***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Ei yksikään

Yksikään sydän
ei milloinkaan
lakkaa suosiolla
lyömästä
Yksikään ruohonkorsi
ei kysele keneltäkään
lupaa saada kasvaa
Yksikään unelma
ei milloinkaan
halua jäädä unelmaksi

~T.Tabermann


Tervetuloa mukaan kuumeilemaan kaikki joilla oman nyytin saaminen on kestänyt syystä tai toisesta pidempään, mutta joilla toiveet on silti korkealla.





iloksi, 28- vuotta, esikoinen haaveissa****YRITYSVUOSI 6
--------------------------------------------------------------------
MarZ, 28- vuotta, esikoinen haaveissa**Yritys aloitettu 12/05
Endometrioosia
--------------------------------------------------------------------
selmari, toinen haaveissa*************YRITYSVUOSI 3
Pco
--------------------------------------------------------------------
Imoen, 32- vuotta, toinen haaveissa*******YRITYSVUOSI 3
--------------------------------------------------------------------
NoBlood,esikoinen haaveissa************YRITYSVUOSI 2
--------------------------------------------------------------------
Miipeli, 25- vuotta, esikoinen haaveissa, yritys aloitettu 12/08
Ei tutkimuksia
--------------------------------------------------------------------
Kuu-mami, 32- vuotta, toinen haaveissa************YK 33
--------------------------------------------------------------------
tinttu, 24- vuotta, toinen haaveissa*****Yritys aloitettu 07/09
--------------------------------------------------------------------
Jessie82, 28- vuotta, esikoinen haaveissa***********YK 19
--------------------------------------------------------------------
Babies, 26- vuotta, esikoinen haaveissa**Yritystä n.1,5 vuotta
--------------------------------------------------------------------
tunturihilla, 22- vuotta, esikoinen haaveissa******YV 2/YK 8
Epäs. kierto, pco-maiset munarjat, ei selkeä pco kuitenkaan
--------------------------------------------------------------------
tinker_, 22- vuotta toinen haaveissa***************YK 14
Vasen munajohdin tukossa, molemmat tod. näk. vaurioituneina
--------------------------------------------------------------------
macy gray, 30- vuotias, haaveissa toinen**YK 14
Pco
-------------------------------------------------------------------
Haaveilija 82, 28- vuotta, esikoinen haaveissa********YK 13
siittiöiden liikkuvuus on alentunut ja sperman hedelmöittämiskyky on lievästi alentunut. Lisäksi endometrioosia
--------------------------------------------------------------------
undercovergirl, 26- vuotta, esikoinen haaveissa*******YK 11
--------------------------------------------------------------------
Elinah84, 26- vuotta, toinen haaveissa**************YK11
--------------------------------------------------------------------
Kamomilla-81, 29-vuotta, toinen haaveissa**********YK 10
--------------------------------------------------------------------
johnu, 30- vuotta, neljäs haaveissa*************YK 10
--------------------------------------------------------------------
nefertar, 22- vuotta, esikoinen haaveissa***********YK10
Eivät ole vielä käyneet tutkimuksissa
--------------------------------------------------------------------
Iita83, 26- vuotta, toinen haaveissa****************YK 9
--------------------------------------------------------------------
tttinde-, 19- vuotta, ensimmäinen haaveissa**********YK 9
--------------------------------------------------------------------
Nennu-, 21- vuotta, toinen haaveissa***************YK 8
--------------------------------------------------------------------
NePPis85, 25- vuotta, toinen haaveissa**************YK 8
--------------------------------------------------------------------
sameoldsong, 19- vuotta, esikoinen haaveissa********YK 8
--------------------------------------------------------------------
Lilianne, neljäs haaveissa***********************YK 8
--------------------------------------------------------------------
Ninnuski, kolmas haaveissa**********************YK 8
--------------------------------------------------------------------
Sirususanna**YK 9/Clomit, YK 3
Selittämätöntä lapsettomuutta
--------------------------------------------------------------------
mamakone, 33- vuotta, viides haaveissa************YK 5
Sterilisoitu, nyt toiveissa purku
--------------------------------------------------------------------


PLUSSANNEET

Minsku**YK 33
Aijaa.com - Onko?? - 6731539.jpg
Aijaa.com - Onko?? - 6731540.jpg

Lily-Jane**YK 11
Aijaa.com - 6908893.jpg

Manzu**YK 11

heinäneito**********YK 15
Aijaa.com - 7207098.jpg

Raphaella****YK 10
Aijaa.com - 7219647.jpg
Aijaa.com - 7227701.jpg

marmariini****YRITYSVUOSI 2

taiska87****YRITYSVUOSI 2/clomit YK 2

Vaniljainen****YK 13
Aijaa.com - 7325259.jpg
Aijaa.com - 7325261.jpg



TAUSTAILIJAT
Manuliina ja Amalia Armas viettävät hengähdystaukoa!





Aikaisemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1805521-jo-pidempaan-yrittaneiden-kesapino/
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tervetuloa tänne uuteen ketjuun :wave:

Lily-Jane Tottakai olen teidän seurassa täällä tuo tauonkin ajan :hug: Ihmeellisen hyvillä mielin mennään kohti taukoa, olin aikaisemmin ihan varma, että se masentaa kunnolla..Voin paljastaa, että ollaan keksitty vähän säpinää tuonne makkarin puolelle ja sen avulla aiotaan sinnitellä nuo välikuukaudet ja unohtaa vauvahommat kokonaan :whistle: Tässä on vaan semmoinen riski tietysti, että se raskaus onnistuu just silloin kun sitä ei ajattele, ei mitään ehkäisyä meinaa aiota käyttää :D Pitäis vaan vältellä niitä tärppipäiviä..

Raphaella Hyvä, että mieli on jo vähän parempi :hug:
Toivottavasti pääset nopeasti leikkaukseen ja siitä sitten toipumaan! Ehdottomasti halutaan kuulla miten sulla homma etenee, joten olisi tosi kivaa jos meille tulisit siitä tänne kertomaan :hug: Lisäsin sut nyt tuonne taustailijoihin, onko se hyvä?

heinäneito :LOL: Juuri noinhan se menee, erittäin hyvä sotasuunnitelma :D Toivotaan, että mekko olisikin liian pieni kun sitä pitäisi käyttää :whistle:

Täällä mennään dpo neljässä ja odotellaan vaan mitä tulemaan pitää =)
 
Kiitos vaniljaiselle uudesta ketjusta:)Täällä on menossa kp 25/27 eikä mitään tuntemuksia oikeen mihinkään suuntaan.. Maha kipua välillä, mutta oon niin varma et menkat alkaa kohta:(Hyvin kyllä jotenkin nyt tämän kierron jaksoin paremmin, helpotti huomattavasti oloa kun kävi siinä aukioltutkimuksessa niin ei tarvitse siitä stressata.. Viime viikolla kävin katsomassa kaverin 2viikon ikästä vauvaa ja voi luoja miten suloinen tapaus:heart:Auttaa tosi paljon vauvakuumeseen hei:DNiin ja kaveri on raskaana ja pääs just ekaan ultraan jne.. Hieman kyllä kateellinen olo, vaikka tosi tyhmältä se kuullostaa:DToki oon tosi onnellinen hänen puolestaan!

Plussa tuulia kaikille!!!!:) Toivotaan, että alkais nyt plussia ropisemaan oikein kunnolla!
 
Moikka

Minä liittyisin joukkoon myös :)

Takana on 4,5 vuotta esikoisen yritystä. Yrityskierroista ei ole tietoa, joten vuosissa voi ajan laskea.

Hieman taustoistani :
Olen 28-vuotias ja mieheni minua 6 vuotta vanhempi. Jätin ehkäisyn toukokuussa 2006 ja sen jälkeen on lapsella ollut lupa tulla. Ensimmäisen vuoden aikana minulla oli kuukautiset vain 6 kertaa, kun vuosi yritystä tuli täyteen pääsimme eteenpäin tutkimuksissa ja gynellä sitten havaittiin polykystiset munasarjat. PCO on aiheuttanut pitkät kierrot ja ovuloimattomuuden. Lisäksi sitten miehellä on alentunut siittiötiheys, eli kummassakin enemmän ja vähemmän vikaa.

Lähete lapsettomuuspoliklinikalle saatiin tuossa 1,5 vuotta sitten ja ensimmäinen käynti siellä oli marraskuussa 2009. Ensimmäinen inseminaatio tehtiin viikko ennen juhannusta ja toinen elokuussa. Kumpikin epäonnistuivat. Nyt odotellaan tammikuuta, jolloin alkaa toimenpiteet ensimmäistä IVF-hoitoa varten helmikuussa.

Loppuvuosi toivotaan sitten luomusti (noh, clomifenit on apuna) ja koitetaan saada vauva aikaan kotikonstein.

Kovasti toivon, että pääsisimme vielä livahtamaan noista rankemmista hoidoista ja saisimme plussan ilman lääkäreitä. Sen varaan ei ole mitään kuitenkaan laskettu (itseasiassa elämää eletään nyt ja suunnitellaan tulevaisuutta niin kuin lasta ei olisi koskaan tulossakaan),

Minä toivon, että muilla ei tämä taipale veny näin pitkäksi kuin minulla, joten ei muuta kuin plussa-aaltoa pystyyn :)

Ai niin ja tämänhetkisestä tilanteesta sen verran, että muhkea ovulaatio tapahtui ilmeisesti eilen ja nyt sitten on puolentoista viikon piina edessä menkkoja odotellessa. Toivottavasti jää menkat tulematta.
 
Olenpas jo jonkun aikaa seuraillut teidän keskusteluja ja odotellut milloiin aloitatte uuden pinon, että pääsen hyppäämään mukaan.

Esikoista kuumeillaan, viisi vuotta ilman ehkäisyä, kaksi vuotta aktiivista yritystä. Nyt kp 16/25-31. Luomuun tuskin on mitään mahdollisuuksia vaikka selittämättömiä ollaan, joten innolla odotan uutta kiertoa kun vihdoin pääsee clomeja kokeilemaan. Toisaalta myös pelkään niiden aloitusta koska jos ne ei autakkaan niin kuumeilu tyssää siihen. Ei suostunu gyne meitä rankempiin hoitoihin laittamaan koska meissä ei ole mitään vikaa.
 
Kiitos Vaniljaiselle ylläpidosta! Huomasin, ettei mun nimeä vielä ole tuolla. Meillä on siis yk 9, olen 28 v ja ensimmäinen haaveissa
Lily-Janelle ihanaa ja rentouttavaa reissua ja tsemppiä maanantaille!
Lilianne: Me alettiin rakentamaan keväällä omakotitaloa ja aika rankkaahan tämä on. Tosin väliaikaista ja ihanaakin, mutta kyllä iltaisin uni tulee silmään aika nopeasti;) Tsemppiä vaan teille loppurutistukseen, ihan hyvällä mallillahan se on jo! Me muutetaan todennäköisesti joskus talven aikana (toivottavasti:D)
Heinäneito on kyllä menny tekemään sellase tempun ostamalla sen mekon, että eiköhän kohta ala maha kasvamaan!=)
J tervetuloa uudet ihmiset!
 
Vaniljainen Kiitos uudesta pinosta! Ja ihanaa että jäät tänne juttelemaan meidän kanssa, haluan kuulla miten teidän hääjärjestelyt sujuu. Niinhän siinä voi käydä, että vauva tulee kun sitä ei yritä, mutta en usko että se teitä harmittaa :D Sitten vaan viimeisillään alttarille :D

iloksi Tervetuloa mukaan! Kauan ootte saaneet kyllä yrittää, nyt vaan toivotaan että tammikuu tulee pikapikaa ja pääsette IVF:n!! Ei enää kauaa odotusta!! :)

NoBlood Tervetuloa myös! Huh, miten se lääkäri ei "suostunut" laittamaan teitä rankempiin hoitoihin? Pitkö yritys on henkisesti niin raskasta, että pelkästään siitäkin, koska antaahan ne hoidot toivoa kuitenkin. Toivottavasti clomit puree hyvin. :)

tinker Sulla on jännät päivät meneillään, peukutan plussan puolesta!!

Huomenna olis sitten täällä kp 13 ja alkaa oviksen metsästäminen. Toivottavasti saadaan nalkkiin! Puhuttiin näistä kiireistä, niin en uskalla edes ajatella kun oon saanut tän gradun valmiiksi ja siinä välissä jos etsin töitä, että kuinka lähtee kuumeilu käsistä.. Tulee olemaan sen verran aikaa käsillä. Noh, kyllä mä jotain keksin :D
 
voi ei kun te ootte ollu ahkeria kirjottajia :D tai sit mä en taas oo ehtiny moneen päivään käydä täällä... mutta en nyt siis ehtiny lukea kaikkia kirjotuksia, joten anteeksi en osaa kommentoida nyt mitään, yritän parantaa tapani ja muistaa käydä useammin niin pystyy sisäistämäänkin muitten kirjotukset paremmin! mulla ei taaskaan mitään havaintoa ole, että missä vaiheessa kiertoa ollaan menossa... ehkä parempi niin, ei ainakaan voi stressata :)
 
Olikohan tämä nyt ehkä mahdollinen r-oire vai mikä, mutta moneen vuoteen en ole syönyt suolakurkkuja. Ei periaatteessa mitään niitä vastaan, mutta ei vain ole mieli tehnyt. No, tänään kävin päivällä kaupassa, ja voi vitsi vieköön kun haisi suolakurkkulaari hyvälle!!! Oikein vesi nousi kielelle. En ostanut, kun kotonakin sitä on kun lapset siitä tykkää ja niille pitää sitä aina ostaa. Kotona mieliteko unohtui ja pistin ihan nälän piikkiin. No, illalla kun aloin lapsille iltapalaa laittaan ja jääkaapin aukaisin ja sieltä hyppäsi suolakurkkupurkki silmille. Oli ihan pakko sitä sieltä sitten rohmuta ihan monta palaa! Ja voi että oli kuulkaa hyvää!:p

Hmm. Huomenna on pienimmän 5v neuvola. Samalla reissulla taidan poiketa apteekin kautta... Ihan vain varmuuden vuoksi. Tietääpä sitten, saako illalla nauttia siideriä... Tänään kp27/28-34.
 
Mulle vois laittaa tonne listalle yk 15 vaikka...tipuin kärryiltä tosiaan siinä kymmenen paikkeilla, mut luulen et 14 tai 15 vois olla aika lähellä...Ja ikä on 29v. Menossa nyt 26/25-29, ja ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen: / Toivottavasti tarkottais hyvää eikä taas täti tulla tupsahtais kylään! Vaikka yleensä vieraat on ihan kivoja ni se sais kyllä jättää käymättä!!:kieh:
 
Minä taidan liittyä tähän pinoon, kun täällä vaikuttaa olevan vastaavassa tilanteessa olevia ja tuttujakin jopa. :) Olen siis 30-vuotias, haaveissa toinen, kp21/19-47(32-34) ja yk11. Ensi kuuhun asti on armon aikaa ja jos kestävää plussaa ei saada aikaiseksi, siirrymme lapsettomuuspolin asiakkaiksi. Metformiineja käytin muutaman kuukauden, mutta ne lopepettiin minulle sopimattomina. Mitään vaikutuksia ei huomattu. Nyt on eka Terolut-kierto eli yritetään saada kierto säänöllistymään. Ultrassa kohdun ja munasarjojen tilanne viime kuun alussa oli todella hyvä eli helminauhoja ei näkynyt ja limakalvo näytti hyvän paksuiselta (oli lopukierto). Parempaan suuntaan vaikuttaisi siis olevan menossa. :)

Mulla on ollut nyt neljä tai viisi kemiallista, joista viimeisimmän sain selvästi kiinni ja seuraavana päivänä alkoi vuoto. Hedelmöittyminen siis vaikuttaa onnistuvan ihan hyvin, mutta kiinnittymisessä on ongelmaa. Ensi viikolla saan labrakokeiden tulokset. Katsottiin kilpirauhasen vasta-aineet, perusverenkuva ja prolaktiini. Jälkimmäisin olisi ilmeisesti pitänyt katsoa alkukierrosta, mutta lääkäri ei ohjeistanut sen osalta. Myös klamydia testattiin minulta ja mieheltä, sillä se kuuluu alustaviin rutiinitutkimuksiin. Molemmat kävimme kyllä testeissä suhteen alussa eikä mitään todettu, joten sen osalta ei pitäisi olla huolta.

Minua kiinnostaisi kuulla millaisia apuja muilla on raskautumiseen käytössä. Olisi myös mukavaa, jos ne saisi näkymään listalla. Olisi siitä helppo kurkata jokaisen tilannetta, jos pääsee unohtumaan millainen tilanne kenelläkin on. =)

Manuliina > Ymmärrän tunteesi. Sain itse pco-diagnoosin aloittaessamme tämän toisen yrittämisen. Aloittamista lykättiin minun oireluni vuoksi ja oli helpottavaa kuulla niille selitys. Syy on aina helpottavaa tietää ja auttaa jaksamaan eteenpäin olipa ongelma mikä tahansa. Mulla on tuo pco ollut jo vuosia (jo silloin kun aloin esikoista odottamaan nelisen vuotta sitten) vaikka kierto olikin säännöllinen ja myös vuodon määrän perusteella kaikki oli kunnossa. Silloin ei ollut oireet näin pahat eli hormonitoiminta toimi riittävästi raskautumisen kannalta ja onnistui helposti. Selittämätön raskautumisen viipyminen on omalla tavallaan yhtä raskasta kuin jonkin diagnoosin tai muun selkeän syyn takia viipyminen. Toivottavasti teilläkin tärppäisi viimein.

Lueskelen jossain vaiheessa lisää kirjoituksianne ja yritän kommentoida lisää. Olen taustalta seuraillut jonkin aikaa, mutta asiat on jo unohtuneet eli kertaus ihan aiheellista ennen kommentointia. Mukavaa viikonloppua ja paljon plussailuonnea kaikille! =)
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet:)Mä voisin meidän tilannetta vähän vaikka avata vielä, eli yk12 on nyt menossa ja viime kierrossa kävin munanjohtimien aukiolotutkimuksissa jossa selvisi, että toinen munanjohdin on tukossa. Ultrassa kävin jo aiemmin ja munasarjoissa ja kohdussa ei ollut mitään poikkeavaa. Nyt viime käynnillä lääkäri sano, että voidaan edelleen vaan yrittää, mutta sitten kun tuntuu, että riittää niin puhelua hänelle ja kirjoittaa lähetteen julkiseen lapsettomuushoitoon. Tuonne kyllä tuskin mennään, eli yksityiselle sitten kun saa riittää tää yrittäminen. Mä oon 22v ja mies 24 ja esikoinen tärppäs heti joten on vähän erikoista kun tätä toista saa odotella näin:/ Mulla siis säännöllinen kierto ollut nyt viime vuodet ja ovulaatiokin joka kuukaus on tapahtunut, ainakin testien ja oireiden perusteella:D

Tänään kp26/27 ja ruskea tuhruvuoto alko eilen, joten menkkoja odotellessa:(Pieni toivo toki on, jos verinen vuoto ei ala, mutta sitä tuskin mulle tapahtuu. HUOH! Plussa tuulia kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
tinker_ > Jos ultrassa kaikki näytti hyvältä, ovulaatiot tulee ja kierto toimii, niin kannattaisi varmaankin teettää jotain hormonikokeita. Yksityisellä ne ovat kalliita, joten voisitkohan teettää niitä julkisella puolella? Jos lääkäri on lähetteen teille luvannut, niin varmasti alustavat labrakokeetkin teille kirjottaisi. Niihin kuuluu ainakin kilpirauhasarvot, prolaktiiniarvo, perusverenkuva ja klamydiatesti. Lultavasti sulla jokin hormoni ei toimi normaalisti, kun ei tärppiä kuulu. :( Jos syy on sellainen, niin uskoisin olevan helpohkosti korjattavissa. Yksityiselle siirtyminen käy helpommin, jos nuo perusjutut on jo tiedossa. :) Tädin karkottavia plussapuhureita! :D
 
macy gray juu mä mietinkin noita verikokeita kans, ihme vaan kun lääkäri ei niistä mitään puhunut:(Kävin siis yksityisellä lääkärillä joka on lapsettomuushoitoihin erikoistunut.. Reilu vuosi sitten kävin ihan perus verikokeissa missä katottiin kaikki jutut ja niissä ei ainakaan mitään löytynyt.. Luulempa, että suurin syy on tuo munanjohdin joka on tukossa, esikoisen jälkeen sairastin kohtu ja munajohdin tulehduksen. Lääkäri puhui vielä, että vaikka molemmatkin johtimet olisi auki niin tulehdus on voinut tappaa johtimista kaikki ne "karvat" mitkä sitä munasolua sitten liikkelle laittaa..Mutta taidan joka tapauksessa ottaa seuraavan kuun aikana yhteyttä sinne yksityiselle ja katsoa mitä ne sanovat.
 
tinker sattuuko toi aukiolotutkimus? Olen ajatellut meinaan sellaseen pyytää päästä jos nyt taas menkat alkaa...Sais siis edes jotain selkoa tähän tärppäämättömyyteen:kieh: Ja toinen on tosiaan ne verikokeet joihin aion pyytää.

Täällä mä olen siis edelleen odottavalla kannalla: kp 28/25-29...yleisimmin ne on kuitenkin olleet 26 tai 27 pv. Tänään ekan kerran tuli pyyhkiessä VÄHÄN ihan vaaleenpunasta valkkarin tapasta paperiin, ne normaalit menkkoja edeltävät tuhruttelut siis ovat loistaneet poissaolollaan:whistle: Ja viime maanantaina tais tulla kans kertaalleen sellasta vähän samanmoista vaaleenpunasta pyyhkiessä. En oo kovin korkeelle toiveita nostanu koska tosiaan olen joutunu niin monesti pettymään:'( Mutta taas kerran se toivo koittaa sieltä nostaa päätään! Ei oo menkkaoloakaan, mut ei juuri muutakaan oloa:confused: Eilen tein testinki, siis tietysti puhdas nega, ihan sen takia koska ennen ku olen tehny testin ni on samantien hanat auennu. Ajattelin siis avata ne ajallaan:D Mut ei se nyt sitte toiminutkaan!
Maanantaina ku alkais ni olis toi kp 29...Että jollei ala kuulua ni ens viikon loppupuolella testailen uudemman kerran. Ja tietysti koko ajan peukut ja varpaat hanakasti pystyssä, niin itelle ku teille kaikille muillekin pikkusta toivoville:heart:;)
 
Manuliina tuo aukiolotutkimus oli mun mielestä tosi epämiellyttävä, mutta se kestää vähän aikaa vaan ja sen vastauksen saa heti :) Mulle sanottiin, että kannattaa ottaa särkylääkettä ennen sitä ja otin kaksi buranaa, silti nipisteli kyllä, mutta mulla olikin toinen tukossa, et johtusko siitä.. Mutta ei se sillei satu, enemmän vaan epämielyttävä tilanne ja tuntuu inhalta, mutta hetkessä ohi :) Illemmalla tuli nivuset aika kipeeksi, mutta siihenkin autto särkylääke.
 
Jaahas Vaniljainen on loihtinut meille uuden pinon! Ja uusiakin on liittynyt mukaan tervetuloa kaikille!:wave:

Manuliina: Meillä on aika samanlaiset kierrot. Mulla kanssa pääasiassa sen 26-27 pv, mutta on vaihdellu 25-28 välillä. Ja mulla on nyt menossa kait kp25. Eli piina-ajat ja ovikset menee meillä aika samoihin :) Muutenki sun teksti kuulosti ihan kuin omasta suusta kirjoitetulta. Tässä kierrossa oon tosi kovasti yrittäny olla herättelemästä toiveita, kun joka kuu se pettymys on sieltä kuitenki tullut. Ja miten se onkin, että testin teon jälkeen ihan hetken päästä ne hanat kuitenki aukeaa?! Mutta testatusta negasta huolimatta kuulostaa ihan lupaavilta noi sun pikku tuhrut. Peukkuja pidän täällä. (Niin ja meilläkin tuli syyskuussa yritystä vuosi täyteen)

Macy Grayn juttuja olenkin jostain lueskellut ennenkin, olisko ollut tuolta r-oireiluketjusta? Tervetuloa vaan tänne mukaan.

Voi Lilianne! Sinnekö sitten vuodot kuitenkin ilmestyivät suolakurkuista huolimatta?:hug: Millähän me ens kuussa säikäytettäis ne menkat kauas pois?! Sotasuunnitelmaa punomaan...

No tuntuu niin tyhmältä näitä omia tuntemuksia edes kirjotella tänne, kun niitä ei edelleenkään ole : / Nyt on kaiketi kp25/25-28 oon yrittäny olla tarkemmin laskeskelematta. Aiemmin on rinnat ollu selkeästi kipeet tai herkät ennen menkkoja ja sit ehkä paria päivää ennen menkkoja on loppunu, mutta nyt ei oo oikeestaan mitään sellastakaan pahemmin ollu.
Toiveissa olis, että tässä parin viikon sisään saatais hoidettua tuo miehen simppalähetys eteenpäin niin meilläkin vihdoin alkais jotain konkreettista edistystä tapahtua. Eli menkkojen alkua tässä odotellaan huomenna tai maanantaina ja toivotaan tosiaan, että jollain ihmeellä saatais tää mun maha kasvamaan niin, että se häämekko jäis ensi kesänä käyttämättä :LOL:
 
Tervetuloa macy gray :flower: Juu voishan tonne etusivulle lisätä, että missä vaiheessa kaikki menee. Mulla ei mitään apuja ole oikeastaan, ollaan tässä kuussa vuosi yritetty, mulla on säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu ultran ja myös tikkujen mukaan. Miehen sperma on tutkittu, ja siinä ei ollut mitään vikaa, tulokset oli itseasiassa erinomaiset. Joten syytä ei täältä ole toistaseksi löytynyt! Menkat mulla on aika niukat, mutta limakalvo on aina ollut ok. Voihan se olla että jostain pikkuriikkisestä asiasta kiikastaa, niinkuin ovislimojen ph:sta tms. Mutta siis seuraavien menkkojen jälkeen olisi se aukiolotutkimus, jos siinä kaikki ok niin ollaan yksinkertaisesti vaan "selittämättömiä". Ikäviä noi sun kemialliset kun hedelmöittyminen kuitenkin tapahtuu! :hug: Toivottavasti siihen saataisiin oikea tukilääke.

Lilianne Pahoittelut menkoista :( Mullekin tulee välillä ihan sairas himo suolakurkkuihin.. Mut sitä tapahtu ennen kuumeiluakin :LOL:

heinäneito Toivottavasti toi mekkokikka toimis :D

Vaniljainen Unohdin muuten vastata liittyen niihin menkkoihin, niin viime menkat oli oikeastaan aika samanlaiset taas.. En tiedä.. Mun into kokeilla kaikkea kuoli taas viime menkkojen myötä :LOL: Odotan nyt vaan oikeastaan et aika kuluu ja päästään johonkin, edes inssiin. Okei no greippimehua join kyl nyt joka päivä ennen ovista, mut ei muuta. Mulla oikeasti on mennyt usko siihen plussaan, se tuntuu joltain ihmeeltä jos se tapahtuis..

Tänään tuli ovistestiin vahva testiviiva, melkein yhtä tumma kuin kontrolli, eli ovis varmaan lähestymässä. Jos huomenna näyttää negaa niin sitten on kyllä varmaan plussa. Laitettiin tänään uimarit matkaan, ja huomenna olisi myös tarkoitus. Tuleekin vähän aikaisempi ovis kuin viime kierrossa, tänään kp 14/30.

Tsemppiä kaikille!! :wave:
 
Joo kuten arvasinkin niin menkat alko taas:(Eli kp1..Ja yk13 lähtis nyt sit..Mietin tuota miehen siemenneste tutkimusta, mutta siitäkään lääkäri ei puhunut mitään, eli missä vaiheessa se sitten tehdään? Lääkäri kysyi vaan, että onko sama mies kun kenen kanssa aiempi lapsi ja vastasin, että on niin sitten ei muuta sanonutkaan ja merkkas sen ylös..
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä ilmoittautuisi pitkään pikkukolmosta yrittänyt äiti keskusteluun. Ikää löytyy jo 38, joten tädin ilmaantuminen antaa edes sen toivon, ettei vaihdevuodet ole alkaneet :O. Ehkäisty ei ole kahteen vuoteen ja aktiivista yritystä...hmmm...7 kiertoa. Viime maanantaina kävin yksityisellä gynellä saamassa Clomit ja nyt huomenna ultraan katsomaan miten ne on auttaneet. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, kolme pillerisatsia odottamassa, jos nyt ei tärppää. Vauvakuume on valtava. Nyt siis menossa 11/30 päivää kierrossa, jos osaan oiken laskea. Ensi viikolla tiivistä yritystä. Oi, jospa tärppäisi. Joka tapauksessa ensi viikosta alkaen pystyn kuvittelemaan itselleni kaikki raskausoireet.
 
Tervetuloa uudet! :wave:

iloksi Voi, minä pidän kamalasti teille peukkuja, että luomuna kuitenkin tärppäisi, eikä teidän tarvitsisi mennä ollenkaan hoitoihin! :hug:

Lilianne Voi rähmä!! Mä jo täällä melkein hypin ilosta kun luin ton suolakurkku jutun, se on niin yleinen oire :( Paljon tsemppiä uuteen kiertoon murunen <3

tinker Ja sinäkin murunen! Tyhmä,tyhmä täti!! :(
Tiedätkö, mulla on ihan sama juttu noiden verikokeiden kanssa! Just torstaina sitä ihmettelin mun äidille, että miksi kaikki muut pääsee heti alussa verikokeisiin ja mulle lääkäri ei puhunut mitään! Ja kaikenlisäksi, mullakin on lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri yksityiseltä puolelta..Onkohan se jotenkin ns. vanha tapa tutkia vai onko meillä kenties sama lääkäri? :D

Manuliina Mä olen myös käynyt siinä aukiolotutkimuksessa, eikä ollut mun mielestä ollenkaan paha :) Ainut kohta jossa jotain ikävää pistoa tuntui oli se kun se aloitti sen ruiskuttamisen, mutta lääkäri himmasi tahtia heti niin auttoi. Ei paha siis :)

Lily Mulla oli kans yhdet edes vähän runsaammat menkat tossa jokunen kierto sitten, mutta sitten taas se palasi takaisin tähän vanhaan tuttuun tiputteluun :( Ihan tyhmää! Mutta onnea jo melkein- ovisplussasta!! :heart:

Tuli vähän tämmöinen pikakirjoitus kun olen anoppilassa ja pelkään koko ajan, että joku pöllähtää kattomaan, että mitä teen :D

Omaa napaa vielä sen verran, että nyt on dpo 7 ja eilen tuntui vatsassa pientä nippailua, mutta muuten ei sitten kyllä yhtään mitään! Ihan hiljaiseloa on täälläkin..ZZzzzZZZzzz....

Joku täällä kyseli myös tuosta listaan kiertopäivien lisäämisestä, niin olen jättänyt sen tarkoituksella pois, koska mulla ei ole aikaa päivittää niitä joka päivä :(
Mutta tottakai jos joku muu jaksaa niitä päivitellä, niin saa ottaa homman haltuunsa, mutta sitten se vaatii uuden pinon laittamista!

Ihanaa sunnuntai-päivää muruset ja voimia vielä tädin kiusattavina oleville :hug:

Edit: Mulle tuli semmoinen idea noista kirtopäivien lisäämisestä mieleen, että jos jokainen aina kirjottaisi ikäänkuin allekirjoituksena omat kiertopäivänsä, niin kenenkään ei tarvitsi huolehtia kaikkien päivistä? :) Sen voisi sitten aina laittaa vaikka jollain värillä?
 
Viimeksi muokattu:
omaa napaa: mä eilen istuskelin saunassa itekseni juomassa siideriä ja mietin kaikenlaista ja tulin edelleen siihen lopputulokseen, että ainakaan vielä en aio mihinkään tutkimuksiin hakeutua... ja sen tiedän, että miestä en niihin edes sais raahattua :whistle:
että mä taidan olla vähän ketjun musta lammas, kun en mitään hoitoja edes harkitse :D muutaman kierron tikutin ovistesteillä, mut sit menetin hermoni siihen ja nyt en oo aikoihin edes laskenu kiertopäiviä, mistä johtuen menkat on pari edellistä kertaa ollu ihan aito yllätys, kun en niitä ole osannu odottaa ollenkaan...
yks kaveri eilen manasi sitä kun on menkat myöhässä, eikä siis halua raskautumiseen ole ja en sitten pystyny hillitsemään itteäni vaan sanoin suoraan, että helvetin katkera olisin jos se haluamattaan tulis raskaaks, kun meillä ei oo yli vuoden yrittämisen jälkeen tärpänny... mutta sellastahan se elämä toisinaan on, epäreilua :/

uusille tervetuloa!

suolakurkuista vielä sen verran, että mä en oo ikinä voinu sietää niitä. eli jos yhtäkkiä iskis suolakurkkuhimo, niin sit olisin varmasti raskaana :D tosin ensimmäistä odottaessa ne ällötti mua vielä enemmän kun yleensä...
 
Vaniljainen kiitos myötätunnosta:)Toivotaan, että sulla ois tärpänny!:)Saisin kans siitä toivoa kun meillä tosiaan taitaa vähän sama tilanne olla:D

Tuosta listasta vielä, että mullakaan ei aika oikein riitä päivittelemään, mutta jos joku haluaa niin ok:)Mut mulle kelpaa ilmankin ja voihan sitä aina viestiin sit laittaa mikä kp on menossa vaikka:)
 

Yhteistyössä