jos miehesi olisi lihava,jättäisitkö hänet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
20 kiloa ei ole kyllä mitään aikuisella ihmisillä. Pienen vararenkaan takia kumppaninsa jättävien kohdalle soisinkin sen lihovan puolison, pääsisiväthän lihojat eroon huonosta kumppanista. Sama kyllä tuon masentuineisuudenkin kanssa. En ihmettele jos masentuu kun kumppani on niin kusipäinen että jättäisi toisen sairauden takia. Varmasti on paremmat mahdollisuudet masentuneen tervehtyäkin kun pääsee sellaisesta puolisosta eroon.

En tietenkään jättäisi. Mutta mainitsisin asiasta ennekuin ylipainoa ehtisi kertyä, kun asialle olisi vielä helppo tehdä jotain. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin haluan, että puolisoni huolehtii itsestään ja näyttää hyvältä minua varten, niiltä osin, mihin hän itse voi vaikuttaa. Minä teen häntä varten saman.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
20 kiloa ei ole kyllä mitään aikuisella ihmisillä. Pienen vararenkaan takia kumppaninsa jättävien kohdalle soisinkin sen lihovan puolison, pääsisiväthän lihojat eroon huonosta kumppanista. Sama kyllä tuon masentuineisuudenkin kanssa. En ihmettele jos masentuu kun kumppani on niin kusipäinen että jättäisi toisen sairauden takia. Varmasti on paremmat mahdollisuudet masentuneen tervehtyäkin kun pääsee sellaisesta puolisosta eroon.

Kyllä 20kg on paljon ja näkyy, jos ihminen on alussa normaalissa painossa. Ja jos puhutaan lihoamisesta, niin minä ymmärrän sen läskinä en lihaksena. Kyllä jokainen meistä lihoaa, hiukan masentuu tai sairastuu elämän aikana, eri asia jos asialle ei tee mitään.

En mä jättäisi, sehän on ollut vähän lihava koko ajan :D . Mä en kyllä itse haluaisi lihoa, vaikka eipä se miestäni kuulemma haittaisi, olisi kuulemma jopa ihan suotavaa. Mua alkaisi itseäni ärsyttämään, jos lihoisin tässä parisuhteen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En mä jättäisi, sehän on ollut vähän lihava koko ajan :D . Mä en kyllä itse haluaisi lihoa, vaikka eipä se miestäni kuulemma haittaisi, olisi kuulemma jopa ihan suotavaa. Mua alkaisi itseäni ärsyttämään, jos lihoisin tässä parisuhteen aikana.

Sulle muutama lisäkilo ei tekisi pahaa. Mutta sähän ihannoitkin anorektista vartaloa mikä ei ole kyllä kaunis.

Jos havaittaisiin, että molemmille on tullut reilusti painoa lisää, niin varmaan sit yrittäisin keskustella siitä, että molemmat ryhdyttäisiin elämäntapamuutokseen, ryhdyttäis liikkumaan ja syömään terveellisemmin, viettään lomat reippaissa ja liikunnallisissa merkeissä. Hakemaan elämänsisältöä uudenlaisista asioista kuin löhöilystä ja syömisestä ja ehkä myös juomisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Manta Makoisa harmaana:

Sulle muutama lisäkilo ei tekisi pahaa. Mutta sähän ihannoitkin anorektista vartaloa mikä ei ole kyllä kaunis.

Olenko mä niin sanonut jossain? Jos en pidä ylipainoista vartaloa erityisen kauniina, niin ei se tarkoita että ihannoisin myöskään anorektista vartaloa.

En jättäisi, olemme olleet yhdessä yli 12 vuotta. Itse paisuin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia lähes 25kg, mutta onneksi kilot ovat nyt alkaneet pikku hiljaa tippua. Aika takapuolesta se olisi, jos mies minut tuon takia olisi heivannut pihalle.

Sellaisen on helppo puhua joka ei ole koskaan rakastanut, tuskin kukaan omaa lastakaan hylkää tai ajattelee häntä ällöttävänä jos lapsi lihoaa. Ja jos rakkaus omaa miestä kohtaan ei ole niin vahvaa että se kestäisi ulkonäön muutokset niin suosittelen vaihtamaan miestä :D

No herran jestas, en jättäisi! Kyllä sitä näiden 10 vuoden yhdessä olo vuosien aikana suhde perustuu vähän syvällisemmille perustoille, kuin ulkonäöillisille!

Alkuperäinen kirjoittaja bg:
En jättäisi, olemme olleet yhdessä yli 12 vuotta. Itse paisuin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia lähes 25kg, mutta onneksi kilot ovat nyt alkaneet pikku hiljaa tippua. Aika takapuolesta se olisi, jos mies minut tuon takia olisi heivannut pihalle.

Niin nyt puhuttiin lihoamisesta, sinulla se on sairauden oire. Minulle ne ovat kaksi eri asiaa, ja itse ainakin puhunut vain itse aiheutetusta lihoamisesta ja ettei tee sille mitään. Jos ihminen tahallaan sairastuttaa itseään (esim. lihoamalla) niin en usko että pystyisin vierestä katsomaan ja kärsimään. Runsaassa lihoamisessa on isoja terveysriskejä, minusta on itsekästä laittaa muut kärsimään itse aiheutettujen sairauksien takia. Ihan niin kuin esim. polttaminen tai runsas juominen voi aiheuttaa. Koska minä kärsisin siitä ihan fyysisesti, että rakastamani ihminen sairastuu ja kyllä minä todellakin miestäni rakastan.

Lapsille pystyy ensimmäiset parikymmentä vuotta opettamaan kohtuutta ja vaikuttamaan heidän syömisiinsä. Tässä ajassa toivon todellakin voineen vaikuttaa niin paljon, ettei sellaista tapahdu.

Olenko mä niin sanonut jossain? Jos en pidä ylipainoista vartaloa erityisen kauniina, niin ei se tarkoita että ihannoisin myöskään anorektista vartaloa.

Kun sun tekstejä lukee niin sen huomaa, että ihannoit sairaalloista laihuutta. Itsekin haluat olla aivan liian laiha vaikka sun pitäisi nostaa painoasi ainakin viisi kiloa. On rumaa kun aikuinen nainen on noin laiha ja uskoo sen vielä olevan kaunista.

Kun sun tekstejä lukee niin sen huomaa, että ihannoit sairaalloista laihuutta. Itsekin haluat olla aivan liian laiha vaikka sun pitäisi nostaa painoasi ainakin viisi kiloa. On rumaa kun aikuinen nainen on noin laiha ja uskoo sen vielä olevan kaunista.

Mun mielestä on rumaa haukkua toisen vartaloa, varsinkaan kun en millään laihdutuskuurilla tässä ole tod. viime aikoina ollut, pikemminkin päinvastoin; syön paljon. Mutta kaikkiin ei se ihra niin hyvin tartu kuin toisiin. Aikuisia naisiakin on aika paljon eri vartaloisia, kuka pitää mitäkin kauniina, on makuasia.

Mun mielestä on rumaa haukkua toisen vartaloa, varsinkaan kun en millään laihdutuskuurilla tässä ole tod. viime aikoina ollut, pikemminkin päinvastoin; syön paljon. Mutta kaikkiin ei se ihra niin hyvin tartu kuin toisiin. Aikuisia naisiakin on aika paljon eri vartaloisia, kuka pitää mitäkin kauniina, on makuasia.

Nämä sun lässytyksen ei poista mitenkään sitä, että sä ihannoit sairaalloista laihuutta. Jos jonkun bmi on yli 19 niin se on sun mielestä rumaa ja nainen oli silloin muka armottoman iso läski.

Nämä sun lässytyksen ei poista mitenkään sitä, että sä ihannoit sairaalloista laihuutta. Jos jonkun bmi on yli 19 niin se on sun mielestä rumaa ja nainen oli silloin muka armottoman iso läski.

Tämä on taas joku sinun ihan oma, päin persettä oleva päätelmä. Siinä olet kyllä oikeassa, että bmi 30 on jo rumaa. Kuka lässyttää, kuka ei =) .

Yhteistyössä