Käyn täällä lähes joka päivä, mutta silti en saa aikaiseksi kirjoitella
Noh.. tässä koitan parantaa tapojani
Drosera: Pakko heti kirjoittaa sulle. Mäkin oon välillä koittanut syödä tota sirdaludia, mutta se ei sovi mulle kyllä yhtään. Meinaan nukahtaa pystyyn ja huimaus pahenee huomattavasti. Muistaakseni niissä ohjeissakin oli sivuoireissa tuo huimaus. En myöskään ole saanut niistä mitään hyötyä, joten lakkasin tosi nopsaan syömästä niitä. Mun fysioterapeutti sanoi, että niitä ei kandee syödä. Jotkut saa niistä hetken helpotuksen, mutta kun ne ei auta varsinaisiin ongelmien syihin.. eli poista todellisesti lihasjännitystä ja lukkoja. Omalääkäri tai vastaava taisi määrätä niitä mulle vuosi sitten :/
Sit pakko kirjoittaa tosta yliliikkuvuudesta. Kysyin mun fysioterapeutilta, että onko mulla yliliikkuvuutta ja se sanoi, että hän ei yleensäkkään puhuisi yliliikkuvuudesta vaan tilasta jossa nikamat liikkuvat liikaa, jos nikamien ympärillä on pahat jumit. Eli jos siis selkärangassa on jumeja/lukkoja... sen jumipaikan ympärillä olevat nikamat yrittävät liikkua väkisin, jotta selkä toimisi paremmin.
Onko teillä sama käsitys yliliikkuvuuden käsitteestä.. vai tarkoittaako se teistä ennemmin sitä, että nikamat vain ovat vähän "löysällä" ja liikkuvat enemmän jolloin tukirakenne pettää ja lihakset ym joutuu kovemmalle rasitukselle?
Hei pakko kysyä vielä noista yötuista. Kävin hammaslääkärillä ja se sanoi, että purentani ei ole ihan kondiksessa, eli on siinä rajoilla että tartteeko mun ottaa niitä purentatukia yöksi.
Onko teillä kellään auttaneet noi purentatuet näihin ongelmiin? Mun kohdalla on vähän epäselvää, että aiheuttaako niskajumi osin ton purentavian ja et puren hampaita yöllä yhteen vai et johtuuko niskajumi viallisesta purennasta. Toisaalta en usko, että mun jumit ja huimaukset ym. johtuis hampaista, koska ei se varmaan tonne selkään asti jomottais
Välillä on kyllä niin invalidi olo näiden oireiden kaa.. henkisesti ja fyysisesti. Ei nappaa ees enää paljoo olla ulkona. Mulla ei oo ainakaan auttanut näihin oireisiin et oon paniikissa tehny tässä viimeisen kuukauden tätä lopputyötä koneella kippurassa. Pelkäänpä että en voi koskaan olla missään tietokonetta vaativassa ammatissa, jos tää kaikki johtuu tosta niskasta. Tänään taas panikoin MS-tautia, kun tulin just body pumpista (sellainen vähän rankempi jumppa painoilla)... niin tuntui et resilihakset meni tosi nopeesti maitohapoille. sitä on ollu pari kertaa aiemminkin. Tosin oon liikkunut nyt normaalia vähemmän, joten voihan se olla et lihakset rasittuu herkemmin. Pelkään vaan, kun MS-taudissa isot lihakset muistaakseni heikkenee. Sit pelkään et jos tää mun ajoittainen nykinä johtuu kans lihaksien heikkenemisestä. Huoh... on tää niin rassaavaa. Oon käynyt jo 8 kertaa fysioterapiassa, mutta ei ole auttanut ollenkaan huimauksiin. Puutumiset on kyllä lähteneet. Kävin myös hierojalla tossa maanantaina ja se kauhisteli mun selkää, kun lihakset on niin jumissa. Sen mielestä mun pitäs eka hoidattaa lihasjumit pois ennen kuin nikamia ees kantsis käsitellä. Koska ei paljoo auta hoitaa nikamia, jos niiden ympärillä olevat lihakset on jumissa ja vetää selän aina samaan p**kaan kondikseen. Onneksi mun fysioterapeutti hieroo aina välillä, mutta ei sitä voi silti verrata hierojalla käyntiin. Mulla on vasen puoli selästä pahempi ja noi epäkkäät on ihan kivikovat... lisäksi mulla on jumissa 2 nikama.. eli niskassa se vähän sivummalla oleva nikama. Tulipahan taas purkauduttua!! Purkautukaa muutkin B)
Ainiin..
kahden tytön äiti: Mullakin siis on ollu noita puutumisia.. käsissä jaloissa ja kasvoissa. Vähän milloin missäkin.. onneksi ne on kuitenkin lähteneet nyt toivottavasti pois. Mulle neurologi sanoi, että syytä huoleen ei ole puutumisissa, jos ne menee välillä pois... ilmeisesti MS-taudissa tulee pysyvä muutostila ihoon.. eli puutuminen ei lähde pois (kait ollenkaan). Musta toi sun kuvaus kuulosti aikas samanlaiselta puutumiselta kuin mitä mulla
on ollu.
Jaksamista kaikille viikonloppuun. Kiva että on muitakin niin saa ainakin telepaattista lohtua täältä :heart: