***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Täällä suunnalla on sitten saatu pyhinä aikaan useammatkin onnenitkut, niin itselle kuin muillekin perheenjäsenille. Tuli aika puskista tämä uutinen :D Siis jotkut tiesivät meidän pitkästä yrityksestä, mutta kaikki eivät sitäkään. Iloisin ja onnellisin mielin on siis joulu vietetty. :heart:

Viimeisin raskaustesti on tältä aamulta, olihan se tehtävä, jotta olis ihan varmaa, että neuvolaan on soitettava. Ja samantien vahvat plussat pärähti tauluun.

Raphaella Ei mulla oikeastaan ollu mitään sellasta kauhean selvää oiretta, mikä olisi poikennut mun aiemmissa kierroissa kuvitelluista oireiluista. Silloin dpo 4 tunsin sen tosi kovan vihlaisun alavatsalla, mutta niitäkin olin kuvitellut tunteneeni aiemminkin (tosin tää tuntu oikeesti älyttömän kivuliaana) ja sitten sitä juilintaa ja nippailua tuntui ja sit menkkojen alkamisen aikaan ihan jatkuvampaa särkyäkin, mutta enemmän toispuoleisena menkkakipuihin verrattuna. Ainut, mikä sai toiveita nousemaan oli seksin aikana dpo 12 tuntunut limakalvojen herkkyys alapäässä, kun olivat arat vielä seuraavanakin päivänä. Mullahan siis e-pillerit jäi pois juuri tuon limakalvojen kuivumisen takia, mikä oli jonkinlaista reagointia hormoneille... Toiveita oli paljonkin, mutta ei mitään pomminvarmaa siis.

Tällä hetkellä olo ei ole vieläkään kovin paljon muuttunut. Kamala nuha-flunssa vaivaa edelleen etenkin yö-aamuaikaan ja iltasella alkaa aikaisemmin selvästi väsyttämään, mutta uni ei välttämättä kuitenkaan tule. Rinnat ei ole oikeastaan ollenkaan kipeät, mutta tuntuvat vähän pinkeiltä. Ei turvotusta tms. Mutta makeannälkää ei edelleenkään ole, ei tee mieli yhtään. Joten olen kyllä syönyt ennätyksellisen vähän karkkia/ suklaata tänä jouluna en juuri lainkaan. Hyvä olis jos loppuun asti pysyis näin, niin ei tulis niin valtavasti lisäkiloja, mutta pahaa pelkään että tuo jossain vaiheessa muuttuu. Ihan ruokaa ja suolaista tekee mieli säännöllisin väliajoin kylläkin.
 
Heippa kaikki! Vieläkö mahtuu yksi pidempään kuumeillut mukaan? Olen uusi tällä palstalla, tosin lueskelemassa olen toisinaan käynyt.
Olen hitusta alle kolmekymppinen nainen ja kuumeilen toisesta lapsesta, minulla on 06 syntynyt poika edellisestä avoliitostani.

Olemme yrittäneet raskautta kesäkuun alusta lähtien ja menossa on nyt yhdeksäs kierto (2/22)
Tutkimuksia meille ei ole vielä tehty eikä hoitoja aloitettu onhan yritystä takana vasta puolisen vuotta. Mieheni on kuitenkin sairastanut nuorena syövän ja saanut rankkoja hoitoja. Hoidot ovat saattaneet vaikuttaa siittiöihin, asiaa ei ole kuitenkaan vielä tutkittu.
Minussakin ilmeisesti jotain vikaa on, koska olimme ensimmäisen mieheni kanssa ilman ehkäisyä kaksi vuotta ennen raskautta.

Ensi vuonna olisi tarkoitus suunnistaa tutkimuksiin. Vielä muutaman kuukauden aiomme yrittää kuitenkin luomusti.

Jospa täältä saisi hiukan tuskailuseuraa :D ja iloisista uutisista uskoa.
 
Amalia armas tervetuloa!

Pakko taas tulla avautumaan. Olenkohan maailman ainoa josta alkaa tuntua jo jotenkin epätodelliselta koko raskautuminen.. Varsinkin siis kun ei ole kokenut tuota maagista kahta viivaa, niin alkaa jo tuntua että onko tää jotakin houretta sitä kuukausikaupalla toivoa, voiko sitä ees tulla!? Vaikkei tähän asti ole gynetkään sanonu (no, eihn ne lapsettomuustutkimuksia ole, mut silti) muuta kun että kaikki vaikuttas olevan ok, niin miks päässä takoo välillä että onko se edes mahdollista.

heinäneito tervemenoa plussanneisiin, siun tekstistä kyllä huokuu sellainen seesteys ja onnellisuus että voih! :heart:
 
Amalia Armas kauhiasti tervetuloa joukkoomme! toivottavasti et viivy kauaa seuranamme ;)

tunturihilla et varmasti ole ainoa! ei pidä menettää uskoa, eikä järkeä, tässä hommassa. kyllä sinäkin aivan satavarmasti saat vielä ne kaksi viivaa!! :hug:

mulla on tänään dpo 11 ja mua oikeesti jännittää ihan pirusti. en mä tiedä, mut jotenkin vaan tuntuu et olisin raskaana. kiukuttelut jatkuu, tissit on arat, mulla ei ole tällaista oloa ollu varmaan ikinä ennen menkkoja. menkat siis pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna. yleensä tähän aikaan on jo menkkajomotuksia masussa mut nyt ei oo oikeen mitään. välillä on jotain tuntemuksia, mut musta tuntuu et ne vaan perhosia kun mua jännittää niin paljon. kävin ostamassa digitestin ja pari liuskaa, koskahan sitä uskaltais testata...?? mua vaan pelottaa se nega ihan älyttömästi! esikoisesta testasin eka kerran vasta dpo 16 ja sekin oli haalea viiva, vasta dpo 19 sain sitten kunnon plussan. voi hitto.... jaiks!
 
Heippa kaikki! Vieläkö mahtuu yksi pidempään kuumeillut mukaan? Olen uusi tällä palstalla, tosin lueskelemassa olen toisinaan käynyt.
Olen hitusta alle kolmekymppinen nainen ja kuumeilen toisesta lapsesta, minulla on 06 syntynyt poika edellisestä avoliitostani.

Olemme yrittäneet raskautta kesäkuun alusta lähtien ja menossa on nyt yhdeksäs kierto (2/22)
Tutkimuksia meille ei ole vielä tehty eikä hoitoja aloitettu onhan yritystä takana vasta puolisen vuotta. Mieheni on kuitenkin sairastanut nuorena syövän ja saanut rankkoja hoitoja. Hoidot ovat saattaneet vaikuttaa siittiöihin, asiaa ei ole kuitenkaan vielä tutkittu.
Minussakin ilmeisesti jotain vikaa on, koska olimme ensimmäisen mieheni kanssa ilman ehkäisyä kaksi vuotta ennen raskautta.

Ensi vuonna olisi tarkoitus suunnistaa tutkimuksiin. Vielä muutaman kuukauden aiomme yrittää kuitenkin luomusti.

Jospa täältä saisi hiukan tuskailuseuraa :D ja iloisista uutisista uskoa.
Ajatusvirhe oli tuota kirjoittaessa, eli yrityskierto on nyt numero 10. Ysistä luulinkin jo tuossa viime viikolla tärpänneen, kun kuukautiset olivat peräti viisi päivää myöhässä... Moista ei ole vuosikausiin tapahtunut.
 
raphaella kyllä näkyy, mut itselläni ainakin samanmoinen on tullut, ja oli nega. mutta siis hei, se voi olla haamu/nega, sitä on tuossa vaiheessa niin paha sanoa. entäs jos tekisit huomisaamuna/ylihuomenna (jos jaksat odottaa!) digitaalisen, niin tulis varmuus. oliko aamupissasta muuten? niin ja kiitos taas tsempistä, kai tämä tästä.

on: vuosi siis tulee tammikuun alussa, mutta kun itsellä epäs. kierto niin päätin nyt laskea yrityskierrotkin. nyt ollaan menossa yk:ssa 8, ykk12. Olispa edes lyhyt kierto niin olis useemmin mahkut tärpätä.
oli tarkotus lähtiä kotipaikalle 10.1 tienoilla, mutta laskin että johonkin 4-14 välille sattuu ovis (mitenniin vaihteleva kierto:D) ja sanoinkin miehelle että kumpikaan ei mene mihinkään, vaan 10 päivää (!!) ahkeraa peittojen heiluttelua. melkein säikähti :LOL:
 
juu, ei ole pelkoa että ihan heti tekisin toista testiä!! mä vihaan tollasia tuloksia! sen takia en oo koskaan testaillutkaan vaan kiltisti odottelen menkkojen alkamispäivän ja pari päivää päälle. en tiiä mikä hulluus muhun iski! :rolleyes: perjantaina kait vois kokeilla testiä, jos on tarpeen. tietää sitten ottaako uuden vuoden kunniaksi muutaman lasin kuplivaa...
 
Amalia Armas, tervetuloa munkin puolesta, itsekin tässä pinossa uusi!

Tunturihilla, mulla on niin samat ajatukset tosta että voiko sitä kahta viivaa edes koskaan saada kun ei sitä ole kerta tullut nytkään :/ Sun epäsäännöllinn kierto on varmaan tosi rasittava ja vaatii hermoja! Jaksamista kovasti!! Vai kymmenen päivää peittojen heiluttelua :D

Raphaella, jotainhan siinä tstissä näkyy mutta mä en osaa noita tulkita. Tsemppiä piina päiviin. Taita tosiaan olla parempia ne gigitaaliset testit, ei tarvi arvailla. Ehkä mäkin hankin niitä joskus jos tulee tarvetta testailuun :)

Täällä vielä viikko menkkojen alkamiseen ja usko raskautumiseen on kadonnut. Ahdistaa ja masentaa. Pitäis jaksaa koulutehtäviä ruveta tekemään. Ja käydä töissä, mut toisaalta parempi tällä viikolla ollakin töissä kun kotona märehtimässä (niinkuin tänään ja mieskin tulee vasta myöhään kotiin kun menee töistä treeneihin). Ahdistusta aiheuttaa myös kilot jotka vaivihkaa on kertynyt, varsinkin nyt syksyn aikana. Kokoajan inhottava turvonnut olo. Päätinkin tänään, että alotan ens vuonna jonkun kivan liikuntaharrastuksen, ja koitan saada yhden kaverin mukaan. Yksin tulee helposti jäätyä kotii, mut jos jonkun kanssa pitää mennä niin tulee myös lähdettyä :cool:
 
MarZ sama homma, liikakiloja nyt on joku 1 tai 2 mutta tuo liikuntainto on niin tiessään, kun 1,5 vuotta sitten muutin tänne Tampereelle ja lenkkikaveria ei vaan ole. Mutta onneksi on ite saanut aloitettua uimista vähäsen :)

Eikä oikein muitakaan juttukavereita täällä ole, mutta toisaalta ei ne kotipaikankaan kaverit suurin osa ole vielä vauvanteko-puuhissa. Onneksi sitä on ite alkanut tällä lailla "nuorena" yrittämään, sekin on käynyt mielessä että jos olis vaikka 35 niin ei olis enää vuosia aikaa odotella ja toivoa kun tuo biologia tulee vastaan (ja anteeksi, jos joku 35v tätä lukee, en tarkoita mitenkään muuten kuin omakohtaisia pelkoja vain, onhan se toki mahdollista!) .
 
Moi Kaikki. Täällä ois vielä yks pidempään yrittänyt. Oon käyny lykemassa näitä juttuja täällä jo jonkin aikaa ja päätin nyt rekisteröityä ja tulla mukaan höpisemään. Ikää on 22v.

Täällä kuumeillaan ensimmäistä ja aluksi ajatus oli että vauva saa tulla kun on tullakseen eikä mitään vouhotusta yrittämisestä. Kuitenkin pikkuhiljaa sitä kummasti alkoi kiertopäiviään seurailemaan ja mahdollisia raskausoireita kuulostelemaan ja tietenkin niitä toiveissaan saa kuviteltua. Monta negaa testattu ja viimeset tädin vierailut tuntuneet tosi pahalta kun ei sitä plussaa ala kuulua. Nyt menossa yk 10 ja kp11/30-38. Kierto siis hiukan epäsäännöllinen.

Mitään tutkimuksia ei ole tehty mutta harkinnassa on, vaikka vielä jonkin aikaa yritellään luomuna. Reilun kuukauden oon nyt napsinut raskausvitamiineja, omegoita ja greippimehu myös käytössä, josko niistä jotain apua ois näin alkuun. Peittojen heiluttelun jälkeen oon alkanu makoilee puol tuntia liikkumatta tyyny pyllyn alla vielä lisäks. Jos ei näillä niin en tiiä millä sitten. Ovistestit myös harkinnassa, niistä kuullut kyllä hyvää ja huonoa mutta kannattais vissiin kokeilla, vai?

Täällä tuntuis olevan näistä asioista kokemusta omaavia joille voi höpistä. Mies ei harmikseni kuumeile yhtä pahasti ja on edelleen kannalla "tulee kun on tullakseen" vaikka hienoista pettymystä onkin ollut havaittavissa negatestien jälkeen. Kaveripiirissäkään asia ei ole monille ajankohtainen ja ensiyrityksellä onnistuneet ei tunnu ymmärtävän.
 
raphaella Kyllähän siinä hailukka haamunen näkyy=) Eli ei muuta ku tosiaan uutta testiä kehiin parin päivän päästä!

Amalia Armas ja nefertar Tervetuloa! Täällä tosiaan saa vouhottaa ihan sydämensä kyllyydestä, ja jos jokin asia on mistä ei oikeen tiiä ni luultavasti täällä on joku senkin jo ennen kokenut ja osaa neuvoa:)

nefertar En halua masentaa tai mitään mutta itekin olen jo kaikki mahdolliset härpäkkeet greippimehuista raskausvitamiinien kautta punaviiniin ja tyyny pyllyn alla makoiluun asti koittanu, ilman tulosta:kieh: Toki tuohan on yksilöllistä, kuten koko tämä raskautumishommeli:)

tunturihilla Itselläki on usko aika lailla menny koko hommaan jo, meillä siis yritystä takana jo 1v.ja 4kk...Ja yrityskertoja on siihen aikaan mahtunu noin 18 varmaan. Kirjotit tossa että olis vaan lyhyt kierto ni olis useemmin mahkut tärpätä. No, tottahan toikin, mutta mulla esim.ku on aika normaali kierto(25-31) ja tosiaan noita menkkoja siten sen verran useemmin ku ilmeisesti esim.sulla ni alkaahan sekin ahdistaa ku vaikka kuin on useemmin mahdollisuus onnistua ni ei onnistu...:'( Eli toi vuoden yritys alko mun mieltäni painaa jo paria kk:ta aiemmin koska siis ne 12 kiertoa tuli jo ennen sitä varsinaista vuotta täyteen. Ja kun kummatkin on jo tutkittu eikä mitään vikaa oo kummassakaan ni kylläpäs on mukavata yritellä! Onpas sekavaa, mut toivon et ymmärrät mitä meinaan:wave:

ON: Tattadaa! Kp 1, tällä kertaa kierto oli siis 27pv. Perkele, olis voinu ees sinne huomiseen oottaa ni olisin saanu alotettua ne clomit jo tässä kierrossa...Mutta ku ei ni ei, siispä tämä kierto mennään vielä ilman apuja, ihan luomulinjalla kuten trendikästä on! Yllättävän pieni ahdistus taas ku vertaa esim. kuukauden takaseen jollon olin suoraan sanoen aivan paskana! Nyt siis harmittaa lähinnä toi että en pääse alkaa clomeja, ei niinkään menkat itessään tai jälleen kerran epäonnistuminen. Kai siihen alkaa olla jo niin tottunu, ei sitä plussaa kuitenkaan ilman apuja näy tulevan ni mitä sitä suotta sitte stressaamaankaan? Perhana.

Tsempit kaikille tasapuolisesti!

kp1/25-31
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on listalla väärät tiedot. Taustalla pco, yk nyt 14 ja terot toistaiseksi loppu (yk13 eli terolut-yk3 päättyi alkuraskauden keskenmenoon) Miestä ei ole vielä tutkittu muutoin kuin klamydian osalta (molemmilla puhdas), mutta sekin on edessä lapsettomuuspolille päästessämme. Jonossa ollaan eli odottelemme aikaa alkuvuodelle.

Ei ole tullut tänne kirjoiteltua pitkään aikaan. Mietin vielä löydänkö täältä paikkani vai poistunko listalta. Plussatuulia kaikille! :wave:
 
Manuliina joo, ymmärsin pointtisi ja olen pahoillani jos miun tekstistä sai sen käsityksen että lyhyemmällä/säännöllisemmällä kierrolla pettymys olis jotenkin pienoisempi. Tottahan toki silloin pettymyskin tulee aina nopeammin ja lyhyemmällä aikavälillä. Jotenkin ite vaan on niin hukassa tämän tilanteen kanssa, ettei oikein enää tiedä mitä toivoo, säännöllistä kiertoa vai säännöllistymätöntä (mikä sanahirviö!) ainakaan silloin ei tietäisi milloinka menkat yllättää.
Aargh.
mutta aikalailla siis samoissa aallonpohjissa keikutaan. tsemppiä siulle mahdottomasti, ja miulle, ja meille kaikille :hug: tää vauvakuume-pahanen on yöunetkin vienyt, jospa sitä taas hipsis yrittää...
 
tervetuloa nefertar!!

tulehan heti kertomaan tuloksista undercovergirl!

täällä ei menkkoja kuulunut vaikka viimeiset kolme kiertoa luteaalivaihe on ollut 11 pv. tissikivut ja kaiken näköiset muut oireet on nukku-Matti vienyt mennessään. ainut minkä jätti on se että mulla on maha ihan sekasin, jo neljättä päivää. tuntuu ettei mikään pysy sisällä. :x


raphaella dpo 12
 
Ja näin neiti hätähousustressaaja teki omat johtopäätöksensä liian aikasin:D Elikkäs...Soitin tossa äsken gynelle kuten piti, ja hänen mielestään ei ole lainkaan huono vaikka se ultraus meniskin sinne kp 14:lle!=) Eli mä pääsen ku pääsenki alottamaan ne clomit jo tässä kierrossa, mut alotan päivää "normaalia" myöhemmin ja syön niitä siis kp 4-8. Jotenka tänään sit apteekista hakemaan moiset ja ylihuomenna niitä sitte saapi alkaa napsimaan! Käsittämätöntä miten innoissaan voi olla tästä, vaikka mä siis olen ollu joskus henkeen ja vereen vastaan kaikkia hoitoja, ajatuksella että ellei luomusti tule ni niin ei ole tarkotettu. Mutta toisaalta, sillon en vielä tienny joutuvani itse tähän helvettiin...:ashamed: Niin se mieli muuttuu kun oikeen joutuu kokemaan omakohtasesti elämän nurjan puolen.
Mutta nyt siis toivo lapsen saamisesta nostaa taas päätään ku saadaan astetta järeemmät aseet käyttöön=)
 
Tunturihilla Mulla juuri on "kiusanani" lyhyt kierto. Tällä hetkellä on yleensä 22 päivää, mutta välillä 21 tai 20 päivää. Pettymyksiä saa kokea siis vähän turhan usein. Luulen myös, että lyhyellä kierrolla saattaa olla jotain tekemistä näiden lapsensaantivaikeusten kanssa. Mulla on oletetusta ovulaatiosta kukautisiin aikaa vain 8-11 päivää. Tuossa ajassa ei taida ehtiä tapahtua kiinnittymistä :(

No tietty lyhyen kierron hyviä puolia on se, että mahdollisuuksia on useammin eikä piinapäiviä ole kovin montaa... Eli puolensa kai joka asiassa.

Manuliina Mä olen myös tällainen takkini kääntäjä hoitojen suhteen. En ole koskaan edes ajatellut, että joutuisin turvautumaan lapsettomuushoitoihin... No en toki vielä ole joutunutkaan, kun yrittämistä on takana vasta puoli vuotta. Jostain syystä alkaa kuitenkin jo tässä vaiheessa usko luomuraskauteen olla aika alhaalla. Ihan ensimmäiseksi on miehen simpat tutkittava (sairastetun syövän vuoksi). Onneksi miehellä on talletuksia väestöliiton pakastimessa :D Talletuksien toimivuus on kuitenkin kyseenalaista, koska ovat olleet jo tosi kauan pakastuksessa...

No meillä nyt on tämä kierto vähään aikaan viimeinen, kun tosissaan yritetään. Mies nimittäin lähtee muutamaksi kuukaudeksi toiselle paikkakunnalle töihin ja tulee olemaan kotona liian satunnaisesti.
No toisaalta ihan hyvä, että ei tarvitse tämän raskausasian kanssa hermoilla koko talvea, etenkään kun mun pitäisi valmistua AMK.sta keväällä...
No ajattelin tässä kuussa ekan kerran tikuttaa oviksen... se lienee ajankohtaista ensi vuoden alussa. Onkohan nuo apteekissa myytävät ovistestit luotettavia?!?

Tsemppiä kaikille!!!
 
Jotenkin sitä tähän pinoon automaattisesti vaan tulee, vaikkakin ehkä jo tuonne odottajien puolellekin voisin mennä... Tässä hengessä mukana siis ollaan ja kovasti!

Ja oli pakko tulla sanomaan, että älkää nyt hyvät naiset luovuttako!! Vaikkakin tiedän, että ne tunteet on käytävä läpi aina aika ajoin. Meilläkään mitään selkeää syytä ei löydetty sille, ettei sitä raskautumista kuulunut kuin vasta yk15 ja sitten vaan yhtäkkiä se pumpsahti näin. Lieneekö syynä se aukiolotutkimus, joka olisi putsannut paikat vai oliko sitä jo itse sen verran lannistunut, ettei stressannut asiaa ihan niin paljon, vai mistä lie johtui, mutta SE PÄIVÄ TULEE SIELTÄ, KUN SIINÄ RASKAUSTESTISSÄ MÖLLÖTTÄÄ NE KAKSI VIIVAA!

Tiukasti hengessä mukana ollaan!:hug:
 
Tervetuloa uudet!! :wave: Ja anteeksi etten ole ehtinyt päivittelemään tietoja, oltiin ensin joulun vietossa ja sitten olen pakertanut työkiireiden keskellä!

Raphaella Meidän koneella näkyy ihan selvä haamu! :heart: Varovaiset onnittelut!! :) En vielä onnittele enempää, ettei tule tylsiä pettymyksiä! ;)

MarZ Meillä on ensi kesänä elokuussa häät, joiden takia päätettiin pitää muutaman kuukauden paussi, ettei osuis laskettuaika ihan häiden aikaan :) Mutta kyllä tässä alkaa tuntua, että yritetään tai ei, niin plussaa ei tule.. :/

Heinäneito Monellahan on tosiaan auttanut tuo aukiolotutkimus tuohon raskautumiseen, itsekkin toivoin sen auttavan, mutta ei.. Kaikkea hyvää teille :heart:

tunturihilla Voi murunen, et taatusti ole ainut!! Minä en myöskään ole kertaakaan tämän vuoden yrittämisen aikana saanut niitä viivoja, välillä totisesti iskee epätoivo ja masennus..tuleekohan se oma vuoro koskaan? :( Tsemppiä :heart:

nefertar Muistan itsekkin miten aloitettiin ajatuksella, että tulee jos on tullakseen, tosi nopeasti se kuitenkin meni siihen kiertojen tuijotteluun ja nyt olen ihan koukussa Fertility friendiin :D
Kaikki mahdolliset ja mahdottomat poppakonstit on täälläkin koitettu, raskausvitamineeja popsin edelleen :)

undercovergirl Täällä jännätään sun puolesta :wave:

Amalia Armas Apteekin testeistä luotettava ja mun mielestä ehdottomasti paras on CB:n digitaalinen testi, aikalailla tietysti kalliimpi mitä normaalit, mutta mä en enää vaihtais mistään hinnasta takaisin niihin liuskoihin, toi on niiiiiin ihanan selkeä! Tein pitkään ensin liuskoilla, tilailin niitä netistä josta ne saa paljon halvemmalla (myös digitaaliset on halvempia netistä tilattuna) esimerksiksi raskauskeiju.fi :)

Minä odottelen ovista tulevaksi viikonloppuna ;) Taidetaan aloittaa jo tänään yrittäminen :whistle:
 
Ai niin, ja MarZ, mulla on siis vasemmassa munasarjassa nuppineulanpään kokoinen endometriooma. Voi olla, että sitä on myös vasemmassa munajohtimessa, koska se oli ainakin osittain tukossa aukiolotutkimuksessa :/ Mites sulla on?
 

Yhteistyössä