***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

Ei yksikään

Yksikään sydän
ei milloinkaan
lakkaa suosiolla
lyömästä
Yksikään ruohonkorsi
ei kysele keneltäkään
lupaa saada kasvaa
Yksikään unelma
ei milloinkaan
halua jäädä unelmaksi

~T.Tabermann


Tervetuloa mukaan kuumeilemaan kaikki joilla oman nyytin saaminen on kestänyt syystä tai toisesta pidempään, mutta joilla toiveet on silti korkealla.




Kuu-mami, 32- vuotta, toinen haaveissa********YK 33
Imoen, 32- vuotta, toinen haaveissa***********YK 20
Jessie82, 28- vuotta, esikoinen haaveissa*******YK 19
heinäneito, 28- vuotta, esikoinen haaveissa******YK 13
Manuliina, esikoinen haaveissa*************YK n. 12
tinker_, 22- vuotta toinen haaveissa***********YK 12
tinttu, 23- vuotta, toinen haaveissa************YK 12
Elinah84, 26- vuotta, toinen haaveissa**********YK11
Lily-Jane, 25- vuotta, esikoinen haaveissa********YK 11
Kamomilla-81, 29-vuotta, toinen haaveissa*******YK 10
Vaniljainen, 24-vuotta, esikoinen haaveissa*******YK 10
Raphaella, 28-vuotta, toinen haaveissa***********YK 10
Mantzu, 26, vuotta, kolmas haaveissa************YK 10
Iita83, 26- vuotta, toinen haaveissa************* YK 9
tttinde-, 19- vuotta, ensimmäinen haaveissa*******YK 9
Nennu-, 21- vuotta, toinen haaveissa************ YK 8
NePPis85, 25- vuotta, toinen haaveissa***********YK 8
sameoldsong, 19- vuotta, esikoinen haaveissa******YK 8
Lilianne, neljäs haaveissa**********************YK 6

HAAMUILIJAT


PLUSSANNEET

Minsku**YK33
Aijaa.com - Onko?? - 6731539.jpg
Aijaa.com - Onko?? - 6731540.jpg




 
Viimeksi muokattu:
Me olemme siis yrittäneet vauvaa jo kahdeksan kuukautta, minut on tutkittu kahdesti, eikä mitään esteitä raskaudelle ole löytynyt. Ainoa asia joka löytyi ja jota vähän uskalsin veikatakkin, oli pienen pieni endometriooma vasemmasta munasarjasta. Se on kuitenkin hyvin pieni ja lähes oireeton, mulle se aiheuttaa vain satunnaisia yhdyntäkipuja. Lääkärin mukaan se ei mitenkään estä raskautumista. Tässä kierrossa olin ultrassa ovulaation aikoihin ja lääkäri bongasikin ovulaation tapahtuvaksi. Kaikki siis niiltä osin myös kunnossa.
Mieheltä ollaan viety simppanäyte tutkittavaksi ja siitä saadaan tulokset ensi viikolla. Miesreppana pelkää ihan hysteerisesti, että onko hänessä joku vialla.
Mulle on varattuna aika aukiolotutkimukseen 16.päivä elokuuta :)

Toivottavasti saadaan tänne porukkaa, olisi mukavaa jakaa ajatuksia muiden jo pidempään yrittäneiden kanssa.
Lily-Janeeeeee Tänne sieltä :)
 
Hiihii, tervetuloa Lilyseni :hug:
Eiköhän me tosiaan saada tänne seuraa, kuitenkin meitä on useita pidempään yrittäneitä!
Vaihdoin ton nimen nyt vielä :)

Mulla se on toivo taas hiukan noussut tän kierron suhteen, tänään on ollut melkoista menkkajuilintaa töissä ja pari kertaa tuli ihan selviä repäisykipuja kun nostin pahvilaatikoita. Ei mulla ole ainakaan ikinä ennen ollut tämmöisiä vihlomisia vatsassa näin paljon ennen menkkoja, yleensä kivut tulee vasta tädin kanssa samana päivänä :whistle:
Ihanaa, että sie bongasit oviksen :heart: Nyt laitan taas peukut pystyyn sulle!! :hug:
 
Oooh, nyt toivotaan vaan plussaa!! Milloin ajattelit testata uudestaan? Ihanaa, että ehti tää ovis tulla ennen mun reissua! Eilen heiluteltiin peittoja ja tänään illalla uudestaan, että ehkä tässä on vielä tsäänssit :) :heart:
 
Tervetuloa Nennu- :wave: Kiva, ettei jouduta ihan kahdestaan ton Lilyn kanssa täällä höpöttämään :D Toivottavasti saisitte pian sisaren teille :heart:

nelli Kiitos murunen :heart:

Lily-Jane Huomenna varmaan testailen uusiksi, tänään taas vatsassa tuntui nivusiin asti vihlovaa kipua. Niin outoa, kun se kipu vaihtelee kovasti puolta vatsassa. Outo juttu tänään töissä, mutta oli aivan totaalisen jäässä, siis ihan kananlihalla, vaikka muilla olit tosi kuuma ;)
Kyllä te varmasti ehditte oviksen hyödyntämään :heart: Meillä menee muuten kivasti tämä kun aina on jommalla kummalla jännäkausi :D
 
Minut voisi lisäillä myös tänne pinoon :) Eli yk9 ja ikää itsellä sen 26v. tosi kuukauden päästä 27v. =)

Itsellä on siis jo yksi lapsi ja toista tässä nyt on kohta yritetty vuosi (syyskuussa tulee täyteen 12kk). Ensi viikolla meinaan varata aikaa gynelle ja toivottavasti sieltä tulisi mukana jotain hoitoja....
 
Iitallekin paljon tervetuloa! :heart: Mukavaa saada mukaan muita pidempään yrittäneitä, tässä vaiheessa alkaa tuntua, että on tämä vertaistuki tosi tärkeetä!
Kuinkas nopeasti teillä ensimmäinen sai alkunsa?
Siellä gynellä kantsii kyllä piipahtaa, mulla ainakin helpotti tosi paljon kun tiesi hiukan omaa tilaa :hug:
 
Vaniljainen: Meidän eka sai alkunsa heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Tosin ennen pillereiden aloittamista mulla oli yksi keskenmeno ja se otti todella koville, joten silloin päädyttiin pieneen taukoon yritämisessä ja onneksi sitten tärppäsi heti ekasta kierrosta =)

Mähän kävin tuossa maaliskuussa gynellä kun yritystä oli takana 6kk, mutta sepä ei edes tehnyt ultraa ja totesi vain "olet vielä nuori ja kun olet vielä saman miehenkin kanssa, kyllähän se varmasti tärppää. Tulet sitten uudestaan kun vuosi alkaa olla täysi" Hänen mielestään mun epäsäännöllisillä kierroilla 29-59 päivää, ei ole mitään haittaa. Nyt varaan ajan ihan toiselle lääkärille ja kun tuo vuosikin alkaa tulemaan täyteen niin luulis nyt jo jotain tapahtuvan lääkityksenkin suhteen :ashamed: Mä en lähde sieltä gynen luota pois ennen kun antaa jotain lääkitystä :kieh:
 
Terve naiseen!
Yksi pidempään yrittänyt ilmoittautuu mukaan. Ikää on 28 vuotta, yk 8 ja pikku kakkosesta olisi kyse. Olen seuraillut jo puolisen vuotta Vaniljaisen ja Lily-Janen kuulumisia tuolla toisessa ketjussa. Nyt vasta itse uskaltaudun ilmoittautumaan joukkoon. Tuntuu tällainen ketju paljon kivemmalta, kun ollaan kaikki samassa jamassa.

Esikoinen sai alkunsa toisesta yrityksestä, joten tällainen vauvakuumeilu on ihan uutta. Ensimmäisestä kerrasta en edes osannut bongailla raskausoireita, koska en uskonut sen käyvän niin nopeasti. Mutta onneksi nyt on saanut niitä bongailla ja jännäillä. On tämä kyllä ihanaa aikaa, jos vaan osaa nauttia eikä stressaa turhia. Välillähän tuo meinaa unohtua ja ajatukset pyörii ainoastaan vauvakuumeilun ympärillä.

Siinä mielessä olen "onnekas" ettei mun tarvi tuota ovulaatiota bongailla. Mulla on nimittäin TODELLA kipeä ovis. Mahaan sattuu niin paljon, ettei juuri pysty liikkumaan. Tätä pahinta vaihetta onneksi kestää vaan n. puol tuntia ja sen jälkeen maha on vaan vähän arka. Ja tällä hetkellä onkin oireita ilmassa, eli eiköhän se ovis tänään ole.

Mä niiiiin toivon, että tästä kierrosta napsaisi meille kaikille niin, että tää ketju unohtuu ja häviää! Siihen pyritään, eikö vaan?!!
 
Iita, kuulostaa hyvin tutulta. Myös mulla tuo kierto heittelee miten sattuu, oonkin miettiny saisko siihen apua. Pitäs varmaan aikaa varailla..

Mutta "mukava" kuulla, että on muitakin, joilla tuo ensimmäinen tullut aika pian. Onhan se mietityttänyt että miksi toista ei kuulu.. ehkä se sitten onkin ihan normaalia :) Vaikka hyvin tiedänkin, että lapsia ei välttämättä tule noin vain, niin jotenkin sitä vaan kuvitteli, että se toinenkin tärppäis aika pian, kun kerta ensimmäinenkin. Mutta on kyllä opettanut arvostamaan sitä että on saanut ensimmäisen lapsen, lahjana lapsi todellakin annetaan :heart:

Hyvin sanottu raphaella, toivotaan että saadaan pian ketju häviämään! :)
 
Kiva kun tämmöinen pinokin ilmestynyt!!! :)

Täällä myöskin yk 8 menossa ja pikkukakkosta toivotaan! Ensimmäinen tuli luomusti melkein heti , mutta nyt ei sitten tärppää kun kiertokin epäsäännöllinen.. :( Tällä kierrolla kokeillaan tuottaisiko oviksen tikuttaminen tulosta! Toivotaan! =)

Ei lannistuta tyttäret..kyllä se tärppi vielä sieltä tulee!! :heart: :hug:
Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Mie kuuluisin varmaan tähänkin ketjuun. Voi kun täällä tuntuu olevan niin monta ketjua johon voisin liittyä...
Toista lasta tehdään, yk10 meneillä. Ikää on, kuten nikistä nokkelammat voi päätellä, 29v.

Ja mä olen aika ajoin enemmän tai vähemmän lannistunut. Ovistestit jätin pois yk8. Edellisessä kierrossa oltiin ihan täysillä mukana, ahkeroita ja aikaansaavia, ja nega sekä kuukautisten alkaminen veti hetkeksi mielen niin mustaksi, että ihan vakavissaan mietin jo kuumeilun lopettamista. Kehittelen itselleni täällä kunnon pakkomiellettä, ei tämmöinen odottelu sovi ollenkaan mun "kaikki-heti-tänne-nyt"-luonteelleni.

Mutta varmasti mä tässä samalla kasvan. Kaikelle on aikansa ja tarkoituksensa. Ja toisaalta, en ole tässä tilanteessa ensimmäistä kertaa, sillä esikoista tehtiin myös pitkään - kiertoja en laskenut tuolloin, mutta ajallisesti kuitenkin liki vuosi. Minä sitten vissiin toimin näin.
 
Ihanaa, että tänne on tullut taas lisää porukkaa :hug:
Tervetuloa siis,Raphaella, Neppis ja Kamomilla :wave:

Mukavaa päästä vaihtamaan ajatuksia teidän kanssanne, mulla alkoi tuolla toisessa ketjussa tuntumaan aika ajoin siltä, että joku tämmöinen ketju tarvitaan, kun olin kateellinen kaikkien muutamia kiertoja yrittäneiden plussille :ashamed: Onnellinen olin ihan aidosti jokaisesta plussasta, mutta silti tuli aina tunne, että miksi en minä koskaan?

Iita Kyllähän tosiaan ainakin tuohon epäsäännölliseen kiertoon on lääkkeet olemassa, toivottavasti saisit ne :) Mä myös itse vähän vihjailin viime kerralla, eli muutama viikko sitten, että josko jo jotain lääkitystä saisi, mutta ongelmana on tietysti se, että mulla ei periaatteessa ole mitään ongelmaa :D Lääkäri sitten vähän naureskelikin, että tehdään se aukiolotutkimus nyt ensin ja jos siellä on kaikki kunnossa niin sitten mietitään, että mitä tehdään seuraavaksi. Oletkos sä käynyt ihan yleisellä puolella?

Mutzilla-ihana :wave: Tuolta toisesta ketjusta näinkin, että sullahan on raskaus jo pitkällä :heart: Kovasti onnea jatkoon :hug:

Raphaella Mukavaa, että uskaltaudut ketjuun mukaan :heart: Mulla ainakin on kamalasti helpottanut kun saa keskustella täällä!

Neppis Ovisonnea toivottelen :heart:

Kamomilla Tiedän aivan mitä tarkoitat, mulla oli viime kierrossa toiveet todella korkealla, koska menkat olivat tavoistaan poiketen myöhässä muutaman päivän ja oireitakin oli mukamas. Kun ne sitten alkoivat niin voi sitä vitutuksen määrää. Ensimmäistä kertaa mulla tuli itku ja todellinen epätoivo.
Mutta kyllä me vielä plussataan! Nimenomaan, kaikelle on paikkansa ja aikansa :heart:

Missäs vaiheessa kiertoa te menette? Mulla on tänään dpo 13 testasin aamulla taas negan :'( Jostain ihmeen syystä en ole vielä lannistunut, menkat kun saattavat alkaa vasta ensi viikon tiistainakin, niin haluan toivoa, ettei se vielä näkyisi testissä, kun niihin voi olla se neljäkin päivää! Mulla on tässä kierrossa ollut ovulaatiosta asti (joka siis bongattiin sekä ultrassa, että testillä) aivan ihmeellisiä alavatsakipuja, ihan selviä repäisy kipuja ja sitten välillä semmoisia vihlovia, jotka säteilee nivusiin. Nää ei oo siis mulle ainakaan ennen olleet mitään normaaleja kipuja, joten siksi elättelen nyt kovin toivoa.
Hui..Alkuviikosta saadaan miehen siemennestenäytteen tuloksetkin..!

Haleja :hug:
 

Auttakaa, en tiedä mitä tehdä??


ketjuun voisin liittyä, siis yk8, ikää 19 ja ensimmäinen haaveissa..

Helpottaa kun saa tietoa muilta pidempään yrittäneiltä, ja kun oma tilanne on mitä on, toivon saavani joitain neuvoja?
Olemme yrittäneet kihlattuni kanssa viime talvesta asti lasta, mutta tuloksetta. Noin kolmen vuoden ajan olen käyttänyt yasmine pillereitä kuukautisten epäsäännöllisyyteen. Jätin kuitenkin pillerit pois kun aloimme yrittämään tiedostetusti ensimäisiä kertoja, tietenkään kuukautiseni eivät pysyneet säännöllisinä lopetuksen jälkeen ja kierto heittelee todella paljon. Olen yrittänyt nyt ovulaatio testejä kerran, mutta ne näyttävät vain negaa.
Minulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset viimeksi toukokuun lopulla, ja aloitin ovis testien tekemisen noin 2 viikkoa sen jälkeen. Tein testejä 14, mutta mikään ei tärpännyt (Minulla ei siis vieläkään ole alkaneet kuukautiset). Olemme molemmat hyvin nuoria(19 ja 21) ja olemme keskustelleet asiasta, nyt tuntuu että vain turhaudun jos puhumme asiasta, sänky hommat ovat tippuneet joka toisesta päivästä, neljän päivän väleihin tai kerran viikossa. En uskaltaudu lääkäriin, vaikka monesti on ollut tarkoitus mennä. Välillä masennun täysin kun luulen ettei yrittämisestä tule mitään, (masennuksesta en kerro miehelleni) pitääkö vain pitää pää pystyssä ja uskoa, vaikka on tietämätön ovulaaitopäivästä? Masennusta pahentaa ku hyvä ystäväni uskoittelee minulle useasti, että olen raskaana, mutta kun olen kolme kertaa tehnyt raskaus testin ja se on ollut nega, tuo masentaa kamalasti.. hän kuulemma tunnistaa tuoreena äitinä raskauden oireet ja minulla on mm ollut niistä kuukautisten pois jääminen, väsymystä, pahoinvointia, maistan välillä rautaisen sivumaun suussani, tihentynyt vessassa käynti, rinnat aristavat, Mielialan vaihtelut ja stressi.. ?? en uskalla sanoa ystävälleni, että masennun kun ensin olen hänen mukaansa raskaana ja en sitten oikeasti olekaan..
Mikä Avuksi??

onko jotain pillereitä mitkä pitää kuukautiset ja ovulaation järjestyksessä mutta eivät ehkäise raskautta?
tai onko jotain muuta neuvoksi?
pitääkö minun ostaa ovistestejä niin paljon että se vain tulee vastaan,(kalliiksi varmaan tulisi tällä tavoin)
Huom en uskalla mennä lääkäriin... =)
 
Voi perseen perse. Täti tuli olettetua aikaisemmin ja tässä sitä nyt sit taas ollaan. Voi juma, että vituttaa. En jaksa enää uskoa, että kaikki olisi kunnossa, kahdeksan kuukautta ollaan yritetty täysillä ja ilman mitään tulosta. Se olis nyt sitten yk 9 täällä :( :headwall:

tttinde Tervetuloa :wave:
Kierron tasaamiseen on ehdottomasti olemassa apuja, samaten ovulaation avittamiseen. Mutta ihan ehdottomasti sun kantsii mennä lääkäriin asian kanssa. On useampia syitä jotka saattavat aiheuttaa kierron heittelyn, yhtenä mm. PCO joka aiheuttaa lapsettomuutta, mutta johon on olemassa lääkkeet. Missään nimessä ei tietenkään ole varmaa, että sulla tämä on, mutta tarkoitan, että lääkäri osaa auttaa sinua ja löytää sitten juuri sulle sopivan avun. Asia tuskin korjautuu itsestään, joten nyt rohkeasti puhelin käteen ja aikaa varaamaan! Pienellä avulla voit tulla helpostikkin raskaaksi :)
 
Kiitos avusta :)

Kaipa se täytyis rohkaista itsensä, vetää syvää henkeä ja varata aika lääkäriin.. pitääköhän mun siis mennä sinne ensin kertomaan kuukautiskierron epäsäännöllisyydestä, ja sanoa etten halua raskautta ehkäiseviä pillereitä, vai suoraanko vaan kerron että ollaan lasta yrittämässä eikä vaan nappaa?

voiko se lääkäri sitten jotenkin kieltäytyä hoitamasta asiaa vaan koska olen niin nuori?

Sori tietämättömyydestä
:|
 
tttinde- Oleppa hyvä, kiva jos pystyin auttamaan :)
Jos vaan pystyt, siis rahallisesti, niin mene suoraan yksityiselle. Siellä ei kieltäydytä hoitamasta sen vuoksi, että olet nuori tai olette yrittäneet vasta alle vuoden. Yleisellä puolella jonot on pitkät ja kutsu parempiin tutkimuksiin voi tulla kuukausien päähän, varsinkin kun olette nuoria ja yritystä se alle vuosi.
Mä olen ainakin ihan reippaasti sanonut, että raskautumista yritetään, mutta ei meinaa tärpätä. Olen siis itse käynyt yksityisellä Mehiläisessä ja ensimmäisellä kerralla maaliskuussa, kun yritystä oli takana muutama kierto, mulle tehtiin sisäultra, jossa löytyi pieni endometriooma, mutta helpotti tosi paljon, että kaikki oli muuten kunnossa raskautumista ajatellen. Nyt kävin muutama viikko sitten uudestaan, koska halusin nähdä ultralla, että ovuloin. Samalla tarkastettiin, että muuten on kaikki ok edelleen. Kaikki oli kunnossa ja ovulaatio tapahtui, mutta raskaaksi en tullut tästäkään kierrosta :| Nyt meillä on lääkärin kehotuksesta miehen näyte tutkittavana ja mulla tosiaan aika munajohtimien aukiolotutkimukseen heti menkkojen loputtua.
Yksityisellä puolella asiat etenee tosi nopeasti ja meille ainakin se on tosi iso helpotus :)
 
Joo jos tota yksityistä kokeilis, mutta muutimme vasta isompaan asuntoon kihlattuni kanssa ja rahaa ei jää paljon ylimääräistä, jos vaan tietäis että kuinkahan paljon noin niinkuin suurin piirtein sellainen tulisi maksamaan niin voisi ruokabudjettia tai jotain muuta vähän kiristää jo näin alkajaisiksi? :D

ja tietämätön kun oon niin, voiko siis tuo "endometriooma" olla kenellä vain ja voiko se olla jotenkin pahempikin? millaiset sen oireet on jos sellaisia on ja mitä se tekee'? :D
 
voisin ilmottautua tänne mukaan... yk 11 menossa, toista yritetään. Ikää mulla on 23v

esikoista ei tarvinu kun puoli vuotta odotella, nyt alkaa toivo hiipua, kun ei pikkukakkosta kuulu :( ovistestejä tein jossain vaiheessa, mutta ei ollu apua, vaikka niitten mukaan ajotettiin ja aiheutti vaan ihan hirmusta stressiä mulle se... joten nyt vaan odotellaan ja toivotaan...
 
Mäkin voisin tähän pinoon ilmoittautua...
Ikää olisi 32 ja toinen olisi haaveissa, ensimmäinen yhteinen aviomieheni kanssa. Yrityskertoja on jo kertynyt melkoisesti, taitaapi nyt olla menos yk 32.
On tässä ollut välillä sellaisia aikoja ollut että on tehnyt mieli heittää pyyhe kehiin, mutta ei saa menettää toivoa. :)
 

Yhteistyössä