Sabinelle:hug::hug::hug: Sanoja ei löysy lohduttamaan, mutta otan osaa suruunne.
Lueskelemassa olen käynyt, mutta kirjoittamaan en ole joutanut aikoihin... Äitiysloma alkoi eilen, koska sen varhennettuna halusin ottaa. Vointi on ollut ihan hyvä, selkäkipujakaan ei ole samaan malliin. Närästyksestä kuitenkin huomaa, että loppupuolelle raskautta on jo käännytty...
Torstaina kävin painoarvioultrassa äitiyspolilla, koska halusin sinne aamusokereiden jatkuvan rajalla kiirimisen takia. Painoarvio 31+0 oli 1775g, ihan muutamaa päivää vanhempaa vastasi, eikä vartalon ympärysmitta ollut mitenkään hälyyttävä. Äitiyskortista katsoin, niin esikolla painoarvio oli ollut n. 1850g viikolla 32+0, ja hän syntyi 39-0 painaen 3260g. Uskoisin siis, että normaalissa kasvussa tämä pikkukakkonen on, eikä vielä ainakaan olisi hätää jättiläisvauvasta.
Viikkoon on mahtunut paljon sontaa, mutta pikkusiskon eilinen uutinen piristi koko viikon ja loppu vuoden ja vieläkin pitemmälle mun päivät. Nimittäin pikkusisko kertoi raskaudesta, viikolla 13 menee nyt, eli huhutikuun mussukkaa odottelevat. Minusta tulee siis vihdoin täti ja serkukset syntyvät pienelle ikäerolle... ihanaa.. aivan mahtava uutinen ja sain itsellekkin uutisesta ihan uutta energiaa ja ihan live kanssasisaren raskauteen...
Mitäs täällä oli juteltu; ainakin kotitöistä. Meillä minä hoidan pyykit, astiat, ruuanlaiton ja siivouksen, isäntä ei kotihommiin juurikaan osallistu, mut meillä tää toimii, et mä hoidan kodin ja isäntä sit navetan, josta mä pääsen luistamaan helpommalla, esim. aamunavetoita en yleensä tee ollenkaan, vaan olen esikon kanssa. Hellyyttä sit karhuan, mut kyllä sitäkin saan, ja kyllä toi mies on maailman hyväsydämmisin ja ihanin, et joustoakin löytyy kun tarvetta ilmenee. (nyt taas tällanen vaihe päällä =))
Sit rokotteista oli puhe. Ite sairastin viimevuonna sikaflunssan ja sairaalassa olin osastolla 5 päivää hengenahdistusten, molemmin puolisen lähes kuumeettoman keuhkokuumeen ja poskiontetulehdusten takia. Ei ollu kivaa, rokotteen oisin ottanu, mut en kerenny. Nyt raskausaikana en kyllä uskalla mitään ottaa, koska ikinä en influenssaa ole sairastanut, enkä muutenkaan riskiryhmiin (jos raskautta ei lasketa) edes kuulukkaan. Ja saattaahan olla, et influenssa aalto alkaakin vasta reilusti ens vuoden puolella, niin sinäänsä turhaa raskausaikaan mitään rokotteilla riskeeratakkaan. Esikolle kyllä rokote otetaan ja on aina otettu. Olen samaa mieltä, et rokotusojelman mukaiset rokotteet lapsille on tarpeelliset ja niitä en edes mietikkään, itselle olen vain aika pessimistinen rokotteiden suhteen.
Ostokset. Imetysliivit tilasin ja vauvalle turvakaukaloon sen kaukalopussin, sit kävin kaphalista (miten kirjotetaankaan?) muutamia 56 vaatteita ostamassa, kun esikoiselle ei niitä juurikaan valmiiksi ostettu ja sit laitokselta tullessa ostettiin tietty sit vaaleanpunasta ym. tyttömäistä. Nyt sit löyty valmiksi odottamaan vihreetä ja tummansinistä, niin menee kummalle vaan. Sellasta voisin kysyä, et itse koin esikolla ihan pienenä (koot 50,56,62) käteviksi kietaisubodyt, oletteko jostain löytäneet hyviä ja edullisia? ÄP:ssä oli ja edellisestä muutama jäljellä, mut jonkun vois hommata lisää, jos löytys.
Ei jaksa enää musitaa mistä muusta oli puhe, mut nyt äitiyslomalaisena voisin yrittää parantaa tapani ja kirjotellakin useammin. Pahoittelen vielä kirjoitusvirheistä.