***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

raphaella kamalaa! oliko lääkärillä yhtään ajatusta miten ja miksi on tullu repeämä???
kun siis mulleha on tehty hätäsektio ja ny sit pelottaa,et tulee repeämä tms (leikkaava lääkäri siis pelotteli,et kohtu ei kestä enää raskauksia. poika on kyl kohta 12v. ja viikkoja on nyt tasan 15)
neuvolas ei mitenkään noteerattu, sano vaan,et loppupuolella sit tutkitaan tarkemmin :kieh:
muutenki on pelko,et jotain sattuu,vaik murunen alkaa jo pikkusen potkiskella =)
pidän teille kaikille peukkuja,koska tiiän tunteen,ku joka kuukausi saa pettyä :heart:
 
Raphaella Mitä tuohon voi muuta sanoa kuin hurjasti voimia. :hug: Mutta positiivistahan on se, että tuo löydettiin nyt ja sitten asialle voidaan alkaa jotain tekemään ja sitten tulostakin voi alkaa tulemaan. Aikaahan tuosta toipuminen varmasti vie, mutta voihan se olla, että keho parantuu melko piankin. Paljon voimia tulevaan!

Manzu Mun käly sai myös kaksi ensimmäistä lastaan ihan "yrittämättä" ihan saman tien ja kolmatta myös joutuivat tekemään pitempään. Käly meni sitten käymään gynellä ja lopulta todettiin, että elimistö ei tuottanut tarpeeksi keltarauhashormonia muistaakseni ja hän sitten sai tabuja, eikä kauaakaan tarvinut niitä syödä, kun jo tärppäsi. Hänellä oli menkat olleet tosi niukat, mikä oli ainakin tuohon diagnoosiin viitannut. Mites siellä? Eli voi siis olla hyvin pienikin juttu, mikä auttaa.

Täällä ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen... näillä mennään... nyt dpo 6 kaiketi
 
Heippa ihanat naikkoset!
En ole ehtinyt täällä käymään ollenkaan, kamalan kiire ollut töissä ja kotonakin olen alkanut jo vähän pakkailemaan, kun on muutto edessä, kuukauden päästä kylläkin, mutta aikainen mato linnun nappaa :D

Neliapina Sä olet niin ihana!! :hug: Pidän sulle extrapeukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun asti <3 Kiitos käynnistä ja käy ihmeessä meitä moikkailemassa!!

Minsku Ehdottomasti saat pysyä täällä meidän kanssa ihan niin pitkään haluat! :heart: Kateellisena katson sun plussakuvia :) :)

Iita No jppas sun kierto menee pitkillä päivillä : / Hyvä kuitenkin, että pääset pian lääkärille juttelemaan :hug: Kyllä tuohon epäsäännölliseen kiertoon kuitenkin lääke löytyy!

Imoen Otan osaa vielä näin muutaman päivän myöhässä, voin vaan kuvitella miten raskasta on kun varmasti väkisinkin ajattelee, että nyt olisi semmoinen pieni nyytti jos kaikki olisi mennyt hyvin :hug: Voimia murunen! Vielä teillä uudestaan tärppää ja kaikki menee toivottavasti paremmin! :heart:

Lily-jane Meillä menee aina hauskasti ristiin, että kun toisella on ovis niin toinen elää kierron loppuvaihetta ja toisinpäin :D Oletko muuten vielä käynyt siellä akupunktiossa ja oliko viime menkat vielä runsaammat? Kiitos kun kerroit, että mitä te siellä oikein puuhailette, siis englannissa, kun mä olen sitä monesti miettinyt :D

Manzu: Mun mielestäni tuo on ihan normaalia tuommoinen tuhruttelu, en usko ollenkaan, että sulla mitään kohtusyöpää on!! :hug: Toi googlettaminen on kyllä vihoviimeinen, itsekin tehnyt kaikenmaailman diagnooseja itselleni sen avulla :D Mutta mä olen ymmärtänyt että usealla tuhruttelee menkkojen jälkeen, mullakin oli viime menkoissa pari päivää vuodotonta päivää ja sitten viimisenä päivänä tuli ruskeaa tuhrua. Nou hätä :)

Raphaella-murunen-pikkuinen Suurtakin suuremmat halit sinne!! :Hug: En pysty edes kuvittelemaan miten pelottavalta ja kamalalta tuommoinen tuntuu :(( Hyvä kuitenkin, että menit lääkäriin ja homma saadaan kuntoon <3 Haleja!!

Sitten vielä vähän omaa napaa :) Hymyilevä naama ilmestyi ovistestiin lauantaiaamulla ja ovis oli kivuista päätellen sunnuntaina. Mulla oli ihan törkeä selkä- ja vatsakipu, selkäkipu tuntui vasemmalla alaselässä ja vatsakipu oikealla ja vasemmalla alavatsassa. Mua alkoi se selkäkipu jo pelottamaan, luulin, että mulla on joku munuaistulehdus tai vastaava, tuli siis ihan tuskanhikikin :D Ikinä ennen kun ei ole selkä oviksen aikoihin sattunut ollenkaan ja sitten toikin vaan ihan yht´äkkiä loppui kuin seinään. Ovis tuli hyödynnettyä hyvin, ehkä vähän liiankin hyvin kun meillä on nyt ollut erittäin aktiivista tuolla makkarin puolella ja oviksen aikoihin touhuiltiin parikin kertaa päivässä, joka ei välttämättä ole edes hyvä juttu :D Nyt on siis dpo 2 :)
 
Heipä hei!
Lily-Jane: siellä ovis lähestyy... Tehokasta pupuilua!
Manzu: onhan sulla voinu vaikka tulla siinä peittoja heilutellessa pieni haava limakalvoille ja se on sitten sekoittunu muuhun emättimen eritteeseen ja värjännyt sen (vanha veri on ruskeaa). Ainakin se olisi paljon todennäköisempi vaihtoehto! Mullakin joskus käynyt noin.
Imoen: :hug:
Raphaella: Varmasti nyt asiat rullaa parempaan suuntaan ja sinut hoidetaan kuntoon! Uskon kyllä että tuntuu epäreilulle ja pelottaa kaikki tuleva. Voimia!
Vaniljainen: Toivotaan nyt että teidän "raskas työnne" ;) on tuottanut tulosta!

Minä tikuttelin plussan pe ja la, mutta lopullinen ovis jäi nyt hieman epäselväksi. Kananmunan valkuaiset tuli pe ja ma (?), ja lämmötkin heitteli ihan ihmeellisesti. Todennäköisesti kuitenkin viikonloppuna ovis oli. Noista epäselvyyksistä johtuen alkuperäinen suunnitelma sitten hylättiin ja pupuilimme to, la, su ja ma. Muutenkin kyllä usko onnistumiseen aika heikko, olen ollut niin yliväsynyt ja stressaantunut, kun raksalla on menny arkena työpäivän päälle 4 tuntia ja viikonloppusin on tehty 12 tunnin päiviä. Kyllähän tietty noi stressihormonit vaikuttaa koko elimistön toimintaan. Siispä toivottelenkin teille rentouttavia hetkiä, muistakaahan naiset huolehtia itsestänne, olette ihan varmasti sen ansainneet!
 
Raphaella, kovasti jaksamista! :hug: Tosi ikäväähän tuo on, mutta nyt ainakin syy on selvillä ja hoidettavissa!

Kiitos teille kaikille tsemppauksesta, tulee hyvä mieli. :heart: Kavereille mä en jaksa enää näitä isommin vuodattaa kun ei tätä oikein kukaan ymmärrä. Tuntuu että suurin osa mun kavereista on niitä jotka tulee raskaaksi jopa ihan vahingossa ja viimeistään heti kun aloittavat "yrittämisen". Loput onkin sitten lapsettomia eivätkä haluakaan lapsia.

KP 7 meneillään, kohta alkaakin taas ovistestaus. Näin ne kierrot vaan etenee..
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa naiset!

Hohhoi, mikä viikko ollut. Nyt pystyy sentään puhumaan asiasta ilman että tulee itku. Kiitos kaikille tuesta.

Eli joo, löyty kohdunseinämän repeämä sektiohaavan kohdalta. Lääkäri epäili, että mulla on ollu heti sillon leikkauksen jälkeen infektio ja sillon tikit on repeytynyt. Tosin mulla ei sillon ollut kuumetta tai mitään, luulisi että olisin edes vähän oireillut, jos joku infektio ois ollu. Kysyin että oisko se voinu repeytyä jostain iskusta tai muusta niin lääkäri sano että ei usko.

Sain lähetteen keskussairaalaan, ja sieltä tänään ilmoittivat, että lääkärille on aika 2.11. Ja ilmeisesti tuon jälkeen mut sitten laitetaan leikkausjonoon. En tiiä yhtään kuinka pitkät jonot on, mutta mun säkällä ne on kuukausia. Leikkaus tulee olemaan aika iso, eli maha avataan ton sektiohaavan vierestä ja repeämä ommellaan sisäkautta. Ja sit on se toipumisaika, ja sen jälkeen sitten voidaan aloittaa taas yritys. Nyt ei tarvi ehkäisyä käyttää, koska raskaaksi tuleminen on mahdotonta.

Mies oli sitä mieltä, että jos se leikkausjono on ihan kauheen pitkä ni sitten kysellään yksityiseltä, että paljonko se leikkaus maksaisi siellä. Pääsisi sitten ainakin nopeammin toipumaan.

Pettymys on aivan valtava, mutta luojan kiitos tää on hoidettavissa. Mua vaan ärsyttää niiiiin suunnattomasti, että minkä takia kaiken pahan pitää tapahtua aina kerralla. Ekaksi saan potkut töistä, joudun luopumaan rakkaasta kissasta ja nyt tämä. Mä en oikeesti tiedä jaksanko mä enää yhtään vastoinkäymistä tässä vaiheessa. Rankkaa, ja voimia kyllä tarttis nyt valtavasti. Onneksi tolla pikku pallerolla on taito saada äiskä hyvälle tuulelle ja hymyilemään.

Mä vetäydyn nyt taustalle, toki käyn ihan varmasti lueskelemassa tätä ketjua, ja palailen sitten tänne, kun on taas aika jännäillä. Toki voin tulla sitten joskus marraskuussa kertomaan kuulumisia jos vaan teitä kiinnostaa. Mä kyllä toivon, että tätä ketjua ei enää siinä vaiheessa ole kun takasin tuun, ja teillä kaikilla ihanilla naisilla on jo vauvat, ainakin masussa!! :heart:

Kiitos kovasti tuesta ja kaikesta, ja mä toivotan teille aivan äärettömän paljon plussaonnea!!!
 
raphaella Paljon paljon tsemppiä sinne, oon tosi pahoillani! Harmittaa varmaan aivan vietävästi että näin paljon aikaa kulunut turhaan, ilman että tota on huomattu. Onneksi pääset leikkaukseen ja sitä mukaan toivut ja saat alkaa uudestaan yrittää. Mä toivon sydämestäni ettei ne jonot olis kauhean pitkiä ja homma hoidettaisiin mahdollisimman pian. Ymmärrän täysin ton turhautumisen ja pahan mielen, me aloitettiin alun perin yritys 01/09 mut sitten 03/09 mulla todettiin kohdunkaulan syövän esiasteita ja hommaa haluttiin eka seurata 6 kk, joten yritys paussille lääkärin suosituksesta, sit se sähkösilmukkahoito ja se paraneminen, joten 9 kk oli taukoa yrityksestä ja se otti koville. Tietenkin sun juttu on paljon isompi, joten en vertaa yhtään sillä tavalla, enemmänkin vaan tota pakko-paussia yrityksestä. Iso iso hali :hug:

Haaveilija82 Se on kyllä ihan totta että stressi tekee vaan hallaa. Mies mulle on yrittänyt selittää, että meidän muutto ja remontti ym on vaikuttanut siihen, ettei tärppiä ole tullut kun on ollut stressiä ja viime keväänä jouduttiin remontin myöhästymisen takia ulos kotoa jne. Teillä on kuitenkin hyvin ovis hyödynnetty!! :)

Vaniljainen No niin, nyt jännätään :) Katotaan jos ahkera sekstailu toisi tulosta :) Ainakin ootte kaiken panostanut tähän viimeiseen kiertoon!! Ajattelitko jäädä kuitenkin höpöttelemään/pitämään pinoa pystyssä tän teidän tauon ajan? Muuten mulle tulee ikävä :(

Tänne ei paljoa mitään, ollaan reissussa miehen kanssa ja on tosi tosi ihanaa :heart: Jotenkin stressitön ja hyvä fiilis. Metsästin digitestejä täältä mut ne oli loppu tuolta yhdestä apteekista niin ostin tavalliset, saan nyt yhden kierron arpoa niiden kanssa ja ensi kierrossa takas sitten mun CB:n digeihin. Ajattelin tossa kp 13 paikkeilla alkaa tikuttaa, tänään kp 11. Mennyt ihmeen hitaasti tää alkukierto, murr. Odotan vaan niin into piukeena sitä aukiolotutkimusta :D Ollaan harrastettu seksiä nyt joka toinen päivä, säästellään vähän ennen tota ovista :) Ja jos tuliskin aikainen ovis niin hyödynnetty on. Maanantaina mulla on se papa, hermostuttaa kun en oo sen sähkösilmukkahoidon jälkeen ottanut papaa. Pliiiiis kunpa se olis puhdas!

Heippa heippa :wave:
 
Vaniljainen, mulla oli kans viime oviksen yhteydessä selkä ihan hirveän kipeä. Mulla se on aina ihan alhaalta ristiselästä. Tosi vaikeaa nousta seisaalleen, kääntyä, mennä istualleen ja makuulleen. Onneksi se sitten taas helppasi. Mutta taas mietin, että mitenköhän sitten raskauden aikana taas, kun silloin se on aina aika riesa ollut. Mutta siis toivotaan, että teillä ovis nyt tuottas tulosta b:)d.

Haaveilija teilläkinkö on rakennusurakka menossa?!? Samoin täällä. Meille tehdään meidän pikkuriikkiseen kotiin laajennusosa, joka on isompi kuin tämä nykyinen koppero, ja töitä on todellakin riittänyt! Nyt olen viikon siivonnut ja tyhjentänyt kaappeja ja kantanut tavaroita, kun viimein on valmista ja ollaan päästy muutto hommiin. Ja voin sanoa, että kyllä olen ollut ihan sairaan väsynyt! Ja kyllä todella stressi vaikuttaa tuohon raskautumiseen! Itsellä varmasti ekaa lasta yrittäessä se oli yksi iso tekijä, joka venytti odotuksen alkua vuodella. Oli silloin todella stressaavaa aikaa opiskelujen päättämiseen saattamiseksi, töiden alkamisessa ym. Mutta sitten, kun päätettiin pitää hetken taukoa (no joo, kuukausi vain) ja sitten uudelleen kun aloitettiin ja olin jo siinä vaiheessa päättänyt hyväksyä sen, että elellään loppuelämä kaksin, niin silloin sitten heti raskauduin. Mutta pidän kuitenkin teille peukkuja b:)d. Jos vika onkin stressissä, niin sehän kyllä helpottaa jossain vaiheessa!

raphaellalle iso :hug: ja rutistus! Toivottavasti teillä hoito onnistuu hyvin ja toivut pian! Onneksi tuo repeämä löytyi ja sitä päästään hoitamaan!

lily-janevarmasti ihanaa lomailla! Nauti nyt tosiaan vaan siitä, äläkä stressaa oviksesta! Kyllä se tulee takuu varmasti hyödynnettyä, jos teillä kuitenkin puuhastellaan joka toinen päivä! Miehen siittiöthän voivat elää 5 päivää naisen elimistössä, ja opiskeluaikaan meillä joku gyne kävi pitämässä oppituntia, niin se sanoi, että joskus jopa 7 päivää!

ON: Eli mulla on nyt kp 27/28-34. Ja aika kulunut täysin muuttohommissa enkä ole ehtinyt oireita kehittää. Olen ollut iltaisin, kun viimein olen päässyt pitkälleni, niin väsynyt, että on oksettanut. Siis siitähän sais kehiteltyä r-oireenkin, mutta eiköhän tuo ole ihan pelkkää väsymystä ollut. Ja normaaliolosuhteissa laitan nukkumaan puolen yön aikoihin, eilen kaaduin rättiväsyneenä sänkyyn yhdeksältä. Mies tuli viereen puoli kymmeneltä. Heräsin siihen eli olin nukkunut jo hyvän aikaa. Ja nukahdin heti uudelleen. Ja eiköhän se täti pian kylään porhalla. EIlen olin niin vihainen illalla miehelle, kun tämä töistä tultuaan meni suoraan tietokoneen ääreen ollenkaan välittämättä ensin vilkaista mun aikaan saannoksia kotona! Siis mitä h...iä varten minä tääällä itseni päivän raadan yhteisen kodin eteen, kun toista se tasan tarkkaan kiinnostaa sen verran, ettei minkään verran! No, perusteli sillä, että piti lukea työviestit (ollaan siis yrittäjiä, ja mies ei päivällä ole tietsikan ääressä vaan tekee muunlaista työtä), ja tokihan se siis oli oikeastikkin tärkeää. Myönnän sen, asian, mistä siinä oli kyse tiesin. Mutta sittenkin. Ja se, että tuo mua näin raivostuttaa onkin merkki siitä, että eletään aikaa päivä-pari ennen menkkoja. SIlloinhan sitä on kuin talviunilta herätetty karhu. Pari viikkoa eteenpäin kierron suhteen, niin tuollainen asia ei varmasti näin raivostuttaisi.

Mutta nyt on taas lähdettävä muuttopuuhiin...
 
Jaahas täällä on sitten useampikin näköjään viettänyt viime päivät pupuilun merkeissä :D Toivotaan hyviä tuloksia kaikille!!

Kovasti kiireisiä naisia tuntuvat olevan kaikki. Itsekin oon tässä yrittänyt pitää tosiaan kaikenlaista ohjelmaa yllä, etten ehtisi liikaa kuulostella tai kehitellä mitään oireita, eikä niitä sitten ole kyllä ollutkaan... ei mitään... Nada... Oikein ihmetyttääkin, että voinko olla kehitellyt ite itselleni kaikki nuo aiempien kuukausien oireilut, kun nyt uupuu kaikki. Mutta oonhan mä ennenkin yrittäny olla ajattelematta koko asiaa ja on silti tullu tissikipuja vähintään, mutta nyt ei niin mitään... Eli kait tästä voisi sitten päätellä, että täällä voidaan odotella tätiä tulevaksi. Tai sitten, koska tää kierto on poikkeuksellinen oireettomuudellaan, niin jääkin täti tulematta :LOL: Pidetään nyt pientä toivoa yllä, kunnes toisin todistetaan :) Eli nyt olis siis tänään kp 23/26-28. Pitikin oikein laskea, kun en oo tarkotuksella totakaan ajatellu... eli vielähän ne menkkoja ennen tulevat tissikivutkin ehtii tänne sitten tulla. Ja menkkoja sitten odotellaan su-ma kieppeillä...

No mies ainaki pääs nyt töihin tähän lähemmäs, joten josko sitten olis tässä lähiaikoina sopiva hetki lähettää näytettäkin eteenpäin... vihdoinkin...

PS. Tilasin muuten netistä jo itelleni puvun ensi kesän kaverin häihin ihan sillä tarkoituksella, että nyt kun se on jo hommattu, niin mä tuun raskaaksi tässä lähiaikoina ja en sitten mahdu koko mekkoon :LOL: Eikös se jotenkin noin aina mene?! :D

Ai niin, ja vaniljainen täällä on tosiaan menossa valitettavasti jo yk13, jos sitä päivittelet
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Täällä ei ole sellasta listaa mistä näkyis kaikkien kierron vaiheet ja yritysajat ym.vai? Saiskohan sitten semmosen pikapäivityksen asiasta, näin uutena ku on hiukka pihalla teistä muista ja vaikka sen tuolta lukee ni ei sitä sitte enää seuraavalla sivulla muista:headwall: Meillä siis ollaan aika tarkalleen vuosi koitettu raskautua, kertoina ehkä semmoset 14 tai 15, kierto kun on ollu noin 25-27 yleensä. Ja tosiaan olen aikanaan tikutellu ovistaki muutaman kierron ja se tuli ihan kuten piti. Jotenkin olis helpompi suhtautua tähän lapsettomuuteen jos olis oikeesti joku syy, siis just ovuloimattomuus tai epäsäännöllinen kierto. Älköön kukaan nyt loukkaannu, tiedän että mun sietäis olla äärimmäisen kiitollinen siitä että on säännölliset kierrot ja ovuloin, mutta kuitenki...:ashamed:
Nyt mennään loppukierrossa, ootan tänään tai ainakin tässä parin päivän sisään menkkoja alkavaksi. Ja sitte on suuntana ne verikokeet ja aukiolotutkimus. Yksityisellä. Mä en odota enää yhtään, makso mitä makso...Sais jotain selvyyttä tähän hommaan.
Oikeen isosti plussatuulia kaikille:heart:

P.S Voiskohan nimen jo muuttaa syyspinoksi?:wave:
 
Uusien sivujen myötä ei enää pysty vaihtamaan pelkästään ketjun nimeä, joten tein meille uuden ketjun, joka löytyypi täältä :
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1849990-jo-pidempaan-yrittaneiden-hopinoita/#post22140454

Tein sille tuommoisen "ajasta riippumattoman" nimen, koska sitä ei pysty jälkikäteen enää muuttamaan :)

Manuliina, ketjun ensimmäiseltä sivulta löytyy yrityskerrat, iät jne, mutta en ole erikseen päivitellyt kierron päiviä, koska niitä pitää joka päivä ehtiä muuttamaan ;)

Jatketaan keskutelua tuolla uudessa ketjussa! :wave:
 

Yhteistyössä