itsekin
Mutta itse en osaa kuitenkaan olla ruokkimatta vieraita jos omakin syö. Joskus siirrän jopa ateriaa, jos ruoka on sellaista, että en ole varannut vieraille. Saa omatkin olla jonkin aikaa "nälissään". En kehtaa alkaa syöttää omiani vieraiden läsnäollessa, eikä mieskään.Alkuperäinen kirjoittaja itsekin:vastaavassa tilanteessa usein.
Kun huomaa ruokkivansa usein lähellä asuvan lapsen kaverin, kun lapset ovat meillä paljon useammin kuin kaveilla, ja sitten jos lapsi käy kaverilla, ei saa mitään suuhunsa.
Eli ruokkiminen ei ole vastavuoroista, mitäs teet? Pitäisi kai olla toimivat suunnitelmat.
Entäs jos oma lapsi on arka, eikä useinkaan käy missään kylässä, vaan tuo aina meille kavereita, eli se olen aina minä joka ruokin vieraita lapsia...
Eihän toki ruoka paljon maksa, mutta kyllähän se ylimääräinen maitolasi ja leipä (ja jostain syystä kaverit hyväruokaisia, yksi leipä ei riitä kuten omalle) joka arkipäivä maksaa kuitenkin jotain, enemmän sitten kun tuo pienempikin on koulussa.
en haluaisi omiani pidettävän nälissään kylässä, joten itsekin ruokin kuitenkin vieraat.