Jättäisitkö miehesi jos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuija

Vieras
Olisit varma hänen pettäneen sinua, ei todisteita??
Hän olisi todella agressiivinen (paiskoo elektroniikkaa, yms)??
Hän haukkuu sinua aina riidan tullen, ja vertaa entiseen (viitaten ulkonäköön, seksiin jne.)??
Jatkuvasti muistuttaa mitä et ole tehnyt, harvoin huomaa mitä olet tehnyt??
Miehellä velkaa, jonka takia oman asunnon saanti mahdotonta??
Ei ikinä omatoimisesti osoita minkäännäköistä hellyyttä (ilman että on pimpsa mielessä) ??
Ikinä ette pystyisi keskustelemaan vakavasti asioista??
Jos pääsee töistä aikasemmin, ei tule ikinä kotiin, vaan viettää lopun työajastaan jonkun kaverinsa kanssa??
Tiedät itse että saisit miehen lyömään itseäsi, jos tarpeeksi ärsytät (ikinä ei kuitenkaan lyönyt) ???

Meillä nämä kaikki, enkä oikeasti näe yhtään syytä enää jatkaa suhdetta. Toki rakastan miestäni, mutta ei kai rakkaudenkaan takia tarvitse tällaista paskaa kestää?!?!

jättäsin.
ex-ukko vertas mua entiseensä ja valitti rahasta mulle (hän ei ollut töissä ja mun ois pitäny päivittäin syytää hälle rahaa) ja oli tosi agre kun suuttui, kävi ihan päälle...kestin jonku aikaa ja sit vaa lähin :) nyt on helppo hengittää...

oisin jo lähtenyt. Elämää sullakin edessä vielä tod.näk. kymmeniä vuosia. Miksei niitä vuosia käyttäisi laadukkaammin! Rakkaat ihmiset, arvostakaa itseänne!

Kai sinun miehessäsi jotain hyvääkin täytyy olla? Entäpä ne omat vikasi?

Kyllä tuossa tilanteessa on muitakin ratkaisukeinoja kuin vain lähteminen, mutta jos molemmat eivät ole valmiita tekemään töitä, ero lienee paras ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Kyllä tuossa tilanteessa on muitakin ratkaisukeinoja kuin vain lähteminen, mutta jos molemmat eivät ole valmiita tekemään töitä, ero lienee paras ratkaisu.

Meillä kaksi lasta. Miten voin antaa heidän kasvaa tällaisessa elinympäristössä. Kotona aina äidin ja isän välillä jännite. En toki itsekkään täydellinen ole, enkä ole väittänytkään. Meidän suhde alkanut miehen esittämästä valheesta. Eikä valheet siihen lopu. Mä vain olen niin väsynyt antamaan anteeksi ja toivomaan parempaa...

Jättäisin. Onko tossa mitään muuta syytä yhdessä jatkamiseen ku rakkaus, joka vaikuttaa olevan ykspuolista? Kunnioitus ainakin puuttuu miehen puolelta, joten eipä kiinnostais tollaseen suhteeseen jäädä. Pelkkä rakkaus ei tosiaan riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Hyvä läppä! :D Että eihän noi ole pahojakaan vikoja, onhan sussakin varmaan vikaa... :) Voi apua.. No älä ap nyt tällaista ainakaan vakavasti ota..

Rakkaus ei yksin riitä. Kunnioitus painaa vaakakupissa yhtä paljon. Meillä sanotaan sen perinteisen "minä rakastan sinua" lisäksi "minä kunnioitan sinua"! Ja sen täytyy näkyä myös teoissa. Meillä ei koskaan sanota esim. mitään loukkaavaa henkilökohtaista toiselle. Pyritään löytämään joku toinen keino ilmaista asia jos on jotain negatiivista ilmassa. Suhteen alussa ollaan sovittu toisen kunnioittamista koskevat, pettämistä jne. asiat. En todellakaan sietäisi keneltäkään moista kohtelua enkä myöskään halua että puolisoni joutuisi sellaista kokemaan. Kenenkään ei tarvitse eikä pidä. Suorastaan olen sitä mieltä että tuollaista ei saa kestää/ tapahtua.

Kullakin yksi elämä. Ei anneta sen kulua henkiseen eikä fyysiseen väkivaltaan.