***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

tinnttu haleja!!:hug: niinkuin heinäneito sanoikin, täältä me sitten löydymme! toivottavasti suklaarasia hiukan lievensi pettymystä.

nippailut mun masussa jatkuu, tänään ei menkat vielä ole alkanu, ehkä sitten huomenna.

Tinntuhaleja!! Sama homma oli täälläkin vasta kun menkat taas alko ja mullakin vähän reilu 2vee neiti jonka kanssa kotona oon..

Mulla tosiaan on menossa nyt kp10/27, nyt on viime kuukaudet ollu tuon kierron pituus 27päivää.. Yk12 ois nyt menossa.Tänään kävin munajohtimien aukiolotutkimuksessa ja selvis, että toinen munanjohdin on tukossa.. Nyt sitten yritellään sen aikaa kun itestä tuntuu ja jos ei muuta niin sitten inssiin.. Lohduttavaa kyllä tietää, että edes toinen on auki :)Tilasin nyt netistä taas ovistestejä.. Laitoin vain pikaisesti tämän viestin, plussa tuulia kaikille!!<3

Muoks*vielä tuosta aukiolotutkimuksesta jos jotain kiinnostaa niin ei ollut kovin kallis yksityisellä, 142e jäi itselle maksettavaksi. Kannatti kyllä, eipähän tarvitse enään murehtia tilannetta kun sai vastauksen heti...

Viimeksi muokattu:
tää on kyllä aivan mahti-ihana ketju :heart::heart: kun täällä saa rauhassa kiukutella ja tuijottaa omaa napaa ja silti toiset ymmärtää :hug: kiitos ihanat!
hieman jo helpottaa, kun on vetänyt tonneittain suklaata ja jäätelöä... :ashamed:

raphaella ei kannata stressiä ottaa potkuista, kyllä sitä tosiaan vähemmälläkin pärjää, ja kai sä kuitenkin saat työttömyyskorvausta? meillä mies on lapsen kanssa kotona ja mä käyn töissä, mut kesän ihan vaan lomailin, koska halusin viettää aikaa perheen kanssa... kummasti vaan pysy talous kasassa, vaikka en 2kk saanu palkkaa... otat vaan ilon irti siitä ajasta, minkä saat olla kotona ja mistä sitä tietää, vaikka löytäisit jonkun paljon kivemman työpaikan!

Heippa kaikki!

Lilianne Jep, aukiolotutkimuksessa selvitetään munajohtimien kunto, eli siis vaikka ovis tapahtuisi niin se ei välttämättä pääse se munasolu oikeille paikoille. Mullakin on tää pian edessä, ihan hyödyllistä se on tietää :)

raphaella Oon pahoillani sun potkuista, höh! Toivottavasti toi juiliminen toisi pian hyvän yllärin! Sit voisit jäädä suoraan äitiyslomalle :D

tinker Hieno juttu, että toinen oli auki, mutta ikävää että toinen sitten ei ole. Vaniljaisella taitaa olla ihan sama tilanne! Toivottavasti tässä kierrossa se ovis tulis sitten oikealta puolelta ;)

tinnttu Se on viikonloppuna varmaan mun vuoro kiukutella! Eli siis tottakai, sikshän meillä on tää pino pystyssä että saa purkaa tuntojaan. Tänäänki kolme raskaana olevaa käveli vastaan kadulla.. ja yks bussissa.. Ja sit luin et Penelope Cruz on raskaana ja se on 36. Ja olin et kiitos ihan helvetisti elämä :D

Kävin sitten tänään ostaa raskaustestejä :D Pakkohan niitä on ostaa vaikka oireita ei edes ole.. Vähän jomotti tissejä tänään, mut ei muuta. Huomenna on dpo 10 ja ajattelin tuhlata yhden. Sit jaksan ehkä paremmin odotella niitä menkkoja. Viime kierrossa en testannut kertaakaan, mulla oli testi-into kauan kateissa. Ollut tosi raskas päivä tänään ja surullisia lapsettomuus-ajatuksia mielessä. Pitää nyt pysyä positiivisena!
:hug:

No hemmetti,
Kirjottelin eilen tänne tekstiä, mutten sitten ilmeisesti sitä missään vaiheessa lähettänyt, kun ei sitä täällä näy :D Hyvä minä!

Jaa, näytetään useampikin olevan siinä vaiheessa, että noita tutkimuksia on joko jo ollutkin tai sitten tulossa... Itselläkin sitten jossain vaiheessa varmaan tulossa tuo aukiolotutkimus. Ihan kiva kuulla siitä kokemuksia, kun ei noista kauheasti tiedä vielä mitään. On mulla yksi hyvä kaveri, joka on hoidot käynyt läpi ja nyt on pienen pieni tyttö heillä... tosin ei ollut ollenkaan rohkaisevaa, kun jotenkin sitä ajattelee, ettei kovin monia koettelemuksia samalle ihmiselle tulisi. No heillä sitten tosiaan pari vuotta yrtitettiin ensimmäistä lasta ja sitten keinohedelmöityksellä (en tiedä lyhenteitä tms.) onnistui ekalla kertaa ja alkuraskaus menikin ihan mukavasti, mutta sitten kesällä yhtäkkiä tuli rajuna raskausmyrkytys ja puolitoista kuukautta etuajassa leikattiin pieni tyttö pois massusta. Tyttö oli kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta mun kaverilla oli myrkytys edennyt niin pitkälle, että näkö meni pariksi päiväksi lähes kokonaan (edelleenkään ei ole täysin normaaliksi palautunut, kun verkkokalvot irtosivat silmistä) ja verenpainelääkitykset jatkuivat pari kuukautta synnytyksen jälkeenkin. Eli ei se raskaus sitten välttämättä ihan niin mallilleen mene, vaikka sitä kuinka odottaa ja toivoo... aika pysäyttävä kokemus oli ollut tuo...

Ja siitä huolimatta täällä vauvakuume on armoton:LOL: No tällä hetkellähän täällä eletään aika huoletonta aikaa kuukaudesta, kun ovista odotellaan, joten sen puoleen ei stressiä ole ja jotain positiivistakin elämässä on tapahtunut, kun 6 vuoden sijaisuuksien jälkeen sain vakkaripaikan kuun alusta, mikä vasta nyt vahvistettiin... outoa tiedän, mutta nää kaupungin systeemit on aina omaa luokkaansa... ja kovasti paljon kaikkea mukavaa toimintaa on syksyn aikana tiedossa, kuntoilua ja pikkujoulua useaan otteeseen. Tekipä muuten kahden viikon on-off sairastelun jälkeen HYVÄÄ käydä spinningissä oikeen rääkkäämässä itseään. Ihan mahtava fiilis, kun saa oikeen fyysisesti laittaa itsensä likoon.

Tällä hetkellä siis elämä hymyilee täällä :) Aurinkoa ja PLUSSIA myös muille!!

Niin ja Lily-Jane mulla on myös jotenki ollu semmonen olo, ettei mulle ikinä pärähdä sitä plussaa testiin... Sitten se on uskottava, KUN se meille kumpaisellekin jossain vaiheessa tulee... ja joutuu varmaan aikas moneen kertaan testeillä varmistamaan asiaa, että se on oikeasti uskottava :D Have faith sister!

Viimeksi muokattu:
Tadaaa, menkat alko tänään! Eli yk 10 alkoi tänään. Vähän harmitti, mutta sitten tilasin gynekologille ajan ja mieli piristy! 27. päivä toivottavasti sitten selviää vähän asioita. Sain ajan vielä lapsettomuuteen erikoistuneelle ylilääkärille, jee! :) Tosin se on kyllä mies, mut ehkä mä selviin! :D Kyllä mua esikoista odottaessakin ronkki kaikennäköiset äijät, kun silloin joutu ramppamaan lääkärissä/ultrassa jatkuvasti. Niiiih, ja mun ihana, ihana rakas oma mieheni, jonka kanssa mä niiiiiiiiin meen naimisiin, oli ostanut mulle suklaata. Soittelin sille töistä tänään ja kerroin et menkat alko ni se aatteli, että tarviin suklaata piristykseksi. :heart: Taisi ite tarvita enemmän sitä suklaata.. ;)

Juteltiin sitten miehen kanssa vähän siitä, että kuinka pitkälle aiotaan mennä tän asian kanssa. Eli lähinnä siitä, että jos kummallakin on kaikki ok, niin tehdäänkö inssiä vai yritetäänkö vaan ihan luomusti. Mä yllätyin tosi paljon. Ite oon vähän sitä miettinyt, että kun meille kuitenkin on yksi lapsi jo suotu, niin tarviiko meidän inssiin asti mennä jne, mut mies sano vahvasti, että kaikki tehdään, jotta saadaan toinenkin lapsi. Ihana!! :heart: Toisella on kauhia vauvakuume, ihan alkaa itkettää. :)

heinäneito kirjotteli siitä, että ei kaikki välttämättä mee niinkuin elokuvissa. Mulla oli aika vaikea raskausaika esikoisesta, mun verenpaineet nousi, olin verenpainetarkkailussa, jotta pystyttiin valvomaan sitä ettei tuu raskausmyrkytys ja sitten loppuvaiheessa mulla todettiin raskausdiabetes. Sillee oli hyvä et kun toi korkea verenpaine voi aiheuttaa sen, että vauva ei kasva tarpeeksi, ja raskausdiabetes sen, että vauva kasvaa taas liian isoksi, niin noi vähän niinku kumosi toisensa. Mähän sitten kävin tosiaan paljon ultrassa mittauttamassa vauvaa, ja ihan oikean kokoinen poika syntyi, ei liian pieni eikä liian iso. Selkä oli aika kipeä koko viimeisen kolmanneksen. Synnytyskin oli aikas kauhee, ja tosi iso pettymys, mutta missään vaiheessa ei ole käynyt edes mielessä, että kestänkö kaiken ton mahdollisesti uudestaan tai muuta vastaavaa. Halu saada lapsia ja olla äiti, on valtava. Varmasti meillä kaikilla on toi halu suunnaton! Ja sen takia on niin väärin, että tää raskautuminen on näin hankalaa, taatana sentään!

Niin se viikko taas hurahti, ja huomenna on taas perjantai, jee! Sunnuntaina mennään mummilapappalaan, sinne tulee myös mun veli, ja hänen avovaimonsa, joka on viimeisellä kuulla raskaana. Ihana nähdä sen masu! Siis, nyt jo valmiiksi kaikille teille ihanaisille oikein mukavaa viikonloppua!!

raphaella ihana mies sulla:)kuulostaa ihan omalta:Dmunkin mies toi mulle kukkia ja suklaata kun olin siinä aukiolotutkimuksessa käyny, ties siis että pelkäsin sitä tosi paljon... me vielä jonkin aikaa päätettiin yrittää ihan luomua, mut inssiin sit jos ei muu auta:)

Minsku82 onnea tosi paljon!!:):heart:Tänään ois kp12/27-28 ja oviksen arvelisin olevan sunnuntaina, tai nyt v-loppuna.. Tänään sain ovistestiin haaleen viivan jee. Laitoin vain pikaisen viestin, joten toivottavasti laskin oikein:D

Paljon onnea Minsulle!!!!

heinäneito ja raphaella kirjoittivat siitä, kuinka kovasti toivottu raskaus voikin sitten muuttua pelottavaksi. Mulla on kanssa kokemusta tuosta. Yksi lapsistamme alkoi syntymään viikolla 23. Tuli supistuksia, joita en edes ymmärtänyt supistuksiksi. Sanoin tuntemuksista normaalilla neuvolakäynnillä, ja terveyden hoitaja laittoi heti lääkärille, joka sisätutkimuksessa totesi, että kohdun kaula on kokonaan hävinnyt, kohdunsuu auki ja hän tuntee vauvan pään! Todella kamalaa oli! Jouduin makaamaan jalat ylöspäin monta viikkoa. Vain vessassa sain käydä. Onneksi tilanne rauhottui. Sain jo kävelyluvat. Sitten paukkasi raskausmyrkytys päälle. Sitä seurattiin tarkasti. Lopulta kaikki meni kuitenkin onneksi hyvin. Lapsi syntyi ajallaan ja oli terve. Synnytys helppo. Toisessa raskuadessa iski myös raskausmyrkytys kovana, onneksi lopussa kylläkin vasta. Synnytys päätettiin käynnistää, mutta ennen kuin sain käynnistäviä tabletteja, menivätkin vedet ja synnytys käynnistyi itsestään. Kaikki meni jälleen hyvin. Tuo raskausmyrkytys on ollut mulla joka raskaudessa. Ja sitä välillä miettii, että olenko ihan järjiltään, kun vielä ehdoin tahdoin yritän raskautua! Kun kolme raskautta on pelännyt ennen aikaisten supistusten ja raskausmyrkytyksen vuoksi sekä lapsen että oman terveyden puolesta, ja sitten kaiken päätteeksi saanutkin terveen, ihanan lapsen ja itsekkin toipunut todella hyvin, niin olenko ihan tyhmä, kun tahdon taas ottaa sen riskin? Ja silti. Kyllä, tahdon. Ei elämästä koskaan voi tietää. Kyllä kuitenkin kaikki voi mennä ihan hyvinkin. SUurin osa raskauksista kuitenkin menee. Ja suomessa on niin hyvä äitiyshuoltokin.

Täytynee lopetella. Mieskin kotiutui juuri. Ovis on tänään tai huomenna limojen perusteella. Joten pitänee alkaa pöllyyttelemään peittoja!

Tsemppiä pettymyksen kokeneille! Kyllä me tästä vielä noustaan! Nyt kun minsku avasi plussatilin, niin kyllä me vielä perässä mennään! Eikä vain!?

Ja onnea teille, joilla testipäivät käsillä!

Viimeksi muokattu:
raphaella Mulla on täällä Englannissa asuessa ollut melkein aina miesgyne, ja ainoastaan hyviä kokemuksia niistä, ei enää yhtään haittaa että ne ronkkii, sen verran hienotunteisia olleet. Täällä on muutenkin jotenkin paljon häveliäämpää touhu, ne antaa sellasen paperisen "essun" päälle ennen ku menee siihen gynetuoliin niin se lääkäri ei oikeastaan näe sun pimppaa siinä valossa. Suomessa muistaakseni otin vaan siinä verhon takana housut pois ja kiipesin tuoliin :D Mikä siis ei haitannut sekään, mut ehkä siks se ei täällä haittaa niin paljon kun on miesgyne. Ja joka kerta ollut naishoitsu huoneessa myös, varmaan vähän vaan sen takia että olo on mukavampi. Mutta kiva että sait lääkärille ajan, nyt pyörät pyörimään :)

Lilianne Kuulostaapa stressaavalta toi sun yks raskaus, onneks kaikki meni loppujen lopuksi hyvin!! :)

Minsku Täällä ollaan edelleenkin ihan täpinöissä sun puolesta, niin kauan kuitenkin yritystä! Mitä oireita sulla on, jos on? :) Heti alko kyselyt, heh..

tinker Onnea oviksen metsästämiseen!! ;)

Missäs meidän ihana Vaniljainen on? Palstataukoa pitämässä hetken varmaan, alkukierrot on niin tylsiä! Ilmoittele itsestäs nainen! :D

Mä soittelin eilen klinikalle ja kyselin siitä aukiolotutkimuksesta, eli ssg:stä. Mun kierron mukaan se pitäis tehdä kp 7-12 välillä, ja sitä ennen niillä on joku käytäntö, että klamydiatesti pitäis olla tehtynä, ja ei yli vuoden vanha tulos. Olin et mä oon naimisissa, mut kuulemma he ei tee sitä tutkimusta jos sitä ei ota, koska ilmeisesti se on tosi iso riski jos siellä jyllää klamppa ja ne ronkkii niitä munajohtimia. Noh, tiedän että sen otto ihan turha, mut meen samalla papaan ja ei se maksanut paljoa ekstraa niin tehdään miten ne haluu. Joten tää on edessä lokakuun alussa, sit sen jälkeen varailen lokakuun lopulle aikaa siihen aukiolotutkimukseen. Ei enää kauaa, jee! Täällä on 31/28-30 ja dpo 12, selkeitä menkkatuntemuksia tuli aamulla ja testi näytti negaa, joten punaista armeijaa odottaessa! Buuuuuu!

Mukavaa lauantaita kaikille!!! :wave:

Lily-Jane hauskaa tässä on se että oireita ei oikein ole. sama oli heinäkuussa.. :D tai jos tää nyt sit olis ns oire ;) mulla on ihan järkyttävät ilmavaivat :eek: . en tiiä väsyttääkö flunssa vai plussa?? mahas on vähän niippaillu.. mut nää voi olla ihan hakemalla haettuja :)

pelottaa vähän innostua :( yritän vaan mennä päiväkerrallaan ja säästelen tota yhtä testiä viel ens-viikonloppuun ja sit käyn ostaa ne digitestit viel :D

ja tääl puolel pysyn muuten ekaan neuvolaan asti tai ultraan....

Onpas lohduttavaa, että täällä on muitakin yhtä höynähtäneitä kuin minä :LOL:, että sitä raskautta vaan toivoo enemmän kuin mitään, vaikka sitä on kuullutkin kaikenmaailman vaikeuksista raskausaikana. Jotenkin se halu tuntea elämä sisällään vie vaan voiton kaikesta muusta. :heart:

Ja mitä uutisia Minsku82 :eek: Siitä se plussa-aalto nyt sitten lähtee vyörymään, VIHDOINKIN!! Onnea tosi paljon matkaan. Ja ihanaa, että toit lohtua tänne pinoon siitä, että jotain voi tosiaan tapahtua ilman mielettömiä pahoinvointiaaltoja jo ennen menkkoja :D

Liliannelle ja Raphaellalle nostan hattua, että olette noin hienosti selviytyneet rankoista raskauskokemuksista ja edelleen on vauvakuume korkealla. Mulla kaveri sanoi, että ihan tosissaan ja vakavasti miettii, olisiko enää valmis kokemaan samaa uudelleen... No tietysti kokemus on vielä niin tuoreessa muistissa, että hirvittää kyllä. Ja rankimmasta päästä varmastikin, ketään väheksymättä.

ON: tällä hetkellä ei ole kiertopäivistä mitään tietoa eli olen hyvinkin onnellisesti osannut hetkeksi relata miettimästä näitä juttuja. Eilen kuitenkin alkoi pienesti ovislimoja ilmestyä ja tänään jo reilummin, joten lähellä ollaan yk13 aloittamista. Jospa se olis tällä kertaa onnenluku?!

Hellouuu naiset! :wave:
Olen ollut viikon verran nettipimennössä, joka on tehnyt kyllä ihan hyvääkin kun on tämä kierron alkupuoli hurahtanut nopeasti :)

Minskuuuu Ei oo totta!! Mulle tuli itku kun näin ton! Meidän eka plussa :heart: Voi jummi!! Mä näen ihan selkeän plussan sulla :hug: Ihanaa!! Nyt pidetään kaikki mahdolliset asiat pystyssä ja tarroja, liimaa ja teippiä ja kaikkea pikkuiselle mukaan!!
Teen meille haamupinon :)

tinntulle ja raphaellalle lohdutushaleja!! :hug: Ja voimia uuteen kiertoon! Tuo tutkimuksiin meneminen on helpottanut meilläkin, saa ainakin jotain selvyyttä asioihin :hug:

Meilläkin mies jännitti siemennestetutkimukseen menoa, vaikkakin heti oli siihen suostuvainen. Sitten kun näyte oli viety, niin se oli kuitenkin tosi tyytyväinen itseensä ja kun tulokset lopulta tulivat hyvinä takaisin niin se oli tosi tyytyväinen, että vei näytteen niin ei tarvinut enää omaa toimintakykyään miettiä ;)

Lily-Jane Tyhmä,tyhmä nega!! Täti on kuitenkin vielä pysyt poissa? Toivoa siis on :) Ja kohtahan sullakin on se aukiolotutkimus! :)

Jessie ja Tinker Mulla oli tosiaan myös vasen puoli tukossa, joten yhden johtimen varassa mennään täälläkin :hug:
Ja Lilianne, tosiaan jos toinen puoli johtimista on tukossa, niin asialle ei juurikaan mitään voi, usein kuitenkin tuo itse tutkimus voi helpottaa raskaaksi tulemista kun paikat on putsattu :) Näin siis vaikka kumpikaan puoli ei olisi edes tukossa. Mutta jos tukkeutumia on, niin ne melkein sitten on ja pysyy, siellä siis voi olla jotain arpikudosta tai muuta edessä. Jos molemmat puolet on tukossa, niin keinohedelmöitys on melkein ainoa vaihtoehto.

Tää on kyllä niin ihana ketju, tuntuu paljon enemmän itselle sopivalta kuin nuo vasta-alkaneiden ketjut :) Mukavaa kun on muitakin tutkimuksissa käyneitä/menijöitä niin saa vaihtaa kunnolla ajatuksia :heart:

Meillä meni laivareissu aivan ihanasti, en juuri menkkoja enää harmitellut! Väkisinkin kuitenkin vauvajutut pyörivät sielläkin mielessä kun meidän porukassa oli miehen hyvä ystävä pariskunta, joille on kolmas vauva tulossa helmikuussa. Ja voi sitä ihanaa masua :heart: Kyllä mä kateellinen taas olin. Tuli kuitenkin heidän kanssaan juttua vauvoista ja selvisi, että heillä ensimmäinen raskaus alkoi vahingossa, vaikka äiti söi pilleireitä, eikä ollut unohtanut yhtään, sitten toista he yrittivät yli vuoden! Ja tämä kolmas sai alkunsa kahden kuukauden yrittämisen jälkeen. Mutta siis näin se vaan voi vaihdella samallakin parilla, että eka tulee vahingossa pillereiden kanssa ja toista yritetään yrittämällä yli vuoden!
Mua muuten edelleen mietityttää noi mun superniukat menkat, siitäkin huolimatta, että oma lääkärini ja myös Lilyn lääkäri on sitä mieltä, ettei niukat kuukautiset vaikuta raskautumiseen. Mutta on se nyt kyllä vähän outoa, että sinä päivänä kun menkat alkoivat, tuli pissan mukana ihan kirkasta, veristä vuotoa, eikä mitään paksua tummaa verta ollenkaan. Siteeseen ei tullut juuri mitään edes alkamis päivänä. Sitten oli pari päivää ihan vuodotonta aikaa, siis semmoista, ettei tullut edes pissalla käydessä yhtään mitään ja neljäntenä päivänä tuli siteeseen ihan vähän ruskeaa tuhrua. Ja siinä ne sitten olikin. Noin niukat ne ei ole kyllä ikinä olleet...
Noh, nyt on tosiaan meidän viimeinen yrityskierto ennen taukoa ja ovulaationkin pitäisi tapahtua sieltä paremmalta puolelta joten nyt vaan toivotaan parasta...Vielä viikko ovikseen, joten yritän olla ajattelematta vauvajuttuja vielä :whistle:

Heippelis kaikki!

Tulin vain pikaisesti päivittämään omaa tilannetta.. Menkat alko kesken seksin. Arvatkaa vaan mikä tunnelman tappaja!!! Menkkakipuja oli jo ollut eilisestä, joten osasin odottaa. Yk 11 taitaa sitten olla virallisesti. Noh, nyt katseet kohti tulevaa kiertoa, panostan tän kuun kunnolla graduun ja seuraavien menkkojen jälkeen aukiolotutkimus. Yksi askel eteenpäin siis!!! Mieskin oli aika pettynyt, panostettiin ainakin viime oviksessa ihan kunnolla. Kaikkemme siis tehtiin, ei voi mitään :)

Nyt taidenäyttelyä ihmettelemään ja uusia treenilenkkareita ostamaan!

Voikaa hyvin ihanaiset!! :heart:

T. Menkkahirviö Lily ja kp 1

voi miten on höpö olo.. tein tänään tos kasin pintaa uudestaan testin ja se viiva on vahvistunu.. kyl tää on hassua.. heh äiskän kans juttelin tänään ja sano että oli taas alkuviikosta nähny unta että ollaan puistossa ja se pitelee kahta vauvaa sylis toinen on keltasis ja toinen turkoosis puvus. kaiken lisäks perjantain juttelin kaverin kans ja heitti ilmoille että mitä jos kaks kun näin aikasin näkyy??? voiko toi nyt sit miten pitää paikkansa??

Oi että:heart: Tää vaikuttais mun tänhetkiseen tilanteeseen aivan sopivalta purkupaikalta:) Vaniljaisen noin äkkiseltään muistan toisesta pinosta nimeltä, mutta heippa vaan kaikki muutkin:wave:
Meillä siis ollaan yritetty saada esikoista alulle aika tarkkaan vuosi, kiertoja en oo enää sen kymmenennen jälkeen ees laskenu, mitä suotta. Kierrot on suht säännölliset ollu koko ajan, pari päivää saattaa heittää suuntaan tai toiseen joskus. Ovistakin aikanaan tikutin, ja kun se aina tuli samoihin aikoihin ni siihen oon sitte jälkeenpäinkin luottanu ja siihen on tähdätty mein petipuuhia:p Ollaan kans puhuttu et josko jotain tutkimuksia pitäs alkaa harkitteen mut mies ei ainakaan vielä halua. Toisaalta sit aattelin että saattashan sitä ite kuitenki mennä just tohon aukiolotutkimukseen ja verikokeille ainakin, se ei mieheltä vaatis mitään...

Nyt on menossa kp 15/25-29, eli ovis siis juuri ohitettu, ja parhaamme mukaan myös hyödynnetty:D Jos ei tästä kierrosta nappaa ni sitte kai pitäs alkaa ottaa yhteyttä lääkäriin, tai sit suoraan yksityiselle gynelle ku ne julkisen puolen palvelut on vissiin aika lailla hitaampia?

Mut mä täällä koitan aina välillä käydä piipahtelemassa=) Onnea ainakin Minskulle jonka plussausteksti tuossa näkyy:flower: Ja kovasti plussapuhureita syysmyrskyjen mukana meille vielä plussaa oottaville++:whistle:

Tervetuloa Manuliina! Mukava saada lisää porukkaa :)

Minsku Miten menee?

Täälläpä on hiljaista!! Missä kaikki luuraa? Täällä on vieläkin menkat päällä, ja ovista ei lähimaillakaan! Varasin ajan papaan ja siihen pakolliseen klamppa-testiin, ne on kahden viikon päästä. Toivottavasti toi papa olis ihan puhdas (tai mä en ala.) Juttelin eilen mun äidin kanssa pitkään tästä "lapsettomuudesta" ku alko ahdistaa vähän. Tuli parempi fiilis, vaikka mun äiti sai meidät ihan kertalaakista niin se siltikin osaa ymmärtää ja olla empaattinen. Toisin ku mun anoppi (jota kyllä rakastan myös), jonka mielestä "luonnolla on oma suunnitelmansa", ja että se olis ihan ok jos meillä kestäis kolmekin vuotta. Tää tapahtu siis aikaa sitten kun ekaa kertaa avauduin anopille tästä. Kyl se yritti vaan lohduttaa ja tarkottaa parasta, mut mietin vaan mielessäni että jaa, en kyllä kolmea vuotta odota.

Yhteistyössä