***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Heips!!!

Tänään oli sokerirasitus ja tylsät pari tuntia oli istua odotushuoneessa. Mutta eipä siinä muuten mitään ihmeellistä ollut, hienoa vain että tutkitaan. Tuloksia soittelen joko huomenna tai maanantaina, samoin täytyy kysellä vesirokon vasta-ainetuloksia.

Miuh Toivottavasti olet mennyt jo äippäpolille tutkittavaksi. Kaikki vuodot pitää tutkia. Itsellänikin tuli pari-kolmisen viikkoa sitten parina päivänä rusehtavaa vuotoa mitä ei ole koko raskauden aikana tullut. Kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Fanttomi Kiva että olet saanut jo äippäpakkauksen, mä vielä odottelen omaani. Ainakin netin kuvien mukaan aika valjulta tämän vuoden pakkauksen kuosit näyttivät mutta eipä se 140e raha silti ole läheskään tuon pakkauksen arvoinen.
Aloitatko varhennetulla äitiyslomalla?! Mä aloitan myös 1.11 (4 päivää varhennetulla). Virallinen päivä Kelan laskurin mukaan olisi ollut 5.11 mutta haluan aloittaa jo kuun alusta.

Huomenna alkaa raskausajan joogagin, kivaa :) Ja ensi viikolla 4D-ultra ja neuvolalääkäri. Täällä voidaan ihan hyvin, flunssa on voitettu eikä mitään pahempia särkyjäkään ole nyt ollut. Tai sitten kaikkeen on jo niin tottunut. Väsymys alkaa taas syksyn myötä painaan ja vähän kotihommat stressaamaan. Mutta äippälomaan enää tämän viikon lisäksi 7 viikkoa ja siitäkin yksi on syyslomaa!!! Jippii :)

Cisu 26+3

Mä en ookkaan tajunnu että tota vois hakea varhennettuna,ja mielenkiinto heräs :)
Pitäisköhän itsekkin hakea tota,normaalisti alkaisi 23.11 äippäloma,mut täytyy kyl äkkiä pähkiä että voi ilmoittaa pomolle kans :)

miauh onneksi kaikki oli kunnossa :)

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin, no en minä kyllä mitään muuta odottanutkaan, kun vointi ollut kaikin puolin niin loistava ja kroppa ei ole tykänny huonoa huonekalujen kantelustakaan. Zumba oli kans ihan ok, hypyt jätin tekemättä mutta muuten kyllä riekuin mukana :D Hemoglobiini oli taas laskenut 109, mutta olin jo omatoimisesti aloittanut nestemäisen rautajuoman, jospa se siitä sitten lähtis nousuun. Sokerimittarit sain mukaan ja nyt täytyy sitten itse seurailla ja mittailla niitä arvoja pari kertaa viikossa |O
Sain myös lääkärin täyttämään minulle lähetteen sterilisaatioon, joka tehtäis sitten samalla reissulla synnytyksen kanssa. Toivottavasti se onnistuu silloin, kun muuten se jää vuosiksi venymään... Tuli vielä sitten siitä lääkäristä mieleen (hän kun oli oikein puheliaalla päällä), että kertoi ettei suostu laittamaan naisia raskaudenkeskeytyksiin. Hänen mielestään se on murha. En ole ennen kuullutkaan, että lääkärit voivat valita eettisen tapansa toimia :confused:

Mulla alkaa äippäloma 30.10 (ottaisin myöhennetynä, jos se olisi mahdollista) Pidän viimeisen työviikon lomaa, joten enää ei ole kuin 6 viikkoa töitä :O Hirmusta vauhtia menee aika.. Onneksi mun tuuraaja on työskennellyt meillä aiemminkin niin ei ole hirmuista stressiä perehdytyksestä jne.

Noihin äp:n kestoihin en osaa ottaa kantaa suuntaan enkä toiseen ovatko hyviä vai huonoja. Kestovaippayhdistyksen sivuilla kävin lukemassa kokemuksia ja siellä oli tarinoita sekä puolesta, että vastaan. Mulla jäi sellainen käsitys, että ne prefoldit kannatta pestä lukuisia kertoja ennen käyttöä, että niihin tulee sitä imukykyä.

Nyt pitää lähteä 2-vuotiaan vaippahousun pepun pesuun. Voi kun oppisi nopeasti edes päiväkuivaksi.. ei olis niin kova vaipattaminen edessä talvella.

Unelmahöttö ja Kuutti 27+3

Cisu Joo alotan 14 päivää aikasemmin. "Oikee" alotuspäivä olis 17.11 mut haluan alottaa jo 1.11. Ja huomenna tosiaan alkaa se jooga, mäki sinne sillon ilmottauduin =) Saas nähä millasta se on. Mulle tulee kyl vaateongelma huomen, koska mulla ei taida olla housuja jotka mahtuis päälle ja sopis siihen tarkotukseen..täytyy viel tänään penkoo vähän kaappeja =)

hara äippäloman voi tosiaan alottaa varhennettuna 50-31 päivää ennen laskettua aikaa, normaalialoitus on 30 päivää ennen laskettua. Mitä aiemmin alotat ni sen verran sieltä lopusta vähennetään päiviä. Eli ku mäki alotan 2 viikkoa aikasemmin ni äippäloma loppuu sit 2 viikkoa aikasemmin..Mulle sillä ei oo mitään väliä ku töihin en aio mennä heti. Ja mä tosiaan jäisin jo varmaan nyt mammalomalle jos se ois mahollista. Ei vaan huvita enää käydä töissä.

miauh onneks kaikki oli kunnossa =)

mä tääl toivon et voittaisin lotossa tai jotain muuta kivaa tapahtuis. Tuli hirveet menoerät just nyt ku pitäis vaunut+pinnis ostaa. prkl!!ärsyttävää =(

fanttomi & 25+0 :heart:

Miah Hienoa että kaikki oli kunnossa!!! =) Mullakaan ei vuodon syytä löydetty mutta yhdistän sen rasitukseen.

Fanttomi Tiedätkö mulla on vähän sama onglema!!! Ei nimittäin ole oikein sopivaa alaosaa mihinkään liikunnalliseen. Tai no yhdet aika kamalat housut kylläkin on ja kai mun täytyy ne laittaa mutta sama se, ei se mikään muotishow kuitenkaan ole...toivottavasti! ;)
Jokatapauksessa on kiva mennä vaikka vähän epäilen tätä mun nykyistä taipuisuutta, on jäänyt vähän liikunta vähemmälle viime kuukausina :ashamed:

cisu joo ei sillä ulkonäöllä oo sillai väliä mut ois se tietty kiva jos housut nousis yli polvien ettei tartte pylly paljaana siel olla :LOL: ja toiset sit kiristää mahasta niin ikävästi ettei niillä sais hengitettyä kunnolla, ja se kuitenki taitaa olla aika tärkeetä..Eli taidan laittaa mammaleggarit =) ne on siistit ja mahtuu päälle, ei kiristä eikä purista =)
mä oon sellanen rautakanki ettei toista löydy!!hahahha..mut ei se mitään =)

Fanttomi Kannattaa muuten varautua myös villasukin ja pitkällä puserolla. Joogassa alkulämmittelyn jälkeen varmaan tulee lämmin mutta rentoutumisessa usein kylmä. Ja alusta täytyy tuoda omasta takaa.
ps. Sittenhän meitä on kaksi kankea pallomahalla ;)

cisu joo mä kävin joskus joogassa ja muistan kyl se ku palelin välillä siel ku olin unohtanu pitkähihasen ja villikset =) tosin nyt mulla on aina ihan törkeen kuuma et voi olla et tarkenen tällä kertaa mut helpompi ottaa sit vaatetta pois ku lähtee hakeen lisää..ja alustakin onneks löytyy jo ennestään =)

mun pallo on pienentyny huomattavasti??oon päätelly et lantio on niin levee et vauva mahtuu laskeutuun tosi alas, koska se on kuitenki aina mitattaessa ollu muutamaa päivää isompi ku la:n mukaan. välillä siis näyttää siltä niinku ois niitä grillimakkaroita maistellu liikaa =)

Fanttomi Mulla on kans tunne että massu ei ole lähiaikoina kasvanut ulommas vaan enemmänkin leveyttä sivuille päin. Siis levinny. Ja aiemmin maha oli tasaisen puolipyöreä ylhäältä että alhaalta, mutta nyt navan alta on kookkaampi. Kuitenkin ultrissa on kans mulla ollu vauvan koko muutamaa päivää suurempi kuin lasketun ajan mukaan. Ja mä en vaan näytä siltä että herkkuja on tullu syötyä, mä olen syönytkin!!! :D

miauh ihana et kaikki kunnossa!!

Jennylillä mahtava pallomassu :D

Unelmahöttö: tosiaan lääkäri voi kieltäytyä tekemästä lähetettä raskaudenkeskeytykseen esim. uskonnollisista syistä. Usein kuitenkin tk:sta löytyy toinen lääkäri joka sen suostuu tekemään (neuvolassa tietävät kyl).

Olipa ihana eilen päästä mökille ja mettään.. käytiin mun äitin ja lasten kans poimiin meille melassiämpärillinen puolukoita.. nyt vain odottelen et nuorimainen alkaa päikkäreille et pääsen perkkaamaan.
Lapset nautti suunnattomasti siel metässä.. isompi oman pomurinsa kans ja pienempi konttas pitkin mettätietä. Tosin tunti niille on täys maksimi, sit alko väsy painamaan ja nuoremman tuttiki hukku johonki sinne mettään, et oli mukava kotimatka (30km oli kauppaan matkaa), ennen ku saatiin kaupasta uus tutti ja tyttö unille :D Et siinä oli esimakua siitä ajasta ku matkustetaan ilman tuttia.. pieni tutin syöjähän tuo vielä on mut haaveilen et saisin siltä tutin pois enen ku vauvasyntyy eli siinä paikkeilla ku alkaa vuoden ikäpyykki lähestymään

Jennylillä on kyllä komea masu! :heart: Omasta pikkupötsistä on kyllä kuvia, ei vain ole tullut laitettua muiden nähtäväksi. Pitäisi kaiketi tutustua tuohon aijaa.com:iin ja kuvan lisäykseen tarkemmin jossain vaiheessa...

Azalea, mulla on ne valmennukset 9.11 ja 16.11, kun taisit tuota pari sivua sitten kysyä. :)

(.) Kovasti on meinannut väsyttää tällä viikolla, kun on pakosti herännyt ukon aamuvuoroherätykseen samaan aikaan, eikä sitten enää ole uni maittanut. Ostin apteekista jonkinmoisia rautaporetabletteja, toivottavasti nostaisivat hb:ta edes jonkin verran, kun oli päässyt viime neuvolavisiitillä laskemaan hieman. Maku ei vain ole oikein mieleeni, ällömakea appelsiini ja rautakankimainen jälkimaku ei ole mun lempparimakuyhdistelmä :x Mutta eiköhän sen kestä, kun tietää, miten hyvää se mulle tekee! (mainosta lainatakseni)

PinguPongu ja 24+3 tai ainakin jotain sinne päin...

jennylillä on kyllä niin ihana masu...mun masua päivitellään koko ajan niin pieneks, vaikka näistä kaikista raskauksista maha on isoin..

täällä ollaan flunssan kourissa ja isäntäkin lähti hetki sitten kohti lappia viikoksi kalastamaan..toivotaan että tää flunssa menis pian ohi niin olis lastenkin kanssa mukavampi puuhailla kaikenlaista

lumi-enkeli ja aarre 25+3:heart:

Fanttomi Joo, elikkäs jos menet Verkatehtaan pääovista sisään niin rappuset ylös ja oikealla olevista pikkuovista sisään Vanajaveden opiston tiloihin. Tulet aulaan ja vasemmalla on tanssisalit ja pukkarit.
Jos taas menet sisäpihan puolelta sisään niin ovi on vasemmalla Suistoklubin jälkeen (muistaakseni). Kaippa siellä kyltit sun muut on, ei ole vaikea löytää.

Jennylillä on kyllä magee massu!!! Itse olen laiskanpuoleisesti ottanut noita kuvia vaikka niin oli tarkoitus viikoittain. Ja koneelle niitä en vielä ole edes saanut siirrettyä.

Cisu 26+4

Fanttomi Ihan kummasta vaan pääsee. Mutta mä olen menny aina sieltä biorexin puolelta kun jätän auton siihen parkkiin. Pääovet on myös siellä puolella, keskellä sitä aukeaa, biorexin ovista katsottuna vasemmalla. Niistä ovista jonka vieressä kahvila/ravintola.

Äippälomasta sen verran,että kun meinasin esikoisesta alottaa varhennetun äitiysloman,niin sillonen esimies sano suoraan että etkä alota vaan haet sairaslomaa niille muutamalle viikolle. Samaa ne neuvo neuvolassakin.Varsinkin jos on yhtään fyysinen työ,niin lääkärit kirjottaa mielellään sairaslomaa. Mä yritän sinnitellä töissä lokakuun puoliväliin saakka eli jäisin 3 viikkoa ennen pois. Esimies onneksi on ymmärtäväinen ja on laittanut mulle mukavasti vapaapäiviä ja helppoja vuoroja sinne asti,että pystyisin olemaan mahdollisimman pitkään töissä =)

Mä olen Bamsen kanssa samaa mieltä, jos ei jaksa töissä, niin sairaslomalle, eikä varhennettuna äippälomaa, se kun sitten vähenee samaa tahtia sieltä loppupäästä.

Joku ehkä muistaa kun viime viikolla valitin täällä neuvolantoiminnasta, mm. sf-mitasta ja sykkeistä. No tällä viikolla oli lääkäri, ja kaikki hyvin ja sain vaihdettua neuvolatätiäkin. Joten voin siis huokaista. Kuitenkin tää mun uus neuvolatäti sanoi, että jos joku saa tollasen tuloksen noilla viikoilla (vko 26+, 19,5cm), niin mulle olis saman tien pitänny antaa lähete äippäpolille, eikä sanoa vaan et ens viikolla lääkäri katsoo...Joten en siis kuitenkaan panikoinnu turhasta, jos mitta olis vaan ollut oikea. Eli ihan kaikkea ei voi vaan olan kohautuksella ohittaa "riippuu mittaajasta"-asenteella, kyllä niissä siltä on jotkut alarajat jolloin hälytyskellojen pitäis soida.

Tesmis 27+6

Kovasti kutkuttais ajatus mennä yksityiselle ultraan jotta näkis pitkästä aikaa mitä mahassa löytyy, miten päin ja minkä kokoisena... nyt ei voi muuta kuin arvailla. No, jos tämä vauva ei käänny oikeinpäin niin sitten pääsen kai ultraan ihan neuvolan lähetteellä..kai...mutta siihen on vielä piiiiitkä aika.
Tänään rv 28+2 ja aika mateleeeeeee.

Olen samaa mieltä mitä Bamse ja Tesmis tuosta varhennetusta äitiyslomasta. Esikoisesta jäin äitiyslomalle 6pv aikaisemmin, ku loppu siihen työsopimus ja jaksoin ihan hyvin olla loppuun asti töissä. Kakkosta ennen olin hetken työttömänä. Nytki mietin et käynkö ilmoittautumassa 2kk:ksi työkkäriin.. tietty siinä on se riskinsä et tulee kutsu töihin, mut sit katsotaan sen tilanteen mukaan et mikä vointi on ja miten lasten hoito saadaan järjestettyä.

Hienoa Tesmis, et sait selvyyden asioihin eikä enään tarvi miettiä et missä mennään ja mikä on tilanne.. muaki tääl vähän mietityttää se et tämä vauva liikkuu aika harvakseltaan tai en tunne muuta kuin ne kovimmat potkut. En muista miten esikoisesta meni, mut kakkonen oli aktiivinen mahassa. Mut eiköhän kaikki ole hyvin ja edessä oleva istukka vaimentaa liikkeitä.

Mä oon ihan kauhuissani, tämä meidän nykyinen vauva eli 8½kk ikäinen on alkanu kiipeilemään.. äsken oli pylly pystyssä esikoisen keinutuolissa ja mökillä kiipes ulkoportaat ylös asti :headwall: :kieh: Levittää ja penkoo hajottaa ja hämmentää- Käy wc:n oven tarkistaan aina ajottain et jos vaik sattus niin hyvin et on jääny auki.. täs kuvassa on äitin kangaskaapilla ja kumpi lie kissa vai tyttö nykiny pyykit alas.. kuvat otettu kännykällä ni ovat siks hämäriä.

Yhteistyössä