***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

manuliina lupaavalta vaikuttaa teiän tilanne, kun simpat sai niin hyvän arvosanan, joten pistän paljon plussapuhureita sinne!!!

Muillekin paljon jouluiloa ja tsemppiä oman tilanteen kanssa!

itse sain nyt varattua ajan ihan tk-lääkärille tammikuun alkuun, kun sillon tosiaan on 1v yritystä takana (tai lähinnä 1v ilman ehkäisyä, varsinaisesti alettiin yrittää-yrittää toukokuussa, niin että laskettiin päiviä ja kaikki kepulikonstit käytössä,mut siis anyway en jaksa enää odottaa!) Ajattelinkin että aukiolotutkimukseen ja simppatestiin voisin mennä vaikka heti (tai niin, ne simpat tutkitaan vissiin kuitenkin mieheltä eikä miulta :D, mutta se on suostunut kyllä) mutta mitään "radikaalimpaa" en sitten haluakaan ennenkuin tuota ihan aktiivista yritystä on takana vuosi, eli kesän korvilla. Kyllä mie meidän yrityksen jo nyt lasken että 1v, mut jotenkin sitä alussa ajatteli että kyllä se tulee piakkoin ja jouluna olis jo raskaana jne... toukokuussa vaihtui paljon vakavammaksi olo, että ei se niin tulekaan.

Hyvä ystävä ilmoitti tänään että ovat jättäneet ehkäisyn pois marraskuussa ja että ekaa testiä pitäis alkaa tehä...jotenkin tiedän että olen niin maassa jos niillä heti tärppää. vaikkei se itseltä tietenkään ole pois ja onnellinen olen tottakai, mutta... kuulostaako tää ihan kamalan julmalta?
 
Manuliinalle onnittelut mahtavasta simppatestituloksesta!!! Kannatti jännätä ja tehdä. Mieskin on varmaan ylpeä itsestään? :) Meillä ainakin vähän röyhisteli rintaansa tulokset kuultuaan :D

Tunturihilla: Et ole lainkaan julma vaan vain rehellinen itsellesi. Mäkin olen kammoksuen odottanut, että milloin kuuluu vauvauutisia joltain lähitaholta, mutta vielä niitä ei ole kuulunut mistään yllätyksenä, joten siltä tuskalta olen välttynyt, mutta pelko persiissä olen kyllä muutamien kavereiden kohdalla ollut... Mukavaa kuitenkin, että sielläkin lähtee pikkuhiljaa asiat menemään eteenpäin. Ja nimenomaan omaan tahtiinhan niissä pitää edetä sen mukaan, mikä hyvältä itsestä tuntuu. Isoja asioita ovat kuitenkin.

Ja voimahalaus niille, ketkä taas tädin saivat riesoikseen :hug:

ON: Täällä ollaan sormet ja varpaat ja kaikki ristissä ja kippuralla, että täti pysyisi poissa. Toistaiseksi ei ole kuulunut ja TODELLAKIN elättelen toivetta, että tällä kertaa ei 9kk näkyisi koko mammaa :D Juilintaa on tänäänkin vatsassa tuntunut ja välillä olen ajatellut, että no nyt se alkaa se menkkatuntemus ja sitten juilinta lakkaakin ja tulee taas jossain vaiheessa takaisin, mutta tuntuu erilaisena kuin menkkoja ennen. Ennen menkkoja mulla yleensä alkaa sellanen tasanen särky vatsassa ja alaselässä, mutta nyt mulla tuikkii (voisko sen noin ilmaista) vähän toispuoleisesti alavatsassa. Rinnat on arat muttei niitä kipeiksi voi sanoa ja se mitä ihmettelin oli, kun petipuuhien aikana sunnuntaina olikin limakalvot tosi herkkänä, vaikka kosteutta oli kyllä tarpeeksi. Sitten vielä eilenkin oli paikat herkkänä ja tuli mieleen aika, kun söin pillereitä, joiden käytön jouduin lopettamaan juurikin limakalvojen kuivumisen takia. (siis hormonivalmisteiden sivuvaikutusta) Voi, että välillä uskon, että NYT on tärpännyt ja sitten toisaalta pelkään ja odotan sen vuodon alkavan kohta, kun on toiveet jo päässeet taas nousemaan...

Tänään on kp28/26-27 ja huomenna aion testata, jos se pahuksen täti ei ilmesty ennen sitä. Millähän karkottimella sen saisi pysymään poissa?!

Äärettömän jännittynyt Heinäneito kp 28/26-27 dpo 13
 
voih, Manuliinalle onnittelut hienoista tuloksista!!

mutta heinäneito!! vähänkö mua alko jännittää sun puolesta!!!! tuut sitten heti tänne kertomaan mitä testi sanoo! ihanaa!! täällä pidetään peukkuja! :heart:
 
Tunturihilla :hug: Voi ei!! Tuo tunne on niiiiin kovin tuttu... Kasaile itseäsi rauhassa ja sitten taas avoimin mielin uuteen yritykseen, pianhan teillä jo sitten aletaan asioita viemään eteenpäinkin.

(.)Täällä vietettiin todellakin liskojen yötä viime yönä, tuli nukuttua yhteensä alle neljä tuntia varmasti. Kaikki mahdolliset toiveet ja pelot pyörivät päässä eikä vaan yhtään nukuttanut, vaikka olikin väsynyt olo... No vihdoin nousin klo 4.50 ja hipsin vessaan pissimään tikkuun ja silmät sikkurassa aloin tihrustaa, tuleeko siihen tälläkään kertaa yhtään mitään ja näinhän siinä sitten kävi:



Kuva on otettu jo kuivuneesta tikusta (herkkyys 10mlU), aivan noin vahva viiva ei ollut alunperin, mutta selvä punertava haamu/viiva kuitenkin!! Olin siitä niin häkellyksissäni, että tuijottelin tikkua 10min ihmeissäni ja piilotin sen sitten kaappiin ja menin takaisin sänkyyn makoilemaan ja odottamaan herätystä puolen tunnin päästä.

Koko yön vatsaa juili ja jomotti milloin enemmän ja milloin vähemmän, niin etten oikein tiennyt, mitä ajatella. Mutta näin siis vihdoin kävi. Asiasta en ole vielä kertonut kenellekään. Töissä ajattelin jotenkin, että näytänköhän mä nyt ihan erilaiselta, että huomaakohan muut, muttei mitään :D Miehelle ajattelin kertoa jouluaattona, kun nyt näinkin lähellä jo ollaan, eikä tuolla ole harmainta hajuakaan, milloin mulla olis menkkojen pitänyt alkaa. Saa sitten oikein kunnon joululahjan!:heart:

Häkeltynyt ja plussannut heinäneito (4+0)
 
Heippa!

Täällä yksi pitkään raskaudesta haaveillut. Mahtuisiko vielä joukkoon? :) Meillä taitaa hidasteena olla mun endometrioosi, vaikkei tutkimuksissa ihan selkeetä syytä löytyny. Itse epäilen että ovulaatiota ei joka kierrossa tapahdu, mut en sit tiedä. Yrittäminen siis aloitettu joulukuussa 2005, eli juuri vietimme lapsettomuuden vuosipäivää :( Tutkimusten jälkeen tehtiin yksi inseminaatio, josta nega. Enempää ei riittänyt fyysiset eikä psyykkiset voimat tuolloin jatkamaan hoitoja (syksy 2008). Tänä vuonna vedin e-pillereitä aina 3 laattaa putkeen tammi-loka, jotta endo ryökäle kuihtuis. Mutta ei se mitään kuihtunut, pahemmat kivut nyt kuin ennen pilsuja :/

Mutta joka tapauksessa vauvakuume on nyt pilvissä ja kaipaan kovasti juttu seuraa, koska miestäni en haluaisi tällä kaikella jahkauksella rasittaa, kuten varmaan sama juttu täällä monilla muilla :)

Viime päivinä olen tätäkin pinoa lueskellut, mutta koitan pikkuhiljaa paneutua tarkemmin teidän muiden tilanteisiin! :)

Mukavaa Joulun aikaa kaikille!
 
tunturihilla, Kiitos :)

raphaella: Joo, aika rankkaahan tämä on ollut ja oon yllättynyt itsestäni että edelleen jaksan jahkailla kaikkien tuntemusten perään. Tai no onhan tässä välissä ollut kaikennäköisiä kausia.

Viime kierrossa olin ihan varma, että olen vihdoin raskautunut kun muutamana päivänä oli hirveetä huimausta, en ole koskaan pyörtynyt mutta sillon tuntui aivan siltä että kohta tipahdan lattialle. No menkat sit kuitenkin tuli pettnysten kera. Nyt sitten tikuttelin ovista ja sain vahvimmat viivat mitä koskaan oon ovistikkuihin saanut :) Ja hommailut sen mukaisesti, joten toiveet tosissaan senkin takia nyt korkealla. Millään ei jaksaisi odottaa nyt paria viikkoa h-hetkeen |O Nyt siis menossa kp16.

Heinäneidolle onnittelut plussasta!! varmasti häkellyttävätunne! :)
 
Heinäneito Voi ihanaa! Upeita uutisia! Olen tosi iloinen teidän puolesta!!!!
Tunturihilla Varmasti ihan oikea ratkaisu hakeutua etteenpäin, meillä se ainakin helpoti henkistä taakkaa ja kyllähän siinä kestää julkisella puolella ennen kuin eteen päin saa lähetteen tms... Meilläkin oli joulukuun alussa se eka lääkäri ja nyt on musta otettu labrat ja miehestä se sperma-analyysi ja odotetaan sitten jatkosuunnitelmia. Etkä todellakaan ole julma tai muuten tällä palstalla on paljon julmia ihmisiä kun muutkin tuntee noin, oikein julmureiden kerho :D
MarZ Tervetuloa joukkoon! Teillähän raskas taival on takana! Mulla on kans endometrioosi, ultralla tutkittu etei pitäis munasarjojen tienoilla olla ja haitata raskautumista, mut muuten tutkimukset meillä vielä ihan alussa.

ON: Mies sai sperma-analyysin tulokset: siittiöitä oli kyllä paljon 108 milj (>40 milj), mutta kun ne onnettomat on hitaita ja kaartelevia 33% (>50%), eikä lainkaan nopeasti suoraan eteneviä (>25%). (Suluissa ne määrät mitä pitäis vähintään olla.) Eli ne on varmaan jotain penkkiurheilijoita :) Lausunnossa sanotaan että "siittiöiden liikkuvuus on alentunut ja sperman hedelmöittämiskyky on lievästi alentunut. Suosittelen sperman koepesutestausta ja inseminaatiohoidon harkintaa." No, nyt meillä ainakin on syy ja tän pitäis olla hidaste, mutta ei este raskautumiselle. Että oikeastaan hyvia uutisia, koska odotin huonompia. Niin se vaan, että pessimisti ei pety :LOL: No, joulu on meillä punainen ja yk 13 alkaa tuossa pyhinä.

Mutta kaikesta huolimatta hyvää joulua!!! Olette olleet ihania! :hug:
 
Mä oon paranoidinen. Oli pakko varata sh:lta aika hcg verikokeeseen. Olot senkun voimistuu ja jatkuu, nyt on tyllut tajuton väsymys ja rintavarustus on kasvanut ja alkanu kipuilla tosi kovasti... Mulla ei oo koskaa rinnat kipeenä paitsi silloin ku söin teroja ja nytkään en oo niitä kuukauteen napsinut. Saapahan ainaki mielenrauhas ku ei täs kylä saa marketeista testei.
 
Heinäneito WAUTSI WAU!! Onpa kerrassaan upea plussa!!! Olen ihan älyttömän onnellinen teidän puolesta, maailman paras joululahja :heart: Mites se nyt menikään, oliko sulla jotkut lääkkeet apuna?
Voih, kaikkea hyvää teille!!! :)

Tervetuloa MarZ :hug: Kauan olette joutuneet pettymään, toivottavasti tuleva vuosi tuo teillekin sen varmasti ansaitun plussan :heart:
Multakin tuota endometrioosia löytyy ja lääkärin mukaan ei ole este meilläkään, mutta en tiedä..Todennäköisesti ensi vuonna on meilläkin edessä inssit..Mulla on myös vasen puoli munasarjoista todennäköisesti tukossa, joten ainakin se vähän hidastaa :(

Antakaa anteeksi, en ehdi nyt päivittämään tietoja, mutta lupaan tehdä sen heti alkuviikosta! Täällä mennään kiertopäivässä 8 ja ovis pitäisi olla uudenvuoden tienoilla, ihanaa kun pääsee taas yrittämään paussin jälkeen!! :)

Oikein ihanaa ja rakkauden täytteistä joulua kaikille teille ihanille :heart:

 
Pikaisesti täällä käväisemässä ennen joulunviettoon lähtöä...

Tuhannet kiitokset teille kaikille onnitteluista!! :heart: Ihan tässä tippa tulee linssiin liikutuksesta. Vieläkin aika epätodellinen olo, mutta kolmen plussatestin jälkeen, joista viimeisin digi tänä aamuna (raskaana 2-3) sitä alkaa kait pikkuhiljaa olla paras uskoa vaan :D Mitään sen kummempia uusia tuntemuksia ei ole tullut, muuta kuin ihan mieletön nuha-flunssa. Miehelle kerroin eilen pienen lahjan muodossa ja ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :D Ja tänään sitten kerrotaan lähimmille perheenjäsenille.

Vaniljainen Clomit olisin aloittanut tulevasta kierrosta, mutta nyt ne sitten lojuvat tuolla kaapissa ilman käyttöä. Uskon, että tämän kuun putkien aukiolotutkimus on samalla sopivasti putsannut röörit ja sen myötä siis tämä onnellinen tulos.

Hyvää joulua kaikille ja Toivon tämän saman ihanuuden tapahtuvan oikein pian myös teille!!!

Heinäneito + Milli (4+3)
 
Apua! Nyt mulla on alkanut vippaamaan tuolla pääkopassa ja olen alkanu kuvittelemaan, että mitä jos sittenkin... Mulla on ollu rinnat jotenkin arat ja turvonneen oloiset tän viikon (dpo 9 ->) ja tuossa keskiviikkona (dpo n. 11) tunsin tosi kovaa vihlontaa ihan alavatsalla, joka muuten oli kuin kuukautisissa, mutta tuntui selkeästi sivummalla. Ihan piti mennä kumaraan hetkeksi. Tässä kuussa ollaan pupuiltu kp 11, ovis yleensä kp 14 tienoilla. Sen jälkeenhän pidättäydyttiin sitten sen spermanäytteen takia. Että periaatteessa.... Mut yritän nyt pitää ajatukset kurissa, eilen tuli kuitenkin vähän rusehtavaa pupuilun jälkeen ja aika ihme olis jos nyt olis tärpänny. Mutta jos sittenkin... Pelottaa, että taas tiputaan korkealta ja kovaa! Nämähän voi olla ihan hyvin vaan hankalammat pms-oireet ja todennäköisesti onkin, kun mun viime kierto oli niin ihmeellisen lyhyt. Mut sunnuntaina aion testata, jos tätiä ei näy.

Sekoileva Haaveilija,
dpo 13 kp 26/27
 
Kiitos Haaveilija82 ja Vaniljainen :)

Haaveilija, Millon sulla on diagnosoitu endo? Aiheuttaako paljon kipuja? Mut eikös se just noin päin ole parempi että pupuilut on ennen ovista, koska simpat odottelee h-hetkeä muutaman päivä verran?! Oireet ainakin kuulostas hyvältä, varsinkin jos sulla yleensä ei noita ole! :xmas:

Vaniljainen, toivotaan tosissaan että vihdoin onni suosisi <3 Mikä tauko sulla on ollut yrittämisessä? Ja millanen endo sulla on?

Oma napa: Mulla on tänään useamman kerran hulahdellut valkkaria pöksyihin, ja jotain alavatsa tuntemuksia mut toisaalta kai niitä on aina. En enää tiedä/muista... Kai sitä muitakin oirehdintaa vois kehitellä :LOL:

Ihanaa joulua teille kaikille!
 
heipä vaan kaikille!

täällä sulatellaan kinkkua glögin voimalla. oli aivan ihana joulu, oltiin mun vanhemmilla ja sinne tuli myös mun veli perheineen. heillä on kaksi kuukautta vanha prinsessa, aivan ihana vauva!! tahtoo kans!

heinäneito oliko sulla mitään oireita ennen plussaa? osasitko yhtään aavistaa? onnea vielä kerran!! :heart:

haaveilija 82 kuulostaa hyvältä... täällä pidetään peukkuja!! :) testiä kehiin!!

undercovergirl koska sait ajan verikokeeseen? laita vaan kuvaa ni voidaan yhdessä spekuloida! :)

mulla taitaa olla nyt dpo 9 menossa, mitään kummempia oloja ei ole, paitsi kun se että oon ollu aivan pirun kärttynen koko viikon. pitää koko ajan mieheltä pyydellä anteeksi kun kiukuttelen. niin ja tissit on vähän kipiät, mitä mulla ei koskaan ole. tai kerran on ollut, joskus neljä-viisi kiertoa sitten, mut muuten ei ole kyllä ollut. weird... eipä täällä oikeastaan kummempaa. jännätään..
 
heinäneito, ihanaa, paljon Onnea matkaan!! :heart:

Ja kaikille Onnea uudelle vuodelle, toivotaan että 2011 on meidän kaikkien plussaus- ja vauvavuosi!

Tää lähtee odottelemaan ovista Egyptin auringon alle. :D
 
Viimeksi muokattu:
heippa taas pitkästä aikaa :) Täällä yks yötyöläinen ilmoittautuu :) ei oo oikein ollu ihmeellistä kirjoteltavaa kun menkat oli taas jossain hukassa.. Tulivat sitten jouluksi joten punainen joulu ainakin oli. Kovasti ois vaavi mielessä ja huomaan että mieskin puhuu enemmän ja enemmän vauvasta ja että saatais sisarus esikolle. Mikäs olis sen mahtavampaa. Tänään tuli vaan lenkillä sit ajatus että voitas kyllä periaatteessa jossain vaiheessa lähteä adoptioprosessiiinkin jos tuntuu ettei se tärppää meillä itellään. Pitkä prosessihan se on kyllä mutta varteenotettava vaihtoehto. Tällä hetkellä mä tahtoisin kokeilla clomifenia pitkästä aikaa, musta tuntuu että se auttais. Esikkohan sai sillä alkunsa ja mä epäilen nytkin että munasolu ei vaan kasva tarpeeks tai sitten ei irtoa, vaikkakin saan selvästi ovistikkuun kp15-18 välillä jonain päivänä vahvat viivat. Ja kivutkin tunnen. Mutta tähän kroppaan kun ei voi enää luottaa hittolainen! Olispa se yhtä helppoa kun anopilla joka tokas että heillä se oli helpompaa kun heinänniitto, vilkasu vaan isännältä niin johan oli vauva tulossa. Joo helpottaa kovasti ja kivaa et teillä tärppäs heti.... sapetti aikalailla. No onneks se asuu sen verran kaukana ettei tarvi kuunnella sitä kovin usein.
Mullakin vähän sellanen olo ollu et odotan yhen sukulaisen ilmoitusta et millon se on raskaana... Se ottas kyl hiukka koville, mut pakkohan se olis kestää. Olisin kyllä onnellinen heidän puolestaan mutta koville se ottas silti. Inhottava tuntea sillain, koska kuitenkaan eihän se ole minulta pois. Välillä ottaa pannuun niin koko lapsiasia ettei vaan jaksa ja sit on myymässä tai antamassa kaikki vaunut ja tavarat pois et ei niitä tarvita kun ei tärppää. Toivoisin vaan että tuolla polilla oltais hiukan nopeemmalla tahdilla edetty, mut nyt joutuu vaan odotella että kierto jotenkin noilla pillereillä (luget + primolut+ metut) tasottuis. Pidän peukkuja kaikille että tänä vuonna plussattais kaikki! :)

Siitä puheen ollen onnittelut heinäneito komeista plussista :flower: :)


vielä olis muutama tunti ja sit nukkumaan kotia, ihanaa. Hyvää huomenta kaikille :)
 

Yhteistyössä