***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

Vaniljainen voi ei!! Mä olin niin varma, että teillä ois tärppi tullut! voimahaleja :hug:
Älähän tyttönen vielä lannistu! Uutta yritystä vaan!! :)

Itsekin ajattelin soitella lääkäriin ja varata aikaa jos ei tän kierron aikana tärppää.. Sais jotain selvyyttä asioihin ja jos vaikka jollain sais kierron tasaantumaan, ettei aina vaan pitenis. Taitaa olla monella niin, että vaikka ensimmäinen tulee helpolla niin toista ootellaan sitten pitkän aikaa!! Ei vaan meinaa kärsivällisyys riittää!!! :D Itsekin kuulun tuohon "kaikki mulle heti nyt" -sarjaan! :D

Tuosta kierrosta..täällä siis menossa kp 10/32-38 tai jotain sinne päin.. ovista odotellessa ja toivoessa!! Nyt jatkamaan yötyötä...
 
Heippa kaikki!

Täällä on palailtu mini-lomalta ja ihanaa huomata, että ollaan saatu tänne mukava porukka kasaan :heart:

Vaniljaisen uutisia ihan masu jännänä kävin heti katsomassa, voi ei mikä pettymys taas :'( Mikäköhän ne sun kivut sitten aiheutti? Mä oon niin pahoillani muru :hug: Mulla on ihan sama fiilis, että voiko tässä enää tärpätä ollenkaan, vaikka TIEDÄN, että monella on tärpännyt (niinkuin nellillä ja tombattarella, kiitos tsempityksestä ihanat) myöhemmin. On tää vaan niin perseestä. Mikä on fiilis tänään?

Tervetuloa siis kaikille, käyn lukee teidän viestit vielä ihan ajatuksella läpi kun nyt vaan hyökkäsin pikaisesti katsomaan, että mitä mun poissaolon aikana on tapahtunut. Itsellä on tänään dpo 3, joten kymmenisen päivää pitää vielä kitkutella. Vainoharha nostaa taas päätään, ja mietin että uskaltaako sitä edes lähteä hölkkäämään jos se vaikuttaa kiinnittymiseen... Hullua! Eihän tässä maailmassa olisi lapsia jos ei mitään saisi tehdä :whistle:
 
Kiitos tombatar! Kyllä se tsemppaa kun kuulee, että on tärpänny pitkän yrittämisen jälkeen.

Mulla menossa nyt kp 23/26-40. Pian pitäs papassa käydä ni jos samalla sais jotain hjelppiä.. On tää yrittäminen kyllä koko ajan mielessä, vaikka kuinka koittais olla ajattelematta. Kyllä se hajottaa, kun joka kuukaus saa huomata että kyllä se pessimistikin pettyy. Mietin kans, että mitenhän vakavasti lääkäri ottaa tän, kun oon niin nuori ja meillä on yksi lapsi. Pitää miettiä, jos ois mahollista myös mun käydä yksityisellä.

Vaniljainen, jaksuja sulle :hug:
 
kuu-mami
Hyvä että et kuitenkaan ole luovuttanut, mulla noita yrityskertoja on kylläkin vähemmän, mutta välillä tuntuu ettei siitä tule mitään. Moni tuttavistakin on saanut lapsia ihan vaikkei oo yrittänytkään. Välillä tuntuu et, miks niitä kaikille muile tulee muttei mulle niitä lapsia.. :/
 
Tervetuloa taas uudet :wave: Meitähän alkaa olla täällä jo mukavasti :) Tai no..Miten sen nyt ottaa, ehdottomasti olisi mukavaa että täältä saataisiin porukkaa myös vähän pois päin :whistle:

Pieni pyyntö olisi koskien noita uusia päivityksiä, eli laitetaanko jatkossa päivitettävät asiat tälleen mustalla, niin mun on helpompi ne poimia :) Kiitos!

Kiitos teille ihanille lohdutuksista! :hug: Pahimman harmituksen yli on taas selvitty, miestä tuntui taas harmittavan jopa enemmän kuin mua :( Eilen tuli töistä ja kertoi, että yksi miespuolinen työkaveri oli tuonut kakkua töihin, koska olivat saaneet vauvan ja mies oli aika harmissaan..Koitin sanoa, että kyllä meidän aikamme vielä tulee.
Juoksin tänään taas postilaatikolle siinä toivossa, että miehen tulokset olisivat tulleet, mutta ei ollut, oikeastaan odotankin, että ne tulisivat vasta loppuviikosta..
Meillä on nyt aika suuret odotukset tämän ja ensi kierron suhteen koska meillähän on semmoinen tilanne, että ollaan menossa ensi kesänä elokuussa naimisiin ja sen vuoksi tulee pakollinen kolmen kuukauden paussi yrittämiseen. En halua olla synnyttänyt juuri ennen tai, että laskettu aika on heti seuraavassa kuussa, tai mikä vielä pahempaa, jopa samassa kuussa :D Häät on jo hyvällä mallilla ja luulen, että se pieni tauko yrittämiseen voi tehdä jopa hyvää. Ainakin niin yritetään asennoitua :whistle:
Mulla on kaikki toivo nyt tossa aukiolotutkimuksessa, hirmu moni kun tulee heti sen jälkeen raskaaksi :) Nyt vaan peukut pystyyn, että miehellä on kaikki kunnossa!
Aion kyllä kuumeilla teidän mukana täällä sen väliajankin!

tttinde Onhan nuo tietysti kalliimpia nuo yksityiset, mutta hoito on taatusti sen arvoista! Meille ainakin aika on rahaa :) Mulla on maksanut nuo ultraukset 160?/kerta ja miehen tutkimus 140? ja noista on siis jo vähennetty se kelan maksama osuus.
Tuosta endometrioosista löytyy netistä paljon tietoa, eli endometrioosi on sen sairauden nimi ja endometriooma on sitten semmoinen pieni ns. kasvain joka on mulla vasemmassa munasarjassa. Pahana endometrioosi vai aiheuttaa vaikeaakin lapsettomuutta, mutta lievänä ei välttämättä vaikuta mitenkään. Siinä voi olla oireina kivuliaat ja runsaat kuukautiset, yhdyntäkivut, tärinäherkkyys jne..Mulla on ollut ainoastaan tuota ajoittaista yhdyntäkipua. Menkat on mulla tosi niukat ja vähän pelkäänkin, että myös tuo kohdun limakalvo on sen vuoksi liian ohut, jotta sinne voisi pikkuinen kiinnittyä :|
Mutta älä nyt leiki mitään kotilääkäriä googlettamalla vaan varaat ajan ihan oikealle :D

kuu-mami Teillä on tosiaan harmittavan paljon kiertoja jo takana :hug: Oletko sä käynyt tutkimuksissa?

b]tombatar[/b] Kiitos käynnistä murunen :heart: Luot kyllä hurjasti toivoa :hug:

Lily-Jane Tänään on jo ihan ok fiilis, on tosiaan nyt paljon toivoa tähän ja seuraavaan kiertoon :) Jokaisen kierron jälkeen usko omaan raskauteen pienenee ja tulee olo, että en saa ikinä sitä kahta viivaa testiin :|
Ihmettelen itsekkin noita vatsatuntemuksiani viime kierrossa, olivat ihan uusia. Jollen olisi just käyny lääkärissä niin epäilisin taas vaikka mitä :D Ne ei kyllä onneks tuntuneet missään tietyssä kohdassa vaan vaihtoivat koko ajan puolta..Outoa.
Mutta nyt murunen jännitetään taas sun puolesta :heart:

Nennu Yksityisellä puolella otetaan taatusti tosissaan myös nuoret, joilla on alle vuosi yrittämistä takana! :hug: Mun lääkäri (joka on erikoistunut lapsettomuuteen) sanoi, että jos perusterveillä nuorilla ei tärppää sen vuoden aikana, on ihan hyvä tehdä joitakin tutkimuksia. Eli se oli juurikin sitä mieltä, että jos kaikki on kunnossa nuorilla ihmisillä, niin suurimmalla osalla se tärppi tulee sen vuoden aikana ja jos näin ei käy, niin sitten aletaan sulkemaan pois mahdollisia syitä. Eli rohkeasti vaan lääkärin juttusille, mulla ainakin on pelkkää hyvää sanottavaa yksityiseltä puolelta :)

Onko Lily-Jane ainut jolla on jännät päivät käsillä? :heart:
 
Jee, mukava kun alkaa tosiaan olla porukkaa, joiden kanssa vaihtaa ajatuksia.

Vaniljainen: isoiso hali ja voimia ja rentoa meininkiä uuteen kiertoon! On kyllä tosi hyvä, että olette tutkimuksissa. Ei tarvi sitten miettiä, että mikähän tässä nyt vaivaa. Puhuttiin mekin mieheni kanssa, jos syksyllä varaisin aikaa gynekologille yksityiselle puolelle. Toivottavasti ei tarttis... :)

Täällä alkaa olla melko jänniä päiviä käsillä. Dpo 3 on menossa, luteaalivaihe mulla 11 tai 12 päivää. Ellikkäs aika lyhyt. Mä luulen, että tuo on yksi syy siihen minkä takia on nyt ollu vaikeampaa raskautua, mutta periksi ei anneta, kele!
Nää kyllä melko karmeita päiviä, kun koko ajan kuulostelee mahdollisia raskausoireita. Onneksi sain nyt vähän muuta ajateltavaa, sovittiin eilen hääpäivästä. :heart: Tosin häät on vasta tammikuussa 2012, mutta on se kiva, kun voi vaikka hääpukuja selailla aina kun alkaa liikaa raskausasiat mietityttämään! Ei tuu ihan jokaista vapaata hetkeä roikuttua 2+:ssa :D

Plussasyöksyvirtauksia, ainakin yhtä hurjia kuin Asta- ja Veera-myrskyt!!
 
raphaella Meillähän on melkein samat päivät menossa, voidaan yhdessä jännäillä! Mulla on tänään dpo 4. :) Häitä on ihana suunnitella, hienoa, että saitte päivän lukkoon! Ja mukava että uskalsit meidän joukkoon, etenkin jos meidän kirjoituksia olet seurannut!

Vaniljainen Vähän kiva että sulla on jo toi aukiolotutkimus.. Mulle lekuri sano odottaa vielä pari kiertoa. Noh, tästä kierrosta on enää n. 10 päivää jäljellä ja sit on enää seuraava. Tulispa ne teidän miehen tulokset jo! Mulla on sellainen tilanne, että mun paras ystävä menee naimisiin ensi vuoden elokuussa, ja oon kaasona häissä.. Ja koska oon ulkomailla niin en pystyisi ihan viimeisilläni lentää, ja en missään nimessä voisi jättää häitä väliin. Joten luulen, että mäkin jätän joulukuun väliin, jos ei sitä ennen tärppää, niin ei jää häät väliin. Jos ei siihen mennessä oo tärpännyt niin lieneekö sillä niin väliä... Jos vaikka alottais hoidot joskus tammikuussa sitten. Sellaista oon miettinyt.. jos tosiaan tästä ei tuu mitään :)

Mulla on kauhea motivaation puute tän gradun kanssa... Vauvat pyörii vaan päässä, heh. :)

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Minäkin voisin kai liittyä tännekin. Noita tietoja aluksi: Imoen, 32 v, toinen haaveissa, yk 19 (?).

Minulla on yksi, vuonna 1997 syntynyt lapsi. Erosin hänen isästään vuosia sitten, ja elin pitkään sinkkuna, kunnes tapasin nykyisen avomieheni. Aluksi vauvatoiveita jarrutti sairastumiseni sarkoidoosiin, jota hoidettiin kortisonilla ja sen aikana ei saanut yrittää raskautta.

Syyskuussa 2008 jätin ehkäisypillerit pois. Yrittämällä ei yritetty, eikä sitten tulostakaan tullut. Kuvittelin jotenkin että raskaus vaan saa helposti alkunsa, kuten aikanaan esikoinenkin, ekasta yrityskierrosta. Lopulta tajusin alkaa laskea todennäköisintä ajankohtaa, ja tällä systeemillä saatiin vihdoin plussa syyskuussa 2009.

Keskenmenon sain rv 10+3 lokakuussa. Fyysisesti toivuin siitä nopeasti, koska jouduin kaavintaan, ja aloitimme yrityksen melko pian KM:n jälkeen. Seuraava plussa tulikin nopeasti, tammikuussa 2010, mutta yhtä nopeasti tuli keskenmenokin, rv 5+. Tuosta toipuminen kesti kauan, koska en päässyt lääkäriin ("noin alussa ne tulevat itsestään, vähän kuin olisi tavalliset kuukautiset"). Kun ne "tavalliset kuukautiset" oli kestäneet 8 viikkoa, pääsin vihdoin ultraan, mutta siihen mennessä kohtu olikin jo lopulta tyhjä. Aikaa vaan kului hukkaan...

Tuon jälkeen ei ole plussaa kuulunut enää, vaikka joka ikinen kuukausi on ajoitettu yritys laskennalliseen ovisaikaan. Tähän kiertoon otin lopulta käyttöön ovistestit, mutta en ole tähän mennessä (kp 16) onnistunut saamaan niihin plussaa.

Keskenmenojen vuoksi pääsisin julkisella puolella tutkimuksiin vasta sitten, kun tulisi kolmas peräkkäin. Lapsettomuustutkimuksiin pitää olla vuosi tuloksetonta yritystä, ja meillähän on tulosta tullut kun raskaudet ovat alkaneet. Eli tammikuussa vasta olisi vuosi tuloksetonta täynnä.

Sain kuulla että kilpirauhasen vajaatoiminta olisi usein syynä lapsensaannin vaikeuteen, ja otatin nyt työterveyshuollon kautta nuo kilpirauhaskokeet. Tulokset saan huomenna, vähän jännittää...

Tarkkaa yrityskertaa en siis osaa laskea, kun tosiaan nuo keskenmenot sotkeneet kuvioita ja kiertokin on välillä heitellyt 26 ja 42 päivän välillä. Mutta kaksi vuotta tulee ensi kuussa yritystä täyteen, ja mulle se alkaa kohta riittää.

Joten hei kaikille :wave: kiva saada kohtalotovereita lisää! Toivotaan silti että päästään kaikki pian pois tästä pinosta.
 
Tervetuloa Imoen :flower: Rankkoja kokemuksia on sinulla takanapäin :hug: Toivottavasti kilpisrauhastulokset tulevat takaisin normaaleina! Ihme että pitää tammikuuhun asti odottaa, ihan älytöntä musta kun kuitenkin 2 vuotta takana, oli sitten tuloksetonta tai ei, niin syliin asti ei oo vauva päässyt niin musta se olisi ihan tarpeellinen raja.. Toivottavasti pian tärppää ja teitä ei enää noin koetella.
 
Imoen tervetuloa!! kovia olet joutunut kokemaan. toivottavasti et joutuisi ikinä enää kokemaan keskenmenoa. ja eihän sitä kyllä toivo kenellekään. mutta ethän luovuta?! :hug:

Lily-Jane hauskaa että mennään nyt melkein samoilla päivillä. Jokos alkaa oireita ilmaantumaan? Vai alkaako ne yleensä vasta sitten sen kiinnittymisen jälkeen?

Täällä ei vielä ole mitään (dpo 4), ei kyllä kauhiasti ole kerinnyt kuulostelemaankaan. Palasin viime viikolla töihin hoitovapaalta, ja siellä on aivan kauhea kiirus. Pää on ihan pyörällä. Yrittää vaan pärjätä ja pysyä jotenkin järjissään niiden paperipinojen keskellä. Kotiin päästyä onkin sitten niin kauhea ikävä jo tullut poikaa, että koko ilta halitellaan (tai yritän halitella, poika leikkii ja työntää pois häiritsemästä). Ihan hyvä, että tekemistä riittää ja aika menee nopeasti. Ainakin toistaiseksi, ennenku alkaa stressaamaan sitä kun on kauhea kiire. :)

Mites, kanssasisaret, syöttekös mitään vitamiineja tai muuta vastaavaa? Mä ite aloin tän kierron alussa syömään lady vita mamaa.. Varmaan ens kierrossa voisi ottaa greippimehun gameihin mukaan.

Mutta, kuulumisiin! :)
 
Nennu mulla sama fiilis..pessimistikin pettyy! :( Vaikka kuinka koittaa varautua pettymykseen niin silti.. ja tietysti kun ehtii toivo aina heräämään kun kierto pidentyy joka kerta niin harmi on vielä suurempi! :( Eikä tilannetta helpota yhtään se, että kun tuo esikko lähestyy jo 2 v ikää niin kaikki on alkanu kyselemään, että "millonkas teille se toinen tulee? olis hyvä kun olis pieni ikäero ja että pitäähän tämän nyt pikkusisarus saada"...argh!! Eikä todellakaan viiti jokaiselle julistaa, että yritetty on jo yli puoli vuotta..siitäkös ne vasta innostuukin! :D Anteeksi vuodatus! :ashamed:
Mut mikäs siellä on tilanne?? Joko oot testannu?? jännäilen täällä sun puolesta!

Nyt menossa kp 12/32-38 ja ovista alan tikuttamaan pikkuhiljaa..

Raphaellalle ja Lily-Janelle paljon peukkuja! Plussatuuuliaaa!!!
=)
 
raphaella Ei oo kyllä mitään oireita.. Joillakin on näin aikaisin, mut toisaalta nyt on vasta dpo 6 ja eihän se välttämättä ole edes kiinnittynyt vielä.. Ainoa, että nenä on tukossa, mutta se voi olla ihan mitä vaan pikkuflunssaa :LOL: Mulla lopahti toi vitamiinien vetäminen jossain vaiheessa yritystä kun plussaa ei alkanut kuulua, mut itseasiassa ajattelin nyt alottaa taas.

Vaniljainen Noista kivuista vielä, että mullakin vaihtelee aina vähän eri kierroissa eri jutut.. Esim tässä kierrossa tissit ei kipeytynyt ollenkaan oviksen jälkeen, ja viime kierrossa nännit pamahti ihan sairaan kipeiksi heti oviksen jälkeen. Nyt tosiaan niitä voi puristella miten sattuu ja ei mitään. Ja kaikennäköisiä nippailuja on melkein joka kierrossa, joten mä en usko oireisiin ennen ku mulla on ne kaks viivaa :D

NePPis85 Mä voin vaan kuvitella kuinka ihmiset kyselee koko ajan sulta että joko tulee pikkusisarus.. Jos yritän miettiä niin itsekin voisin kaverilta sitä kysyä. Ehkä nyt sitä vois olla hienovaraisempi.. Onko teillä tyttö vai poika?

Tänään täällä dpo 6 ja kauhea nuha kyllä :snotty: Tänään akupunktioon taas vilkastuttaa kohdun verenkiertoa! Ei siitä haittaakaan ole vaikka ei toimisikaan. :) Mulla oli muuten eilen sellasia epätoivon tunteita illalla.. Olin yksin kotona, ja katoin telkkaria ja mietin vaan, että kuinka ihanaa olisi pidellä omaa vauvaa sylissä.. Ja itku siinä pääsi. Lueskelin vielä kaikkia noita lapsettomuus-puolen juttuja ja ajattelin, että ei sitä tiedä vaikka sinne joutuisi. Vaikka siis paljon ihania toivonpilkahduksia sielläkin on. Ei saisi nyt vaipua epätoivoon!

 
raphaella voih, mulla ois kans tuo töihin paluu pian edessä, jännittää ihan hirveesti! Mulla ei kyllä oo työpaikkaa oottamassa, niin nostaa vielä vähän kynnystä ihan uuteen paikkaan mennä. Ja kun tämmönen "ajatus" oli aiemmin, että oltais tehty toinen lapsi ja sitten myöhemmin ois voinu viedä sisarukset hoitoon yhdessä. Mutta niin sitä huomaa taas, että elämää ei voi suunnitella etukäteen.

NePPis85 Meillä kans poika pian 2 v ja hyvin tuttua tuo, että kysellään että millonkas seuraava. Ja meijän mummo toivoo meille niin kovasti toista.. Kun odotin ensimmäistä niin mummo osti pojalle farkut ja tytölle mekon. Nyt se vaan oottaa että tulis pian tyttö, että ei jää mekko käyttämättä :D
Nyt siis menossa kp 26. En oo vielä testaillu, varmaan pitäs malttaa ootellakin vielä viikko-pari, on niin pitkäks nuo viimeset kierrot venähtäny..Ja nyt en oo jostain syystä kovin toiveikkaana, vaikka ihan aktiivisena ollaan oltukin. Taitaa alkaa mennä usko koko touhuun.. :( Nyt kun tulis jollekin plussa niin tsemppais taas! Peukut kaikille =)
 
NePPis85 multa kanssa on jotkut kyselly tosta seuraavasta, jollekin taisin ihan ärähtää, että ei niitä niin vaan tehdä... itseasiassa tai olla mun sisko, jolla on endometrioosi ja joka on pitkään joutunu yrittämään omiaankin, eli luulis tajuavan olla kyselemättä. mut yleensä on vastannu vaan en tiedä/toivottavasti joskus!

mä en hirveesti oo perehtyny tähän "alan termistöön" niin mitä toi dpo tarkottaa?
 
tinnttu, dpo = day past ovulation. :)

Minulla kilpirauhasarvot oli ihan ok, joten sieltä ei syytä löytynyt. Ovis on ihan hukassa, en ole saanut testeihin minkäänlaista viivaa. Eikä kyllä ole ollut ovisoireitakaan. :/
 
Heipä hei kaikille taas :wave:
Täällä aletaan taas selvitä tädistä ja alan jo pikkuhiljaa jännittämään maanantaita ja sitä aukiolotutkimusta :snotty: Miehen tulokset eivät ole vieläkään tulleet, tälle viikolle ne kyllä luvattiin..Mä en voi sille mitään mutta epäilen, että nämä mun melkein olemattomat menkat ovat syynä sille, ettei raskaus ala. Nytkin kestivät just ja just neljä päivää ja ainoastaan vessassa käydessä tuli jotain uloskin, muuten olis vallan hyvin selvinnyt pikkuhousun suojalla :|
Mites Lily-Jane kun sullahan on sama homma, niin mitä sulle on siitä sanottu?
Sulla alkaa olla kyllä hurjan jännät päivät, jännitän täällä ihan täysillä sun mukana! Tuo flussahan vois olla varsin hyvä merkki :whistle:
Tuo akupunktio on kyllä mielenkiintoista, toivottavasti siitä olis apua! :)

Tervetuloa Imoen :hug: Onpas ollut kyllä raskasta sulla! Toivon todella koko sydämestäni, että uusi, onnistunut raskaus alkaisi pian :heart:

raphaella huiiii! Jänskät päivät sielläkin :heart: Laitetaanhan plussamyrsky nyt alulle :hug:
Häiden suunnittelu on aivan ihanaa, meillä on sama homma käynnissä ja sillä saa kyllä ihanasti ajatukset pois vauvoista. Meillä on tulevana lauantaina tasan vuosi häihin :heart:

Neppis Ymmärrän ihan mitä tarkoitat! Meillä kyllä moni mun läheisimmistä ystävistäni tietää meidän yrityksestä ja ovat täysillä tukena, mutta miehen puolella on monia, joille ei olla puhuttu mitään ja sieltä suunnalta tulee välillä kysymyksiä, että miksei meillä ole jo vauvaa. Se jopa kiukuttaa, vaikka tietenkään ne ei tiedä sitä, että koko ajan yritetään ja näinollen eivät tarkoita kysymyksiä pahalla. Mutta yhden kerran meinasin jo hermostua kun semmoinen miehen vähemmän hyvä ystävä tokaisi mulle, että: "kuules, kyllä tuo miehesi on jo ihan valmis isäksi, että miksi teillä ei jo ole perhettä?" Ihan niinkuin minä olisin jotenkin pistänyt vastaan..mieskin siitä vähän hermostui ja sanoi, että kyllä me molemmat jo oltaisiin valmiita.
Täytyy muistaa, että ei toiset pahalla noita uteluja tarkoita =)

tinnttu dpo tarkoittaa tosiaan ovulaation jälkeisiä päiviä =)

Raskausvitamiineista ja muista on teillä ollut juttua, mä hetki sitten hain myös ton Ladyvitan raskausvitamiinipaketin ja niitä nyt popsin. Greippimehua join muutaman kierron, mutta tuntui, että se vaan kuivatti paikkoja, niin jätin pois.

Voih, mun ihanat kaasot olivat päättäneet piristää mua ja varasivat meille lokakuussa viiden yön reissun Riikaan :heart: Ihan tyttöjenreissu tiedossa siis. Katsoin, että mulla on sillon just loppumaisillaan viimeinen kierto ennen meidän parin kierron paussia, joten jos en silloinkaan ole raskaana niin jotain piristystä kyllä tarvitaankin...
 
Nennu Tyttö on tuo meidän esikoinen. Ja tosiaan olis kyllä toivottu, että hän olis pikkusisaruksen saanut jo ennen kun täyttää 2v. mutta minkäs teet. Niinkuin joku viisas on joskus sanonut, että lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan! Mekään ei olla monelle kerrottu, että toiveissa olis toinen kun tuntuu tosiaan siltä, että sitten niitä kyselijöitä ja kyttäilijöitä on vielä enemmän. Mäkin oon vaan vastannut, että ehkä sitten joskus. :D
Oih! Häiden suunnittelu on ihanaa aikaa!!
Raphaella Meilläkin oli talvihäät viime helmikuussa ja tykkäsin kyllä kovasti..vaikka pakkasta olikin! :) Paljon kynttilöitä ja jäälyhtyjä talven hämärässä..ihanan romanttista! :heart: :heart:

ON: Oon noita ovistestejä tehny nyt jo muutamana iltana..ihan vaan varmuudeks, etten vaan vahingossakaan missaa ovista. :D ..eikä toistaseks ainakaan vielä edes hailakkaa viivaa.. Onko jollain tietoa, että mihin aikaan päivästä olis paras aika testata? Oon jostain lukenu, että aamupissasta ei kannata..onko totta?
 
ovistesteistä, niissä mitä mulla oli, oli ohjeena, että klo 10-20 pitäis tehdä. ja muistaakseni siinä oli ettei pariin tuntiin ennen saa juoda... ja samaan aikaan päivästä pitäis tehdä. mutta menetin tosiaan hermoni niihin, enkä oo moneen kuukauteen nyt tehny, kun vaan stressasin koko ajan niitten kanssa :/
 
tänään sitten tärähti menkat... tuli jotenkin niin puun takaa, olikin taas hieman lyhyempi kierto tässä kuussa, joten en ollu vielä yhtään ehtiny varautua. toisaalta tietysti hyvä, niin ei ehtiny toiveetkaan nousta kattoon, sitä kun aina alkaa haaveilemaan, että jos ne ei alakaan mitä useampi päivä kestää... mulla kun kierron kesto heittelee 26-35 päivän välillä... eli nyt alkaa siis jo yk 12
 
Hei kaikille näin sunnuntaina!

tinnttu :hug: Buuu!! Kohta teillä on se vuosi täynnä :( Toisaalta ihan hyvä, että et ehtinyt pettyä niin pahasti. Oon pahoillani!

raphaella Onko mitään oireita? :)

Vaniljainen Apua sulla on se ssg huomenna!! Paljon paljon tsemppiä rakas, tuu sitten heti kertomaan, että minkälainen oli tutkimus, ja tietty se pääasia, että mitkä oli tulokset. Lähetän tosi tosi paljon onnea sinne, että röörit on auki ja vielä kivuton toimenpide!! :)

NePPis Mä oon käyttänyt Clear Bluen digitaalista testiä, ja sillä saa testata aamupissasta. Ja oon sillä aina bongannut oviksen. Siinä lukee, että mihin aikaan vaan päivästä, ja onhan se aamupissa vahvinta. Toiminut mulla, enkä enää jaksa arvuutella noita viivoja noissa testeissä, ne just stressaa. Mun mielestä toi digitesti on ehdottomasti rahan arvoinen :)

Mulla on tänään dpo 9, ja ei kyllä yhtään erikoisempi olo kuin ennen. Aika vahva sisäinen intuitio kertoo, että ei oo tärppiä käynyt tässäkään kierrossa. Pieni flunssa vaivaa, mut siinä se. Tissit on vasta nyt alkanu tosi miedosti särkeä, yleensä kierroissa heti oviksen jälkeen tulee tissit sairaan kipeiksi. No joo, en oo ajatellu nyt testata ennen ensi viikkoa joskus jos menkat ei ala. Vähän sellainen fiilis, et odottelen vaan et tää ja seuraava kierto on ohi, että pääsen siihen aukiolotutkimukseen, ja sit alkaa se vuosikin olla täynnä ja sit gynen puheille taas.. Mulla on mennyt usko luomuplussaan. Hassua, koska mä ovuloin, säännöllinen kierto, miehen simpat kunnossa.. Toisaalta oon niin asennoitunut että ei tärppää niin en stressaakaan niin paljoa :D
 
Heipä hei! Osui silmään tämä pino ni oli pakko tulla kurkkimaan =)
Omasta kokemuksesta suosittelen munanjohdinten aukiolotutkimusta, meillä meni esikoisen yrittämiseen 22 yrityskertaa ja heti tärppäs ku kävin tutkimuksessa, vaik röörit ei ollutkaan tukossa :p Joten Vaniljainen ja kaikki muut tsemppiä :flower: :flower:
nyt yritetään kakkosta ja yk 5 menossa, jos tässäkin alkaa mennä kauan ni tulen seuraksenne sit kirjoittelemaan =)
Plussatuulia kaikille :wave:
 
Sunnuntaiehtoota!

tinnttu halihali!! oon tosi pahoillani. :(

Mulla on vähän sama fiilis kuin sinullakin Lily-Jane, en usko yhtään et ois tärpänny tässä kierrossa(kaan). Mut valehtelisin, jos väittäisin, ettei se harmittais ja vi**ttais yhtään. Kai sitä vaan valmistelee itteensä taas siihen et menkat pärähtää käyntiin. Tosiaan siis mitään oireita ei ole, varmaan noita pms-oireita alkaa pikku hiljaa ilmaantumaan. Nyt siis dpo 8, torstaina pitäis menkat alkaa.

Töissä juteltiin vanhemman naispuoleisen työkaverin kanssa lapsettomuudesta ja siitä että lapsia ei tehdä, vaan niitä saadaan, jne. Tää rouva avautu, että hänellä kesti 6 vuotta raskautua. 9. inseminaatiosta tärppäs. Ja ikinä ei mitään syytä löydetty, ja kyseessä oli siis toinen lapsi. Melko hurjaa. Kotimatkalla mietin tätä tarinaa, ja en oikein tiedä miten suhtautua. Masensiko toi enemmän vai loiko tuo toivoa, et ikinä ei sais luovuttaa. En tiiä. Emmä kyllä 6 vuotta tätä jaksaisi... mut toisaalta me toivotaan toista lasta aivan valtavasti. Ei kai sitä pysty näin etukäteen sanomaan kuinka kauan jaksaa yrittää ja kuinka pitkälle on valmis menemään.

Vaniljainen Mä pidän huomenna kaikki peukut ja varpaat pystyssä, ja käsken mun pojankin pitämään ja kaikkien päiväkodin lasten pitämään sulle peukkuja ja varpaita pystyssä et kaikki on ok, ja sittenhän sulla on ovis ja sitten sä raskaudut ja jätät meidät. Näin mä toivon!! :D

Mutta ennen Vaniljaisen plussaa, Lily-Jane plussaa, koska sun intuitio on väärässä!! Niih!

Hei, kauhian mukavaa viikkoa teille kaikille murut!
 
raphaella :D Mä toivon että oot oikeassa ;) Kiitos tsempityksestä, mitä jos sunkin intuitio on väärässä?! NIH! :)

Mulla tuli tänään dpo 9 tuhrua. Argh. Kaksi vaihtoehtoa. Epätodennäköisempi on kiinnittyminen, todennäköisempi on limakalvon pettäminen... Yleensä mulle ei tuu tuhrua, mut kerran tai pari on tullut just dpo 9-10 turhua, joka on vaan enteilly menkkoja. Äh. Tullu pari kertaa tänään sellaista ruskeeta.. Huoh.. noh, katsellaan.
 

Yhteistyössä