***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

Joo iät unohtu, eli mä oon 22v ja mies 24v. Tosiaan lohduttaa se, että yksi yhteinen lapsi jo on ja tietääpähän missä on luultavasti vika jos ei onnistu, minussa:|Niin ja laskeskelin nyt, että olisi kp23/27-28 ja 11yrityskerta. Mutta ei auta kun toivoa! ++++++kaikille!!
 
tänään tein predactorillaa testin mut negaahan se näytti :( vissiin dpo. 11 menossa siis. kiertopäivää on vaikea sanoa kun vaihtelee 33-62 :(

tässä kuussa rinnat erittäin kipeät, kauhea palellus ja väsy, sekä alavatsan vihlontaa.

odotuksset korkealla! :)

+ onnea kaikille!

muoks. lisäksi tein myös kaksi cittarin Preg Cgeck liuskaa.. su, ei mitään, maanantaina viivanpaikka..:) sitäkään ei ole ennen näkynyt. sitten kuitenkin just nega tuolla Predactorilla
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! :wave: Laiskuuttani kopioin tekstini toisesta palstalta.. :ashamed:

Täällä haaveena olisi kolmas rakkauspakkaus, mutta vielä ei oo onnannut. Yk 9 meneillään ja kp nyt 14/31-37.. kierto aivan sekaisin vieläkin vaikka toukokuussa lopetin imettämisen. Nuorin lapsi on 1v4kk poika (2009) ja vanhin 3v3kk tyttö (2007) Itse olen 26v ja mies 34v.. juu, ja onhan meillä joka toinen viikko myös 13v poika ja 10v poika (mieheni puolelta) elävöittämässä meidän perhe-elämää.

Alkaa olemaan todella raskasta tämä yrittäminen.. joka kk toivoo ja odottaa, että jokos nyt ois tärpännyt.. alku menee ihan hyvin, mutta kun kierto alkaa loppua.. sitä alkaa herätellä toiveita ja MUKA huomaa oireita.. mm. pahoinvointia ja rintojen aristusta.. ja sitten saa pettyä..

Aloitin nyt tämän kierron alussa tuon greippimehun juonnin ja vehnänalkioöljynkapselien syönnin.. mikäli niistä ois tehoa.. niin, ja mies tuossa ilmoitti, että käy hakemassa pari punkkupulloa.. kuulemma sekin "auttaa". :whistle:

Muuten, miten tuon greippimehun juomisen kanssa.. oliko se niin, että sen juominen pitäisi lopettaa oviksen jälkeen vai jatkaa kierron loppuun asti? En nyt muista miten asian laita oli. :confused:

Toivon kaikille onnea ja erityisesti plussatuulia!!
Manzu
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

NeliApina Heippa sinnekin! :wave: Mukava että käyt meitä täällä kurkkimassa! Yritetään kovasti sinne toukokuisiin tulla :whistle: Mutta ihanaa odotusaikaa sulle :heart:

Manzu Tota greippimehua juodaan menkkojen lopusta ovikseen. Mä voin rehellisesti sanoa, että mulla se ei sit tehnyt mitään eroa :D Luulen että aika pitkälti ihan lume-juttu. :) Mutta juu, tiedän että on raskasta yrittäminen ja on täälläkin kokeiltu kaikki poppaskonstit greippimehusta vitamiineihin ja punaviinin juomiseen.. Ja nyt käyn akupunktiossa säännöllisesti! Toisaalta toi akupunktio tuntuu auttavan, kun mulla on aika niukat menkat niin viimeks ne oli vähän runsaammat. Huomenna taas piikitettäväks :D

Mä testailin tänään ovista ja edelleen nega. Kp 14 siis, eli ei mitään hälyttävää :) Eiköhän se viimeistään lauantaina se plussa pärähdä testiin! Tää pari päivää ennen ovista on niin kuumottavia kun sitä strategioi että milloin kannattais harrastaa seksiä, ja että milloin sen sperman koostumus on parasta.. Kääk. Ennen kuin se plussa tulee ovistestiin.

Tsemppiä kaikille!!!
 
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
Täällä Jyväskylässä on satanut koko päivän vettä ja mä olen oikeesti oikeen nauttinut siitä! Mulla on tänään vapaapäivä ja olen vaan lötkötellyt koiran kanssa sängyssä ja katsellut sadetta makuhuoneen ikkunasta! :)
Pitäis kyllä kohta nousta ja mennä pesemään pyykkiä ja muuta tylsää..|O

Hui, nyt on jo dpo 6! Tässähän alkaa ihan jännittämään kohta!

Vaikka onhan tässä vielä viikko aikaa ennen tädin tuloa, mutta johan tässä kohta taas alkaa jotain oireita kehitellä..Vaikka mä olen kyllä kokenut näiden menneiden kuukausien aikana kaikki mahdottomat ja mahdolliset raskausoireet, eikä yksikään ole vielä ennustanut raskautta oikeasti! Niinpä päätin nyt olla luottamatta yhtään mihinkään, ennen kuin ne kaksi maagista viivaa tulee testiin! Ainoa oire, jota ei ole vielä ollut, on rintojen kosketusarkuus, siis semmoinen, että ne oikeasti sattuisivat oikeen kunnolla ja pienestäkin hipaisusta, joten jos semmoinen tulee niin siihen voin sitten uskoa..Ehkä..Vähän.:D
Flunssa on tässä tehnyt tulojaan nyt muutaman päivän, lämmöt hiukan yli 37, kurkku semmoinen ärsyttävän karhea ja niska jomottelee vieläkin. Väsyttää ihan hirveästi ja palelluttaa ihan koko ajan. Tulis sitten kunnolla jos on tullakseen!

Tervetuloa Manzu! :wave:
Kuinka helpolla teillä nuo kaksi ensimmäistä ilmoittivat tulostaan?
Minäkin sitä greippimehua lipittelin muutaman kierron, enkä huomannut mitään eroa mihinkään, ehkä ennemmin jopa kuivatti paikkoja kuin kosteutti lisää :D
Mutta kaikkihan tässä kannattaa jo kokeilla, joten sitä juomaan vaan!
Ja tosiaan ovulaatioon asti sitä kannattaa juoda ja sit lopettaa, mutta en tiedä onko siitä mitään haittaa että juo kierron ympäri, jos siitä tykkää?

Lily-Jane Kuulostaa niin tutuilta nuo seksin ajoitus panikkoinnit! :D Mulle kyllä lääkäri sanoi, että koska miehellä on testeissä havaittu paljon siittöitä, niin ei ole haittaa vaikka sitä tekisi joka päiväkin. Mutta kyllä mäkin sitä silti mietin :D Me ollaan ihan pimeitä! :D

sameoldsong Hui! :) Jospa se viivanpaikka siitä vielä muuttuisi ihkaoikeaksi plussaksi!! Peukut pystyyn!! :heart:

kuu-mami :hug: Olen pahoillani uuden kierron alkamisesta!:| Toivotaan, että asiat selkenevät lääkärissä!!:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Aargh :kieh: Ehdin jo kirjoittaa pitkälti niin sit yhtäkkiä teksti hävis.. :mad:

Pikaisesti:
Lilly-Jane: Pitää laittaa muistiin tuo akupunktio, jos vaikka sitä ajattelis (seuraavassa) kp:ssä kokeilla.. hope not! :D

Vaniljainen: Molemmat saivat alkunsa kp1! Sen takia tässä ollaankin ihan H-Moilasena.. mutta tuon greipin juonti ja vitamiinien syönti alkoi tässä kierroksessa.. aiemmin ihan luomuna... ovistakaan en ole tikuttanut, mutta eikö se suurinpiirtein ole 2viikkoa menkkojen alettua.. muistaisin lukevani jostain näin..

Miehelleni mainitsin eilen, että nyt ois ne varmat päivät pupuilla ja varsinkin viikonloppuna.. niin mies siihen tokas hymyillen, että tässähän tulee treenattua itsensä maratoonariksi.. mikäs siinä, lempilaji.. :D Mä repesin ihan totaallisesti.. Onneksi huumoria vielä löytyy.. :D

Puuskutan plussatuulia kaikille!
 
AARGGH! Älkää vaan menkö lukemaan tuolta Mitäs nyt- puolelta keskustelua siitä, että onko hedelmöityshoidot oikein! Erehdyin vilkasemaan sitä ja voi jeesus..Tuli tämmönen olo:
Siellä ne lapsensa helposti saaneet ovat sitä mieltä, että lapsia tulee jos luonto niin haluaa. He eivät ymmärrä myöskään sitä, että miksi pitää väkisin saada oma, biologinen lapsi, vaikka maailma on pullollaan orpoja vauvoja. Tottakai siinä vaiheessa, jos emme voi saada omaa lasta edes lääketieteen avulla, niin olemme valmiita adoptoimaan. Mutta suurin osa meistä taitaa kuitenkin ensisijaisesti haluta sen omassa kohdussa kasvaneen pikkuisen ja mun mielestä, koska on apuja saatavilla, niitä pitää saada myös käyttää.
Eniten tossa keskustelussa mua ärsytti se, että hoitoja vastaan olivat nimenomaan ne, joilla on omat lapset tulleet helpolla. Heillä ei vaan mun mielestä ole oikeutta sanoa, että hoidot ovat väärin ja luonnonlakia vastaan. Sensijaan hoitoja saa mun mielestä vastustaa ne, joilla raskaus ei luomukeinoin onnistu.
Äääh..Anteeks tää urputtaminen, pisti vaan kiukuksi kun sitä omaa vauvaa toivoo niin tolkuttoman paljon, että kaikki tommoset keskustelut satuttaa ja paras oliskin vaan olla lukematta noita ollenkaan!
Mutta, mitä mieltä te asiasta olette?:) Ja sovitaan, että täällä jokainen saa olla mitä mieltä tahansa :D

Manzu Toi on niin ärsyttävää kun teksti katoaa taivaan tuuliin, tää sivusto tekee sitä itseasiassa aika usein, että kantsii melkein ennen siirtämistä kopioida teksti varmuuden vuoksi :)
Tarkoitat varmaan, että yrityskerralla 1, eikä kiertopäivällä 1? ;) Toi on niin outoa, että ensimmäinen ja näköjään toinenkin voi tulla tosi helposti, mutta sitten seuraava jostain syystä viivästyy :( Ovis tapahtuu tosiaan suunnilleen kaksi viikkoa ennen kuukautisia, mutta heittoja saattaa muutamilla päivillä hiukan olla. Luteaalivaiheen, eli ajan ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen olisi hyvä olla vähintään 12 päivää, mielellään sen 14. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Onks sulla kieto säännöllinen? Silloin kyllä suurinpiirtein tietää, että koska se ovulaatio on, eikä tarvi välttämättä tikutella :)
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainenkuulostaapa fiksulta tekstiltä|OIhan kun kaikilla ei olisi oikeus saada oma lasta, tarkoitas siis biologista.:kieh:Meidän perhetuttavat ovat hoitojen kautta jo monta vuotta lasta yrittäneet, tuloksetta. Itsellä on jo yksi lapsi on, mutta en voi kuvitellakkaan sitä tuskaa jos ei itse saisi koskaan kokea raskautta jne. Tulee tosi surullinen olo muiden puolesta ja erityisesti niiden jotka tuollaisiin teksteihin/asenteisiin törmää. Ahdasmielisyyttä.
 
Vaniljainen: Totta tosiaan yk 1 ! :D No, toi kierto mulla on heittänyt todella paljon.. lopetin toukokuussa kuopuksen imettämisen (sekin kait vaikutti) ja kierto on ollut 28-37.. viimeksi oli 31.. en tiedä sitten.. jos tässä kierrossa ihmettä ei tapahdu, niin ehkä rupean sitten tikuttamaan.. Olipas muuten todella ärsyttävä teksti... :kieh:
 
Vaniljainen Eipä oo oireita. Niitä näppylöitä oli mut ne häippäs suurimmaks osaks eikä kyllä haittaa :p Väsyttää vaan,se taitaaki olla ainoo.

Nyt taidanki mennä lukee tolle kuopukselle ilta-satua ja sit meet röhnöttää sohvalle. esikoinen leipo pullaaki :) :wave:
 
Vanijainen Mä luin eilen tota samaa pinoa ja pisti kyllä vihaksi :mad: Jos lähtee sillä periaatteella, että "asiat on vaan tarkoitettu niin", niin silloinhan se pätee aika moneen lääketieteelliseen asiaan, esim. syöpään. En juu minäkään ymmärrä, mitä hedelmöittymishoidoissa on vikana, itse ainakin varmasti menen jos se on viimeinen vaihtoehto. Mä ymmärrän täysin sen halun saada oma biologinen lapsi, tai ainakin edes kantaa se lapsi ja synnyttää. Argh. Ei kauhean moni varmasti joka lapsia on vuosia toivonut vaan tyydy siihen, että noh, meitä ei ilmeisesti ole tarkoitettu lisääntymään. Just joo :stick:

Manzu Hyvä että miehelle seksi maittaa :D

Eipä tänne kovin paljon muuta :) Huomenna pisutaan taas ovistikkuun!
 
kuu-mami huomasin että me mennään samoilla yk kierroilla.. onko sul ollu yhtään mitään plussaa koko kuumeilun aikana? entä onko sun miehes valmis menemään testeihin? oma mies oli aluks mutta kun piti mennä ei mennytkään :( mulla oli KM heinäkuussa.. en tiiä saako näin sanoa mutta "ihanaa" että on ns kohtalotovereita tai siis että on joku joka oikeesti kans ymmärtää sen pettymyksen kun kuukautiset alkaa.. omas kaveripiiris ei löydy sitä että ymmärtäisivät tunteen :'(
 
Minsku82 Mulla ei oo nykyisen mieheni kanssa koko kohta 3 vuoden yrityksen aikana ollut yhtään ns. tärppiä missään muodossa. Menkat vaan alkaneet kuukaudesta toiseen täsmällisesti. Tänään kävin ekaa kertaa omalla terveyskeskuslääkärillä ja lähetti verikokeisiin. Miehelle tuli samalla varattua kans tarkastusaika. Mieheni on ollut tähän asti kaikkia testejä ja tutkimuksia vastaa, mutta nyt jo itekkin ymmärtää että pitäis saada tietää missä on vika. Haluaa kovin oman lapsen vaikka onkin ihana isäpuoli mun pojalle.
Sen on ite huomannu että turtuu siihen menkkojen alkamiseen... ei enää oikeasti välitä... niin kauheata kun se onkin.
Parin viikon päästä saan omat tulokset ja sitten äijä syyniin :) Tiedän jo valmiiks että mies on aivan kauhuissaan, mutta nyt se on vaan tehtävä.
Lääkäri vielä sanoi että vaikka on säännöllinen kierto (28-29 minulla) on silti mahdollista etten ovuloi joka kerta...
 
Huomenta täällä alkoi kp1 ja Yk 19, ja ensimmäinen kerta kun ei hermita niin paljon. Taitaa mun nimi olla hävinnyt tuolta pinosta. Tosiaan tällä viikolla käytiin lapsettomuushuotojen ensikäynneillä ja sanoivat että kun menkat alkaa varaa aika aukiolotutkimukseen ja jos se ok niin tod.näk jo ensi kiertoon voisi tehdä jo inssin, eli nopeasti mennään eteenpäin. ihanaa jotain tapahtuu vihdoin ja sitten ei kun taas odottamaan. Meilläkin tuo mies aluksi haras vastaan sai lopulta näytteen annettua ja sen jälkeen oli et mä en ainakaan mihinkään hoitoihin lähde, mutta nyt onneksi mieli kääntynyt jo sen verran että kyllä kaikki hoidot käy missä käytetään omia geenejä. Eli alku hankaaminen oli varmaan vain tietämättömyyttä että kyllä koeputkilapselle tulee meidän geenit.:heart:
 
Vaniljainen kyseli mitä mieltä hedelmöityshoidoista... tällä hetkellä meillä on se fiilis, että luomuna mennään, mutta jos meillä ei tota esikoista olisi, niin kyllä mä sitten olisin miestä painostamassa tutkimuksiin. ja sitäkään ei tiedä miten mieli muuttuu jos tässä nyt vuosikausia vielä menee... sen verran oon oppinu elämässä, että ikinä en sano ei koskaan :D
en onneks sattunu mitäs nytillä huomaamaan kyseistä ketjua, älyvapaita on varmasti olleet kommentit, kyllä ois varmasti vähintään puolet asian vastustajista eri mieltä, jos omalle kohdalle ois tapahtunu :whistle: se on niinku Lily-Jane kirjotti, että samahan se ois sit vastustaa syöpähoitojakin, jos on sitä mieltä ettei lapsettomuutta saa hoitaa!
 
Sillä aikaa kun mä olen potenut tätä rasittavaa flunssaa tänne on tullut asiaa vaikka kuinka. :snotty: Tervetuloa uusille!

Sivuan vähän lapsettomuushoitokeskustelua... En tiedä katsoitteko jokin aika sitten FST:ltä lapsettomuusaiheisen ohjelman. Tallensin sen kun kuvittelin, että siinä puhutaan nimenomaan vastentahtoisesta lapsettomuudesta, mutta mitä vielä. Sen aiheena oli se, miten ihmiset ei enää halua lapsia, vaikka yhteiskunnan kannalta pitäisi lapsia "tehdä" jotta saadaan eläkkeille tulevaisuudessa maksajia. Siinä sitten oli mielenkiintoisia puheenvuoroja mm. siitä, että lapsia ei haluta koska ne rajoittavat ihmisten vapautta ja tulevat kalliiksi. Jestas että mua suututti, kun ei missään mainittu sitä, että niitäkin ihmisiä on paljon, jotka eivät saa lasta, eivätkä pääse tutkimuksiin saati hoitoihin kun vasta ikuisuuksien päästä. :mad:

Mä aloitan kohta oviksen tikuttamisen taas. Kiva että tää tylsä alkukierto on lopuillaan. Viikon päästä lähdetään miehen kanssa pienelle "parisuhderisteilylle". Silloin on kp 15, joten laskennallisesti saattaisi olla ovisaika käsillä silloin. Toivottavasti pieni maisemanvaihdos auttaa asiaa.
 
Iltaa arvon ladyt! =)

Ihan ensimmäiseksi, Jessie, anteeksi että olet pudonnut listalta, sieltä oli muutama muukin hävinnyt teille tietämättömille kun tämä sivu uusittiin! Yritin etsiä parhaani mukaan kaikki takaisin menoon mukaan, mutta pelkäsinkin, että joku jää varmaan huomaamatta!
Ja voi kökkökakkakasa sentään, että täti taas tulla tupsahti sinne!! :((
Hyvä kuitenkin, että olette saaneet asioita rullaamaan eteenpäin, meilläkin helpotti hirveästi kun käytiin molemmat tutkimuksissa ja sai vähän tietää, että missä mennään :hug: Hyvältä kuulostaa teidän etenemisvauhti!!

Imoen mekin ollaan menossa viikon päästä laivalle! Mahdetaankohan olla samalla paatilla? :D
Mä en ainakaan sattunut tuommoista ohjelmaa katsomaan, mutta on toi kyllä ihan uskomatonta, että tommosiakin mielipiteitä ihmisillä on!! No olkoot..Meillä on oikeus haluta omaa vauvaa ja sillä sipuli :)
Toivottavasti bongailet oviksen tuota pikaa!

Tuo keinohedelmöityshoito-keskustelu oli tosiaan niin hermoja kiristävä, että ne, jotka eivät sitä nähneet, eivät kyllä menettäneet mitään :D Ite en ole viitsinyt lukea sitä yhtään sen ekan kerran jälkeen!

Omaa napastelua: Dpo kahdeksassa nyt mennään ja olen jopa välillä unohtanut, että piinapäiväthän tässä on käsillä taas :) Jännä miten jokainen kierto on aina kuitenkin omanlaisensa, viime kierrossahan mulla vihloi alavatsaa ihan koko ajan ovulaatiosta menkkoihin ja nyt taas tässä kierrossa, ei mitään! Ei oikeesti yhtään mitään tuntemuksia alavatsassa, eilen ihan hetken pienen tuntui nippailuja oikealla munasajoissa tai jossain siellä.
Enkä olisi uskonut, mutta niin sitä vaan on tähänkin kiertoon uusia oireita ilmaantunut :D Mä olen meinaa ollut aivan totaalisen väsynyt, siis en koko päivää ollenkaan, vaan eilen ja varsinkin tänään on tullut semmoisia ihan tolkuttomia unikohtauksia töissä, semmoisia, että tekis mieli nukahtaa nyt ja heti. Ja en ole ottanut possunuha rokoitetta,ei ole narkolepsiaa siis :D
Lisäksi mulla on tullut heikotuskohtauksia, ei siis mitään pahoja oloja, vaan semmoisia, että pyörryttää, vaikka vaan istuis paikallaan.
Sitten on vielä kolmas ja neljäskin oire, joista kolmantena on alaselän särkeminen, semmoinen jomotus ja neljäntenä joku ihmeen syysmasennus, itkettää ihan kaikki pienetkin asiat ja jotenkin varsinkin iltaisin on tosi surumielinen olo, vaikka kaikki on ihan hyvin!
Outoa, ihan erikoisia oireita mistä sitten liekin johtuvat!

Katotaan kuinka kauan maltan olla testaamatta, viimeistään torstaina testailen, kun perjantaina mennään sinne laivalle kavereiden kanssa..

Ai, niin..Joko Lily-Jane bongasi ovulaation?
 
Omia fiiliksiä taas... Tein tänään herkän testin ja negaa näytti:(Kp26/27-28, mutta edelleen viimeksi tuo ovis oli n.3päivää myöhemmin.. Taas tuli ruskeaa vuotoa ihan sika vähän. Tosi huono olo, saanut nieleksiä koko päivän ja eilen ja tänään tuli nukuttua päikkäritkin pitkään aikaan. Toivotaan, että olis raskaus oireita eikä flunssaa. Tiistaina varmaan testailen uudestaan jos ei menkat ala.
 
Hei!

Ehkäpä tämä olisi minulle oikeampi pino. Kp:t on pikkuhiljaa vaihtumassa 6:ksi. Täti koputtelee jo kovasti ovella, huomenna on 14vrk oviksesta, ja hanat auennee lopullisesti silloin. ¨

Eli 6kk on nyt siis virallisesti annettu vauvalle lupa tulla. Joka kuukausi on toimintaa ollut oviksen aikoihin, ja joka kuukausi olen ollut varma, että NYT se tärppää. Ja joka olen saanut pettyä. Ja joka kuukausi se pettymys on edellistä kovempi.:'( Olin niin varma nytkin! Mutta ei. Niin se vain tiputtelu alkoi ja testit taas negaa näytti.

Joitakin tuttuja nimejä bongasin listoilta, mutta jotka ette mua vielä "tunne", niin taustoja: meillä olisi haaveissa neljäs kullannnuppu. Mulla on ollut vauvakuume jo pari vuotta, mies on ollut ehdottomasti asiaa vastaa, kunnes sitten viimein viime talvena näytti vihreää valoa. Aluksi oli enemmän sillain, että mun mieliksi lähinnä, saa tulla jos tulee. Ajan kuluessa on kuume hänellä kasvanut kasvamistaan. Aikaisimmista raskauksista sen verran, että esikoista tehtiin yli vuosi. Silloin oltiin nuoria, ja tuntui tosi pahalta, kun luultiin jo, ettei meille yhtään lasta suoda. Muut ovat saaneet alkunsa helposti. Meidän lapset ovat vuosimallia 00,02 ja 05.

Kierto mulla heittelee 28-34päivän väliä. Nyt on kp27.

En tiedä miksi se on taas niin vaikeaa raskautua! Mutta toivosta en luovu!
 
Heipä hei!
Uutena astuisin joukkoonne. Palstaa olen taustaillut ja useampiakin lueskellut tässä jo viime syksystä saakka, mutten ole vielä kirjoittamaan saakka päässyt. Jotenkin oon ajatellut, että yritän hillitä näitä ajatuksiani enemmän, mikäli en haksahda keskustelupalstoille kirjoittelemaan (häiden aikaan, kun jäin aivan koukkuun hääpalstoihin:LOL:). No ne ajatuksethan ovat siinä vauvassa ja vauvattomuudessa joka tapauksessa ja mies jo vähän on hermostunut epätoivooni niin, jospa tänne sitten voisi välillä tuntojaan tulla purkamaan...

Sen verran siis meidän historiasta, että yhteiseloa tulee nyt marraskuussa vuosi täyteen ja häistä tuli kaks vuotta kesällä. Tänä aikana on ehditty opiskella ja valmistua, vaihtaa kämppää moneen kertaan ja vihdoin ostaa oma rivari kämppäkin, matkustella ja hullutella. Pitkään aikaan ei tuntunut lainkaan siltä, että vielä olisi aika lapsen tulla (ehkä myös oma ammatti lasten parissa vaikutti asiaan). Sitten viime syksynä vain iski sellainen olo, että NYT olisi aika. Suunniteltiin, että kesällä olisi mukava saada lapsi yms. Kyllähän sitä tiedosti, ettei niitä lapsia noin vain tehdä ja ihan lähipiirissä oli menossa pitkälliset hedelmöityshoidot, mutta jotenkin sitä vaan ajatteli, että meiltähän se homma sujuu kyllä, kun vaan halutaan niin... ja nyt ollaan siis siinä tilanteessa, että yritystä on takana vuosi ilman minkäänlaista tulosta. Eli nyt on siis menossa kait yk12, kp 23/24-27. Aikaisemmin kierto oli pitkään tarkalleen 26pv ja oltiin kondomiehkäisyllä useampi vuosi, joten ihan luonnollinen kierto oli, mutta nyt kait sitten stressin tai jonkun ansiosta viimeisen vuoden aikana on kierto sitten heitellyt tuolla välillä.

Kaikenmaailman oireitahan tähän aikaväliin on tietysti mahtunut, muttei mitään sellaisia pomminvarmoja, joita olen itse kuulostellut, kuten selkeästi selvemmät tissikivut tai pahoinvointi. Vatsanippailuja on ollut varmaan melkein joka kierrolla ja viime kierrolla tunsin oudon kovemman aivan pari sekuntia kestävän vihlaisun, joka sai minut kaksin kerroin, mutta menkat paukahtivat aivan ajallaan. Rinnat on ollut monesti herkät ja turpoavat, mutta niinhän nuo ennen menkkoja aina tekevät. Joissain kierroissa on ollut heikotusta ja pientä kuvotusta muutamina aamuina, joskus oon mielestäni selkeästi haistanu jotkut hajut erityisesti kalan, ja siitä tullu pieni kuvo-olo. Tässä kierrossa vatsanippailuja on myös tuntunut, muttei mitään suurempaa, rinnat ei juurikaan ole kipeät, mutta tämän viikon oon ollu tosi väsynyt, maanantaina oli erityisen flunssainen olo ja nukuin parin tunnin päikkärit, mitä en tee IKINÄ. Muutenkin oon yleensä iltavirkku, mutta tällä viikolla en... Ovulaation jälkeen oli hyvä ja jotenki tosi positiivinen olo, mutta nyt eilen illalla iski jotenki vaan masennus ja negatiiviset fiilikset päälle... jotenkin sitä ei vaan jaksa enää toivoa niin, odottelee vaan menkkoja alkavaksi, kun ne kuitenkin alkavat.

Yksityisellä kävin jo ja sain sieltä kautta lähetteen omiin labroihin, joissa kävin ja muut tulokset jo tulivatkin puhtaina, prolaktiinia vielä odotellaan. Mitään poikkeavaa ei ultrassa näkynyt munasarjoissa tai kohdussa. Miehen pitäis myös rykäistä oma näytteensä eteenpäin, mutta se on vaan miehille vähän kovempi paikka, joten annan hänelle rauhassa aikaa siihen (vaikka jo kovin toivoisin, että saataisiin asioita liikkeelle).

Että tällaisella taustalla ajattelin tulla ajatuksiani tänne esille tuomaan aina silloin tällöin.
 
Niin ja ikää on siis 28 vuotta ja ensimmäinen toiveissa.

Ja jos nyt samalla vähän kommentoisi muistakin, etten aivan itsekeskeiseksi rupea, vaikka tämä touhu aika lailla sellaista onkin, kun omaa kroppaansahan siinä kuulostelet koko ajan ja toivot...

Lilianne: Musta tuntuu jotenkin, että itselle se vaikein rajapyykki tässä yrittämisessä oli toi puoli vuotta. Siihen aikaan kolahti jotenkin kaikista pahiten se menkkojen alkaminen (oikein vi***ti, kun oli oksettava olo menkkakipujen takia, olis ollu edes kunnon syyn vuoksi). Alkoi jotenkin tuntua, että ne epäilyset alkoi voittaa omaa toivoa. Enää ei jaksanutkaan vaan varmana uskoa, että NYT tärppää. Mutta itsellä ehkä ne paineetkin sitten vähän hellittivät, joiden myös uskon vaikuttavan siihen plussan ilmestymiseen. Kyllä se sieltä tulee! Teillehän tilanne ei ole uusi, kun ensimmäistäkin saitte pitkään odotella, muttei se tälläkään kertaa varmasti helppo ole.

Muiden juttuja tulen kommentoimaan tässä sitten ajan kanssa. Monien kanssa on hyvin samankaltaisia fiiliksiä, oireita ja odotuksia. Toivotaan, että niitä plussa-puhureita tulisi näiden syysmyrskyjen aikaan tännekin!
 
Hip hei tännehän on tullut taas uusia! :wave: Tervetuloa!!

Lilianne oletkin tuttu tuolta toiselta palstalta :) Minkäs ikäinen olitkaan? Toki voi jättää iän myös laittamatta, jos niin haluat! :)
Tota hemmetin samaa kysymystä mä olen miettinyt kuukaudesta toiseen, mikä hitto siinä raskaaksi tulossa muka on niin vaikeaa!! Kunpa tietäisin :hug:

heinäneito Mukavasti kerroit taustastasi :)
Se on kyllä jännä miten niitä oireita mukamas jokaikinen kuukausi bongailee :D Ihan tutulta meinaa kuulostaa, mulla on myös jokaisessa kierrossa vatsassa nippailuja ja rinnat silleen hiukan painoarat ja silti mä joka kuukausi toivon, että jos ne nyt tällä kertaa oliskin oire raskaudesta! Pöhköjä ollaan :)
Ja tosiaan, tää on hyvä paikka purkaa ajatuksia ja harmituksia, varsinkin silloin kun miehellä alkaa olla mitta täynnä vauvajuttuja :D

tinker Sulla on vielä niin aikaiset päivät, että ei hätää!:hug: Vallan hyvin voi vielä plussaksi muuttua!! :heart:

Minsku Ihan selkeä plussa mun mielestä :heart:

Omaa napaa: Jösses, joko mulla on joku vatsapöpö tai sitten se toinen :whistle: Eilen illalla alkoi ripuli, joka on jatkunut koko tän päivän. Ja ihan siis kunnon vesiripulia..Huonoa oloa tulee tän kanssa tietysti myös aaltomaisesti, mutta oksentanut en ole, eikä semmoinen olo edes ole ollut. Tää on kyllä ärsyttävää, vatsassa on kauheesti ilmaa ja ei uskalla päästää ulos ellei istu pöntöllä :LOL: Noh, ainakin tää on uusi oire :D Alaselkä on myös edelleen kipeä ja pinna on niin lyhyellä ettei ikuna..!
Tänään siis dpo 9 ja vielä pitäis malttaa odottaa ennen testaamista...
 

Yhteistyössä