Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

saz
Cisulle vielä noista pukamista... Saattaa olla ällöä luettavaa mutta yritän nätisti kirjoittaa.. Mulla ison hädän tekeminen oli ihan tuskan takana vaikka suurta kakkaa en tehnytkään. Aina otti ulostettaessa kipeetä, aivan niinkuin olis ollut mukana pieniä teräviä kiviä. Sit pyyhkiessä tuli verta, joskus ihan reilustikin. Mulla auttoi ilman reseptiä saatava apteekin voide, sipaisen siihen suulle enkä mitenkään laita sitä peräsuolen sisälle. Lääkäriltä kysäsin et tarvisko näyttää kun tulee välillä paljonkin verta, mutta tämä sanoi sen olevan raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen tosi yleinen vaiva ja ei tarvi sen kummempaa diagnosointia kun apteekin voiteet on reseptivapaita. Mut voiteet tosissaan auttoi ainakin mua, enää en joudu rasvailemaankaan kuin pari kertaa viikossa jos sitäkään. Toivottavasti säästyt vaivalta vaikka kait suht helppohoitoinen onkin! Nyt, hyvää yötä!

tulin tänne vaan poksahtamaan, eli se olis 36 viikkoa takana raskautta nyt.aika hurjaa ja nopeasti mennyt tämä hurja aika.
olen tosi väsynyt, jo kolmas yö minkä olen valvonut mahakipujen(supistuksien? ) takia. taitaa lantioluut ja sisäelimet mulla poksahdella samaan tahtiin kun viikot..
ottaa muuten henkiselle puolelle tämä valvominen aika lailla...

mut nyt valmistautumaan, lapset kohta hoitoon ja kouluun ja sit mulla olis aika sinne pelkopolille..vähä sellanen olo et näinköhän siitä hyötyä on mut noh, kokeillaan...

klementine ja tyttö rv 36!!:heart:

Moikka! Sairaalassa vielä ollaan, joutoaikaa kirjoitella :)

Miten käytetty pinnasängyn patja liittyy kätkyt-kuolemiin? ymmärrän että uusi patja on hygieninen valinta mut mikä yhteys noilla on???? Meillä on kaikki lapset nukkuneet käytetyillä patjoilla, patjansuojukset ovat vaan olleet uusia.

Täällä tyttönen valohoidossa keltaisuusarvojen vuoksi :( Eilen illalla joutui valokaappiin ja tänä iltana pitäisi päästä sieltä pois. Melkein itku tuli kun hakivat toisen pois, yhden ainoan vrk:n ehti olla tuossa vierihoidossa ja sit taas tommosta.. Toki hyvähän se on että hoidetaan mutta silti.. Syötöt on 3h välein ympäri vrk:n ja silloin tyttönen tulee vaippasillaan mun yöpaidan sisälle syömään että tulee kunnolla ihokontaktia kun joutuu olemaan niin paljon poissa äidin luota. Maitoa tuleekin niin että riittäis varmaan koko osastolle, imetyksen jälkeen joudun käymään vielä lypsämässä "paineita" pois. Elättelen toiveita kotiin pääsystä huomenna... Olis jo niin mukavaa päästä omaan rauhaan ja petiin :)

Piianen ja Pikku Murunen, 3pvää

Saz ja muut, pukamista :) mulla oli kanssa siihen mun haavaan käytössä toi sama täällä jo aiemmin mainittu voide sekä peräpuikkoja lisänä, mutta tulehdus oli päässyt niin pahaksi, ettei ne enää yksin auttaneet, mutta jos nyt tulee jotain saman suuntaista niin heti aion kyllä aloittaa noiden helppojen paikallisten lääkkeiden käytön, ettei menisikään pahaksi. Imetyskin kovettaa mahaa monilla ja sitten herkemmin tulee noita vaivoja.

Piianen, ihanaa, että maitoa tulee paljon, itselläni oli aluksi aika pientä tuotantoa. Me saatiin NKL:llä valohoitolaite siihen omaan huoneeseen, joten vaikka vauva oli erotettu kainalosta, oli silti siinä ihan vieressä solariumlasit päässä :) Onneksi toi valohoitojuttu on aika yleistä, eikä siitä kai tarvi olla huolissaan. Meidänkin esikko oli ihan porkkanan värinen!

k + pikkuruu 37+0

Kun mun kuopus syntyi viime lokakuussa, niin siinä sairaalassa saatavassa Liberolaukussa oli sellainen ihan pieni pipo mikä solmitaan leuan alta. Lisäksi ostin sellasen valkosen neulotun paksun tupsupipon jossa oli fleece sisäpinta H&M:ltä ja hinta oli 4,90e tms. Ostin nyt tänä syksynä kuopukselle uuden samalaisen mutta suuremman, että ainakin Myllyssä oli niitä. Niin ja se pieni oli 50-56cm:sille, niissä menee ne koot tolleen, mutta siis vastasyntyneille tarkotettuja.

auringonpilkku rv 33+0 Poksista poks!

Nyt tulee tyhmä kysymys, mut voiko supistukset tuntua vaan toisella puolella? Heräsin viime yönä jumalattomaan oikean puoleiseen kipuun, välillä lieveni, välillä taas voimistu niin, että säteili myös selkään ja oikeaan reiteen....Mitäköhän hittoa tää taas on?

35+4

Huomenia kaikille!

Täälläkin on yöllä supisteltu & valvottu. :| Meinasin jo soittaa synnärille ja herättää miehen, jos tulee lähtö, mutta sitten helpotti. Ei ne supistukset kipeitä olleet, mutta kovimpia ja pisimpään kestäneitä tän raskauden aikana. Maha meni kauttaaltaan ihan kovaksi ja pimpsassa asti tuntui puristus. Jotenkin vauvan pääkin tuntui siltä, että se on suunnilleen jo tällä puolella maailmaa, mutta ehkä se jotenkin liittyi vaan tohon kun se supistus oli niin voimakas. Sain supistukset häviämään kun kävelin vessaan ja join muutaman lasillisen vettä, mutta vielä pitkään sen jälkeen valvoin ja kuulostelin, tuleeko lisää vai ei. No, periaatteessahan harjoitussupistukset kuuluu jo tähän vaiheeseen raskautta ja toivotaan, ettei noi tee enempiä halloja mun kohdunsuun tilanteelle. Olis kiva päästä vielä viisi viikkoa eteenpäin!

Kissoista: Me aloitettiin jo syyskuussa kissojen totuttaminen siihen, ettei vaunuihin hypitä ja pikkuhiljaa kun on saatu tavaraa kasaan, niin samaa on opeteltu pinnasängyn ja sit ton pyörillä liikkuvan ensisängynkin kanssa. Noi meidän kissat (molemmat leikattuja, 1½v poju ja 2½v tytsy) on kyllä aikamoisia kovakalloja, mutta aika hyvin tuntuu opit menneen perille. Löytyy ne aina silloin tällöin vieläkin vetämästä hirsiä luvattomissa paikoissa, mutta lähtevät liukkaasti pois kun minä tai mies lähestytään. :D
Suosittelisin melkeen alkuun kokeilemaan vaunuihin vaikka hyönteisverkon laittamista, jos tuntuu, ettei kissa muuten usko, niin se voi auttaa. Saiskohan pinniksenkin yläpuolelle hyönteisverkon viriteltyä? Me ei olla ainakaan suunniteltu mitään kissaverkkojen ostamista, saa vaan kisut oppia siihen, ettei vauvan paikat oo niiden paikkoja. Toi ensisänky on siitäkin hyvä, että vauva varmaan nukkuu aika paljon ensin siinä ja sitä voi siirrellä aina sinne, missä itse kulloinkin on. On helppo vahtia, ettei kissat mene sinne.

Unelmahöttö, sori kun sun veikkaukset on jääneet pois listalta! :ashamed: Lisään ne sinne pikimmiten!

Metsistä mäkin kaipailen, toivottavasti mitään ei oo sattunut!

Tänään poksuis taas. Vielä viikko pikkukeskosrajaan!

mamadread ja ihme 31+0 POKS

Piianen: :hug: toivottavasti pikkanen pääsee pian valosta takas äitin viereen!! Vaik se sairaalassa olo on tylsää, ni yritä malttaa olla siellä ihan rauhassa! Nimittäin mikään ei ole niin tympeä kuin se et joutuu kotoa lähtemään takaisin sairaalaan ku bili-arvot nousee uudestaan! Ja se huoli kotona et lähteäkkö näytille vai eikö! Jos vain jaksat ja maltat ni odottele siellä sairaalassa, siel on apu lähellä! Meil on kumpasellaki tytöllä seurailtu nuita bili arvoja, mut eivät ole joutuneet valoon.. on olleet kiikunkaakun et mitä tehdään, ni siks sanon sen et huoli iskee sit kotona! Pöljänä lähdin kotiin heti ku suinki oli mahdollista, mut nyt oon aatellu et yritän malttaa mieleni ja oon vauvan kans sairaalassa yhden "ylimääräisen päivän" jos on jotain häikkää.

Tosiaan alkaa huolettaan, et missä on Metsis!!!!

Tääl on tänään hirvipeijaiset, joten pitää alkaa valmistautumaan kirkolle lähtöön :D

Tervehdys piitkästä aikaa...

ei ole ollut energiaa kirjoitella, vaikka välillä täällä käynkin lukemassa teiudän juttuja.
Aika lailla loppumetreillähän tässä odotuksessa kaikki joulukuiset mennään ja vauvatuneitakin pukkaa. Ihanaa!=) Mammalomaa mulla on ollut tän viikkoa. Erikoinen elämänvaihe kun saa olla kotona, mutta todella tervetullutta.=)

Mä meen ensi tiiistaina yrittää pyöräyttää vaavia raivotarjontaan, kun typy istuu sitkeesti perätilassa. Toivottvasti onnistuu, haluausin kylä yrittää synnyttää, mutta ensi tiistaina tietää siis enemmän. Vielä tosin tuntuu sille, että oihan kiva olisi vielä ainakin viikko valmistautua synnytykseen ja pienokaisen tuloon.

Salmiakki78 ja Papu 35+5

Piianen: Tuosta patja/kätkytkuolema jutusta on ollut ennenkin puhetta. Minulle on väitetty ihan samaa sukulaisten toimesta ja pitkään mietin että uskallanko käyttää yhdellä lapsella ollutta patjaa.
Äiti toppuutteli että sillä ei ole mitään yhteyttä kätkytkuolemaan, onko vanha vai uusi patja, kunhan se on puhdas. Eli ei oteta esim. varastosta suoraan käyttöön.
Neuvolassa nauroivat moiselle uskomukselle ja sanoi että kyllä kätkytkuolemat olis räjähdysmäisesti suurempia jos toisen käyttämä patja siihen vaikuttais, aika monnella kun on sama patja ollut esim. neljällä lapsella.
Itse olen tuon takia sitten ollut ihan rauhassa. Tosiasiahan taitaa olla että kätkytkuolema tulee jos on tullakseen, oli se patja vanha tai uusi.

Tesmis
: Mulle väitettiin neuvolassa ettei voi olla toispuoleinen supistus, vaan jo useamman lapsen tehneet on sanoneet että mahdollista on. Itse sitä ihmettelein viimeviikolla kun tuli tosi kipeä supistus ja vain vasemmalle puolelle.

Omaa napaa sen verran, että eilen illalla supisteli taas reilun tunnin verran kipeästi. Tuntui että on keilapallo jalkojen välissä kun niin kova paine oli. Helpotti kuitenkin levolla ja liekö sillä veden juonnilla osaa asiaan myöskin.
Sairaalakassi pakattuna, kun tuntuu että millon vaan voi näemmä lähtö tulla.

Jazzy&Morso 34+5

Huomenta vaan täältäkin :)

Kissoista meillä asustaa yksi kolli kissa ja ikää vanhalla herralla 9v. Eskoisen kohdalla olin ostamassa sellaista kissaverkkoa sängyn päälle mutta luovuttiin ajatuksesta ja eipä kissa sinne mennyt kun vauveli syntyi. Kiinnostusta on kaikkiin kiellettyihin paikkoihin milloin löytyy kaukalosta, sitteristä, vaunuista....mutta niin kuin mamadreadilla kun jompikumpi meistä lähestyy niin kissa on jo kadonnut :) Pikku hiljaa rupeaa kissa kyllä tajuamaan missä saapi olla ja missä ei :)

Piiaselle tsemppiä ja toivottavasti tyttö pääsee pian taas viekkuun :heart:

Tesmikselle en osaa kyllä vastata mitään kun ei ole minkäänlaista kokemusta taikka tietoa :(

Hurjaa kun on jo maaliskuihin syntynyt yksi vauveli :O

Viimeksi muokattu:
Myyris: tuosta vanhan patjan ja kätkytkuoleman yhteydestä oon minäkin kuullut huhuja, mutta en usko, että sitä on mitenkään tieteellisesti tutkittu. Ilman parempaa tietoa väittäisin, että huhusta on vain kyse.

Wendyduck
: Meillä pidetään makkarin ovi suljettuna juuri noiden kissojen takia. Tosin nyt ovat oppineet avaamaan ovet kahvasta, joten jonkinlainen verkko pitäisi varmaan kehitellä... Tuntuu vaan melko kamalalta ajatus laittaa lapsi "häkkiin" nukkumaan. Tähän mennessä kissat ovat kyllä kiertäneet pikkulapset kaukaa, sen verran traumat on jääneet siskon kovaäänisistä lapsista, joten saa nähdä kiinnostaako pinnis yhtään enää sitten kun siellä on täytettä. Meilläkin kissat kyllä periaatteessa tottelevat käskyjä pysyä poissa tietyistä paikoista, mutta vaan jos joku on lähettyvillä :D

Cisu: osalla pukamat oirehtii, osalla voivat olla oireettomia ja näkyä vain sellaisena "suonenpullistumana". Pukamiin auttaa ainakin AC3 Comfort. Noihin edempänä oleviin suonikohjuihin ei kyllä auta mikään :'( Nyt sentään kipu on hiukan vähentynyt lepäilyn ansiosta, mutta pystyssä oleminen on edelleen yhtä tuskaa! Taitaa jäädä jouluostokset tänä vuonna vähiin!

Tesmis
: mulla osa kivuttomista supistuksia on tollaisia toispuoleisia. Itekin miettinyt, miten se on mahdollista, mutta ilmeisesti kohtukin koostuu erilaisista lihassäikeistä.

neitoperho & toukka 32+0 *POKS*

Huomenta!

Olipas huonosti nukuttu yö taas... En tiedä enää miten päin olisi ja nukkuisi kun selällään ei voi olla ja kylkiasennoissa alkaa aina päälimmäistä lonkaa särkemään! Kai täytyy siirtyä nukkumaan istualleen.

Kiitos peräpukamavastauksistanne, täytyy seurailla oman aukon tilannetta! (heh, kuulostipa perverssiltä)

Kätkytkuoleman ja vanhan patjan
yhteydestä olen kuullut minäkin mutta jotenkin ajatus tuntuu naurettavalta ja kaukaa haetulta. Kai tohon kätkytkuolemaan liittyen on vaikka mitä uskomuksia ja muita kotkotuksia eikä silti mitään kai ole tieteellisesti oikeaksi todistettu. Koska kätkytkuoleman syytä ei ole löydetty niin josko noi tollaiset uskomukset on ihmisten omia keksimiä syitä helpottaakseen omaa oloaan tai saadakseen syyn konkreettisesti johonkin, en tiedä. Tai josko jollain kätkytkuolleella vauvalla on ollut vanha patja ja ilman muuta sehän on ollut sitten syynä sillä kertaa!!! No joo, mä en tahdo tota kamalasti ajatella ettei siitä nouse pelko päälle ja pian omalla pelollani aiheutan sen.

Voi helmikuisia ja maaliskuisia vauvoja, vähän turhan aikasin tulivat mutta toivotaan parasta ja oikein paljon onnea ja suojelusenkeleitä heille matkaan että kaikki menee hyvin! :heart:

Mulla on kans mielestäni ollut toistpuoleisia supistuksia ja olen jostain niistä lukenutkin. Eli ovat hyvinkin mahdollisia.
Muutenkin olen huomannut että mun kivuliaat supparit on alkanut lisääntymään tai sitten mä jo jopa osaan tajuta ne mutta onko siinä joku raja paljonko niitä saa tietyssä ajassa tulla?! Onko joku määrä mistä pitää jo huolestua ja mennä näytille?

:attn: Sitten varsinaiseen asiaan mihin tarvisin pian apua... Eli Kelalta tuli eilen lisäselvityspyyntö tulonhankkimiskuluista koskien matkakuluja töihin ja liiton jäsenmaksuja??!! Onko teille muille tullut ja millä tavoin olette ne ilmoittaneet? Siis esim. nuo matkakulut, lasketaanko ne samoilla kertoimilla kuin verottajallekin vai jotenkin eri tavalla?! Ja eikös niiden ilmoittaminen vähennä tuloja joista lasketaan varsinainen vanhempainraha?! Eli jos en ilmottaisi niin vanhempainraha olisi niiden verran isompi?! Näin asian ymmärsin. Mutta toki ilmoitan, omatuntoni on sellainen ettei se salli muuta. :attn:
Kiitos avusta, tarvii saada piakkoin postiin lisäselvityspyyntö. :flower:

cisu 34+4

Heh, taas on siis hölmöä huijattu :ashamed: . Muistelisin, et silloin siitä patja jutusta sanottiin neuvolassakin ja et se liitty jotenkin pölyn kerääntymiseen keuhkoihin. En sitte tajunnu tarkistaa mitkä on tän hetken uskomukset/suositukset. Noh, eipä mahda minkään kun uudet patjat on jo ostettu, onneks niihin ei menny kun n.30 €.

Myyris 34+1

Niistä supistuksista taas...Mulla ne siis tuntu oikealla puolella, jossa vauvakin on, siis ihan selkeesti mulla on oikeapuoli mahasta isompi kuin vasen. Tästä on ollut jo varmaan raskauden puolivälistä juttua neuvolassa, et mun kohdun korkein kohta on oikealla kyljessä, ei suinkaan navan kanssa samoilla linjoilla. No kuitenkin, jos koko mahaa noin olis niin sattunut olisin ilmanmuuta sen luokitellu supistukseksi, mutta toi selvästi toispuoleisuus jäi vaivaamaan et mitäköhän oli. Ihan harkkasupistukses en kuitenkaan sanois, sen verran kovaa sattui...Tota samaa Cisun kanssa miettinyt supistuksista.

Cisu Mä laitoin jo siihen hakemukseen nuo, mut en kyl enä yhtään muista, et miten ne matkakulut laitoin. Liiton jäsenmaksuista laitoin sen prosenttiosuuden...

Huomenta!

Soittelin sit jo eilen illalla sinne äitipolille ku kipu paheni ihan hetkessä ja pyysivät tulla näytille. Käyrillä köllöttelin pitkän aikaa ja sain supistusten estolääkkeen olkavarteen ja kivut hävis melkein heti. Eli supistuksia ne sit oli. Lääkärikin kävi tutkimassa ja totes et kohdunsuulla kaikki ok. Kohdunsuu oli 3,75cm ku viimeks ollu 4,5cm, eli ei juurikaan oo lyhentyny. Samalla sit ultras istukan ja vauvanki. Istukkakin pelitti loistavasti. Lääkäri tiedusteli oonko ihan varma viikoista kun vauva ei mitenkään voi vastata 33+0 viikkoja. Se mittaili moneen kertaan ja aina sai samat tulokset..eli reisiluu vastas 34+?, vatsanympärys 35+? ja pää 38+1. Sano et pää oli vähän huonossa asennossa mittausta ajatellen mut pyöreepäinen joka tapauksessa ja huomattavasti isompi vauva muutenki ku 33+0. Se kyseli et onko missään vaiheessa tarkistettu laskettua aikaa ja sanoin et ekassa ultrassa vauva oli +2 päivää isompi mut muuten ei oo tarkistettu. Se oli sanellukki jotenki näin et "mahtaako laskettu aika olla oikein??"

Mä oon koko ajan aatellu et vauva on isompi mitä pitäis olla mut kukaan ei oikein ota mua vakavasti..et jokohan mä näillä tiedoilla pääsisin viralliseen kokoarvioon ja sit mahd. käynnistykseen aikasemmin!?!?!?!?

Cisu Mä laitoin noi liiton jäsenmaksut (prosenttiosuuden) jo siin hakemuksen yhteydessä, matkakuluja mulla ei ookkaan ja kyllä ne vähennetään niistä tuloista mistä ä-raha lasketaan.

kadak Onneks olkoon täysaikasuuden saavuttamisesta =)

Nyt välillä pistelee taas tonne oikeelle sivulle alavattalla, mut ei tosiaan samallai ku eilen. Mut käskivät tulla uudestaan näytille jos sama alkaa ni saan taas uuden piikin.

fanttomi & 33+1

Cisu joo siis jos oikeasti maksat liiton jäsenmaksua, niin se pitää ilmoittaa, etteivät jälkikäteen peri takaisin, kun saavat verottajalta tiedon asiasta (verottaja tietää vahvistetussa verotuksessa, mitä on maksettu mihinkin) ja sama pätee työmatkakuluihin: eli jos sulla on verovähennyksissä huomioitu matkakulut, niin kandee ne varmaan ilmottaa nytkin, ettei sitten jälkikäteen karhuta takaisin (Kela saa sitten tiedon vuoden 2010 vahvistetusta verotuksesta verohallinnolta). Ja kyllä: tosi kettumaista, että ne vähennetään äitiyspäivärahasta molemmat :/ En mä ainakaan aio liitosta irtisanoutua...mutta taitaa siellä olla joku pienennetty summa äippälomalaiselle ja hoitovapaalaiselle onneksi.

Mä en ilmoittanut matkavähennyksiä (työpaikka on oikeasti pyöräilymatkan päässä...), koska en ole niitä kertaakaan vähentänyt, koska mulla oli opiskelijahintainen bussilippu 31.8.2010 asti, vaikka valmistuin 23.9.2009. LUULIN, että silloin ei voi saada, kun ei mene sen omavastuun yli, mutta sitten siskoni väitti, että sillä ei olisi väliä, onko opiskelijalippua vai ei :eek: Vähän epäilen, mutta täytyy selvittää. Jos todella näin on, niin sitten ainakin vuoden 2009 vähennykset otan. 2010 en vielä tiedä, koska se on oikeestaan sama kummasta ne vähennetään äitiyspäivärahasta vai maksan veroina vähän enemmän ja sitten jos sattuisi käymään niin, että kolmen vuoden sisään tulisi toinen lapsi ja menisi samalla rahalla...niin silloin parempi, jos raha on suurempi :)

Omaa napaa: kohta soittamaan neuvolaan, kun mulla tyyliin supistaa enemmän kuin ei supista :/ Eilen ihan jäätäviä kestosuppareita, jotka kesti varmaan 15-20 min kerrallaan ainakin. Tänään vähän rauhallisempaa, mutta hartiat menee ihan jumiin, kun joutuu koko ajan venyttää itseänsä suoremmaksi istuessa, että ei tuntuisi niin paljon supostukset (tai siis mahan kovettuminen, ei oikeastaan kipuja kuitenkaan). Välillä alamaha, välillä ylämaha (enemmän se), välillä toispuoleisesti ja välillä ihan koko maha kuin kivi!

Pitää kommentoida muiden tekstejä ajan kanssa...nyt vielä töitä :)

Azalea ja Luru 32+6

No huh huh fanttomi, johan oli epämääräistä "kokoarviota"!!! Sanoko lääkäri mitään keskiarvoa vai miten sen asian kanssa etenette?! Kyllä nyt jo ton perusteella pitää päästä kokoarvioultraan.

Kiitos Tesmis, fanttomi ja Azalea vastauksistanne noihin Kelajuttuihin. Ilmotan matkakulut jonkun kaavan mukaan laskettuna (varmaankin saman kun verottajallekin) ja tietysti tuon liiton jäsenmaksuprosentin. Mulla onkin vapaajäsenyys äitiysloma-ajan eli ei tarvitse siis liiton jäsenmaksuja sillon maksella.

Kerrohan Azalea sitten mitä neuvolasta sanottiin noista suppareista!

Tulin vaan pikapikaa poksumaan 32+0! Poks! Ja jes, taas yks viikko takana ja lähempänä synnytystä. :)

Onpas monella ollut kipuja, huonoja öitä ja supistuksia! Tsemppiä kaikille! Kohta se helpottaa. :) :hug:

Kadak Onnea täysaikaisuuden saavuttamisesta!

Fanttomi Sitähän ei tiedä milloin sä lähet synnärille, kun vauva on arvioitu isommaksi. Jännät paikat. Ootkohan seuraava..?

Tää mamma lähtee illalla firman pikkujouluihin! Nyt suihkuun, kun poika on päikkäreillä.

Mandy ja pallero 32+0

Cisu ei sanonu mitään keskiarvoa eikä painoarviota sen koommin. Mut tosiaan tekstissä lukee nyt toi huomautus et laskettu aika ei ihan taida täsmätä ja neuvolassa ovat tästä tietosia kun sinne aamulla soittelin. Et saas nähä mitä terkka sanoo ens kerralla. Aion vaatia sitä virallista kokoarvioultraa!!!Just ke kysyin neuvolassa et minkähän kokonen masukki siel on ja sillon terkka naureskeli et "ei nyt vielä mitään arvuutella, kattellaan sit myöhemmin" (teki mieli vaan kysyä et kuinkahan paljon myöhemmin!??!?!)

Mandy81 Ei tiedä joo =) Toivottavasti ei nyt ihan vielä ainakaan..Hauskaa pikkujouluiltaa =)

Mua mietityttää toi kokoasia ihan huolella nyt ku mun mielestä ei oo mahollista et vauva ois paljon "vanhempi". Ajattelin sen siis näin: km 12.2, ensimmäiset/viimeset menkat 19.3 ja plussa 16.4...ei tossa mun mielestä oo mahdollisuutta ku n. viikon heittoon (jos on ollu TOSI lyhyt kierto) Vai enkö mä vaan tajua??

fanttomi & 33+1

Fanttomi Todella outoa, ettei se lääkäri sanonnu mitään kokoarviota. Ite oon nyt ravannu siellä kokoarvio ultrissa, ja aina ne on sanonnu sen keskiarvon noista mittauksista. siis eivät ole sanoneet mitään, et reisuluun mukaan 34+2, ja pään mukaan....vaan aina ainoastaan sen mitä se kone saa keskiarvoks noista lukemista.

Huomasin/muistin myös, että meillä ollut samoihin aikoihin km. Mulla ainakin sillon heitti päivät miten sattu, oliko sulla mitään kontrollia hcg-stä silloin. Mulla oli kkm 5.2, jo 2.3 menkat ja 31.3 plussa, kierrot ei yhtään pitänny paikkansa, ja tyhjennysvuotokin kesti 2-3viikkoa. Aattelin vaan, et voisko olla mahdollista, et sulla ei menkkoja ollutkaan välissä, vaan jotain keskenmenoon liittyvää vuotoa vielä...Mulla ainakin välillä luuli, et nyt se loppu jo, kunnes taas alko runsaampana....Mut luulis kuitenkin, et nyt pääsisit jonnekin kokoarvioon...

Lisäys: Eikö sulla tarkistettu la:ta rakenneultrassakaan? Mulla oli varhaisultrassa -1pv la:sta, np-ultrassa -2pv ja rakenneultrassa vastas täysin viikkoja....

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä