut edes mieleen että siitä vois olla jotain haittaa, kertokaa jos on!

donter 9+5(?)
 
Maximilian...........joulukuun lopulla................Satk....................4

Tulossa siis pikkunelonen. Vanhemmat lapsukaiset ikähaarukassa 2-7 v.

Nallekarkki Ihme touhua ollut sulla ultran kanssa. Mulla edellisessä raskaudessa terveydenhoitaja ultrasi mut rv. 10+ kun ei saanut syndänääniä kuuluviin ja hienosti näkyi vauva ultralla. Mitähän kohtaa ne lekurit on kattelleet ei kyllä kohtuun päinkään.

Onko teillä jo turvotusta? Kävin aamulla lenkillä ja loppumatkasta rupes sormet kiristelemään ja selvää turvotusta oli ja jonkin verran vielä :eek: Olin ihan äimänkäkenä ei mun mielestä muista raskauksista turvotus oo alkanu vielä näillä viikoilla (7 viikkoa mennään nyt). Jos mä tätä vauhtia alan turpoomaan oon kyllä aika sotanorsu viimosillani :kieh:

Pakko sanoa että tässä raskaudessa kaikki on tullut tosi aikasin pahaa on tehnyt jo reilun viikon ja liitoskipujakin on jo. Tulee vaan mieleen että olisko viikot kuitenkin vähän reilummat kun terkan laskemat tai sitten sitä on vaan raskaus raskaudelta vaivasempi aiemmin.
 

Yhteistyössä