***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

päivitän omaa napaa sen verta, että kp 7 menossa, ja tämän kierron ajattelin vaan olla testaamatta mitään, toivon että olis nyt säännöllistynyt terojen myötä kuten pari aiempaa kiertoa antais ymmärtää. etelänlomaa en ajatellut pilata stressailulla, tiedä jos se olis just se avittava tekijä.

plussatuulia kaikille, ihanaa että manzu on saanut vahvistusta testeihin :heart:=)
 
Onnittelut Manzu!! Ihanaa, että noita plussia tulee tähänkin ketjuun jo pikkuhiljaa. Uskon, että varmasti pelkoja on mielessä ilosta ja onnesta huolimatta. Toivotaan, että saat pian vahvistusta neuvolasta/ lääkäriltä siitä, että kaikki on hyvin.

Ja Sirususannallakin kaksi viivaa testissä!!:heart: Varovaisia onnitteluja sinnekin!!

Täällä olotila on sekavan jännittynyt huomisen lääkärikäynnin vuoksi. Toisaalta ihanaa, että vihdoin aletaan asioita selvitellä ja jotain konkreettista alkaa tapahtua ja toisaalta taas pelottaa kuulla, mitä sanovat. Miehen siittiöissähän ei mitään kauhean suurta syytä meidän tilanteeseen ollut, joten siitä voisi päätellä, että multa jotain sitten voisi löytyä... Juuri tässä muistelin esitietopapereita täytellessäni, että äidiltä poistettiin kohtu 45-vuotiaana myoomien takia, joten niitähän voipi hyvin sitten löytyä myös täältä... voisi tietysti muutenkin. No huomenna sitten vähän viisaampana.

Menkkojen pitäis muutaman päivän päästä alkaa ja alkavatkin varmasti. Mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia ei ole.
 
tinker_ Juu, yk11 ja tärppäs! En käynyt lääkärissä. Tämä kierto oli eka kierto, kun oli ovistikut käytössä (mutta en laske kyllä sen piikkiin, että sen takia raskauduin) Ajattelin soittaa lääkäriaikaa, jos nyt olis alkanut menkat. Neuvolasta näin neuvottiin. En kyllä tosiaankaan tiedä miksi näin kauan kesti. Ja nuo sänkypuuhatkin jäi aika vähiin tällä kierrolla, että olin varma, että ei tärpännyt.. mutta sit alkoi aikasessa vaiheessa nuo oireet. :p

Nyt ei ole viikkoon oksettanut, mutta hajuaisti on tosi herkkä, väsy mieletön, vilu koko ajan, nälkä koko ajan ja TURVOTTAA! Katsokaa vaikka!



Siis, miten voi turvottaa noin paljon?? Ihan nolottaa! :ashamed: ja kuitenkin viikkoja vasta 4+5. Tuota on vaikea piillottaa mihinkään.. ei auta edes vatsan vetäminen sisään. Tuon turvotuksen pitäisi pian hävitä.. eihän tämä pysy salassa olenkaan, kun noin turvottaa! Huoh.

Heinäneito ja Tunturihilla kiitos! :heart:

Plussapuhuria kaikille! :whistle: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heh, mikä vauvamaha Manzulla jo!! No pidät hetken vähän paksumpia paitoja näin sopivasti pakkasten aikaan niin jos tuo turvotus sitten hetkeksi vähän laskis :)

Jaahas, täällä on sitten levottomasti nukutun yön jälkeen käyty ekalla lapsettomuuspolin lääkärikäynnillä. Sellainen vanhempi ihan mukava ja asiallinen mieslääkäri siellä oli. Kävi läpi meidän paperit ja vahvisti miehelle tärkeän asian eli sen, että siittiöiden tilanne kouluarvosanalla on 9,5/10. Sanoi, että kyllä niillä nainen raskaaksi saadaan. Ja sitten mun tilanteeni on se, että labrat siis kaikki kunnossa edelleen. Ultrasi ja kaikki oli kunnossa sen puitteissa. Seuraavaksi sitten odotellaan niitä menkkoja alkavaksi, jotta pääsen ensi viikolle sitten varailemaan aikaa siihen aukiolotutkimukseen. Mitään myoomia ei ultrassa näkynyt.

Ihan positiivisella mielellä oli lääkäri ja sanoi, että hyvältä vaikuttaa, koska olemme terveitä ja hyväkuntoisia ja minäkin vielä alle 30. Jostain syystä vieläkin vähän jännittää, mutta kaipa se tästä päivän mittaan laukeaa...

Positiivista on myös se, ettei menkat oo vielä alkaneet, ajattelin, että jännityksestä johtuen mun säkällä nekin olis just tänään alkaneet normaalia aikasemmin, niin ei olis lääkäri päässyt kunnolla tutkimaan. No perjantain tienoilla sitten... (tietysti salaa vähän kuitenkin toivon, ettei ne alkaisi ollenkaan) :D

kp 25/26-27 dpo 12
 
heinäneito varmasti helpottaa jo yhden lääkäri käynnin jälkeen, ainakin mua helpotti! :) Mä kävin ennen lapsettomuuspolia siinä aukioltutkimuksessa, koska oli syytä epäillä, että tukoksia on ja niinhän toinen olikin tukossa :( Mulla nyt on käynyt vaan tosi huono tuuri kun sairastin kohtutulehduksen joka kerkes levitä munanjohtimiin ja niihin kerty nestettä jne, eli niistä munanjohtimista on jotkut värekarvat kuulema sen myötä kuollu joiden pitäs liikuttaa sitä alkiota.. Joten koeputkihedelmöitys ois se ainut järkevä vaihtoehto. Kuitenkin mä oon hedelmällinen(yksi lapsi ja nuori ikä :D) mulla on säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu, samaten miehen siemenneste oli tosi hyvä. Niin ja ikää meillä siis on: minä 22v ja mies 24v. En ois kyllä uskonut ikinä olevani tän ikäisenä lapsettomuushoitoa vailla, mut eihän sille mitään voi..

Plussa tuulia kaikille!! :)
 
tinker_ vähän asian vierestä, mutta mie olen kans 22, lapsia meillä ei ole ja mies (jo) 30, en tiiä ootko ite huomannu, jos siis oot muille kertonu että vauvan haluaisitte, mutta ottaa niin eniten aivoon kun ihmiset jaksaa päivitellä että sie oot vielä niin nuori ja varmasti saat lapsen, älä stressaa, kyllä se tulee kun lopettaa yrittämästä jne...
se on tietenki totta että toivoa on paljonkin kun on niin nuori, ja sekin että noita juttuja kuulee kaikenikäset, mutta kuiteskin...ei se ikä aina. meillä tulee alkuvuodesta vuosi, ja ajateltiin ennen kesää hakeutua hoitoihin Jos tarvii. joten kyllä sitä tänkin ikäset joutuu tuommosiin hommiin joskus. toivon siulle plussaa kuitenkin tavalla tai toisella, pieniä ihmeitäkin tapahtuu vaikka "tuomio" olis millainen vaan. tai sitten hoitojen kautta, jos ei muuten. jaksamista kuitenkin tilanteeseen =)
 
Voi Manzu ja Sirususanna miten ihania uutisia! :hug: Teidän plussaaminen antaa itsellekin uutta toivoa!

Tinker_ Itsekin ajattelin ennen aina et voi kun ei tartteis mitään hoitoja, mut pikkuhiljaa sitä alkaa ajattelemaan että onneks on olemassa hoitoja, varmaan sama sielläkin?

Joo tunturihilla, mua sitten ärsyttää kans tuo kyllä se tulee kun lopettaa yrittämästä komentointi! Se on vähän helpommin sanottu kuin tehty! Eikä se raskautuminen nyt ihan siitä vaan ole kiinni!

Heinäneidolla ollu jännä päivä!!! Mullakin alkoi perhosia lentämään mahassa kun samaistuin niin sun tunteeseen :rolleyes: Teillähän väreilee siellä toivoa ilmassa! Eihän ne hoidot ja tutkimukset kivoja ole, mut hienoa, että teillä on kaikki mahdollisuudet siihen omaan nyyttiin! Mua pelottaa eniten, et miehen simpat olis ihan kelvottomia, koska naisesta johtuvat syyt on kyllä yleensä hoidettavissa.

Täällä kierron kolmas viikko, ens viikko onkin sitten tätiviikko ja sit lääkäri, iik!. Ei kyllä oikein jaksettu pupuilla tässä kuussa, kun raksalla on ollu kiirettä ja vähän jo toivo oli menny siihen "luomuvauvaan"
 
MitäMitäMitä!? :heart: Täällähän on plussia ropissut lisää!! :heart: Onnea Sirususanna!! Aivan ihanaa, antaa tosiaan uskoa ja toivoa meille muillekin!

Täytyy tulla vielä ajan kanssa kirjoittelemaan uusiksi, nyt täytyy lähteä valmistautumaan töihin, mutta oli pakko tula onnittelemaan! Tässä ketjussa nuo plussat ovat niin mahdottoman ihania uutisia :heart:

Mitäs muuten olisitte mieltä siitä, että laitettaisin tuohon etusivulle nimimerkin alle aina mahdolliset tutkimuksissa ilmenneet hidasteet raskautumiselle? Eli siis sieltä sitten näkisi, että mitä kenelläkin on hidasteena, jos semmoisia on? Mun mielestä olis kiva kun sieltä näkis, että onko esim. kohtalotovereita ja muutenkin :)

Mulla pitäis ovis tulla viikonlopun paikkeilla ja nyt sitten vielä tämä ovis pitäis estellä simppojen sisälle pääsyä :whistle:
 
tunturihilla ei olla kerrottu muille kun omille kavereille ja sit tietty lääkäreille, juurikin siitä syystä, että tiedän ihmisten vähättelevän just kun ollaan niin nuoria.. No musta taas tuntuu sitäkin ikävämmältä, että tän ikäsenä pitää tämmösiä asioita jo kohdata :( Toivotaan, että teille plussa tulisi!

sirususanna onnea tosi paljon! :)

vaniljainen kuulostaa hyvältä tuo jos etusivulle päivittäisi vähän syitä, kun ei niitä muista oikein ketjun edetessä :)
 
No tänne tuli sitten täti kyläilemään siinä keskiviikko-iltana eli samana päivänä kuin lääkärillä käytiin... Vähän on ihmetyttänyt, kun nyt kaks viimeistä gynekäyntiä ja ultrausta on sattuneet samalle kiertopäivälle ja molempina kertoina on sitten kierto jäänytkin normaalia lyhyemmäksi eli 24 päivään...:confused: Vähän alkanut sitten mietiskelemään, että voiko toi sisäultraus jotenkin tossa kierron loppuvaiheessa edesauttaa menkkojen alkamista vai onko jotenkin ihan sattumalta vaan alkaneet juuri noilla kerroilla etukäteen?! Eikä milloinkaan muulloin ole kierto noin lyhyeksi jäänyt... No toisaalta, tässä kierrossahan tuon ovis+ sain myös pari päivää aiemmin kuin yleensä, joten olisko vaan sit siitä johtuvaa...

No, mutta nyt on sitten aika saatu samantien varattua siihen aukiolotutkimukseen ja ens torstaina olis siihen tarkotus mennä. Pitää mennä puol tuntia etukäteen jo, kun antavat sen särkylääkkeen tms. ja sit pitää se puolisen tuntia odotella, että se vaikuttaa... Eli nyt sitten alkaa sopivasti tiuhalla tahdilla tapahtua jotain konkreettista :)

kp3/24-27 yk 16
 
Huomenta. Täällä edelleen hiljaiseloa. Ei oiretta suuntaan tai toiseen, rinnat pikkasen arat mut niin ne oli viimekierrossakin. Tylsyyttää lähinnä tämä odottelu et koska pääsee sinne lapsettomuuspolille :/
Meillä ei mitään syytä ole (vielä) selvinnyt eli selittämätön koko homma, sekin vielä prkl!
Josko tästä alkais vähän heräämään, oon ollut aivan tajuttoman väsy viimeiset pari päivää, kait tuo flunssa tekee tuloaan tännekin.
Kirpeätä talvipäivää kaikille!
 
Dodiin, olen lisäillyt noita syitä tuonne etusivulle, jokaisen nimimerkin alle :) Ilmoitelkaa toki muutkin jos haluatte!

undercovergirl Mekin kuulutaan siihen selittämätöntä lapsettomuutta kärsivien porukkaan, joskin mulla on tuo pikkuinen endometriooma vasemmassa munasarjassa ja samainen puoli ainakin osittain tukossa, mutta lääkäri sanoi, ettei se ole silti se syy miksi ei vuodessakaan olla mua onnistuttu raskaaksi saamaan. Että sanoi meidän kuuluvan siihen noin 15% ryhmään, joilla ei varsinaista syytä löydy.
Tosiaan, välillä tuntuu, että olis helpompaa jos joku syy löytyisi johon olisi lääkkeet olemassa..Nyt tää on niin tämmöistä hakuammuntaa ja täytyy vaan toivoa parasta..
Haleja ja jaksamisia :hug:

heinäneito Mä en ainakaan ole kuullut, että sisäultraus jotenkin edesauttaisi menkkojen alkamista, mutta kaipa se mahdollista voi olla, kun eikös sanota, että seksi ainakin voi saada menkat alkamaan aikaisemmin? :rolleyes:
Pahoittelut tädin tulemisesta ja tsemppiä uuteen kiertoon :hug:
Hyvä, että sait ajan aukiolotutkimukseen, mulla ainakin se toi paljon kaivattua tietoa ja myös helpotusta! :)

Kirpeää ja kylllllmmäää pakkaspäivää myös täältä, tuntuu, että sisälläkin jäätyy!! Hrrrr!
Meillä tulee miehen kanssa nyt viikonloppuna vuosi kihlauksesta ja mullakin sattui olemaan vapaa viikonloppu, joten ajateltiin mennä huomenna vähän leffaan ja ulos syömään :popcorn:
 
heinäneito Pitää tälläi pikaseen tulla kommentoimaan. Ensinnäkin pahoittelut menkoista:hug: Ja toisekseen on aika jännä että ne käskee sinne sitte jos etukäteen oottelemaan, mulle ainaki gyne sano että ota tavallinen burana noin tuntii ennen jos haluat, ei edes mikään välttämättömyys olis ollu. Ja minähän tein työtä käskettyä ja menin paria minuuttia ennen aikaa vasta paikalle:LOL: En mitenkään viimetingan ihminen...

Ja Vaniljaisen "gallupiin": ei mitään syytä ole löytynyt, ainakaan musta. Jos ne pirun kirotut kuukautiset vielä ens kerrallakin alkaa ni tosiaan sit lähetetään miehen simpat syyniin. Ja todellakin yhdyn tohon mielipiteeseen että usein tuntuu että olis helpompaa kun olis joku syy mitä sitte vois hoitaa. Mutta kun ei mitään...Toisaalta hienoa että kaikki on kunnossa mutta kunnei ole syytä ni tuntuu että on ihan tyhjän päällä: /

Koitetaanhan olla paleltumatta:eek:

kp 21/31(25-31)
 
Heinäneito, voi kökkönen sentään tätistä! Onneks pääset aika nopsaan jatkotutkimuksiin.
Vaniljainen, hyvä ajatus! Meillä taustalla endometrioosi ja lisäkivestulehdus, mutta tosiaan ei vielä tiedä vaikuttaako ne ja miten paljon. Toivottavasti loppuvuonna ollaan viisaampia

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
vaniljainen mullekin saa päivitellä syitä tuonne etusivulle, mut mietin mitä sinne laittas :D eli vasen munajohdin on tukossa, mutta molemmat on luultavasti sökönä, vaikeeta.. :D Pahoittelut kaikille tädistä, tännekin se taitaa tulla huomenissa ja yk14 lähtis sit käyntiin..hui niin kauan jo :(
 
Ihania uutisia [BManzu ja Sirususanna][/B] Onneksi olkoon:heart:

Minulla voi kanssa laittaa tietoja lisaa etusivulle eli yk on km:n jalkeen kyllakin jo 5.s ja olen 33.v ja viides toiveissa. Tiedan etta minulla on ollut hyvin asiat aiemmin kun olen saanut 4 lasta ja kaikki tullut "toivomatta" ja osa viela ehkaisyn aikana:|
Nyt on menossa kp 4 ja maanantaina olisi sitten gynella kaynti jos saisimme vihdoin asiamme kuuluville kunnolla. Olemme paattaneet etta tarvitsemme kunnon perustelut laakareilta ettei meita vain oteta liian kevyesti kun kerran meille molemmilla on jo aiemmin lapsia ja kun kuitenkin olen tullut raskaaksi jopa sterilisaation kanssa. Olemme nyt taistelleet poistoa reilut 3 vuotta kunnolla ja tuo raskaus oli yllatys ja sen jalkeen meilla vauva haaveet todella puski pintaan kunnolla ja nyt olemme menneet ajatuksella kun se tapahtui kerran se voi tapahtua uudestaan, mutta silti pieni pelko on mukana joka kerrassa. Nyt vain yritamme paasta leikkaukseen ja toivomme todella etta laakarit ymmartaisivat meidankin halumme yrittaa ensin ihan luonnollista raskautumista korjausleikkauksen jalkeen eika vain tuputtaa heti ivf-hoitoja. Olisi ihanne tilanne ensin kokeilla normaalia raskautumista ja jos ei onnistu niin sitten menna hoitoihin.
Tulipa purkaus, mutta nyt olen asiani kertonut ja aina kun laakari kaynti lahestyy niin minusta tulee ihmeellinen "pohtija" ja toivon etta joku kuulisi meidatkin kunnolla...toivotaan ettei taas tarvitse pettya:'(
 
pitipä tulla teillekin kertomaan... positiivista raskaustulosta en usko, tai siis tiveet ei ole tosiaan korkealla koska juuri loppui menkat, joten aika epätodellista että raskaana olisin. kp 10 siis nyt, mut todella omituisia juilintoja vatsassa edelleen, oviskipujen tyylisiä, ovistesti kuitenkin negaa (senkään vuoksi kai ei raskaus mahdollinen) no, r-testissä kuitenkin tuli TESTIAJAN JÄLKEEN hailakka viiva (ei haamu kuitenkaan vaan ihan selkeä) tein testin eilen enkä tiedä miten kauan on mennyt että viiva on ilmestynyt, tänään huomasin kun roskista tyhjentelin. no, eihän se plussaa voi tarkoittaa, kummastutti vaan. testiajan jälkeen kuitenkaan ei ole enää luotettava. toivotaan että kierto jatkuisi säännöllisenä, ovis osuisi etelän reissulle siis :)

paljon tsemppejä kaikille, plussatuulia ja pahoittelut tädin yllättämille :hug:
 
Manzulle ja Sirususannalle Onnea matkaan! :heart: Jo on aikakin että tähänkin pinoon tulee lisää plussia! :)

Täällä odotetaan taas ovista, tikutuksen aloitin tänään. Ärsyttää kun ovisplussa on tullut miten sattuu, ei tiedä koska olisi järkevintä aloittaa testailu. Neljä kiertoa olen nyt testannut ja plussat tulleet kp 13, 15, 18 ja 21.

Imoen kp 12/26-32
 
Hei arvon naiset! Nyt pitää saada vipinää tänne keskusteluun, me melkeen tiputtiin jo toiselle sivulle:O

Imoenille tsempit oviksen bongailuun, toivotaan että löytyy!

Itse täällä vietän tätä piinaavaa odotteluaikaa...Noin viikon päästä pitäs menkkojen alkaa jos alkaa. Muutaman päivän on ollut tissit arat, ja tossa eilen vihlas oikeen pirun kipeesti vasemmalta alavatsalta ku kumarruin laittaa töissä mummolle tukisukkia:D Ja muutenkin semmosta pientä nipistelyä samalla suunnalla. Mutta ei siis mitään minkä raskausoireeksi uskaltais lukea...Mutta ootellaan, ootellaan...
Pieni vihreä vitutuksen ja kateuden poikanen nostaa taas rumaa päätään: yks tuttu, ei siis mikään läheinen ystävä, on toistamiseen raskaana, edellinen on jotain kolme, neljä kuukautta vanha vissiin. Ja on sit just niitä äitejä jotka esim.polttaa raskaana ollessaankin, ja viettää muutenkin kaikinpuolin "huoletonta" elämää...Niin väärin. Itse tässä vaan koittaa pitää edes pientä toivoa yllä vaikka pelottaaki että taas tullaan pilvilinnoista alas oikeen rytinällä:headwall:
Onneks sentään on joulu tulossa ni on kaikenlaista tohinaa ja touhua ettei ihan koko aikaa ehdi ajatella tätä lapsettomuuttaan...

Tsempit teille kaikille muruille:heart: Ja kovasti plussatuulia+++:whistle:

Manuliina kp 24/31(25-31)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille! Toivotaan että se on tarttuvaa :)

Omasta navasta sen verran että kävimme lapsettomuuspoliklinikalla ja siitä käynnistä ei ollut meille hyötyä. Kohtelukin oli hieman kyseenalaista. :whistle:

Nyt menossa kp6, ja toiveet raskauden alulle on melko vähissä koska luteaalivaihe jää aina niin lyhyeksi.
 
Täälä hyvin oireetonta on edelleen. Ei mitää mahdollisuuksia olla raskaana ku oireet on pelkästää tissikipu (teroista) ja nenun tukkoisuus (flunssa) joten tässä sitä taas odotellaan tätiä saapuvaks.Argh!
Koopee menee josai 26 kieppeil kait :)
 
Manuliina: pidän peukkuja pystyssä! Olis niin ihanaa, kun nuo piinapäivä jäis pois ja suunnilleen seuraavana päivänä sais tietää, onko tärpännyt. :LOL: Mutta ei oo tehty naisen elämää helpoks (ainakaan kaikkien).
Marmariini: miten niin teille ei ollu hyötyä?
Undercovergirlilläkin siellä piinapäivät....

Mulle kävi tällä kierrolla vähän hassusti, täti tuli jo kp 24, eikä mulla ole ikinä ollut noin lyhyttä kiertoa. Jotain häiriötä siis. Mut nyt ei jotenkin tuntunu niin kurjalle, kun ei ehtinyt jännittää niin paljon tuosta lyhyestä kierrosta johtuen. Ja sekin vaikuttaa, kun on se lääkäri ens viikolla.

Elikäs kp 2/27-29 yk 12 <- Vaniljainen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä