Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Tesmis ei se lääkäri niitä viikkoja sanonu mut se käänsi näytön sillai et mä näin mitä se teki. Mut se kommentoi sen sillai et paria viikkoa isompi on tai jtn. Ja ku tänään soitin neuvolaan ni terkka luki tekstin ja sinne se lääkäri oli kirjannu ne mitat ja mitä viikkoa vastaa. Mua harmittaa ku se ei sanonu sitä keskiarvoo tai painoarvioo enkä sitä itekään ehtiny/tajunnu kysyä =( Ja seuraava neuvolaki vasta 2 viikon päästä et vois sillon kysyy terkalta enemmän et miten nyt edetään.

Ei multa katottu missään vaiheessa hcg-arvoja, ei sillon km aikaan eikä nyt. Tyhjennysvuoto kesti sillon reilun viikon ja sit loppu kokonaan. Ja sit menkat alko tasan 6 viikkoa km:sta.

Mut jos en kunnallisella pääse kokoarvioon ni meen sit yksityiselle. Kyl neki voi laittaa lähetteen sairaalaan sit tarvittaessa.

Nyt meen kattoon hömppäelokuvaa..sinkkuelämää 2 (kuulemma ihan paska =) )

fanttomi taas

muok. kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja sen mukaan la ois 22.12 mut neuvolassa laitettiin kuitenki menkkojen mukaan eli 23.12..nt-ultrassa koko vastas +2päivää ja rakenneultrassa tais olla +4päivää. Mut ei sitä missään vaiheessa oo lähetty muokkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Cisu no ei se kovin huolissaan ollut, kun ei ole kivuliaita, mutta kyllä se laittoi alakerran tarkistukseen silti, jotta katotaan, että paikat olisi edelleen kiinni ja kaulaa jäljellä. Mullahan oli jos silloin syyskuun viimeinen kaulaa vaan 2 cm ja sitten tsekkauskäynnillä 2-3 cm. Tosin vasta eka vapaa aika on ensi torstaina. Meen työterveyteen tässä välissä, jos tuntuu, että haittaa liikaa elämää, lähinnä tämä töissäistuminen, kun istuessa niitä tulee just eniten - ei seisoessa eikä makuulla oikeestaan ollenkaan :) Kävellessä kyllä kanssa ja niissä saattaa särkeä myös selkään samalla.

Jee jee, saan tehdä ne työmatkavähennykset takautuvasti vuodelle 2009 (soitin verotoimistoon). Eli tosiaan ei sillä ollut väliä, että oli sopikelija suurimman osan vuodesta! Täytyy nyt sitten laskea, että kannattaako tehdä niitä tälle vuodelle, jos sitten saman verran vähentävät äippärahaa, niin samahan se sitten on, että missä muodossa sitä rahaa saa.

Fanttomi, vauvahan tosiaan saattaa tulla ihan kohta :) Ja onneksi kokoa on jo riittämiin. Muakin välillä vähän mietityttää tämä laskettuaika, kun tosiaan kuukautiset olivat säännölliset ennen pillereitiä 26-27 päivää. Pillereiden jälkeen oli kaksi pidempää kiertoa ja sitten yksi normaali 26 muistaakseni ja sitten tulin raskaaksi - joten luonnollisesti oletin kiertoni olevan jo tuo 26-27. Sen mukaan la oli 14. tai 15.12. Sitten varhaisultrassa pompattiinkin melkein 2 vko etiäpäin (28.12) ja olin vähän huuli pyöreänä. NT:ssa siirtyi 25.12 ja rakenteen mukaan taas jo 20.12.2010. Että tiedä sitten noista...onko tosiaan luonto tehnyt tepposet ja ovulaatio ollut 1,5 vko myöhemmin vai voisiko noissa mittauksissa, joissa jopa millimetrien kymmenesosat merkitsee olla vähän heittoja...kuitenkin kun tietokoneen kuvasta vielä mitataan. Mutta asennoidun että onkin sitten vaan positiivista jos ei mene ainakaan kahta viikkoa yli siitä 25. päivästä :D

Azalea taasen
 
Cisu: tuosta sun lonkan kipeytymisestä, ootsä kokeillu helpottasko nukkumista jos laitat tyynyn jalkojen väliin? Mä ite nukun siten et on 1-2 tyynyä jalkojen välissä (peräkkäin) ja sit on 1 tyyny käsien välissä ns. halityynynä.. mies nauraaki et pitää sellainen tyynyvuori ylittää ku haluaa päästä lähelle emäntää :D
 
anve mä kans lueskelin noita helmi- ja maaliskuisten juttuja ja siel on jo melko monta joilla suuria huolia. Jotku vauvat on jo syntyny ja toisilta tihkuu lapsivettä mut viikot on vielä liian pienet =( Toivotaan et pikkuset pysyvät viel kyydissä mukana kaikesta huolimatta.

( . ) Tää sama kipu alko taas mikä eilenki oli. Välillä tuntuu ylävattalla, välillä tuol alamahalla viiltävää kipua..välillä kovettuu koko vatta eli huomaan itekki et supistelee..Noi viiltävät kivut katottiin eilen supistuksiks. Ja pyllyssä tuntuu välillä kova paine. Nyt tää kipu on enemmän aaltoilevaa ku eilen, koko ajan on sellanen pieni polte ja sit hetkittäin kovenee..Voi ei!!! =(

surkeaakin surkeampi fanttomi =(
 
Aika hurjaa, että jo helmi- ja maaliskuun vauvoja alkaa tulemaan. Toivotaan, että heillä menee kaikki parhain päin.

Niiden palstaa (oliskohan ollut maaliskuisten pino lokakuussa) lukiessa törmäsinkin tälläseen, joku sanoi, että koiraa ei saisi päästää pariin viikkoon vauvan lähelle eikä edes haistelemaan vauvan tavaroita. Tää on mun mielestä jotenkin käsittämätöntä, ja mitä oon asiasta koiralehdistä lukennu niin siellä kehotetaan toimimaan juuri päinvastoin. Ja oon kyllä heti ajatellu koiran antaa haistella vauvaa ja vauvantavaroita, kunhan kotiin saavutaan. Vai mitä mieltä olette, täällähän on muitakin koiranomistajia?
 
Tesmis mä otan ainaki synnärille mukaan omia puklurättejä jotka mies saa tuoda kotiin koirille haisteltavaks etukäteen. Ja ku tullaan kotiin ni käyn ensin yksin moikkaamassa koirat ja sit vasta tuon vauvan sisälle ja annan kyllä koirien heti tutkia uuden tulokkaan. Nehän ei anna hetken rauhaa jos mä yritän "piilotella" vauvaa. Enkä kyllä aio eristää koiria ja vauvaa toisistaan. Tottuvatpahan molemmat toisiinsa alusta asti. Koirilla on tietty rajansa mitä saavat "tehä" vauvalle ja missä saavat olla. Mutta omat koirani tuntien on parempi antaa niitten olla mukana heti alusta. Toinen on erittäin mustasukkasta sorttia ja jos vielä alan jakamaan asuntoa koirien alueeseen ja vauvan alueeseen niin siitähän sota syttyy. Tai jos jätän koirat aina "ulkopuolelle" niin tähän astisen kokemuksen mukaan ne muuttuu kahta kauheemmiksi ja sit tulee sellanen "pakko päästä seinästä läpi-olo" molemmille =) Toivottavasti ymmärsit mitä yritin sanoa =) Hiukka epäselvää tarinaa :LOL:
 
fanttomi Kävin äsken Tavastilassa Nicky&Nellyssä katsomassa niitä kypärämyssyjä ja löysinkin tutalta 50 cm myssyn hintaan 5.90e. Tutta (mallisto/pikkuvauvat/punaisesta nuolesta kunnes tulee organic cotton/toinen kuva)
50 senttisiä (joka vaikuttaa isommalta mutta tutalla reilumpia vaatteita) taisi jäädä enää yksi ja myyjän mukaan niin pieniä kypärämyssyjä on vaikea saada noin pientä kokoa ja tutan lisäksi on vissiin vaan toinen yhtä pienen koon valmistaja.
Ostin ruskean kun ei siis vaihtoehtoja ollu ja tämäkin roikkui ihan muualla kuin muut vastaavat myssyt. Liikkeen perällä on yhdessä telineessä/betonipylväässä talvihattuja ja myssyjä ja kypärähatut oli yhden seinustan alimmaisena. Lisäksi niitä näkyi olevan muuallakin ja tuon omani löysin jostain telineen päästä missä oli vihreitä kypärähattuja ja pari noita pieniä ruskeita.
Tsemiä kipuilujen kanssa, tiedän todellakin että ei aina ole helppo olla mutta muutama viikko vielä! :)

anve Kiitos tyynyvinkistä, täytyykin kokeilla!
 
Fanttomi Aamen! :LOL: Kuulostaa niin tutulle toi koirien kanssa, vaikka meillä vaan yksi koira. Mut näen jo miten se sekoais, jos yrittäisin sitä vielä pitää eristettynä, saati sitten kun vieraita tulee vauvaa kattomaan, ja koira ei pääsis edes haistelemaan tulokasta. Juuri noin mäkin ajattelin, eli todella ymmärrän mitä tarkotat :D
 
Fanttomi: lähehhän käymään uudestaan näytillä.. tai ainaki soittele sinne!! Siis tuleeko sulla se paineen tunne aina supistuksen aikana? eihän sua vain ponnistuta!!!!??? Soitappa synnärille mitä ovat mieltä!
 
Viimeksi muokattu:
anve Eikö tuota paineen tunnetta saisi tulla alapäähän?! Nimittäin mulla kans välillä tulee sekä supistuksen aikana että muulloinkin!!!
Siis kyllä.. mut jos se on sellainen työnnättävä paineen tunne ni silloin voi olla sitä että ponnistuttaa. Se paineen tunne mahdollisesti tulee siitä, että vauvan pää siellä painaa kohdunsuuta.. mut tosiaan jos paineen tunne on työnättävä (alkaa ikään kuin kakattamaan tai on pakko ähistä sitä painetta vastaan ni kannattaa soitella synnärille).
 
mulla toi paineentunne pyllyssä on just sitä et alkaa kakattaan..ja vessassa saaki ravata koko ajan..eilen varmaan 10 kertaa ja tänäänki ainaki 8...ei tää ihan normaalia kai oo?!?!? =) mut soittelin äsken synnärille ja näytille se on taas lähettävä..blaah!!!
 
fanttomi Kerrohan sit mitä sanoivat?!
Mulla tuo paineentunne tuntuu useimmiten kävellessä molempien aukkojen välissä mutta on lähipäivinä useasti ollut myöskin tuota kakkahätä-tunnetta. Sitten kun menen pöntölle ja yritän päkistää niin tuntuu että kakka on kovalla ja pelkään että vauva tipahtaa päkistämisen seurauksena.
Ja tosiaan joku päivä sitten olikin täällä ketjussa puhetta tuosta kakkahädän lisääntymisen yhteydestä mahdolliseen synnytykseen.
Mutta tsemit lääkärikäynnille.
 
Viimeksi muokattu:
taas kotona =) sain taas estolääkkeen ja käyrillä köllöttelin. Nyt otettiin labroja ja streptokokki näyte alapäästä, josko se vaikka aiheuttas näit suppareita. Lääkäriki käväs tutkimassa ja totes kaiken olevan ok, kohdunsuu kiinteä/pehmeä ja mittaa hyvin jälellä. Sain valita jäänkö osastolle yöks vai tuunko kotiin..no herranjumala tottakai tuun kotiin!!!Sanoin jo sinne soittessa et ei nää supistukset+kivut mun elämää haittaa mut ku käskettiin soittaa jos jatkuu.

cisu mul on kans tota et tuntuu et ois kakka kovalla vaik ei oikeesti sit ookkaan. Ja tosiaan pari kertaa tunnissa täytyy käydä veskissä kun tuntuu et ois kauhee kakkahätä.

ja selvis sit et tääl yrittävät estellä synnytystä 35+0 viikoille asti, ennen raja on ollu 34+0. Mä ku luulin et täs ei ois enää ku vajaa viikko kärvisteltävänä..mut melkein 2 viikkoa, blaah!!!En kyl rupee tuol joka päivä ravaamaan!!!

Itelle tulee sellanen olo et käyn turhaan tuol näytillä kun suppareita on olllu viikolt 18 lähtien ja tähänkään mennessä ne ei oo mitään tehny. Mut eipä sitä voi tietää et koska ne sit tekeeki. Mut silti tulee sellanen olo et turhaan meen sinne työllistään niitä...Voi ku viikkoja olis tarpeeks ni hengailisin himassa siihen asti et ois IHAN PAKKO mennä =)

fanttomi jälleen..

Muok. kysyin tän päiväseltä lääkäriltä sitä koko asiaa ja se totes et tässä vaiheessa sikiöillä alkaa jo olemaan yksilöllisiä eroja, toiset kasvaa isommiks kun toiset ja et la:aa ei lähetä missään nimessä muuttaan enää tässä vaiheessa. Mut et eilen mitatut erot ei oo mitenkään hälyttäviä eikä niistä tarvi olla huolissaan...

Muuten sil oli kyl ihan pa**a asenne mua kohtaan, just sellanen et "mitä sä tääl turhaan ravaat"
 
Viimeksi muokattu:
fanttomille jaksuja!

(. ( neuvolalääkäriuutisia: painoa tullut kahdessa viikossa 2,5kg lisää...huu...kyseli, että syönkö siis paljon herkkuja ja vastasin, että juu :saint: no ei sentään laittanut kieltoon herkkuja ja sanoi ystävällisesti, että ei ne reisiin kertyvät rasvat oo niin vaarallisia :)

Kohdunsuu oli kuulemma jo vähän pehmenneen tuntuinen ja melkein sormelle auki, mutta kaulaa hyvin jäljellä. Lääkäri sanoi, etten saa enää matkustella minnekään pidemmälle, ettei koskaan voi tietää, milloin syntyy. Kysyin, että eikö kaikilla tokaa kertaa odottavilla ole paikat vähän enemmän auki/pehmeät, mutta oli sitä mieltä, että tää oli erilaista ja että johtuu siitä, että sukkapuikkokivut ja supistelut ovat jo siellä töitä tehneet. Ei puhunut kiinnittymisestä mitään, mutta sanoi pään olevan alhaalla. Eli vauva voi siis syntyä 0-5 viikon kuluttua...toivottavasti ei nyt mene ihan 5 viikkoa. Protskut olleen yhdellä plussalla koko raskauden ajan ja vähän emätintulehdusta ja hiivaakin ollut, muttei sille enää tässä vaiheessa tehdä mitään. Verenpaineet yms ok. Hempasta en tiedä. Ollut alle 120 ainakin kaksi vikaa kertaa jo, kun on mitattu. Ja tyhmä flunssa ei vaan hellitä.

k&pikku-r 37+0
 
Tässä vaan merkkailen! Esikoinen tuossa taas oksenteli ja oireili mahaansa kun just oli pari päivää ollut parempi. Tiedä sitten onko refluksia vai ei. Mahdollinen tähystys osuisi la:n kanssa samoihin aikoihin...paineita, paineita! TAidan ruveta syömään, mitään uutta ei mulle nyt kuulu.

Tänään rv 36+1
 
pitäsköhän munkin pikaisesti kirjotella, luin taas kaiken läpi mitä tullu tänne ketjuun ja nyt tietty unohdin (nimimerkit) ja sen mitä piti kirjottaa :D
höh..dementia mulle on iskeny ainakin raskaus oireena.



tänään kävin pelkopolilla ja siellä juteltiin ja otettiin käyrää, käyrä oli oikein hyvä ja sit tehtiin semmonen "toivomus lista" synnytykseen ja ensi viikolla mulla on aika hypnotisoitavaksi????
en oo koskaan kuullukkaan et hypnotisointia käytetään synnytyspelon hoitoon,mut pitäähän se kokeilla kun ei tässä nyt näitä vaihtoehtoja pahemmin ole..
mut juu, järki ei luista, jokohan sitä sais tänä yönä nukuttua.

klementine ja tyttö rv 36:wave::heart:
 
Fanttomi: elä huoli, et sä siellä turhaa lamppaa!! Ei se ole turha käynti jos käy mutkan ja kaikki onkin kunnossa, päin vaston.. se on erittäin hyvä käynti sellainen!! Et sä voi kotona pohtiessa tietää mikä on tilanne, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia tai milloin sinulla tai vauvalla on jotain häikkää! Käyt siellä niin monta kertaa ku tulee tarpeen! Ennemmin niinpäin et muutama ylimääräinen käynti, mitä yks käynti liian vähän!
 
Huomenia!

fanttomi Hyvä että kaikki on kunnossa. Se on pääasia ja se että saat rauhan mielellesi, turhaan sitä murehdit mitä ne lekurit ja muut siellä miettii, se on kuitenkin niiden työtä. Itselläkin tuppaa olemaan tuota samaa noloutta kun siellä sairaalassa on todellakin joutunut ramppaan.
Mä olen myös huomannut että eri lääkäreillä/hoitajilla on eri kantoja asioihin, toiset on enemmän hätäisiä ja paniikinomaisia, toiset taas kaikelle tyyliin että nou hätä. Myös neuvolan tiedot menee usein ristiin sairaalanväen kanssa.
Tuosta synnytyksen estämisestä mä olen sairaalasta saanut lääkäreiltä sellaista tietoa että vkon 32 jälkeen saa synnyttää Hämeenlinnan keskussairaalassa ja viikon 34 jälkeen sitä ei enää estellä. Esimerkiksi mun viimeisin kohdunsuunkontrolli oli rv 34 ja enää ei oltais estelty. Mutta kuten sanoin niin siellä on mielipiteitä yhtä monta kun on eri lääkäriäkin ja niitähän on monta.
ps. Huomasitko ton mun eilisen kirjoituksen siitä löytyneestä vauvan kypärähatusta!

Jaahans, se olis aamukaffen paikka ja päivällä täytyy käydä moikkaa pikkuveljeä joka täyttää 18v.!!! :)
Hyvää viikonloppua!

Cisu 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä aivan mieletön melskaus mahassa koko aamupäivän, ei ikinä ole liikkunnu näin paljoa, siis en suurinta osaa ole tuntennu....Vihloo kovasti tonne alapäähän.

Joo täälläkin on havaittu hoitohenkilökunnan ristiriitaset ohjeet,ylilääkäri on huolissaan mun paineista ja siitä kuinka se vaikuttaa vauvan painon kehitykseen, ja ohjeena on mittailla verenpaineita pari/kolme kertaa päivässä kotona, ja ottaa yhteyttä jo ennen seuraavaa kontrolliaikaa mikäli jatkuvasti yli 140/90. No vanhemman kätilön mukaan, ei ole mitään syytä mittailla joka päivä paineita ja kehu mun paineita hyviksi...(sillon äippäpolilla jotain yli150/100)...no mielummin "uskon" tuota lääkäriä...

35+5
 
ompas ollut omituinen aamu.jotenkin vähän liiankin hyvä :D
luulen et tuo pakkanen tuolla ulkona ja sen mukana tullut valkoinen maa vaikuttaa nyt mielialaan, on se vaan kivempi et on valoisampaa. viimeyönä supisteli,tuli kyllä niin kovaa supistusta että meinas se itku mullakin tulla,säikähdin mutta tässä vielä yhdessä kasassa ollaan =) ja samoin koko tän aamupäivän on tullu välillä semmosta supistusta et on pitäny hengittääkkin eri tahtiin,samoin koko lantio on ihan hirmu kipeä..kaiken maailman vihlonnat on kyllä nyt taas ollu mut silti mulla on mieli jotenkin ihan ylihyvä. oon koittanu ahkerakin olla,imuroin,tiskasin ja pesin pyykkiä ja karjalanpaisti odottaa uunissa. lapsetkin on ollu tosi hyvällä päällä (varmaan mun mielialani vaikuttaa tietty heihinkin) pakko oli kirjata tää mieli ylös kun näitä tälläsiä aamuja on niin harvassa..

vauvan tavaroista mulla äsken tuli mieleen se että mulla on kaikki käytettyä, paitsi sen patjan ajattelin ostaa ihan uutena. ainiin ostin uutena pinnasängyn pehmusteen kyllä mut muuten kaikki tavarat on käytettyjä.enkä mä usko et se vauva tarvitsee uutena kaiken kun rakkautta se tulee meidän perheessä saamaan varmasti aivan tarpeeksi:heart:

mut nyt isi tuli kahville joten menen:wave:

klementine ja tyttö rv 36+1:heart:
 
Cisu Juu huomasin sun viestin. Mä kävin just torstaina Nicky&Nellyssä mut en kyl nähny kypärämyssyjä. Olin kyl ettimässä kotiutumisvaatteita et saatoin ne myssyt kyl senki takia ohittaa komeesti =) Täytyy käydä maanantaina siel uudestaan, josko siel ois vielä se 1 jälellä. Kyllähän noita Tutan vaatteita myydään sit muuallaki, mut tosiaan näyttää olevan joka paikasta loppu ne 50 senttiset. Viikon päästä oon menossa Jumboon (tai johki muualle) ni josko sieltä sit löytäis =)

Oon kans huomannu ton eri asenteen noissa hoitajissa/lääkäreissä ja myös terkoissa. Mut itekki pari vuotta sairaalassa työskennelleenä voin sanoo et niin se oma asenneki eroo hyvin usein toisen hoitajan asenteesta =) Ihmisiähän kaikki vaan ollaan =)

Joo K-HKS:ssa hoidetaan 32+0 jälkeen syntyneitä vauvoja, mut jos on hyväkuntonen esim. 31+6 ni ei ne siirrä Tays:iin. Ja synnytyksen estelyn raja on ollu ton 34+0 mut Tays on nostanu rajan 35+0 niin K-HKS on nostanu myös. Koska sillon vauvan selviytymismahdollisuudet on viel paremmat. Ja kyllä täällä on aikasemmillaki viikoilla synnytetty, vauvat on vaan heti siirretty Tays:siin..Eli jos vauva on jo tuloillaan ni ei ne kesken synnytyksen siirrä. Ja tiedän et ainaki 31+4 syntynyttä vauvaa on hoidettu myös K-HKS:ssa. Nääki taitaa riippua ihan lääkäristä et haluuko siirtää vai ei..ja tietty vauvan voinnista.

( . )En tiä mitä ne mulle eilen siel sairaalassa anto mut sivuvaikutukset oli pienemmät ku edellisiltana ja heti ku pääsin kotiin ni supistukset jatku. Se lääke vei vaan sen viiltävän kivun ja paineen tunteen pyllystä mut supistukset jatku. Eilinen hoitaja pisti sen ihan eri kohtaan ku se toinen, et oisko sit jotenki imeytyny huonommin eilen. Koska se vaikutus oli niin lyhyt ja saman määrän kuitenki sano antavansa. Who knows!?!?!?!

Jokohan klementine on kohta vauvanhakureissulla?? =)

fanttomi & 33+2

MUOK. sitä piti vielä sanoa et mun kurkku tuli eilen illalla yhtäkkiä tosi kipeeks..nieleminen sattu aiaiaiaiaiaaiaiai!!!Yöki meni miten meni..Nyt on vähän parempi jo ku join kuumaa kaakaoo =) Toivottavasti ei tuu mitään megaflunssaa!!!
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Oli pakko tulla kommentoimaan paria asiaa =)

Toispuoleisista supistuksista: itsellä oli just nimenomaan pelkät vasemmanpuoleiset supparit ku lähdin synnyttää. Ja koski nimittäin tosissaan - mutta vain vasemmalle puolelle. Siks en niitä alkuunsa meinannut supistuksiksi uskoakaan kun olivat vaan toisella puolen..

Koiranomistajana voin sanoa että missään nimessä koiraa ei saisi eristää vauvasta. Sosiaalinen eristäminen on muutenkin koiralle rangaistus ja pitäähän koirankin saada tunnistaa uusi "lauman jäsen". Itsellä oli jo salatreffit meidän koiran kans sairaalan parkkiksella. Oli tosi loukkaantuneen oloinen kun oon ollut poissa kotoa, tuijotti vaan että "jaahas, täällä sä oot piileksiny":D

Kohdunkaulasta sen verran että itellä oli vielä kaulaa jäljellä siirryttäessä synnytyssaliin ja kätilö kommentoikin että "kanava lyhenee uudelleensynnyttäjällä samaa tahtia avaantumisen kanssa" joten sekään ei sitten mitään kerro että kuin paljon sitä kanavaa on jäljellä :) Itellä oli siis kanavaa jäljellä vielä 3h aiemmin ennenkuin tytsy oli maailmassa...

Ja me olemme yhä sairaalassa. Itkut oon jo koti-ikävän takia tirauttanut mutta toki ollaan täällä niin kauan kuin tilanne sitä vaatii. Tyttö pääsi eilen illalla valohoidosta pois ja joutui tänään aamupäivällä takaisin kun arvot oli pompahtaneet. Täällä ei saa omaan huoneeseen valohoitoon koska valo käy muiden silmiin niin paljon (oli yhden illan pelkällä valopatjalla tässä ja huomasin jo siitä kyllä että päätä juili), eli tyttö on tuolla hoitohuoneessa ja minä käyn siellä syöttämässä. Huomenna uusi yritys labrojen jälkeen. Tosin itse oon niin väsynyt että saapi huilata ainakin hyvällä omallatunnolla nyt.

Piianen ja Viivi-Veera-Meeri-Hilda-Roosa (isän eri nimityksiä :) ), 4pv
 

Yhteistyössä