Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Donter Äitiyspakkauksen pienimmät vaatteet oli muistaakseni 60 cm. Vai olikohan yksi body 56 cm. Ja se, että ovat Tuttaa, niin ovat muutenkin aika reiluja. Suosittelen hommaamaan pienemmät vaatteet synnärille, 56 cm pääset pitkälle. Itsellä on vauvalle varattuna sekä 50 senttiset että 56 senttiset. Otan bodyn, velour-potkupuvun, (ehkä sukkahousut) villahaalarin, villasukat, tumput kypärämyssyn, hatun ja haalarin tai kaukalopussin. Synnärillä saa käyttää sairaalan vaippoja vauvalle sekä itselle. :) Ei ehkä kannata raahata kestoja sinne. Et kuitenkaa pääse pyykkäämään vasta kuin muutaman päivän päästä. Niin ja vauvahan saa olla synnärin vaatteissa koko sairaalassaoloajan. Eli et tarvi muuta kuin nuo kotiutumisvaatteet.
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis :)

Vatsakivut helpottivat - ja perin luonnollisella tavalla; toissayönä suoli tyhjeni paineella ulos ja samalla loppui alavatsakivut, oisko massa painanu tonne kohtuun päin tai jotain, en tiedä. samoin loppui lämpöily. mulla oli kyllä viimeiset raskausviikot tosi paha ummetus että kait oli jotain jatkumoa sille...

lisäisin vauvan kuvan jos minä kömö vain osaisin...

nyt heräs mun murunen, palataaaaan :heart:

Piianen ja Pikkanen, 8pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää;22418840:
Mua kyl pelottaa tuo tuleva synnytys siinä mielessä että pelkään sen olevan kovin nopea eli miten ehdin sairaalaan ajoissa ja miten saan nopeasti jonkun kotiin lasten kanssa. Oon melkein satavarma että synnytys käynnistyy yöaikaan kuten niilä usein on tapana. Oma äitini kyllä tulee taatusti niin pian kuin pääsee lasten luo mut ajomatkaan menee noin 2 tuntia. Naapurit(ovat samalla sukulaisia) ovat yöaikaan hälytettävissä mutta kuinka ollakaan ovat lähdössä ulkomaille juuri mun lasketun ajan molemmin puolin kahdeksi viikoksi joten heihin ei voi tukeutua. Toiset isovanhemmat eivät herää yöllisiin puhelinpirinöihin:kieh: vaikka aika lähellä asuvatkin. No tuleva kummi saattaa päästä yöllä puolessa tunnissa meille. Siinä vaan ei oo aikaa paljon nokan tuhista kun viimeksi synnytys kesti kaikkinensa sen 55 minuuttia ja jos se tosiaan on totta mitä sanotaan että aina seuraava synnytys on jopa puolella nopeampi niin kiire tulee. Matkaa yöaikaan sairaalaan 30 minuuttia, päiväsaikaan vie jopa tunnin jos ruuhkaa. Ambulanssin saattaa kestää tulla meille jopa 20 minuuttia. Mutta sitten voiv isäntä jäädä kotiin lasten kanssa hätätapauksessa. Synnytän kyllä mieluummin ambulanssiin kuin omaan autoon... Kipuja en pelkää enkä juuri muutakaan varsinkin jos vauva pysyy rt:ssä. Viime synnytyskin oli täysin luomu. Eka synnytys puolestaan vei kyllä 11h. Pelkopolille ei terkan mielestä mulla ole aihetta...joten sinne en lähetettä saanut.

Ylihuomenna tulee rv 37 täyteen.
Tulin tuolta marraskuisista 09 vastaamaan tähän.

Tiedän niin tuon tunteen että pelottaa ja jännittää että ehtiiköhän sitä ajoissa synnärille.Mullahan tuo neljäs syntyi 50min ja silloin jo kätilöt sano mulle että sit kun seuraavan saatte niin se synnytys käynnistetään automaattisesti ennen laskettua ettei kasva niin isoksi mitä tuo nelonen oli ja siksi että ehtii varmasti ajoissa sairaalaan ennen vauvan syntymää.Joten kovasti ihmettelen että miski sulle ei ole tuollasta mahdollisuutta annettu,outoa : /
 
Lillikka
Unelmahöttö Miten noi aina sattuukin just ihan keskellä yötä?? Ei kehtaa heti ketään herättää ja sitten sitä saa yksinään ihmetellä, että mitäs nyt =) No peukutusta täältä vaan kovasti!
Klementine taidat säkin olla kohta tositouhuissa!

Kovasti nostan hattua teille, joilla on pitkä matka sairaalaan! Meiltä meni esikoista hakiessa puoliltapäivin joku puoli tuntia ja sekin oli jo mun mielestä aika pitkään :ashamed: En osaa kyllä kuvitellakaan, miten paljon jännäisin, jos olisi useampi kymmenen kilometriä kärvisteltävänä…

Mun esikoinen supisteli 12 tuntia kotona ja sitten tosiaan ajettin tuo 30 min Naistenklinikalle, olin 4 cm auki ja lilluin jonkin aikaa vesialtaassa ja yrittelin hengittää ilokaasua tukkoisella nenällä. No eihän siitä mitään tullut ja ammeessakin tuli enemmän kylmä, kun oli ylävartalo ilmassa. Epiduraali 2,5 kertaa ja sairaalaan tulosta noin 7 tunnin jälkeen poitsu alkoi punkea ulos. Ponnistus 20 min ihanan puudutetussa tilassa. Yritin kuulostella, että milloin supistaa ja hyvin se meni, vaikken tuntenut paljoakaan. Samanlaisen superpuudutetun homman tilaisin tällekin kertaa, mutta toki saisi mennä vähän nopeempaa. Ai niin, kalvot puhkaistiin vasta sairaalassa.

Neuvolassa kävin tänään ja vauva on jo laskeutunut, eli ei tarvitse mennä makuuasennossa sairaalaan, huh. Painoarvio tällä hetkellä yli 2,5 kg, kaikki ihan hyvin muuten. Hiljakseen etenee ja öisin välillä supistelee. Kävelin pari kilsaa neuvolasta kotiin ja päiväunet jäi väliin ja sitten supistelikin oikeen kivasti tossa iltapäivällä, eli otamme nyt vähän rauhallisemmin… tänään 37+2

Kotiutumisvaatteista Eikös sieltä lähdetä sairaalan vaipassa kotiin ja mulle ainakin viimeksi tarttui laukkuun muutama sellanen ihanan superpaksu sidekin… Ei tollasia saa kaupasta, tai siis en ainakaan tiedä, mikä merkki olisi ihan kunnolla paksu. Onko kokemuksia jälkivuotoa odotellessa, että mikä on hyvä? En oikein noilla superohuilla vaikkakin imukykyisillä halua olla.
 
Lillikka Meillä oli synnärillä viimeksi niitä sikaisoja siteitä ja sitten paksuja Vuokkosten siteitä. Käytin noita Vuokkosia jo synnärillä, kun ei vuoto ollut niin hurjaa. Ostin kotiin kans noita paksuja Vuokkosia. Muutenkin suosittelen ostamaan paksuja siteitä kotiin, koska se alapää on aika hellänä alkuun. On paljon kivempi istua, kun saa olla "patjan" päällä. :)
 
Mä ostin jotain yö siteitä, pitkiä ja paksuja :D Mut mul on niitä vielä esikoisen ajaltaki jäljellä, ku sain sellaisen käsityksen et sitä vuotaa vielä kotonaki kuin seula, ostin sit 4pakettia ja mul niukkeni kummanki synnytyksen jälkeen se vuoto melko pian. Mut nuita pitkiä yösiteitä suosittelen ainaki yöksi tai sit jos valskaa ni kuka estää laittamasta ihan oikeaa vaippaa.
Niin ja ei haittaa vaik siteitä on 1-2 erimerkkistä jemmassa, itellä ainaki tosi helposti alko yks merkki ärsyttään ja vaihoin sit suurinpiirtein viikon välein merkkiä. Ällöttää jo nyt koko ajatus, ku sitä vuotaa niin pitkään.. onneks kuitenkaan ne runsaimmat vuotopäivät ei kovin kauan kestä mut itelä on tuhrutellu 4-5vk synnytyksen jälkeen, sit ollu 4-5vk väli ja alkanu menkat :/
Niin ja naisten inkontinenssi suojat on kans aika paksuja!!
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei. Tulin kertomaan, että tänään perhettämme syntyi kaunistamaan pienenpieni tyttö klo 17.09. Painoa oli vaivaiset 2300g ja pituutta 43 cm. Pieneltä mitataan sokereita 3 h välein ja voi olla, että joutuu sokeritiputukseen. Toistaiseksi on kuitenkin vierihoidossa=) Synnytys meni hyvin ja itse olen hyvässä kunnossa. Palaan myöhemmin kertomaan tarkemmin, kun iPhonella tää on vähän hittaansorttista :(

:wave: Unelmahöttö onnesta sekaisin
 
Paljon onnea pienestä tytöstä Unelmahöttö :heart: Kuutti selvästi kyllästyi yksiöönsä =)

Piianen Hyvä et "apu" oli lähellä =)

jippiii..mä meen huomen kattoon mun kaverin vauvaa..se on jo 3,5kk mutta vauva silti vielä =)

( . ) Kovin supistelevaisia täälläkin ollaan, tää päivä on jo parempi ku eilinen..Kovasti myös menkkakipuja ja -viiltoja oikeella alavattalla..Mut onneks ne menee aina jossain kohtaa ohi =)

fanttomi & 33+6
 
onnea unelmahötölle ja pikkuiselle:flower: mites naiset te ny otatte noi varaslähtöjä:D voi kumpa mäki saisin omani jo esim 3 viikon päästä,sillon olis 37 täynnä.mut ei se 6 viikkoakaa oo pitkä aika odotella jos laskettuun aikaan menee tää..vaavi oli eilen jotenki hiljanen,tuntu et koko ajan sai olla juomassa mehua et sai liikettä.aamulla herätessä en tuntenu mitää niinku normaalisti.alko jo pelko hiipiä ku painelin masua ja tökin-ei mitään..sitte sain vastaukseks kunnon muljunnat ja tänää onki ollu meno päällä eilisenki eestä.hyi että ku sitä pitääki säikytellä äitiä:kieh:

murunen&säikyttelevä nappula 33+6
 
saz
unelmahötölle ja perheelle paljon onnea nyytistä! Odottelen innolla myös teidän tarinaa..!

Jääräpäälle: Mä oon saanut syöksysynnytyksen pelosta lähetteen pelkopolille mut eivät ole vielä mua paikanpäälle kutsuneet. Vähän mietityttää ehdinkö edes sinne juttelemaan. Voin sitten kertoa mitä juteltiin kun pääsen sinne asti asiasta puhumaan. TaaperotX5 tais tossa vastatakin jo eli kyllä jossain käynnistävät jos on taipumusta syöksysynnytyksiin, mutta mulla kun on vasta 1 nopea synnytys takana niin tuskin mun tapauksessa käynnistetään. Ota asia ihmeessä vielä uudelleen esille! On tää kumma juttu kuinka käytännöt eroaa näin paljon toisistaan eri paikkakunnilla.

Tänään olin lääkärillä ja vauva laskeutunut mutta kohdunkaulaa jäljellä joten arvioi että aika lailla laskettuun aikaan menee. Eli ihan turhaa jännitän. Nyt vaan asennoidun et mun vuoro saada nyytti kainaloon on vasta viiden viikon päästä :)

saz
 
Unelmahöttö Onnea mahdottoman paljon! Meillä tais olla sama la, jos en ihan väärin muista.

Omaa napaa: Vihdoin pääsin lääkärille klo 20 eilen illalla, ja päätös käynnistämisestä tehtiin. Ja olinkin jo sentin auki...
On supistellut jo illasta, koska lääkäri tarkotuksella oli kova kouranen...Ekan käynnistyspillerin sain tänä aamuna...
36+3
 
Viimeksi muokattu:
onnea unelmahötölle ja perheelle todella paljon:heart:
samoin onnittelen jo valmiiksi tesmistä ja kovasti lähetelen energiaa tulevaan ponnisteluun:wave:
voi miten ihanaa että tosissaan nuita vauvoja satelee nyt, jotenkin vaan niin omituista kun muistan vieläkin sen kun avasin sen ensimmäisen ketjun minne kirjotettiin kaikki siitä kun ollaan plussat saatu :D
itse kävin eilen neuvolassa, kaikki oli kunnossa. alapääntilanne oli se että oli auki jo pikkuisen enemmän, reippaasti yli sormelle, se neuvolatäti ei jostain syystä uskaltanut kokeilla ihan kunnolla. no mut kuitenkin kaulaa oli jäljellä mutta kaula on kuulemma niin pehmeä kun vaan voi olla.vauva on niin alhaalla lähtökuopissaan edelleen kun vaan voi olla..
tänään mulla on sitten aika sinne synnytyspelon yrityspoistoon :D eli siis hypnotisoitavaksi...hmmmn...pikkasen ehkä mietityttää koko homma kun ei kamalasti usko riitä hypnotisointiin mutta kerta mulle mahdollisuus annettiin tähän niin tottakai kokeilen. eihän sitä tiedä vaikka se oikeasti auttaisikin. itseäni kanssa mietityttää tuo matka synnyttämään,okei meillä ei ole kun se 45minuutin ajo matka edessä mutta tuolla on niin helkutin liukasta. niin ja tietenkin se että miehelläni ei ole ajokorttia ja minä en varmaan luonnollisestikkaan itse sinne siinä tilassa aja...tai no, onhan sitä ennenkin kyllä ajettu ties missä tilassa sairaalaan :D onneks taksit ja ambulanssit on keksitty... vähän vaan arastelen (niinkun varmaan muutkin) tuota ambulanssin soittoa että jos onkin väärä hälytys niin sitten nolottaa.. ja mulla tietenkin sattuu just varmaan ambulanssissa olemaan töissä ex mies ja öö..entinen teinisuhde :D ovat siis työpari :D
mutta mulla on kyllä isä ja hyvä ystävä lähellä että kyllähän nekin vie jos on tarvetta. meillä oli puhetta sillon tuon poikani kummin kanssa että hän tietenkin vie kun asuu lähellä mutta hän kerkesi kuin kerkesikin synnyttää ensin itse(hän on siis se kuka sai sen pikkuisen ihanan poikavauvan vasta)

mietin tässä että onko se nyt ihan normaalia että sitä painoa ei itselleni ole taas neuvolassa mitattuna tullut?tai oli sitä 50g tullut mutta mä olen kuitenkin syönyt varmaan joka ikinen päivä levyllisen suklaata ja kaikkea muuta mahdollisimman lihottavaa ja epäterveellistä,ihan säikähdin kun siihen vaa'alle menin kun nolona astelin ja ajattelin et noitten herkkujen takia on varmana tullut vähän liikaakin mutta ei..nyt sit jaksan miettiä sitä :D

hullukshan tässä tulee pikkuhiljaa :D tai sit mulla on vaan oikeasti niin tylsä elämä että on aikaa miettiä mitä ihmeellisimpiä asioita ja stressata niistä :D ääh,en tiedä :D

mut jospa sitä taas lähtis aamukahvin keittoon ja sitten valmistautumaan hypnotisoitavaksi, sieltä sitten sen yhden tuoreen äidin kanssa sairaalaan kahville ja sitten toisen ystävän kanssa shoppailemaan.

klementine ja tyttönen rv 36+6:wave:
 
Unelmahöttö onnea paljon pienestä prinsessasta!!
Tesmis taitaakin sitten olla seuraava nyytin saaja! hurjaa kun rupeaa jo pikkasia tupsahtelemaan vaikka tuntuu että omaan laskettuun aikaan on vielä ikuisuus:)
Isänpäivästä: mitäs kivaa ootte iseille keksinyt? esikoinen oli hoidossa tehnyt jotain isille ja kai mun pitäs jotain keksiä kans:) onko muilla ollut tapana antaa lapsilta vaareille ja papoille lahjoja, siis jos lapset niin pieniä ettei ite vielä osaa tehä/ostaa:)
Omaan napaan ei kummempia,maanantaita odotellessa kun vika lääkäri ja malttamattomana odotan milloin saa oman pikkusen ulos tuolta masusta ja pääsee taas kunnolla liikkumaan ilman kipuja...
 
Tosi paljon onnea Unelmahöttö!!
(arvasimpas oikein =))

Tesmikselle kovasti tsemppiä.

Voi kun kohta pääsis jo ite synnyttämään. Ens viikolla on neuvolassa lekuri, täytyy pyytää et se ronkkii vähän ronskimmin, jos vaikka jotain alkais tapahtua :p . No ei kai, hyvähän ton pikkusen ois vielä se kuukausi pysyä tuolla masussa, alkaa vaan ajatukset olla koko ajan synnytyksessä ja vauva-ajassa. Ja mulla on supparitkin vähentyny ihan olemattomiin.

Klementine: Mulla viimeksi painon nousu hiipu loppua kohden ja viimisillä viikoilla paino laski, mut neuvolassa sanoivat sen olevan ihan normaalia.

Myyris 35+0 poks
 
Unelmahöttö Onnittelut pienestä prinsessasta!!! :flower:

Tesmikselle hurjasti tsemiä synnytykseen!!!

(.) Masentavaa kun itsellä ei ole mitään tuntemuksia tai oloja. Aikaisemmissa kahessa raskaudessa on supistellut reilusta jo ajoissa ja silti ollaan päädytty käynnistykseen. Nyt eka harjotussuppari tuli rv29+, niitä tulee nyt pari kpl/pv!!! Tää ei kyl tasan synny täältä ikinä. Vaikka ei vielä ookkaan kiire, mut oon ihan varma et se käynnistetään joskus Tammikuun tokalla viikolla ja painaa ainakin 8kg. Tunnen vauvan olevan edelleen vinotilassa, kun se hikkaa niin pää tuntuu olevan vasemmalla puolelle lantioluun vieressä ja peppu oikealla kylkikaaressa... että ei hänellä ole ajatustakaan minne pitäis olla hakeutumassa... No mutta ihanaa kuitenkin että joillain tapahtuu jotain itselläänkin. Bestis sai ti vauvan, synnytys oli nopea kun oli jo 3cm auki mennessä käynnistykseen, kalvot vaan puhki ja kohta oli vauva sylissä. Olen niin onnellinen hänen puolestaan! :heart: Toiveissa mulla olis sellanen luomuna käynnistyvä synnytys, olloin en toivottavasti tarttis kauheesti kipulääkkeitä. Ehkä kohdunkaulanpuudutus ja ilokaasu...?

Tänään 33+6
 
Unelmahöttö Onnittelut pikkuisesta prinsessasta! :flower:
Ja Tesmikselle tsemppiä myöskin! Tässähän alkaa yksi jos toinenkin lumihiutale syntymään, pitänee kai pakata se oma sairaalakassi valmiiksi...

Carriwellin imetysliivit tulivat eilen postista ja kovin olen tyytyväinen, olivat juuri sopivaa kokoa. Vähän pelkäsin, että olisivat sittenkin kupeista pienet, mutta nehän näköjään venyy ja paukkuu maailman ääriin. :D

(.) Väsyttää ihan kamalasti! Maanantaina olisi neuvola, toivottavasti tuo väsymys ei johtuisi rauta-arvojen tippumisesta... Obsidania olen syönyt joka päivä yhden, mutta eipä taida sitten näemmä imeytyä kunnolla, otan sen kylläkin c-poreen ja kalaöljykapseleiden kanssa samaan aikaan, mahtaako vaikuttaa tuohon imeytymiseen?

PinguPongu 33+2
 

Yhteistyössä