***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Haaveilija82: Me käytiin lapsettomuustutkimukisssa syksyllä 2008 ja yhdessä inseminaatiossa. Käytiin yksityisellä ja päästiin tosi nopeasti tutkimuksiin. Se vaan oli tosi rasittavaa kun joutui matkustamaan toiselle paikkakunnalle kesken työpäivien ja uhrautui siis monta tuntia. Oli tosi raskasta myös henkisesti, kun ajattelin että se inseminaatio olis tuottanut positiivista tulosta, mutta aika pienethän ne mahkut siinä olis ollut muutenkin.

Manuliina; Mä olen kanssa välillä tarvinnut taukoa intensiivisestä yrittämisestä, ja se kyllä kannattaa oman mielenterveyden hyvinvoinnin kannalta! :hug:

Heinäneito: Kerro vaan omia odotuskuulumisia! On mulla ollut kausia että en halua/kestä kuulla mitään odotus/vauvajuttuja, mutta nykyään ne ei mua haittaa.

Vaniljainen: Ei se mitään :) Kyllä tämä olo taas tästä lähtee nousuun, mutta jos koittasin nyt vähän hillitä noita odotuksia niin ei tuntus niin pahalta kohdata taas pettymys.... Mulle gyne antoi joskus lähetteen (ilmeisesti verikokeeseen) joku viisaampi voi tulkita, S-Prog Progesteroni kierron 20-24. Ja lapsettomuustutkimuksissa alkukierron S-FSH kp 2-5. Mä en siis ole yhtään perehtynyt näihin.

Mulla on nyt tosissaan alkanut biologinen kello jyskyttämään, kuulen suorastaan sen tikityksen. Ensi vuonna tulee 30 täyteen!! Mahdollisuudet heikkenee entisestään :( Haluaisin niin kovasti uskoa siihen, että musta tulee vielä joskus äiti mutta... Se alkaa tuntua jo niin epätodennäköiseltä. Ehkä me vielä joskus lähdetään johonkin hoitoihin tms mutta nyt opiskeluaikana ei mitenkään rahallisesti mahdollista.
 
Haaveilija 82 joo, meillä oli tänään lääkäri, ja laittoi siis samat hommat kuin teillä, eli miulle verikokeita, papa ja miehelle simppanäyte.
Täällä treella siemennestenäyte maksaa 70e kelan korvauksen jälkeen, mikä tuli vähän yllätyksenä. Ei tietenkää mikään älyttömän suolanen hinta ole, mutta on näköjään enempi kuin nuo "perus" poliklinikkajutut. Lähetettä saa kuulema odotella noin 2-3kk.

Heinäneito Olet tervetullut kertoilemaan kuulumisista myös miun puolesta!

Omaa napaa: kp 17, eikä mitään oireita...oviksen kyllä tunnistan useimmiten, eikä vihlo alavatsaa millään lailla...toisaalta loppuvuoden pisimmät kierrotkin oli 42 päivää, joten voi mennä vielä vajaa 10 päivääkin ovikseen..no, onpahan varmisteltu silti joka toinen päivä :D

Meillä on puolen kuun paikkeilla maalle muutto, onneksi! saapahan uutta ajateltavaa kun kerrostalomörskä vaihtuu puusaunalliseen mökkiin, ja siellä on varmasti muutakin hommaa kun tämä krooninen vauvakuume. :)
 
Manuliina Pieni tauko kovassa yrittämisessä on varmasti paikallaan, jos alkaa pahasti vaikuttamaan koko muuhun elämään. Itsekkin olen ihan hyvilläni (toisaalta) että meille tulee nyt neljän kuukauden mittainen tauko. Kesällä sitten palataan yritykseen uusin voimin.

Heinäneito Ei mua ainakaan raskaushehkutus täällä haittaa, vaikka jatkuvalla syötöllä tulevat kavereiden ja sukulaisten vauvauutiset vähän pistävätkin mieltä matalaksi... Miksi kaikilla muilla onnistuu heti ensi yrittämällä ja meillä vaan kestää ja kestää... No eihän toisten vauvauutiset ole multa pois kuitenkaan. Joten pitää yrittää iloita muiden puolesta, vaikka eihän se aina helppoa ole.

Mulla ei ole ollut mitään oviksen merkkejä, joten oiskohan tässä kuussa sitten jäänyt välistä. Nyt sen pitäisi olla jo tullut. Rinnat tosin on todella arat, muuten ei ole merkkejä mihinkään suuntaan.
Kp on nyt 12/22.
Nyt on mieli hiukan maassa, koska huomenna mies lähtee pois ja ei varmaan tule kotiin käymään kuin aikaisintaan loppukuusta :(
 
Hei kaikki!

Olen ollut taustailemassa mutta käynyt lukemassa teidän kirjoituksianne. Onnea plussanneille ja voimia niille jotka plussaa vielä odottavat.

Meillä kävi niin että joulun välipäivinä tuli testiin + silloin oli kp 30/27. En vielä uskalla kovasti hehkuttaa olevani raskaana historiamme takia. Kuitenkin plussa on nyt saatu (taas), ja toivomme että se myös pysyy, eikä tulisi taas keskenmenoa. Toinen lapsi on nyt matkalla, toivottavasti tämän saisimme elävänä kotiin kanssamme kasvamaan.

Toiveikasta uutta vuotta teille jokaiselle!

Marmariini
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainen Mut voi laittaa taustailemaan, kyllä mä tänne varmaan palailen joskus:) En usko että niin hyvää tuuria kävis että ennen kesää raskautuis..ja jos siihen mennessä olis jo tämä pääkoppaki hiukka saanu uusia tuulia sisälleen! Tosiaan tässä päätä hajotti hiukka lisää se, että mun ainoo lapseton kaveri, siis sellanen parempi kaveri jonka kanssa on aina pidetty hauskaa ja menty joka paikkaan yms., ilmoitti olevansa raskaana...He ehtivät noin kaks kuukautta yrittää ja heti nappas...Mä tunnen taas itteni niin huonoks ihmiseks ku ei voi olla aidosti ilonen toisten onnistumisesta ku koko ajan on kuitenkin päällimmäisenä ajatuksena et "miks niillä onnistuu heti??" ja "miksei meillä KOSKAAN?!". Jotta tämmösiä.
Mutta noin yleisesti ottaen siis alkaa jo hiukan tilanne rauhottua, nyt saan jo yötkin nukuttua=)

Ja marmariini Kovasti onnea!:flower:
 
Heinäneito Ei mua haittaa ainakaan, olet onnesi varmasti ansainnut niinkun kaikki muutkin raskautuneet.

Manuliina Tekee varmasti ihan hyvää olla välillä tauolla tästä hommasta. Monille sattunu niinkin että tulee vasta kun on lopettanu yrittämisen. Itekkin huomannut että täytyy olla muutakin elämää. Ei tuu muuten mistään mitään kun päässä pyörii vaan vauvat ja yrittäminen. Niin tuttu tunne nohin ympäristön raskausuutisiin. Voimia ajatusten tuulettamiseen!

tinnttu Mulla sama ongelma ton ovistestauksen kanssa. Vuorotyöt ja ärsyttää jotenkin se että kun varmasti testistä tietää että nyt on ovis ja "pitäis" käydä petipuuhiin. Kivempi ollu vielä toistaseks kuulostella omaa kroppaa ja mennä sen mukaan. Kerro kokemukset jos testailet.

Marmariini Varovasti onnea! Toivottavasti pikkuinen kestää kiinni kunnes on valmis tähän maailmaan.

ON: Täällä ovis ohiteltu rauhallisissa merkeissä. Ainakin luulen sen olleen tuntemuksien perusteella viime viikonloppuna. Kumma juttu vaan että normaalisti menee rinnat ihan älyttömän kipeiks heti oviksen jälkeen ja tulee muutenki kaikenlaisia raskausoireita joiden takia monesti pettynytkin ja niihin en enää luota. Mutta nyt ei tunnu yhtään mitään. Nyt siis kp.22/30-38. No kaipa noi tissikivut voi tulla myöhemminkin. Jos ei tässä kierrossa tulosta synny niin pitänee alkaa testailemaan sitä ovista sitten.
 
Vaniljainen minun tietoihin saisi laittaa, että yritysvuosi 2/yk 8.

Kuulostaa vähän hassulta, mutta toinen vuosi alkoi, ja kiertoja kuitenkaan ei tuon enempää ole, johtuen siitä kun ne on venynyt ja vanunut paljonkin aina välillä...
 
Hiiiop! Nostetaas taas meitä vähän ylemmäs :)

marmariini
Oih ja voih!! Onnea ihan älyttömästi, toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin :heart: Ihanaa kun meidän ketjuun saadaan plussia!!

Nefertar Mä just kans mun viimeisessä viestissä kirjottelin, että oli ihan outo ovis, kun en ollenkaan bongannut mitään oireita..epäilin jo, että oliko sitä tässä kierrossa ollenkaan :kieh:

Manuliina Laitoin sut taustalle lepäilemään, mutta kerro heti jos haluat takaisin listoille :hug: Tiedän kyllä ihan ton tunteen, että kaikki vaan sikiää ympärillä ja kulkee mahat kohti kattoa ja oma vuoro ei tule ikinä! Mutta kyllä se tulee usko pois :hug:

MarZ Älä anna biologisen kellon tikityksen häiritä! Yhä useammat ensisynnyttäjät ovat yli kolmekymppisiä! :hug: Ja kyllä sinusta vielä aivan varmasti tulee äiti!! Ennemmin tai myöhemmin, avuilla tai ilman :heart:

Mie täällä menen abouttiarallaa dpo 7 ja tissit sattuu, paleltaa ja väsyttää...Kuten joka kierrossa :whistle: Joten ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa täällä. Niin..Ja pierettää :LOL:
 
Palailen nyt heittämään tänne näin tauolta pikaiset kuulumiset. Eli tänään kävin nyt siellä follikkeliultrassa, ja siellä on kaks isoa follia!=) Kooltaan ovat 21mm ja 24mm, ja ovis on luultavasti huomenna tai ylihuomenna. Ja limakalvo oli myös noin 10mm, gyne sanoi että kunhan se on yli 7mm ni on kaikki edellytykset raskautua. Että tämmöstä täällä. Jollei nyt hyvistä edellytyksistä huolimatta nappaa, pidän clomeissa välikierron ja sit kuulemma jatketaan vaan ½ tabletilla per päivä(jos ylipäänsä haluan niitä jatkaa), mulla ku on ovis muutenkin vahva ni ettei tosiaan kasvais ihan hulluna noita rakkuloita:O

Heippa taas!:wave:
 
Vaniljainen: Sä olet niin ihanan kannustava :heart: Kaiken voi lukea mahdollisiksi oireiksi ovulaation jälkeen ;) Meinastiko mennä vielä verikokeisiin?

Eilen mietin taas vaihteeksi adoptiota. Se vaan tuntuis niin väärältä ulkomaan adoptiossa repiä lapsi irti alkuperäsestä kulttuuristaan ja kotimaan adoptioissa menee taas tosi monta vuotta. Ja kuitenkin haluisin myös raskauden kokea, edes kerran elämässä. Kun nyt vaan pystyis pitämään ittensä kasassa ja rauhallisena :cool: Hain tänään greippimehua, loppuviikosta pitäis tulla oviksen ja sit alkaakin taas oireiden kartoitus :D

Keskiviikkona onneks jatkuu koulu, niin on vähän muutakin ajateltavaa kun oma napa :)

Mukavaa viikkoa!!
 
Varovaiset onnittelut marmariini :):flower:

Täällä hieman oma napaa, eilen kun kävin vessassa niin tuli tilkka verta ja menkat pitäs alkaa vasta parin viikon päästä??? Olin jo varma illalla et enkat alkaa koska oli ihan menkkatuntemukset päällä. Tänään ei sit oo tullu mitään. Mä en jaksa taas näitä kropan oikutteluita, nyt saa sit pelätä et menkat alkaakin yllättäen..:( vatuttaa...:headwall:
 
selmari siellä joku koittaa kiinnittyä :)

hitsinvitsit, kp jo 20 eikä ovistuntemuksia, taitaa tulla pitkä kierto :( täällä muuttolaatikoiden keskellä kiroilen ja hermoilen miesrukalle, mutkun muuttaminen vaan ON niin kamalan stressaavaa :kieh:
 
Vaniljainen Heippa beibi, tulin vaan kommentoimaan noita verikokeita, että mulla otettiin ne silloin yksityisellä! Progesteroni otettiin (niinkuin MarZ selitti) kp 20--> ja kaikki muut otetaan kp 3-5. Menkkojen pitäisi periaatteessa olla vielä päällä. Ei niistä niin hirveästi selvinnyt mitään, mulla oli kaikki viitearvoissa, mutta prog. (eli keltarauhanen) oli aika matala, ja ajattelin että se kertoo niistä niukoista menkoista. Nyt mietityttää että mitä menkoille tapahtuu synnytyksen jälkeen! Mutta muru toivotaan sulle tärppiä ASAP (ja kaikille muillekin tietenkin!), mä pysyn hengessä mukana :heart:

Lily ja 16+4
 
Ai joo, ja hei, Vaniljainen oli maininnut siitä mun akupunktiosta, niin sitä tosiaan kannattaa kokeilla! Voi olla ihan huuhaata, mutta mulla se kyllä vilkastutti kohdun verenkiertoa! Ja loi ainakin uskoa jonkun verran! Oon kuullut että vyöhyketerapia voisi auttaa myös, mutta siitä ei ole kokemusta. Kaikki (poppas)konstit käyttöön!!!
 
MarZ Adoptiota mekin ollaan mietitty. Oon miettinyt oikeastaan jo ihan nuoresta asti, että se voisi olla oiva vaihtoehto saada lapsia. Kalleutensa vuoksi on kuitenkin meiltä poissuljettu vaihtoehto. Luulen myös, että me ei edes oltaisi kelpoisia adoptioon. Nykyisinhän noissa on kai aika tiukat ehdot.

Plussanneille Onnittelut!!!!

ON Ei oikeastaan mitään... kp on 15/22. ovista en ole tuntenut tässä kierrossa ollenkaan. ainut mainittava oire on edelleenkin jatkuva rintojen arkuus. Harakoille taisi mennä tämä toistaiseksi viimeinen yritys :(

Olen tosin alkanut epäillä, että viime kierrossa minulla saattoi olla varhainen keskenmeno. Ovulaatio oli todella selvä ja sen jälkeen minulla oli epämääräisiä raskausoireita (alavatsan oireita, rintojen arkuutta ja lievää turpoamista, väsymystä yms). Kuukautiset olivat 5 päivää myöhässä ja yleensä kiertoni on lähes kellon tarkka. Kp.nä 24/22 testissä oli haaleista haalein haamu.

No jaa... toisaalta voi olla myös toiveajattelua. Toiveajattelua siinä mielessä, että tuo todistaisi raskauden olevan edes mahdollista.
 
Mä sorruin eilen ja hain apteekista raskaustestin valmiiksi perjantaita varten :p Olen nimittäin lähdössä perjantaina Helsinkiin, lauantaina mennään tyttöjen kanssa häämessuille ja sitten illanviettoon ja nythän on sitten taas hyvä syy testailla että voiko sitä viiniä juoda ruuan kanssa :whistle: Mulla on siis ollut ihan tolkuttomia ilmavaivoja :LOL: Yöllä heräsin pahaan oloon ja siihen, että vatsa sattui, pelkäsin hetken aikaa että olen saanut vatsataudin jota on täällä päin liikkeellä, mutta meni onneksi ohi..Tissit on kipeät edelleen, mutta ei muuta oireta..Nyt siis dpo noin 8.

Manuliina Onnittelut upeista palleroista!! :) Toivotaan, että jollain miehesi siemenistä synkkaisi sen parhaan kanssa :D

MarZ :hug: Adoptio- jutuissa tosiaan kestää harmittavan pitkään, kieltämättä itsellänikin välillä ajatukset harhautuu sinne suuntaan. Mutta sitten taas päätän, että höpsis!! Jollei meidän vauva saa alkua makuhuoneessa niin se saa sitten alun pienellä avituksella lääkärin penkillä :) Voimia murunen!!

Selmari Höpönpöpön! Ei sulla menkkoja ole alkamassa vaan joku pikkuinen se siellä rakentelee pesää :heart: Toihan kuulostaa hyvältä!!

tunturihilla Äääähh, anteeksi :ashamed: Korjasin!
Mäkään en tuntenut mitään ovisoireita tässä kierrossa, mutta olen silti luottavaisin mielin, että ovis tapahtui :) Eihän niitä oireita aina niin tule!

Lily-Jane :heart: ihanaa kun käyt meitä moikkaamassa!! :hug: ja kiitos neuvoista, täytyypi varailla aikaa :) Ajattele, sä olet kohta jo puolessa välissä!! Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin!!
 
Amalia Armas: Meillä kanssa joidenkin maiden ehdot on heti esteenä, esim muistaakseni Kiina vaatii vakaata kristinuskoa ja papin selvitystä asiasta, me ollaan erottu kirkosta monta vuotta sitten. Ja sitten ne maat missä täyttyi kriteerit, on enemmän saatavilla vanhempia lapsia tai prosessi kestää jo valmiiksi pidempään/lapsia on vähän vapautumassa adoptioon. Toisaalta adoptiossa olis "varmempaa" että joskus saa sen lapsen kun tämän toivottoman yrittämisen avulla. Nyt vaan ei ainakaan opiskelun aikana ole rahallisesti mahdollista lähteä oikein mihinkään.

Vaniljainen: Sullahan on lupaavat oireet! Mikäs kp sulla on perjantaina kun testailet? :)

Selmari: Kuten muutkin jo sanoneet, mullekin tuli ekana mieleen se kiinnittymisvuoto josta paljon puhutaan! <3

Mä koitan täällä pakertaa yhtä koulutehtävää, ei oikein etene ja ajatukset harhailee...
 
Marmariini Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä että nyt pikkuinen olisi valmis maailmaan!
Marz Minäkin olen aina miettinyt adoptiota, eikä se ole poissuljettu lainkaan. Mutta odotusaika on siinäkin niin kovin pitkä, useita vuosia kai ulkomailtakin? Ja olisihan se ihana edes kerran kokea se raskaana olemisen tunne.
Tunturihilla Teillähän on oikein isot muutokset siellä! Mekin muutettiin kaupungista maalle vuosi sitten. Saattahan se ovis tulla aika viivellä, jos on väsynyt ja ressaantunut muutosta. Jospa se pupuilu siellä uudessa kodissa toisikin hyvää onnea =)
Hienoja uutisia Manuliina! Voi kun nyt kaikki osuisi kohdalleen!!! :heart:
Vaniljainen Jos tuo piereminen olis oire, nin mä odotan varmaan kolmosia :LOL: Täällä dpo 4. Toivotaan että teidän tyttöjen illan suunnitelmat meneekin ihan uusiksi!!!
Lily-Jane Ihana kuulla että eillä on kaikki hyvin. Sulla on varmaan söpö kumpu jo :)
 
Viimeksi muokattu:
Marz: No enpäs nyt tiedä näistä oireita, jotenkin tää alkaa tuntua omalta osalta jo koomiselta kun jokaisessa kierrossa pohtii ja keksii kaikenmaailman oireita ja silti se vaan aina tulee menkat :kieh: Tissit mulla on jokaisessa kierrossa melkeinpä kipeät, joten niiden varaan ei voi laittaa kyllä :( Perjantaina mulla on dpo noin 11, en tiedä ihan tarkalleen kun en tikuttanut ovista.

Amalia Armas Hyvinkin mahdollista, että sulla on joku koittanut viime kierrossa takertua matkaan mutkaan :hug: Mulla oli myöskin viime keväänä yksi semmoinen kierto joka venyi 39 päivään, vaikka normaalisti kierto on säännöllinen ja kestää enintään 34 päivää. Testailin silloin kaksi testiäkin ja sain molempiin ihan todella haaleat viivat, jopa mies näki ne. Tosin mä olen saanut kyseisellä testillä, eli Clearbluella mitä ihmeellisimpiä viivoja muutenkin, joten en suoraan sanottuna luota tuohon testiin ollenkaan.
Toivottavasti teillä tärppäisi pian uudestaan :heart:

Haaveilija No niinpä :LOL: Ei mulla kyllä vaan normaalisti ihan tämmöisiä ilmavaivoja ole :D Mutta en mäkään usko, että tuo mikään oire on!

Ääääh...Pitäis lähteä töihin |O Eikä jaksais yhtään...ZZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZZ
 
Iltoja kaikille :)

Jaa vai kiinnittymisvuotoa? en ajatellukkaan asiaa siltä kantilta koska tuntemukset oli suoraan kun menkkoja edeltävät...Siis sen jälkeen ei oo verta tullut kun sen yhden vessareissun jälkeen. Hui, nyt on pidettävä sormet ja varpaat ristissä!:p Toisaalta voiko se kiinnittymisvuoto olla siis ihan kirkasta verta, eikä mitään "verinaarmuja"?.. Mietityttää. Lämpöjä mittaillu oon aamuisin ja nyt sit illalla pariin otteeseen ja aina on 36,5. Noista lämmöistä muistan sen ekasta raskaudesta että ne jumahti 37,1 ja siinä pysyivät. Nyt ovat kuitenkin matalammat. .. Normilämpöhän mulla on 35,6 paikkeilla. Mut lämpöihinhän ei voi luottaa tässä vaiheessa raskauden suhteen, sen se taitaa kuitenkin osoittaa että mä oon ovuloinut kun lämmöt on nousseet :) siitä juhlan aihetta :)

No Vaniljaisella on jännät paikat siellä :) Minkä testin ostit? :D Jossain vaiheessa jos on aihetta testata niin ajattelin ostaa sen clearbluen digitaalisen, en tykkää siitä "normiversiosta" se antaa niin herkästi vääriä positiivisia kuulemma ja oon mä tainnu joskus itekin saada siihen haalean haamun joka oli kuitenkin nega :( Meijän apteekissa on aika surkeet valikoimat joten hirveesti ei valinnanvaraa oo..

Tosta ilmavaivoista kun kerta oli puhetta niin ekassa raskaudessahan mua ainakin pieretti kauheesti, mies jaksaa meinaa muistuttaa asiasta tasaisin väliajoin etten koskaan oo pästellyt sellasia kun sillon jne.....Minkäs sille mahto..:ashamed: Että se voipi hyvinkin olla raskausoire :)
Tosin farttailu saattaa johtua monesta syystä...;)


Nyt meneillään kp 23 joten saa tässä vielä odotella miten käy :) te lisäsitte jännitystä ilmaan tuolla kiinnittymisvuoto jutulla :)

Hyvää yötä naiset ihanaiset, täytyy lähteä työsarkaa purkamaan jotta täältä pääsee joskus kotiakin :) heips :wave:
 
Selmari Mäkin olen kiinnittymisvuodosta kuullut, tosin itselläni en sellaista huomannut viime raskaudessa. Myöskään lämpöjä en viime raskaudessa mittaillut.

Tossa eilis- ja toissapäivinä mittailin ihan huvikseni ;) lämpöjä ja ne oli aika koholla 36,99, normaalisti mun ruuminlämpöni on alle 36. Joten oiskohan täsä kuusssa ovulaatio kuitenkin tapahtunut, vaikka sitä en huomannut. En kuitenkaan usko oviksen tuottaneen tulosta, koska mitään raskaustuntemuksia ei ole. Rintojen arkuus on ainut mahdollinen oire, se voi tosin olla oire lähestyvistä kuukautisista. Niiden ois tarkotus alkaa ensi viikon alussa.

Niin ja palellu on hemmetisti viime päivinä, jouduin nostamaan asunnon lämpöjäkin, vaikka yleensä valitan miehelle, että meillä on liian kuuma. Palelu tosin johtuu varmaankin siitä, että on talvi ja kylmä :D
Toiveet ei tosiaankaan ole korkealla.
 
Vanilijainen kuullostaa hyvältä ;)

selmarin kiinnittymisvuotoon pakko kommentoida...
jos on oikei "verevä" kohtu,se tosiaan voi aiheuttaa niukkaa vuotoo-> kokemusta kun on,tuhruilin kuukauden plussan jälkeen eikä muuta selitystä löydetty...
mulle neukkutäti sanoi,et varsinki kuudennen viikon kohdalla saattaa olla runsaampaaki,koska sillon istukka kunnolla tarraa kii!

plussatuulia muillekkin odotuksen odottajille :hug:

tombatar ja juniori 30+3
 

Yhteistyössä