***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Täällä edelleen lapset kipeänä. Tauti vaan muuttaa muotoaan, mikä lie. Eli ensin oli se 4v rokotus ja siitä nousi korkea kuume joka laski parin päivän päästä. Myös outoja nyppylöitä ympäri kehoa...tänään enää muutama. Nousi uudestaan kuume ja nyt on nuha molemmilla tytöillä ja 4v myös oksensi ja maha kipeä. Että huh huh!

Tänään rv 27+4.
 
Onpas meitä vaivasia täällä paljon!
Mulla on selkä ollut kipeä viikonlopusta alkae, pahinta on jos joutuu seisoskelemaan pitkään paikallaan ja istuminenkaan hyvässä ryhdissä ei onnistu kovinkaan pitkään. Tänään sitten olin koiran ja miehen kanssa metsälenkillä, kävellen siis kylläkin, alkoi yhtäkkiä kamalasti koskemaan tuonne melko alas vatsaan, aika lähellä nivusia...Helpotti kun kumartu eteenpäin ja hetken aikaa istuskelin kannon päällä. Mitäköhän lie?

Tesmis 27+0
 
Paljon jaksamista kaikille vaivoista kärsiville ja sairastaville :hug: Mulla ei ole onneks mitään, (ainakaan vielä) Nyt tuntuu siltä että on oikein hyvässä vedossa vielä ja ajattelin huomenna lähteä kokeilemaan uutta harrastusta (Zumbaa) :D Jos nyt edes muutaman viikon jaksais siellä käydä :xmas:

Nyt ei muuta kuin POKS

Unelmahöttö ja Kuutti 27+0 tasan 3 kk laskettuun aikaan =)
 
Jaksamisia kaikille!:hug:
Omaa oloa:Väsymystä piisaa,rinta niin jumis että hengittäessä pistää rintaan,täytyis saada taas toi lukko auki,vaan milläköhän mä sitä rusikoisin...ei oo auttanu venyttely,ei kipukoukku eikä nukkuminen pallon päällä,muuten olo ok.
Täällä onneks ei oo viel flunssaa saatu(koputtaa puuta) eikä mitään muutakaan tautia,vaikka luulin että heti tulis kun esikko meni uuteen päiväkotiin ja uudet pöpöt siel,no toivotaan että ehkä vältyttäis niiltä vaikka paljon kyllä liikkeellä on kaikenmaailman tauteja,oon syöttäny muksulle kans D-vitamiinia.
Nyt mentävä unille|O

hara 23+4 (kai?)
 
jaksamisia kaikille sairastaville :hug:
mä olen vihdoin parantunut siitä melkein 3 viikkoa kestävästä flunssasta jo =)
eilen ostin vauvalle vaunut :heart: ja vooi, äitiyspakkaus tuli vihdoinkin, se oli ihana!!
jotenkin sitä avatessa tuli tosi omituinen tunne,tuli semmonen epätodellinen olo että apua..meille tulee vauva :D eilen kerkesin vaan nopeasti vilkasta sen läpi ja nyt se on tuolla paketissaan, tänään ajattelin sitten että siivoan ja laittelen ne kaappeihin ja omille paikoilleen kaikki=) hoitopöytähän mulla on ollu jo tuossa valmiina jonkun aikaa, yhdet ruuvit vaan puuttuu mut muuten kaikki on hienosti..
lapset oli niin ihania eilen kun haettiin postista se paketti, ne niin autossa mietti et mitä ihmettä se vauva on ittelleen tilannut kun noin ison paketin sai ja innoissaan ne lapsetkin sitä sitten tutki :heart:

täällä on imetyksestä puhuttu paljon, eilen mulla tuli mieleen kun kädessä pyörittelin sitä pakkauksen imetys vihkosta että mä niin olisin halunnut imettää mutta mulla tulee olemaan varmaankin edessä se et saan pumppailla maitoa vauvalle, tuttipulloja mulla on paljon erillaisia ja jonkun oikein hyvän pumpun ajattelin hommata. tosi surullista se et en voi imettää vaikka haluaisin kun vauvalla on se halkio mutta pääasiahan on se et vauva saa jotenkin ravintoa ja toivotaan nyt et se halkio ei olis kovin paha että alku ei olis niin hankalaa... ensimmäinen husuke käyntihän meille tulee heti 1-4 viikkoa vauvan syntymän jälkeen =)


mitäs vielä... pitäs mennä laittaa lapset hoitoon ja eskariiin...hmmn, tänään on neuvola ja huomenna olis 28 viikon ultra!!! kamala miten nopeeta aika menee!!!! :heart:

kirjotttelen neuvolan jälkeen enemmän..

klementine ja tyttö rv 27+4:heart:
 
Huomenta ja samalla mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:
Täällä viikko alkanut ainakin ihanasti auringolla! :) Ja rajusti kiertänyt vatsatautikin alkaa olla voiton puolella!!

Tänään mä pääsen sitten vihdoin masuneuvolaan, edellinen kun peruuntui :heart: Ihana sinne on mennä vaikka nykyinen th ei ole ehkä se kaikista empaattisin ja sopivin tehtävään olekaan! Saa kuitenkin hieman purettua sydäntään ja ajatuksiaan. Ja alkaa täyttelemään niitä iki-ihania Kelan papereita ;)

Tuntuupa hurjalta alkupääläisten viikot!! Muutama viikko ja pääsette jo 3kymppiin! :O :D
Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että näinkö sitä jo pitkällä ollaan!! Itsekin tuota rv 30 odotellen...tuntuu että niillä viikoilla saa alkaa jo huojentumaan, itse kun ennenaikaisuuden pelossa olen ajatuksineni pyörinyt!
Mulla olis 2 viikon päästä 4D-ultrakin, oi oi miten mukavaa :heart:
Josko se sitten alkais viimeistään tämäkin mamma virkistyä?! ;)
Uudet vaunut on tosin saatu jo kotiin,jei! :)

Halituksia kaikille vaivoista ja sairasteluista poteville :hug: Sinne vaivaistenkerhoon minäkin kuulun!

Jennyli 24+4
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :)

Tsemppiä kaikille sairastaville ja sairastavien lapsille. Eiköhän se syksyn eka flunssakierros kohta jo helpota...Ihanaa anve, että lähdit sinne reissuun (tollasia meistä jokainen tarvitsee!) ja nätit on sun lasten sängyt. Mahtaakohan sitä itse jaksaa ommella mitään...Ostettiin joskus helmikuussa marimekosta uudet verhokankaat ja en ole vieläkään tehnyt niiden eteen mitään :ashamed:

Musta tuntuu, että mä tuun saamaan äippäpakkauksen vasta joskus viikolla 30 tai sen jälkeen :|. Mulla lähtee paperit kelaan vasta syyskuun 15. jälkeen (kun kaikki syyskuun palkat on maksettu) ajatuksella seuranta olisi huhtikuu-lokakuu. MUTTA silti olen ihan varma, että Kela haluaa odottaa palkkatietoja vielä lokakuun loppuun asti ja tulee pyytämään kaikkea lisää/asiassa kestää jne. No ehkä sitten vain soitan sinne, että voisiko pakkauksen silti lähettää, koska sen voi kuulemma lähettää heti hakemuksen ja raskaustodistuksen saapumisen jälkeen. Toisaalta meillä on niin pieni asunto, että en tiedä haluaisinkokaan sitä tänne pyörimään vielä, kun turvakaukalokin pyörii tässä olkkarissa :whistle: Oon kuitenkin hypistellyt sitä siskolla jo kesällä eli sillä tavalla tiedän about sisällön.

Mä oon kanssa tnä kotona seuraamassa tilannetta, kun eilen oli vatsa niin tajuttoman kipeä - sekä istuessa että kävellessä. Huomenna sitten varmaan taas töihin, koska nyt ei kyllä enää tunnu mitään. Onneksi meillä voi olla pois vain omalla ilmoituksella, ettei nyt sitten tartte mennä lääkäriin. Toki olisin mennyt, jos kivut olisivat jatkuneet.

Kenellä muulla tuntuu, että joulukuun (tai marraskuuhun, jolloin äipäloma alkaa) on ihan tajuttoman pitkä aika? Musta tuntuu, että päivät ja viikot matelee..varmaan ensimmäistä kertaa moneen moneen vuoteen aika tuntuu menevän näin. Ei ne madellut näin edes silloin toukokuussa, kun vain oksensi ja kaikki oli ylipäänsä vielä epävarmaa. No odottavan aika on pitkä...

Mummolasta löytyy taululla niin sopiva aforismi liittyen aikaan, niin jaan sen nyt näin tiistain kunniaksi teidän kanssanne :)

Aika on liian hidas odottaville
liian joutuisa pelkääville
liian pitkä murheellisille
liian lyhyt riemuitseville
mutta rakastaville
rakastaville aika on ikuisuutta.

Azalea ja Lurppakorva 24+3
 
Tsemppiä sairastaville ja muuten kipuileville :hug:

Itselläni tuntuu, että aika mennä viuhtoo nopeasti eteenpäin, viikot vain katoavat jonnekin! Tässä on toisaalta saanut välillä muutakin ajateltavaa kuin raskaus, kun toisella kissoistamme todettiin virtsatietulehdus ja on pitänyt huolehtia kattiherran hyvinvoinnista. Onneksi poju on jo tervehtymään päin ja itsekin alan uskoa, ettei kisu ole lähdössä ennenaikaisesti autuaammille metsästysmaille.

Muuten on ollut olo mitä mainion, paitsi viime päivinä on alkanut vihlomaan todella ikävästi lähinnä oikealta puolelta mahaa, varsinkin pissaamisen jälkeen ja kipu jatkuu usein pitempäänkin. Yöllä vihloo myös mahasta, mutta luulempa, että jotkut lihakset vain kramppaavat tms. ja kaikki on kuitenkin ihan hyvin masussa - potkuja ainakin satelee joka päivä :)

Ensi maanantaina on seuraava neuvola ja sitten vihdoin pitäisi saada ne kammotut Kela-paperit vetämään ja äitiyspakkaushakemuskin lähtemään siinä samalla. Haikaranpesään sentään olen jo ilmoittautunut ja pakolliset valmennukset on marraskuun puolella. Toivoa sopii, että kaikki menisi hyvin ja pääsisi hyvällä tuurilla vielä ammeeseen synnyttämään =)

PinguPongu ja 24+0 Pooooks!
 
pingupongu: saa nähdä, jos saan maksusitoumuksen kunnaltani (en siis ole helsingistä) niin olen itsekin sitten haikaranpesässä. Haluaisin sinne, koska haluan vesisynnytyksen (vuokratulla ammeella että sais varman päälle) ja kammoan muutenkin tätä meidän aluesairaalaa... oon jopa miettinyt että vaihdan kirjat jos en saa sitä maksusitoumusta!!
 
Azalea suosittelen kyl kaikile äideille jotka kotona pyörii 24/7 lasten kans irtiottoa ajottain kotiympyröistä. Taas on PALJON mukavampi olla kotona ku on vähän saanu huokasta ja ollu erossa niin lapsista ku miehestäki :D

Tuo ompeleminen on mulle myös yhenlainen henkireikä.. vaatteita en ole niinkään innostunu ompeleen, mut eilen viimeks sain meidän eteiseen tehtyä uudet verhot. Täältä syrjäkylältä ku on hankala lähteä lasten kans mitään harrastamaan ni sit pitää tänne kotiin kehitellä niitä harrastuksia, mitkä ei ole sidottuin aikatauluihin.
Nyt oottelen sadepäivää et mies on sisällä ja pääsen leipomaan rieskaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Pingupongu heh ollaankohan samassa valmennuksessa...Meilläkin niitä pakollisia meinaa on marraskuun alkupuolella. Mutta jos et halua, että tunnistaudutaan sen enempää, niin ei tartte vastailla - sitten saa joko arvailla tai ei ;)
 
Tänään siis käyty neuvolassa ja tältä näytti...
Rv 24+4 (19+5)
Hb 135 (135)
Rr 119/84 (114/81)
Painoa +2kg (yht. +6kg)
Sf 23cm (hieman keskikäyrän yläpuolella)
Pissa -
Syke +
Liikkeet ++

Kaikki siis ihan hyvin! :heart: Väsymyskään ei johdu Hb:stä!
Pitkään juteltiin ja avauduin kyllä näistä vaivoista ja väsymyksestäni ja hetihän masennuksesta alkoi kyselemään :whistle: No ehkäpä kuuluu rutiineihin?!
En siis tunne olevani millään tapaa alavireinen vaan väsynyt rasittunut näistä kotitöistä jotka on ainoostaan mun harteilla :(
ja tottahan se on että tuo ukko pitäis saada enemmän kiinni tähän arkeen ja kotiaskareiden jakamiseen. Perheneuvolaa ehdotteli ja ei pöllömpi ajatus...kyllä mä lähtisin jos vaan saan miehen innostumaan mukaan!!

Huomena on sellainen päivä että aamulla meille tulee nurmikonleikkaaja ja iltapäivällä siivoaja!! Kuulostaa ihan Amerikan mageilulta :cool:
Ja mä kärsin!! Tää on hieman raskasta totutella tämmöseen palveluun kun aina tottunu touhuamaan itse:ashamed: Ja nyt oon tässä jamassa vaikkei raskaus ole edes sairaus!!
Noo...ehkä se tästä...ja isäntähän maksaa ;)
 
Mä oon kuullut, että ne äitiyspakkauksen kestovaipat on huonoja. Onko jollain kokemusta niistä? Tää oli nimittäin yks kriteeri, jonka takia aion jättää ottamatta äp:n. Mietin vaan, kun Unelmahöttö niitä tarjoutui ostamaan. Mä oon edelleen ihan pihalla noista kestovaipoista. Tarttis varmaan päästä näkemään käytännössä, et miten niitä puetaan jne. (esim. harsot). Ajattelin yrittäää ainakin pärjätä enimmäkseen kestoilla.

Manna, kiva kuulla, että isoillakin nänneillä imettäminen onnistuu. Mulla ei ainakaan on sisäänpäin kääntyneet nännit, et ehkä sitä sit pärjätään.

Tsemppiä kaikille vaivaisille! Katsotaan milloin ne krempat alkaa omalla kohdalla. Sunnuntaina ainakin pystyin taas lähes täysipainoisesti tekemään kaikkea lihaskuntotunnilla. Järjen ääntä kuunnellen en vaan tehnyt ihan täysillä kaikkea, mut missään vaiheessa kroppa ei tehnyt stoppia.
 
Nythän se tauti sitten tännekkin tuli,juuri tultiin vanhempainillasta ja siellä kerrottiin että paljon lapsia on pois kun enterovirusta ja angiinaa liikkeellä,muksu oli hoidossa naapurissa kaverin luona ja kun haettiin ja mittasin kuumeen niin 39 näytti,ja tajusin että eihän mulla ole täällä mitään kuumelääkettä lapselle,hätätilassa taitaa tuo panadol hot käydä kun zappia ei ainakaan saanut antaa alle 12vuotiaille.No toivotaan että päästäis huomiseen ja apteekkiin,en kyllä ole mitenkään herkkä antamaan tuota kuumelääkettä,muksu kuitenkin voi hyvin ja touhuaa jonkin verran :)
Että sellaista sitten tänään,taitaa tulla muutama kotipäivä tälle mammalle.

hara 23+5
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Onneksi Jazzy kaikki on kuitenkin hyvin!

Vauvan peiton tarpeesta en nyt tarkalleen muista miten esikoisen kanssa, sillä oli aina pienenä joku lämmin vaate päällä, muistaakseni peitto ei pysynyt kauhean hyvin päällä. Tosin tuohan nukkui aina puolet yöstä meidän vieressä, silloinkin muistaakseni tosin oma peitto mukana, kun en mä sitä ihan siihen kainalon alle viitsinyt ottaa ettei käy vahinkoa, vaan sijoitin vähän ylemmäs. Hengissä pysyi kuitenkin, eli en onnistunut jäädyttämään.. :D

Kestovaipoista oli puhetta, mä ajattelin kokeilla josko selviäisin sellaisilla yhdenkoon kestovaipoilla, missä periaatteessa on kaikki valmiina samassa paketissa. Tarviiko niihin jotain lisäimuja, tietääkö kukaan? Joulukuussa kun tulee isot veronpalautukset niin ajattelin muutaman satasen sitten uhrata noihin vaippoihin. Voihan ne aina myydä, jos vauvan iho ei esim. kestä (kuten kävi esikoisen kanssa).

(.) Omaa napaa sen verran, että töissä on nyt taas saikkulun jälkeen oltu kaksi päivää ja oi että tuntuu selässä! Mutta eiköhän tämä tästä, vielä ois reilut kaksi kuukautta (oiskohan nyt vajaa 10 viikkoa) töitä jäljellä. Mun oli tarkoitus aloittaa äippäloma 30 päivää ennen la:ta ja ottaa käyttää siinä edessä mun 10 lomapäivää, mutta ylläripylläri en saakaan pidettyä niitä lomia, että aloitankin sitten äippäloman jo reilu 40 päivää ennen la:ta. Vielä en oo ihan päättänyt, vois katsoa jos sais pidettyä niitä lomia marraskuun alusta, niin vois jäädä aikaisemmin, mutta veikkaan, että se tulee olemaan hankalaa (meillä ei periaatteessa saa olla ihmiset työpaikalta samaan aikaan vuosilomalla eli yksi kerrallaan vain..).

Neuvolassakin kävin eilen, painoa oli tullut viidessä viikossa noin kolme kiloa lisää, samalla ensimmäiset painonlisäykset koko raskausaikana (viime kerralla olin laihtunut vähän). Joten ei valittamista. Hemoglobiini oli laskenut 140 -> 114 ja th suositteli lisäraudan aloittamista. Verenpaineetkin oli vähän laskeneet. Muuten kaikki ok, pissa puhdas ja sf mitta 18,5. Katselin tuosta neuvolakortin takaa että vähän alakäyrän yläpuolella menee, mutta normirajoihin mahtuu. Th:n mielestä täysin ok. Ja tuo tosiaan riippuu niin paljon mittaajasta ja vauvan asennostakin, että ei kai sille hirveästi painoarvoa voi antaa.
Vauvan syke oli 150.

Uskomatonta, että jotkut alkaa täällä jo lähestymään kolmenkymmenen raskausviikon rajaa! IIKS! :D

mamadread ja ihme 22+4
 
azalea minä kuulun niihin joiden mielestä aika matelee liian hitaasti. Eli joulukuuhun tuntuu olevan ikuisuus.

Meillä edelleen lapset sairastaa ja nyt on itsellä kurkku sen oloinen että iskee mullekin tuo. Katsellaan!

Tänään rv 27+5.
 
Pakko oli tulla vielä oikaisemaan, että höpötin ihan höpöjä tosta mun sf-mitasta. Olin lukenut taulukosta väärin, oikeasti sf-mittani menee siellä aika tasan tarkkaan siellä keskikäyrällä (ehkä hieman yläpuolella).

Ja muuten! Mustakin tuntuu, että aika m a t e l e e. Tänään tasan 4kk laskettuun aikaan. Siis neljä kuukautta! Toisaalta, en mä toivois, että tämä vauva hirveästi aikaisemminkaan syntyisi... :/

mamadread ja ihme 22+4
 
Mullakin tuo ajan kuluminen jotenkin hidastunut, tähän asti on tämä raskausaika mennyt todella nopeasti, mutta nyt kun alkaa enemmän kaikkia muutoksia tulemaan kroppaan niin tuntuu, että tuohon äitiysloman alkuun on ihan liian kauan aikaa. Ja ehkä ei niinkään nuo fyysiset muutokset tee tuosta töissäolosta raskaampaa, vaan jotenkin ajatuskaan ei tahdo enää niin hyvin pysyä kasassa. Joudun myös työnipuolesta olemaan välillä melko kiinnikin ihmisissä, joten tuo vatsan kasvaminen tuo siihenkin omat haasteensa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.

Eilen pyrähdin neuvolassa ja kaikki ihan ok
Hb noussut 117 -> 125
paino noussut 613 g/ viikko (ei tullut mitään kommenttia painonnoususta, yhteensä alusta tullut vajaa 6 kg)
sikiön sykkeet vaihteli välillä 125-140
verenpaine tais olla 133/ 82 -hieman oli aijempaa korkeampi, mutta jouduin siinä vähän ennen mittausta käymään vessassa, kun tuli litkittyä vettä, että saan pissanäytteen annettua :ashamed:
Terveydenhoitaja sanoi, että tuota sf mittaa aletaan mittaamaan seuraavasta käynnistä lähtien -näyttää vaihtelevan paikkakunnittain tuo asia.
Ja sokerirasitukseenkin sain lähetteen iän takia, yli 25 v -kai se pitää mennä kun kerran on mahdollista, vaikka ei kuullostakaan miltään kovin mukavalta tutkimukselta...

Jaksamisia kaikille nuhaisille ja muillekin :hug:

Ennu ja "S" 23+6
 
Moi!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea hyvistä kuulumisista !

Itse on ole nyt kerennyt täällä käydä, kun on ollut niin paljon hommaa. Lueskelen teidän jutut läpi vähä paremmalla ajalla..

Mulla on nyt tosi paska maku tän päiväsestä lääkärineuvolasta. Ensinnäki se lääkäri oli sillon ekalla lääkärineuvola kerralla harjottelemassa ultraamista ja sisätutkimusta. niin nyt se oli siellä jo yksin ja mulla jäi olo että se ei osannu oikeestaan mitäään. Mulla on nyt viikkoja 27+2 mutta tämä lääkäri sai vauvasta semmosen mitan mikä vastas viikkoa 25+4 eli siis melkee kaks viikkoa pienempi eikä sanonu siihen oikeen mitään :O eikö se oo jo vähä liikaa jos melkee kaks viikkoa on heittoa? vai mitä ootte mieltä? pitäiskö aamulla soitella toiselle lääkärille että se kahtois, ku tuntu että tuo ei osannu oikee sitä kattoo.. Terkkariki sano sille että pitäiskö käyä sitte niissä kasvukontrolleissa, nii ei se lääkäri siihenkää mitää sanonu :/ Nyt on paniikki itellä että jos kaikki ei ookkaan hyvin..

JA multa ei oo vieläkään otettu sitä sf-mittaa enkä oo ite sitte muistanu sanoakkaan :O

Tässäpä vähä sitte neuvolamerkintöjä.

27+2 (25+4)
+992g/vk (+433g/vk)
RR 118/67 (112/53)
hb 119 (118)
pissa siisti
syke +
liikkeet ++

Kohdunkaula 3cm kiinteä ja kiinni.

marrari ja neitokainen ja huono fiilis 27+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Marrari: en ois sinuna huolissani (en ainakaan kovasti), koska kyseessä on ollut uusi ja kokematon lääkäri.. koneneemmatki saa isoja heittoja ultralla ni saati kokematon (itellä synnytystapa arviossa kummallekki lapselle veikattu ultralla 500g liikaa painoa).
Mut mä kans jossain vaiheessa pyytäisin tarkistuttamaan tuota kokoa. Osaako teil neuvolan th ultrata?
 
huomenta kaikille:wave:
tänään olis sitten se 28 viikon ultra, jännittää mennä kun pelästyin siinä rakenne ultrassa niin kovasti sillon 8 viikkoa sitten. noh,jospa tällä kertaa sieltä ei mitään säikäyttävää löytyisi: / toisaalta en etes haluais tähän ultraan mut toisaalta on niin jännää nähdä paljon vauva on kasvanut viikossa=) ja pakkohan sinne on mennä kun eilen neuvolatäti sanoi neuvolan lopussa että hänelle jäi nyt sellainen mielikuva että lapsivettä olisi vähän koska vauva tuntuu kädellä koittessa vähän turhankin selvästi.. neuvola täti ei ollut huolissaan ja sanoi ettei minunkaan tarvitse olla ja kertoi siis ettei ole aivan varma tunteestaan, kuulemma voi johtua ihan hyvin siitäkin että olen aina ollut niin laiha ettei mulla tuossa mahassa ole mitään ylimääräistä rasvaa, vain nahka, kohtu ja vauva + vauvan tavarat:D
sit tottakai itteäni rupes mietityttää se et onko mulla tosissaan sitä vettä jotenkin vähän kun kohdunkorkeus oli kasvanut vain 1,5cm.. tuntui todella vähältä vaikka en tiedä siis ollenkaanmiten sen kuuluu kasvaa.kohdunpohjan korkeus on siis nyt 25,5cm.mutta tuohon kohdunpohjan korkeuteenhan vaikuttaa paljon myös se että vauva on todella alhaalla jo.

muuten kaikki oli hyvin ja aivan niinkuin pitääkin. tänään on siis samalla kun on se ultra niin pelkopoli..


klementine ja tyttö rv 27+5
 
Hellurei!

Kiva, kun jotkut osaa ja jaksaa ennen kaikkea puuhastella käsitöitä=) Ite oon niissä vähän surkea, tosin osaan kyllä jotain tehäkin ihan ok, mutta ennen kaikkea en millään viittis. Oon miettinyt, että jos itse tekis pinnasänkyyn sen verhon. Tosiaan ite kyllä pidän ihan noista lasten kuoseista jne, mutta mun mielestä sen uudinverhon ei kyllä tartte olla mikään kirkuvan keltainen nallekuvioin tai jotain muuta vastaavaa. Mun mielestä nuo on usein ihan järkyn näköisiä..yhdet ihan siistit ja kivat näin, mutta siinäkin oli sitten vähän että oli mielestäni tytölle tarkotettu. Ja kun en sitä sukupuolta tiiä, niin haluaisin itseasiassa jotkut ihan erilaiset. Enemmänkin sisustukselliset ja sillä tavalla kivat..vaikka en mikään sisustusmaestro olekaan:whistle:

Kävin sen sf-mitan suuruuden tähen jo siinä sokerirasituksessa ja neuvolan tädillä meni koko puhelu kehuskellessa mun erinomaisia arvoja:saint: Jospa mulla vaan on vähän enemmän lapsivettä tai muuten vaan vaikka vauva aina siellä pylly pystyssä:heart: Mitenkä te, joilla on ollut yläkäyrän yläpuolella tuo sf-mitta? Oletteko päässeet sitten ultrakokoarvioon? Tai ylipäänsä nuo kokoarviot on ilmeisesti pääosin näppituntumalla? Mua nimettäin vähän jänskättää, että jos pääsenkin ultra-arvioon..niin haluanko enää niin loppuvaiheessa tietää sitten sitä sukupuolta, jos se vaikka näyttäiskin sen vihdoinkin:xmas:

Marrari, en minäkään hirveesti huolestuisi. Voithan soitella ja pyytää, että pääsisit jollekin toiselle lääkärille. Kun jäähän tuo mieltä vaivaamaan.

Ajasta..tuntuu mullakin, että tähän asti kaikki on mennyt todella nopeeta. Aina kun viikko vaihtuu, tuntuu siltä että meni nopeesti. Mutta silti aika tuntuu matelevan nyt kovasti ja on vähän tullut semmosta malttamatonta fiilistä. Joskus jopa hetken ahdistaa, kun miettii että tässä on monta kuukautta vielä jäljellä ja kun toista kasvattaa omassa mahassa. Sitten yleensä tää meidän kaveri potkasee oikeen kipakasti mua vatsaan, niin unohtuu aika nopeesti se ahdistus:heart: Mulla jotenkin on vaivannut nuo levottomat jalat taas sekä tuo ihon pinkeys (vaikka rasvaan joka ilta)..kun vaikka kuinka väsyttäis ei saa unta sitten. Jotenkin inhottava vaiva. Oon sitte ottanu lisänä magnesiumia, se auttaa.

Katoin muuten tuossa vahingossa jotain mahakuvaa viikoilta 16. Mulla oli muka siinä iso maha. Mun mielestä näytin siinä varsin "pieneltä ja hoikalta" enkä nähny siinä kyllä oikeen mahaa ollenkaan:LOL: Nyt mulla on niin iso maha, että ei tarvi kyllä kenenkään arvuutella vaikka ois minkälainen takki päällä.

-metsis ja rvtkin unohtu! (lunttauksella 24+6)
 
Soitin äsken omalle th:lle nii se heti sano että sitäki mietitytti miten lääkäri ei tehny asialle mitään, nii sain loppukuusta ajan sitten toisen paikkakunnan gynelle niin se saa tarkistaa tilanteen.. en enää ikinä halua tuommoselle taidottomalle lääkärille. hyi.

Kiitos anve ja metsätähtönen

anve Kyllä oma th osaa ultrata iha hyvin ja se ultraaki joka neuvolakäynnillä. Sen jopa piti tulla eilen lääkäriä auttamaan ultraamisessa...

nuista neuvolakäynneistä on ollu puhetta: Mä oon käyny neuvolassa 7 kertaa äitiyskortin mukaan + 2 ylimääräistä ultraamiskertaa, ku oon luullu että vauvalla ei oo kaikki hyvin :D Ja nyt tästä lähtien on neuvola 2 viikon välein.

maanantaina alkaa perhevalmennus. Siitä tulikin mieleen, että pääseekö teijän miehet niihin mukaan? ku tuntuu että aina ku on se valmennus, nii mies on töissä. :/ nii en tiiä vihtiikö sinne yksin sitte mennä. no kyllä varmaan ainaki joissaki käyn. ainaki siellä synnytysosastolla...

Ja täällä kuulutaan kans niihin, joista tuntuu että aika vaan MATELEE, sitä joulukuuta oottaa niiiin paljon <3

Mutta nyt Marrari ja neitokainen lähtee kierteleen kirppareita :) 27+3 <3
 
Hei kaikille! Olemme nyt viimeisn kuukauden aikana viettänyt raskasta aikaa, menetimme v.2006 rv 30+ pienen poika enkelimme kohtuun jolla oli todella vakava sairaus (kannamme miehemme kanssa kumpikin sairasta geeniä). Vauva ei pysty syntymään elävänä, niin pahasti vauva on sairas. Nyt saimme kuulla taas saman toistuvan ja pitää vain odotella nyt milloin enkeli noutaa vauvamme taivaaseen..nyt on raskausviikkoja 26+6, viikoin välein kuunellaan pienen sydänäänet ja välillä ultrataan. Hautajaiset tottakai haluamme pitää ja pidimme ensimmäsellekkin pojalle. Nyt vauva olisi ollut perheeseemme todella rakastettu ja odotettu, varsinkin 5 vuotiaalle pojalle, joka joka päivä yrittää tuntea vauvan liikkeet( vauva ei oikeastaan liiku ollenkaa) onneksi yksi ilta vauva liikkui oikein kunnolla ja poika oli vielä hereillä niin sai tuntea ainakin yhesti vauvan liikkeet isän kanssa :) ja heti tuli kysymys eikö vauva ole enää sairas..vaikeita kysymyksiä tulee..olemme pojille sanoneet että vauvamme on sairas vaan emme vielä sitä että joudumme hyvästelemään vauvan näkemättä, tulisi liikaa pohdittavaa nuin pienille pojille ja vääriä käsityksiä! sitten kerromme kun on sen aika! En ole kirjoitellutkaan tänne palstalle nyt oikeastaan ollenkaan kun kokoajan ollut pieni epäilys että kaikki ei mene hyvin. ei ollut enää nimeäkään tässä ketjussa,mutta ei sillä nyt niin väliäkään ole. Saimme vauvasta yhden ulta kuvan jossa kasvoja näkyi hieman ja kädet, niin on nyt yksi muisto pienestä perheenjäsenestämme. Onneksi on 3 elävää poikaa meillä nyt niin aika ei mene pelkästään suremiseen! Toivottavasti saamme vielä joskus pienen vauvan tänne meidän iloksemme!! toivotan teille kaikille oikein ihanaa odotus aikaa ja NAUTTIKAA täysin rinnoin ja olkaa ylpeitä että saatte kantaa omaa vauvaanne loppuun asti ja syntymän jälkeenkin vierellä! käyn aina kurkkaan kirjoituksianne ja elän hengessä mukana loppun asti! :heart:

Terv. SaBiNe
 

Yhteistyössä