***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Sabinelle
"Nyt olen vapaa ja mukana tuulen,
saan kulkea rajalla ajattomuuden.
Olen henkäys tuulen, tähdenlento,
olen kasteisen aamun pisara hento.
En ole poissa, vaan luoksenne saavun
mukana jokaisen nousevan aamun.
Ja jokaisen tummuvan illan myötä,
toivotan teille hyvää yötä."

-Eino Leino-

:hug:
 
Sabinelle iso halaus ja oikein oikein kovasti voimia. Sanaton olen.

Muutama sana synnytyksestä, kun siitä on puhuttu täällä. Kaikilla se on edessä tavalla tai toisella.

En olisi selvinnyt ilman epiduraalia esikoisesta. Olin kuumeessa ja sain kolmea tippaa samaan aikaan (antibioottit, nesteytys ja käynnistys) ja en voinut valita synnytysasentoa. Kännistyksestä johtuvat supistukset olivat sen verran kivuliaita ja tiheitä, etten edes oikein muista mitään viimeisestä 1,5 tunnista ennen epiduraalia. En lähtenyt millään aukeamaan ja esikoinen syntyi yli 2vrk lapsivesien menon jälkeen. Pelkäsin epiduraalia kamalasti ennen synnytystä ja en olisi sitä halunnut, mutta aivan ihanaa, että sen sain - epiduraalin jälkeen nukahdin puoleksi tunniksi, olin auennut kokonaan ja pääsinkin heti herättyäni oikeastaan ponnistamaan ja 14 min ponnistuksen jälkeen esikoinen olikin jo ulkona.
 
Sabinelle :hug:

Ei elämän tarkoitusta aina ymmärtää voi, kun teille niin suuren surun toi.
Jättää hyvästit pienelle rakkaimmalle, enkelille tuntemattomalle,
voisiko tuntua enää raskaammalle.
Mutta enkelinä hän nyt teitä seuraa, hymyilee läpi harmaan taivaan,
suojaa teille antaa.
 
Voimia SaBiNelle ja koko perheelle! :'( :hug: :hug: Kiitos siitä että olet jakanut tämän vaikean asian kanssamme, tule ihmeessä kertomaan meille kuulumisiasi. Ihana kuulla että olet saanut kokea kauniin ja lempeän synnytyksen. Kaikkea hyvää teille. :hug: Jaksamisia!
 
Sabinelle iso iso hali ja rutistus, paljon voimia koko perheelle!! En edes pysty kuvittelemaan teidän tunteita tällä hetkellä:(

Omaa napaa: poks poks rv30!! (30+3) toisen uä:n ja kk mukaan:) niin se aika rientää, justhan sitä vasta tikkuun pissattiin ja nyt jo loppu häämöttää...

supistuksia täällä harjotussupistusten lisäks on eilen ja tänään tullut muutama tosi napakkakin supistus jotka tuntuu ihan kunnolla alaselässä...luinkin juuri että uudelleensynnyttäjällä saattaa tuntua ennakoivia supistuksia aikasemmin, esikoisesta en edes tuntenut muita kuin harkkasuppareita...
 
Osanottoni Sabinelle ja koko perheellenne:hug: Ei oikein sanoja löydy lohduttamaan, toivon että enkelipoikanne hautajaiset auttavat pikku hiljaa järjestämään asioita mielessänne. Paljon voimaa jatkoon! Toivottavasti ei suurempia vastoinkäymisiä tarvitsisi teidän enää kohdata.

-metsis
 
Sabinelle:hug::hug::hug: Sanoja ei löysy lohduttamaan, mutta otan osaa suruunne.

Lueskelemassa olen käynyt, mutta kirjoittamaan en ole joutanut aikoihin... Äitiysloma alkoi eilen, koska sen varhennettuna halusin ottaa. Vointi on ollut ihan hyvä, selkäkipujakaan ei ole samaan malliin. Närästyksestä kuitenkin huomaa, että loppupuolelle raskautta on jo käännytty...

Torstaina kävin painoarvioultrassa äitiyspolilla, koska halusin sinne aamusokereiden jatkuvan rajalla kiirimisen takia. Painoarvio 31+0 oli 1775g, ihan muutamaa päivää vanhempaa vastasi, eikä vartalon ympärysmitta ollut mitenkään hälyyttävä. Äitiyskortista katsoin, niin esikolla painoarvio oli ollut n. 1850g viikolla 32+0, ja hän syntyi 39-0 painaen 3260g. Uskoisin siis, että normaalissa kasvussa tämä pikkukakkonen on, eikä vielä ainakaan olisi hätää jättiläisvauvasta.

Viikkoon on mahtunut paljon sontaa, mutta pikkusiskon eilinen uutinen piristi koko viikon ja loppu vuoden ja vieläkin pitemmälle mun päivät. Nimittäin pikkusisko kertoi raskaudesta, viikolla 13 menee nyt, eli huhutikuun mussukkaa odottelevat. Minusta tulee siis vihdoin täti ja serkukset syntyvät pienelle ikäerolle... ihanaa.. aivan mahtava uutinen ja sain itsellekkin uutisesta ihan uutta energiaa ja ihan live kanssasisaren raskauteen...

Mitäs täällä oli juteltu; ainakin kotitöistä. Meillä minä hoidan pyykit, astiat, ruuanlaiton ja siivouksen, isäntä ei kotihommiin juurikaan osallistu, mut meillä tää toimii, et mä hoidan kodin ja isäntä sit navetan, josta mä pääsen luistamaan helpommalla, esim. aamunavetoita en yleensä tee ollenkaan, vaan olen esikon kanssa. Hellyyttä sit karhuan, mut kyllä sitäkin saan, ja kyllä toi mies on maailman hyväsydämmisin ja ihanin, et joustoakin löytyy kun tarvetta ilmenee. (nyt taas tällanen vaihe päällä =))

Sit rokotteista oli puhe. Ite sairastin viimevuonna sikaflunssan ja sairaalassa olin osastolla 5 päivää hengenahdistusten, molemmin puolisen lähes kuumeettoman keuhkokuumeen ja poskiontetulehdusten takia. Ei ollu kivaa, rokotteen oisin ottanu, mut en kerenny. Nyt raskausaikana en kyllä uskalla mitään ottaa, koska ikinä en influenssaa ole sairastanut, enkä muutenkaan riskiryhmiin (jos raskautta ei lasketa) edes kuulukkaan. Ja saattaahan olla, et influenssa aalto alkaakin vasta reilusti ens vuoden puolella, niin sinäänsä turhaa raskausaikaan mitään rokotteilla riskeeratakkaan. Esikolle kyllä rokote otetaan ja on aina otettu. Olen samaa mieltä, et rokotusojelman mukaiset rokotteet lapsille on tarpeelliset ja niitä en edes mietikkään, itselle olen vain aika pessimistinen rokotteiden suhteen.

Ostokset. Imetysliivit tilasin ja vauvalle turvakaukaloon sen kaukalopussin, sit kävin kaphalista (miten kirjotetaankaan?) muutamia 56 vaatteita ostamassa, kun esikoiselle ei niitä juurikaan valmiiksi ostettu ja sit laitokselta tullessa ostettiin tietty sit vaaleanpunasta ym. tyttömäistä. Nyt sit löyty valmiksi odottamaan vihreetä ja tummansinistä, niin menee kummalle vaan. Sellasta voisin kysyä, et itse koin esikolla ihan pienenä (koot 50,56,62) käteviksi kietaisubodyt, oletteko jostain löytäneet hyviä ja edullisia? ÄP:ssä oli ja edellisestä muutama jäljellä, mut jonkun vois hommata lisää, jos löytys.

Ei jaksa enää musitaa mistä muusta oli puhe, mut nyt äitiyslomalaisena voisin yrittää parantaa tapani ja kirjotellakin useammin. Pahoittelen vielä kirjoitusvirheistä.
 
Leenu mä ostin h&m:stä valkosia perus kietasubodyja, oiskohan maksanu 8-9e 2kpl:n pakkaus.

Mites, millasia sittereitä ootte hankkinu/aiotte hankkia? Oon kolunnut kaikki lastentarvikeliikkeet ja itse alan kallistumaan baby björnin balanceen vaikka on kyllä aika hintava. Onko jollain teistä ollu sellanen, onko oikeasti niin hyvä kun väitetään?

Lolli 30+4
 
Sabinelle lämpimät osanotot:hug:
Itku pääsi kun viestiäsi luin. Toivottavasti teille ei enempää vastoinkäymisiä tule, vaan seuraavaksi olisi ilon ja riemun vuoro.

Leenu84: Minä oon ostanu siistejä kietaisubodyja kirpparilta ja saanut sukulaiselta kun pieneksi on heidän vauvalle käynyt.

Ja pakko oli tulla kommentoimaan teillekin, täällä sataa jo lunta, tätä on odotettu =)

Omaa napaa sen verran, että kipuilut lonkissa ja häpyluunliitoksessa pahenee =/
Muuten kaikki ok.

Jazzy&Morso 31+0
 
Sabinelle paljon voimia! :hug:

Tuosta rokotteesta. Itse en aio ottaa. Viime vuonna otin rokotteen ja silloinen raskauteni päättyi keskenmenoon melko pian rokotteen jälkeen. En voi tietysti varmuudella sanoa, että keskenmeno johtui siitä, mutta en uskalla toista kertaa rokotetta raskausaikana ottaa.

Jos oikein muistan niin joku oli jossain vaiheessa puhunut vauvan liikkeistä. Mulla on ainakin alkanut tuntumaan paljon sellaista möyrintää tuolta masusta ja potkuja ehkä jopa vähän vähemmän kuin aiemmin. Tosi erilaisia päiviä vauvalla on. Toisinaan kauhean vilkas ja toisina päivinä liikkuu huomattavasti vähemmän. Hankala seurata milloin liikkuu liian vähän ku normaalistikkin nuin kovasti vaihtelee.

Onko teillä muilla alavatsalla kipuilua? Mulla on nyt muutamana päivänä ollut alavatsalla lievää menkkamaista kipua. Ei siis mitenkään kovin kovaa, mutta kuitenkin. Jossakin sanotaan, että on normaalia ja jossakin taas, että ei välttämättä ole.. Mitä nyt sitten uskoa?
30+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Sabinelle äärettömän suuri voima hali:hug::hug: Suru on varmasti suuri, voimia teille koko perheelle!!!:heart: Sanattomaksi vetää kyllä...:'(

Ajattelin tänne entiseen pinooni ilmoitella että raskaus on nyt edennyt viikoille 12+5 ja viime viikolla kävin np-ultrassa ja pikkuinen voi hyvin. Vielä hiukan keskenmeno/kohtukuolema pelottaa, mutta jospa sitä jossain vaiheessa kykenisi ihan vain nauttimaan odotuksesta!

Oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille!! Teillä äippälomat jo lähenee hurjaa kyytiä!!:wave:

liinukka83 ja pikkunen 12+5
 
saz
Sabine, otan osaa :hug: Voimia teidän perheelle. Koittakaa jaksaa ja tukeutukaa toisiinne.

En osaa puhua kieltä enkelten.
Jos osaisin, katsoisin ylös taivaaseen ja kertoisin sinulle kuinka sinua rakastan.
Tiedän sinun olevan nyt turvassa, ikuisen rauhan maassa.
Tiedän että kohtaamme siellä jonain päivänä. Siihen asti jatkan polkujani, sinun näyttäessä tietä. Kunnes vihdoin kohdataan, pikkuenkelini.

:hug:
 
sabinelle: :hug: .kävin kallaamassa vanhoista pinoista sen missä kerroit ekan kerran ikävät uutiset,en ihan tarkkaan enää muistanu mistä oli kyse..mutta itku siinä lukiessa tuli,itellä 5v poika joka kovasti odottaa pikkuveljeä ja en vois kuvitella mitään kamalampaa kuin se että joutuisin hänelle kertoa että vauva olisi sairas eikä koskaan voitaisi häntä nähdä :'( toivon teille kaikkea hyvää jatkossa ja voimia selvitä surusta ja myöskin rohkeutta yrittää uudelleen kun olette siihen valmiita.ihanaa että teillä on kuitenkin 3 tervettä poikaa jotka auttavat teitä selviämään tästäkin surusta:heart:
 
Huomenta kaikille!

Taitaa olla jossain jo ensilumia sadellut?

Sittereistä käytännön kokemusta ei ole, mutta tilasin juurikin tuon Baby Björnin Balancen. Verkkokaupasta sai paljon halvemmalla ja sain sen itseasiassa vielä todella halvalla, varsinkin jos vertailee ihan käytettyihinkin huuto.netissä myytäviin. Hinta taisi olla 95e, oli tosiaan supertarjous. Kivijalkakaupassa näin jopa 160e tuota, että kannattaa hintavertailua tehdä. Valitsin tuon lähinnä siksi, että vie vähän tilaa ja saa pakattua pieneen tilaan sekä on mielestäni fiksun näköinen ja sellainen helposti pestävissä. Voi myös ottaa mukaan vaikka matkoille, jos tuntuu että ois hyvä. Käytännön kokemusta tuosta on varmaan vähän, kun taitaa olla suht uusi malli. Ehkä mitäs nyt-puolelta löytyis vastauksia.

Lapintaika, juuri tuommosta pientä menkkamaista fiilinkiä ja kohdunkannattimien+nivusten kipuilua on mulla ollut nyt sanotaanko vajaa viikko. Liittynee kasvukipuihin, kun nythän tuolla on kovat hulinat päällä ainakin kun kattelin tota vau:n odotuskirjasta.

Tukisukista vielä, että ostin apteekista ja marketin puolelta myös tukisukat vähän kuin vertailuksi. Ja täytyy sanoa, että ihan nuo finnwearin lentosukat (6,90e) kyllä on huomattavasti parempi kuin ei mitään. Mulla ilman tukisukkia tulee heti kamalat turvotukset ja jalkakivut, mutta jo näillä pärjää aika hyvin. Jos siis tuntuu ettei raaski kalliimpia ostaa, niin ihan asiaansa nämäkin ajavat.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja ajellaan varovasti!:wave:

-metsis 29+4
 
Sabine, olen niin pahoillani... laitan yv:nä joitain omia kirjoituksia lapsen menetyksestä jotka ovat koskettaneet minua, vaikka en niin rankkaa kokemusta olekaan koskaan kokenut kuin te, mutta toivon että niistä voi olla lohtua...
 
Sabinelle ja perheelle paljon voimia! :hug:

Ja liinukalle paljon onnea ja antoisaa odotusaikaa! :flower:

Kiitokset kaikille lohdutteluista synnytyksen ja kipujen suhteen! Niinhän se varmaan on, että H-hetkellä se tilanne vie mukanaan ja ehtii unohtaa kaikki ahdistukset sun muut.

Alavatsakipuilua täälläkin on : / Tosin alkaa olla jo vaikea erottaa kaikkia tuntemuksia toisistaan, kun on liitoskipuja, supistuskipuja, noita iänikuisia repäisykipuja ja sellaista menkkamaista jomotusta. Yritin neuvolassa niistä kysellä, mutta kuulemma kaikki tuntemukset kuuluvat asiaan... Niin kai sitten. Tosin eipä neuvolassa mainittu aiemmin tuosta bakteeritulehduksestakaan mitään, vaikka jo 1,5kk sitten kerroin jatkuvista supisteluista :mad: Eipä ollutkaan mikään harmiton juttu, kun näköjään hoitamattomana altistaa keskenmenoille ja ennenaikaisille synnytyksille. Joten onneksi sattui olemaan lääkäri tässä välissä! Nyt on antibioottikuurista puolet mennyt, mutta ainakaan vielä ei ole mitään muutosta näkyvissä noissa supistuksissa.

neitoperho & toukka 28+3
 
Huomenta!

Täällä sairasloma jatkuu. Viime viikolla oli neuvolalääkärillä käynti ja mitään selviä muutoksia ei löytyny (kävin siis pari viikkoa sitten särkyjen takia ylimääräisellä tarkistuksella) mutta kohdunkaula saattaa olla vähän lyhentynyt, nyt 2,5-3 cm ja kohdun suu jotenki levennyt, ei auki kuitenkaan. Nyt ei sitten kuulemma tarvi itseään töissä rasittaa, jotta päästään ilman enempiä muutoksia yli 30 viikoille. Levossa ei tarvi olla mutta menee vähän oman voinnin mukaan, ajattelin kyllä ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Kahden viikon päästä taas uusi lääkärillä käynti.

Vähän meinaa itseä tämmöinen huolestuttaa vaikka lääkäri koitti sanoa, ettei mitään syytä huoleen ole mutta otetaan nyt varman päälle kun ei ole aikaisempia raskauksia mihin verrata. Jospa paikat ei tämän enempää lähtis vielä kypsymään…

liinukalle paljon onnea uuteen odotukseen!

jazz 29+1
 
Lillikka
Sabine paljon voimia teidän koko perheelle ja iso :hug: Itku tuli täälläkin, kun viestiäsi luin. Ei ole sanoja....

Tesmis ja Lapintaika otanpa takaisin sanani sikapiikistä vs. keskenmeno. On kovin helppoa olla jotain mieltä, kun ei ole kuullut kenenkään henk koht kokemuksia asiasta. Anteeksi, ei ollut tarkoitus vähätellä asiaa :ashamed: ja tuollaisen jälkeen sitä on taatusti eri mieltä asiasta...

Mua on alkanut välillä huolettaa vauvan liikkeet. Osittain varmaan ihan syyttä, koska kun istuu alas laskemaan liikkeitä, kyllä tulee se 10 kertaa tunnissa varmaan aina täyteen. Viime yönä vauva oli vaan tosi hiljainen ja kun olen tottunut siihen, että se alkaa melskauksen, kun mä itse käyn nukkumaan, niin menipä yö vähän huolestuneena. Aamulla kyllä tuli potkuja kylkeen kivasti, eli eiköhän siellä olla alive and kicking =) Mä vaan olen kauheen huono menemään lääkäriin, ellei ole vähintään pää irti. Toisaalta niillä pienillä on näillä viikoilla jo aika vähän tilaakin siellä heilua. Ens maanantaina on taas neuvola eli kai mun hermot sinne asti kestää.
 

Yhteistyössä