Jos hääkutsussa vaan vanhempien nimet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
tiedän et etiketin mukaan lapsia ei haluta paikalle. tietääkö kaikki kutsuvat tän? :) siis et oisko voinu vaan unohtua? ja onko suuriki moka, jos otan sillon 7kk ikäisen vauvan mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä ainakin ottaisin mukaan, varsinkin jos imettäisin...hänhän ei vie paikkaa sieltä eikä syö niitä eväitä joita siellä on tarjolla. Ottaisin mukaan.

mä kyllä kysyisin, että voiko ottaa mukaan. ton ikäiset kun osaavat pitää välillä todella "kivaa" meteliä, että voi hyvinkin olla että hääpari ei halua edes sitä pientä sinne juhlahumuun mukaan.

jos kutsussa ei ole lasten nimiä/lue matti &maija perheineen, hääpari ei halua myöskään lapsia sinne, korjaan vielä että melskaavia lapsia jotka juoksentelee ees-taas ja vieraiden on kunnioitettava myös tätä heidän päätöstä.
mutta sylivauvat on erikseen,eli kun imetät voit vauvan ottaa hyvin mukaan.

Kyllä me kysyimme vastaavassa tilanteessa erikseen, emme olisi lähteneet jos ei olisi ollut myös puolivuotias tervetullut. Häät oli kaukana ja oli lähes rinnalla vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
jos kutsussa ei ole lasten nimiä/lue matti &maija perheineen, hääpari ei halua myöskään lapsia sinne, korjaan vielä että melskaavia lapsia jotka juoksentelee ees-taas ja vieraiden on kunnioitettava myös tätä heidän päätöstä.

Meillä jäi viime kesänä häät väliin ku 10kk ikänen tyttö ei ollu tervetullu mukaan ja mä edelleen imetin.
Eli kannattaa varmistaa kutsujilta mitä ovat mieltä.

tiedän, et tonne häihin tulee lapsia (esim hääparin pieniä sisaruksia). en siis usko, et kieltäisivät vauvan tulon, mut pitää kai se varmistaa. ja meillä siis vanhempikin lapsi, jota eivät varmasti unohtaneet, eli siis joko eivät halua meidän lapsia (tai ketään muita lapsia ku omat sisarukset) sinne tai sit on jääny pois kuoresta.

Entä jos hääkutsussa on vain toisen nimi... meille nimittäin tuli kutsu häihin vain minun nimelläni, kutsussa ei missään mainittu että perheineen tai mitään :o
Ja kutsun lähettäjä (minun velieni) varmasti tietää että minulla on mies ja lapsi.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Meillä jäi viime kesänä häät väliin ku 10kk ikänen tyttö ei ollu tervetullu mukaan ja mä edelleen imetin.

mäkään en ois kyllä menny. mä en vaan voi ymmärtää tommosta. vaik tiedän, et jotkut pitää "aikuisten juhlia" mut silti et kieltää tulemasta alle vuoden ikäisen kanssa..

tunnustan, etten tienny tuota asiaa.

siis jos laittaa kutsuun pelkät vanhemmat, ettei lapset ois tervetulleita. onneks sukulaiset tajus ottaa lapset mukaansa meiän häihin :) ku kaikki oli sytämellisesti tervetulleita

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Entä jos hääkutsussa on vain toisen nimi... meille nimittäin tuli kutsu häihin vain minun nimelläni, kutsussa ei missään mainittu että perheineen tai mitään :o
Ja kutsun lähettäjä (minun velieni) varmasti tietää että minulla on mies ja lapsi.. :headwall:

no huh huh! onko mahdollista et ei oo vaan tajunnu laittaa molempia nimiä? :)

varmasti tapahtunu virhe..

kaikki kun ei oo niin perillä noista etikettiasioista... ota ja soita..:D

Jäin serkkuni häistä pois juuri tuon takia että oli kutsussa vain mun nimi. Mokahan se oli, sisko meni koko porukallaIlmoittelivat jälkikäteen että moka mutta ei ainakaan mulle, että en periaatteesta mennyt.

Meijän esikoinen oli 1kk kun oltiin häissä, ei oltu kyllä kysytty saako ottaa kun esikoisen piti olla vielä vatsassa silloin ;)
ja ymmärtääkseni vatsan saa ottaa häihin mukaan

No minä kysyisin, että sopiiko (enkä menisi jos ei sopisi) mutta periaatteessa tarkoittaa juuri noin.

Meillä oli hääkutsussa jonka lähetin sedälleni niin vain hänen ja vaimonsa nimet. Ei heidän 18 vuotiaan pojan ja hänen tyttöystävänsä nimeä. En edes tiennyt eikä he kauaa yhdessä olleetkaan.

Kuitenkin kun ilmoittivat, että ovat tulossa niin ilmoittivat samalla myös tämän poikansa tyttöystävineen. En kehdannut sanoa mitään, mutta vähän ihmettelin että jaaha kun ei edes kysytty, että sopiiko.

Meille tuli kutsu viimekesänä ja kutsu oli vain minulle ja isännälle. Kysyttiin että voiko ottaa lapsia, vastaus oli ehdottomasti ei. Meillä oli silloin 2 kuukauden ikäinen vauva ja siihenkin vastattiin ehdottomasti ei! No minäpä en sitten mennyt ollenkaan. En voinut jättää kenellekkään noin pientä hoitoon viikonlopuks ja häät oli vieraalla paikkakunnalla ja oltais oltu mökissä yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

mäkään en ois kyllä menny. mä en vaan voi ymmärtää tommosta. vaik tiedän, et jotkut pitää "aikuisten juhlia" mut silti et kieltää tulemasta alle vuoden ikäisen kanssa..

Noissa häissä oli kyl morsiammen siskon samaa ikää oleva lapsi paikalla :whistle: Meidän ainoo hoitopaikka olis ollu 300km päässä. Lapsi ei ollu kertaakaan ollu hoidossa ja ei huolinu pulloo.
Meille ei ollu epäselvää miten toimitaan kun selvis et tyttö ei saa osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäin serkkuni häistä pois juuri tuon takia että oli kutsussa vain mun nimi. Mokahan se oli, sisko meni koko porukallaIlmoittelivat jälkikäteen että moka mutta ei ainakaan mulle, että en periaatteesta mennyt.

Meille taas on tullut kutsu jossa vain mun ja miehen nimet, kun ilmoittaudutiin niin sitten kysyttiin että eikö lapset tule mukaan?
Eli eivät ymmärtäneet että kutsussa pitää lukea nimet tai vähintään perheineen tai sitten oli vaan moka

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no huh huh! onko mahdollista et ei oo vaan tajunnu laittaa molempia nimiä? :)

Jaa-a en mä tiiä, kysyin meijän siskoltaki, sekin oli saanu kutsun vaan omalla nimellään, vaikka sillä on myös mies :/
Täytyy vissiin häihin ilmottautuessa kysyä että koskeekos tää koko meidän perhettä, että yksin en kyllä tule :whistle:

Yhteistyössä