Moikka kaikille!
Nyt tulee varmaan
taas maratonviestiä, kun ei ole vähään aikaan kirjoitellut ja niin paljon on tapahtunut
Ihan ekaksi
santtu74 kiva, että olet täällä meidän mukana ja saa olla hiljaisenakin
Mamadread päivittää ja nyt varmasti pääset takaisin listalle, kunhan Mama vaan huomaa tekstisi tai tämän mun
Mä ainakin muistan sut ja että oot parikin kertaa jo ilmoitellut itestäsi palvelun uudistamisen jälkeen (jolloin siis suurin osa putosi pois kokonaan ja piti ilmoittautua uudelleen).
Unelmahöttö hurjasti onnea uudesta perheenjäsenestä! :flower: Alkutaival on joskus hankala, mutta tärkeintä on, että tyttö on elossa ja voimistuu kyllä päivä päivältä. Ja eiköhän se imettäminenkin vielä onnistu ja jos ei onnistu, niin parhaasi olet yrittänyt ja se riittää.
Piianen ihanat kummit teillä tulossa. Mä olen varmaan itse ollut ainakin lähes samanlainen siskon pojan ja miehen veljen tytön kohdalla - tosi innoissani kummiudesta ja rakastanut lapsia ihan superpaljon koko ajan :heart: Toivottavasti meidän kummit olisivat kanssa kiinnostuneita vauvasta kunnolla - tosin ihan varmaksi ei olla vielä päätetty, ketä pyydetään. Mun sisko ja sen mies olisivat varmasti ihania kummeja, mutta tosiaan ollaan heidän esikoisen kummeja ja sitten he saivat kakkosen nyt 3 kk sitten eli on oma pienikin...Ja toisaalta sisarusten kanssa tulee pidettyä joka tapauksessa paljon yhteyttä ja he oavt joka tapauksessa läsnä lapsen elämässä, niin siksi ehkä valitsemme kummit ystävistä. Mitä enemmän turvallisia aikuisia ympärille, sitä parempi, eikö niin?
Klementinelle ja muille täysaikasuuden poksujille onnea! Itsellä vielä 3 viikkoa ja yksi päivä, mutta tosiaan huomisesta eteenpäin ei synnytystä enää estellä.
Jennyli Ihana, että fyysinen vointi on ainakin hyvä. Olet ajatuksissani joskus muulloinkin kun koneella ollessa :heart:. Onneksi sinulla on niin monta ihanaa lasta, jotka auttavat varmasti arjessa jaksamista, vaikka toisaalta saattavat fyysisesti väsyttääkin. Oletteko vielä puhuneet käytännöistä? Ei tietysti tarvitse kertoa, jos et halua asioita täällä ihmisille kertoa
Mutta että siis onko asumusero nyt aluksi väliaikaista vai ihan lopullista ja että asuvatko (isommat) pojat isällään toisinaan?
Anve kiitos tosta pyyhe/muovikassivinkistä. Oon kyllä aika pihalla kaikesta, mitä tapahtuu synnytkseen liittyen tai lähinnä sen aikana/jälkeen tarvittavista tavaroista ja huomioitavista asioista...eilen oli Haikaranpesän 2. pakollinen synnytysvalmennus ja se oli ihan kyllä nyt ihan hyödyllinen. En mä silti tiedä, mitä tavaroita kannattaisi ottaa mukaan ja hankkia
Rintapumpun tilasin siskon vinkistä tosi edullisesti tuolta
Lastentarvike Verkkokauppa | Pikkukoala.fi | Lastenvaatteet, vauvanvaatteet, äitiysvaatteet, lelut, kastelahjat, puulelut, vauvanhoito. Ja voi olla, että tutteja emme osta etukäteen, kun niitä ei suositella käytettäväksi osastolla ja siskolla on sitten iso kasa korkeintaan kerran kokeiltuja tutteja, kun niiden pojat ovat ollleet vähän ronkeleita tuttien suhteen
Sitten vielä loppuun
omia kuulumisia...Viime viikolla tosiaan melkein supisti enemmän kuin ei supistanut ja ensimmäinen vapaa neuvolalääkäriaika oli eilisaamulle. Lääkäri sai käsikopelolla kanavan pituudeksi enää 1,5 cm, joten saikkua viimeset 6 työpäivää ja lähete polille. Väläytti mahdollisuutta vielä estolääkkeistäkin, joskin itsekin hän oli sitä mieltä, että ultralla kanavaa voi olla enemmän. En tosin missään vaiheessa ollut kovin huolissani, kun sama lääkäri sai syyskuun lopussa 2 cm ja sitten toinen siitä parin viikon päästä 2-3cm. Polilla eka sydänkäyrää, joka oli oikein hienoa ja vaihtelevaa. Sitten lääkäriin, joka sanoi jo kädellä, että kyllähän täällä on 3 cm ja ultralla sitten 2,5 cm eli kaikki kunnossa. Samalla ultrattiin vauva ja voi että se oli
ihanaa (sen mitä vinosti katsottuna ruudulta näin, mies näki paremmin). Kaikki mitat katsottiin ja muut paitsi pipo oli välillä vastaa laskettua aikaa 15.12-22.12. Eli vähän isompi on viikkojaan edelleen paitsi pieni pää
Mutta se oli jo niin syvällä lantiossa ja hankalassa asennossa, että mittaus ei kuulemma ole ihan tarkka. Ja toisaalta mulla on pieni pää. Siellä se teki imuliikettä huulillaan ison pömppömassunsa kanssa. Painoarvio 2560g eli jo ihan hyvän kokoinen, tyttö on edelleen ja myös lapsivettä hyvä määrä :heart: Eli pieni varmistushälytys, mutta sitten sai kurkata tulokasta
Teen kuitenkin vielä vähän töitä etänä kotoa tänään ja ensi viikolla menen perehdyttämään seuraajan, mutta periaatteessa ihana, että ei tartte olla enää töissä 9-17 tms.
Noniin, eiköhän se taas riitä tällä erää
Azalea ja Luru 33+6