***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

Tervetuloa Manuliina :wave:
Minkä ikäisiä olette, jos saan kysyä?:) Julkisen puolen palvelut on tosiaan ei niin hätäisille- yrittäjille, niissä kun saa jonotella kuukausi tolkulla ;) Me käytiin yksityisellä ja päästiin heti kaikkiin mihin haluttiin ja se sopi kyllä meille, koska ollaan niin malttamattomia :D

Minsku-murunen!!!! Aivan mahtavaa!! Sinä se korkkasit meidän ekan plussan!
Pistetäänpäs naiset putki päälle!
Saanko Minsku lisäillä sut jo plussaneisiin?

Lily-Jane Voi murunen, toivottavasti pääset pian eroon tädistä! :hug:
Äidin kanssa jutustelu helpottaa täälläkin päässä, se osaa aina lohduttaa oikeilla sanoilla :heart:
Jännä toi klamydiatesti, en ole ikinä kuullut, että Suomessa semmoisia tehtäisiin ennen..Mutta hyvähän se on tutkia, vaikka sulla tuskin sitä varaa on :) Mitä te siellä Enklannissa touhuilette ja miten te sinne päädyitte ja kuinka kauan meinaatte vielä siellä asustella? Mulle tuli kyselyikä :D

Mä tilailin tänään netistä Clearbluen ovulaatiotestin, olen nyt jäänyt koukkuun tohon digitaaliseen testiin, se on niin helppo ja luotettava, mies kyllä vähän vihjaili, että eikö mikään halvempi versio kävisi :whistle: Täällä siis vasta odotellaan tärppipäiviä, jotka taitaa tulla viikonloppuna :)

Tulin taas urkkimaan :D Onnea minskulle plussasta ihan älyttömästi!! Ottakaas muutkin oppia... Joku aika sit näin et vaniljainen oli kirjottanu plussatesti kuva-pinoon ja menin ihan sekasin. Yritin avata mut hitto tää jotenki sekos ja pääsin vasta kotona kotona koneella sit kattoo et mitä kummaa. Jännitti koko päivän et oliks sulle plussa tullu mut ei sit ollu :stick: hyvä ku kestin olla päivän töissä! Nytki käyn säännöllisesti kattoo teidän ja vanhan ketjuni plussanneet ja muutki kuulumiset.

On se hassua et miten tuntemattomista tulee sillai "läheisiä" täällä et oikeesti elää mukana toisen mukana. Kaikista ei kyl tuu ja toisia suorastaan inhoo niinku normi elämässäki. On se hassua.

Tänään oli eka nla. Kiva käydä vaik eihän siellä kummempia selviä. Ultra 15.10 niin sit tietää onko tuolla ketään kotona. Mies sano pari päivää sitte ettei oikeen vielkään ajattele et mä oon oikeesti raskaana. Plussauksesta kuitenki vasta 5 viikkoo :LOL: No mut kai se sit tajuu kun se syntyy viimeistään...
:wave: taas ens kertaan!

NeliApina ja projekti 8+5(neuvolan mukaan päivän pitemmällä ku omien laskujen mut sehän sopii)

Heips.. kamala tunne kun haluis jo siirtyy tonne odotuspuolelle mutta sitten pelottaa mennä sinne.. hmm. kävin kyl jo ilmottautumas. mut pelottaa silti siel olla :/ heinäkuun KM edelleen vaivaa.. mutta kyllä tää tästä.. ettehän pahastu että oon täällä viel jonkin aikaa?? ihan oman turvallisuuden vuoks

Jos sitä sitten tänneki ehtis taas kirjotella. Pikaisesti oon kyllä käyny juttuja lukasemassa, mutten ole ehtinyt sen enempää.

Lily-Jane kertoili tuosta klamydia-testistä ja vaniljainen sitä ihmetteli niin ainakin mulle gyne laittoi yksityiseltä lähetteen labroihin ja niistä yksi oli toi klamydiatesti. Sanoi, että kun labrat on kaikki jo hoitanut alta pois ennen lähetteen laittoa kunnalliseen niin sitten alkavat vasta siellä asiaa käsittelemään. On sitten niin kuin hoidettu jo valmiiksi ne alta pois. Eli silloin käsitin, että tuo kuului ihan automaattisesti asiaan.

Minsku82 toki saat täällä pinossa pysyä, jos siltä tuntuu. Musta on oikeastaan mukavaa, kun täällä on muutamia jo raskautuneita toivoa antamassa ja kertomassa kuulumisiaan siitä raskauden ajalta. Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat ylhäällä sen puolesta, että alkanut odotus menee kunnialla loppuun asti. Mukavaa myös, kun NeliApina käy täällä tsemppailemassa.=)

).( Täällä on ollu tänään aivan pa*ka päivä. Töissä meni pinna totaalisesti yhteen erityislapseen niin, että en tienny oisinko itkeny vai kiljunu vai hakannu päätä seinään... kyllä sitä välillä miettii, miten ihmeessä mä vielä haluan kotiinikin lapsia...:headwall: Sen jälkeen on pinna ollu niin kireellä, että katkeaa kyllä pienimmästäki asiasta...

Ovis+ tuli eilen testiin ja myös pupuiltuakin ja kait huomenna uudestaan... en tiedä jotenkin vaan ei ollu eilen kauheesti itellä fiilistä olin tosi poikki jumpan ja työpäivän jälkeen ja tänään tää veemäinen olo, joten ei kauheasti plussan puolesta kyllä heilutella...: /

heissan! en oo taas kerenny täällä käymään, kun tuntuu että oon vaan töissätöissätöissä :D ja sit kun tuun kotiin, niin mies linnottautuu koneelle, kun on koko päivän ollu ton meijän vauhtihirmun kanssa kotona... :whistle: niin eipä tuu koneella ite käytyä kovinkaan usein.

täällä on menkat onnellisesti ohi ja rohkeasti kohti uusia pettymyksiä ois matka...

heinäneito, todellakin ymmärrän ton tunteen, kun töissä käy ahdistamaan, vaihdoin työpaikkaakin sen takia, kun alkoi tuntumaan, että on liian samanlaista meno kotona ja töissä... mutta siis tosiaan, työpaikkaa voi aina vaihtaa, kyllä ne omat lapset on kaiken sen arvosia, mitä niitten mukana tulee!!

VIESTI SISÄLTÄÄ TÄNNE KUULUMATONTA MATERIAALIA, JOKA ON KIRJOITETTU HETKEN MIELIJOHTEESTA JA SUURESTA PURKAUTUMISEN TARPEESTA :) Sorry

Heips Tinnttu,
Oli pikasesti pakko tulla sen verran sanomaan, etten todellakaan ole työn takia oikeasti luopumassa lasten teosta. Toki tiedän, että jossain vaiheessa se saattaa olla oikeasti ajankohtaista (vaikkakin juuri tässä kuussa sain vakkaripaikan :D) mutta tänään oli vaan sellainen päivä, mikä koetteli todella omaa uskoa itseen työntekijänä sekä sai miettimään, miksi ponnistella, kun maailmasta kuitenkin löytyy niitäkin vanhempia, jotka viis veisaavat lastensa tarpeista ja sitten nämä yrittävät ponnistella ympärivuorokautisessa hoidossa... lapsi väsyy niin, että se vähäinenkin (neljän vuoden työnteolla saavutettu itsekontrolli) katoaa ja kaikki opittu häviää... Kaikki ponnistelu, itkut ja pään takomiset seinään, ovat siis olleet turhaa...
Kaikkein eniten säälittää lapsi itse. Myös hän on tehnyt koko elämänsä ajan töitä, ponnistelee tuplasti muiden tavoin, koska ei omaa itsekontrollia ja hajoaa liiasta hälinästä. Vuorohoidossa aikuiset vaihtuvat ja jokaisen kanssa tutut turvalliset rajat täytyy hakea uudestaan ja uudestaan... jo vajaassa kahdessa kuukaudessa oli neljässä vuodessa saavutettu luottamus minuun hävinnyt.

On kai siis kaiken tämän vuodatuksen takia turhaa sanoa, että olo on TURHAUTUNUT.

Heippa (pitkästä aikaa) :whistle:

Tänne onkin tullut paljon tekstiä sitten viime käyntini... Oma aika on mennyt tehokkaasti työssä käyden ja vapailla ollessa lepäillen pois väsymystä, joten en ole täälläkään jaksanut käydä.

Mulla olis ensi viikolla varattuna aika lääkärille (yleiselle) ja syynä vuosi lapsen yritystä tuloksetta :(
Katsotaan mitä tutkimuksia määrää... verikokeita varmaankin?

Mulla olis nyt menossa kp 49/30-59 ja ovulaatiosta ei mitään tuntemuksia vielä edes ole, joten kp heittelee jo jossain reippaasti yli 60... näin pitkää kiertoa en edes koskaan muista mulla olleen :headwall: Tämä kierto on tosin ollut erikoinen... vatsa ollut kipeänä/viiltävä kipu aina välillä, oikeaa rintaa alkanut nyt myös vihloa aaltomaisesti tai sellainen ihme paineen tuntu siinä on, eilen ja tänään tullut runsaan valkovuodon mukana rusehtavaa vuotoa ja sellaisia selkeitä verilieruja :x

Minäpä sitten olen netistä etsinyt kovasti tietoa endometrioosista ja kystista.... ja arvatkaapa alkaako mielikuvitus laukkaamaan?? toisaalta epäsäännöllisetkierrotkin sopisi oireisiin, mutta kuukautisten aikan kipuilua on vain pari päivää ja en nyt heti luokittelisi niitä koviksi kivuiksi... voisin varmaan olla ilman särkylääkkeitäkin ja "kärvistellä" mutta, mutta kivuisthan ei tarvitse kärsiä. No, täytyypä tässä vaan seurailla miten tälle kierrolle käy ja odotella lääkärille pääsyä...

Puhaltelen täältä teille kaikille muille kovasti :whistle: ++++++++++

Kirjoitanpa lyhyesti jotain..Eli nyt ois Tänään kp 18/27-28 ja ei mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. Viime kierrosta tipuin niin korkeelta ja kovaa et nyt oon päättänyt, että en edes ajattele sitä mahdollisuutta et tärppäis :D Ja muutenkin sain pissa ovulaatiotesteistä vaan haaleita viivoja ja lopuks en enään niitäkään :D Sylkitesti näytti kyllä plussaa pari päivää odotettua aiemmin;) Mut yritetty on ainakin niihin aikoihin, mut en stressaa nyt jotenkin yhtään tästä.. Kai se helpotti kun kävi siellä aukiolotutkimuksessa ja tietää, että ainakin toinen torvi on auki:D

Laitoin tälläsen pikasen viestin et mukana ollaan :D Niin ja viikonloppuna ois tarkotus kiduttaa itseään ja mennä katsomaan kaverin 2viikon ikästä vauvaa :heart:plussa tuulia kaikille!

Moro vaan kaikille, pitkästä aikaa!

En ole päässyt kirjottelemaan tänne, kun poikanen sairastu taas flunssaan. Häntä hoidellessa mennyt tämä viikko. :( No nyt alkaa olla jo vähän parempi, onneksi.

Manuliina oikein paljon tervetuloa!!

Minskun plussa oli aivan mielettömän ihana juttu! Kyllä loi toivoa! Onnea vielä kerran!! Onko mitään oireita ilmaantunut?

Täällä menkat on nyt selätetty, ja ovista odotellessa. Sen pitäisi olla ens viikon puolen välin paikkeilla. Maanantainahan mulla on aika sinne gynekologille, jeejee! Vähän on alkanut jänskättämään, saas nähä mitä siellä ilmaantuu. Aukiolotutkimukseen mä tahtoisin kans mahd. nopeasti eli varmaan sitten ens kierron alussa.

Mä taas toivottelen oikein mukavaa viikonloppua kaikille, lähden huomenna synnyinkaupunkiiini moikkaamaan muutamaa kaveria, ja meinaan rykästä sellasen pienimuotoisen kännin!! Tuun sitten tänne kertomaan tiistaina viimeistään mitä gyne löysi ja miten tästä etiäpäin.

raphaella kp 8/26-27

Minskulle onnittelut vielä täälläkin puolella! :heart:

Mä olen ollut tosi kiireinen koko kierron ajan eikä ole ehtinyt paljon vauvajuttuja edes miettiä. Ja nyt sitten alkoi menkat tänään taas ihan puun takaa, kierto jäi normaalia lyhyemmäksi. Ihan p-stä, mutta ei voi taas mitään. Yk mitälie lähtee siis käyntiin...

Tsemppiä teille kaikille, perehdyn juttuihin tässä joku päivä kun kiireet helpottaa. :wave:

Täälähän on iloisia uutisia! En olekaan rakennuskiireiltä tänne ehtinyt kirjoittelemaan. Minskulle onnea! Rohkaisevaa huomata, että pitkänkin ajan jälkeen on toivoa!

Raphaellalle hauskaa viikoloppua, tekee varmaan hyvää vaihtaa maisemaa niin et ehdi jännittämään gynen käyntiä niin paljon. Tai ainakin itse aina jännää noita ronkkimisia ja tutkimuksia, ei se ihan naisen elämän kohokohtiin taida lukeutua.

Mulla kp 12/27-31, ovista odotellessa. Tikuttelun aloitin tänään, yleensä ovis ollut kp 12-16, eli viikonloppuna todennäköisesti päästään pupuilemaan. Meillä on nyt sellanen taktiikka, että pidättäydytään muutama päivä ja annetaan niin sanotusti panosten latautua ja sitten juuri oikealla hetkellä laitetaan ne matkaan. Ainakin maalaisjärjellä luulisi sen auttavan jos ongelmana on siittiöiden määrä. Että sellaiset ihan mukavat viikonloppusuunnitelmat:whistle:

Henkisesti yritän valmistautua jo siihen, että vuoden vaihteessa hakeudun tutkimuksiin, ettei sitten ota niin koville jos se aika koittaa. Onko kellään kokemusta miten asiat julkisella puolella etenee vai kannattaako suosiolla maksaa yksityiselle?

Heinäneito on selvästikin hoitoalalla ;), siellähähän minäkin. Jaksamista työhön, kuulostaa kyllä siltä, että olet henkisesti aika raskaassa paikassa, mutta toisaalta varmasti hyvin antoisassakin!

Muillekin niitä plussia toivotellen, :wave: Haaveilija

Heipsistä!

Vaniljainen Saa kysellä :D Mun mies on asunut täällä jo vuosia, tavattiin kyllä Suomessa, ja sen perään sitten muutin. Se on täällä töissä, ja varmaan jäädään muutamaks vuodeks kun sillä on niin hyvä työpaikka ja etenemismahdollisuudet. Mä kirjoittelen täällä nyt mun gradua ja sitten etsin töitä, oon nyt pari vuotta asunut täällä. Että sellaista :) Synnyin Helsingissä ja oon muuten asunut siellä koko ikäni. Viihdytään kyllä täällä :) Toivottavasti plussa pärähtää digitestiin, mä uskon että tässä vikassa kierrossa ennen teidän taukoa on jotain taikaa!! :heart:

NeliApina Musta on niin hauskaa että käyt täällä morjestaa vanhoja tuttuja!! :D Vaikka siis mä varmaan oon edelleen täällä kun sun pikkuinen syntyy.. Heh. Tuuppa sitten kertomaan ultrakuulumiset jooko!

heinäneito Juu näköjään täällä kuuluu käytäntöön, että ennen ku mitään hoitoja edes ajatellaan pitää olla papa ja toi klamydia otettuna, ja ne ei saa olla yli vuoden vanhoja tuloksia. Noh, ei se onneks maksa ku pari kymppiä, ja pääsee tässä operaatiossa eteenpäin (eli sinne aukiolotutkimukseen!). Jeee ovikset on siellä hyödynnetty, nyt siis jänskätään sun puolesta!

Iita83 Toivottavasti kaikki on kunnossa, onhan se hyvä käydä lääkärissä tsekkaamassa, että miksei tärppää. Vaikka välillä musta tuntuu, ettei siellä selviä oikein mitään :rolleyes:
Mutta pidän peukkuja sulle :)

tinker Ehkä se ovis sitten vaan vilahti jossain välissä, toivottavasti saitte hyödynnettyä :)

Imoen Tyhmät menkat. Mur. Iso hali täältä :hug:

raphaella Käypä rykäsemässä pikku kännit :D Tekee varmaan hyvää nollata! Kerro sitten lääkärikuulumisia!!

Haaveilija82 Mä itse käyn yksityisellä, kun oon niin hätähousu :D En sitten osaa sanoa, että jos joudutaan joskus tulevaisuudessa IVF:n tai vastaavaan, että mihin meen. Mutta siis näin perustutkimuksissa oon todennut, että yksityinen on parempi, koska aikoja saa helpommin ja hommat ja kokeet menee nopeammin eteenpäin. Hyvä suunnitelma teillä! Mä oon miettinyt et pitäiskö meidän miehen kanssa kokeilla sitä joka-toinen-pvä-taktiikkaa, kun sitä ei oo vielä kokeiltu. Kaikki muut keinot ja tavat on :/

Täällä mennään kierron alkutaivalta edelleen, ja ovistakaan ei vielä maisemissa ainakaan 1,5 viikkoon. Joten iisisti mennään eikä stressata vielä. Ens viikon lopulla alkaa taas tikkuun pissaaminen :D Mulla on ihan sairaan kiireinen kuukaus edessä, toivottavasti aika kuluu nopeasti, mä en jaksa venaa et pääsen sinne aukiolo-juttuun (tuun varmaan jauhaa tästä joka viestissä ennen sitä tutkimusta, heh.)

Nyt takas kirjojen ääreen!!!

Halit!

Lily ja kp 5/30 (ou jee)
:wave:

Minsku82 miksi niin apeata naamaa? Nyt vaan uskoa siihen, että matkassa masuasukki pysyy loppuun saakka. Ihanan uutisen olet saanut, joten uskalla vähän iloita sinäkin. (vaikka pelottavia ajatuksiakin varmasti on) :hug: Me muut täällä unelmoidaan tuosta plussasta... jos joskus... :)

Vai sellaisista syistä se Lily-Jane siellä enklannin kamaralla on... Ootko huomannu lääkäripalveluissa mitään oleellista eroa Suomeen verrattuna? (siis jos ei tota papa-klamydiatesti juttua oteta huomioon) Sitä niin harvoin ulkomailla tälläisiin asioihin törmää... Kannattaahan teidän nyt sitten kokeilla sitä joka toinen päivän -taktiikkaakin! Kyllähän siihen simppatestiinkin pitää muutama päivä pidätellä, että näkee uimareiden oikean kunnon niin jos sitten tarvivat tässäkin jutussa aina hetken hengähdysaikaa, jotta ovat täysin toimintakuntoisia... (meillä on tuota nyt muutamaan kertaan kokeiltu, eikä ole kyllä auttanut, mutta sittenpähän sen tietää!)

Haaveilija82 Jeps, hoitoalallapa hyvinkin :D Normaalisti meillä ei kovin rankka talo ole, mutta tuo yksi kaveri on tuottanut hyvinkin paljon päänvaivaa. Työstäni pidän kyllä paljon. Paljon se ottaa, mutta vielä enemmän antaa, vai mites sitä sanotaan :) Siellä siis ovis lähenee... sotasuunnitelmakin jo valmiiksi mietittynä :LOL: Hyvä hyvä, sillä mennään ja jännätään sitten tuloksia!

Imoen:hug:

raphaella tulehan sitten hetimiten kertomaan, miten lekurissa meni...

Täällä siis ovis ohitse. Tiistaina tuli siis ovis+ ja pupuilut suoritettu su, ti ja to eli täälläkin siis joka toinen päivä -taktiikalla mennään. (osittain ihan sattumalta) Muuten ei oloa voi kommentoida suuntaan tai toiseen... ainoastaan pohdituttaa olisko mahdollisesti hiivaa tulossa... tosi harvoin sitä ongelmaa on ollut, mutta nyt vähän sellasta oiretta ilmassa.: /

Oon nyt yrittänyt pitää itseäni aika kiireisenä ja hommata kaikenlaista mukavaa tekemistä, niin ei ehtisi näitä juttuja niin paljon miettimään. Viikonloppuna ohjelmassa Wellbeing -messut ja kiinalaista sapuskaa sekä Kunnonnainen lenkki työporukan kanssa. :)

Tänään on kakkosen, siis mun toisen keskenmenneen laskettu aika. Mulla on siis nyt mennyt molemmat lasketut ajat ohi ilman uutta plussaa. Ensi kuussa ensimmäisestä keskenmenosta tulee vuosi. Jos joku olisi silloin mulle kertonut, etten vuoden päästä ole edes raskaana vielä, vauvasta puhumattakaan, en olisi jaksanut. Ihan sillä ajatuksella jaksoi, että kohta on kuitenkin taas raskaana ja joskus sen on pakko onnistua. Ei se sitten mennytkään niin.

Imoen:hug: Raskaita ovat nuo keskenmenot. Ja kurjaa, kun menkat taas alkoivat. Koita jaksaa kuitenkin pitää toivoa yllä. :hug:

heinäneitoKyllähän tuo hoitotyö välillä pistää miettimään, että miksi ihmeessä vielä kotiinkin lisää hoidettavaa tahtoo. Eikä sitä oikein aina ymmärrä itsekkään, että miksi. Kuitenkin se on myös omien kullannuppujen kanssa usein juurikin niin, että paljon ne ottaa, mutta kyllä ne vain paljon antaakin. Itse olen myös hoitoalan ammattilainen, tällä hetkellä kylläkin teen muita töitä. Mutta ennen kuopuksn syntymää olin jonkin aikaa hoitajana. Me ollaan muuten melkein samoissa kierron suhteen. Mulla oli ovis viikko sitten. Saadaan jännätä yhtäaikaa:) ! Tuosta hiivasta muuten: mulla se oli kakkoselta eka raskausoire! Pidän sulle peukkuja, että niin olisi sullakin! Ikävää on kyllä se hiiva, tosi ikävää! Että sinänsä en sitä kyllä sulle enkä kellekkään muulle toivo, mutta jos se tulee, niin toivon, että sen aihauttaja olisi se kaikkein toivotuin!

Lily-Jane kuulostaa hyvältä tuo, että sulla on kiirusta odotettavissa! Siinä se aika kuluu siivillä, eikä ehdi niin paljon kierrosta stressata! Mullakin on ollut tosi kiire viikko, ja se on hyvä! Nyt en ole ehtinyt miettimään kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia mukamas raskausoireita! En ole havainnut minkäänlaisia oireita, mutta olen varma, että jos ei olisi ollut niin kiire, olisin jo löytänyt itseltäni kaikki raskauden merkit:LOL:

Haaveilijalle antoisia puuhasteluhetkiä peiton alla! Varmaan on ihan hyvä taktiikka tuo, että ns. antaa panosten latautua!
;) Pidän teillekkin peukkuja!:)

Toivottavasti saat raphaella ladattua akkuja kunnolla kavereittesi kanssa! Tulehhan sitten kertomaan lääkäri kuulumiset maanantaina.

Toivottavasti tinkerin ovis on hyöynnetty!

Itsellä kp22/28-34, viikko oviksesta... Odottelua..

Imoen :hug: En voi edes kuvitella, miltä siellä tuntuu... Itsellä jo se ajatus, että vauva olisi jo käsissä, jos olisi hetimiten tärpännyt oli aika karmaiseva. Saati sitten, että olisi mennyt kesken...

Lilianne Mähän siis oon ehdottomasti sitä mieltä, että ne omat lapset on aivan eri juttu, kuin muiden lapset :LOL: Ja niinhän se monelle onkin. Hei, hienoa, että täältä löytyi jännäilykaveri!! Mulla ei myöskään siis oireita ja kiireistä aikaa on täällä ollut muutenkin, joten ei ole onneksi ehtinyt niitä kuvittelemaankaan :D Hiivaoireetkin ovat jo aika hyvin laantuneet, joten sitä ei onneksi tarvi miettiä sen enempää. Olin muuten jostain muualtakin kuullu, että on hiiva ollut oireena, mutta katsotaan nyt sitten... Pidän täällä meille molemmille peukkuja!! :heart:

Täällä siis menossa dpo 5, eikä mitään tuntemuksia. Hiivaoireetkin tosiaan ovat onneksi helpottaneet. Yritän siis täällä edelleen pitää itseni kiireessä ja touhussa, jotten ehtisi ainakaan kuvittelemaan mitään megaoireiluja... Kunnonnainen odottelee reilun tunnin päästä ja siellä mukavaa seuraa :)

Heippa kaikki!

Imoen Voi olen niin pahoillani, rankkoja varmaan nuo päivät :hug:

Teillä on kauhean monella piinapäivät meneillään, jännää! Odottelen monta plussaa siis viikon päästä ;)

heinäneito Hmm, ei toistaiseksi muuta eroa ole kuin että yksityinen on kyllä kalliimpi kuin Suomessa, ja yksi ero mistä taisin jo kertoakin on kuinka hienovaraisia täällä ollaan, että se gyne ei ole huoneessa kun vaihdat vaatteet, saat sellasen sairaalakoltun päälle että kun makaat siinä tuolilla niin sun alapää on peitetty jne. Muuten ei kauheasti eroja :) Okei, no klinikalla missä mä käyn on odotushuoneessa jääkaapeissa pullotettua vettä ja kahvikone, mutta se nyt ei oo iso ero hahahah :D

Tulin pikaisesti vain merkkailemaan, tänne ei paljoa kuulu, kp 8/30. Loppuviikosta ovista testailemaan siinä kp 13 paikkeilla, yleensä ovis tullut kp 17-18.

Paljon tsemppiä tytöt!!! Kyllä me kaikki vielä plussataan!!!

Lily-Jane ihana tsempitys päällä:)Mä ootan viikon päästä menkkoja alkavaks, nyt oon päättänyt, että en kuvittele yhtään mitään oireitakaan:DHelpommin sanottu kun tehty:DPlussa tuulia täältäkin kaikille!!!:)

Hei naiset, kertokaas mulle huolestuneelle, että tarviiko oikeasti olla huolestunut vai ei...

Eli tosiaan, viime ma alkoi menkat ja loppuivat pe.. tässä on ollut 2 päivää (viikonloppu) ilman minkäänmoista vuotoa... no, eilen illalla sitten heiluteltiin peittoa pitkästä aikaa ja aamulla ja nyt tämän päivän on tullut pyyhittäessä ruskehtavaa vuotoa.. koskaan aiemmin ei ole tullut/ilmaantunut. Katsoin jo googlesta (virhe?) ja ekana pongahti kohtusyöpä.. Nyt oon aivan tulisilla kivillä täällä.. ollaan tuota kolmatta yrittänyt nyt melkein vuoden.. yk10 meneillään nyt ja kp 8/31-33..

Oon aivan stressaantunu täällä..

Manzu mulla oli justiinsa samanlainen outo vuoto viime kierrossa! Juurikin noin kuin sinulla, että menkat oli ja meni, peitot heilu ja sitten tuli vessareissulla verta. Mutta mulla se oli kirkasta. Olin myös tosi ihmeissään, mutta kierto oli sitten ihan normaali. Ovis tuli siitä 4 päivän päästä. En tiedä, mikä oire lie ollut. Olin kyllä myös hyvin ihmeissäni silloin!

Meillä nyt 7yk. En kyllä jaksa uskoa kohtusyöpään. Pikemmin uskon sen olleen vaan jotain muuta hormonaalista. Vaikka enhän minä tiedä. Koen kuitenkin ainakin itseni terveeksi...

Mulla ei vieläkään ole kehittynyt mitään oireita. Kp 24/28-34 mennään. Lämpöä mittasin eilen, kun paleli, mutta se oli normaalia vähemmän - siis mitä yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Yleensä on hieman yli 37, nyt oli vain 36,7. Eli eipä taida olla toivoa tälläkään kierroksella. Mutta eipä heitetä vielä kirvestä kaivoon. Jospa kuitenkin pieni olisi saanut alkunsa! No, ens viikolla se selviää.

Lilianne juu, en mäkään tunne olevani mitenkään kipeänä.. mutta tosiaan ihmetytti tuo outo vuoto.. Kait tässä pitää vaan seurata tilannetta.. ja pitäisi tuolle kuopukselle varata neuvola-aikaakin, niin samalla voisi kysyä terkkarilta tuosta.

On vain niin turhauttavaa tämä kuukaudesta toiseen kaikenmaailman testaaminen.. Molemmat raskaudet saivat alkunsa ekasta kierrosta.. ja nyt tosiaan on se 10yk tästä kolmannesta toivotusta.. mietinkin jo tässä, että pitäiskö jo käydä tutkituttamassa, että onko kaikki ok. Mies vain sanoo, että kun edellisetkin ovat saaneet alkunsa ihan ilman mitäänn apuja, niin kyllä se kolmaskin sitten ajallansa.. hän ottaa niin rennosti tuon asian.. ehkä munkin pitäisi.. Plaah..

Anteeksi oma napaisuus..

Moikka kaikille!

Tulin nopsasti vaan kertomaan mitä lääkäri löysi..

Mulla on kohdussa repeämä, eli sektiohaava revennyt. Jännä juttu että ei olla saatu lisää lapsia. Vittu.

Nyt edessä on leikkaus, jolla toi repeämä korjataan. Eli varmaan aika pitkäksi aikaa voi jättää nää touhut.
Helvetti! Itkettää, pelottaa, itkettää ja itkettää.

Tuun kirjotteleen lisää joskun kun oon vähän rauhottunut.

Yhteistyössä