Jos hääkutsussa vaan vanhempien nimet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäin serkkuni häistä pois juuri tuon takia että oli kutsussa vain mun nimi. Mokahan se oli, sisko meni koko porukallaIlmoittelivat jälkikäteen että moka mutta ei ainakaan mulle, että en periaatteesta mennyt.

en ymmärrä et miks tollasesta piti ottaa nokkiinsa??? jos tiesit et se oli moka niin miksi et mennyt?

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Jäin serkkuni häistä pois juuri tuon takia että oli kutsussa vain mun nimi. Mokahan se oli, sisko meni koko porukallaIlmoittelivat jälkikäteen että moka mutta ei ainakaan mulle, että en periaatteesta mennyt.

en ymmärrä et miks tollasesta piti ottaa nokkiinsa??? jos tiesit et se oli moka niin miksi et mennyt?

joittenkin nyt vaan pitää saada vetää se herne nenäänsä tollasestakin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
7kk on niin pieni... Mun mielestä noin pienen saa ottaa mukaan

Mut ku se ei oikein oo mikään "sun mielestä" kysymys.
Tokihan se kannattaa hääparilta varmistaa, et voiko ottaa, mutta ei kannata suuttua jos he sanoo että ei.
jos me oltais pidetty hääjuhlat niin sinne ei olis ollut asiaa yhdelläkään lapsella, olipa sitten ikää muutama kuukausi tai muutama vuosi. Ne olis ollu k-15 ja sillä sipuli ja jos joku olis siitä huolimatta tunkenut lapsen sinne mukaan niin olis ollut todella törkeetä meitä ja meidän juhlia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:

Tokihan se kannattaa hääparilta varmistaa, et voiko ottaa, mutta ei kannata suuttua jos he sanoo että ei.
jos me oltais pidetty hääjuhlat niin sinne ei olis ollut asiaa yhdelläkään lapsella, olipa sitten ikää muutama kuukausi tai muutama vuosi. Ne olis ollu k-15 ja sillä sipuli ja jos joku olis siitä huolimatta tunkenut lapsen sinne mukaan niin olis ollut todella törkeetä meitä ja meidän juhlia kohtaan.

jeah!!!

No jos kutsuu 1kk vanhan vauvan vanhemmat, niin onko syytä olettaa että jättävät niin pienen hoitoon? Tarkotin vaan että moni 7-kuinenkin on vielä hyvin vahvasti rintaruokinnassa kiinni.

En ole aiemmin kuullut ettei VAUVAA saisi ottaa mukaan. Siksi kommentoin noin.

No meillä oli hautajaiset eikä häät mutta ilmotettiin että ei lapsia ja se tarkoittaa sitä. Jos olis lasten kanssa tullu niin olis jäänyt oven ulkopuolelle. Kysy hääparilta, sillä selevä =)

No jos kutsuu 1kk vanhan vauvan vanhemmat, niin onko syytä olettaa että jättävät niin pienen hoitoon? Tarkotin vaan että moni 7-kuinenkin on vielä hyvin vahvasti rintaruokinnassa kiinni.

Ei oo syytä olettaa et ottaisivat mukaan, mutta olettaisin sitten että eivät tule ollenkaan.

kyllä mäki suoraan sanottuna yllättyisin paljon, jos sanottais et vauva ei voi tulla. sit en kyllä menis mäkään, ku kyseessä ei oo häät, joissa ei oo yhtään lasta.

Ei oo syytä olettaa et ottaisivat mukaan, mutta olettaisin sitten että eivät tule ollenkaan.

näissä tapauksissa voi mun mielestä ajatella et ei kovin paljon haluta kutsuttuja paikalle, jos ajatellaan et tod. näk. jäävät kotiin ku 1kk vanha
ei oo tervetullut.

Mä halusin ehdottomasti, että lapsia tulee häihin vaikka meillä ei itsellä lapsia edes ollut vielä sillon. Lapset tuo juhliin iloa ja riemua ja aikuistenkin on pakko hillitä vähän käyttäytymistään kun on lapsia joukossa. Ei ole kamalampia häitä kun sellaset, jossa aikuiset ihmiset on änkyräkännissä riehumassa. Kertoo aika paljon hääparista, joka kieltää lapsia tulemasta häihin...eikä kovin positiivista. Tää on mun mielipiteeni.

[/quote]

näissä tapauksissa voi mun mielestä ajatella et ei kovin paljon haluta kutsuttuja paikalle, jos ajatellaan et tod. näk. jäävät kotiin ku 1kk vanha
ei oo tervetullut.
[/quote]

Noinkin voi tietysti ajatella. Mutta silti, hääparin juhlat...
Ja se kyllä on oikea moodkiller, jos vihkimisen/ruokailun/ohjelman aikana vauva alkaa kiljumaan. Se on kamalaa ja valitettavan moni äiti ei sitä tajua, että sen lapsen kanssa voisi poistua hetkeksi vaikka ulos että huuto rauhoittuu. Liian monissa häissä lapsen huuto pilannut monta hyvää juttua. Että kyllä mä todellakin tajuisin, jos mua ja tulevaa lastamme ei joku halua hääjuhliinsa. Sitten mä joko menisin yksin tai en ollenkaan, mut ei kävis mielessäkään ottaa nokkiini.

Mä halusin ehdottomasti, että lapsia tulee häihin vaikka meillä ei itsellä lapsia edes ollut vielä sillon. Lapset tuo juhliin iloa ja riemua ja aikuistenkin on pakko hillitä vähän käyttäytymistään kun on lapsia joukossa. Ei ole kamalampia häitä kun sellaset, jossa aikuiset ihmiset on änkyräkännissä riehumassa. Kertoo aika paljon hääparista, joka kieltää lapsia tulemasta häihin...eikä kovin positiivista. Tää on mun mielipiteeni.

Aargh :headwall: Miksi kaikki ajattelee, että lapsettomat häät=kaikki aikuiset on kännissä riehumassa??!!

Aargh :headwall: Miksi kaikki ajattelee, että lapsettomat häät=kaikki aikuiset on kännissä riehumassa??!!

kuuluu kato tähän suomalaiseen ajattelutapaan joka on hyvin mustavalkoinen. et joko tai...

Kyllä kutsun lähettäjän pitäisi olla sen verran etiketistä selvillä että tajuaa kutsun koskevan vain niitä henkilöitä/henkilöä joille sen lähettää. Jos kutsu tulee osoitettuna Matti ja Maija meikäläiselle perheineen niin silloin on koko populaatio kutsuttu. Mikäli kuoressa lukee Matti ja Maija Meikäläinen niin he ovat ainoat kutsutut ja jos vain Matti Meikäläinen niin silloin sinne ei muita ole kutsuttu. Voi olla niinkin että joku todellakin tahtoo kutsua häihinsä vain aikuisia tai vain toisen pariskunnasta, asiaahan voi kysyä -kuinkahan moni hääpari on joutunut suunnitelmiaan muuttamaan kun on alkaneet kutsutut soitella ja sanoa että me sit otetaan lapset mukaan kun teillä oli unohtunut ne kutsuun merkitä ja hääpari kiltteyttään ei saa sanottua että ei unohtuneet kun oli tarkoituskin että ei lapsia häihin...

Meidän häissä oli yli kymmenen lasta, ikähaitari 2vko-13 vuotta, joten monen ikäistä mahtui mukaan. Yksikään lapsi ei ollut mitenkään häiriöksi missään vaiheessa vaikka varmastikaan eivät olleet koko ajan hiljaa hissukseen. Itse asiassa oli aivan ihanaa kun minäkin sain lapsosten kanssa tanssia. Se onko lapset häissä oikeasti häiriöksi on myös hääparin asenteesta kiinni. Jos hääparille on omissa häissä kaikista tärkeintä se, että kaikki menee aivan täydellisesti ohjelmineen päivineen eikä pihaustakaan kuulu vihkimisen ym. aikana, niin sitten se tosiaan kai voi olla kamalaa jos lapset ovat häissä mukana. Meille meidän häissä oli kaikista tärkeintä se, että tunnelma oli RENTO ja kaikilla, niin lapsilla kuin aikuisilla, oli mukavaa.

Kannattaa muutes oikeasti olla aika tarkka siinä, että todella kutsussa mainitsee ketä kyseisestä taloudesta on kutsuttu. Viime kesänä oltiin häissä, joissa morsiuspari oli aika rankalla kädellä karsinut vieraslistaa ja esim. yksi kaveripariskunta ilmoittautui häihin parina ja vasta tuossa vastausvaiheessa sulhanen ilmoitti, että kutsu oli yksin pariskunnan miehelle (joka oli sulhon kaveri). Tämä pariskunta oli kuitenkin avoliitossa jo hyvän tovin asustellut, joten mun mielestä epäkohteliasta rajata avopuoliso kutsusta pois. Samoin kävi samoissa häissä sulhasen toiselle kaverille, joka oli kutsuttu yksin ja vaimo+lapset eivät olleet tervetulleita...

Mutta noin yleensä ottaenhan vain ne on kutsuttu, jotka kutsukortissa mainitaan.Eli en itse ilkeis soitella enää ja kysellä et voiko vielä sen ja sen kuitenkin ottaa mukaan ja oliko tää nyt varmasti vaan näille mainituille tarkoitettu.
Viime kesänä kaveri meni naimisiin ja noita kyselijöitä riitti. Millään eivät meinanneet uskoa, että ei lapsia tai jotain avecia, kun niitä ei kutsussa kerran lukenut. jotkut sitten toivat lapsensa tai avecin kutsusta huolimatta, et olihan se aika noloa kun ei sen vertaa osata etikettiä.

Jos sulla on niin pikkuine vauva joka tarttee vielä äidin hoivaa enemmän, ei syö aikuisten ruokaa eikä tarvitse istumapaikkaa niin et riko etikettiä ottamalla vauvan mukaan. Voit toki mainita, että pääset juhlimaan vain vauvan kanssa niin ei sitten tule yllätyksiä hääparille. Yleensä kutsuttuja rajataan tilanpuutteen ja hääjuhlan luonteen vuoksi, harvemmin kuitenkaan siksi että hääpari ylenmäärin inhoaisi lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Jos sulla on niin pikkuine vauva joka tarttee vielä äidin hoivaa enemmän, ei syö aikuisten ruokaa eikä tarvitse istumapaikkaa niin et riko etikettiä ottamalla vauvan mukaan. Voit toki mainita, että pääset juhlimaan vain vauvan kanssa niin ei sitten tule yllätyksiä hääparille. Yleensä kutsuttuja rajataan tilanpuutteen ja hääjuhlan luonteen vuoksi, harvemmin kuitenkaan siksi että hääpari ylenmäärin inhoaisi lapsia.

MUTTA kun on niitäkin jotka ei vaan kertakaikkiaan halua ainuttakaan lasta sinne hääjuhlaan. Ei edes niitä imeväisiä. nekin kun osaavat huutaa...tai pari ei vaan pidä lapsista yhtään tai kenties kärsivät lapsettomuudesta ja eivät halua vauvoja siitä asiasta hääpäivänään muistuttavan.
Ja sellaistenkin hääparien toiveita täytyy kunnioittaa.

Yhteistyössä