Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Piiaselle halaus sinne sairaalaan.. :hug: pitkiä päiviä, mut yks asia mistä mä ite ainaki tykkäsin sairaalassa.. sai hyvällä mielellä käydä yölläki syömässä!! :D
Mahtava jos oot saanu levätyksi, kotiin ku pääsee ni sit kaikki on tehtävä itse, ruuan laitot, siivoukset jne. Toisaalta sairaalassa saa olla niin huoletta, vaik kotonaki mies auttelis ni kuitenki sitä ihan erilailla ressaa!
 
Hip hei!!!!

Täällä ollut aivan ihana päivä, kiitos rakkaan mieheni järjestämästä yllätyksestä! :heart:
Tänään olimme pikkuveljeni synttärikahveilla ja mieheni siitä hetkeksi poistui heittääkseen isänsä kotoaan pikkujoulukekkereihin. Minä en osannut epäillä mitään mutta sitä ihmettelin että heittämisessä kesti niin kauan vaikka matkat olivat kuitenkin kohtuu lyhyet. No asia jäi siihen ja kotiin päästyämme makuuhuoneessa minua odotti pari vauva-aiheista kaasuilmapalloa ja yöpöydälle oli jätetty kortti. Kortti oli runoineen kaikkineen vauva-aiheinen myöskin ja sisälsi kutsun vauvakutsuilleni tälle päivälle. Ilahduin sillä ajattelin että mies on meille kahdelle keksinyt jotakin spesiaalia illaksi mutta hän paljasti kuitenkin että tulevat mummot ja muutama hyvä ystäväni on tulossa meille hänen kutsumanaan. :)
Mies laittoi kodin kuntoon, leipoi suolasta piirakkaa, vieraat toivat makean, sytytti lyhtyjä ulos ja sisälle kynttilöitä ja oli ostanut jopa vieraita varten pikku lahjat. =)
Kutsut meni mukavasti, mies meni puuhaileen omiaan kuntosalille, me naiset kahvittelimme, juorusimme, katselimme 4D-ultrasta saamaamme dvd:tä ja ultrakuvia, avasimme ihanat lahjat joita vieraat toivat ja hypistelimme vauvan tavaroita ja vaatteita. Lisäksi katselimme minun vauvakuviani ja luimme vauvakirjaani, laitoin tulevat mummot ja ystäväni tekemään kapalon sekä esittelin heille kasaamaani isyyspakkausta yms.
Kyllä oli taas oikein ihana yllätys ja piristi huomattavasti kaikkien kipuilujeni keskellä. Kiitos rakas mieheni ja rakkaat ystäväni, olette parhaita! :heart:

Olipa omanapainen teksti, anteeksi se, mutta olen niin onnellinen kaikesta että halusin tämänkin jakaa teidän kanssa! Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja :hug:

Cisu 34+5
 
Sunnuntaihuomenet!!:wave:

Kylläpä sut on Cisu yllätetty ihanasti:heart: Mulla tuli tippa linssii tuostakin, kuulosti niin mukavalle!=)

Piiaselle jaksamista sinne sairaalaan:heart: Omasta kokemuksestani tiedän että siinä tunteiden myllertäessä koti-ikävä iskee helposti ja tuntuu kurjalta kun vauva ei saa olla kokoaikaa vierihoidossa:hug: Kannattaa kuitenkin kaikin keinoin yrittää levätä ja nauttia siitä täysihoidosta mitä sielä saat! Toivottavasti valohoitoakaan ei enää tarvittaisi!

Fanttomilla
onkin ollut sielä kovasti supisteluja,tosi kurjaa! Etä todellakaan ravaa turhaan näytillä!! Kyllä odottava äiti huolineen ja vaivoineen pitää vakavasti ottaa, se on heidän työtään!
Toivottavasti supistukset hellittäis siten ettet loppuaikaa joutuisi niistä ihan väsymykseen asti kärsimään:hug:

Supistuksista senverran että mulla ne tuntuu myös epämiellyttävänä puristuksena alapäässä asti ja näin mulla ollut siis aina, jo silloin raskauden puolivälissä! Samalla tuntuu tietenkin painetta ja jos on liikkeessä niin täytyy kyllä pysähtyä!
Uutta mun supistuksissa on se että niitä tulee selkeästi enemmän nykyään sekä myös paljon levossa/yöllä. Tuntuvat yhtä epämukavilta kuin ennenkin ja uutena on tullut nämä kuukautismaiset kivut alamahaan ja selkään.
Toispuoleiselta supistus tosiaan monesti tuntuu...eli selkeesti kipeempää käy mulla oikealle missä on vauvan selkä ja pylly ja supistuksen aikana vauva sitten kohoaa möhkäleeksi tonne oikealle puolelle ja se sattuu!

Kalvot mulla napsahtelee ja monesti pelästyn että koska lapsivedet menee kun molemmat aikaisemmat synnytykset alkaneet juuri napsahduksella ja vesien menolla!
Samoin vauva välillä möyrii liikkuessani niin kovasti että sattuu ja joskus istuessa/maatessa tuntuu että vauva jäis jotenki jumiin sinne jonnekkin kylkiluiden ym. väliin/alle!
Olo alkaa olla kyllä ahdistava tuntuu että maha olis yks iso kivimöhkäle!
Huomena mulla on sitten ultra/lääkäri ja näkee onko nää mun supistukset saaneet lisää muutoksia aikaiseksi!

Tuntuipa tosi liikuttavalta lukea helmikuisesta ja maaliskuisesta vauvasta! Kovasti minäkin toivotan jaksamista heidän perheilleen ja toivon parasta!:heart:
Meidän pinossa olemme kyllä olleet onnekkaita ja kaikki näin pitkällä ja turvallisilla vesillä jo!

Jennyli joka poksui perjantaina rv 33
 
Cisu: voi ihana :D :'( olit kyl mitä parhaimman lauantai-illan yllätyksen saanu!!! :heart::heart: tuo varmasti kantaa pitkälle!!

Mä nappasin illalla Panadolin naamaan ku repi niin jalkoja ja närästi et kipeetä teki, ni nukuin piiiitkästä aikaa hyvin!! Tosin tytötki nukku, isompi ei heränny kertaakaan ja pienemälle taisin kerran kaks käydä laittaan peiton päälle ja tutin suuhun. :D

Mä jo täs mietiskelen et millon ne veronpalautukset tulikaan? aattelin et suuntaan sit ensitöikseni YKSIN ostoksille.. sit ei taas tiedä millon on seuraava mahdollisuus. Pitää vain toivoa et vointi sen sallii ja löytyy tytöille jostain hoitaja. Mies voi kyl kattoa päivällä, mut navetan ajaksi pitää olla joku vahti.

Voiko taas ärsyttävämpää lausetta olle "mulle tuli kakka" ja sanojana tämä meidän vajaa 3v :kieh::kieh: ärsyttää niin suunnattomasti ettei tuolta saa tuota vaippaa pois ja et pitää sontia tahallaan housuun :x
 
Cisu: Ihanan yllätyksen olet kyllä saanut =)

Koirista: Missään nimessä ei saa eristää koiraa vauvasta. Ei toki tartte antaa nuusuta vauvassa kiinni 24/7, mutta pitää antaa haistella ja tutustua uuteen perheenjäseneen.
Voisin kuvitella että oman edesmennenn koiran kanssa olisi tullut ongelmia jos olisi lapsesta eristetty, oli sen verran sosiaalinen ja utelias tapaus=)
Omaa koiraa ei tällähetkellä ole, mutta suunnitelmissa sellainen on jos vain vauva ei ole allerginen.

Ja omaa napaa sen verran, että käyrässä kävin perjantaina illalla kun vauva ei liiku juuri ollenkaan ja kun on ollut kipeitä supistuksia useampana päivänä.
Vauva oli ihan liikkumatta ensimmäiset 20 min, sitten muutama yksittäinen liike ja taas ihan hiljaista... Sykkeet heittelehti 109-168 välillä. Supistuksia tuli tiheästi, mutta ei olleet kivuliaita.
Ja tuo on kuulemma ihan normaalia, mutta itseä ainakin huolettaa että vauva on jo kokmatta päivää ihan hiljaa. Päivisin saatan siis tuntea vain esim. 3 liikettä ja muutoin ei mitään. Ei vaikka joisi sokerista mehua ja kyljellään kuulostelisi=/
Huomenna on pakko kyllä mennä vaikka yksityiselle ultraan että katsovat ettei napanuora ole kaulan ympärillä tai mitään muuta näkyvää syytä tuolle hiljaiselolle.

Jazzy&Morso 35+0
 
Piiaselle voimia sairaalaan, kyllä se siitä, kohta pääsette jo kotiin!

anve veronpalautukset tulee 3.12, mikäli niillä on sun tilinumero tiedossa, muuten menee kauemmin.

Hyvä, että olette samaa mieltä mun kanssa vauvan ja koiran toisiinsa tutustuttamisesta. Niin ei tarvi sitä sen enempää miettiä.

jazzy tsemppiä! Kannattaahan se käydä tarkistuttamassa, oman mielenrauhan vuoksi. Mä en useinkaan tunne vauvan liikkeitä, mutta käyrällä näkyy paljon enemmän. Eikö ne sanonnu mitään tosta käyrästä perjantaina? Se on kai ihan ok, et on 20min. hiljasta saattaa nukkua, mutta luulis et ne olis jotain sanonnu jos ei käyrällä näy kuin muutama liike. Kauanko olit käyrällä?

Omaa napaa: Verenpaineet taas nousseet kotona. Saa nähä mitä ne huomenna neuvolassa sanoo, varaudun taas lähtemään äippäpolille. Muutenkin kumma olo, yöllä ramppasin vessassa varmaan neljä kertaa, vihloo kävellessä, maha on ihan kuralla (joka on tosi harvinaista mulle), alamahaan sattuu jonnekin munasarjojen tienoille...

35+6
 
kadak Sun synnytys tosiaankin alkaa olla lähellä. Viikkojakin on jo niin paljon.

klementine En oo kyllä minäkään kuullut, että hypnoosia käytetään synnytyspelon selättämiseen. Mutta ei muuta kuin testamaan. Oispa mahtavaa, jos siitä olisi apua sulle!

Piianen Tsemppiä sinne sairaalaan! Muistan myös, kuinka kiva ja ihana olisi ollut päästä sairaalasta pian kotiin ja kuinka kurjalle tuntui, kun vauvan keltaisuus vaati jäämään vielä. Koita levätä ja kerätä voimia. Ette te enää montaa päivää joudu siellä olemaan, ellette ole jo kotona. :hug: Hilda, ihana nimi. :heart:

Cisu Sun mies on kyllä uskomaton! Kylläpäs kuulosti mukavalle tuo sun ilta. Siitä sai varmaan puhtia taas vähäksi aikaa. :)

Jazzy Tuntuupas kummalliselta noi vauvan vähentyneet liikkeet ja se, että se on normaalia. Varaisin varmasti itsekin yksityiselle ajan.

Jennyli Olitko se sinä, joka on menossa ens viikolla ultraan yksityiselle?

( . ) Täällä vauva vaan villiintyy, mitä isommaksi tulee. Oon nyt reilun viikon syönyt tosi tarkasti kaikkea terveellistä sen rd:n takia. Eilen sit vedin karkkia ja hetken päästä tuntuikin, että tää lapsi tulee mahasta läpi. Teki jotenkin oikein pahaa, kun jalka työntyi monta senttiä mahasta ulospäin. Muutenkin oli koko illan ylivilkkaalla tuulella ja maha muutti muototaan vähän väliä.

Mulle iski nyt semmonen olo, että pitäisköhän mun varata aika yksityiselle ultraan, että pääsisin selvittämään edes suuntaa tuosta vauvan koosta. Jotenkin oon koko ajan ajatellut, että jättiläisvauva on tulossa ja noiden liikkeiden vahvuus ei ainakaan sulje sitä ajatusta pois. Meillä päin ei nimittäin pääse ultraan pelkän raskausdiabeteksen takia. Pitää olla sokeriessa heittoja, jotta ottavat ultrattavaksi. Ihan typerää! Mullahan lukemat ovat kulkeneet nätisti arvojen alapuolelle. Tekis mieli oikein tehdä niitä heittoja, että pääsis tutkittavaksi. Äh.

Hirveetä tunteiden vuoristorataa täällä. Tuntuu, että en jaksa yhtään, jos tuo esikoinen kiukuttelee/itkee. Meinaa tulla itellekin itku. Onneksi mies on paljon mun apuna.

Mandy ja pallero 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Cisu saanut kyllä ihanan yllätyksen :heart:

Piiaselle jaksamista..etteköhän kohta oo jo kotona =)

Mäki oon huomannu pari kertaa kun kalvot napsahtelee =) Heh, mietin aina et miltäköhän se tuntuu/kuulostaa ja sit ku ekan kerran kuulu *naps* ni eipä siitä voinu erehtyä =)

Mulla on kans noi menkkamaiset kivut lisääntyny täs viime aikoina. Ai ni, terkka muuten meinas et nää mun kivut johtuu stressistä, eli kun työt loppu ja mammaloma alko ni nyt stressi purkautuu..Toi selitys ei kyl ihan vakuuttanu mua =)

Hyvä tosiaan et kaikki ootte samalla linjalla ton koirien ja vauvan tutustumisen/yhteiselon kanssa. Tosin mähän teen just niin ku musta tuntuu hyvältä =) Vaikka muut sanois mitä :LOL:

Jazzy eiks sua sit ultrattu samalla kun kävit näytillä??Outoa, luulis et olisivat siinä samalla sit kattoneet kaiken. Mut mee ihmeessä yksityiselle jos kovin huolettaa..mä ainaki menisin =)

HIhihiihihihihh, musta on edelleen hauskaa ku kaikki veikkaa meille tyttöä mun mahan muodon perusteella =) (pienestä on omat ilot revittävä :LOL:) Ja just yks kaveri veikkas et meiän poju syntyy 20.11 aamusta..saas nähä =) Kovasti toivotaan ettei ainakaan sinne joulun pyhiin osu.

fanttomi & 33+3
 
Cisu, oot kyllä saanut mahtavan yllärin! Mä täällä tänään fiilistelin kun mun mies tajusi imuroida ilman et jouduin sanomaan. :LOL:

Piianen, pian te ootte kotona! :hug: Ja tosiaan, yritä nauttii sairaalassa oloaikana siitä, että kaikki tulee valmiina. Se on ihanaa se!

Mullakin on painon tunnetta alapäässä, mutta eniten kävellessä tai pitkään paikallaan seisoessa. Ja painon tunne tulee tossa kävellessä just virtsarakon kohdalle, varsinkin kun kävelee, niin tuntuu, että vauvan pää heiluu ees taas siinä rakon päällä. Vaikka ois just käynyt pissalla, niin silti pissattaa! Niitä ilkeitä yöllisiä supistuksia ei oo onneks tullut nyt, eikä kalvoistakaan oo kuulunut mitään. Joskus alkuraskaudessa mulla pari kertaa napsahteli (!) ja se oli tosi pelottavaa kun luulin, että tulee keskenmeno. Ainakin luulen, että ne oli kalvot, vaikken tiedä, voiko niin aikaisin napsahdella edes...

Eilen illalla kyllä mietin sitäkin, onko vauva kääntynyt perätilaan, kun liikkeitä tuntui tosi paljon alhaalla. On niitä nyt taas tuntunut ylhäälläkin. Jotain se vauva kuitenkin tonne mun lantioluiden väliin tunki, oisko ollut kyynärpää. Ja kovia iskuja tuli nyrkeillä, siksi mietinkin, ettei ne vaan ollut jalat. Vauva tietty mahtuu kääntymään vielä miten päin vaan, mutta se on ollut niin tiiviisti raivotarjonnassa, ettei nyt enää tarvitsisi ruveta pelleilemään...

mamadread ja ihme 31+3
 
Onneksi mul on huomenna neuvola, ja toivottavasti on oma terkkari jo palanu sairaslomalta töihin!! Mulle iski huoli ku oon täs pari kertaa kuullu ihmettelyä siitä et miten mul on niin pieni maha. Nyt aloin itekki miettiin et oikeasti tämä on pieni. Siis ku vertaa edelliseen, esikoisesta oli kans pieni maha (meni alimalla käyrällä), edellinen meni kokoajan ylimällä käyrällä ja sen yläpuolella ja nyt on taas menny alakäyrän alapuolella.

Tesmis: muistelinki et joskus itsenäisyyspäivän aikoihin :D laiton niille netin kautta mun uuden tili nro, toivottavasti päivittävät tietonsa.
 
CISU -ihana kertomus miehestäsi! Tuollaisesta miehestä kannattaa pitää kiinni kynsin hampain! Itsellänikin on samanlainen huippuhuomaavainen mies, mutta olen kyllä valitettavasti saanut tutustua myös aivan päinvastaisiin "sankareihin" - enää en koskisi sellaiseen pitkällä tikullakaan :)!

Kylläpäs on aika hysteeristä kirjoittelua ollut täällä viime aikoina! Parhaana esimerkkinä tämä "ponnistuttaako kun kävelet" -kommentti. Kyllä taitaisi olla nyt korkea aika vähän tutustua synnytyksen kulkuun - on nimittäin satavarma, että yksikään tenava ei synny kadulle kun äitiä alkoi yllättäen ponnistuttaa! Se paineen tunne alapäässä ON IHAN NORMAALIA!!! , epänormaalia olisi, jos ei sitä yhtään tuntisi sitten kun vauvan pää on laskeutunut. Ja toisena esimerkkinä tämä "kalvojen naksuminen" - siis apua! - eiväthän ne edes naksahda silloin kun ne puhkaistaan, saatikka muuten. Eivätkä "sukkapuikkokivut" avaa kohdunsuuta, jne,jne. Siis ei millään pahalla, mutta pieni tiedon lisääminen ei ehkä olisi pahitteeksi - hysterian lietsominen sen sijaan ei tee kenellekään hyvää! Eli summa summarum: rauhallista odotusta vaan kaikille! =)
 
Mandy täällä myös itku lähellä kun lapset 2v ja 4v kinaavat keskenään tai mun kanssa. Esikoisella on kova uhmaikä juuri nyt ja pitää kovaa meteliä kaikesta. Pillahtelen sitten itkuun aina kun tulee voimaton olo. Sitten meille kertyy tuota pyykkivuorta ihan mielettömät määrät ja tuntuu että hukun sen alle eli arkiaskareet ottaa voimille, puuuuh! Ulkoreissut puolestaan on tosi kuraisia ja märkiä ja hiekkaisia ja lasten vaatettamisen lisäksi omakin vaatettaminen on tuskaa kun ei enää meinaa saada kengännauhojakaan kiinni toppavaatteissa.

Jaa niin , mullakin napsuu mahassa nykyään kuten edellisisssäkin raskauksissa. Mulla ne napsumiset ei vaikuttaneet mihinkään.

Mulla on paineen tunne pääasiassa kylkiluun alla, auh! Eli laskeutumisesta ei tietoakaan ja taitaa vauva tosiaan olla perätilassakin. Vauva tuntuu kyl pyörivän edelleen mahassa niin että tilaa taitaa vielä olla kun eilen tuntui et olis poikittain. Ens tiistaina neuvolalääkäri jota jännityksellä odotan.

Tänään rv 36+3
 
Viimeksi muokattu:
espoir: Nyt täytyy kyllä sano asulle jo ehkä rumasti, mutta olet aika törkeä noilla kommenteillasi!
Moni täällä odottaa ensimmäistä lastaan, eikä todellakaan ole yhtä kokenut kuin sinä isoine lapsilukuinesi!:kieh:
Ja tottakai uudet ja oudot asiat huolestuttaa, ja niistä haluaa kysyä neuvoa tai ihmetellä "ääneen".
Sinun kommenteissa on melkeinpä aina jotain negatiivista sanottavaa joko suomen neuvolapalveluista tai toisten asioiden pohtimisesta... Ärsyttävää kun suoraan sanotaan!

fanttomi: Ei ultrattu kun kävin kun kaikki on kuulemma ok.

Tesmis: 40 min olin käyrällä ja tosiaan vain muutamia yksittäisiä liikkeitä näkyi, suurimmaksi osaksi oli ihan hiljaa vaan. Soitti lääkärille se kätilö ja kuuluivat puhuvan että ihan normaalia on. Tosin käski mennä takaisin hyvin herkästi jos ei liikkeet ala tuntua.
Tänään olen tuntenut muutaman liikkeen, mutta en sen enempää. Ei piristy sokerisella juomisella, ei sillä että kuuntelee isolla musiikkia eikä edes sillä että herättelee "tönimällä".
LIekö sitten ihan oikeasti vain tila loppumassa ettei enää mahdu liikkumaan vai mikä on. Huomenna soitan äitiyspolille että rupeavatko ultraamaan ja jos ei, niin sitten yksityiselle. Haluan kyllä saada selvyyden että kaikki on varmasti kunnossa. Huolettaa tuon pikkuisen puolesta niin kovin=/

Jazzy
 
Jazzy82 - juuri siksi tähän puutuinkin! Moni todellakin odottaa ensimmäistään eikä kaiken maailman hysteerisistä kommenteista ole kenellekään mitään hyötyä!! Suoraan kuuluukin välillä sanoa, jos jutut lyövät ihan yli laidan! Tiedonhankinta ei ole koskaan pahasta, sen sijaan kaiken maailman mutujen ja uskomusten levittäminen on. Varsinkin ensimmäistään odottavien kannattaa perhetyä lapsen saamisen FAKTOIHIN - itsekin teen niin, vaikka onkin jo kokemusta takana.
 
Espoir: Mitä ihmettä sinä höliset.. toki paineen tunne on normaalia, mutta myös epänormaalia! Kalvojen naksuminen on täysin normaalia, mut itellä ainaki kalvot napsahtivat edellisessä raskaudessa silloin kun kotona meni vedet (eli myös kalvojen napsahdusta voi seurata vesienmeno, tai sitten ei). Niin ja sukkapuikkokivut, mitä niillä kukanenki tarkoittaneen?? mä tarkoitan niillä sitä kun vauva pyörittelee päätään tuolla kohdunsuulla ja se vilhoo ja vikisee..
Mä odotan itse kolmatta ja mitä useampi raskaus, mitä enemmän tietoa sitä enemmän pelottaa!! Minusta täällä ei ole yksikään ylihysteerinen!! Jos huolettaa oma tai vauvan vointi ni mieluummin yksi "turhakäynti" mitä yksi käynti liian vähän.. jos tunnet oman vointisi hyväksi ja varmaksi ni elä vähättele muiden vaivoja tai tuntemuksia!! No joo anteeksi, mut alko niin ärsyttään!
 
Jazzy voithan soittaa jo tänään sinne ja kysellä josko jo tänään ultraisivat??Kun kerta käskivät herkästi uudestaan näytille.

espoir anteeks nyt vaan mut enemmän sun kärkkäät kommentit, asiaan ku asiaan, saa mut raivostumaan kuin jonku muun kommentit, just esim. kalvojen napsumisesta tai paineen tunteesta alapäässä, saa hysteriaa aikaan. Ja se et jotain "ihmettelee ääneen" tai kysyy josko muilla ois samanlaisia huomioita niin ei tarkota et tääl ois paniikkinappulat väännetty jo kaakkoon!!!
 
:heart: Voi Piianen, ihanaa!!! :heart: Olen niin iloinen puolestasi =)

Jazzy Jostain olen lukenut että loppuvaiheessa raskautta vauvan liikkeet vähenee tilanahtauden takia mutta sinuna silti ehkä menisin ultraan tarkistuttamaan tilannetta. Typerää etteivät jo sairaalassa sitä tehneet!!! :confused: Mutta ymmärrän huolesi ja toki sinun tarvitsee saada mielenrauha että mene tarkistuttamaan tilanne jo ihan senkin takia. Tsemiä.

Espoir Luulen kyllä että meillä jokaisella täällä on tietoa asioista ihan riittämiin tai jos ei ole niin osaavat sitä kysyä ihan oikeista paikoista eli neuvolasta tai äitiyspolilta tms. Ei kai kukaan nyt sentään tätä palstaa minään lääkärinä pidä!
Täällä palstalla vaan jaetaan kokemuksia, ajatuksia, tuntemuksia ja ihan kaikkea ilman että kenenkään on tarkoitus hysteriaa lietsoa. Tieto toki lisää "tuskaa" mutta myöskin täällä palstalla saa helpotusta/tukea/kannustusta muiden kokemuksista mikä mielestäni näiden keskustelupalstojen idea onkin. Eikä kukaan mitään uskomuksia tai mutu-tuntemuksia täällä faktana ole väittänytkään mutta onhan niistäkin ihan mielenkiintoista vaihdella ajatuksia.
Mua alkoi kiinnostamaan se, että minkä takia sinä täällä palstalla sitten käyt?! Mikä sun pointti on muuten kuin arvostella meitä muita? Mitä sä tästä saat?

Mulla olis huomenna neuvola ja ajattelin kysyä sieltä tuosta lisääntyneestä kakkahädän-tunteesta ja janosta. Onko täällä muita joilla jano lisääntynyt nyt loppuraskaudessa?!

Ja pakko kysyä nyt noista kalvojen napsumisesta kun niistä on ollut puhetta?! Eli missä ja miten se tuntuu?! Nimittäin en ole aiemmin kehdannut kysyä mutta mä olen jo jonkun aikaa ihmetellyt sellaista napsuvaa ääntä ja olen paikallistanut äänen tulon kohdunsuulta (?!). Ensin ajattelin että emättimestä pääsee vain ilmaa mutta joskus sairaalassa kontrollissa käydessäni kysyin että voinko tuntea/kuulla kohdunsuun muutokset ja sanottiin että ei voi. No jätin asian siihen mutta vieläkin vähän häiritsee että mistä ja mikä se ääni on!!! Siis sellainen pieni napsahdus kuuluu alapään suunnalta välillä ja jos se on tuota kalvojen napsahtelua niin mitä se tarkoittaa?!!! Ja kysyn tätä silläkin uhalla että espoirit pitää mua ihan pöllänä mutta EVVK.

Cisu 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Cisu Mulla ainki on hirvee jano, varsinki öisin. Vaikka juon päivisin n. 2-3l ni silti öisin käyn juomassa vielä 1 - 1,5l ja ihan pakko saa kylmää vettä!!!Oon kans miettiny et mistä toi jano johtuu =)

Eilen näky jo nilkoista nuppiluut =) Mut se ei kestäny kauaa, hahaha!!! Eli turvotus palas kyllä sit iltaan mennessä ja kengät puristi aamupäivänki mut ne ei näyttäny ihan niin pullamössöltä ku tähän asti =)
 
Fanttomi Helsingissä pitäis Bebesillä olla Carriwellin liivejä myymälässä. Niillä on Kampin kauppakeskusksessa liike. Ei oo montaakaan kuukautta kun yksi ystäväni oli siellä niitä käynyt sovittelemassa. Kummallista etten muistanut koko asiaa, kun olin niitä ite tilaamassa netistä, helpommalla olis päässyt kun olis käynyt paikan päällä sovittamassa. No, onneksi tuli sopivan kokoiset netistäkin =)

Mulla on kanssa jano pahentunut viimeisenä kahtena viikkona. Varsinkin illalla janottaa, ja yöllä pitää juoda monta kertaa vettä. Ensin mietin, että onko jostain syystä sokerit nousussa, mutta neuvolassa ei olleet loppuviikosta yhtään plussalla. Ja kun kysyin terkalta asiaa, niin sen mielestä oli ihan normaalia. Tosin sen mielestä vähän kaikki on normaalia ja kuuluu asiaan. :kieh:Mutta en nyt sitten ole asiasta huolissani kun näin sanottiin.

Kiitos vinkeistä kissaihmiset, me päädyttiin myös siihen, että kissa pidetään pois makkarista ja ovi kiinni. Tuo meidän kisu on kyllä kanssa periaatteessa tottelevainen, ja tietää kyllä, että hänen paikkansa ei ole vaunuissa, lähtee siis saman tienliukkaasti pois kun huomaa, että se siellä nähdään. Nyt se ei toki sinne pääsekään kun on kissasuoja vaunun päällä, mutta eilen kun tuleva mummo kävi vaunuja ihailemassa, niin kisu hyppäs taas sopivan tilaisuuden tullen vaunuun kun kissasuoja oli unohtunut ylös... No, suihkupullon kanssa viimeistään saadaan tuo onneksi tottelemaan.

wendyduck ja masukki 32+5
 
Espoir Sun kommenttien mukaan kaikki on normaalia, mistään ei tarvi huolestua, vaan kaikki kuuluu normaaliin raskauteen. Tästä herää sitten kysymys, et miksi ihmeessä sä sitten ravaat siellä gynellä parin viikon välein sisätutkimuksessa? Vai etkö luota siihen, että kaikki on hyvin ja kaikki oireet kuuluu asiaan? Kun ei se sisätutkimuskaan joka toinen viikko tehtynä hyväksi ole.

Piianen Ihanaa! :hug:
 
Mä mietin tuosta janontunteesta et voisko se johtua ihan siitäkin että näin loppuvaiheessa kun vauva on isompi ja pissaa useammin ni elimistö tarvii nestettä jotta munuaiset voivat poistaa niin äidin kuin vauvanki kuona-aineet pois elimistöstä. Samoten se voi liittyä myös siihen että näin loppuraskaudessa iltaa kohden turvotus esim. jaloissa lisääntyy ja elimistö tarvii korvaava nestettä. Eli uskon että on ihan normaalia :D
 
Moikka taas...hitsi kun en taas ole käynyt ahkerammin kirjottelemassa niin en muista mitä kaikkea ajattelin kirjotella:)
mut ainakin janosta oli puhetta, niin mulla on nyt muutaman päivän ollut kauhea jano koko ajan, ukollekkin sanoin että onpa outoa kun koko ajan janottaa...anve kirjotti just tosta että vauva on isompi ja pissaa enemmän yms niin kuulostaa kyllä melko loogiselta, siitähän se saattaa johtua.Just viime neuvolassa neukkutäti muistutteli juomisen tärkeydestä juurikin tuon lapsen kuona-aineiden poistamisen takia kun muuten ne jää meihin mammoihin:)
Kalvojen napsumisesta oli myös puhetta ja ekan aikaan ihmettelin että mistä ihmeen napsumisesta ihmiset puhuu ja nyt kyllä tiedän.Viimeksi juuri neuvolassa puhuttiin siitä ja mulla kans välillä napsahtelee masussa...neuvolatäti sanoi että voi myös olla jotkut kohdun kiinnikkeet kun poksuu.Mutta tosi jännän kuulosta kun napsahtelee ja välillä just miettiikin että kohta kuuluu naps ja sitten lorisee:)
Oon muuten koko odotusajan säästynyt närästykseltä ja nyt se pirulainen on astunut kuvioihin.Ei ollenkaan kivaa, yöllä välillä herää siihen että polttaa niin perkuleesti:(
Cisu oli saanu ihanan yllärin!
Piiaselleonnittelut kotiutumisesta!
ei kai muuta tällä kertaa...
mimmi84+toukka rv34+0(34+3)
 
piianen: mahtavaa ja ihanaa kun pääsitte jo kotiin :heart: olis hirmu ihana nähdä kuva vauvasta,olisko se mahdollista? =)

jazzy: missäpäin maailmaa asut? kiinnostaa ihan vaan siksi että sielläpäin kuulostaa jotenkin niin omituiselta ja erillaiselta nuo käytännöt mitä esim täällä..samoin oli jollain nimimerkillä kun ei pääse kokoarvioon.täällä jos menee sairaalaan liikehälyytyksenä laitetaan aina tunniksi käyrään, jos käyrässä on mitään omituista (eli se että liikkeitä ei tule sitä 10 kpl) niin sitten ultraan samantien.olin just liikehälyytyksessä sillon kun ne mun kohdunsuun sanoivat sormelle olevan auki. mutta jos sulla oikeasti on yhtään huolestunut olo niin mene vaikka yöllä jooko.

itse myönnän näin kolmannen lapsen odotus aikana että mä olen ihan kamalan sekaisin tästä raskaudesta, tää jotenkin pelottaa ja kaikki tuntuu omituiselta ja ihmeelliseltä ja siksi mä ainakin olen aivan sairas esim syömisen kanssa. en siis voi syödä mitään kiellettyä,en mitään mikä mietityttää.joka ikinen päivä monta kertaa tarkistan että lapsi liikkuu (eli siis jopa ärsytän vauvaa jos ei juuri silloin liiku) ja muutenkin olen huomannu et mun ajatukset pyörii aivan liikaa ja ihan kokoaika mahan ympärillä.pelkään ihan hirveästi että jotain sattuu ja samoin pelkään synnytystä ja pelkään jopa niinkin tyhmää asiaa kun että unissani kääntyisin mahalleni ja litistäisin mahani vaikka tiedän että se on mahdotonta :D älkää siis riidelkö rakkaat kanssa odottajat, jokainen meistä on erillainen ja jokaista meistä saattaa huolestuttaa jokin hyvinkin tyhmä asia, pieni asia teille voi siis olla suuri asia minulle ja siksi me ollaan tällä palstalla että me saadaan vertaistukea ja että voidaan jakaa kokemuksia ja tiedetään että ei olla yksin :hug:

kalvojen napsumisesta mä en osaa sanoa mitään kun mulla ei ole kertaakaan sitä ollut tai en ole huomannut vielä. ei kahdessa edellisessä raskaudessa eikä tässä =)
paineen tunteesta alapäässä voin sen verran sanoa että mulla tuntuu melkein joka supistuksella kova paine ja sen jälkeen tulee hetkeksi "kakka hätä" olo joka menee ohi sitten aika nopeasti supistuksen loputtua. en ole kokenut että se olisi jotenkin paha juttu vaikka inhottavaa se on,mut luulen että normaalia? mut eihän se vauva sieltä kuitenkaan tietämättä tipahda :D

nyt en muista mitä muuta piti kirjottaa kun mies tuli just lenkiltä ja kyselee jotain..

ainiin,mä kanssa olen huomannut et mulla on koko aika jano,niin yöllä kun päivälläkin ja juon ihan hirveästi.

mut nyt meen laittaa lapset unille..


klementine ja tyttö rv 36+2:wave:
 

Yhteistyössä