Cisu joo siis jos oikeasti maksat liiton jäsenmaksua, niin se pitää ilmoittaa, etteivät jälkikäteen peri takaisin, kun saavat verottajalta tiedon asiasta (verottaja tietää vahvistetussa verotuksessa, mitä on maksettu mihinkin) ja sama pätee työmatkakuluihin: eli jos sulla on verovähennyksissä huomioitu matkakulut, niin kandee ne varmaan ilmottaa nytkin, ettei sitten jälkikäteen karhuta takaisin (Kela saa sitten tiedon vuoden 2010 vahvistetusta verotuksesta verohallinnolta). Ja kyllä: tosi kettumaista, että ne vähennetään äitiyspäivärahasta molemmat :/ En mä ainakaan aio liitosta irtisanoutua...mutta taitaa siellä olla joku pienennetty summa äippälomalaiselle ja hoitovapaalaiselle onneksi.
Mä en ilmoittanut matkavähennyksiä (työpaikka on oikeasti pyöräilymatkan päässä...), koska en ole niitä kertaakaan vähentänyt, koska mulla oli opiskelijahintainen bussilippu 31.8.2010 asti, vaikka valmistuin 23.9.2009. LUULIN, että silloin ei voi saada, kun ei mene sen omavastuun yli, mutta sitten siskoni väitti, että sillä ei olisi väliä, onko opiskelijalippua vai ei
Vähän epäilen, mutta täytyy selvittää. Jos todella näin on, niin sitten ainakin vuoden 2009 vähennykset otan. 2010 en vielä tiedä, koska se on oikeestaan sama kummasta ne vähennetään äitiyspäivärahasta vai maksan veroina vähän enemmän ja sitten jos sattuisi käymään niin, että kolmen vuoden sisään tulisi toinen lapsi ja menisi samalla rahalla...niin silloin parempi, jos raha on suurempi
Omaa napaa: kohta soittamaan neuvolaan, kun mulla tyyliin supistaa enemmän kuin ei supista :/ Eilen ihan jäätäviä kestosuppareita, jotka kesti varmaan 15-20 min kerrallaan ainakin. Tänään vähän rauhallisempaa, mutta hartiat menee ihan jumiin, kun joutuu koko ajan venyttää itseänsä suoremmaksi istuessa, että ei tuntuisi niin paljon supostukset (tai siis mahan kovettuminen, ei oikeastaan kipuja kuitenkaan). Välillä alamaha, välillä ylämaha (enemmän se), välillä toispuoleisesti ja välillä ihan koko maha kuin kivi!
Pitää kommentoida muiden tekstejä ajan kanssa...nyt vielä töitä
Azalea ja Luru 32+6