++ Jatkolento Kolmossaarelta Plussamaahan ++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulin juuri lenkiltä ja nyt on mieli virkeämpi. Olen koko aamupäivän ryvennyt taas masennuksessa suoraan sanoen vit*tt** kun ei täti tule vaikka kuinka sitä pyydän. Jotenkin mieskään ei ymmärrä, miltä tuntuu kun tietää että oma vehje ei toimi :kieh: Mutta onneksi elämässä on muutakin, mutta kun tuppaa unohtumaan.

Teillähän on ollut taas mukavat keskustelut. Minun äitini sai minut 20-vuotiaana ja minä sain siis ensimmäisen 20-vuotiaana joten äidistäni tuli mummi 40-vuotiaana. Meitä oli monta vuotta viisi sukupolvea hengissa, enään on neljä. Meitä on muutenkin neljä lasta. Kun äitini työnsi lastenrattaita (missä siis minun esikoiseni) oli joku kysynyt että " ai teille on tullut viides", Äiti, että ei vaan minusta on tullut mummi. On aina ollut kovin ylpeä "mummi" tittelistään. Isänikin on aina nauttinut pappana olosta :heart: Välillä isäni sanoi kun olemme yhdessä jossain, että joku voi luulla meitä seurustelevaksi pariksi, no onhan isäni aika nuorekas, mutta silti, on sillä ainakin itsetunto kohdallaan :laugh:

Ikä todella on vaan numero, ja pitkään meillä siis oli miehni kanssa ajatus että nämä saavat riittää, nämä kaksi, mutta nyt on ääni muutunut kellossa, Emme me vielä liian vanhoja ole :laugh: Gynekin sanoi viime syksynä että hyvä hyvä toista sarjaa vaan tekemään, vaikka ei niitä näytetä niin vaan tekevän :ashamed:

Tosta testaamisesta, mun mies ja odottaisi varmasti siihen asti että vauva vaan yht'äkkiä syntyisi, mitä sitä turhaan hermoilemaan. Helpommin sanottu kun tehtyä ainakin mulle. Miten se onkin niin vaikeeta :laugh: Noista kahdesta ensimmäisestä katsoin neuvola kortista, että olin kylmän rauhallisesti odottanut kuukauden ennenkun testasin :laugh: Nyt en kyllä siihen pysty ;)

puhaltakaas mulle tädit tänne +++++++++++++++++++ :whistle:

Ai niin en tiedä olenko teille kertonut, mutta kun ekaa aloin odottamaan ja menin neuvolaan testiä tekemään niin neuvola täti ilmoitti surullisin mielin että testi on positiivinen :ashamed: Minä siitä hihkumaan onnesta, niin totesi, ai lapsi onkin toivottu, arvatkaa loukkasko?? sain muutenkin ensimmäisessä raskudessa kuulla jos jnkin näköisiä kommentteja, esim. katsokaa tuo kakara on raskaana :'( Sen vuoksi varmasti en osannut kunnolla nauttiakaan tai siis kantaa ylpeänä mahaani kun sain negatiivista kommentia ulkopuolisilta. Tämä johtui kaikki nuoruudestani ja olin vielä nuoremman näköinen. Onneksi ystävät ja perheeni oli kannustava ja tukeva. Isäni meni niin sekaisin, että osteli mulle kenkiä ja vakuutukset vauvalla ym.

Voi miten ihmiset on tyhmiä Maaruska :hug: Onneksi sulla on ollut ihana perhe tukena. Ihan varmasti noin tökerö käytös loukkasi! Ootko sä muuten varma, että se täti on edes tulossa ;) tuli vaan mieleen.....

DoB olen varma tädin tulosta, jos tuohon tuhruun on luottamista. Aluksi kun luulin ettei tule kun alkoi viimkon myöhässä, mutta tuhruaa ja todella vähän. Sehän tästä vielä puuttuu että kierto pitkittyy. Tilaan meinaan gynen heti kun täti tulee :laugh:

No voi helevata! Miten tökerösti sanottu maaruskalle kun esikkoa on odottanut! :headwall: Ärsyttää tollaset kommentit. Myös mun kaveri joka oli 22v. kun sai ensimmäisen oli kohdeltu tökerösti, varsinki vanhemmat ihmiset ja katsoneet kauhulla kun ei ollut kihlasormusta nimettömässä! Menivät vasta myöhemmin sitten naimisiin... Saas nähdä mitä kommenttia sitä itse saa, kun multa aina silloin tällöin kysytään paperit jos ostan kaupasta olutta tai pyrin baariin, eikä kihloihin ole aikomusta mennä :kieh:
Meikäläistä on kans joogattu 2-vuotta, samoin miestä. Äiti oli menossa lekurilta kysyy apuja, jolloin lekuri totesi hänen olevan raskaana :D Miehen vanhemmat jo tutkittiin eikä kummassakaan ollut mitään "vikaa" ja heti kohta anoppi oli raskaana :D Kait se toi päänuppi tekee tepposet! :headwall: Mies sitä mulle on sanonut, että älä hössötä ja mieti asiaa niin pajoo, niin raskauduttaiskii joskus, mikä mua kyllä välillä ottaa päähän. Miten nyt voit olla asiaa miettimättä :headwall: Kuinka noi miehet voi olla tollasia viili pyttyjä?!

Dob(joka olet jo raskaana) ja muut jotka pian raskaudutte, nauttikaa odottavan olotilasta, se on ihailtava tila. Rinta pystyyn ja maha pystyyn ja hehkukaa :saint: MInä aioin ainakin näyttää sen koko maailmalle, enkä peittele yhtään, niin kuin ennen :heart: Joskos sen mahan vaan täällä pystyyn saisi muuta kun läskistä näyttää kyllä tulevan mutta ikäväkseni täytyy todeta että se valuu alaspäin :laugh:

joo, osaa kyllä näköjään tulla tökeröä kommenttia, kun nainen tulee raskaaksi :/ . Tuolla odottavien puolella oli aivan pinokin siitä, kuinka ihmiset suhtautuu törkeästi, kun odotetaan... Useimmiten vissiin saa inhottavia kommentteja, kun lapsia alkaa olla useampi. Itse en voi ymmärtää :/ Italiassa syntyy vähän lapsia, ja nää on ehkä sen vuoksi kauhean lapsirakkaita, en oikein usko, että täällä tulisi niin ikäviä komementteja... Vaikka mistä sitä tietää. Yksi mun suomalainen kaveri kyllä jo mulle rupesi "neuvomaan" että älkää sitten missään tapauksessa hankkiko kuin yksi lapsi! Hänellä on vain yksi lapsi, joka ei vissiin ollut edes suunniteltu, mutta ei mun mielestä ole toisten asia päättää mun lapsilukuani :o

Ja sekä minä että mies ollaan sitä mieltä, että kyllä vähintään kaksi pitäisi olla. Jos ikäni puolesta ehtisin, niin kyllä kolmaskin kutkuttaisi... Mutta kun nyt tulisi ees tämä eka :D

Niin muuten mun vanhemmilla kesti 3 vuotta "tehdä" mun isosisko, sit äidille tehtiin laparoskopia ja tuubit aukesi. oli aikoinaan ollut Ruotsissa töissä ja sairastunut siellä ilmeisesti munasarjatulehdukseen, ja kun hän kovassa kuumeessa ja mahakipuja valittaen oli mennyt sairaalaan, oli ruotsalainen lääkäri leikannut umpparin! Jossa ei ollut mitään vikaa. Munasarjoja ei siis hoidettu, ja on vissiin ollut hilkulla, ettei mennyt koko munasarja.

Mutta kyllä mulla ja mun siskollakin on 3v9kk ikäeroa, niin että vissiin toi 3 vuotta on sit normaalia meidän suvus... Toivottavasti nyt ei kuitenkaan :p

Minäkin olin 21 kun aloin poikaa (erittäin toivottua :heart: ) odottaa ja jotenkin tuntui että monet suhtautui minuun hieman eritavalla kun jos olisin ollut vanhempi. Tämä on minusta sikäli erittäin outoa suhtautumista varsinkin vanhemmilta ihmisiltä, koska eihän pari kymmentä vuotta sitttenkään ollut mitenkään outoa tehdä parikymppisinä lapsia!! :o Päinvastoin, sehän oli enemmän kuin yleistä.

Seuraavasta raskaudesta aion todella nauttia! Pojan odotus meni vähän turhia stressatessa ja tämä harmittaa ihan hirveästi näin jälkeenpäin.... :( Esikoisen odotus on kuitenkin niin erilaista kun voi keskittyä vain masuun ja kaikkeen siihen haaveiluun ja ajatusleikkiin mitä elämä tulee sitten vauvan kanssa olemaan. Nyt uskon että toisen odotus menee kuitenkin enemmän siinä sivussa kun esikoinen vie niin paljon aikaa. Mutta tämähän ei välttämättä ole mitenkään huono asia, voi aika mennä meinaan vähän joutuisammin... :D

Meillä on äiti tullut raskaaksi lähes heti kun on lupa annettu ja meilläkin esikoinen sai alkunsa ekasta tjottailu kierrosta. Sen takia tämä odottelu (vaikka ei todellakaan vielä ole pitkä...) tuntuu vain niin pitkältä.

Jee jee, surffailin taas enkunkielisillä sivuilla kattelees tietoja myöhäisestä ovulaatiosta eli sellaisesta, joka tapahtuu kp20 jälkeen... On kuulemma huonommat tsänssit tulla raskaaksi, koska jos on myöhäinen (tai myös liian aikainen) ovis, ei se munasolu ole välttämättä kypsynyt tarpeeksi, ja vaikka munasolu olisikin kunnossa, ei kohdun pinta ole tod.näk. valmis vastaanottamaan alkiota ja alkio ei siksi voi kiinnittyä...

Eli kyllä nyt vain pitää varata gyne mahd. pian. Toivottavasti ottaa asian tosissaan, eikä totea niin kuin suomalainen gyne, että yrittäkää vuosi, ja palatkaa sitten. :/

Kauhea väsy vieläkin, kävin muka lenkillä, mutta kävelin puolet, syke oli jotain 160!! Siis olen tosi huonos kunnos... Yleensä syke juostessa ehkä 140... Voe voe Tätiäkään ei vielä näy, viimeksikin alkoi illalla vuoto...

Sorry kun täs valitan :ashamed:

Huihai lentoemo! Toivotaan ettei se täti saavukkaan.. montaa tuntia siis ei enää ole tädin tuloon jos on tullakseen. Jännittääkö kovin? ...kyllä se kuule varmasti on myöhästynyt nyt lentokenttäbussista! :) Muuten.. Joskus olen kuullut urbaanilegendaa että raskautuessa "hengästyy" helpommin.. :whistle:

ON... eilen testasin ovistestillä ja tuli todellatodella heikko haamu, tänään testattuna tuo viiva näytti vahvemmalta..joten se ovis saattaa ehkä mahdollisesti olla tuloillaan.
Mutta kuten lentis oli jostain tietoa löytänyt, on heikommat tsäännssit raskautua kun on näin myöhäinen ovis.. Noh.. kylläpä kai tämäkin ovis kelpaa kokeiltavaksi. Pelkäsinhän pikkuisen että koko kierto menee ketuille kun mies loistaa poissaolollaan. Nyt ehkä kuitenkin saa jännätä itsensä puolipimeeksi
=)

Mivi, no kun noi lämmöt taitaa olla laskussa, niin ei kauheasti jännitä :D

Ja syynkin taisin keksiä, eli et toi myöhäinen ovis saattaa olla ihan hyödytön kapistus :kieh:

Himskatti, mä kun luulin, että riittää, että ovuloi :headwall:

Mut hei mivi, mä tuolla kyselen julkisesti, että ehkäpä joku ois tullut raskaaksi myöhäisestä oviksesta huolimatta. Sulle siis ovispuhureita sopivaan ajankohtaan
ooooo :whistle:

Lentis No voi himskatin lämmöt...
Nojuu.. melkein on sellainen periksiantanut olo mullakin tuon myöhäisen oviksen takia, mut eipä se nyt haittaa. Toisaalta on kaikkea muuta kuin periksiantanut olo, heheh..
Ehkäpä nyt kuitenkin voisin piristää sinunkin mieltäsi kertomalla että kaksi kertaa olen plussannut r-testillä kp53 ja 55.. myöhäisen oviksen ansiosta, joten nautiskelehan vaan niistä myöhäisistäkin oviksista, koskaan ei tiedä.... :heart:

...niin ja ihan loppuun saakka nuo myöhäiset pikku plussatulokset jaksoivat pysytellä masussa..

Voi mivi, tuo oli todella piristävä uutinen :heart: Eli kyllä täs vielä on toivoa... :saint: Taidan kuitenkin kysyä gyneltä, että pitäiskö vaan ruveta clomeille... niis on vain se riski, että tuloo mulle pian viitoset... meinaan jos kypsyykin liikaa noita folleja... suvus on muutenkin kaksosia... No sit ois lapsiluku kerralla koossa :laugh:

hellurei...

ekana..

Dob rutkasti onnea ja olehan nyt aloillas ettei tapahu ikäviä.. mut tigru heittää isot onnen toivotukset ja :flower: kimput ja paljon onnea =)

ja toiseks..

kävin antaa virtsanäytteen ja huomen saan soittaa tulokset. sama olotila jatkuu ja maha on kun ilmapallo :/ jos en oo raskaana, mitäs sitten? sit suoraa lääkärii täytyneen mennä.. :|

ja kolmanneks..

pahoittelen, en jouda nyt lukkee tekstei.. paljon puuhaa.. tentti maanantaina täytyneen siihenkin lukia :|

jos huomenna joutasin ilmotella miten kävi.. tuliko itku vai mitä.. kummassakin tapauksessa taitaa tulla itkun kun mies toivoo etten oo raskaana tai kannattas aborttia :ashamed:

nyt meen.. heippa..

tiigerille iso tsemppi :hug: . Toivon, että miehelläsi on nyt vain meneillään joku kriisi ja se oireilee nyt noin, ja että jos sieltä plussa tulee, niin tulee mieskin järkiinsä vaikka hiukan haluaisinkin napauttaa sitä leukaan... :ashamed: Mutta nyt jänskätään testin tulosta :heart:

heipä hei vaan kaikille.. anteeks kun en oo tänne tullu kertoilee mitään mut on ollu vähän mitens sen nyt ilmaisis ahdistus kohtauksia pari suhteessa jotka on nyt onneks selvitetty ja yritys siis jatkuu plussaa ei ole tullu kun ei ole sitä seksi elämääkään ollu tän ahdistuksen takia..

ilosia uutisia on se että meidän ainut vauva on ilman vaippaa öisin ja päivisin.. :D :D

onnea vaan kaikille plussanneille...... :flower: :hug:

Heipsan!

Täällä vielä toistaseks!Huiiih,alkaa jänskättää jo! Mutta kun näin lopuillaan päivät niin alkaa pessimistimörkö hiippailla pääkoppaan hissuksiin. Tissit ja nännit ihan superkipeet,aaauuhh ja nivusia ja munasarjoja vihleksii molemmin puolin.Tissitkin tuntuu tosi kuumilta muuhun kroppaan verrattuna. Mulla kun kamalasti tuntuu vaihtelevan oireet ennen menkkoja,niin eipä nyt noista em. mitää toiveita kamalasti enää viitti repiä..Joskus kipeet tissit,joskus vaan toinen.Joskus ei ollenkaan.Joskus nännit aristaa heti oviksesta menkkoihin,joskus vain oari pvää oviksesta. Joskus ilmavaivoja,joskus ei :ashamed: Joskus ketuttaa nii ettei veri kierrä,joskus ei.Joskun turvottaa,joskus ei. Mutta yleensä viikon verran kolottaa jalkoja navasta varpaisiin ennen menkkoja ja tuhrua aina.Nyt ei näitä kahta viimestä,ei ainakaan vielä..Onnea kaikille!

Ai nii DoB: Laitappas nyt ihan ranskalaisin viivoin allekkain sun oireet ja tuntemukset ennen sitä ihanaa plussa! :D

tinkiwinki, kiva, että tulit "takaisin"! :heart: On varmasti rankkaa vauveliaikana, ainakin mun mies on sitä mieltä, että olivat hänen elämänsä rankimmat vuodet. Mutta kovasti se vaan on luvannut uskaltautua uudestaan samaan rääkkiin :heart:

Voi Tigru.. toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Voin vain kuvitella kuinka raskaalta sinusta tuntuu... iso :hug:

Tinttara koskas meinaat testailla, vai oletkos itsepintaisesti päättänyt vain odottaa myöhäisiä päiviä :)

Mikäs on Lentoemon tilanne.. olivatko ne lämmöt oikeasti laskussa...? eihän vaan eihän... :saint:

Ensinnäkin teretuloa takaisin tinkiwinki, olenkin sinua jo välillä täällä huudellut :whistle: Ja onnea kiertoon :heart:

äippä-75 saitkos oviksen hyödynnettyä huolella kun sulla se komea follikin siellä kypsyi, että päästään kohta jännäämään +++++++++ :whistle:

Mivi onkos ovis jo bongattu ja mies saatu kotio??

Tiigeri en tiedä mitä sanoisin, :hug: Kyllä kaikki järjestyy :hug:

Tinttara meidät on taidettu riivata tuolla tuhrulla, pitäiskö perustaa tuhruilijoiden oma pino :laugh: Mulla tuli ja tässä kierrossa viikon myöhässä tuhru, ja nyt siis viidettä päivää ja todellakin toivoisin että täti tulisi kylään. :kieh: Oletko käynyt asian tiimoilta lääkärillä? Minä ajattelin tilata gynen heti kun toi vuoto alkaa niin osaan tilata oikeeseen aikaan :ashamed: Mutta tiedän miltä tuntuu kuukaudesta toiseen kun tuhruttaa ja se epätietoisuus, mä olin ainakin eilen aivan masiksessa :'( Mutta tinttara periksi me ei anneta ei ja sehän on selvä :p :hug: :hug: :hug: :hug:

Lentoemo mitenkä sinulla, onhan lämmöt vielä ylhäällä??

Voi hitsi tinttara! :hug:

Mivi: Onko mies jo kotona ja vällyjen välissä käytetty? :D ;)

Tiigeri, onpa sulla raskas tilanne :/ . Mitä tahansa tapahtuu ja mitä tahansa päätät, niin muista, että sulla on kuitenkin se oikeus päättää mitä teet. :hug:

tinkiwinki: Mukava kuulla, että parisuhde on taas kunnossa! =)

Lentoemo: Mä muuten rekisteröidyin kanssa Fertilityfriendiin. :) Ajattelin, että tässä kierrossa käytän kaikkia apukeinoja! :D Ei se ollut edes kauhean vaikea käyttää. Mites sun lämmöt?

ON: Kolmas clomipäivä, eikä tässä mitään ollessa. :) Särkylääkkeet pitävät kaikki säryt loitolla, eikä onneksi muita oireita ole vielä ilmaantunut. Töihin pitäisi tästä hilpaista, onneksi on ihana ilma. B)

Yhteistyössä