Kiitos Jennylille uudesta pinosta, ihanan kuvan oot löytänyt:heart:
Täällä on oltu pari päivää nyt sängyn pohjalla oikeen kipeenä ja flunssasena. Ja eilen sitten suoriuduin sinne sokerirasitustestiin eikä tuo kyllä ollut kummoinen. Vinkiksi vaan, että ottaa lukemista ja vaikka pikkueväät sitten heti testin loppuun, jos muuten ei syöminen jne heti onnistu.
Onki tullu niin paljon tekstiä, että mulla menee varmaan koko vkl näitä lukiessa=) Uudesta ketjusta bongasin, että aika monella on lapset sairastelleet ja itsekin olleet vaivaisia. Joten jaksamista, jospa sitä kaikki parannuttaisiin tässä viikonlopun aikana:hug:
Tesmis, mulla kans puutuu helposti paikat ja se johtuu siitä että nukun huonossa asennossa. Huomasin, että jos laitan esim tyynyn tai peittoa myttään polvien väliin tai ylempänä olevan jalan alle (jos se nojaa patjaa vasten), niin puutuu vähemmän. Ilmeisesti se tyyny vähän tasaa tota painetta, ettei hartioille tule niin kovasti sitä..lisäksi selkä "vääntyy" vähemmän kun on polvien välissä/alla tukena jotain. Ja mulla saattaa olla kans kumpiki käsi aika puutunu, jos noita apurityynyjä tai peittoa ei ole mytättynä alla. Tosi inhottava vaiva, mutta mulla on pääosin menny tolla ohi tuo.
Tervetuloa Soippa:flower:
Yrttiteehommista ja muista. Oon ite juonu nyt vaan tommosta valkosta teetä, jossa on joukossa jotain muutakin. Se ei taitane ihan varsinainen yrttitee olla kyllä ja niitä oon vältelly. Mulla ois tosi ihanaa inkivääriteetä (joka on muuten jouluna aivan ihana, tuoksuu tosi jouluiselle!!)..mutta en oo viittiny juoda kupillistakaan sitä koko raskausaikana kun tosiaan siitä inkivääristä oli vähän niitä keskenmenoepäilyjä. Toisaalta sitä sais vetää varmaan aika reilulla kädellä, mutta juonpa muita kun noita on. En muitsa oliko tossa valkoisessa teessä vähemmän kofeiinia? Vadelmateetä aattelin itekki hankkia sitten ennen synnytystä, sen mukamas piti valmistella vähän synnytykseen..mutta oikeesti kyllä aattlein et se on vaan hyvää
Mikäs se on se
imetystee? Jotkuthan juo sitä, mutta en tiedä varsinaisesti mikä se on..kokemuksia?
Jääräpää, mulla auttaa ankkakävelypakkoon tuo varovainen joogaaminen tai venyttely. Toisaalta jos sulla on lonkassa ongelmia, niin tilannehan on eri mutta voihan se silti auttaa. Tuosta ankkakävelystä tulee nimettäin herkästi kipeeksi muutki paikat, kun se ei ihan luonnollinen tyyli ole kävellä. Mullahan ongelmana on tuo ristiselkä+häntäluu, mut ne pysyy kurissa tolla venytely/joogahommalla. Eli aika pienellä vaivalla. Mutta en silti esim kuntosalilla viitti tehdä isoilla punteilla mitään, ihan varmuudeksi..ja muutenkaan en nostele mitään raskaita.
Espoir, mulla itellä oli tossa aiemmin ihan hirveet (selkä)vaivat ja mietin että miten sitä näin "nuorena" ja esikoitsa odottavana voi olla näin vaivainen. Mutta nyt on selkeesti menny ohi osa vaivoista, että ehkä nuo on vähän kausittaisia ja toisaalta kii myös omasta kipukynnyksestä tai sitten siitä arjesta/työstä? Tietysti fyysisessä työssä sitä raihnaantuu helpommin, jos on vähäkää selän kans ongelmia (kokemuksella
). Toisaalta luulen, että tässä raskauden myötä myös tottuu että sitä nyt vaan on vaivaisempi ja ehkä oppii jotain tekniikoita, millä sitä oloa saa parannettua.
Tesmiksellä tais olla melko epäilyttävät neuvolakokemukset. Ite oon vähä verrannu niitä sijaisen ja perusth:n esim sydämensykekuunteiluita ja sf-mittoja..ja ne on pysyny molemmilla onneksi samassa linjassa. Toisaalta jos on aina se "sama linja" (ja se on mitä on eli vaikka virheellistä), niin vaikea verrata. Inhottavaa, jos huolta tulee sitten siitä että mittaustulokset eivät ole sitä mitä piti. Varsinkin noihin sf-mittoihin tulee varmaan aika herkästi heittoa vertaillen eri mittaajia..kun kuitenkin se pitää pelkällä tunnustelulla tehdä, joten kokemuksella on varmaan iso merkitys. Mun mielestä nuo sf-mitat on siinä mielessä hassuja, kun joissakin paikoissa sitä ei ole mitattu kertaakaan vielä näille jopa yli rv 20 asti. Että alkavat vasta myöhemmin seurailemaan. Itehän just noiden takia jouduin aikaisin sokerirasitustestiin, vaikka en jaksa uskoa että mitään häikkää niissä on (toivottavasti). Tai ainakin se korjautuu ruokavaliolla, tuskinpa piikittelemään ainakaan joudun (eiköhän sen ois olossa jo huomannu jos tarvetta ois).
Täällä pitää lähteä nyt suihkun kautta lääkärivisiitille. Paranteluja kaikille ja mukavaa viikonloppua!:wave:
-metsis 24+1