Oih, onnea Piianen tyttövauvasta!!:heart:
Kyllä silmät kostui täälläkin lukiessani synnytyksestäsi. Hyvän kokoinen neiti:heart: Onnea vauva-arkeen!!
Näinkö niitä vauvoja nyt sitten alkaakin syntymään
Taitaa sittenkin marraskuussa syntyä useampi lumihiutale kuin veikkaamani 3!
Kotiintulovaatteiksi olen ajatellut bodyn, potkarit, villasukat, tumput, lakki, fleeceasu ja kaukalopussiin. Mulla on ihan älyttömän lämpöinen kaukalopussi joten uskon vauvan kyllä tarkenevan?! Harso vielä sitten siihen kaukalon eteen ettei pakkanen pääse kasvoille. Myssy mulla on vielä hankkimatta...oletteko millaisia ajatelleet?!
Meiltä on sairaalaan matkaa n. 30-40min.
Meillä tulokas käyttää pitkälti isoveljien vaatteita ja tarvikkeita. Tämä on tietysti ihan luonnollistakin kun kaikki ovat poikia, helppo kierrättää
Toinen pinnasänkykin ostettiin käytettynä ja maalattiin. Kaukalo olisi ollut kiva ehkäpä telakallisena mallina mutta ajattelin että eiköhän ensimmäiset kuukaudet kuitenkin pärjätä tuolla vanhallakin niinkuin aikaisemminkin! Ainoastaan tuplat ostin uutena kun sain viimevuonna ostetuista yksösvaunuista hyvän hinnan niin ajattelin satsata nytkin uusiin
Pienimpiä vaatteita olen joutunut ostamaan myös 56-62cm koska olin ehtinyt myydä kuopuksen pienet vaatteet juuri kirpputorilla kun tämä yllätysraskaus yllätti! Unipussin ostin ensimmäistä kertaa...fleece vilttikin oli kyllä kätsy tolla kuopuksella, tein siitä ns kapalon ja siihen se sitten nukahti
Meillä on
Lurde Oran Landit (Ikäeroa tulossa 1v1kk) mutta nuo ei kyllä oo oikein kätevimmät kaupunkikäyttöön vaan soveltuu paremmin tänne maalaismaastoon. Ovat rattaat mutta kuitenkin enemmän vaunumaiset kuin nuo Carenat taas hieman matkarattaiden tyyliset (tukevammat kyllä)!
Solmu isot tsempit ja hatunnosto myös sinulle!:heart: Ilmeisesti ei ole vain koskaan tullut puheeksi onko täällä joulukuisissa yhtään yksin odottavaa!
Ihanasti kyllä loit muhun tsemppiä ja uskoa omalla vahvuudellasi siitä että kyllä sitä yksinkin hienosti pärjää!
Sinun kanssasi olisi ihan mukava vaihtaa vaikka yv:tä?! Sulla vois olla mulle hyviä ohjeita ja vinkkejä arkiselviytymisessä ja muutenkin vertaistukea:heart:
Kuulostaa kyllä hurjalta että asut saaressa! Miten olet suunnitellut synnytyksen? Menetkö yksin, isän kanssa vaiko ystävän kanssa?
Mullahan on nyt ystävä varahenkilönä jonka puoleen alan vahvasti kallistua synnytyksen alkaessa.
Mipelle kanssa kiitokset myötäelämisestä...ei hassumpi ajatus istua joskus kahvikupposen kanssa...ei ystäviä ole koskaan liikaa!
Meillä oli tosiaan eilen se perheneuvola ja mieskin yllätykseksi paikalle saapui! Mielettömän ahdistava tilanne joka vei kyllä kaikki mehut koko päivältä mutta nyt on päästy kuitenkin asiassa jonkun verran eteenpäin puhumalla! Erosta puhuttiin ihan vakavasti ja ilmeisesti yhteisymmärryksessä. Miehen pitäis alkaa nyt katsella omaa asuntoa ja tämä meidän nykyinen laitetaan luultavasti sitten keväällä/kesästä myyntiin. Harmittaa suunnattomasti kun rakastan tätä kotia todella paljon!
2vkon päästä menemme uudestaan ja keskustelemme lisää yhteishuoltajuuteen ja tulevaisuuteen lasten kans liittyvistä asioista!
Eilinen päivä oli kyllä niin itkupainotteinen mutta sain hyvin nukuttua viimeyönä ja nyt olo tuntuu taas paljon paremmalta!
Supistuksia tulee tosi paljon ja polttaa ihan alamahaa ja selkää! Onneksi mulla on ultralääkäri maanantaina kun alkaa jo ihan huolestuttaa! Inhottavaa etenkin öiset supistukset joita on kyllä aina herätessäni! Välillä supistus on hyvin lyhyt, välillä kumman kestävä!
Muutoinkin maha on niin kova kun mitään ylimääräistä ei ole ja vauva tuntuu sellaisena kivimöhkäleenä...todellakin mulla on sellainen tunne että vaikka en olekaan kovin suurimahainen niin sisältö tuntuu painavan kuin iso kivi ja olo on raskas ja epämukava. Muutoin tunnen olevani ns. vaivaton tällä hetkellä
Onneksi, kyllä tämä henkinen pahoinvointi ihan riittää!!
Viimeyönä näin unta että olin lääkärissä ja lääkäri totesi että herranjesta, sullahan on kohdunsuu auki että nyt vaan sitten odotellaan että kalvot puhkeaa
Ja vahva tunne mulla onkin ettei tässä loppuun asti päästäkään, mitähän mä veikkaisin...olisko 10.12 (rv 38) ja 3500g/50cm
Jotenkin on sellainen kutina että vauva vois syntyä jopa jo rv 36-38 mutta veikataan nuin!
Jennyli 32+6